Sign in to follow this  
gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

Gratuitatea la transportul feroviar pentru studenții cu vârsta de până la 26 de ani a fost introdusă prin OUG 2/2017 şi detaliată prin Hotărârea de Guvern nr. 42/2017.

Ulterior, toţi studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă (licenţă, master, doctorat) în cadrul instituţiilor acreditate de stat, indiferent de vârstă, vor putea merge gratis cu trenul, conform Legii nr. 95/2018 privind adoptarea unor măsuri în domeniul finanțării învățământului, apărută în Monitorul Oficial. Actul normativ a intrat în vigoare la data de 27 aprilie 2018.

https://www.avocatnet.ro/articol_47757/De-azi-toţi-studenţii-vor-merge-gratuit-cu-trenul-indiferent-de-varstă.html

 

Așa e când te orbește spectrul ăsta al ”pomenii”.

 

În ce privește bugetul, continui să cred că nu ai nici un fel de cunoștințe despre cum funcționează. Eu doar ți-am atras atenția că nu poți muta fonduri de colo-colo, cum am vrea noi.

Ar fi ideal - ”uite, domne, nu mai au ăștia de la CFR vagoane, ne-au rămas niște bani din altă parte, hai să le dăm lor!”. Nu așa merge. Rigiditatea e în altă parte, greșești atribuindu-mi-o mie.

 

Poate venirea unui guvern competent va clarifica aspectul acestei gratuități, timpul ne va arăta dacă și unde am greșit.

 

Închei aici participarea mea la acest dialog al surzilor.

  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, Traveller said:

Gratuitatea la transportul feroviar pentru studenții cu vârsta de până la 26 de ani a fost introdusă prin OUG 2/2017

 

Esti sigur? Nu de alta, dar realitatea iar te contrazice. Pe langa faptul ca esti extrem de amuzant pentru ca insisti sa ne tot aburesti cu niste informatii nereale.

 

O.U.G. nr 2/2017 a fost publicata in Monitorul oficial nr. 16 din 06.01.2017.

 

image.png.b18834e2b5642aa72c164419aa4f1d2f.png

 

Iar gratuitatea, totala, a fost introdusa prin art. 4, pct. 1.

 

image.png.67cc1ef88abed423618012b23f32c703.png

 

Legea nr. 95/2018 privind adoptarea unor măsuri în domeniul finanțării învățământului, la art. 4, alin. (1) spune:

"Prin excepţie de la prevederile art. 205 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă - licenţă, master, doctorat - în instituţiile de învăţământ superior acreditate, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern."

 

Adica, Legea nr. 95/2018 reia ceea ce era deja stipulat in O.U.G nr. 2/2017.

 

Mai ia un argument: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/studentii-vor-calatori-gratuit-cu-trenul-de-la-1-februarie-646593

 

Astfel, avand in vedere cele de mai sus, nu mai bune botu' la tot ce scrie pe Internet. Incearca o minima documentare inainte de a posta aici pe forum.

 

Acum, sper ca te-ai convins ca mocacaiunea dateaza din 01.02.2017. 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur că da.

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:mAZE6kkn-b8J:https://www.juridice.ro/wp-content/uploads/2017/10/comunicat-an.pdf+&cd=8&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&client=firefox-b-d

Am o rugaminte. Renunță la tonul ăsta superior. Nu sunt proaspăt căzut din copac, iar tu vreun mare strateg care ne dă lumină, ne învață să facem focul, să inventăm roata.

 

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Daca folosesc niste argumente clare si solide ca sa iti dovedesc ca ceea ce spui nu are legatura cu realitate nu inseamna ca am un ton superior si nici ca ma consider "mare strateg". Cum ti-am spus si cu alte ocazii, imi cer scuze, insa am prostul obicei de a-mi argumenta sustinerile.
Ca sa fie si mai clar: daca eu sustin ca Romania are capitala la Constanta iar tu imi argumentezi ca nu este asa, asta nu inseamna ca tu ai un ton superior.


Revenind la link-ul pus de tine mai sus.
"... voința Guvernului României și a coaliției de guvernare ..." si "... Guvernul și-a asumat prin programul de guvernare ..." acum 30 de ani s-ar fi exprimat mai simplu, prin "Multumim din inima Partidului". Doar limbajul este mai elevat. Nicio problema, trecem peste.


