gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

Vorbim singuri...

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propun deschiderea unui topic separat numit Mocăciuni pentru studenți. iar topicul ăsta să redevină ce-a fost până acum 4 pagini. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Traveller said:

Vorbim singuri...

 

M-am convins, orice i-ai spune lui gibon, ti le suceste, eu ma opresc pentru ca el fie se repeta fie scoate din joben ceva ce nu are nici o legatura cu ce ai incercat sa-i argumentezi ... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

în urmă cu 7 ore, fizikant said:

Propun deschiderea unui topic separat numit Mocăciuni pentru studenți. iar topicul ăsta să redevină ce-a fost până acum 4 pagini.

Dacă se deschide un topic separat despre ”mocăciuni”, propun extinderea la multe alte ”mocăciuni” acordate nemeritat. Părerea mea este că gratuitățile acordate studenților sunt printre cele mai inofensive...😉

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akim desigur că sunt multe subvenții și gratuități acordate cu scop mai mult sau mai puțin electoral, dar nu asta era ideea.

Topicul ăsta are acum 4 pagini din 18 (adică 22,22%) ocupate cu această discuție - sau cu o serie de monologuri, mai degrabă. Am încercat să propun cât de elegant am putut încheierea subiectului, deoarece pentru mine e evident că participanții nu vor ajunge la un punct de vedere comun.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facem curat.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller & @Trevizes

Si eu m-am convins. Alte comentarii nu isi mai au rostul.
Va urez calatorii cat mai placute cu trenul in RO. Si sper sa nu ajungeti niciodata in situatia de a ramane in gara [in calitate de platitor de bilet] pentru ca trenul este plin de stundeti care calatoresc moca.
S-auzim de bine.
 

@fizikant

Subiectul acestei discutii este Mocăciuni pentru studenți in tren, nu Mocăciuni pentru studenți in general.


Subiectul Mocăciuni pentru studenți in tren se incadreaza foarte bine in topicul dedicat discutiilor feroviare.
Discutia poate continua si in contradictoriu, nu este obligatoriu ca toti participantii sa ajunga "la un punct de vedere comun". Aici este o discutie libera, nu sedinta de partid de la PCR.


In alta ordine de idei, suntem totusi pe un formul dedicat ciclismului si nu domeniului feroviar, fotografiilor cu femei frumoase sau bancurilor.
Din acelasi motiv, exista un singur topic FFF [232 de pagini in acest moment] si nu cate un topic separat pentru blonde, altul pentru brunete, etc.
Idem si pentru bancuri [303 pagini in acest moment] si nu cate un topic separat pentru bancuri cu olteni, bancuri cu moldoveni, etc
As putea continua cu videoclipuri, carti, filme, fotografii proprii, etc, insa cred ca ai inteles ce vreau sa spun.


Insa, daca se insista pentru un topic separat numit Mocăciuni pentru studenți in tren, nu ma opun. Doar ca cel care se va ocupa de mutare sa fie atent si sa nu piarda din postari atunci cand face mutarea.

 

@akim

Desi ma repet, situatiile aberante nu se justifica una pe alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mutat dezbaterea aici. Rostul topicului de discuții și poze feroviare e altul, adică de știri și divertisment.

 

Dacă ne uităm acum 4 pagini, toată dezbaterea asta (vorba vine, că fiecare a vorbit în gol) a pornit cu bucuria ta că ”le-o trage CFR studenților”.

Deci, ce să înțeleg?

Că nu cheltuiala de la buget te deranja, ci faptul că beneficiază niște băieți și fete de transport gratuit? 

De unde atitudinea asta revanșardă? De ce nu te-ai dus în piață cu o pancartă ”Mooie la studenții mocagii”? 

 

În speranța că vin niște guvernanți care chiar știu să interpreteze cifrele din buget, probabil că facilitatea asta va fi schimbată/eliminată. Ok, nici o problemă

Dar nu înainte, sper eu, de a fi tăiate multe și mai mari cheltuieli nesimțite.

Pentru că nu e același lucru să tai cheltuieli inutile de zeci de miliarde, cu a tăia o gratuitate electorală de sub 200 de milioane.

