gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

@gibonuAsta e marea revelatie? Ca studentii se duc acasa cu trenul in weekend? E ceva rau in asta? 

Am fost cu trenul de cateva ori in 2018, cred ca ultima data a fost pe sfarsit de octombrie la Craiova. Nu stiu ce te-ar putea ajuta informatia asta in vreo argumentare.

Cine ingradeste calatorii care nu beneficiaza de gratuitate sa foloseasca transportul pe CFR? Asta chiar e culmea. Gratuitatea studentilor nu se aplica la "loc", supliment de tren rapid, pai daca le platesti pe astea nu te scoala un student de pe scaun.

 

@JDM, ai o intelegere gresita a ce inseamna toti oameni sunt "egali". Cat si in privinta surselor de bugetare a subventiilor si cine este responsabil pentru cheltuirea acestor bani. Care sunt IT-istii care platesc impozit, sunt foarte curios? conditia ca o firma sa se incadreze in conditiile respective, e absolut hilara, sa faci citeva zeci de mii de euro pe an.

Apoi spui ca vrei spitale, amestecand categoriile, sanatatea e una, educatia alta, transportul altceva. Dar ce la spital sau la care servicii din sistemul sanitar platesti tu pretul corect?

 

In Bucuresti, o calatorie cu RATB costa 1,3 lei. Costul real in 2017, calculat oficial era de 5 lei, acum probabil e si mai mult. O mare parte din calatori circula cu abonamente, sau abonamente cu reduceri, deci platesc cam 0,5 lei pe calatorie, adica poti sa strabati tot orasul de-a lungul (~ 15 km) cu suma asta, nu e ca in alte orase europene, unde sunt costuri diferite pe "zone". Dupa mintea voastra, ia sa vedem, unde se afla suma de 1,3 lei, mai aproape de gratuitate, 0 lei, sau de pretul real, 5 lei?

 

Atunci, @JDM, mai las-o moarta ca tu platesti pretul corect cand iti iei bilet pe RATB. Cand o sa dai 2 euro pe fiecare calatorie si vreo 150-200 euro pe abonament ca afara, atunci poate ar avea sens ce spui. Pentru ca din totalul de 200 mil eur de care pomenesti ca se duc in subventii sunt cuprinsi si banii care acopera si diferenta asta fata de costul real al unei calatorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Exemplul pe care ti l-am dat cu studentii care merg acasa in weekend a venit ca un contra-argument la sutinerea ta conform careia studentii investesc in economia locala.

De asemenea, legat de potentialele investitii ale studentilor, am argument deja ca nu cei 40 de Lei (pentru Valea Prahovei) ar fi fost probelema, insa vad ca argumentul asta ti-a scpat.

 

Te-am intrebat cand ai fost ultima data cu trenul pentru ca, din ceea ce spui, deduc (fara pretentia ca am dreptate) ca nu ai prins vreun tren plin de studenti, similar cu cel care se vede in poza pusa de mine mai sus.

Chiar asa, cumva ai plecat la Craiova vineri in jurul orei 17:00 si te-ai intors duminica in jurul aceleiasi ore?

 

Referitor la "Gratuitatea studentilor nu se aplica la "loc", supliment de tren rapid", e clar, esti complet debransat de la realitatea feroviara din RO.

Asa ca am vad nevoit sa iti explic ca studentii nu platesc nimic, merg moca, zero Lei, la orice operator feroviar din RO (e drept ca doar la clasa a II-a).

Si mai clar: studentul merge la casa de bilete cu legitimatia si buletinul si in baza lor isi ia biletul gratis, fara niciun ban.

 

Si ca sa vorbim concret, ia de aici:

 

Art.4 (1) din Legea 95/2018 privind adoptarea unor măsuri în domeniul finanţării învăţământului:

"Prin excepţie de la prevederile art. 205 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă - licenţă, master, doctorat - în instituţiile de învăţământ superior acreditate, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern."

 

Mai concret, art. 3, alin. (1) si (2) din Normele metodologice privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi, aprobate prin H.G. nr. 42/2017:

"(1)Studenţii români/străini înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă - licenţă, master, doctorat - în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanţă sau rutele călătoriilor.

