gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

Ma bucur sa vad ca CFR Calatori le-o trage discret studentilor si nu le permite sa se bucure (si) online de pomana oferita de guvernul comunist.

 

image.png.5d8c6050623248ea19b8d58cd0d0168b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/1/2019 at 1:10 PM, gibonu said:

Ma bucur sa vad ca CFR Calatori le-o trage discret studentilor si nu le permite sa se bucure (si) online de pomana oferita de guvernul comunist.

Atitudine ciudata.

 

Vina e 100% a guvernantilor, studentii nu au treaba cu pomana primita (doar prin prisma stampilei de vot, daca au vazut rosu in fata ochilor, in cabine).

E ca si cum ne-am bucura ca s-a mai spart o teava de la RADET si sta lumea fara caldura / apa calda, ca uite ce de subventii primesc unii.

 

Hai sa fim maturi si sa vedem padurea dincolo de copaci.

 

PS: nu mai sunt student de mult, iar pe vremea mea erau doar reduceri, nu gratuitati. Dar asta nu inseamna ca ma bucur la greutatile intampinate de altii.

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Offtopic. Sunt de acord că gratuitatea la transport oferită studenților este exagerată, populistă și are clar scop electoral. Modul în care se face asistență socială în RO e populist și greșit, consider că subvențiile ar trebui acordate doar celor care au cu adevărat nevoie de ele.

 

Pe de altă parte, ciclismul nu e un sport ieftin. Dacă aduni cât ai cheltuit pentru biciclete, piese de schimb, echipament, gadgeturi, cicloturism în țară sau străinătate etc., se adună muuulte mii de euro. Concluzia 1 - îți permiți să faci asta. Concluzia 2 - dacă îți permiți un hobby costisitor, nu ai nevoie de asistență socială.

 

Avem următoarele axiome:

1. Orice subvenționare sau gratuitate oferită unei categorii de populație e o formă de asistență socială.

2. Cine beneficiază de asistență socială e asistat social.

 

Tu beneficiezi de subvenționarea gigacaloriei, a metroului, autobuzului, trenului. Te uiți la programe TV subvenționate și asculți posturi de radio subvenționate. Copiii tăi au transport subvenționat parțial sau total. Ajutor financiar la naștere, tichete cadou. Exemplele pot continua, tu și familia ta primiți subvenții, deși n-aveți nevoie de ele. Deci ești asistat social, la fel ca studenții sau ca nea Costică drojdieru'.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io zic că e de prisos să discutăm gratuitatea la CFR. Oamenii ar trebui plătiți ca să se urce în trenurile CFR...

  • Upvote 1
  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Catalin_

1. Mai locuiesti in Marea Britanie sau te-ai mutat inapoi in RO?

2. Cand ai mers ultima data cu un tren al CFR Calatori?

 

Ca sugestie, intreaba orice nas din tren ce parere are despre pomana pentru studenti. Vezi ce iti raspunde. S-ar putea sa aibe si el o "atitudine ciudata".

 

"studentii nu au treaba cu pomana primita" insa profita din plin de ea. Interesanta logica.

 

Cat despre "greutatile intampinate de altii." intr-adevar, mi se rupe inima sa-i vad pe saracii studenti la coada la casa de bilete. Ca sa merga moca cu trenul.

 

Ca fapt divers, stii vreo tara din UE [cu exceptia Luxemburgului] unde studentii merg tot timpul gratis cu trenul?

 

@fizikant

Daca nu am centrala termica [de apartament] si daca nu merg doar cu masina inseamna ca sunt asistat social. Superba logica.

Ai uitat un mic detaliu: ma duc la munca, adica platesc taxe si impozite. Nesemnificativ.

 

@paulrad

Sa nu generalizam. Din Bucuresti spre Constanta sau Predeal trenurile merg ok, sub 2 ore. Stiu ca este putin, dar macar exista niste exemple pozitive.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, gibonu said:

Sa nu generalizam. Din Bucuresti spre Constanta sau Predeal trenurile merg ok, sub 2 ore. Stiu ca este putin, dar macar exista niste exemple pozitive.

