gibonu

Gratuitatea biletelor de tren pentru studenti

Recommended Posts

@Diesel

Multumesc pentru explicatii.

 

Acum imi este clar: la companiile aeriene este vorba despre intelegeri clare intre salariati si companie sau intelegeri ale companiei cu diversi parteneri de afaceri. Adica nu este vorba despre un stimulent, permanent, cu caracter electoral asa cum este cazul gratuitatii pentru studenti.

 

Cat despre "nu cei gratis primii, iar platitorii la urma sau ramasi jos." ma bucur sa observ ca te alaturi celorlalti antevorbitori care nu sunt de acord cu gratuitatea pentru studenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am in principiu nimic cu acordarea unor gratuitati, dar sa fie bine fundamentate, nu la gramada si fara discernamant si in detrimentul altora.

De asemenea gratuitatile sa beneficieze dupa ce platitorii au urcat primii.

Acu in Romania e tendinta de a acorda gratuitati si reduceri doar doar se obtin mai multe voturi (e un fel de ulei si zahar de pe vremuri doar ca ala era luat cu japca de la firme) doar ca il platim noi astilaltii  mai fraieri.

Nu vreau sa fiu inteles in sensul politic ci pur economic si etic.

Altfel ne vom intoarce iar la autocare, autoturisme sa investim in companiile lor, iar trenurile vor da faliment  cu gratuitati platite de la stat.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Risc să mă repet, dar trenurile dau faliment din cauza:

- lipsei infrastructurii

- lipsei condițiilor decente de călătorie

- programului care pe unele rute nu satisface nevoile călătorilor

- întârzierilor enorme și a programului imprevizibil cauzat de aceste întârzieri

- vitezei mici de deplasare

- investițiilor în trasee și curse pe care circulă 11 oameni/zi

- fraudelor din bugetul companiei

- "specialiștilor" ajunși în funcțiile de conducere pe bază de PCR

- intereselor unora pentru bunul mers al companiilor ce transportă călători cu autocare, microbuze

-a creșterii economice puternice care mai nou ne aruncă garniturile de pe linii săptămânal

-etc.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum intram in filozofii lungi si sofisme....Repet, nu vreau sa o dam pe politica ci doar pe logica si atat.

Pai astea toate nu vin de la lipsa de finantare implicit de la lipsa de investitii? Daca ar vinde bilete si nu ar incasa banii de la stat care oricum ar fi fost investiti tot acolo poate ca ar avea si bani mai multi.

E ca si cum ai duce pe cineva gratis cu masina si pe benzina ta si ai zice ca i-ai platit tu nu e nici un castig, e ca si cum ai merge singur.

Din cate observam cu totii pe gratis efectiv nu te duce nimeni, tot timpul cineva plateste in urma ta. (ma refer in general pe la subventii)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Foarte corect ceea ce ai enumerat mai sus.

 

Problema este ca la tot ceea ce ai mentionat, ar trebui adaugata si gratuitatea oferita studentilor.

Concret (ma refer strict la CFR Calatori), gratuitatea pentru studenti = 22,5 milioane de Euro / an, adica 45 milioane de Euro incepand cu 01.02.2017.

45 milioane de Euro sunt o suma infima pentru reabilitarea retelei feroviare la nivel national, insa de acesti bani s-ar fi putut efectua revizii la vagoane sau s-ar fi putut reconditiona vagoane, astfel incat parcul de vagoane sa mai creasca si sa nu mai existe trenuri (precum Calarasi - Ciulinita) care merg, pline ochi, cu un singur vagon.

Nu mai aduc in discutie faptul ca s-ar fi putut achizitiona vagoane noi.

 

Revenind, pana acum, dupa 6 pagini de discutii, nu s-au exprimat niste argumente clare din care sa rezulte avantajele pe care le aduce respectiva gratuitate.

Mi-ar face mare placere sa vad exprimate asfel de argumente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantajele le-au resimțit beneficiarii, adică studenții.

Iată și o descriere a întregii povești, prin ochii câtorva dintre beneficiari, sub forma unui reportaj în Vice:

https://www.vice.com/ro/article/vvxvvm/studenti-despre-gratuitatea-pe-tren

 

Încă o dată: nu mai comentez intenția electorală evidentă a celor care au extins gratuitatea. Cum a spus și Diesel, aici ar trebui să vorbim strict de impact bugetar și social.