(2)Operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor legitimaţii de călătorie gratuite pentru călătoria la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, cât şi abonamente lunare gratuite pentru studenţi cu număr nelimitat de călătorii pe distanţe până la 300 km, clasa a II-a"

 

Si pentru ca tot ai sustinut ca prin gratuitate pentru studenti creste mobiliatea, mai ia de aici un exemplu concret:

 

image.png.89bd6767e0c0b962ccda87927b692885.png

 

Din poza de mai sus se observa foarte clar cum azi, 07.02.2019, ora 10:05, mai exista doar un singur loc la clasa a II-a la trenul IR 1631 din 09.02.2018.

Adica cu 2 zile inainte de data selectata nu mai gasesti loc la clasa a II-a.

 

In cazul in care n-am fost prea coerent, din poza de mai sus rezulta clar gaura in care se afla CFR Calatori referitor la numarul de vagoane.

 

In final, observ ca in continuare eviti raspunsul la intrebarea "De ce tari precum Austria, Germania, Franta, Elvetia, etc nu au implementat mocaciunea pentru studenti"?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In completarea la ceea ce a scris gibonul pot spune ca la astfel de trenuri se mai da și bilet fără loc (și se sta în picioare chiar și la clasa 1) sau se mai interzice cumpărarea de bilete, in cazul în care sunt deja multe locuri date în picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Corect, exista (probabil in functie de tipul vagoanelor din compunerea trenului) un anumit numar de bilete care se pot elibera fara loc.

Rezultatul este foarte tare, in sensul ca, desi ai loc in tren, ai alti calatori care iti stau in cap.

 

La fel, corect referitor la interzicerea cumpararii biletelor la anumite trenuri. Am auzit de cateva ori in Gara de Nord anuntul "la trenul ... nu se mai elibereaza bilete fara loc".

 

Cum spuneam mai sus, intr-adevar, mocaciunea pentru studenti are ca efect cresterea mobilitatii. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc N cazuri in care diferite persoane, inclusiv ciclisti, nu au mai putut sa-si cumpere bilet la trenul X pentru ca studentii ocupasera deja toate locurile. In contitiile in care la CFR exista oricum o lipsa grava de material rulant, ar trebui pentru astia sa existe totusi o limita, gen 30& din locuri, restul alocate oamenilor care mai si platesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Action

Cum sa existe limita la pomana? Ce facem, ne batem joc? In cimitir pomana se da pana cand se termina pachetele.

 

Acum serios, cred ca cel mai eficient ar fi sa se revina la reducerea de 50% din tarif, reducere care exista anterior anului 2017. Desi ma repet, in 2016 si anterior, nu am avut nicio problema sa ma urc in tren.

 

In rest, daca se poate, te rog povesteste aici ceea ce mi-ai spus mie in octombrie 2018 (cand ne-am intalnit in tren) despre starea liniei Ciulnita - Calarasi si despre trenul format dintr-un singur vagon care deserveste aceasta linie.

Asta pentru ca tot s-a vorbit aici despre cresterea mobilitatii.

Mersi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre ce include gratuitatea studentilor eu stiu direct de la studenti pentru ca am in echipa inca foarte multi colegi care mai sunt la master. Suplimentele la bilet nu sunt gratuite.

La Craiova am fost de doua ori in 2018, odata am plecat vinerea, alta data sambata si de fiecare data m-am intors duminica. Mi-am luat bilete online de fiecare data si nu au fost probleme, am impresia ca nu poti cumpara online bilete gratuite, nu poti folosi vouchere. Studentii stau la cozi la ghisee.

De asemenea nu am spus ca scopul gratuitatii este DOAR stimularea turismului.