 

Poi tocmai că starea generală e proastă. Ce zici tu e o excepție, nici 10% din infrastructura feroviară, iar când în trenuri e jeg și frig, nici nu mai contează viteza așa mult.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, gibonu said:

Daca nu am centrala termica [de apartament] si daca nu merg doar cu masina inseamna ca sunt asistat social. Superba logica.

 

SUBVÉNȚIE, subvenții, s. f. Ajutor bănesc nerambursabil acordat (de stat, de o organizație etc.) unei persoane, unei instituții, unei ramuri economice sau întreprinderi etc. în scopul atenuării efectelor sociale (s.n.) ale modificărilor economice de structură. [Var.: subvențiúne s. f.] – Din fr. subvention, lat.subventio. (DEX)

Tu ce crezi, statul sau primăria subvenționează diverse chestii pentru că se plictisește și n-are ce face cu banii? Ce termen ai folosi în loc de asistență socială? Pomană, cadou, danie, binefacere? Zi-i cum vrei, esența e aceeași.

 

în urmă cu 2 ore, gibonu said:

Ai uitat un mic detaliu: ma duc la munca, adica platesc taxe si impozite. Nesemnificativ

 

Ce legătură are asta cu subvenții și ajutoare pe care le primești chiar dacă stai suficient de bine financiar încât n-ai nevoie de ele? Superbă logică.

Hai s-o luăm altfel. Statul împarte greșit banii pentru ajutorarea unor categorii de persoane,. Tu beneficiezi de acești bani fără să-i ceri și fără să ai nevoie de ei dar nu faci scandal că de, ești omu' muncii, dacă au dat să fie primit - și profiți din plin de ei (te-am citat). Faci scandal însă pentru subvenția pentru studenți, dintre care mulți chiar au nevoie de ea (repet, nu sunt de acord cu subvenționarea nediferențiată). Mi se pare ipocrizie.

 

Hai să încheiem aici acest subiect, poluăm topicul de pomană.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, gibonu said:

@Catalin_

1. Mai locuiesti in Marea Britanie sau te-ai mutat inapoi in RO?

2. Cand ai mers ultima data cu un tren al CFR Calatori?

1. Am revenit in RO. 

2. In Septembrie 2018 (Bucuresti - Ploiesti). 

 

Daca imi convine pomana data studentilor - Nu.

Daca ma bucur de greutatile altora (care pot spune ca sunt si pe banii din taxele mele, atat ca angajat cat si ca angajator) - Nu.

 

Cat despre afirmatia mea initiala "Atitudine ciudata" as vrea sa o schimb in "Mie mi se pare ca atitudinea e ciudata".

 

Offtopic incheiat.

As propune sa revenim la parcursul normal al topicului (nu e un capat de țara daca cateodata avem pareri diferite).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Starea generala nu este proasta, este dezastroasa. Iar pomana comunista pentru studenti este exact bomboana pe coliva.

 

@fizikant

Las-o asa. Ai dat-o de gard cu "asistatii sociali', nu mai ai ce sa schimbi.

 

@catalin_

OK. Bafta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cam renuntat si eu la tren de cand e gratuitatea pentru studenti. Dar subventia asta sau cum s-o numi nu poate fi pusa in aceeasi categorie cu subventia de la transportul public, gaze, etc.

Nu are legatura cu atributul "comunism", nu vreau sa intru in explicatii acum, dar "odiosul regim" nu incuraja plimbatul oamenilor de colo, chiar si nici pe acela din interiorul tarii.

Daca mie nu imi convine, asta nu inseamna ca masura nu are si ea o anumita logica, si chiar de esenta "capitalista" ca sa folosim un termen "bun" dupa unii ...

