adipe

Fixed Gear

Recommended Posts

Am de gand sa imi fac o bicicleta fixed gear si... nu prea vad alta optiune decat sa comand piese de afara pentru acest lucru.

De ce fixed? Iata:

1. Bicicleta usoara la cost redus; se preteaza la drumurile zilnice gen "home-work-beer-home"; usor de intretinut, greu de stricat/dereglat.

2. Nu e genul care sa atraga privirile cocalarilor ce ar fi in stare sa o distruga in cazul in care nu ar putea sa o fure.

3. M-am damblagit incat sa imi impun restrictii in ce priveste "cadenta": sa nu pot sa scad cadenta de dragul vitezei si nici sa pot face pauze, sa fiu nevoit sa pedalez tot timpul. E o restrictie autoimpusa, in spirit similar dogmei lui Lars von Trier (si nu numai).

4. E un mod de a incuraja alti pietoni/masinisti sa mearga pe biciclete. Sa isi cumpere biciclete cu viteze daca cineva e in stare sa mearga prin trafic cu o singura viteza. Daca eu pot cu asa ceva atunci ei de ce nu pot? Iar la intrebarea "cat a costat?" voi raspunde "cat te costa pe tine benzina si tigarile timp din vara pana in iarna? asta fara sa socotim cat ii costa pe ceilalti consumul TAU de benzina si de tigari...". Sa mergi cu bicicleta de 1000 euro si care sa ia ochii fiind indecenta nu este incurajator pentru berbecul majoritar incat sa treaca la biciclit.

Booon. Acestea fiind spuse am sa rog pe cei care cunosc poate mai bine piesele pentru FG sa isi dea cu parerea in legatura cu urmatorul shop list:

426 Miche Primato Advanced Track Chainset

051 Miche Fixed Track Sprocket

156 Miche X-Press Rear Track/Road Hub

115 Miche X-Press Front Track/Road Hub

213 Selle San Marco Concor Light Saddle

017 Delta Strapless Clips

051 Profile Quill To Threadless Stem Converter

192 Tektro RX5.0 Brake Lever Set

068 Miche Performance 57mm Drop Brakes

119 Profile Airwing Road Aero Bars

---

1410 RON

preturile sunt exprimate in RON, am facut conversia la cursul zilei. nu am inclus transportul si alte taxe. ce urmeaza pentru a completa bicicleta? ghidolina (nu m-am hotarat inca, sunt prea multe din care pot sa aleg), cadrul - il am deja, e otel (yummy), pedalele platforma, tija de sa 26.4 - am una amarata, jenti, spite, cauciucuri, lant de 1/8". nu stiu ce pipa ar fi mai potrivita si deci nu am inclus-o in comanda. va trebui sa experimentez cu diferite marimi.

stiu ca sunt cam scumpe manetele si clestii de frana dar... tin si la sanatate. mai tarziu, dupa ce voi fi dobandit tehnica si experienta necesara le voi putea vinde, pe amandoua sau doar spatele. o varianta ar fi sa pun manetele astea: Tektro RL720 Series Lever Set Only £19.56 dar nu stiu daca se potrivesc cu ghidonul.

ma tentase o vreme bicicleta asta asta dar... mi s-a parut ca nu mi se potrivesc prea multe piese de pe ea. si inca mai am sperante sa imi rezolve mircea (la coltea) cadrul care, impreuna cu furca, monoblocul tange si cuvetaria campagnolo in care trebuie puse niste bile varsate, mai mari decat cele deinainte, cantareste aprox. 3100g.

LE: ma gandesc la combinatia foaie de 47 cu pinioane de 16 fix si 18 fix deoarece ofera 16/18 portiuni pentru "patinaj artistic" (skid patches) incat cauciucul din spate se va uza uniform si totodata se ajunge la urmatoarele viteze la faimoasa cadenta de 92/s:

31.5 km/h cu 47/18: 47/18*2.2*92*60

35.5 km/h cu 47/16: 47/16*2.2*92*60

(raport * lungime roata in metri * cadenta pe minut * 60 minute = metri parcursi pe ora)

Si deci se mai adauga 50 lei la toata socoteala, pentru al doilea pinion. Un pinion e bun iarna, celalalt vara.

Edited by adipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

observ ca ti-ai facut 'temele'

mi se pare normal cand vrei sa duci un proiect la bun sfarsit

iar ca piese Miche:cool:

ceva experienta pe fixie ai ?mi sa par imposibile dar In acelasi timp fascinante,sper sa va lipiti repede unul de altul

spor la treaba,la cumparaturi pana una alta;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e genul care sa atraga privirile cocalarilor .

