Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

Da, simpla si rezistenta, "no nonsense" cum zice americanul. Roti rezistente si pt. padure sau drumuri de tzara, frane solide, butuc no comment 8->.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am postat aici in ideea ca poate sunt si altii interesati, iar topicul e mai "vizibil". Daca se considera necesar, un admin poate sa mute postarea altundeva

 

Am vazut pe CRC niste furci de trekking pe aer, produse de Marzocchi:

TXC1: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=96103

si TXC2: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=96107

In catalogul Marzocchi 2008 de aici http://www.slideshare.net/tanjadebie/marzocchi-suspension-2008-catalogue

se dau urmatoarele greutati: TXC1 1780g si TXC2 1945g

 

Merita cumparata una din furcile astea ca sa inlocuiasca un Suntour NEX 4110 obisnuit?

Nu am gasit review-uri pt furcile Marzocchi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine v-am gasit! Ma numesc Adrian, am 33 de ani si sunt din Slatina.

 

Bicicleta mea de cicloturism inca nu exista, de aici si dilema actuala. 

 

Problema e ca m-am rupt de prea multa vreme de acest domeniu...

Buget: 3000 ron (ceva magazine online serioase?).

Cerinte: 
- siguranta pe primul loc (nu vreau sa sar din gropi in sant sau mai rau, pentru ca au cedat spitele sau i-au sarit pedalele...), adica sa ofere ceva calitate (stiu ca 3000 ron nu-i mult pentru o bicla, dar asta e...)
- confort; sa aibe sa moale, nu scandurica; exclus suspensie spate; pe fata poate sa aibe suspensie, de preferat cu intretinere minima.
- sa fie MARE (asta ar trebui pusa prima :) ). Sunt satul de MTB-ul no name actual care m-a cocosat de tot! Am 1,93m/90kg, poate conteaza.
- sa arate normal, adica sa nu stau cocosat ca pe cursiera, nici sa aibe cauciucuri late ca un MTB etc.
- aparatoare noroi, far (f+s), portbagaj (f+s), coburi, borsete etc. Nu-i problema daca nu le are, numai sa gasesc after-market (in Romania) care sa se potriveasca.
- frane pe disc? Nu stiu daca sunt superioare celor in V, dar tare-mi place cum arata.
- va fi folosita in principal pentru drumuri asfaltate de 180km/2 zile/fiecare al 2-lea week-end; in rest cativa km zilnic.

Poate nici nu exista asa ceva, poate am aberat un pic...dar tocmai de aceea va cer ajutorul! Am la dispozitie o luna sa ma decid.

Multumesc anticipat!

 
Mi-au cam cazut cu tronc acestea:
 

P.S. Sper sa nu fi incalcat regulile forumului (recunosc ca nu le-am citit cu foarte mare atentie) cu aceasta postare si stiu ca genul acesta de mesaj al unui membru nou nu-i totdeauna binevenit pentru veteranii unui forum, dar chiar am nevoie de ajutor...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ales pana la urma Kross Trans Global 

http://krossbike.ro/kerekparok/kross-trans-global-2013.html

 fortat mai ales de faptul ca nu multi sunt dispusi sa tina pe stoc sau sa aduca cele mai mari cadre.

Stiu ca nu-i bicicleta ideala pentru inconjurul lumii, dar pentru ce-mi trebuie mie pare perfecta.

Revin cu detalii (poze, clipuri video si impresii) in August, cand voi intra in posesia ei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece momentul decisiv se lasa putin asteptat, am avut timp sa mai citesc cate ceva si sa-mi deschid apetitul pentru speedhubs. Si pentru ca n-am mers decat pe o bicicleta cu doar 3 viteze integrate in butuc si asta cu mult timp in urma (tin minte ca m-a surprins placut), as vrea sa intreb daca Alfine 8 ar fi indicat pentru o bicicleta de excursie.