Comunicat de presa este din 09.10.2017.
Scrie clar, negru pe alb, ca:
 "Amintim faptul că, la începutul anului 2017 Guvernul a modificat Legea Educației Naționale nr. 1/2011 și ulterior a adoptat Hotărârea de Guvern nr. 42/2017 ... publicată în Monitorul Oficial nr. 91 din 1 februarie 2017"
"Astfel, începând cu 1 februarie 2016 [de fapt este 2017], de gratuitate la transportul feroviar beneficiau toți studenții înmatriculați la o formă de învățământ cu frecvență la o instituție de învățământ superior acreditată ... indiferent de vârsta acestora"
Adica in comunicatul indicat de tine se spune exact ceea ce ti-am spus si eu si ti-am argumentat prin Monitoarele oficiale postate. Insa, din ceea ce spui, pare ca nu ai avut bunavointa sa citesti.


Concret, pomana comunista a mocaciunii, indiferent de varsta, este in vigoare din 01.02.2017. Iar tu sustii in continuare contrariul, ca pomana, indiferent de varsta, este in vigoare din 27.04.2018.


Alt argument: in 09.10.2017 [data comunicatului din linkul pus de tine] studentii solicitau mentinerea gratuitatii indiferent de varsta, insa, conform a ceea ce spui tu, masura asta a intrat in vigoare in 27.04.2018.
Ti se pare logic ceea ce sustii?


In alta ordine de idei, atunci cand spui [referitor la buget] "că nu poți muta fonduri de colo-colo" imi dai senzatia unui om resemnat, fara niciun fel de viziune sau idee de dezvoltare.
Nu m-am dat niciodata specialist in bugete, insa refuz sa cred ca din punct de vedere tehnic este imposibila stoparea pomenii si directionarea fondurilor respective pentru investitii [nu vorbim aici despre vointa politica].
Ma repet: bugetul este facut si administrat de oameni, nu este Vechiul Testament astfel incat sa spui ca nu poti schimba nimic.


Si pana la urma, da-o dracu', hai sa vedem realitatea: unii se plimba cu trenul pe fundul marii sau la peste 5.000 m altitudine, altii merg cu 300 km/h, etc. Iar la noi in RO nimic nu este posibil, insa avem zeci de milioane de euro pe an pentru investit in pomeni pe calea ferata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate voi stiati, eu abia acum am observat.

 

Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale.

 

Art. 205, alin. (2) in forma initiala din 01.05.2011:

"În timpul anului şcolar, studenţii beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, feroviar şi naval. Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru categoriile de transport stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului."

 

Art. 205, alin. (2) modificat prin O.U.G. nr. 117/30.12.2013:

"În timpul anului universitar, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani, beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, feroviar şi naval. Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport."

 

Art. 205, alin. 2 (indice 1) dupa modificare art. 2 adusa prin O.U.G. nr. 2/06.01.2017, valabil si azi.

"Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în tot cursul anului calendaristic, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate, beneficiază de gratuitate la transport intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a."

 

Astfel, se observa diferenta intre “în timpul anului şcolar / universitar” si “in tot cursul anului calendaristic”.

Din asta, fara pretetia ca am dreptate, inteleg ca anterior anului 2017, studentii (sub 26 de ani) nu calatoreau cu 50% reducere in vacante.

Daca exista si alte pareri, va rog sa nu ezitati.

 

In rest, se observa ca cel putin in perioada 2011-2017 s-a putut fara mocaciune, nu s-a prabusit sistemul universitar si nu s-au inchis universitatile datorita lipsei de student ramasi acasa din cauza pretului biletului de tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 22 ore, gibonu said:

am prostul obicei de a-mi argumenta sustinerile

 

Atunci când mi-ai argumentat "Las-o așa, c-ai dat-o de gard" m-ai zdrobit de-a dreptul (mai ales că ăsta a fost singurul "argument"). În mine nu vei mai găsi veac pururi un interlocutor, nu pot concura cu luminăția ta.

Mă declar învins, mă predau, capitulez, ai câștigat!

