Skepsysm

Sfat pentru un incepator entuziast

Recommended Posts

Apelez la generozitatea celor care frecventeaza acest forum pentru a relua o intrebare care s-a pus obsedant chiar si pentru un lector din exterior: ce bicicleta MTB hardtail imi recomandati pentru inceput.

Detaliile: 34 ani, 1,82, 97 kg si multa dorinta. Nu vreau si nu pot sa investesc decat 1000 lei, deoarece daca acest sport extraordinar nu mi se potriveste sau eu nu ii fac fata, sa nu pierd o suma considerabila. De asemenea, va rog sa-mi sugerati si dimensiunea bicicletei. Conditiile de utilizare: la serviciu, in schimbul masinii (15 km. zilnic) si la sfarsitul saptamanii off road - fara excese, evident.

Multumesc anticipat pentru rabdare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o bicla sh, cadru aluminiu, furca Dart 2 sau 3, echipare deore (la 1000 ron trebuie cautat, da' se gaseste) sau noua cu echipare tourney (e cam slab, de fapt cel mai slab...)

la marimi nu ma pricep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideal ar fi un cadru de 19-20'.iar varianta ideala este ceva SH,deci urmareste sectiunea 'vanzari'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Ce spuneti de variantele acestea:

Bicicleta Cube Appear 2008"

CADRU: Alu 7005

FURCA: Omni 101

MANETA: Shimano V brake 8 speed ST-EF 50

SCHIMBATOR FOI: Shimano Altus

SCHIMBATOR PINIOANE: Shimano Acera

ANGRENAJ: ProWeel

BUTUC PEDALIER:

BUTUCI: Quando

JENTI: Zac 19 Rigida

SPITE: Inox, argintiu

ANVELOPE: Kenda Koyote 26x2.10

SA: Scape

PEDALE: Point

FRANE: V-brake

sau

ALTRIX - Storm

Cadru: AL 7005

Furca: Suntour XC-60 75mm

Cockpit: Zoom

Viteze: 24

Set schimbatoare: Shimano Acera / C050

Angrenaj: Suntour XCC-150

Frine: Alhonga V

Butuci: Quando

Jante: Remerx Grand Rock

Anvelope: Semperit Traction 2,1"

Sa: Selle Royal

Pedale: Marvi cu cadran de otel

-Disponibil si cu suspensie telescop fata-spate sub numele de Storm FS

sau

DRag Ontario

Cadru: Drag Ontario XC Aluminiu 7005 Yoke C/S

Furca: Suntour XCT

Cuvetarie: Cane Creek VP-A71

Suspensie cadru: nu

Pedalier: Suntour-837, alu, 24/34/42

Monobloc: VP-BC73 Cartridge

Pedale: da

Pinioane: Shimano MF-TZ21

Lant: KMC

Schimbator spate: Shimano Altus

Schimbator fata: Shimano FD-TZ30

Manete schimbator: Shimano ST-EF50

Manete frana: Shimano ST-EF50

Frana fata: Tektro, v-breake

Frana spate: Tektro, v-breake

Jante: duble, aluminiu

Spite: otel

Butuc fata: Formula FM-21

Butuc spate: Formula Fm-31

Cauciucuri: Trax

Ghidon: alu

Pipa ghidon: alu

Sa: Velo

Tija sa: alu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia legatura cu adyok din sibiu. omul are uneori biciclete mtb second hand foarte bune si ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem doua variante:

- daca drumul pana la serviciu este format din placi de beton erodate sau piatra cubica (cu gropi), atunci este nevoie si de furca cu suspensie.

- in cazul in care asfaltul este perfect si nu exista gropi, suspensiile nu isi au rostul.

Ca un amator amarat ce sunt nu iti recomand Tourney sau alte piese ieftine pt ca se vor strica zilnic.

O sa-ti arat ce bicicleta mi-as cumpara eu de pe forum in locul tau.

Pt off-road ce sa zic... "Cube Appear" ar fi cel mai bun (dintre cele 3 biciclete).

Bicicleta lui lucian "Trek", este cea mai buna pt inceput. Daca nu-ti place sau nu ti se potriveste sportul asta, poti renunta fara mari pagube. Daca iti place treci la alta bicicleta mai profesionala.

La intaltimea ta va trebui sa ridici seaua foarte sus, dar ti se potriveste acel cadru de 18".

Edited by ovidiugm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarmila33

La modele cu cadru CUBE te-ai uitat ? Sau RAM ? Sunt mai bine echipate. Ram-ul are chiar frane pe disc avid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 1000 ron nu iei nimic bun cu disc, iar cele care au v-brake nu sunt cele mai stralucite. dai banii degeaba daca iei ceva nou. au fost si sunt convins ca or sa mai apara useri care vand bicle cu piese noi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem doua variante:

- daca drumul pana la serviciu este format din placi de beton erodate sau piatra cubica (cu gropi), atunci este nevoie si de furca cu suspensie.

