gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

@Trevizes

Referitor la cifre, pot sa pun aici bugetele CFR Calatori publicate in Monitorul oficial. Daca tu sau alt coleg poate sa extraga din acele bugete niste date concrete, ziceti o vorba.

 

Nu ne certam, ci discutam civilizat in contradictoriu. Cel putin pana acum toti participantii la discutie au expus niste argumente si nu am avut situatii de genul ''e asa ca zic io".

 

Implementarea mocaciunii nu este proasta, este dezastroasa. Orice masura o implementezi atunci cand ai resursele necesare pentru asta. Altfel, ajungi la niste rezultate stralucite, precum,:

- RO este pe primul loc in UE la morti din accidente rutiere si la ultimul loc referitor la numarul de kilometri de autostrada;

- Bucuresti cea mai aglomerata capitala din UE si locul 5 in lume [am pus cateva pagini mai in urma clasamentul facut de TomTom];

- Bucuresti una dintre cele mai poluate [daca nu cea mai poluata] capitala din UE [procedura de infrigment pe mediu este in plina desfasurare].

 

Asadar, traiasca mocaciunea care ne va duce "pe noi culmi de dezvoltare".

 

Am spus si voi repeta de cate ori este nevoie: dezvoltarea se face prin investitii si metode de management contemporan, nu prin mocaciuni.

 

Referitor la Softrans, ca si la restul operatorilor privati, da, studentii merg moca.

 

image.png.f6a67f84b2263629f6028fe710aec971.png

 

Daca ajuta, Softrans nu are nicio casa de bilete clasica, unde dai banu' si iei biletul de tren. La Softrans poti lua bilet online [plata direct pe site] sau poti face doar rezervare de loc iar biletul il platesti la nas in tren [n-am fost atent, insa nu cred ca nasu are POS astfel incat sa poti plati cu cardul].

 

image.png.61c89a343efd33253d738f05855a4894.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gibonu

Daca ai linkurile cu bugetul pe 2017 si 2018 ar fi excelent. Dau un ochi si fac niste comparatii intre anii mentionati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vad nici o legatura intre gratuitatea studentilor la CFR si numarul de morti pe sosele, aglomerarea traficului rutier si poluare. Ultimele doua sunt date de numarul de vehicule private si ar folosi tocmai la argumentarea pro gratuitate. 

Spui ca o masura nu se implementeaza daca nu ai resursele necesare. In afara de bani, ce-ti mai trebuie? Sa nu-mi raspunzi ca "vagoane" ca am mai discutat ca asta e alta problema cu alte origini. 

Bineinteles ca "gratuitatile" si investitiile nu sunt in aceeasi categorie care asigura dezvoltarea, dar banii investiti in transportul public, ce sunt? Nu sunt tot niste costuri care nu sunt acoperite de incasari? Pai tu crezi ca amenajarea locurilor de bicicleta in vagoane este acoperita de cativa ciclisti care platesc 10 lei pe biletul de bicicleta? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM

Vad ca aici sunt bugetele pentru perioada 2016 - 2018, plus Situatia platilor si Situatii financiare:

https://www.cfrcalatori.ro/buget/

 

Daca poti extrage ceva si sa ne explici si noua, ar fi perfect.

Oricum, multumesc pentru intentie.

 

@Trevizes

Intr-adevar, ai nevoie de bani. Prima data sub forma de vagoane, apoi sub forma de cale ferata reabilitata si achizitionare de material rulant contemporan.

 

Vad ca inca n-ai inteles problema de baza, respectiv ca din cauza mocangelii calatorii platitori de bilet sunt goniti de la tren.

Referitor la accidente, aglomeratie si poluare, astea sunt rezultatele concrete ale masurilor "vizionare" adoptate in RO in ultimii 30 de ani. Mocangeala pentru studenti este doar una dintre aceste masuri. In niciun caz nu am spus ca in lipsa mocangelii totul va fi perfect.

 

Cat despre locurile de biciclete din tren, asta este normalitatea in Europa civilizata.

Nu trebuie sa ma crezi pe mine. Doar uita-te cateva pagini mai in urma pe topicul asta, in povestea de la InnoTrans si vei vedea cum in tarile civilizate trenurile vin din fabrica cu locuri pentru biciclete. Sau, ca delicatesa, vagoanele sunt dotate cu compresor pentru umflat roata bicicletei in tren (Ungaria).

Pe scurt, bicicleta nu mai este un moft / fita ci o varianta de transport alternativ, alaturi de tren / metrou / transport public urban, etc.

Voi posta niste poze din tramvaiul din Potsdam in care te poti urca cu bicicleta (am scris bine, tramvai, nu tren).

 

In final, acum te-ai convins ca studentii merg moca si in trenurile operatorilor privati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ma amuza partea asta ca platitorii de bilet 100% sunt goniti de la tren. (expresia iti apartine: "goniti"). Cu ce te deranjeaza pe tine cat plateste partenerul de compartiment? E mai civilizat daca plateste biletul intreg? Daca stii sigur ca ai nevoie sa ajungi undeva, ai tot ce iti trebuie la dispozitie ca sa iti rezervi loc, etc., privat sau de stat, cu bicicleta sau fara. Tu cand pleci in concediu nu-ti faci niste rezervari din timp, nu-ti faci un plan, nu te uiti la progoza meteo, o lasi pe ultimul moment, te duci la microbuz, tren, autocar cu 5 minute inainte si vezi daca mai apuci loc? 

Un alt aspect al "gonirii" de care zici este ca probabil se circula foarte aglomerat. Dar nu gratuitatea e de vina, ci faptul ca CFR vinde "bilete fara loc". Face asta pentru ca are nevoie de bani. Si o face dintotdeauna. Pentru trenurile de navetisti as putea sa nteleg, dar pentru distante de sute de kilometri, nu e o aberatie? 