:D zici? De asta sincer ma indoiesc, dar scaparea va fi de hoti, pentru ca dupa primi 50m va renunta cu ochii inchisi la bicla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce butuci accepta cadrul tau pe spate? Vad ca butucul din link are 122mm, posibil sa-ti trebuiasca un adaptor.

Daca nu vrei neaparat manetele din link-ul tau in special pentru greutatea lor mica, ai alternative mult mai ieftine (chiar cu transport cu tot):

Tektro RX4.1 Bar End and Lever | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Diferenta ar fi de 50-60g in plus.

Si manetele Tektro RL720 se potrivesc, ghidonul are diametru de 24mm, in afara de zona unde se fixeaza pipa, care e de 26mm. Un FG cu combinatia asta de ghidon-maneta:

http://www.bikecult.com/works/archive/08bicycles/bareknuckleBJC.html

In rest...nu am experiente cu FG, asa ca nu stiu ce sa spun. Oricum pentru SSP in general e o adevarata controversa pe net cu privire la versiunea lant-pinion-foaie, 1/8" contra 3/32".

3/32" e un pic mai usor, mai putin sensibil la chainline, iar argumentul forte este ca beneficiaza de toata cercetarea si dezvoltarea producatorilor in momentul de fata, fiind in centrul atentiei din cauza cererii mari. In timp ce 1/8" in teorie ar trebui sa fie mai rezistent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce butuci accepta cadrul tau pe spate? Vad ca butucul din link are 122mm, posibil sa-ti trebuiasca un adaptor.

Cadrul are 130 mm distanta pe interior, banuiesc ca nu e sanatos sa strang de el pentru a pune roata. Ce ma sfatuiesti sa pun ca adaptor? Sau... o fi un alt butuc mai indicat? O distanta mai mare intre gaurile din butuc, pentru spite, ar da o stabilitate mai buna rotii care s-ar si descentra mai greu.

Daca nu vrei neaparat manetele din link-ul tau in special pentru greutatea lor mica, ai alternative mult mai ieftine (chiar cu transport cu tot):

Tektro RX4.1 Bar End and Lever | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Diferenta ar fi de 50-60g in plus.

Si manetele Tektro RL720 se potrivesc, ghidonul are diametru de 24mm, in afara de zona unde se fixeaza pipa, care e de 26mm. Un FG cu combinatia asta de ghidon-maneta:

bikecult/bikeworks nyc/archive bicycles/bare knuckle fixed-gear

Vreau sa precizez ca nu sunt lamurit care pozitie de franare e mai indicata in trafic, cea cu manetele la capatul ghidonului sau cea cu manetele langa pipa. Daca e mai "safe" cu manetele la capetele ghidonului atunci am sa caut pe cineva sa iau la galeata piese de pe chainreactioncycles. De la wiggle insa aud pe trevizes ca vrea sa cumpere in primul rand un rear hub miche si de-asta m-am documentat asupra ofertei de acolo, totul a inceput de la acel butuc de spate pe care nu prea il puteam gasi in alte parti, spre exemplu chainreactioncycles nu are asa ceva. In plus nu am nici un pic de experienta cu shopping-ul pe baza de conturi bancare si curieri, am o oarecare alergie la asa ceva.

In rest...nu am experiente cu FG, asa ca nu stiu ce sa spun. Oricum pentru SSP in general e o adevarata controversa pe net cu privire la versiunea lant-pinion-foaie, 1/8" contra 3/32".

3/32" e un pic mai usor, mai putin sensibil la chainline, iar argumentul forte este ca beneficiaza de toata cercetarea si dezvoltarea producatorilor in momentul de fata, fiind in centrul atentiei din cauza cererii mari. In timp ce 1/8" in teorie ar trebui sa fie mai rezistent.

Avand in vedere ca pretul unui pinion spate e de 50 RON si mai pui la socoteala si foaia pedalierului... 100 RON... te gandesti si la ele, nu numai la lant atunci cand iti pui problema uzurii. Iar sporul de greutate este - dupa parerea mea - nesemnificativ. Vreau sa fac o investitie care sa se amortizeze in timp indelungat. Dupa cum spuneam mai devreme, sunt prea sarac sa imi permit lucruri ieftine. Ieftine adica nedurabile. I'm not a weight weenie.