Sunt de acord că gratuitățile nu ar trebui să afecteze pe cei care plătesc bilet, și ideea de a le acorda după ce locurile plătite au fost ocupate pare rezonabilă.

Asta ar însemna să fie locuri suficiente, și nu sunt.

 

CFR Călători tocmai și-a publicat raportul de activitate pe 2018, și rezultatele nu-s grozave (presupun că 2000 de locuri în plus nu sunt suficiente, cel puțin pe anumite relații și în anumite perioade) :

https://www.cfrcalatori.ro/rapoarte-de-activitate-si-calitate/

 

”În anul 2018, pe întreaga reţea feroviară au circulat zilnic în medie 1.366 trenuri, cu 4,3% mai puține faţă de anul 2017. In cadrul obligatiei de serviciu public, în anul 2018, au fost operate zilnic în medie 1.082 trenuri, cu 4,7% mai puține față de anul 2017.
Acest fapt a fost determinat de măsurile adoptate în luna martie 2018, de anulare sau de limitare a circulației unui număr de aproximativ 100 de trenuri. Astfel, valoarea inițială planificată pentru mersul de tren 2017/2018 de aprox. 53,1 mil. tren-km a fost diminuată cu aprox 6%, în corelare cu reducerea corespunzatoare, la acea data, a compensatiei asigurate de la bugetul de stat, ca plata a serviciilor publice. Măsurile au fost impuse și în contextul diminuarii parcului de material rulant.
Deși exercițiul bugetar a avut un rezultat negativ în anul 2018, cu finanțare din fonduri proprii, au fost modernizate 24 vagoane de călători, ceea ce a condus la sporirea capacitații de transport cu peste 2000 de locuri.”

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Articolul de pe Vice este datat 18.02.2017. Adica in prima luna de aplicare a gratuitatii. Intr-adevar, au existat niste initiative legislative de modificare, insa nu s-a materializat nimic iar gratuitatea a intrat in cel de-al treilea an de aplicare.

 

In rest, articolul este cam ambiguu. Din felul in care este scris, putea la fel de bine sa incerce o argumentare a faptului ca nea Gogu de la scara 1 a avut nevoie de interventia SMURD pentru ca s-a batut pentru o tigaie gratis la deschiderea unui magazin alimentar sau tanti Safta de la scara 2 a avut nevoie de interventia Jandarmeriei pentru a nu fi calcata de multime la impartirea apei sfintite la vreo sarbatoare religioasa.

 

In rest, ma bucur sa observ ca suntem de acord referior la "nu mai comentez intenția electorală evidentă a celor care au extins gratuitatea".

Vorbim despre impactul bugetar, adica 45 de milioane de Euro in 2 ani [doar la CFR Calatori]

Vorbim si despre impactul social, adica platitorii de bilet care nu prea mai au loc in tren. Sau, cum ai spus tu "Sunt de acord că gratuitățile nu ar trebui să afecteze pe cei care plătesc bilet"

 

Revenind la intrebarea initiala, constat ca inca nu s-au exprimat niste argumente clare din care sa rezulte avantajele pe care le aduce gratuitatea pentru studenti la transportul feroviar.

 

Cat despre raportul de activitate la CFR Calatori pe anul din 2018 din care rezulta ca au modernizat 24 de vagoane, mai bine se abtineau de la a mai publica informatia asta.

Este cel putin rusinos sa spui ca ai reusit sa modernizezi doar doua vagoane pe luna, in Uniunea Europeana, anul 2018. Nu mai aduc in discutie faptul ca nu se vorbeste nimic despre achizitia de vagoane / locomotive noi.

In schimb, se pot aloca 22,5 Milioane de Euro pe an pentru a sustine gratuitatea pentru studenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In completare la postarea de mai sus, referitor la Raportul de activitate al CFR Călători pe 2018:

 

"Mai puține vagoane și locomotive

Mai exact, parcul activ de vagoane s-a diminuat cu 49 de vagoane clasă, de la 723 la 674, la care se adaugă 123 de vagoane speciale. Trăgând linie, rezultă un parc activ de vagoane redus de la 846 la 797 (2018 comparativ cu 2017). Un număr de 339 de vagoane a beneficiat de reparații planificate in cursul anului trecut. Și la capitolul tracțiune se constată o scădere, din moment ce anul trecut au fost ”trase pe dreapta” opt automotoarea Siemens Desiro (cunoscute drept ”Săgeata Albastră”) și opt locomotive electrice."