Iar dacă va rămâne valabilă, poate înseamnă că se poate susține de la buget, cine știe?

 

Eu gândesc chestiunea strict matematic, pe buget. Tu pari să fii implicat afectiv, te supără foarte rău sau cum?

Că loc de bicicletă sau loc cumpărat pe scaun înțeleg că nu ai pierdut, ci doar ți-e teamă, ipotetic, că le-ai putea pierde din cauza numeroșilor studenți.

 

Că tot ai întrebat mai sus: cînd am venit cu săgeata de la Moara Vlăsiei m-am urcat în vagonul marcat cu loc de biciclete. Era tren Regio, adică se încadra la 5 lei biletul de bicicletă.

Era însă o greșeală de strategie a mea, pentru că duminică seara sunt mulți navetiști cu papornițe, precum și studenți (era înainte de acordarea gratuității).

Deci cauza de bază rămâne lipsa de vagoane. Vagoane care se pot cumpăra cu fonduri europene, deci prin acordarea gratuității nu s-a luat din buzunarul celor care voiau să facă o achiziție de vagoane.

 

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Nu este vorba despe nicio atitudine revansarda.

Am pus mai sus, de doua ori pana acum, exemplul cu hamsterul. Nu l-ai observat. Imi pare rau, nu pot sta langa tine cand postezi. A treia oara nu mai repet ceea ce am spus deja de doua ori pana acum.

 

Iar repet, poate de data asta intelegi. Trebuie sa fac tot felul de scamatorii (tot s-a vorbit mai sus despre joben) atunci cand merg cu trenul:

-          Bilet cumparat cu o saptamana inainte;

-          Plecat cu trenul Regio in loc de tren Inter Regio;

-          Intors sambata in loc de duminica.

 

Sper ca acum ai inteles ca vorbes despre situatii reale si nu despre situatii ipotetice.

 

Deja esti amuzant cu “Vagoane care se pot cumpăra cu fonduri europene”. Fondurile astea crezi ca sunt un sac mare de unde vine fiecare si ia cat are nevoie?

Ti-ai pus cumva problema ca poate nu este eligibila achizitionarea de vagoane (din fonduri europene) cat timp arunci aiurea zeci de milioane de euro pe an prin pomeneni comuniste?

 

Vad ca eviti raspunsul: de ce in nicio tara UE (exceptie Luxemburg) studentii nu merg moca cu trenul?

Chiar toti sunt idiotii si romanii au devenit dintr-o data cei mai destepti?

 

Nu vrei sa vezi padurea de copaci.

RO este intr-o situatie de kkt (poluare, cam oha autostrazi, primul loc din EU la victime din accidente rutiere, etc). Orice tare normala la cap, in situatia asta a face orice ca sa incurajeze si sa dezvolte transportul alterntiv, sa faca tot posibilul sa existe cat mai putine masini pe strada.

In schimb, in RO, prin pomana comunista pentru studenti, doar sunt goniti platitorii de bilet din tren si impinsi spre transportul rutier. Genial.

 

Ca sa fie clar: nu spun ca in cazul in care se revine la reducerea de 50% pentru student totul ar fi perfect. Spun doar ca ar fi un pas inainte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Trebuie sa fac tot felul de scamatorii (tot s-a vorbit mai sus despre joben) atunci cand merg cu trenul:

-          Bilet cumparat cu o saptamana inainte;

-          Plecat cu trenul Regio in loc de tren Inter Regio;

-          Intors sambata in loc de duminica.

 

Nu știu, n-a trebuit niciodată să fac scamatorii din astea. Adică nu am resimțit nici un disconfort.

Sunt tot felul de chestii care nu îmi convin, dar sunt legate de orarul de circulație și lipsa vagoanelor cu spațiu de biciclete, nu de aglomerația produsă prin manevra asta.

 

în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Deja esti amuzant cu “Vagoane care se pot cumpăra cu fonduri europene”. Fondurile astea crezi ca sunt un sac mare de unde vine fiecare si ia cat are nevoie?