Eu cred ca am raspuns si la intrebarea cu ce se intampla in alte tari, unde sunt reduceri substantiale in weekend tocmai ca sa stimuleze ce am sustinut mai sus. Dar nu ai fost atent. In 2006 din Petrzalka (Cartier din Bratislava) era un tren austriac zilnic si la interval de 60 minute care se ducea la Viena. Biletul dus-intors era ~ 6 euro si trenul era destul de gol, cu maxim 3-4 personae in vagoane. Pentru austrieci, un popor cu siguranta mai pragmatic decat altele, nu era important cat "pierdeau" cu acest tren ci cat castigau prin faptul ca eu sau altii lasam mai multi bani din diurna in Viena decat in Bratislava.  Exemple am diverse direct de la fata locului mai ales in Germania, care ofera pachete de weekend si familie foarte generoase in reduceri. Dar tu te legi strict DOAR de idea de gratuitate = 0 cost. La 6 eur tichetul are doar valoare de symbol daca dus-intors o distanta de 80 km.

Eu iti garantez ca daca biletul studentilor ar fi platit 50% volumul celor care s-ar duce acasa in weekend nu ar scadea pentru ca au nevoie sa faca asta.

 

Cu adevarat, eliberarea de "bilete fara loc"  este o aberatie romaneasca de traditie, si din punctul meu de vedere chiar o contradictie logica :) nu a inceput cu gratuitatea din 2017. Inghesuitul calatorilor ca pe sardele se practica si in transportul privat, este o nesimtire. Dar se practica si pe afara si "culmea", vai, si in Germania. De cand cu imigratia, toate trenurile au intarziere (cu exceptia S-Bahn care functioneaza pe distante scurte) si cele regionale sunt full. La sfarsit de 2017 am lucrat in Bochum si foloseam des trenurile pe linia Frankfurt-Koln sau Frankfurt-Dusseldorf-Essen-Duisburg-Bochum-Dortmund. Asa ca spor la visat lumi ideale care nu exista. Pe o calatorie cu metrou/S-Bahn dadeam 2 x ~ 2.3 eur zilnic, dar in weekend cu ~ 10 eur, bilet de o zi, ma plimbam prin 5-6 orase. Asta nu e tot subventie? Daca as fi platit pretul de zi de lucru, aproape 25-30 de eur as fi stat in hotel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Exact, despre ce suplimente vorbesti?

Din ce vad pe site-ul CFR Calatori, suplimentul de plateste pentru clasa I-a, vagon de dormit sau cuseta (chenarul rosu).

 

image.png.03189c8e8680798c144ebb71fc7486b5.png

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/reduceri-pentru-elevi-si-studenti/

 

Corect, studentii nu isi pot cumpara online bilete moca. De fapt, de la asta a si pornit prezenta discutie.

 

In cazul de fata, nu are nicio relevanta pretul trenului Bratislava - Viena, pentru simplul motiv ca OBB-ul nu este in criza de vagoane precum CFR-ul.

La fel, nici exemplele din Germania nu au relevanta in discutia de fata. Acolo exista viziune si responsabilitate pentru dezvoltarea transportului public, nu considerente electorale precum in RO.

 

Cat despre "Eu iti garantez ca daca biletul studentilor ar fi platit 50% volumul celor care s-ar duce acasa in weekend nu ar scadea pentru ca au nevoie sa faca asta" ti-am explicat deja ca in 2016 nu am avut probeleme sa ma urc in tren.

 

Cat despre visat, nu cred ca este cazul. Spun doar ca strict in situatia de acum a CFR-ului pomana pentru studenti este exact bomboana de pe coliva.

 

In rest, chiar nu reusesc sa inteleg motivul pentru care vrei sa ne convingi ca gratuitatea totala pentru studenti este un lucru bun.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul tau argument a fost acela ca nu iti convine, ca te-a afectat pe tine, ca in alt an, cu alt ocazie a fost ok. De la exemple din astea individuale nu se poate generaliza, in plus trebuie sa vezi si "big picture" si evident ca nu avem date pentru asta. Poate tu cand erai student nu ai avut nevoie sa calatoresti cu trenul, sau poate aveai reducere si tu, sau poate mergeai cu nasul. Dar acum ti-a casunat pe studenti ca se duc acasa in weekend si tu nu mai ai loc de ei sa sui bicicleta in tren. Poate era mai bine sa fie preturile mari de tot si sa nu-si mai permita decat 2-3% din tineri sa mai vina la Bucuresti sa faca o facultate, iar restul sa stea pe acasa in somaj pe capul parintilor. Si populatia needucata care nu poate castiga un loc de munca produce costuri directe si indirecte la buget.   