 

Studentii nu merg numai pe ruta oras domiciliu - oras centru universitar. Prin gratuitatea asta ei sunt incurajati sa se duca la munte sau mare sau oricare alta destinatie demna de a fi subiect turistic la sfarsit de weekend sau in vacante. Unde se distreaza si lasa niste bani acelor comunitati, nu asa de mult ca salariatii dar de bun augur unor lolcalitati care traiesc din turism. Asa ca daca pierde pe o parte, statul recupereaza din impozite din alta parte. Un student care pleaca la mare nu plateste sa zicem 50 de lei la tren (nu cunosc preturile tichetelor de calatorie) dar s-ar putea sa lase cateva sute de lei si implicit statul incaseaza mai mult din taxe decat costul calatoriei. Si studentii se vor plimba pe ici pe colo mai des decat oamenii maturi care au alte obligatii.

 

Multi studenti dau rar pe la scoala, lucreaza tot felul de tampenii (lucrator, comercial in hypermarket, marketing, hostess evenimente) asa ca au bani de spart. In esenta, deci, aceasta facilitate nu are legatura cu "asistatul social" si alte lozinci din astea pentru prosti. Si in Germania se practica biltete de weekend, reduceri de weekend pentru a scoate lumea la plimbare. 

 

 

Ceea ce e aberant in actuala lege este faptul ca oricine care are carnet de student poate beneficia de gratuitate, inclusiv eu ma pot duce sa cer asta daca ma inscriu la o facultate gratis, care nu ma intereseaza decat sub aspectul "beneficiilor pentru studenti", sa zicem teatrologie. Nu conteaza varsta, daca ai mai facut alte facultati, ar trebui sa existe niste limite de bun simt.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Hai sa nu ne mai ascundem dupa degete. Masura gratuitatii totale a studentilor in tren a fost adopata de guvernul comunist anterior adoptarii O.G.  13/2017 si implicit a protestelor care au urmat in iarna lui 2017.

Iar rezultatul a fost exact de ai spus mai sus: multi au renuntat la calatoria cu trenul.

 

Chiar im pare rau ca n-am salvat poza cu un o pancarta (piata Victoriei), tinuta de un tanar student, pe care scria "Fraiere, am venit cu trenul".

 

Pe cei de la CFR Calatori (si pe restul operatorilor privati) nu i-a intrebat nimeni daca au vagoane, case de bilete, bani in buget, etc.

 

Cat despre banii pe care ii lasa studentii in economia locala acolo unde ajung moca cu trenul, nu stiu ce sa zic. Daca respectivul student are bani de cazare, mancare, bautura, distractie, etc, sigur mai gasea cateva zeci de lei pentru biletul de tren la care oricum avea 50% reducere.

 

Cat despre Germania, comparatia cu RO chiar nu are rost.

Tot legat de subiectul asta: de ce oare in nicio tara din UE (exceptie Luxemburg) studentii nu merg moca tot timpul cu trenul? Mi-e greu sa cred ca guvernele respective n-au viziune si orientare capitalista, ca nu s-au gandit la banii pe care i-ar lasa studentii in economina locala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate Gibonu are dreptate. In orice tara civilizata platesti pentru ce consumi. Nu as avea nimic impotriva daca masura ar fi implementata strict ca ajutor social, studentii cu venitul pe familie sub X lei sa primeasca dreptul la 4-6 calatorii lunare gratuite si doar intre judetul de resedinta si judetul unde face scoala. Pentru unii asta ar face diferenta dintre accessul la educatie si raminerea in satul lor cu 8 clase. In momentul in care acorzi acelasi drept tuturor, devine pomana electorala si o gaura enorma in buget.

Stiu persoane care au masini personala, o ard cu cu iphoane si umplu instagramul de poze de cum o ard ca high rolleri dar merg pina la Brasov cu trenul pentru ca e gratis.