 

Cred că tot așa și-o fi zis și actualul guvern, și de lene nu a mai continuat ceea ce ar fi trebuit să fie una dintre cele mai mari campanii de înnoire a parcului de material rulant pentru CFR Călători:

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/parcul-cfr-calatori-innoit-complet-din-fonduri-europene-628949

 

în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Vad ca eviti raspunsul: de ce in nicio tara UE (exceptie Luxemburg) studentii nu merg moca cu trenul?

 

Nu comentez politicile sociale ale altor state, că motivele țin de specificul lor.

Într-adevăr, România era doar a doua țară după Luxemburg care acorda gratuitate studenților sub 26 de ani, in februarie 2017, și sunt convins că decizia nu a fost documentată, nu s-au uitat la alte țări, nu au făcut studiu de impact despre buget și capacitatea de transport (care capacitate, mai degrabă decât bugetul, ar fi putut să limiteze decizia).

Faptul că în 2018 au decis să scoată limita de 26 de ani (probabil că iar fără nici un studiu de impact) mi se pare o decizie discutabilă, ca să nu spun proastă.

 

în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Nu vrei sa vezi padurea de copaci.

RO este intr-o situatie de kkt (poluare, cam oha autostrazi, primul loc din EU la victime din accidente rutiere, etc). Orice tare normala la cap, in situatia asta a face orice ca sa incurajeze si sa dezvolte transportul alterntiv, sa faca tot posibilul sa existe cat mai putine masini pe strada. 

 

Și prin trimiterea studenților la tren, nu la microbuze sau mașini personale SH, cam ce crezi că se face? :)

 

în urmă cu 1 oră, gibonu said:

In schimb, in RO, prin pomana comunista pentru studenti, doar sunt goniti platitorii de bilet din tren. 

 

Fără niște cifre care să o susțină, afimația asta este hârtie igienică.

Dacă vorbești în nume propriu (te tot simți ”gonit”, dar continui să mergi) atunci e altceva.

Nu extinde statistic o afirmație, doar pentru că ai tu personal o problemă.

Ok, pot să empatizez cu tine, transportul cu trenul în România, mai ales cu bicicleta, nu e ușor.

Dar unde sunt călătorii ăia goniți?  Unde sunt cifrele?

Firmele de dube ale cui trebuie nu cumva au scăzut dramatic traficul de călători pe rute secundare, până la suprimarea trenurilor pe rutele respective?

Asta înseamnă să gonești călători, de exemplu, la modul palpabil.

 

În schimb, cifrele spun așa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22275667-cfr-transportat-54-3-milioane-calatori-anul-trecut-usoara-crestere-fata-2016.htm

La intrarea în UE, CFR Călători singură transporta 85 milioane pasageri, la sfârșitul lui 2016 erau 53 milioane, la sfârșitul lui 2017 erau 54 milioane (din care 6 milioane studenți).

 

Uite și un articol care reflectă problemele pe care le-ai semnalat tu.

https://www.economica.net/ http:/www.economica.net/ce-putea-sa-faca-cfr-calatori-cu-banii-pe-calatoriile-gratuite-ale-studentilor-cumpara-8-trenuri-noi-sau-repara-94-de-locomotive-electrice_133799.html#ixzz54drVJc6T

 

Banii alocați pentru acoperirea acestei gratuități nu pot fi mutați spre achiziționarea de material rulant oricum, deci ne-am liniștit. Sunt fonduri separate.

Faptul că niște inși incompetenți au venit cu gratuitatea ÎNAINTE de a face un studiu de impact este o greșeală, o mizerie, o cum vrei să zici, dar nu sunt de vină studenții.

E ca și cum ai zice că sunt de vină copiii că li s-a mărit alocația de la 84 la 200 de lei, că noi avem bugetul praf și nu le putem da banii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Daca in cazul tau "n-a trebuit niciodată să fac scamatorii din astea. Adică nu am resimțit nici un disconfort." nu se poate generaliza pentru toata lumea. Depinde de turele / plimbarile pe care vrei sa le faci.

 

Despre stirea cu achizitionarea materialului rulant nou (din 09.12.2016), m-am oprit la bucata "noile trenuri vor fi capabile să ruleze la 160 km/h, viteza maximă a liniilor modernizate, însă intenţia autorităţilor e să cumpere şi câteva trenuri ce pot circula şi la viteze mai mari".