Sursa: https://clubferoviar.ro/exclusiv-raportul-de-activitate-al-cfr-calatori-pe-2018-indica-scaderi-pe-toata-linia/

 

Raportul de activitate al CFR Călători pe 2018 publicat pe site-ul CFR Calatori (si preluat de alte site-uri) este intr-o forma scurta, numita "sinteză pentru publicare".

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, rezulta ca CFR Calatori dispune in momentul de fata de un parc de 797 de vagoane.

Daca stie cineva sa explice ce inseamna "vagoane speciale", raman dator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Multumesc pentru link.

 

Asadar, CFR Calatori mai are la dispozitie doar 674 de vagoane obisnuite.

Ca sa exagerez putin, In ritmul asta, probabil ca in viitorul apropiat vom avea trenuri care vor merge doar cu juma de vagon. Ca tren care merge cu un singur vagon avem deja.

 

Acum, dupa ce avem niste cifre clare, mai este cineva de acord cu gratuitatea permanenta acordata nelimitat studentilor din motive electorale?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/25/2019 at 2:23 PM, gibonu said:

 

 

Bineinteles!  :D :D Poti sa reiei inca odata toate argumentele in alte 40 de postari noi pe urmatoarele  4-5 pagini? E clar ca te excita intelectual foarte tare acest subiect si nu ar trebui sa fie o problema. 

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.03.2019 at 23:02, gibonu said:

Acum, dupa ce avem niste cifre clare, mai este cineva de acord cu gratuitatea permanenta acordata nelimitat studentilor din motive electorale?

 

Eu, dar nu din motive electorale, ci din cu totul altele.

Cum ar fi faptul că suntem pe ultimul loc în UE la absolvenți de învățământ superior:

https://www.edupedu.ro/cel-mai-mic-numar-de-studenti-de-pana-acum/

 

Eu sunt de acord cu orice metodă legală de a sprijini această categorie socială, inclusiv din banii plătiți din taxele mele. Țara asta are nevoie de oameni educați și calificați.

Firește, ar trebui asigurată și capacitatea de transport, nu acordată o gratuitate din pix, în mod urechist. Iar drepturile celorlalți, plătitori de bilet integral, să fie respectate.

 

PS: o să fie interesante rezultate de exit-poll care să ne arate cam câte voturi vor fi căpătat, la runda următoare de alegeri, domnii care au acordat, cu scop electoral, această gratuitate. În 2016 erau 26.8%.

Dar componenta politică a acestei discuții ar trebui să fie ultima, sau inexistentă. Aici contează matematica. Se pot acorda în continuare în mod realist, din buget, astfel de reduceri? Există capacitate de transport să le susțină? 

Eu spun că 50 milioane Euro pe an nu e o sumă mare, pentru bugetul României. Asta în condițiile în care pensiile speciale sunt în cuantum de peste 1.3 mld Euro anual. Și alea sunt tot un fel de pomeni. 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Cum ar fi faptul că suntem pe ultimul loc în UE la absolvenți de învățământ superior:

 

 

Gratuitatea ar trebui extinsa si la alte categorii !(spre disperarea unui antevorbitor). 

 

Traim intr-o lume in care mobilitatea e un factor critic. Daca oamenii din satele din apropierea Bucurestiului (20-30 km) nu au posibilitatea logistica dar nici bugetul necesar sa faca naveta la Bucuresti fie si pentru a avea un job de cacat, de ex. lucratori comerciali intr-un mall/hypermarket, ei vor sta acasa asteptand ajutorul social lunar sau o sa-si ia lumea in cap sa plece "in Vest" unde ii asteapta funduri de batrani  de spalat sau niste tencuieli de dat. Costurile financiare si sociale sunt uriase in aceste situatii comparand cu "marea gaura" data de  ideea malefica de "gratuitate". 

 

Dar nu ai cu cine discuta asta, Traveller. Astia care numara vagoanele, boabele de fasole pot sa demonstreze si ca nici cele 8 clase obligatorii nu se justifica, prea mare "mocaciunea" si cu eficienta minima. 

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.02.2019 at 10:41, Trevizes said:

Am cam renuntat si eu la tren de cand e gratuitatea pentru studenti.