Vad ca nu au in stoc pinionul de 18 pe latime 1/8" dar sper ca vor avea mai tarziu si ca pot sa las comanda pentru a primi fix acele piese in maxim doua saptamani sau chiar si o luna. Mai sunt si alte piese pe care vazusem ca nu le au in stoc, nu mai tin minte exact care.

Share this post


Link to post
Share on other sites

observ ca ti-ai facut 'temele'

mi se pare normal cand vrei sa duci un proiect la bun sfarsit

iar ca piese Miche:cool:

'zdai seama ca chinezul interior (the inner self) nu poa sa fie fericit daca face "chinezarii" pentru biciclete de pista. Iar aia de le achizitioneaza numai newbies nu sunt.

ceva experienta pe fixie ai ?mi sa par imposibile dar In acelasi timp fascinante,sper sa va lipiti repede unul de altul

spor la treaba,la cumparaturi pana una alta;)

In afara celor 7 ani de acasa... nu. Mai tin minte vag ca imi cumparam castravete murat din piata cu vreo fisa de 25 bani de imi dadea bunica-mea si drumul il faceam cu tricicleta pana acolo. Creca aveam 3-4 ani, nu pot fi sigur. Si daca am putut sa invat sa merg pe pegas practic la 7 ani... am incredere in mine. Era cumplit de grea bicicleta aia si pe deasupra nu puteam sa ma plimb cu saua montata, eram prea mic pt ea.

LE: apropo de tricicleta:

(stiu, aia nu e tricicleta dar... you get the point).

so, basso: "i don't want to be filled with doubt".

ok, i'm slightly off-topic dar... inca una cu waits, de data asta stand la masa si nu sub masa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu o sa-mi comand aprovimativ cam ce are si adipe in lista, dar fara frane, ratrape si altele.

Butucul spate este scurt precum cele de pe vremuri pe cursierele de otel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu o sa-mi comand aprovimativ cam ce are si adipe in lista, dar fara frane, ratrape si altele.

Butucul spate este scurt precum cele de pe vremuri pe cursierele de otel?

ovidiugm zice ca "Ce butuci accepta cadrul tau pe spate? Vad ca butucul din link are 122mm, posibil sa-ti trebuiasca un adaptor."

deci... cred ca va trebui inlocuit axul or smtng. eu am 130 mm latimea pe interior la cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butuci Miche de 130 mm se găsesc la Singlespeedshop .

scumpi ai dracu, pe langa costul transportului etc.

nu se poat pune alt ax, mai mare? eventual quick release.

Fixed Gear Conversions

sau ar mai fi varianta de a pune saibe, presupunand ca axul e destul de lung.

knowledge, anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma uitam la cadrele "de pista" care se gasesc la vanzare, ce am gasit toate aveau 130 mm, asa ca principala problema e sa ai butucul spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea merge bucsa de 120mm pe cadru de sosea de 130mm. Solutia ar fi sa gasesti un cadru de sosea mai vechi (anii `70) pentru ca are furca de spate in jur de 120mm si este compatibil, sau sa adaugi distantiere/piulite (si eventual sa inlocuiesti axul cu unul mai lung daca e cazul) bucsei de pista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intamplator asta e si preferinta mea. bun si in oras, si iarna, si in chip de ciclocros ss: On-One Bicycles Pompino Model Info

greu al dreacu. stai asa, sa caut variatiuni...

LE: http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Salsa_Casseroll_Frameset/5360032745/

367 quid (including fork!) quid versus 149 quid

1.820 kg (53 cm seat tube) versus 2.17 kg (no frame size specified!)

si daca e sa iei furca de la pompino... mai dai 30 quid pt furca asta de 1 kg. nu mi se pare buna afacerea. deci iei pompino (nu prea imi inspira incredere cadrul ala, head tube-ul este cam scurt) cu pret la jumate fata de un salsa? pompino = 3.16 kg, salsa = 2.63 kg. daca vrei iti vand frameset-ul meu, cu tot cu monobloc tange si cuvetarie campagnolo dupa ce le serviseaza mircea. tot ansamblul are aprox 3.15 kg, e mai usor decat pompino (care nu include monobloc si cuvetarie). parerea mea. si cand ma gandesc ca eram gata sa il vand pe doi lei...

deci mai bine pui doua piulite/saibe de 4-5 mm, pe fiecare parte a axului. am zis mai sus ca axul e destul de lung (da-i search): "The axle on the Miche hub is quite long, so that you can simply put two 5mm spacers on each side to use on a 130mm frame"

Edited by adipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, daca butucul are axul suficient de lung, cred ca se poate rezolva si cu niste saibe bine plasate ;). Intr-adevar un butuc cu flansele mai departate ar da o rigiditate laterala mai mare a rotii, dar daca ne cramponam de orice detaliu nu mai facem bicicletele niciodata, nu? :D.