Inutil sa spun ca nu s-a facut nimic.

 

Cat despre "Nu comentez politicile sociale ale altor state, că motivele țin de specificul lor.", asta-i nu-i un raspus. Cel mult incercarea de a iesi dintr-o situatie stanjenitoare.

Te-am intreabat clar: toti sunt idioti si romanii sunt cei mai desptepti? 

Ca fapt divers, Luxemburg (2586 kmp) este mai mic comparativ cu judetul Giurgiu (3526 kmp).

 

Cu un numar limitat de studenti care renunta la microbuz in favoarea trenului, nu se face primavara.

 

Intrebi "unde sunt călătorii ăia goniți? ". Ti-am dat niste exemple personale. Ti-am spus clar ca in 2016 m-am urcat fara probleme in tren si ca in 2017 abia m-am urcat. Culmea, ai confirmat si tu situatia (trenul Bucuresti - Constanta). 

 

Stiu articolul din Economica.net.

Nu am vrut sa-l folosesc ca sa nu se considere ca sunt subiectiv, am preferat sa merg pe articolul tau din ZF. Plus ca am spus ca cifra de 40 mil Euro nu este reala, am mers pe cifra de 20 Mil Euro. Ai calculul cateva postari mai sus.

 

O idiotenie birocratica despre cum circula banii prin bugete nu inseamna ca "ne-am linistit" Gaura de 20 de milioane de Euro nu dispare.

 

Ma bucur sa va vad ca suntem de acord cand spui "Faptul că niște inși incompetenți au venit cu gratuitatea ÎNAINTE de a face un studiu de impact este o greșeală, o mizerie"

 

Inca nu ai inteles ca nu dau vina pe studenti. Iti mai indic odata exemplul cu hasterul.

 

Nu in ultimul rand, apreciez schimbarea tonului discutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tonul meu a fost și rămâne același. Nu mă simt implicat afectiv în discuția asta. Se poate susține de la buget? Bine, nu? Iarăși bine.

 

Exact apelul de a nu mai generaliza dincolo de experiențe personale l-am făcut și eu. Tu ai avut experiențe neplăcute, se pare că au mai avut și alții, dar e greu de cuantificat și generalizat.

Sunt ele atribuibile mai ales unui aflux crescut de studenți? Pe toate liniile, sau pe unele cu precădere?

Tu pari foarte convins că da, eu sunt mai sceptic.

Am venit pe 9 februarie (duminică) de la Botoșani, cu IR, iar tinerii care erau prin vagon aveau toți bilet cumpărat electronic (toți arătau mobilul și nașu făcea mișto la modul hâtru). Vagonul direct de clasa a doua a fost pe jumătate plin și am ajuns cu 4 ore întîrziere, că s-a stricat locomotiva.

 

CFR Călători (dar și celelalte companii CFR, mai ales Infrastructura) se află într-o groapă atât de mare, încât problema ce-ai adus-o în discuție pare mai puțin importantă.

Nu sunt locomotive și vagoane, liniile sunt praf, iar cu banii din pachetul social (de unde provine acoperirea gratuității) nu se pot repara.

Când e vorba de salvat aceste companii, trebuie rezolvate problemele începând cu cele mai serioase și coborând pe scara priorităților către cele mai simple.

 

La întrebarea de ce la noi și nu la alții, nu văd de ce trebuie să răspund eu sau altcineva. Din nou, nu așa se discută, la modul afectiv. Se discută pe buget, aplicat la caz. Fiecare țară cu situația ei.

Tu, dacă ai fi factor de decizie, ai începe prin a tăia fix facilitatea asta? Nu ai lua-o de sus, cu niște sume mari, semnificative?

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Intrebi "Se poate susține de la buget?" apoi, in aceiasi postare, putin mai jos spui "Nu sunt locomotive și vagoane, liniile sunt praf, iar cu banii din pachetul social (de unde provine acoperirea gratuității) nu se pot repara."

Asadar, ti-ai raspuns singur la propria intrebare.

 

Sper ca acum este clar ca bugetul nu poate sustine mocaciunea.