Cale ferata, vagoane, infrastructura, astea tin de investitii, mentenanta. Cand se vor cumpara vagoanele noi de care zici, vor fi si din acelea cu locuri destinate bicicletelor. Dar in contextul actual, biciclistii nu sunt prioritatea numarul unu, nicaieri in lumea asta nu sunt. Asa cum tu esti nemultumit de studentii cu gratuitati, asa si alti calatori sunt nemultumiti de calatorii care transporta biciclete, fii convins, pentru ca asa e mai usor in tara asta, sa gasesti repede un vinovat, un tap ispasitor, sa "urasti" alta categorie sociala. Si daca nu intelegi de ce masura pentru studenti are prioritate fata de facilitatea de a te da cu bicla, o mai explic odata cu alte cuvinte: astia pe care ii vezi acum ca se "dau gratis cu trenul" sunt cei care pe viitor iti vor construi casa in care vei sta, te vor apara in procese, te vor opera in spitale. Preferi sa fi operat de unul care a vazut niste tutoriale pe net?  Daca accepti comparatia, o gramada de corporatii private platesc traininguri, taxe de certificare pentru salariati  (gratis pentru ei!) dar nu-si mai arunca banii pe team buildinguri si alte "party" de sezon, 

 

Tu si altii idealizati citeva situatii de afara care in unele cazuri sunt exceptii. In Ungaria, unde o sa ma mai duc in concediu si anul acesta, situatia e "asa si asa", depinde de ruta, garnitura. Si in Germania se lucreaza la linii, cam toate trenurile intarzie, se circula in picioare, deja m-am plictisit sa tot povestesc.  

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

Intr-adevar, este foarte amuzant ca trebuie sa imi iau luni bilet pentru sambata, pentru o calatorie cu trenul de 2 ore si sub 150 km.

La fel de amuzant este ca pentru aceiasi calatorie, joi nu mai gasesti bilete pentru sambata (am dat deja exemplul calatorie Bucuresti - Azuga de saptamana trecuta).

 

In ce tara normala la cap iti programezi cu o saptamana inainte un drum de 2 ore cu trenul?

Exemplul cu concediul nu are nicio relevanta in discutia asta.

 

Nu am nicio problema ca unii merg moca. Din partea mea, sa exista mocaciune si pentru posesorii de hamsteri, dar sa existe vagoane suficiente si pentru platitorii de bilet. Sper ca s-a retinut partea cu vagoane suficiente.

 

Asta cu "sunt cei care pe viitor iti vor construi casa in care vei sta" vine din gandirea altei epoci.

Te-am intrebat clar daca ai cifre referitor la cresterea semnificativa a numarului de studenti datorita mocaciunii din tren, insa pana acum nimic.

 

Referitor bilete fara loc, daca imi aduc bine aminte, in Germania daca vrei loc in tren dai 4,5 Euro in plus (nu stiu la ICE). Asadar, nici argumentul ca CFR vinde bilete fara loc nu este un argument valid.

 

Eu si altii nu idealizam situatii de afara. Spunem doar ca acele situatii reprezinta normalitatea in UE, anul 2019.

Am fi idelizat situatia in cazul in care ne-am da cu curu' de pamant ca in RO nu exista TGV/ ICE.

 

Ca "in Germania se lucreaza la linii" nu ti se pare normal? Nu iti trebuie doctorat in domeniul feroviar ca sa stii ca calea ferata are nevoie de intretinere.

Corect, si in Germania intarzie trenul. Plus ca se intampla sa nu functioneze aerul conditionat in vagon. Insa care este legatura cu mocaciunea pentru studenti din RO si cu lipsa vagoanelor de la CFR?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord că gratuitatea pe orice mijloc de transport nu este altceva decât o formă de autosabotare. Apropo, încă trăiam cu iluzia că la operatorii privați studenții n-au gratuitate, dar aparent m-am înșelat (probabil de aceea Softransul este permanent rezervat complet pe 1-2 săptămâni).

 

Să o luăm altfel.

La nivel local, transportul în comun avea rolul de a duce oamenii care au o treabă (adică ăia de muncesc ceva) la locul unde trebuie să-și desfășoare activitățile. Valabil și pentru București, mai ales dacă te uiți pe hartă și corelezi cu vechile platforme industriale (actualmente zone imobiliare „dă vis”). Ori, administrația din București ce face? Ține călătoria la un preț foarte mic (2,5 RON, parcă) și dă gratuități și reduceri în draci (pensionari, copii, studenți). Iar prețul călătoriei e orientativ, căci foarte mulți merg fără bilet și nu-i întreabă nimeni de sănătate.

 

Când faci un serviciu public gratuit, automat apar utilizatorii care nu prețuiesc acel produs. Mai mult, la noi apar și efecte mai vizibile, căci așa e gena:

  • ăia de trebuie să curețe tramvaiele, autobuzele, trenurile, șamd sunt plătiți mizer și nu își prea dau interesul, căci oricum se umple totul la loc de gunoaie la următorul transport
  • studenții și cei ce merg gratuit își permit să lase mizerie și să vandalizeze, pentru că așa e când ai ceva moca iar tu ești un fanfaron prost crescut
  • investiții și dezvoltări ale infrastructurii nu se fac, pentru că nu ai cu ce, întrucât banii merg la mite precum pensii mărite artificial, gratuități pentru categorii sociale ce nu produc nimic și subvenții de căldură (serios, gigacaloria e subvenționată în București în proporție de 60% și tot se vaită lumea că întreținerea e mare iarna; păi ia să plătești exact cât ar face, să vezi atunci cum ieși în stradă să ceri reformarea RADET-ului, căci pierderile alea te ard la bugetul de bere, semințe sau cablu TV)

 

Treaba cu „studenții nu produc acum nimic, dar vor produce și trebuie să privim asta ca pe o investiție în viitor” e cam pe lângă. Investiție în viitor e să-l faci p-ăla conștient că orice serviciu costă. Trenul, tramvaiul, autobuzul, toate astea sunt conduse, reparate și curățate de oameni, care la rândul lor au nevoie de bani pentru a își susține existența într-o societate. Iar asta poate duce la o șlefuire în plus a moralității și așa șubrede. Unde mai pui că e vorba aia veche, „așa cum le păstrezi, așa le ai”.

 

Am o colegă de serviciu ce are părinții în Constanța. De ani de zile merge cu trenul, mai ales de când calea aia ferată e reabilitată și faci puțin pe drum.

De când cu gratuitatea vieții, e o mare problemă să își găsească bilet. A asistat la o discuție între două studente:

- Auzi, tu, cu ce tren pleci?