Cat despre levierele potrivite (si pozitionarea lor pe ghidon)...pai aici depinde unde o sa tii mainile cand o sa mergi. Daca vrei sa experimentezi, poti sa-ti iei initial cate o pereche din fiecare fel, cat mai ieftine posibil, si le inseriezi ca sa poti frana in ambele pozitii. Eu de exemplu as spune ca as folosi mai degraba franele aero, dar cred ca depinde de la persoana la persoana.

Ulterior renunti la cele folosite cel mai rar, eventual la levierele de frana spate cu totul, daca te obisnuiesti sa franezi din pedale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salsa Caseroll nu are dropouts orizontale. Cadru de otel cu tuburi Reynolds am si eu si sper sa mai fac chiar rost de unul. Dar nu de pista, din pacate. Ma gandeam sa-mi modific cadrul la un sudor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salsa Caseroll nu are dropouts orizontale. Cadru de otel cu tuburi Reynolds am si eu si sper sa mai fac chiar rost de unul. Dar nu de pista, din pacate. Ma gandeam sa-mi modific cadrul la un sudor.

Terminatiile nu trebuie sa fie musai orizontale, ideal e sa fie semiorizontale, in stil campagnolo 1010... uita-te aici si aici. Cu asemenea terminatii montarea rotii in urma rezolvarii unei pene etc. se face rapid, ai suruburi care regleaza intinderea optima a lantului si asigura ca roata este bine aliniata. Varianta pur "orizontale" e mai efteneaua si totodata asigura ca nu iti fuge roata in caz ca nu ai strans destul din suruburi. Cu alte cuvinte cineva te-ar putea sabota slabindu-ti prinderea axului in roata. Dar sa nu fim paranoici.

ce gasisem aseara...:

nu inteleg de ce pretul pentru butucii miche pe 2009 e asa mic in comparatie cu cei "normali". chiar nu imi pot explica.

Miche X-Press Road/Track Hubs - From £23.95 - Worldwide Cycling Mail Order Specialists and Consultants - Parker International

Miche Track Hubs - From £45.95 - Worldwide Cycling Mail Order Specialists and Consultants - Parker International

Si totusi.. din ce am citit si am vazut poze pana acum ma cam tenteaza sa imi cumpar macar un set de butuci Goldtec. They're manufactured by the good ol' brits (Wales):

Goldtec Track Hubs : Mountain bikes and componets by BETD Goldtec

Goldtec Track Hubs

Primul link e catre site-ul oficial (s-au mai corporatizat/integrat intr-o firma mai mare or smtng) si al doilea catre un review de poti vedea o roata formata pe un butuc goldtec.

LE: O configuratie cu butuci Goldtec: Setavento Custom Bicycle Frames

Am avut azi noapte orgasm intelectual cand am vazut-o. Daca intereseaza pe cineva un cadru din titan, o chinezarie de-aia... imi pare rau sa va spun ca nu mai au la vanzare. Au oprit productia si mai au cateva mizilicuri cu acel brand. Daca aveti chef de un bike setup "cu viteze" puteti gasi la ei la 325 quid un titan pt rider de 1.80 inaltime, 85 kg. Este ultimul in stanga jos.

Edited by adipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmmm .. topic nou de fixedgear :)

hai sa-ti zic ce si de unde mi-am luat eu ... adica astea sunt magazinele de la care am cumparat si toate au livrat fara probleme

de la wiggle

- foaie angrenaj TA specialite .. bcd 144, 47 t ... am pus-o pe un angrenaj campagnolo nuovo record ...