 

  • Upvote 1
  • Like 3
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special

Aici toti suntem prieteni virtual. Sau cel putin asa imi place sa cred. Poate sunt io mai visator.

 

On 02.02.2019 at 23:47, fizikant said:

Tu beneficiezi de subvenționarea gigacaloriei, a metroului, autobuzului, trenului. Te uiți la programe TV subvenționate și asculți posturi de radio subvenționate. Copiii tăi au transport subvenționat parțial sau total. Ajutor financiar la naștere, tichete cadou. Exemplele pot continua, tu și familia ta primiți subvenții, deși n-aveți nevoie de ele. Deci ești asistat social, la fel ca studenții sau ca nea Costică drojdieru'.

 

Datoria a ceea ce ai afirmat mai sus ti-am spus ca "ai dat-o de gard".

Repet, pe logica ta, expusa mai sus, rezulta ca in cazul in care nu am centrala termica de apartament si nu merg exclusiv cu masina sunt asistat social.

 

Aici pe forum discutam liber si nu se formalizam aiurea, pentru ca nu suntem nici la cenaclu literar si nici in aula academiei.

Daca sintagma "ai dat-o de gard" te-a deranjat atat de mult, o pot reformula: sustinerea ta nu are nicio legatura cu realitatea.

 

Revenind, la TVR ma uit rar iar Radio RO Actualitati ascult doar cand am un drum mai lung de parcurs cu masina.

Iar exemplele tale legate de copii nu mi se aplica, pentru simplul motiv ca nu am copii. Dar trecem peste.

 

In rest, orice membru al forumului este partener egal de dialog in toate discutiile care exista pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumiști, vă cer ajutorul. Vă rog să-i explicați voi lui @gibonu ce înseamnă propoziția "În mine nu vei mai găsi veac pururi un interlocutor". Mie mi se pare  clar ce-am vrut să spun, dar se pare că el citește si nu înțelege. Poate e și vina mea, am folosit regionalismul "veac pururi", spuneți-i că asta înseamnă "niciodată". Reformulat, eu nu voi mai avea niciodată un dialog cu el și-l rog să nu mai încerce să deschidă o discuție cu mine nici măcar în privat și, mai ales, nu prin provocări ieftine.

V-aș rămâne îndatorat dacă i-ați transmite mesajul meu și le mulțumesc acelora care o vor face.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fizikant

In cazul in care nu ai inteles pana acum, nu am nevoie de aprobarea ta ca sa scriu ceva aici pe forum.

 

De asemena, te rog, abtine-te de la petarde fasaite de genul "și-l rog să nu mai încerce să deschidă o discuție cu mine nici măcar în privat și, mai ales, nu prin provocări ieftine."

Nu de alta, dar nu as vrea sa inteleaga cineva ca te-am contactat pe PM.

 

Bafta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e facatura clar.

 

Era forumul pe moarte si cineva v-a rugat sa faceti o sceneta dramatica pe un topic semipolitic.

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se numește dramoletă. :P

Altfel nu se explică modul în care, pe un topic lejer, vine un domn  și zice ”mă bucur că le-o trage discret [nu contează cine] la studenți”.

Cumva atitudinea asta ghiolbănească m-a deranjat.

Numai de studenți nu ne luasem că beneficiază moca de niște avantaje. Doar se știe că majoritatea studenților români sunt niște bogătani îmbuibați.

Ulterior atitudinea ghiolbănească și-a mutat ținta de la studenți la toți cei care au avut opinie diferită.

Faptul că suntem mai mulți pe aici care suntem de acord cu (sau măcar nu ne deranjează) măsura asta, nu ne face giranți ai politicilor guvernului.

Sunt de acord punctual cu o măsură SOCIALĂ. Buba mare fiind tot lipsa de infrastructură.

Pentru această opinie am fost taxați pe rând ca deconectați de la realitatea feroviară, dătători în gard, aburitori cu informații nereale.

Că așa se face, îi iei pe toți în zeflemea.

Ce rost aveau astea, nu se știe.