Ideea in sine e buna, nu am de ce sa ma feresc sa afirm asta, iar faptul ca nu e volum suficient de vagoane este alta discutie, alta problema care era actuala si acum 50 de ani. Ai idee macar cu cat a crescut numarul de calatori pina la urma? Ca totusi studentii nu sunt chiar cu milioanele in tara asta si nu circula chiar toti zilnic cu trenul. Ca poate a crescut cu 2%. Am spus ca mi se pare gresit ca nu s-a pus o limita de varsta sau de ani de studii, e indecent sa beneficiezi de facilitate pentru studenti dupa o anumita varsta. Dar nici "studentii" de 50+ ani nu sunt piatra de moara a bugetului.

Pomana electorala nu este pentru ca se adreseaza unei categorii care fie nu voteaza, fie are alte empatii politice, si masura se aplica continuu, nu doar in calendarul electoral. Pomeniile electorale sunt acelea care se ofera in campanii electorale cand candidatii isi atrag votantii cu diverse cadouri. Dar subventiile la gaze, lumina, pe criterii sociale sau publice au cu siguranta alte ratiuni. 

Cred ca e clar.  

 

  • Upvote 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Ti-am dat niste exemple concrete despre ceea ce genereaza mocaciune pentru studenti. Au fost si alt colegi de forum care au completat ceea ce am spus referitor la subiectul asta. Insa vad ca nu le-ai observat.

La fel, vad ca ai omis sa ne spui ce suplimente platesc studentii care merg moca cu trenul.

 

Asta cu "sa nu-si mai permita decat 2-3% din tineri sa mai vina la Bucuresti sa faca o facultate" este de mare efect.

Sa inteleg ca anterior anului 2017 doar 2-3% din tineri urmau studii superioare? Adica pana in 2017 batea vantul prin universitati si acum s-au populat dintr-o data pentru ca studentii pot calatorii moca cu trenul?

 

Cu studentii care au domiciliu in Bucuresti (si alte centre universitare) cum ramane cu mersul acasa in weekend?

 

Nu mi-a casunat pe studenti, mi-a casunat pe masura absurda adoptata. Am mai spus si repet: nu mi se pare ok sa imi organizez turele sau iesirile din Bucuresti avand in vedere programul de deplasare al unei anumite categorii sociale.

Nu m-ar deranja absolut deloc daca trenul ar avea mai multe vagoane, adica suficiente cate sa incapa atat studentii care merg moca cat si platitorii de bilet.

 

Si da, sustin in continuare ca este o pomana comunista data in scopuri electorale.

La urmatoarele alegeri, va fi un argument atat pentru studenti cat si pentru familiile lor. Din categoria "mamaie, daca nu ne votezi pe noi nu-ti mai vine nepotu' in fiecare saptamana acasa".

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi e clar ca nu iti e clar.

De ce tot repeti intrebarea cu suplimentele, ca parea ca ti-ai raspuns singur cautand pe net.

Si daca mai sunt 1-2 care gandesc ca tine pe forum, gata, poti sa generalizezi ca un lucru este BINE/RAU?  :)

Pe aia cu 2-3% nu ai inteles-o, reciteste-o.

Studentii cu domiciliu in Bucuresti nu pleaca in weekend acasa ci la munte, mare, rude, … treaba lor. Ai o problema cu asta? :) Ce ai vrut sa spui de fapt?

Asta cu gratuitatea pe CFR care se transforma in voturi de la bunici e buna de bancuri sau sa o publici la The Guardian :D 

Am vreo 10-12 insi in echipa care sunt inca studenti,  e drept sunt la master. Folosesc foarte rar oportunitatea asta, din diverse motive, au masina, pierd prea mult timp cu trenul, pierd timp la cozi. Daca pot sa trag o concluzie din asta este faptul ca totusi facilitatea asta chiar e folosita de cei care au nevoie.