- pinion dura ace de 16 t (acum am 44/16 si de multe ori ma trezesc ca tre sa invart prea perede .. sau stau eu prost cu cadenta .. sper sa fie mai ok cu 47/16)

- lant ... asta inca e pe drum

Evans Cycles | UK Online Bike Shop | Bicycle Shop | Bike Store

butuci - Evans Cycles | System EX Fixed/Fixed Track Hub | Online Bike Shop sunt butuci formula branduiti pt system ex ... tot formula sunt si aia branduiti pt harrys cyclerry :)

pedale - Evans Cycles | MKS Sylvan Pedals | Online Bike Shop

astia de la evans au taxa de livrare 0 euro pt pachete care contin doar haine si accesorii .... eu am avut in coletul de la ei si alte piese mai mici pe langa niste haine si accesorii si transportul a fost tot 0 ... f ok :)

St John Street Cycles - The UK's largest tandem & touring cycle specialist

de aici mi-am luat mai multe chestii dar legate de fg ar fi urmatoarele:

http://www.sjscycles.co.uk/product-SJSC-SJSC-Double-Fixed-Large-Flange-niste butuci - Track-Hubs-with-High-Quality-Sealed-Cartridge-Bearings--36-Hole--Polished-Alloy-Finish-11137.htm

pinioane - Sprockets - Fixed 3/32"

ratrape - mks ... cromate .. curele de piele :) .. arata f tare impreuna cu pedalele alea ... Toe Clips ... daca nu-mi luam pedalele alea de la evans luam tot mks de aici .. de pista MKS Sylvan Alloy Track Pedals

chainreactioncycles ... mai multe produse in mai multe comenzi ...nimic dedicat fg ... dar am fost multumit de serviile de la ei .. livrare rapida .. raspund la mailuri rapede .. d-astea

www.rose.de

de aici mi-am luat 2 jante (mavic open pro)si gumele aferente ... vittoria rubino ... albastru cu negru :)

despre alegerea si pozitionarea manetelor de frana:

pana acum eu am avut vreo 3 setup-uri ... ghidon de cursiera cu manete aero mafac ... ghidon drept promax cu manete avid fr5 si un riser taiat cu aceleasi manete avid ... pana acum cel mai ok pt mine si pt mersul prin trafic imi pare cel drept .... o sa incerc si cu un ghidon bullhorn si niste manete d-alea de ciclocross ... top mounted

vezi ca butucii aia de la sjs se pot adapta pt 130 .... "high quality pair of track hubs, front OLN is 100mm, rear OLN is 120mm but will respace down to 110mm or up to 130mm with the addition or removal of washers. The hub can be spaced to 130mm without swapping the axle."

initial si eu ma indreptasem spre miche primato /xpress ... dar aveam cercurile cu 36 de gauri si nu se potriveau :) .... dar cred ca variantele de la sjs si evans sunt cam in aceeasi liga

angrenajul ala miche imi place mult .... tre sa fi atent ca e cu bcd de 144 .. d-asta de track ... adica o sa gasesti ceva mai greutz foi de schimb ... in caz ca o sa vrei una mai mare sau mai mica

la pinion as ramane tot la dura ace ... la miche ma enerveaza putin ca au si adaptorul ala ... adica in general ma enerveaza tehnologiile astea proprietare care te obliga sa folosesti toate componentele de la acelasi prod ... plus ca 18t pare putin cam mare .. eventual sa dai niste ture cu biciclete cu alte rapoarte ca sa stii cum ti-e mai bine

daca iti iei pana la urma butuci si pinion miche sa nu uiti sa iei si Sprocket Carrier tot de la miche ... pinioanele lor nu sunt cu filet sa se fixeze direct pe butuc ....

acum am citit mai atent primul tau post si am vaz ca te-ai gandit la acelasi raport ca si mine ..., foaie de 47 si pinion de 16 si 18 (deci butuc fixed/fixed)

foaia am zis mai jos de care am luat ... pinioanele sunt un dura ace de 16t si asta de 18 (stiu ca e dubios de ieftin :) )

inainte sa cumperi ghidonul ala poate gasesti unu de cursiera gratis .. il tai singur cam cum crezi tu ca ar fi mai ok .... si vezi daca iti place pozitia & stuff ... in principiu e acelasi film cu mersul cu mainile sprijinite pe gumele manetelor aero ... pe ghidon clasic de cursiera

Edited by MBZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salsa Caseroll nu are dropouts orizontale.

Casseroll dropout

La Casseroll au fost cazuri în care axul butucului a alunecat în dropout pentru că e din oţel şi e mai alunecos, se recomandă folosirea unor piuliţe mai aderente, de exemplu Shimano.