 

Si ca sa nu fiu (total) offtopic, poza cu Grand Central Terminal. Am fost in Decembrie, 3 sapt. in White Plains/New York si in doua weekenduri am luat trenul pina in New York.

Circa 45km/10usd. Un fel de tren urban, conditii ok.

 

ZkF2CdD.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.02.2019 at 11:33, gibonu said:

Ca sugestie, intreaba orice nas din tren ce parere are despre pomana pentru studenti. Vezi ce iti raspunde.

 

Sigur nu sunt de acord nașii cu pomana care le face o gaură importantă în bugetul personal...

Mai au noroc cu bicicliștii 😀

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akim

 

Or fi fost studenti care calatoreau moca cei care au facut reclamatia la ANPC?

 

Adica reclamatia referior la prezenta bicicletelor in tren in urma carei CFR Calatori a fost amendata si a interzis accesul cu bicicleta in trenurile Regio {exceptie cele dotate cu vagoane cu locuri pentru biciclete].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai in Europa sunt vreo doua tari in care s-a implementat sau urmeaza sa se implementeze transportul gratuit: Luxemburg si Estonia. In lume cred ca mai sunt, cu siguranta la nivel de orase.

Si ca sa fiu sincer, si metroul in Atena e de facto gratis, am lucrat acolo 5-6 luni si nu am vazut controale, impresia mea era ca foarte foarte foarte multi calatoreau fara bilet, lucru asumat si de administratia tarii dupa ce a inceput criza tocmai pentru ca oamenii erau deja loviti.

 

Asta e viitorul, sa descurajezi prostovanul care vrea sa epateze ca are masina si cand se duce dupa tigari si ii polueaza pe totii cu noxe.

O tara cu adevarat dezvoltata este una in care infrastructura e de top iar transportul public dezvoltat, accesibil si folosit.

Si oricum transportul este subventionat de stat cam peste tot, in putine locuri este platit "pretul corect". asa ca 100%, 50% sau 0% reducere, cand oricum o calatorie costa real de 5 ori mai mult decat pretul de pe bilet, e nesemnificativ.  

 

Revenind strict la transportul pe sine, este irelevant daca de gratuitatea asta beneficiaza si unii care isi permit sa cumpere biletul pentru faptul ca provin din familii cu bani. De abia asta e stangism pur, sa dai mocaciuni, doar la unii, "la saraci", chipurile. Pe aceeasi logica, nici pensionarii nu ar trebui sa primeasca vreo gratuitate ca au avut o viata intreaga sa stanga bani.

 

Eu daca as fi primarul Bucurestiului, as da in primele 60 de secunde din mandat transport gratuit pe RATB si as tripla flota. Ar fi nevoie de mai multi bani, dar ar fi tot banii oamenilor, bugetul orasului nu e de la o entitate abstracta, banii s-ar intoarce la oameni prin ceva util. Cu siguranta s-ar mai elibera si traficul. Mobilitatea e imperativa in lumea de azi, dar trebuie sa ai viziune. Viziunea in ultimii 30 de ani a fost sa se inchida gari, sa dispara rute, sa scada numarul de kilometri de cale ferata. Si dupa aia ne miram ca dispare din tara cea mai importanta resursa, oamenii pentru ca unele comunitati au ajuns sub pragul subzistentei.

Nu gratuitatea e problema ci lipsa capacitatii de a prelua volumul de persoane. Dar in loc de vagoane de calatorii, statul roman cumpara pentru cetatenii sai rachete Patriot.   

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Uiti ca exista pensionari care provin din sistemul  de aparare si cel de ordine publica care au pensii de zeci de mii de lei. Chiar nu vad unde este "stangismul" in cazul in care unui asemenea pensionar ii impui sa dea 50 Lei pe luna pe abonamentul de transport in comun.

 

Cat despre trasport public moca, imi pare rau sa constat, dar gandesti exact la "duamna" Firea. In cazul ei sunt considerente electorale, in cazul tau nu inteleg ce este.