Nu inteleg cu ce te incurca totusi studentii cand vrei sa iesi din Bucuresti. Exagerezi rau de tot. Tu iti poti cumpara inaintea lor tichet online. Daca vrei sa ai oarece confort iti poti lua la clasa 1, inca sunt ieftine preturile pe tren la noi. Eu asa calatoresc cu mult inainte de gratuitatea asta. Si in Ungaria e absolut la fel, unele vagoane sau trenuri arata mai praf ca ale noastre, dar exista si garnituri mai bune pentru care platesti alt tarif.

De ce nu iei un tren privat? Acolo nu functioneaza gratuitatea si uneori sunt preturi chiar mai mici, poate chiar si conditii mai bune.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am reușit sa pricep de unde supărarea că studenții au gratuitatea asta.

Nu discut despre faptul că guvernul a acordat-o ca pomană electorală. Asta e o chestie de imputat cel mult guvernului, nu studenților. 

Iar studenții sunt totuși o categorie socială care merită diverse înlesniri. Măcar pentru faptul că sunt niște oameni care urmează o formă de învățămînt superior, la mai mulți kilometri de casă.

Am călătorit cu IR ăla, plin ce-i drept, aglomerat, dar aveam bilet cu loc, nu m-a mutat nici un student de pe el. Și acel IR nu are oricum vagon de bicicletă.

În vagoanele cu spațiu de bicle am avut parte de aglomerație cu papornițari, dar nu studenți.

De-aia zic, nu la studenți e baiul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

Tu ai spus ca studentii care merg moca platesc supliment, ca ai informatii direct de la sursa. Tu ar fi trebuit sa clarifici daca informatia este reala sau nu. Cine stie, poate site-ul CFR nu este actualizat, asa cum Guardian este ziar marxist.

 

Corect, n-am inteles ce ai vrut sa spui cu 2-3%.

Imi asum gresala si rectific: n-am spus ca tarifele ar trebuie sa fie enorme. Spun ca fi fost OK sa ramana tarifele actuale cu 50% reducere pentru studenti.

 

Cat despre gratuitatea care se transforma in voturi, esti chiar naiv sa sustii contrariul.

Nu vreau sa intram in politica, insa pare ca ai uitat ca la niste alegeri de acum cativa ani, era tara plina de bannere pe care scria "Doar candidatul X mareste pensiile".

 

Cu ce ma incurca studentii cand ies din Bucuresti:

- trebuie sa-mi iau biletul online cu o saptamana inainte de plecare trenului, altfel nu mai gasesc loc (ti-am aratat deja);

- plimbarile pe care le fac o zi la munte trebuie sa fie neaparat sambata, pentru ca duminica seara (de pe valea Prahovei) ma urc pe geam in tren;

- turele pe care le fac cu bicicleta trebuie sa se termine obligatoriu sambata, pentru ca duminica nu am loc in tren;

- daca vreau sa fac o plimbare de o zi cu bicicleta pe langa Bucuresti, aceasta trebuie sa fie obligatoriu sambata, pentru ca duminca seara, de oriunde as veni, nu am loc in tren.

 

Ar mai fi si alte motive, insa ma opresc aici.

 

Ceea ce am expus mai sus sunt probleme pe care le au si alti colegi, atat de pe forumul asta cat si de pe alt forum pe care activez.

 

Cat despre "De ce nu iei un tren privat? Acolo nu functioneaza gratuitatea ..." cum ti-am spus, esti total debransat de la realiatea feroviara din RO.

Ia de aici:

 

image.png.bc2af0a5b9cc54dd15a8bbf81ab3e5c5.png

Sursa: https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2017/12/Facilitati-de-calatorie-cu-trenurile-Regio-Calatori.pdf

 

La toti operatorii privati este la fel, daca vrei poti sa cauti.

 