Cadrul OnOne Pompino nu e bun dacă vreţi să folosiţi portbagaj şi genţi deoarece sunt şanse mari să loviţi genţile cu călcâiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va combinati careva la butuci goldtec? au variante cu ax 122/126/130/135, spite 28/32/36. Un butuc de spate e 70 GBP. Se pare ca sunt preferatii ssp-istilor si fixistilor de prin londra. Ma repet: butuc Goldtec am vazut pe o bicicleta pentru care m-as fi imprumutat in stanga si in dreapta ca sa o cumpar daca nu s-ar fi vandut deja. Am avut aseara un orgasm intelectual, asa de mult mi-a placut vizual dracia aia. Butucii astia au o durabilitate extraordinara, timpul intre servisari poate fi foarte indelungat. Iar cand vine vremea... se schimba rulmentii. Butuci foarte bine etansati si proiectati special pentru strada, sa reziste in mediu urban.

Iar pinioanele pe care le dau sunt la pret de 10 GBP si ai de unde alege, ca marimi: 13,14,15...20 dinti. Pe care le au si in stoc, la wiggle vad ca se tot cacaie. Am sa merg pe combinatie de foaie 49 cu pinioane fixed 18 si 16. Cu o cadenta maxima de 92 ajung la viteza maxima de 33 km/h si 37 km/h respectiv.

Deci... in ce priveste angrenajul ramane angrenajul Miche (ca nu cred sa nimeresc altul mai bun/ieftin si care sa si reziste la pedalatul in forta), pinioane si butuc Goldtec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i have Dura Ace, they look lovely and feel lovely but i do worry about them. I put the seals in so theoretically there is no reason why i should, but they are built for track use. the goldtecs are built for street use. i suppose the main question is, which are lightest?

wrong. weight of a hub is not a huge deal, the desgin is much more important it needs to transfer power, and spin smoother. phils are not the lightest hubs in the world but there is a really good reason why people ride them.

@op durra ace is the better hub (better barrings, better made) they are some of the best in the world, but they will require care. if you can afford them and are willing to overhaul them when they are due get them. if not get the goldtecs.

I ride phils on the street, but on the track I would ride durra ace, campag reccord, or suzzie pro max.

(excerpt taken from the londonfixedgearsinglespeed forum - da-i search pe ultima fraza, vei gasi contextul)

Am tot cautat gramajul butucului dar... nu prea e listat. 285 grame zic astia de la goldtec dar nu pe un anume model http://www.mountainbikecomponents.co.uk/result.asp?CategoryID=14&Name=GOLDTEC+Hubs+and+Wheels

Cei mai apreciati butuci in ce priveste fiabilitatea sunt astia... care au aprox 400 grame (doar spatele): Phil Wood

Uite aici, 432 grame la 180 dolari. O fi capitalismul american hraparet si pretul oarecum umflat de comerciat dar nu cred ca sunt atat de varza americanii aia biciclari cat sa se lase prostiti ca daca e mai greu butucul atunci e mai bun. Mai degraba Phil Wood pastreaza reputatia castigata pana acum producand butuci care sa aduca maximum de utilitate celor carora li se adreseaza. Atentie! acesti butuci nu sunt facuti pentru a fi servisati frecvent, nu sunt butuci "de pista". Sunt butuci pentru Single Speed si mai nou pentru Fixed Gear. Shimano ne-au intoxicat cu piese care pocnesc in scurta vreme, aia mai inspre vest prefera sa investeasca in piese care pot fi folosite si altfel decat de cinshpe ori pe an si cu munca de intretinere care sa caracterizeze pe oameni gen buricul pamantului etc. So... Goldtec is next in line, sunt depasiti doar de Phil Wood din punct de vedere al calitatii si fiabilitatii. Sunt depasiti si ca gramaj, si ca pret. Dai un ban dar stii ca te tine si te tine mult si bine.

Inca un amanunt... prinderea se face cu imbus. Deci daca esti nevoit sa dai roata jos in mijlocul drumului pentru a rezolva o pana sau pentru flip flop in cazuri extreme (ai febra musculara spre exemplu sau te-a apucat rau ploaia) atunci bagi imbusu de 5. Iar daca legi bicla undeva nu iti va fura rotile. Eu, unul, am patit sa imi fure o sa cu gel si o roata de spate in acest fel. Strangerea rapida nu e pentru o bicicleta cu care mergi zilnic. Iar ditamai cheia pentru desurubat piulitele clasice nu prea ai chef sa cari. E destul ca ai pompa in geanta si o camera de rezerva / petice calde. Nu vrei sa cari permanent scule altfel decat 2-3 imbusi si trusa de pene.

Edited by adipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazusem si eu discutia aia de mai sus. Au dreptate, fiabilitatea conteaza. Eu totusi o sa mai astept cu comanda, ma mai gandesc un pic la ce vreau exact ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now