- Nu știu, fă, încă. Ete-aci, me-am loat trei bilete cu loc la trei trenuri. Văd io cu care m-oi duce

 

Deci, tipa aia (sigur studentă Magna cum Laude la vreo univesitate de prestigiu, la cum vorbea și gândea...) a blocat trei locuri în trei trenuri distincte din aceeași zi și pe aceeași rută, iar ea nici nu era hotărâtă să plece. La situații de genul ăsta (și multe altele) se referă @gibonu când spune că sunt goniți plătitorii de bilete din trenuri. Iar asta te face să te gândești la a lua și mașina dacă chiar nu mai găsești loc la tren. Și așa fac mai mulți, iar aglomerația crește. Și cum suntem un popor frustrat și constant nervos de context, conducem mai aiurea, mai neatent sau grăbit și comitem accidente.

 

Sau nici măcar: mergi regulamentar și te ciocnește unul care depășea-n curbă cu 140 kmh în localitate, pentru că el avea o treabă cu fundul uneia și alea 30 de secunde salvate contau enorm.

  • Upvote 5
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

 

Corect ce spui. Doar o mica corectie.

Situatia "Ete-aci, me-am loat trei bilete cu loc la trei trenuri. Văd io cu care m-oi duce" a fost valabila doar pana in septembrie 2017.

Ulterior, odata cu inceperea anului universitat 2017-2018 CFR a schimbat sistemul pentru studenti, in sensul ca isi pot cumpara gratis doar un singur bilet pe zi pe o ruta.

Concret, intr-o zi isi poate lua moca un singur bilet Buc - Constanta, daca vrea mai multe scoate banu'.

 

Situatia "Ete-aci, me-am loat trei bilete cu loc la trei trenuri. Văd io cu care m-oi duce" mi-au povestit-o nasii in tren in 2017, cand erau studenti care ii intindeau nasului un teanc de biletele, toate valabila la trenuri diferite in ziua si pe ruta respectiva si ii spuneau "vezi care-i bun".

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca m-am lamurit cu voi, deci nu stiti ca pe RATB este inca 1.3 lei biletul,  dar comentati. Asta cu studentii care isi cumpara trei bilete in aceeasi zi. ... este alta mostra aiurea de generalizare fara sens. Si eu am vazut calatori care isi intindeau picioarele pe bancheta din fata. Dar nu toti fac asta, doar aia nesimtiti. Cati biciclisti care s-au suit cu bicicleta in tren vreodata si-au luat loc platit si cati au mers pe ideea de intelegere cu nasul.? Pai 1%, 5%, 10% de "infractori" vor exista intotdeauna. Si in RATB se urca tot felul de cersetori dar asta nu inseamna decat ca de aceasta problema nu se ocupa nimeni.

Uite eu stiu studenti care se duc acasa sa vina cu mancare pentru o saptamana, gratuitatea le este de mare folosinta, nu si-ar permite drum acasa fara asta. Dar nu generalizez. Pot fi de acord ca sunt si studenti care iau trenul sa se duca la nu stiu ce gagica agatata pe Feisbuc. Si asta poate fi o realitate. 

 

Ai inteles gresit si partea cu "bilete fara loc". CFR vinde "bilete fara loc" DUPA ce s-au terminat cele cu loc, in Germania, locul iti apartine daca platesti supliment, situatiile sunt incomparabile. N-am sustinut vreodata ca nu ar trebui sa existe limite, atat legate de capacitate cat si de aspectul moral. Achizitionarea unei singure calatorii de catre un student pe zi este o implementare simpla care tine de sistemele CFR. In lumea digitala orice se poate implementa, dar depinde de vointa si management. 

 

In orice tara normala iti programezi cu citeva saptamani o calatorie de 2 ore daca e cazul. Mai ales daca stii ca exista cerere mare pentru aceea ruta si sunt citeva curse pe zi. Ce conteaza durata? In doua ore cu avionul poti ajunge foarte departe.  Trenurile noastre sunt  putine pe zi chiar si pentru directii medii. Nu e ca la metrou ca sa vina altul la fiecare 10 minute. In Germania un S-Bahn pe aceeasi directie poate veni la 10-20 minute, deci nu trebuie nici macar sa te uiti pe mersul trenurilor, te duci direct la gara. Dar ei au alta infrastructura si alta densitate a populatiei plus educatia acesteia de a folosi mijloacele de transport public. Iar un  alt ICE pe acelasi traseu vine cam la o ora. 

 

Un alt exemplu de gandire  complet gresita este acela ca trebuie sa inveti omul sa scoata banul ca altfel nu sunt bani pentru fraierul care vine sa curete dupa fiecare. Il inveti pe om sa intretina curatenia doar daca il pui sa o faca, il angajezi in astfel de activitati, numai asa il responsabilizezi. Inainte se facea asta, la scoala, in facultate in armata. Se practica in sistemul japonez, cel american, si cel nordic, ba culmea la institutiile unde studentii spala toalete, spala vesela de la cantina, .etc, .etc se platesc si taxe grase pentru ca asta face parte din educatie. 

Romanul nu e invatat cu asta, daca i se scumpesc biletele la cinema cu 2 lei pe motiv de curatenie, el va lasa gunoi inzecit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Trevizes said:

Hai ca m-am lamurit cu voi, deci nu stiti ca pe RATB este inca 1.3 lei biletul,  dar comentati.

Recunosc că sunt suficient de norocos încât îmi încarc cardul RATB o dată la 3 săptămâni cu 40-50 de lei și plătesc direct în orice tramvai sau autobuz m-aș urca. Cum suma asta nu este o problemă pentru mine, nu mi-am bătut capul să țin minte exact valoarea unei călătorii și nici nu am căutat această informație atunci când am scris postarea. Greșeala mea.

 

14 hours ago, gibonu said:

Situatia "Ete-aci, me-am loat trei bilete cu loc la trei trenuri. Văd io cu care m-oi duce" a fost valabila doar pana in septembrie 2017.

Ok, nu știam. E bine că s-a reglat lucrul ăsta.

 

13 hours ago, Trevizes said:

In orice tara normala iti programezi cu citeva saptamani o calatorie de 2 ore daca e cazul. Mai ales daca stii ca exista cerere mare pentru aceea ruta si sunt citeva curse pe zi.

Evident, avem puncte de vedere diferite (ceea ce e super OK). 