@Traveller

Corect. Studentii trebuie ajutati. 50% reducere era suficient.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoanele care apropa enormitatea asta cu gratuitate totala la studenti in mod cert sunt desprinse de realitatea feroviara din Romania. Probabil ca circula cu trenul de doua ori pe an, sau nici atat. La fel ca unii pe care-i mai intalnesc din cand in cand in tren, veniti probabil direct din cafenelele din centru vechi, care se arata foarte deranjati de faptul ca nu au prize usb, in conditiile in care circula cu un Regio unde dejectiile se duc direct pe traverse si la care nici usile nu se mai inchid ca lumea.
Nu are nimeni o problema cu studentii, dar nu sunt suficiente vagoane, ce naiba o fi atat de greu de inteles de catre unii ? Daca fiecare garnitura ar mai avea cate 15 vagoane ca in anii '80, atunci poate ca era loc pentru toata lumea, dar ce sa vezi, CFR-ul o duce rau de tot, nu are bani de vagoane noi, nu are bani nici pentru revizii. In Grivita sunt zeci de vagoane care stau si ruginesc pentru ca nu au bani sa le modernizeze sau sa le faca un RK. Sunt voci care spun ca CFR Calatori se apropie de un colaps total, nu cred ca sunt prea departe de adevar.
Gibonu zicea de 802 Ciulnita - Calarasi, da, trenul ala are un singur vagon, nu pentru ca nu ar fi calatori, se circula precum in metrou la orele de varf, ci pentru ca nu de unde sa ia mai multe.
Asa ca revenind la studenti, in ce univers paralel e ok ca unul care vrea sa-si plateasca biletul sa fie lasat pe bara doar pentru ca ala care o arde moka total si nelimitat a fost mai rapid in rezervarea biletului ?

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2019 at 9:33 PM, gibonu said:

 

"studentii nu au treaba cu pomana primita" insa profita din plin de ea. Interesanta logica.

 

Eu zic asa, deschide The Guardian si vezi cate articole au despre marele ganditor care a fost Karl Marx gasesti si cat au juisat in 2018 la centenarul marxismului, Apoi mai da o cautare pe google cu The guardian si KGB si vezi ce istorie gasesti. Nu mai zic de intreaga orientare care strabate cam toate articolele politice.

 

Tu cauti multicu google dar nu stiu daca asta se numeste ancorare in realitate. Legat de trenurile private informatia mea este de la cei care se folosesc de facilitatea asta. Poate nu stiu ei. 

 

Ai prezentat 4 argumente, dar trei dintre ele se reduc la faptul ca duminica nu poti sa te sui in tren pe orice ruta spre Bucuresti. Dar intotdeauna a fost asa cu sau fara bicla, cu sau fara gratuitate. Cine este acela care a calatorit duminica spre Bucuresti intr-un compartiment de calatori lejer in ultimii 40 de ani?  

 

Revenind la politica, vreau sa te vad cat esti de vehement si cand se va face alternanta la putere. Facem pariu ca nu se atinge nimeni de asta? 

Si explicatia este una simpla, ca si turismul si educatia, accesul la universitati al studentilor, este o prioritate. In plus inucrajezi o generatie noua sa foloseasca trasnportul public nu masina. 

Ai vreun contra-argument ca prioritatea mai mare ar trebui sa aiba cei care se plimba cu bicicleta pe tren in weekend? 

 

Criza de vagoane a CFR este pentru toti calatorii si nu este generata de gratuitati si reduceri indiferent pentru care categorie. Momentul de varf este perioada estivala, cand e perioada de concedii. 

De ce e criza de vagoane interminabila? Pentru ca nu se doreste dezvoltarea acestui sector. 

 

Foarte amuzant este si domnul antevorbitor, care sustine ca in anii '80 era loc pentru toata lumea. Atunci chiar toata lumea mergea la mare in sezon, nu ca acum cand sunt alte optiuni, si toata lumea avea atunci serviciu deci duduiau trenurile de navetisti de la sate sau mici orasele care se duceau la orase sa lucreze. Este foarte amuzant sa te contrazici singur la interval de citeva propozitii, de la "Nu are nimeni o problema cu studenti" la "ala care o arde moka total si nelimitat"

 

In curand un nou "cosmar" pentru tine, Firea vrea sa dea gratuitate la toti elevii pe transportul in Bucuresti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@trevizes, doar acum cateva zile Guardian il lauda pe Donald Tusk pentru disidenta anti-comunista.

Guardian e un ziar de centru-stanga. Cele marxiste/socialiste sunt Morning Star in UK sau, din SUA, Jacobin si WSWS. Daca ca sa faci diferenta iti trebuie un nivel de cultura si educatie care nu prea exista in Romania unde "intelectualii" cred ca liberalismul clasic e un fel de feudalism amestecat cu teocratie si echivaleaza marxismul pana si cu ecologismul sau emanciparea femeilor. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Action

Ma bucur sa observ ca nu sunt singurul nebun care nu este de acord cu mocangeala pentru studenti.