 

1 hour ago, Trevizes said:

Gratuitatea ar trebui extinsa si la alte categorii

 

Care dintre cele doua sustineri ale tare ramane valabila?

 

In rest, nu am nimic impotriva ca gratuitatea sa fie extinsa si la alte categorii. Cu conditia sa existe resursele necesare pentru asta. Mai simplu, reiterez exemplul cum hamsterul.

Sau si mai clar: nu ma deranjeaza sa fie sigurul platitor de bilet din tren, dar sa existe vagoane suficiente atat pentru cei care merg gratis cat si pentru cei care platesc.

 

Referitor la "Astia care numara vagoanele" este doar o expunere a realitatii. Poti sa nu tii cont de ea (mai ales ca am inteles ca ai cam renuntat la mersul cu trenul) insa realitatea nu se schimba.

Are vreo relevanta ca vorbim despre o tara membra UE, in anul 2019?

 

@Traveller

Total de acord ca "Țara asta are nevoie de oameni educați și calificați." Insa educarea si calificarea nu se obtine prin gratuitiati acordate pe criterii electorale.

Se pot gasi metode de sprijin precum:

- gratuitate pentru cei care provin din familii defavorizate (sub o anumita limita de venit a parintilor);

- gratuitate pentru cei care au note bune, medie generala peste un anumit barem;

- gratuitate pentru cei care fac voluntariat.

 

Cu siguranta se pot gasi si alte metode, exista oameni specializati care se ocupa cu asa ceva.

 

La fel, total de acord ca "50 milioane Euro pe an nu e o sumă mare, pentru bugetul României." Problema nu este suma in sine, ci modalitatea de gestionare a acestei sume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca toate gratuitatile si ajutoarele astea sociale ar trebui sa se faca in functie de realitate. Nu sunt vagoane suficiente, acorzi atat cat iti permite realitatea din teren. 

Apropo de aducerea persoanelor de la 50 km in orase ar insemna subventionarea patronilor. 

Cu nevoia de oameni cu pregatire pentru ca aceasta costa statul ar trebui sa isi asigure si recuperarea investitiei adica niste contracte cum este peste tot in lume la gratuitati, unii zic ca e comunista asta. dar asa se poate asigura si recuperarea. Cine pleaca plateste scoala altfel unu plateste iar altul beneficiaza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, Diesel said:

cine pleaca plateste scoala altfel unu plateste iar altul beneficiaza.

 

Ntz. Au mai încercat niște unii să lege medicul rezident de glie, că dacă face aici 5 ani de rezidențiat pe post, să fie obligat să mai stea încă 5 ani pe postul de specialist ce i se acordă ulterior. S-a respins în instanță și s-au potolit. Recuperarea investiției se face prin faptul că omul ăla, făcând o facultate cu cerere reală pe piața muncii, își găsește loc de muncă la privat și taxele pe munca lui se întorc la stat.

 

în urmă cu 3 ore, Diesel said:

Eu cred ca toate gratuitatile si ajutoarele astea sociale ar trebui sa se faca in functie de realitate.Nu sunt vagoane suficiente,acorzi atat cat iti permite realitatea din teren. 

 

Corect. Pentru asta trebuiau să facă oarece studii. Evident că n-au făcut, că intenția acordării nu era onestă și fundamentată socio-economic, ci populistă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contractul era cu dublu avantaj, si statul il lega de glie dar si el avea o certitudine ca va gasi post conform pregatirii lui. Plateau cei care plecau de tot afara ceilalti isi luau negatie si ....vezi filmul "buletin de bicuresti" 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, Diesel said:

avea o certitudine ca va gasi post conform pregatirii lui

 

Cum așa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, Diesel said:

Nu sunt vagoane suficiente, acorzi atat cat iti permite realitatea din teren. 

 

In curand nu vor mai fi deloc vagoane, asa ca nu va mai conta nici realitatea din teren nici cea din tren.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad    

în urmă cu 14 ore, paulrad said:

 

Cum așa?

 

E cam offtopic adminii pot scoate postarea dupa ce citeste cine e interesat, banuiesc ca ce scriu eu acum e arhicunoscut de multi de pe aici, aia mai purii in special :)

Pe vremea cealalta studentii primeau la absolvire o repartitie pe un post corespunzator facultatii absolvite si erau obligati sa stea 5 ani pe postul repartizat. Aceste repartitii se faceau in ordinea descrescatoare a notelor.