Uite aici un rezultatul tranportului public moca de la Tallin:

" ...the number of people in Tallinn using public transport instead of cars was up by 8%, but at the same time the average length of a car journey had gone up by 31%, which he said meant there were more, not fewer, cars on the road in the time they tested."

Sursa: https://www.theguardian.com/cities/2016/oct/11/tallinn-experiment-estonia-public-transport-free-cities

 

Revenind la Bucuresti si la Romania in general, problema este mentalitatea nu pretul.

Cel din Q7 / similar sigur nu sta in 1,30 Lei calatoria sau 50 Lei abonamentul pe luna (toate liniile). Desi ma repet, in RO, utilizarea transportului public (inclusiv tren) este semn de saracie, de decadere, etc.

 

Apoi, pe de alta parte este problema infrastructrii. Degeaba cumperi locomotive si vagoane care merg cu 160 km/h (viteza decenta in Europa civilizata) daca in RO le plimbi cu 40 km/h.

 

Si pentru final, exemplul de cretinism maxim la romani: linia tramvaiului 5, bucata Barbu Vacarescu - Aviatiei, pe care nu mai merge tramvaiul de cativa ani.

Pentru cei care nu sunt din Bucuresti, linia asta de tramvai trece printr-una dintre cele mai aglomerate zone ale orasului, numita pompos zona de business, adica o zona unde zeci de mii de oameni (corporatisti) vin la munca in fiecare zi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 6 ore, gibonu said:

Revenind la Bucuresti si la Romania in general, problema este mentalitatea nu pretul.

Cel din Q7 / similar sigur nu sta in 1,30 Lei calatoria sau 50 Lei abonamentul pe luna (toate liniile). Desi ma repet, in RO, utilizarea transportului public (inclusiv tren) este semn de saracie, de decadere, etc.

 

Apoi, pe de alta parte este problema infrastructrii. Degeaba cumperi locomotive si vagoane care merg cu 160 km/h (viteza decenta in Europa civilizata) daca in RO le plimbi cu 40 km/h.

 

Ai perfecta dreptate privind modul in care este privit transportul in comun dar ar fi corect sa analizam cauzele pentru care a ajuns sa fie considerat un semn de saracie sa folosesti transportul in comun.

Exemplu meu, loc de munca ok, salariu decent, banuiesc top 1% cistiguri salariale in Romania. Ma imbrac conform pozitie pe care o am in companie si conform salariului. Desi am dreptul de masina de la companie and shit, nu am carnet si folosesc transportul in comun. Imi pare rau sa iti spun dar sint RATB-uri in care ma simt ca ultimul om cind ma urc. Sint absolut mizerabile. Exemple, troleele 79, 86.  Metroul este ok, acolo este mai curat chiar si pe liniile care folosesc rame vechi. Alt exemplu, ultima data cind am fost la Constanta, in urma cu sase ani,  am luat trenul, clasa I, intercity. Nu am avut curaj sa folosesc wc-ul. Efectiv era o balta de cacat. Restul vagonului era in aceeasi nota.

Am fost cu trenuri/metrouri  in Johannesburg, Amsterdam, Madrid, Barcelona, New York. Cel putin in Johannesburg faceam naveta circa 40-45km (doar dus) zilnic si totul era impecabil. Peste tot erau cu zece clase peste ce vezi in Romania. Chiar daca nu erau mereu moderne, erau insa curate. Oameni normali care faceau naveta sau turisti, nu te simteai in locul gresit, nu iti era sila sa pui mina pe o bara sau sa te asezi. Am precizat asta ca sa se inteleaga ca nu e vorba de ceva elistism beshit din partea-mi privind transportul in comun.

TL/DR: conditii de kkt in transportul in comun > folosite doar de oamenii care nu au vazut mai bine > imaginea de saracie asociata transportului in comun.

 

Cred ca ar fi indicat sa mutam o parte de discutie in alta parte...