 

 

@Trevizes

 

Ai spus ca nu avem cifre, asa ca am gasit cate ceva, referitor la CFR Calatori (CUI 11054545).

 

2015 - Pierdere zero.

 

image.png.bc5ab43f19a55ac8bf5f560abacfe339.png

 

2016 - Pirdere zero.

 

image.png.b04669d08dc59421fcf10d439a693e30.png

 

2017 - Pierdere 20.155.777 Lei (aproape 4,5 milioane Euro)

 

image.png.0b82bd8496bb6928900f64b07d7b4636.png

 

Cifrele de mai sus sunt date publice de pe site-ul Ministerului Finantelor, accesibile oricui.

 

Oare pierdere de aproape 4,5 milioane Euro are vreo legatura cu mocangela pentru studenti care a inceput in 2017?

Ciudata metoda de dezvolatare a mobilitatii.

 

Ce legatura are Guardian cu mocangeala pentru studenti din RO?

 

Cat depsre politica, te contrazici singur. Prima data spui ca  mocangeala nu este masura electorala apoi spui ca viitoare putere nu o va schimba. Foarte tare.

 

Referitor la "accesul la universitati al studentilor, este o prioritate" sa inteleg ca in 2017 a crescut foarte mult numarul de studenti?

Ai niste cifre concrete, astfel incat sa putem vedea care a fost diferenta intre anul 2016 si anul 2017 referior la studentii inscrisi in anul I?

 

Despre Firea si mocangeala pentru elevi, ce zici, este masura electorala? In putin peste 1 an sunt alegeri locale.

Tie Firea ti se pare vreo mare vizionara in domeniul administrarii unui oras?

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la partea de bilant, Gibonu greseste.

Raportind 2016 vs 2017 vedem ca veniturile au crescut de la 2052 mil lei la 2184 mil lei. Problema este ca 2016 vs 2017 au crescut si cheltuielile de 2003 mil lei la 2204 mil lei.

Ar fi ciudat ca in urma acordarii gratuitatii studentilor sa avem totusi o crestere a incasarilor dar aparent asta spun cifrele. Evident cresterea este per total, poate au introdus linii noi, nasii au inceput sa si taie bilete etc. In mod sigur pe segmentul 18-24 ani avem o reducere a incasarilor dar nu putem vedea asta in bilant.

Faptul ca au crescut cheltuielile nu poate fi puse pe seama gratuitatii acordate studentilor. Putem abera si spune ca din cauza astora care fac atit de multa mizerie in trenuri a trebuit SNCFR sa angajeze cite doi oameni la curatenie per vagon in loc de un angajat. Cresterea cheltuielilor poate avea N cauze, mariri salariale, contracte paguboase, investitii, etc. Teoretic poti face o comparatie intre defalcatele pe grupa 6 (conturi de cheltuieli) pe 2016 si 2017 si aflam unde au crescut cheltuielile.

In putine cuvinte.. nu asa se citeste un bilant :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, JDM said:

Ar fi ciudat ca in urma acordarii gratuitatii studentilor sa avem totusi o crestere a incasarilor dar aparent asta spun cifrele.

 

Teoretic pretul biletelor s-ar deconta: 

https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-22545060-liderul-studen-ilor-pierderile-cfr-nu-sunt-cauzate-gratuit-ile-pentru-studen-acestea-sunt-decontate-ministerul-transporturilor-tre-operatorii-transport.htm

 

Acuma, cum se plimba banii intre ministere si CFR... cred ca nici Orlando nu stie.
CFR-ul ( in diverse forme: infrastructura, calatori etc ) nu a mai facut investiitii de mult nici in calea ferata, nici in garnituri. Problema vagoanelor e veche, doar ca nu era asa vizibila pentru ca erau putini calatori. Gratuitatea (da, s-a vrut de fapt pomana electorala) acordata studentilor doar a evidentiat problema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propun banarea lui Midan. Sigur e student si vrea sa lanseze in spatiul public ideea ca gratuitatea studentilor este benefica pentru CFR ca le pica bani de la Orlanda pentru niste linii pe care nu mergea nici dracu.