 

Ce se știe este că o lege care de jure trebuia să le dea din februarie 2017 reducere 100% studenților pentru călătoria cu trenul la clasa a II-a, nu a putut fi aplicată de facto decât din aprilie 2018, când au fost publicate normele de aplicare. Dacă vom ajunge să fim arbitrați și împrumutați de FMI din toamnă, nu-i exclus ca măsura să dispară.

Dacă va fi așa, înseamnă cu nu era sustenabilă. Dacă nu, înseamnă că impactul bugetar nu era atât de mare.

 

La asta trebuia să ne limităm, dar era mai bună o dramoletă. Deh, februarie, frig, chestii-socoteli.

Acuma că e 1 martie administrația vă urează ”O primăvară frumoasă!”, iar studenților să folosească aceste călătorii gratuite cu cap!

Pentru că oricum devin din ce în ce mai puțini, într-o Românie de cimpanzei (era să zic de giboni). În curând n-o să ne mai deranjeze.

 

 

 

 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți, m-ați lăsat la greu, că iar a citit și n-a priceput!  V-am rugat să-i transmiteți că nu voi mai dialoga cu el și a înțeles (?) că nu-i dau voie să scrie pe forum. Sau a înțeles ce i-am spus, dar se bate un pic cu pumnu-n piept ca Harambe, ca să arate cine-i jupânul aici și să aibă (ca întotdeauna) ultimul cuvânt. Mai spuneți-i  și că pe forumul ăsta nu suntem toți prieteni, iar prietenia sa, chiar și virtuală, nu mă interesează și în niciun caz nu mă onorează.

 

Pe la noi umblă o vorbă: "când trei oameni îți spun că ești beat, mai bine te duci să te culci".

 

În rest, foarte tare și vă mulțumesc pentru disponibilitate!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, tonul folosit in discutie este total nepotrivit subiectului. Topicul ia o pauza de cateva zile. Multumesc.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o saptamana de pauza, cred “apele s-au linistit”.

 

Inteleg ca problema este limbajul folosit de mine si nu alocarea ineficienta a resurselor bugetare pe criterii electorale.

 

In ideea ca tot timpul am acceptat critica constructiva, imi cer scuze, tuturor celor care s-au simtit deranjati de limbajul meu de pana acum din acest topic.

Din acest moment voi fi foarte atent la limbajul folosit, astfel incat “pomana” va fi inlocuit cu stimulent si “mocaciune” cu gratuitate.

De asemenea, nu voi mai folosi sintagme de genul “deconectați de la realitatea feroviară, dătători în gard, aburitori cu informații nereale”.

 

Daca are vreo relevanta, am considetat tot timpul ca aici toti pe forum suntem prieteni virtuali si ca putem folosi un limbaj colocvial, informal.

Concret, daca ma intalnesc cu un coleg de forum la carciuma sau pe margine drumului la o tura, salut cu “Hai noroc” si nu cu “Buna ziua, domnule …”.

 

Daca mai era nevoie, precizez ca nu doresc sa conving pe nimeni de nimic, nu vreau sa imi impun punctul de vedere si ca niciodata nu am mers pe ideea “io am tot timpul dreptate”.

La fel, mentionez ca este foarte OK sa existe puncte de vedere diferite si ca unanimitatea era specifica doar sedintelor de partind de la PCR, ceea ce nu este cazul aici pe forum.

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, cred ca putem continua prezenta discutia (fie ea si in contradictoriu).

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gibonu said:

Inteleg ca problema este limbajul folosit de mine si nu alocarea ineficienta a resurselor bugetare pe criterii electorale

 

Problema este alocarea ineficienta a resurselor bugetare pe criterii de șpagă, cumetrii, partizane politice, etc. 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

 

Corect ceea ce spui.

Insa, in cazul de fata, stimulentul electoral al gratuitatii biletului de tren pentru studenti, in mod paradoxal, nu se adreseaza direct studentilor, desi ei benficiaza din plin de acest stimulent.

Sau, fiind ma visator, sper ca la generatia tanara sa existe mai multa cultura politica si economica.

 

Revenind la gratuitate, aceasta se adreseaza parintilor, bunicilor, unchilor, matusilor, etc. Si vine la pachet cu cresterile artificiale de salarii si pensii.