 

PS. Parintii meu, care merg anual de la Constanta la Oradea cu ceva vagoane de dormit, mi-au spus ca au avut mereu parte de vagoane impecabile. Ceva cu doua locuri in cuseta. Nu stiu preturi si nici stiu cum mai e situatia pe CFR in ultimii sase ani.

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM

 

Mi-e greu sa cred ca toti cei care merg cu masina in Bucuresti sunt din categoria "top management". 

 

Cat despre mizeria din transportul in comun, niciodata nu mi-a fost sila sa pun mana pe bara sau sa ma asez. Poate oi fi io mai ciudat.

 

Revenind la tren, s-au schimbat multe in ultimii ani, conditiile nu mai sunt chiar atat de nasole precum acum 6 ani [cel putin pe bucatile Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Constanta].

Cat despre mizeria din tren, aici este, de cele mai multe ori, vina calatorilor. Sau vina CFR-ului pentru ca nu l-a dotat pe nas cu matura ca sa curete convorul de coji de seminte lasat de calatori.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce treaba are Firea in discutia asta, prima gratuitate totala a fost introdusa de Ciorbea, primar CDR. Iar gratuitatea pe CFR e de la guvern.

 

Guardian din care citezi e de orientare marxista. Eu nu stiu ce le pute bolsevicilor englezi in articolul acela, pai e vorba de o facilitate pentru rezidentii Tallin-ului care platesc taxe consistente.

Iar taxele consistente se justifica pentru ca Tallin e monument UNESCO, e unul din cele mai vechi orase medievale din Europa si foarte bine conservat. Pe langa faptul ca e "vintage" el este recunoscut ca foarte "verde"/"eco" si foarte "tehnologic", internetul e free peste tot, etc.

Am spus eu ca se poate cu taxe mici? Dar mi se pare mai util sa cheltui banii oamenilor pentru transport decat concerte gratis si fantani cu apa colorata.

 

Remarca bine un antevorbitor, asa este, din cauza lipsei de mentenanta se genereaza promiscuitatea care permite asocierea logica cu saracia. Civilizatia unui popor se mai vede si la toaletele publice, ati mai auzit asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Pai tu ai spus mai ca "Eu daca as fi primarul Bucurestiului, as da in primele 60 de secunde din mandat transport gratuit pe RATB ..." Si Firea are aceiasi idee. Cam asta ar fi legatura cu discutia de fata.

Despre gratuitatea totala introdusa de Ciorbea, asa o fi, io nu imi aduc aminte.

 

Articolul respectiv spune clar ca in Tallin, dupa ce s-a introdus transportul moca, numar de calatori a crescut cu doar 8%, ceea ce nu este vreo mare realizare.

Interesul "bolsevicilor englezi" de a denigra Tallinul nu-l vad, insa poate imi scapa mie ceva.

 

Concluzia, ca sa nu ne mai invartim aiurea in jurul cozii, este ca mocaciune nu duce la nimic bun, nu are nimic constructiv, nu aduce plus valoare, etc. indiferent ca vorbim despre tren sau trasportul public din oras.

Se vede cel mai bine in cazul CFR Calatori si al studentilor care merg moca.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care sunt datele pe care te bazezi cand spui ca nu aduce nimic bun? Faptul ca nu-ti place tie, mie si altora care comenteaza pe aici? E irelevant. Ce valoarea ai vrea sa aduca? Nu totul se cuantifica in bani pe lumea asta, ROI pe termen scurt. Daca ne-am luat dupa ideile astea americane depasite conform careia orice bat pe care il infigi in pamant ar trebui sa aiba un rost sa fie acolo pentru ca aduce "profit", atunci toate transporturile pe lumea asta nu s-ar mai subventiona, ar fi doar microbuze sau ceva gen bla-bla-car tip "ia-ma nene". Valoarea este in cresterea mobilitatii, care este esentiala in ziua de azi.