Dupa cum ziceau cei din "Voua" nota 10 Bucuresti, note mai mici localitati unde opreste trenul, note si mai mici - pe unde trece trenul, si mai mici de unde se aude trenul iar cei cu notele cele mai mici - unde s-a auzit de tren :) 

Numarul studentilor era strict limitat la necesarul din economie asa admiterea la facultate echivala aproape cu absolvirea ei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In completare la ceea ce a spus @Diesel referitor la repartitii, pe langa nota finala obtinuta se mai adaugau niste sub-puncte daca respectivul era membru de partid, era casatorit, avea copii, etc. Astfel se ajungea la situatii cel putin ciudate de nota 11 sau nota 11,50.

Tot la repartie, proaspatul absovent era insotit de prieteni sau familie, iar acestia erau dotati cu o harta, mersul trenurilor, mersul autobuzelor (pe atunci nu exista Google Maps sau mersul trenurilor online) si il ajutau pe cel repartizat sa isi aleaga mai bine viitorul loc de munca.

Informatiile de mai sus sunt din cartea "Si eu am trait in comunism", autor Ioana Parvulescu.

 

Si, pentru a reveni ontopic, din cate stiu inainte de 1990 nu exista gratuitate totala pentru studenti la mersul cu trenul. Pe atunci CFR (nu exista CFR Calatori) nu avea nicio problema cu parcul de vagoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am prins o gratuitate ocazionala pentru studenti in 1989, erau anumite garnituri dedicate strict studentilor pentru o anumita destinatie, de exemplu, la munte, cu ocazia unui eveniment.

Ca soldat parca iarasi nu am platit nimic in unele situatii dar nu mai retin contextul. 

 

Dupa ce ne-ai impuiat capul ca masura gratuitatii e de sorginte comunista, parsiva, subversiva ... vii acum si ne spui ca in comunism studentii nu aveau gratuitate :D  :D :D

 

Nu numai vagoane erau mai multe dar si kilometri de cale ferata erau mult mai multi ... dar se mergea ca sardelele, trenurile erau pline pina la refuz de calatori, erau pline de navetisti in primul rand care depindeau de serviciul la fabrica de la oras. 

 

Iar cu notele peste 10 nu era chiar asa, trebuia de exemplu sa termini cu 10 curat si apoi ti se adaugau bonusurile, deci nu-i  dadeau bonusuri unuia de nota 7 ca sa ajunga la o nota finala de 10.50 si sa-l devanseze pe un altul care terminase cu 9.75, dar afirmatia e corecta, si eu cunosc pe cineva care a terminat cu 10.50, pentru unii bucuresteni sa prinda o repartitie la Ploiesti, de exemplu, era o miza pentru care trageau tare si de obicei se mai intampla sa fie si niste copii de smecheri. In ultimii ani, Bucurestiul era oras inchis. 

 

Ca student la zi nu prea aveai cum sa fii membru de partid. Asta era posibil doar daca erai la seral si aveai un serviciu, iar in partid erai propus de organizatia din fabrica. Si nici in UTC nu erai, ci te treceau automat in UASC. (uniunea asociatiilor studentesti comuniste).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum era de fapt cu repartițiile:

@Trevizes ai dreptate - se ajungea la maxim 10.50 dacă terminai cu 10 și aveai funcție mare în UASCR. Cei care erau simpli membri nu aveau niciun avantaj. Căsătorit, copii, persoană în întreținere erau doar criterii de departajare la medii egale.

Primul era repartizat șeful de promoție, care putea alege orice post de pe listă. La anumite facultăți exista un număr de posturi în cercetare, care erau luate de următorii în ordinea descrescătoare a mediilor. 

Urma apoi repartiția "la buletin", unde cei care aveau domiciliul într-un oraș sau sat în care exista post publicat puteau să-l ia cu prioritate, indiferent de media de absolvire (municipiile erau de obicei închise, nu se scoteau posturi la repartiție chiar dacă existau). La fel de bine însă puteau renunța la această oportunitate și să riște la repartiția obișnuită. După această repartizare, se alegeau posturile rămase în ordinea descrescătoare a mediilor. Dacă doi absolvenți cu medii egale solicitau același post, departajarea se făcea pe criterii sociale. În cazul studenților căsătoriți care absolveau în același an la aceeași facultate, cel cu media mai mare lua post când îi venea rândul, iar soțul / soția imediat după el, chiar dacă avea media mult mai mică.