Îmi pare exagerat ce spui. E cam ciudat ca, în 2019, dacă te hotărăști miercuri seară să faci o drumeție pe munte și vrei să pleci cu R3001 sau IR1631/IR1586, să nu poți rezerva un bilet pe unul din aceste trenuri. Poate că tu îți planifici până și o ieșire de 30 de minute prin parc cu o săptămână în avans, însă sunt convins că mulți muritori de rând nu dețin(em) acest nivel de time management.

 

13 hours ago, Trevizes said:

Cati biciclisti care s-au suit cu bicicleta in tren vreodata si-au luat loc platit si cati au mers pe ideea de intelegere cu nasul.?

Aici ai dreptate în sensul că fiecare (dar absolut fiecare) dintre noi e responsabil de situația societății și sistemelor publice. Cu fiecare demers, fiecare șpăguță sau închidere a ochilor atunci când vedem și știm că se petrece ceva anormal și/sau ilegal, nu am făcut decât să construim treptat acest „iad” din care dorim să fugim, de multe ori. Asta ține probabil de expunerea noastră către un sistem ostil (la modul soft) pe perioade îndelungate de timp. Sisteme ce parcă nu te lasă să trăiești normal (de la spitale la administrație publică și transport) și ajungi să percepi orice autoritate sau impersonare a unei instituții ca pe ceva ce te încurcă și cu care trebuie „să te înțelegi” pentru a își atinge scopul. Sau, și mai rău, ai o urgență medicală gravă cu un părinte, soție sau copil și ajungi la spital, unde nu găsești de niciunele și nu te bagă nimeni în seamă. Atunci e greu să mai ai principii, căci îți moare cel(cea) drag(ă), așa că te apuci să decartezi (uneori tot degeaba), susținând sistemul ăsta. 

 

Asta e discuție lungă și complicată, pe care merită să o avem pe alt topic, dacă există/se dorește/se poate/e timp.

 

13 hours ago, Trevizes said:

Il inveti pe om sa intretina curatenia doar daca il pui sa o faca, il angajezi in astfel de activitati, numai asa il responsabilizezi. Inainte se facea asta, la scoala, in facultate in armata.

Sunt de părere că educația se face acasă. Dacă cine s-a ocupat de tine nu te-a învățat niște lucruri de bază despre cum e normal să funcționezi într-o societate (da, adică să te învețe să faci curat după tine, că nimic nu ți se cuvine, care e valoarea muncii și a obiectelor, etc.), n-o s-o facă vreo instituție de învățământ (dacă așa le putem spune școlilor și facultăților din prezent), iar armata ar putea rezolva treaba parțial, prin forță, căci la 18 ani cam greu să reeduci pe cineva cu vorbă bună.

 

Da, ar fi ideal ca prin școli să se practice ce spui tu (cunosc un caz, cu mulți ani în urmă, unde chiar se făceau lucruri similare într-o școală de provincie, în ciclul primar), dar aia ar trebui să vină peste o bază pusă temeinic în ăia 7 ani de acasă. Ori, acum, părinții nu au chef să stea de copii. Îi lasă pe la grădinițe și creșe private de la 8 dimineața până la 19, iar când îi iau de acolo îi pun în mașină, îi duc în casă (ferească Ăl de Sus să stea cu ei pe afară) și le aruncă o tabletă sau un telefon sub nas, căci pe ei îi doare capul după ce au muncit jumătate de zi la corporație/ghișeu/stat iar cealaltă jumătate s-au certat cu oameni pe Facebook. Plus că vor să se uite și ei pe Netflix sau să pună la pariuri, deci copilul „să mă mai lase”. Adaugi și mania de a da 500 000 de jucării și obiecte copilului, plus 4 sărbători și petreceri de Crăciun pe an la care primește câte un cadou și ajungi la o altă problemă gravă: copilul ăla nu poate aprecia valoarea unui singur obiect, căci e obișnuit să primească non-stop altceva nou și crede că-și permite să le arunce, să își bată joc de ele sau să facă o criză de alint, căci „se rezolvă”.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

Referior la "Hai ca m-am lamurit cu voi", nu cred ca este cazul sa folosesti pluralul. De unde ai dedus ca eu nu stiu cat costa o calatorie la transportul in comun, de suprafata, in Bucuresti?
Vrei sa iti povestesc cum poti calatori cu metroul cu 2 Lei sau cu 2,5 Lei?
Si daca tot esti atat de atent la detalii, RATB nu mai exista de luni bune, acum se numeste STB.


Nu cred ca este cazul sa mai aduc in discutie sustinerile tale referitor la studentii mocangii care platesc supliment de bilet la CFR sau care trebuie sa isi plateasca calatoria la operatorii privati.


Despre studentii care isi cumparau mai multe bilete in aceiasi zi si pe aceiasi ruta nu s-a generalizat. Doar a fost un exemplu [venit din doua surse] la ce duce mocaciunea.
Daca ar fi platit 50% din pretul biletului crezi ca si-ar mai fi cumparat mai multe bilete in aceiasi zi?
Corect, in lumea digitala se poate implementa orice. CFR le-a limitat posibilitatea de a-si cumpara mai multe bilete moca in aceasi zi. Si acum le-o trage discret [cu asta a inceput prezenta discutie] si nu le permite sa isi cumpere bilete moca online.


Referior la "cati biciclisti au mers pe ideea de intelegere cu nasul", daca te ajuta cu ceva, eu mi-am luat tot timpul bilet pentru bicicleta atunci cand s-a putut, adica cand trenul IR avea vagon pentru bicicleta sau pe vremea cand in orice tren Regio te puteai urca cu bicicleta.
Singura exceptie cand nu mi-am luat bilet pentru bicicleta a fost Medgidia - Poarta Alba / Murfatlar, vreo 10-15 minute de mers. De cateva ori nici nasul nu m-a intrebat nimic despre bicicleta.


Cat despre "In orice tara normala iti programezi cu citeva saptamani o calatorie de 2 ore daca e cazul" da-ne te rog niste exemple concrete.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exemple vrei? Pai uite unul la indemana: cand o sa faci naveta la client saptamanal si trebuie sa schimbi  in zi de vineri 2 trenuri pina ajungi la aeroport o sa-ti dai seama despre ce vorbesc. Nu exista spectacol mai ridicol in Germania decat sa vezi toti prostalaii la costum cum alearga pe peroane tragand un troller dupa ei si cu cravatele fluturand :):):)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

 

"prostalaii la costum" care merg vineri seara la aeroport [in Germania] isi cumpara biletul de tren cu 2 saptamani inainte? Se intampla sa nu mai prinda loc in tren si sa ramana in gara pentru ca trenul este plin de stundeti care merg gratis?