 

Cat despre "Sunt ele atribuibile mai ales unui aflux crescut de studenți?" ia de aici:

 

Duminică, 30.07.2017
IR 1622, bucata Ucea – Bucureşti Nord, dupa ce trenul a plecat din Sinaia.

 

4uS0G9B1x4jDQyHOvWfRJYYZqansUYcUiIT8Jdy0
 

Vineri, 20.10.2017, ora 16:45
Trenul IR 1589 Bucuresti - Constanta. Cam asa arata peronul din Bucuresti Nord.

 

oMK7bbHXeoSvjLn-tVmzIa9TmsTnStw0-ukCfdF2

 

Ce zici? Din cele doua poze de mai sus se poate observa "un aflux de studenti"?

 

Alte poze similare nu mai am. Mi-am luat-o deja de doua ori intr-un an, nu sunt masochist sa ma vreau.

Anul urmator, solutia au fost scamatoriile Ucea - Brasov - Bucuresti si Bucuresti Obor - Medgidia [si retur] cu trenul Regio.

 

Iar pentru anul asta, la tura anuala de pe Transfafarasan, scamatoria va fi joi - sambara in loc de vineri - duminica.

 

Referitor la "Am venit pe 9 februarie (duminică) de la Botoșani" cu voia ta o mica corectie: 9 februarie a fost sambata.

Astfel, "Vagonul direct de clasa a doua a fost pe jumătate plin" nu are relevanta in discutia de fata [tot am vorbit despre scamatoria cu intors sambata in loc de duminica].

La fel, cu "tinerii care erau prin vagon aveau toți bilet cumpărat electronic" nu inteleg ce vrei sa spui. Bilete moca online inca nu se elibereaza, de la asta a pornit prezenta discutie.

 

Daca as fi factor de decizie, in primul rand as opri risipa aiurea a resurselor si asa limitate.

In cazul de fata, vorbit clar despre suma de 20 milioane Euro / an. Adica 18 vagoane noi la pretul de 1,2 milioane Euro / bucata sau mult mai multe vagoane reconditioante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și când eram eu student și era reducere 50% tot așa arăta peronul. Am vrut să-mi duc bicicleta acasă în vacanța de Paște și știind că în Săgeata Albastră o să fie aglomerat și n-am unde mă învârti cu bicicleta, am căutat un tren cu vagon special. Până la urmă am renunțat la bicicletă și am mers cu Săgeata Albastră...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineînțeles că tot așa arăta. :)

Nu s-au umplut peroanele și trenurile brusc de studenți ahtiați după un bilet moca. 

 

În rest, admit, m-am întors duminică, 10 (zece) februarie, nu sâmbătă. Deși duminică, a fost relaxare, după cum am spus. Deci probabil că aglomerația survine în anumite perioade și pe anumite rute, și astea se întâmpla și înainte, când era trafic mare și fără gratuități. Iar chefere trebuie să suplimenteze trenurile, pe care nu prea le mai are.

 

Așa. Acum, gibonu, te rog să reții că am precizat mai sus: Din bugetul destinat pachetului social NU se pot muta fonduri la achiziție material rulant.

Așa funcționează bugetul de stat.

Însă, încă o dată, se poate organiza licitație pentru a cumpăra vagoane, așa cum se face și pentru infrastructură, din fonduri europene. Asta degrevează bugetul de stat și mai poți să faci una-alta, inclusiv chestia asta despre care facem noi vorbire aicea.

 

Eu rămân de părere că gratuitatea la studenții sub 26 de ani nu e o nenorocire. Să cădem de acord că nu putem cădea de acord. Aia e. 

Poate că timpul ne va demonstra, prin date seci, numerice, dacă am avut sau nu dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Corect, in perioada de Paste, Craciun, Revelion trenul a fost si va fi tot timpul aglomerat. Doar ca pozele puse mai sus sunt din iulie si octobrie, cand nu avem astfel de sarbatori.

 

@Traveller

Ti-am spus deja foarte clar ca la acelasi tren pentru Constanta si in aceiasi perioada, cu un an inainte (nu exista mocaciune) m-am urcat fara probleme cu bicicleta in tren (fara vagon pentru biciclete).