Concret, inainte de alegeri, bunicii studentului i se aduce aminte cu cine trebuie sa voteze, pe ideea “tie ti-am marit pensia, fiului tau i-am marit salariul iar nepotul vine acasa gratis cu trenul”.

Iar bunica respectiva este o doamna in varsta, care a avut o viata grea atat in comunism cat si in capitalism si in al carei univers nu se regasesc probleme precum cresteri artificiale de pensii / salarii, inflatie, devalorizarea monedei nationale, ecologie, mobilitate sau starea dezastroasa in care se gaseste azi calea ferata din RO.

Si, pe cale de consecinta, cred tot ce i se spune si voteaza intr-un anumit fel.

 

Ii detest pe comunisti, insa nu-i subestimez.

De-a lungul timpului, incepand cu noiembrie 1917, au fost destui cei care i-au subestimat pe comunisti insa istoria a dovedit, de multe ori, ca subestimarea a fost o optiune gresita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E destul de jenant ca dupa zece ani si ceva de cand s-a pornit forumul asta cu citeva principii clare printre care si acela de a sta departe de discutiile politice, tocmai un moderator le stimuleaza. Cand am anuntat ca ma opresc din dezbaterea despre gratuitate, m-am tinut de cuvant, fusese folosit aproape orice argument inclusiv  cel de mai sus. 

Nici slaba participare a discutiilor pe forum nu justifica un topic care numai prin existenta sa indeamna la un "hate speech" impotriva unei categorii sociale (student), politicieni si partide, impotriva persoanelor in varsta (bunici, matusi) care probabil nu ar trebui sa voteze.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 56 minute, Trevizes said:

citeva principii clare printre care si acela de a sta departe de discutiile politice

 

Io zic că în situația în care ne aflăm ar trebui să discutăm politică la fiecare colț de stradă și de internet. Civilizat, desigur. Poate așa se mai trezește lumea. Că tocmai ”principiile” astea ("nu discutăm politică", "nu fac politică") impuse în diferite cercuri (familei, prieteni, loc de muncă, forum, etc) ne-au adus în groapă. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost intotdeauna si inca mai este spatiu unde sa discuti politica, sa te defulezi, etc. Care e castigul pentru un forum de ciclism sa faca asta si el? Mareste traficul si e amuzant pentru chibiti? In plus principiile noastra de a renunta la discutii politice, despre religie, si altele de acest gen erau tocmai pentru a nu se certa oamenii intre ei, se ajunge inevitabil la asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

Nu stimlez nicio discutie cu caracter politic.

Daca urmaresti ceea ce am scris aici, observi ca referirile la politica le-am facut cat mai evaziv posibil si ca nu am mentionat nume de politicieni sau de partide politice.

In niciun caz discutia de fata nu este un "hate-speech" impotriva cuiva. Am spus deja ca nu am o problema cu studentii care merg gratis cu trenul. Reiterez exemplul cu hamsterul.

 

La fel, nu cred ca  ideea asta: "bunica respectiva este o doamna in varsta, care a avut o viata grea atat in comunism cat si in capitalism si in al carei univers nu se regasesc probleme precum cresteri artificiale de pensii / salarii, inflatie, devalorizarea monedei nationale, ecologie, mobilitate sau starea dezastroasa in care se gaseste azi calea ferata din RO" poate fi considerata "hate-speech".

Daca in universul meu nu se regaseste o preocupare pentru soarta "pinguinilor de la Polul Nord" nu cred ca pot fi acuzat de cruzime impotriva animalelor.

 

Repet, discutia de fata nu este o cearta. Este o discutie in contradictoriu, argumentata.

 

La fel, repet, masura de a acorda gratuitate studentilor la calatoria cu trenul ii afecteaza grav pe platitorii de bilet (fapt sustinut si de alti participanti la prezenta discutie). Cam asta a fi subiectul principal al acestei discutii.

Voi reveni cu niste argumente referitor la ce s-ar fi putut face cu fondurile alocate gratuitatii.

 

L.E. Subiectul discutie il constituie si constientizarea dimensiunii reale a gratuitatii acordate studentilor.

Inclusiv tu, pe parcusul acestei discutii ai expus niste informatii care nu erau tocmai corecte (suplimentul pe care il platescu studentii sau lipsa gratuitatii la operatorii privati).