 

In afara de asta, m-am referit la niste exemple concrete.

Adica unul din Berlin care vrea sa plece vineri seara la Hambrug isi ia bilet de tren cu 2 saptamani inainte pentru ca altfel nu are loc in tren de studentii mocangii?

 

Vad ca intre Berlin [capitala] si Hamburg [cel mai mare port] sunt aproximativ 300 km, comparativ cu 225 km cat sunt de la Bucuresti la Constanta [pe calea ferata].

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu le mai tot suci ca de fapt intelegi perfect ce am zis. Nu am zis ca nu-ti platesti bilet pentru bicicleta pe tren, dar stii foarte bine ca altii o fac. Nu stiu cati studenti sunt pe tren in Germania si la ce costuri, dar inclin sa cred ca sunt multe "discounturi" si pe acolo la cati imigrantii se plimba pe tren fara prea mari probleme si in general la cat freaca lumea pe acolo trenurile in preajma weekendului. Ti-am dat un exemplu concret, daca nu-ti convine, du-te si fa un experiment, lasa-te pe mana unei aplicatii pe mobil, bahn.de si sa-mi zici daca prinzi avionul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

Nu sucesc nimic. Ai intrebat cati biciclisti platesc biletul pentru bicicleta. Ti-am raspuns strict in numele meu, pentru ca nu pot vorbi in numele altora.

 

Oricum, facem ceva progrese in discutie, deja vorbim despre "discounturile" care exista in Germania si alte tari din Europa civilizata.

Nu cred ca este cazul sa dezbatem ca in categoaria "discount" se incadra si pretul redus cu 50% pe care il plateau studentii inainte de pomana comunista a mocaciunii.

La fel, nu cred ca isi pune cineva problema ca discount si mocaciune sunt acelasi lucru.

 

Oare de ce "freaca lumea pe acolo trenurile in preajma weekendului"?

Nu cumva pentru ca exista un sistem feroviar bine gandit, atat in ce priveste circulatia trenurilor cat si schemele de reducere (nu mocaciune) ale tarifelor biletelor de tren?

Nu spun ca sistemul german este perfect si ca nu da (uneori) rateuri.

 

Revenind la discutia de baza, care este legatura intre mocangeala pentru studenti din RO si faptul ca intr-o anumita zona a Germaniei este vineri seara aglomeratie in trenurile care merg la aeroport?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, pentru ca tot am spus mai sus ca dezvoltarea se face prin investitii si nu prin pomeni comuniste.

 

"GERMANY: Plans to spend €10·7bn on infrastructure and station works during 2019 were announced by Deutsche Bahn on February 20.

This includes 50 separate projects covering the modernisation of 1 500 km of track, 1 500 turnouts, more than 300 bridges and around 650 stations.

Management board member for Infrastructure Ronald Pofalla said DB was ‘on the right path’, and ongoing investments in the rail network was having a positive effect. A total of 16 000 route-km has been modernised since 2010, amounting to almost half of the 33 400 km network."

Sursa: https://www.railwaygazette.com/news/infrastructure/single-view/view/db-to-spend-EUR107bn-on-infrastructure-this-year.html

 

Recunosc, m-a cam intepat la inima cand am vazut suma alocata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studenții, bată-i vina!

Răzvan Cuc se întoarce la Ministerul Transporturilor. "Un tânăr bun, capabil, dar care n-a reușit să-și comunice realizările", așa îl caracteriza Liviu Dragnea în octombrie 2017, când Cuc demisiona din guvernul condus de Mihai Tudose.[..]

 

Una dintre realizările sale a fost reluarea circulației trenurilor în condiții de siguranță pe traseul Ilva Mică – Sângeorz Băi – Anieș – Rodna Veche.

Se întâmpla la 1 august 2017, după o investiție de 1,2 milioane de lei.

 

[..]

 

Trenul putea circula cu o viteză maximă de 35 de kilometri pe oră, din cauza terasamentului, altfel că drumul de la Rodna la Ilva Mică dura mult prea mult.

Cheltuielile zilnice de operare se ridicau la 15.000 de lei. Încasările, însă, n-au depășit 200 de lei pe zi în lunile care au urmat inaugurării.

În medie, doar 11 oameni parcurgeau zilnic acest drum, adică mai puțin de doi călători pe cursă!

https://pressone.ro/hai-vino-iar-in-gara-noastra-mica/?fbclid=IwAR2JbUExw-E-qx-EmdfHOoA2RnXhboY6dt1vuT96bg2dmTQoLHEe4eYv85c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ciclul ”Mari oameni, mari realizări!”.

Dar pe noi ne freacă grija de reducerea acordată studenților.

Azi s-a prăbușit o pasarelă pe M500, între timp s-a reluat circulația:

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/circulatie-feroviara-intrerupta-intre-ploiesti-si-buzau-1086693

 

Bine de știut:

Transferoviar are tren de dimineață spre Târgoviște, evident cu posibilitatea de a-ți lua bicicleta cu tine. E ideal pentru cine vrea o tură la Zimbrărie (Bucșani), dar și spre Bolboci, Dichiu, Sinaia.

R 15163: București Nord - Târgoviște 07:56 - 09:47

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Atunci cand esti in curu' gol, nu mergi sa mananci la cea mai tare carciuma din oras. Iti iei niste parizer de la alimentara si il mananci in parc.

Alfel spus, cand stai dezastros cu privire la numarul de vagoane, nu iti permiti fineturi de a acorda mocaciuni si a recupera baii nu se stie cand.

 

@Traveller

Confuzi reducerea cu gratuitatea (mocaciunea). Nicio problema, nu esti singurul.

 

Cat despre stirea de pe M500, nu stiu ce sa zic.

Tu ai spus ca s-a prabusit o pasarela iar in link-ul postat se vorbeste clar doar despre o balustrada (din beton, 15 m lungime). Si in film se vede doar o balustrada prabusita, in niciun caz o pasarela.

 

Intr-adevar, buna informatia despre TFC Calatori.

Vad ca au schimbat mersul trenurilor. Anul trecut (noiembrie) cand am fost ultima data la Zimbrarie trenul lor pleca (parca) pe la ora 10:00 din Bucuresti (mult prea tarziu).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 33 minute, gibonu said:

Confuzi reducerea cu gratuitatea (mocaciunea). Nicio problema, nu esti singurul.