Nu vrei sa intelegi, asta e, insa situatia nu se schimba.

 

Asta este cugetarea maxima de pana acum din prezenta discutie "Din bugetul destinat pachetului social NU se pot muta fonduri la achiziție material rulant. Așa funcționează bugetul de stat."

Imi pare rau sa constat, insa ai ajuns sa gandesti in logica sistemului. Si, cum ti-am mai spus, te apropii foarte tare de "Partidul stie cel mai bine".

 

Bugetul de stat este Vechiul Testament, in sensul ca ceea ce a fost odata scris acolo nu se mai poate schimba?

Bugetul de stat nu este intocmit si gestionat de oameni? Oamenii aceaia nu pot avea o gandire flexibila?

 

In plus, este total aiurea ceea ce spui: avem bani pentru mocaciune insa nu avem bani pentru investitii. Si banii respectivi nu ii putem muta pentru ca ... "Așa funcționează bugetul de stat."

Imi pare rau, insa aici m-ai pierdut cu gandirea asta rigida.

 

Nu inteleg motivul pentru care tot aduci in discutie "gratuitatea la studenții sub 26 de ani". Poate mi-a scapat mie ceva. Insa, sper ca este clar pentru toata lumea ca de gratuitatea beneficiaza toti cei care sunt studenti, masteranzi sau doctoranzi. Indiferent de varsta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu modificarea din 2018 nu sunt de acord nici eu. Susțin că ar exista fonduri pentru a rămâne gratuitatea acordată celor sub 26 de ani, așa cum era decizia din 2017.

Încetează odată cu partidul, lasă-l dracului. Vorbim strict despre bani.

Documentează-te asupra felului cretin în care funcționează bugetul de stat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu într-adevăr, de Paște a fost cel mai aglomerat, dar în general era aglomerat. Adică plecam din CJ joia la ora 13 (nu vinerea la ceva ore super aglomerate) și făceam socoteli unde să mă așez pe peronul plin ca să fiu cât mai aproape de ușă când ajunge trenul să prind loc pe scaun. De multe ori stăteam în picioare, în cel mai fericit caz, până la Dej unde mai cobora lume sau chiar mai mult.

 

În schimb când mă întorceam de la BM la CJ duminica era aproape pustiu trenul din cauză că era la 9 dimineața și majoritatea preferau să stea până seara acasă când plecau cu autocarul. Știu că s-a făcut petiție la CFR să bage un tren seara, dar habar n-am cum a sfârșit demersul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare că nu a avut ecou, pentru că ultimul tren BM - CJ e un regio la 15.25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller cred că ăla o fi cel obținut prin petiție, că era doar unul pe vremea mea, dimineața. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Daca inteleg bine prin "făceam socoteli unde să mă așez pe peronul plin ca să fiu cât mai aproape de ușă când ajunge trenul să prind loc pe scaun. De multe ori stăteam în picioare, " te referi la perioada anterioara datei de 01.02.2017, cand era in vigoare reducere de 50% si nu mocaciunea.

Astfel, validezi ceea ce tot spun eu aici, respectiv ca CFR era in curu' gol cu privire la numarul de vagoane si inainte de aplicare mocaciunii.

Iar cand esti in asemenea situatie, mocaciunea este cea mai buna solutie pe care o poti aplica?

 

@Traveller

Te rog, da-ne mai multe detalii referior la "Cu modificarea din 2018 nu sunt de acord nici eu. Susțin că ar exista fonduri pentru a rămâne gratuitatea acordată celor sub 26 de ani, așa cum era decizia din 2017."

 

Te intreb pentru ca, in art. 3, alin. (1) si (2) din NORMELE METODOLOGICE din 31 ianuarie 2017 privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi, puse in aplicare prin H.G. nr. 42/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice mentionate anterior, publicate in Monitorul oficial nr. 91 din 01.02.2017 (si intrate in vigoare la data publicarii) scrie clar:

 

(1)Studenţii români/străini înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă - licenţă, master, doctorat - în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanţă sau rutele călătoriilor.

(2)Operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor legitimaţii de călătorie gratuite pentru călătoria la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, cât şi abonamente lunare gratuite pentru studenţi cu număr nelimitat de călătorii pe distanţe până la 300 km, clasa a II-a.