Gindeste-te la varianta cauciucuri groase / baloon (Schwalbe Big Apple de 50 / sau 60):

- sint mai usoare decit o furca cu suspensie

- sint mult mai ieftine decit o furca cu suspensie

- nu au nevoie de intretinere

pe scurt, ai o suspensie pasiva care face fata la beton erodat si piatra. cubica

P.S. Schwalbe este doar un exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

Nu cred ca e vorba de bulgari,romani,turci..etc,este vorba de politica firmei respective indiferent de nationalitate.

De exemplu : faci profit(producand la un anumit nivel de calitate,indiferent care este ala),ce faci cu banii obtinuti,ca patron? Iti iei intr-un an trei vile si cinci masini de lux,mai pui si de o parte si mergi in continuare tot la nivelul asta de calitate,pentru ca oricum se vinde sau vrei ceva mai mult de la firma ta si bagi bani in cercetare,aparatura,materiale de calitate ,etc dar ramai cu bani doar de o vila si vreo doua masini.

Personal,cred ca treaba asta cu prost,ieftin si colorat care se vinde foarte bine pe pietele care nu au traditie si implicit cunostinte in domeniu nu poate sa tina foate mult si la un moment dat,indiferent cat de saraci suntem,ca piata de desfacere,o sa spunem NU mai vrem asa ceva si o sa fie obligati sa faca ceva: sa dea faliment sau sa faca ceva mai bun.

Si cand m-am trezit era dimineata .....

ontopic:

Daca o sa cauti mai gasesti inca de pe stocul vechi(au fost cateva exemple),dar decide-te repede pentru ca tot ce e nou e luat la un curs euro mult mai mare si implicit mult mai scump. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

Nu cred ca e vorba de bulgari,romani,turci..etc,este vorba de politica firmei respective indiferent de nationalitate.

De exemplu : faci profit(producand la un anumit nivel de calitate,indiferent care este ala),ce faci cu banii obtinuti,ca patron? Iti iei intr-un an trei vile si cinci masini de lux,mai pui si de o parte si mergi in continuare tot la nivelul asta de calitate,pentru ca oricum se vinde sau vrei ceva mai mult de la firma ta si bagi bani in cercetare,aparatura,materiale de calitate ,etc dar ramai cu bani doar de o vila si vreo doua masini.

Personal,cred ca treaba asta cu prost,ieftin si colorat care se vinde foarte bine pe pietele care nu au traditie si implicit cunostinte in domeniu nu poate sa tina foate mult si la un moment dat,indiferent cat de saraci suntem,ca piata de desfacere,o sa spunem NU mai vrem asa ceva si o sa fie obligati sa faca ceva: sa dea faliment sau sa faca ceva mai bun.

Si cand m-am trezit era dimineata .....

ontopic:

Daca o sa cauti mai gasesti inca de pe stocul vechi(au fost cateva exemple),dar decide-te repede pentru ca tot ce e nou e luat la un curs euro mult mai mare si implicit mult mai scump. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi.

Am cumparat un Focus Raven Rookie de la Maros Bike. Dupa 100 de km. prin hartoapele din "satul cu blocuri Medgidia" sunt ultra satisfacut, cu o exceptie> saua!

Mi se pare nenaturala, prea rigida si muuuuult prea mica pentru posteriorul meu. Se poate rezolva acest lucru? Exista variante mai generoase, chiar daca mai grele?

Iar presiunea in cauciucuri? In carte scrie max. 2,4 bari, insa mi se pare cam putin. Dar, evident, nu ma prea pricep!

Carari cu soare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o folosesti sanatos, o mie de ani fara reparatii capitale :(.

Pentru problema cu seaua:

- foloseste pantaloni cu bazon (intaritura intre picioare), speciali pentru ciclism. Cumpara unii ieftini de-aici de pe forum, nu e nevoie sa dai o avere pe unii scumpi.

- o sa te obisnuiesti dupa cateva ture, ia-o treptat cu timpul petrecut in sea. Si pe mine ma rupe seaua la primele ture din primavara :). Evident cei care merg si peste iarna nu au astfel de probleme.

Presiunea pentru cauciucuri e trecuta pe ele (pe peretele lateral), fie in bar, fie in psi. Cartea probabil ca da o presiune generica. Ajusteaza presiunea cum iti place mai mult, dar nu depasi presiunea maxima indicata pe cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Partea curioasa cu seaua este ca la bicicleta medicinala nu patesc asa ceva. Sau, ma gandesc acum, tocmaia aici este problema: diferentele sunt cele care creeaza neplaceri:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau si eu un sfat deprins din propria experienta. Nu face nici un fel de compromisuri legat de pantalonii cu bazon si sa. Mai ales daca esti la inceput!

Pe mine m-a mancat "pe sira spinarii" sa merg fara echipament la ture mai scurte (am mai si fortat pe urcari ici-colo) si dupa vara de anul trecut m-am ales cu un hematom pe fesa stanga de toata frumusetea! Ce a urmat: 1 bucata operatie de mai rar cu anestezie locala (uiiiii) / 2 luni de pansat zilnic(rana a fost lasata deschisa) - ceva de vis! / inca mai merg la control si se pare ca vre-o 2 luni cel putin nici nu o sa ma ating de bicla ... si cam atat!

Sti vb. aia cu oamenii destepti invata din greselile altora!

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.