 

Nu confund nimic. Doar că mi se pare un non-subiect.

Nu resping a priori niște politici sociale ”de stânga”, DECÂT DACĂ în mod evident sacrificiul bugetar care trebuie făcut pentru a le susține este prea mare sau evident imposibil. 

Studenții reprezintă o categorie socială care, repet, cred că merită o asemenea facilitate, DACĂ bugetul o poate susține.

Bugetul alocat pentru chestia asta nu pare să fi reprezentat lovitura fatală pentru CFR Călători.

De aia zic că batem apa în piuă.  Hai să ne vedem de topic.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Intr-adevar, faptul ca platitorii de bilet sunt goniti de la tren este un "non-subiect".

Tot "non-subiect" este si situatia ca platitorul de bilet, pret intreg, trebuie sa isi cumpere biletul cu o saptamana inainte sau faptul ca exista trenuri care circula cu un singur vagon.

 

Mai intreb inca odata, desi stiu ca nu voi primi niciun raspuns concret: oare de ce in nicio tara din Europa civilizata, in acest moment, studentii nu merg moca cu trenul?

Am marea rugaminte de a nu confunda schemele bine gandite de reduceri din Austria, Germania si alte tari cu gratuitatea totala din RO.

 

In rest, doar observ incercarea de a impacheta fumos pomana comunista acordata strict pe considerente electorale in notiuni precum "politici sociale de stânga”.

Pe logica asta, incet dar sigur ajungem la "Partidul stie cel mai bine".

 

Am mai intrebat: ai cifre din care sa rezulte ca a crescut numarul studentilor inscrisi in anul 1 dupa implementarea mocaciunii din tren?

Ai vreun argument din care sa rezulte ca anterior anului 2017 batea vantul prin universitati din cauza ca pretul (redus cu 50%) biletului de tren era prea mare?

 

Hai sa vorbim despre lucruri concrete si hai sa vedem realiatatea. Altfel, oricine (LE) poate spune ca "batem apa în piuă".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 57 minute, gibonu said:

Intr-adevar, faptul ca platitorii de bilet sunt goniti de la tren este un "non-subiect". 

Păi subiectul real este criza profundă a CFR Călători la nivel de material rulant.

Pentru că și ceilalți operatori aplică legea asta a gratuității și nu am văzut să aibă probleme.

 

Dacă tu te simți gonit, în calitate de plătitor de bilet, nu e cazul să extrapolezi statistic și în cazul altora.

Uite, eu nu m-am simțit deloc gonit. Cand un controlor abuziv, pe o săgeata Moara Vlăsiei - București Nord, a vrut să îmi ceară 15 lei pe biclă, în condițiile în care era duminică și aglomerație mare cu studenți și navetiști, eu nu m-am simțit gonit și supărat pe studenți, ci pe ăia care îl țin în post pe controlurul cu aere de stăpân. Că așa zicea, că-i trenul lui. 

 

în urmă cu 57 minute, gibonu said:

Mai intreb inca odata, desi stiu ca nu voi primi niciun raspuns concret: oare de ce in nicio tara din Europa civilizata, in acest moment, studentii nu merg moca cu trenul?

Am marea rugaminte de a nu confunda schemele bine gandite de reduceri din Austria, Germania si alte tari cu gratuitatea totala din RO.

Nu știu, că nu am studiat. Nu eram unul care ținea morțiș să se acorde această gratuitate (nici când eram student). Dar dacă s-a dat și se poate susține de la buget, atunci nu mă deranjează.

Adică se sifonează fonduri ca să se plătească pensii speciale unora care chiar au bani (4 mld lei în prima jumătate de 2017!!!), și ne supărăm că se dau niște gratuități la studenți care practic nu au venit?

 

în urmă cu 57 minute, gibonu said:

Am mai intrebat: ai cifre din care sa rezulte ca a crescut numarul studentilor inscrisi in anul 1 dupa implementarea mocaciunii din tren?

Ai vreun argument din care sa rezulte ca anterior anului 2017 batea vantul prin universitati din cauza ca pretul (redus cu 50%) biletului de tren era prea mare?

Tu te înscrii la facultate în ideea că vei merge gratis cu personalul la clasa a doua?

Am zâmbit aici. Ideea e de-a dreptul ilară.

Nu există o relație de cauzalitate, în nici un sens. Nu o mai căuta.

 

Nu laud deloc guvernul, partidul. Știu foarte bine că au făcut o manevră electorală (care s-a întors împotriva lor imediat, că au venit studenți din diverse orașe la manifestație în

piața Victoriei 😁). Supărați, au vrut să taie gratuitatea, nu știu cum de au lăsat-o la loc.

 

Bugetele CFR Călători pot fi consultate aici:

https://www.cfrcalatori.ro/buget/

176 milioane lei a fost suma cheltuită pe 2017 cu chestia asta (dintr-un total de 2.27 mld).

https://www.zf.ro/auto/cfr-calatori-calatoriile-gratuite-ale-studentilor-cu-trenul-au-costat-176-de-milioane-de-lei-16917859

 

Dacă vine un specialist și demonstrează, cu cifrele astea în față, că e cazul să le tăiem și mai rezolvăm problemele serioase (Ex: e 5 milioane de lei un vagon nou produs la astra, cumpărăm 30 de vagoane cu banii de gratuitate), îl susțin.

Tu nefiind specialist, ci doar un tip care pare să aibă un cui împotriva studenților (chiar, de ce?), prefer să stau în expectativă, nu să le dau studenților la gioale.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu, nici cand Traveller iti spune exact aceleasi lucruri ca si mine, tot nu te lasi? :):)

Am priceput cu totii ca:

- "gratuitate nu este egal cu discount" hahaha, Matematic si logic nici nu aveau cum sa fie dar dpdv categorial sunt acelasi lucru: un volum de calatorii subventionate. Ca fiecare student merge gratis sau ca doar unul din doi merge gratis (in cazul 50%) e irelevant. Conteaza banii! Care sunt costurile de suportat? Raspunsul la aceasta intrebare  da raspunsul daca o masura este sustenabila sau nu. Tot ii dai inainte cu ce gasesti tu pe google de afara ... dar acolo sunt scheme de familie /grup travel mult mai complexe cu care pot calatori 5 persoane la pret de 1 in weekend. Astea sunt mocaciuni MUUUULT mai mari dpdv costuri decat cea care se limiteaza la categoria studentilor. Dar nu, la tine e deja obsesiva, treaba, .... student, moca, student, moca ... buhuuuhuuuuuu, te bantuie obsesiv ideea asta! 