 

Mocaciuni sunt multe pe lumea asta, de exemplu faptul ca IT-istii nu platesc impozit in Romania. O incadrezi si pe asta tot la "comunism"? Transportul public nu se poate face nicaieri fara subventii (aka mocaciuni), si construirea de sosele/autostrazi e tot moca pentru soferi care nu contribuie la investitie desi doar proprietarii de masini le pot folosi.

 

Hai sa nu comparam preturile diferite din comunism pentru "servicii", ca sistemul centralizat iti facea nu numai preturile iti stabilea si salariu, era standard si bine fixat, nu tinea cont de domeniu si nu era nimic calibrat la "piata".

 

Guardian face un asa-zis "jurnalism independent", adica, pe romaneste acolo poate aparea absolut orice parere, nu e jurnalism ca la carte care se verifica din surse. Sunt si ei fomisti si publica articole platite, daca scoti banutzu, poti sa publici si tu un editorial acolo despre cateii din Rahova de pe strada de exemplu. Poti gasi acolo informatii despre diverse traznai din lumea reala, pareri originale, doar ca daca o faci, e doar ca sa ai o ocupatie, altfel e timp pierdut. Nu este o denigrare a orasului Tallin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guardian e ziar marxist cum e ciclism.ro forum fascist.

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io cred că e mai simplu: se pot acorda mocangeli (subvenții) dacă pot fi susținute de bugetul instituției. 

Se pare că bugetul poate susține subvenția gigacaloriei livrate de ELCEN/RADET in București, de exemplu.

Motivele pentru care nu se circulă cu transportul public cred că au fost bine sintetizate de @JDM, în principiu subscriu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, Trevizes said:

Care sunt datele pe care te bazezi cand spui ca nu aduce nimic bun? Faptul ca nu-ti place tie, mie si altora care comenteaza pe aici? E irelevant. Ce valoarea ai vrea sa aduca? Nu totul se cuantifica in bani pe lumea asta, ROI pe termen scurt. Daca ne-am luat dupa ideile astea americane depasite conform careia orice bat pe care il infigi in pamant ar trebui sa aiba un rost sa fie acolo pentru ca aduce "profit", atunci toate transporturile pe lumea asta nu s-ar mai subventiona, ar fi doar microbuze sau ceva gen bla-bla-car tip "ia-ma nene". Valoarea este in cresterea mobilitatii, care este esentiala in ziua de azi.

 

Mocaciuni sunt multe pe lumea asta, de exemplu faptul ca IT-istii nu platesc impozit in Romania. O incadrezi si pe asta tot la "comunism"? Transportul public nu se poate face nicaieri fara subventii (aka mocaciuni), si construirea de sosele/autostrazi e tot moca pentru soferi care nu contribuie la investitie desi doar proprietarii de masini le pot folosi.

 

Hai sa nu comparam preturile diferite din comunism pentru "servicii", ca sistemul centralizat iti facea nu numai preturile iti stabilea si salariu, era standard si bine fixat, nu tinea cont de domeniu si nu era nimic calibrat la "piata".

 

Partial adevarat ca nu totul in viata se rezuma la ROI. Dar acolo intra parcurile naturale, muzeele si alte locuri care impacteaza bugetele dar unde accesul este gratuit sau puternic subventionat. Subventiile din pacate sint doar masura saraciei care este ascunsa sub pres. Serviciile ca transportul public, incalzirea, apa calda si altele nu trebuie subventionate, ele trebuie tarifate corect si populatia trebuie sa aiba venituri suficient de mari incit sa le achite. Altfel ajungem la situatii in care locuitorul de la oras toaca din bugetul statului bani pe subventia de transport in comun, subventia la caldura, subventia la apa calda si altele. Locuitorul de la sat nu va beneficia de ele si nu este corect. Toti sintem egali si avem aceleasi drepturi si obligatii.