 

Ca sa fie clar, nu este nicio problema ca informatiile expuse de tine nu au fost tocmai corecte. La fel, nici eu nu sunt marele cunoscator al problemelor caii ferate din RO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 01.03.2019 at 10:13, Traveller said:

Ce se știe este că o lege care de jure trebuia să le dea din februarie 2017 reducere 100% studenților pentru călătoria cu trenul la clasa a II-a, nu a putut fi aplicată de facto decât din aprilie 2018, când au fost publicate normele de aplicare.

 

Informatia de mai sus nu este tocmai exact, deoarece "Normele metodologice privind acordarea facilitatilor de transport intern feroviar si cu metroul pentru elevi si studenti" au fost publicate si se aplica incapand cu data de 01.02.2017.

 

image.png.d2382cfa6d6518396127fab55c61299b.png

HG nr. 42/2017 contine toate detaliile tehnice, cum ar fi modelul legitimatiei de transport, tabele pentru decontare, etc. 

 

Ca sa fie clar: problema nu este ca informatia publicarii acestor Norme in 2018 nu era tocmai exacta, ci alocarea ineficienta a resurselor bugetare.

Concret, in cei doi ani de cand se aplica gratuitatea totala pentru studenti, suma aferenta acesteia a fost de 45 milioane de Euro doar la CFR Calatori, fara a lua in calcul si operatorii privati (calcul detaliat se regaseste in prezenta discutie).

 

Asadar, la un calcul simplu, rezulta ca din 45 de miloane de Euro s-ar fi putut achizitiona 37 de vagoane noi (la pretul de 1,2 miloane Euro per vagon).

Sau un numar cel putin dublu de vagoane reconditionate (nu ma pricep, insa nu cred ca reconditionare costa mai mult de 50% din pretul unui vagon nou).

Sau, cate revizii s-ar fi putut efectua cu cei 45 de milioane de Euro.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citesc si eu pe aici si vad ca sunt doua pareri mari si late. Unii zic ca e bine, altii ca nu e bine :)

Ca e de la politica sau nu e de la politica, mai degraba pare de la frustrare.

Eu vad ca apare o problema, nu o au cei cu gratuitate ci cei care platesc si anume ca nu mai pot urca in tren in cazul nostru cu bicicleta.

Parerea mea este ca sa se aplice metoda de la companiile aeriene, adica cei cu bilete free sa astepte pana se rezerva trenul cu cei care platesc bilete, apoi pe locurile ramase goale sa se imbarce cei cu gratuitati in ordinea sosirii, asa ar fi firesc si corect si ar rezolva toate nemultumirile.

Acu cred ca in alta parte ar trebui sa-mi dau cu parerea, dar zic si eu unde poate ma citeste cineva ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Diesel

Te rog, poti sa detaliezi ce inseamna "bilete free" la companiile aeriene?

Recunosc ca n-am zburat de prea multe ori asa ca nu sunt familiarizat cu procedurile pe care le aplica companiile aeriene.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @gibonu  Scuze de intarzere. Nu stiu detalii dar principiul e asta.

La companiile aeriene,personalul angajat ,diverse alte persoane cu care companiile au contracte,diverse legaturi sau afaceri  primesc un numar de calatorii gratuite pe an sau ocazional.

E cam ca la cei care primesc gratuitate pe tren doar ca e un nr limitat nu ori de cate ori vor.

Aceste bilete free se pot folosi in principiu pe orice ruta insa asa cum am spus mai sus doar dupa ce avionul e rezervat,iar la checkin (adica inainte de imbarcare|)au ramas locuri neocupate fie prin neprezentare ,nevandute.

Daca nu au ramas locuri libere biletul free nu poate fi folosit  - nefiind locuri nu se poate imbarca, logic.

p.s. personalul navigant(deci cei ce merg in concediu nu cei on charge)ca sa nu ramana pe jos se trec ca extra crew(adica un fel de echipaj)si atunci au locuri sigure ;)

Cam asa vad eu ca ar fi corect sa aplici gratuitatile,nu cei gratis primii,iar platitorii la urma sau ramasi jos.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this