- ii urasti pe studenti. clar. punctum.  

- argumentezi la probleme generale cu situatii particulare. Ex: "daca eu vinerea nu pot sa ma sui cu bicla in tren sau sunt nevoit sa iau bilet cu o saptamana inainte, toate deciziile&masurile care permit altora sa se urce in tren in aceeasi zi cu mine sunt gresite" :) 

- nu ai viziune de business absolut deloc. Toate tichetele de masa, toate tichetele de vacanta, toate voucherele pe lumea asta ce naiba sunt? Masuri comuniste? :)  :):)Pai decat sa am salile goale de teatru, mai bine dau gratuitate unei categorii mai educate, ... studentilor care iti plac tie :)  :) ... iar in felul asta, eu guvern, sustin de la buget cultura, un business, un proces de educatie, salariile actorilor, Cite exemple de genul asta iti mai trebuie ca sa intelegi? Evident, nici unul, pentru ca nu ai de gand sa accepti o alta idee decat fixatia ta cu tenta politica. Daca "nu-ti amintesti" ca au mai dat-o si altii (Ciorbea, CDR) ai sa vezi foarte curand ca nici urmatoarele guverne nu o vor schimba.

 

Din articolul din ZF pus de Traveller eu vad ca CFR a INCASAT 176 milioane lei prin decontare de la alt minister. Mai multi bani pentru vagoane noi si moderne. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.02.2019 at 5:28, gibonu said:

cand stai dezastros cu privire la numarul de vagoane, nu iti permiti fineturi de a acorda mocaciuni

 

Bine că își permiti să ”reabiliteze” un tronson pe care circulă 6 trenuri pe zi și 11 călători.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Spui ca "subiectul real este criza profundă a CFR Călători la nivel de material rulant." Nu-i logic ca acesta criza se datoreaza lipsei banilor necesari necesari materialului rulant?


Cat despre "și ceilalți operatori aplică legea asta a gratuității și nu am văzut să aibă probleme" pare ca ai uitat ca operatorii privati beneficiaza de subventie de la bugetul de stat.
"Subvențiile sunt acordate în funcție de doi indicatori; tren-km și călători-km, ponderea fiind de 65% pentru primul și de 35% pentru al doilea.
Indicatorul călători-km ține cont de numărul de pasageri calculaţi pentru fiecare unitate de distanţă parcursă, în timp ce indicatorul tren-km ţine cont doar de distanţa parcursă de trenuri, indiferent de numărul călătorilor din ele
."
Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22395910-subventii-1-33-miliarde-lei-pentru-transportul-feroviari-calatori-primit-fiecare-companie.htm


Altfel spus, operatorii privati pot plimba trenul gol si tot nu ies in pierdere.


Am pus mai sus poza cu biletul Azuga - Bucuresti de la Softrans, pret 32 Lei, comparativ cu 40 Lei cat costa la CFR Calatori. Crezi ca diferenta de 8 Lei [20%] este suportata de catre Softrans? Crezi ca operatorii privati fac munca patriotica?


Din 2002 [am scris bine] ma tot inteleg cu nasii in tren atunci cand merg cu bicicleta [si nu exista posibilitatea de bilet de bicicleta] si nu am avut niciodata probleme. Daca tu ai gasit un nas mai ciudat, nu este cazul sa generalizezi situatia si sa ajungem la concluzia ca toti nasii se comporta urat cu biciclistii.


In Moara Vlasiei exista atunci casa de bilete?
Daca da, atunci cei 15 Lei pe care ti i-a cerut nasul reprezinta tocmai tariful pentru bagaj suplimentar [sub 100 km, 1 Leu / kg, bicicleta se considera ca are o greutate de 15 kg]. Adica a actionat conform regulamentului CFR. Am patit si eu la fel pe linia respectiva [mergeam la Dridu] si a venit supra-controlul [nu aveam bilet pentru bicicleta si m-am urcat in tren la Bucuresti].


Trecand peste asta, de atunci ti-ai mai planificat vreo tura cu retur duminca seara din Moara Vlasiei?


Sifonarea fondurilor pentru pensii nu are nicio relevanta in discutia asta. O situatie aberanta nu o justifica pe cealalta. Asta daca vrem sa fim obiectivi.


Nu am spus ca se inscrie cineva la facultate doar ca sa mearga gratis cu trenul. Te rog, nu imi mai atribui sustineri pe care nu le-am facut.
Tu ai spus ca studentii trebuie sustinuti. Eu doar ti-am spus ca studentii se descurcau foarte bine si cu reducerea de 50%. Si te-am intrebat clar, cu subiect si predicat, daca poti dovedi ca mocaciunea a dus la cresterea semnificativa a numarului de studenti de anul I.


Spui "Știu foarte bine că au făcut o manevră electorală" insa sustii in continuarea manevra. Foarte tare, dar logica ta ma depaseste.


Link-urile catre bugetele CFR Calatori le-am pus si eu. Problema este daca stie cineva sa le citeasca. Eu am spus clar ca nu stiu sa le citesc, pentru ca nu sunt contabil.

In link-ul pus de tine, scrie foarte clar ca:
"Suma aferentă perioadei februarie-noiembrie 2017 a fost în valoare de aproximativ 176,6 milioane de lei".


Hai sa facem un calcul simplu.
In 10 luni a fost vorba despre 176 milioane de lei, de unde rezulta suma de 17 milioane Lei / luna [desi in decembrie sigur a fost mai mare].
Pentru un an avem 204 milioane Lei [17 pe luna x 12 luni].
204 milioane Lei = 45 milioane de Euro [curs mediu 1 Euro = 4,5 Lei].
Din cei 45 milioane de Euro, luam in considerare doar jumatate, adica 22,5 milioane Euro [ne raportam la situatia in care studentii plateau 50% din pretul biletului].