 

Din motivul asta nu inteleg ce s-a modificat in 2018 si unde se vorbeste de cei sub 26 de ani.

 

Referitor la "Documentează-te asupra felului cretin în care funcționează bugetul de stat.", ma bucur sa observ ca suntem de acord referitor la functionarea bugetului de stat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, gibonu said:

te referi la perioada anterioara datei de 01.02.2017

 

Da, prin 2013-2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta mă refeream:

https://www.replicaonline.ro/studentii-vor-calatori-gratis-cu-trenul-indiferent-de-varsta-klaus-iohannis-a-promulgat-legea-352967/

 

Inițial decizia acorda gratuitatea numai studenților sub 26 de ani.

 

In legătură cu bugetul, lucrurile sunt foarte complicate. Știrile senzaționaliste zic "Ia uite câte vagoane și locomotive se puteau lua cu astea 200 de milioane!".

Între noi fie vorba, nu prea multe, maxim 40 de vagoane.

Însă banii sunt in dulapuri diferite și mutarea este imposibilă. Deci rămâne să se facă alocare pentru a cumpăra vagoane/locomotive/automotoare (ultimele fiind mult mai economice pentru transport de navetiști pe distanțe scurte), din diverse surse (inclusiv europene, că e posibil și chiar de dorit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Mersi.

Azi, intrati in cel de-al treilea an de pomana comunista, probabil ar fi nevoie sa te pozitionezi pe peron cat mai aproape de usa doar ca prinzi loc in tren si nu pe scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.02.2019 at 11:30, Traveller said:

Cu modificarea din 2018 nu sunt de acord nici eu. Susțin că ar exista fonduri pentru a rămâne gratuitatea acordată celor sub 26 de ani, așa cum era decizia din 2017.

 

în urmă cu 15 ore, Traveller said:

Inițial decizia acorda gratuitatea numai studenților sub 26 de ani.

 

E clar, si tu esti complet debransat de la realitatea feroviara din RO.

 

Ti-am pus mai sus un extras din Normele de aplicare ale HG 42/2017, intrate in vigoare la 01.02.2017 din care rezulta ca pomana comunista a mocaciunii pentru toti studentii, indiferent de varsta, se aplica din 01.02.2017. Insa, vad ca ignori complet tot ce iti spun si, intr-o tentativa esuata de argumentare, dai un link de pe un site cu un articol care nu are nicio legatura cu realitatea.

 

Mai incerc odata. Ia de aici Monitorul oficial nr. 91 din 01.02.2017 din care rezulta clar de cand se aplica pomana (chenarele rosii).

 

image.png.d36340d270b098444a3e7ae472159996.png

 

Sper ca acum este clara treaba, ca nu s-a pus vreodata (ulterior datei de 01.02.2017) problema de sub 26 de ani.

 

Referitor la banii aruncati aiurea pe pomana, am facut un calcul (pe niste cifre provenite de la tine) din care rezulta ca suma anuala este de 22,5 milioane Euro.

Inutil sa mai precizez ca banii astia se refera strict la CFR Calatori nu si la operatorii privati. 

 

Spui ca 40 de vagoane nu sunt prea multe. Corect, insa (desi ma repet) cand esti in curu' gol, orice vagon in plus conteaza.

In plus, vorbim despre 40 de vagoane noi. Daca am vorbi despre vagoane reconditioante sau cele cu revizia expirata, sigur numarul ar fi mult mai mare.

 

Prin "banii sunt in dulapuri diferite și mutarea este imposibilă" vad ca ai ramas blocat in modalitatea de gandire inflexibila a sistemului. Ma rog, este optiunea ta. Dar asta nu justifica acordarea pomenii.

 

Iar "rămâne să se facă alocare pentru a cumpăra vagoane/locomotive/automotoare" doar confirma ceea ce am spus mai sus.

Ai informatii concrete despre material rulant recent achizitionat?

Tin minte ca mi-a spus un nas in 2017 ceva de genul "lucrez de 20 de ani la CFR si ultimul vagon nou care a intrat in Grivita a fost in 2008".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.