Si dap, sint de acord cu Midan. CFR o ardea la limita cu garnituri cu doua vagoane pentru ca nimeni nu mai folosea CFR-ul. A venit gratuitatea astora, alea doua vagoane se umplu constant, cei dornici sa cumpere bilete o sug pentru ca nu mai sint locuri. O alta pomana electorala care ii loveste pe cei de buna credinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM

Am scris foarte clar: "Oare pierdere de aproape 4,5 milioane Euro are vreo legatura cu mocangela pentru studenti care a inceput in 2017?"

Adica am intrebat, nu am afirmat.

 

Ca sa fie clar, spun ca nu stiu sa citesc un bilant, nu sunt contabil.

 

Doar am mers pe o logica care arata ca brusc, in anul 2017 au aparut pierderi si implicit zero profit. Din motivul asta am pus si situatiile aferente anillor anteriori, adica 2015 si 2016 (cand nu exista mocangeala)

 

Referitor la afirmatia ta "In mod sigur pe segmentul 18-24 ani avem o reducere a incasarilor" cred (nu spun sigur) ar trebui luat in considerare faptul ca de mocangeala beneficiaza si alte categorii, nu doar segmentl 18-24 ani.

Concret, toti cei care sunt studenti, masteranzi, doctoranzi, indiferent de varsta.

 

@midan

Nu teoretic, cu sigur pretul biletelor se deconteaza.

Insa, dupa cum bine si spus si tu, decontarile se fac cu intarziere. Plus ca exista situtia cand bugetul pentru mocangeala a fost depasit, trebuie facuta o rectificare bugetara, adica trece foarte mult timp pana cand CFR isi in banii pe serviciul deja prestat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05.02.2019 at 10:30, JDM said:

ultima data cind am fost la Constanta, in urma cu sase ani,  am luat trenul, clasa I, intercity. Nu am avut curaj sa folosesc wc-ul. Efectiv era o balta de cacat.

 

Intre timp, s-au mai schimbat lucrurile.

 

Toaleta din vagonul de clasa a II-a al trenul IR 1631 [Bucuresti Nord - Brasov] din 09.02.2019. Chiuveta era functionala, se observa ca exita hartie igienica si sapun solid.

 

image.png.e5c46585eb8f64ec3114d7dbdfa96b37.png

 

In plus, exista si hartie de sters pe maini.

 

image.png.3a440d6d2fb7c8d12d0f468b4b30642f.png

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, recunosc ca arata normal. Sper ca nu s-a uitat cineva ciudat la tine cind faceai pozele alea :)

Iar referitor la bilant, nu am zis ceva cu rautate. Erau doar constatari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM

Am prins momentul cand nu era nimeni prin zona. Am uitat sa spun ca vasul de WC era curat iar sistemul de tras apa (cu vacum) functiona.

In rest, nu se pune problema de vreo rautate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

nu stiu sa citesc nici eu datele postate de tine, dar nu e ceea ce trebuie; ar trebui sa vedem pentru 2015, 2016, 2017, 2018 urmatoarele cifre simple usor de obtinut din baza de date de tichete emise: 

- total bilete emise cost integral (100%)  / pe fiecare an

- total bilete emise reducere 50% defalcat pe categoria studenti si non-studenti  / pe fiecare an

- total bilete emise cost 0%  (studenti si non-studenti) / pe fiecare an

Intrucat noi ne certam pe volume si capacitate, partea cu costurile e mai complexa

 

Firea nu este o vizionara, ci doar isi mascheaza incompetenta cu masuri de acest gen. Totusi daca o generatie noua de elevi si studenti invata sa umble cu transportul public poate va cumpara masini mai putine. Deci masura nu ar fi rea, ci doar implementarea ar putea fi proasta. 

 

De curiozitate, pe Softrans e gratuitate pentru studenti? Bilete acolo se pot lua doar online si trebuie sa o faci cu multe zile inainte, eu am vrut sa-l folosesc si nu am gasit loc. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.