 

Tot din ziarul indicat de tine, pretul unui vagon fabricat la Astra Arad:
"un vagon salon de clasa a doua acostă 1,012 milioane de euro plus TVA"
Sursa: https://www.zf.ro/companii/cat-costa-un-vagon-de-tren-produs-in-romania-16912178


Cu tot cu TVA, rezulta un pret de 1,2 milioane Euro pentru un vagon de calatori.


Astfel, cu 22,5 milioane Euro s-ar fi putut cumpara 18 vagoane noi [22,5 : 1,2]. Nu stiu cat costa reconditionarea unui vagon, insa banuiesc ca mult sub 1,2 milioane Euro.
Stiu, 18 vagoane sunt foarte putine la nivelul intregii flote a CFR Calatori, insa, cand esti in curu' gol orice vagon in plus este binevenit. Asta daca luam in considerare strict vagoane noi. Daca ne referim la vagoane reconditionate sau cele cu revizie expirata, sigur cifra este mult mai mare de 18 bucati.
Ca sa fie clar, mai sus este doar un calcul simplu, facut pe niste cifre accesibile oricui si nu este nevoie de doctorat in domeniul feroviar pentru a face niste calcule simple.


Nu m-am dat niciodata specialist si nu am un cui impotriva studentilor. Am spus, zic eu destul de clar asta, insa vad ca ti-a scapat:

 

On 15.02.2019 at 4:38, gibonu said:

Nu am nicio problema ca unii merg moca. Din partea mea, sa exista mocaciune si pentru posesorii de hamsteri, dar sa existe vagoane suficiente si pentru platitorii de bilet. Sper ca s-a retinut partea cu vagoane suficiente.

 

@Trevizes
Mi-am argumentat sustinerile cu exemple concrete, nu cu ce am gasit pe Google.


Nu cred ca mai este nevoie sa iti amintesc sustinerile tale total desprinse de realitatea feroviara din RO referitoare la suplimentul pe care il platesc studentii sau despre faptul ca nu exista mocaciune la operatorii privati.


Ai incercat sa sustii pomana comunista, cu argumente diferite, de la masura capitalista [studentii sustin economia locala] pana la situatii lacrimogene [studentii iau mancare de acasa]. Din pacate, niciun astfel de argument nu este valid.
Intr-adevar, exista cazuri de studenti cu probleme care trebuie sustinuti. Insa nu faci o uniformizare pentru toti, nu ii pui in aceiasi categorie pe cel care locuieste in centrul Bucurestiului cu cel care vine la studii dintr-un oras amarat din provincie.


Nu ii urasc pe studenti. Urasc doar ideaa de pomana comunista. Poti citi mai sus, povestea cu hamsterul. Mai clar de atat nu pot explica. Daca tu vrei sa ignori in continuarea explicatia asta, este optiunea ta, insa situatia nu se schimba.


In rest, deja ai devenit amuzant. Care este legatura intre tichetele de masa si pomana comunista? Unde este "viziunea de business"?
Daca nu este clar "Tichetele de masă sunt deductibile la calculul impozitului pe profit și scutite de contribuțiile patronale și salariale"
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tichet_de_masă


Treaba este clara, este o intelegere intre angajator si angajat, exista contracte clare, pe de o parte, intre emitentului bonului si angajatorul care le ofera angajatilor, iar pe de alta parte,  intre emitentului bonului si magazinul unde se pot folosi aceste bonuri. Sunt termene clare de plata, penalitati, etc.
Practic, este o intelegere intre o entitate privata [emitentul] si o alta entitatea privata sau publica care foloseste acele tichete. Unde-i mocaciunea comunista aici?
Similar si pentru tichetele de vacanta.


Cat despre voucher, aici treba este si mai clara.
Ma duc la Dechatlon, dau 200 Lei si primesc un voucher pe care il folosesc ulterior, timp de doi ani.
Adica Dechatlon deja a luat banii fara sa fie nevoie sa livreze marfa. Este cazul ideal, fiecare comerciant ar prefera sa primeasca banii inaintea livrarii marfii [in multe cazuri se intampla invers, se livreaza marfa apoi vin banii].


Inca odata incerc sa iti explic: mocaciunea o dai atunci cand ai resursele necesare, nu cand esti in curu' gol.


Nu inteleg de ce tot insist cu argumentul ca mocaciuna a mai fost data si de Ciorba CDR. S-a dovedit ca nu a fost o masura eficienta, motiv pentru care a disparut pana in ianuarie 2017.


Referitor la "ai sa vezi foarte curand ca nici urmatoarele guverne nu o vor schimba" stiu si ti-am spus ca sunt de acord cu rationamentul tau.
Trecem peste faptul ca atunci cand ti-am spus ca este pomana electorala, m-ai luat la misto cu ziarul Guardian si cu sectiunea de glume. Acum, vad ca esti de acord cu mine. Foarte tare.


Unde ai vazut tu in articolul postat de @Traveller ca "CFR a INCASAT 176 milioane lei prin decontare de la alt minister". CFR a incasat banii pentru serviciul deja prestat, si asta cu intarziere. Nu a incasat bani in plus.
Scrie clar ca "Suma aferentă perioadei februarie-noiembrie 2017 a fost în valoare de aproximativ 176,6 milioane de lei, din aceasta fiind decontate aproximativ 112 milioane de lei, sumă aferentă perioadei februarie-august 2017, diferenţa urmând să fie acordată în 2018"


In caz ca nu ai vazut, tot in acel articol scrie clar ca "Pentru anul 2017, pentru toţi operatorii de transport feroviar de pasageri (CFR Călători, Regiotrans, TFC, InterRegional, Softrans) a fost alocată iniţial suma de 75 de milioane de lei". Doar in 10 luni si doar CFR avea nevoie de 176 milioane Lei, adica de peste 2 ori mai mult decat bugetul alocat pentru toti operatorii feroviari. 
Mai ai vreun dubiu ca pomana comunista a fost acordata din pix, fara nicun fel de calcul, fara niciun studiu de impact?


@paulrad
Pare ca nu ai citit pana la capat link-ul pus de tine.
Altfel, ai fi vazut ca "Compania se laudă cu 900 de traverse de lemn noi (adică aproximativ 3% din cele de pe întreaga linie). A înlocui 3% din traversele de lemn, în anul 2017, înseamnă cel mult o cârpeală sinistră, nu o lucrare decentă, demnă de o ţară modernă, membră UE."
Asadar, nu se pune problema de vreo reabilitate, ci de o carpeala prost facuta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.