Been there, done that.

 

Puteai fi comunist ca student, te propunea organizația facultății și erai primit în ea. Am avut un număr de colegi peceriști, restul eram teoretic uteciști in corpore, limita de vârstă pentru UTC fiind 30 de ani. Practic însă nu am participat niciunul dintre noi la vreo ședință, acțiune, defilare sau altele de genul ăsta organizate de UTC sau UASCR - nici măcar la celebrele marșuri pentru pace :) 

Ca student nu am avut gratuitate la transport decât în 2 cazuri, trenuri speciale pentru eveniment. Am avut reducere de 50% pe orice mijloc de transport, clasa inferioară, iar suplimentele de loc/viteză le plăteam. În armată transportul era gratuit, primeam foaie de drum care trebuia ștampilată la plecare și sosire.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca UTC-ist (in liceu) am fost obligat sa particip la defilari, chiar am fost "actor" important in cateva coregrafii grandioase la 23 august pe stadion la Targoviste, "capitala" de judet. Ma trimitea liceul, asta nu era cel mai constrangator aspect ci acela ca venea cineva de la partid si facea prezenta la "repetitii" dupa care se ducea cu lista de absente la organizatiile de partid  in intreprindeirle unde lucrau parintii si acolo nu mai era de gluma.

Doua saptamani de vara erau, chipurile, pierdute, dar pe vremea aceea tinerii stiau sa-ti socializeze, iti faceai prieteni, gagici, stiam sa ne distram.

 

In UASC era cu totul altfel, tot ce se facea pe acolo chiar era un plus pentru student. Sigur ca mai era cate un bou care ne controla prin camin sa nu avem resouri improvizate ("pedeapsa" era sa iesi sambata 2 ore la curatenie in fata caminului) dar in rest se organizau multe activitati care tineau de cultura autentica: vizionari de filme la Preoteasa, casa studentilor, care erau comentate liber (Tarkovski, Fellini, de ex. si multe alte filme de arta), erau serile de jazz si rock organizate in politehnica de cel care avea sa devina mai apoi Ninel Godoroja :) erau formatii de teatru studentesti, se tineau si diverse cursuri in acest sens, erau multe spectacole de folk, umor (Voua, Divertis si altii), rock la Casa Studentilor, foarte "libertine" pentru acele vremuri.  

Ca uasc-ist, nu-mi amintesc de nici o sedinta, manifestatie la care sa ma fi obligat sau rugat cineva sa ma duc. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/29/2019 at 4:54 PM, gibonu said:

Tot la repartie, proaspatul absovent era insotit de prieteni sau familie, iar acestia erau dotati cu o harta, mersul trenurilor, mersul autobuzelor ....

Asta era pt muritorii de rand.

Descurcaretii faceau rost de lista posturilor cu 3-5 zile inainte de repartitie. Cei cu pile aranjau includerea unui post la Cucul Cucii Măcăii, dincolo de harta, pe care nu l-ar fi vrut nimeni dar care avea ascuns o negatie sau un post in Bucuresti. Eu am fost 'descurcaret', dupa 2 sapt eram transferat in Bucuresti. Puteam sa vin in 2 zile dar am fost curios sa vizitez locurile p-acolo, mai ales ca tocmai ce-mi ridicasem Dacia romanului de toate zilele :)

 

On 3/30/2019 at 2:06 AM, Trevizes said:

Ca student la zi nu prea aveai cum sa fii membru de partid.

Eu n-am fost, cred ca mai mult de 75% din colegii mei nu erau pt ca-mi aduc aminte cam cati ramaneau dupa ore la sedinta de partid. In UTC am fost, asta cred ca nu se putea rata, dar in rest nimic, nici UASC, nimic, nada.

 

Am o intrebare legat de subiect. Subventia biletelor pt studenti cade pe capul CFR, sunt obligati s-o suporte ei? Sau biletele emise pt studenti (cu val de 0 lei) sunt decontate catre CFR de vreun minister (finante, educatie, ... sau guvern? Mi-e lene sa caut ...

 

By the way, sunt impotriva subventiei biletelor pt studenti sau pt orice alta categorie 'la gramada'. Pt persoane cu dizabilitati ar mai merge.
Daca unii studenti nu au mijloace,  bursa ar fi mijlocul mai indicat de subventionare dupa mine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.