Daca as fi cinic as spune ca atita timp cit ai nevoie de N subventii ca sa traiesti in oras, poate pur si simplu nu iti permiti sa traiesti la oras. Nu este un drept constitutional sa traiesti la oras si nu este nici o obligatie a statului sa te tina la oras.

As prefera sa vad banii din subventii cum sa duc in spalarea orasului asta care e tot mai infect. Dintre capitalele Est Europene cu pretentii de civilizatie, Bucurestiul arata pe departe cel mai trist. Varsovia, Budapeste si Belgrad sint la ani distanta. Prefer ca toti sa plateasca asa cum e normal si sa traim civilizat. PMB toaca undeva la 200mil EUR/anual pe subventii RATB (STB) si RADET. Cu 200mil EUR construiesti 5-6 spitale moderne, faci sute de km de pista de biciclete, construiesti N parcari subterane in centru si altele. Asta trebuie stimulata mobilitatea, nu cu pomeni.

 

Am lucrat in IT circa 13 ani (pina la 1 noiembrie 2018) si am platit impozite de mi-au sarit ochii din cap. Doar o anumita categorie de IT-isti si anume programatorii care lucreaza in firme de IT sint scutiti de impozite. De ce? Pentru ca este o alta lege de kkt data din motive de pseudostimulare a economiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

E clar, vedem filme diferite.

 

Prima data ai spus ca studentii merg moca cu trenul insa lasa bani in economiile locale din statiunile turistice.

 

Uite aici un exemplu. Vineri, 20.10.2017, trenul IR Bucuresti - Constanta de la ora 17:00, inainte de a fi tras la peron in Gara de Nord.

 

image.png.d1baff3f25f03f9f4082301f801076d3.png

 

La 20.10. sezonul pe litorulul romanesc este mort, ingropat si cu parastasul de 40 de zile facut. Iar restul statiilor in care opreste trenul [Lehliu, Ciunita, Fetesti, Cernavoda si Medgidia] nu stiu sa fie destinatii turistice. Pana acum n-am auzit pe nimeni ca pleaca in city break la Ciulnita.

 

Asadar, ce se vede in poza de mai sus sunt studenti care merg acasa in weekend si nu unii care lasa bani in economia locala.

Si ce se vede in poza de mai sus se repeta in fiecare weekend, fapt confirmat si de alti colegi de forum pe acest topic.

 

Ca fapt divers, in octombrie 2016 m-am urcat fara probleme in acelasi tren. Atunci studentii avea doar reducere 50%.

 

Alt exemplu concret.

Un drum cu trenul Bucuresti - Valea Prahovei [Busteni, Predeal] costa 40 de lei. Pentru un student, pe vremea cand exista reducerea de 50%, acest drum ar fi costat 40 Lei dus-intors.

Astfel, nu poti spune ca un student care are bani pentru cazare, mancare, bautura, alte distractii, etc  nu are si 40 de Lei pentru tren.

 

Acum, vad ca ne spui ca "Valoarea este in cresterea mobilitatii".

Aici chiar te-am pierdut, pentru ca nu pot sa inteleg cum cresti mobilitatea prin ingradirea accesului la tren a platitorilor de bilet.

 

Pe de alta parte, dupa mintea mea de nespecialist, mobilitatea creste prin investitii in calitatea caii ferate si a materialului rulant, nu prin mocaciuni pentru o anumita categorie sociala.

 

In final, repet intrebarea: de ce oare in tari precum Austria, Germania, Elvetia, Franta, etc [care investesc masiv in calea ferata] studentii nu merg moca cu trenul?

Oare astia or fi idioti si romanii sunt cei mai destepti?

 

Cat despre transportul moca din Tallin, in acel articol se spune clar ca masura respectiva nu a adus nicio schimbare majora. Adica exact ce spuneam mai sus, ca dezvoltarea se face prin investitii nu prin mocaciuni.

 

Ca fapt divers, cand ai mers ultima data cu trenul in RO?

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.