Imi tot face cu ochiul acest Kross Inzai, dar n-am idee daca rapoartele de viteza sunt potrivite pentru asa ceva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu faci excursii in zone preponderent muntoase, e suficient un Alfine 8.

Pentru munti inalti si bagaje multe, ar trebuie un Alfine 11. De Rohloff 14 nu mai pomenesc, căci costa cat toata bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de tot pentru raspuns!

 

Am gasit si o bicicleta SH cu butuc spate Rohloff la 3000 si ceva de lei, cadru de 64, echipata complet, veche de 4 ani, dar nu are cine sa o verifice si sa-i faca o revizie ca la carte prin zona mea. De, daca stau intr-un catun...asta e.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din informatia ca are cadru de 64 intelegem ca ai vreo 2 metri inaltime, nu? Sa ai grija la aspectul asta. Marimile extreme sunt si mai greu de gasit. Pentru revizii cel mai aproape ai avea Pitestiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cautarea unei biciclete noi globetrotter-ul Martin prezinta pe blog-ul lui 10 favoriti din categoria Champions-League, 10 visuri pe doua roti 

 

Top Reiseräder 1 - 5

Top Reiseräder 5 - 10

 

Sint in aceasi situatie si blog-ul lui imi arata ca gusturile noastre sint asemanatoare. Din modelele prezentate si preferate de el "ochisem" urmatoarele exemplare:

 

ToutTerrain (modelul Tanami Xplore)

Norwid Spitzbergen (fratele meu este foarte multumit)

Rennstahl (modelul 28")

Herkelmann

 

In momentul de fata favorizez Rennstahl si ToutTerrain

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Tout Terrain si pentru mine va rog...

 

Daca comandam mai multe bucati primim un rabat serios ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu mi-am pus intrebarea asta - ma pot interesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara la toata lumea.

Este prima postare pe acest forum dupa multe luni de lectura savuroasa asa ca am o usoara emotie de inceput de drum.

As vrea sa incep intrebandu-va daca stiti ceva ,din experienta personala ,despre bicicleta btwin riverside 7, in termeni de fiabilitate.

Multumesc anticipat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pot să-ți spun că am vrut s-o cumpăr recent și nu se mai găsește (nici în Franța, nici în altă parte). Producția pentru 2014 începe în decembrie, așa mi s-a spus.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns joby_toss.

Productia a inceput deja, depozitul din Franta fiind aprovizionat incepand cu 15 oct.

Stiu asta pentru ca am comanda data prin august.

Nu am gasit nici o parere despre ac.bicicleta exprimata de nimeni din tara. Doar pe site-uri din .fr si.uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Nu mai am puterea să mă supăr pe cei de la Decathlon, m-am supărat destul pe alții cu pretenții mult mai mari. Sper să nu te ducă cu vorba. Eu doream mărimea XL și, aparent, se produc doar câteva așa mari, că „nu e cerere”, deși abia se găsesc.

Opiniile străinilor sunt favorabile în cea mai mare parte (cele câteva aspecte negative țin de subiectivism). 

Este o bicicletă foarte corectă în opinia mea: cadrul are garanție pe viață, echiparea e foarte bună, frânele și-au dovedit calitatea în timp, cauciucuri bune... Și dacă spune cineva că e „cam grea”, păi e o bicicletă pentru plimbări lungi și complet echipată; are exact greutatea care-i trebuie. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc încă o dată pentru răspuns. Sper să intru în posesia ei în jurul datei de 23 octombrie și să fiu in stare eu însumi să-i fac o caracterizare

Dacă mai are cineva păreri despre aceasta bicicletă aș fi recunoscător dacă mi le-ar împărtăși.

E ciudat cum a scăpat până acum review-urilor românești.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tout Terrain este ,,Range Roverul" biclelor de cursa lunga dar cu putin efort se poate obtine ceva similar la jumatate de pret.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tout Terrain este ,,Range Roverul" biclelor de cursa lunga dar cu putin efort se poate obtine ceva similar la jumatate de pret.

 

Spre exemplu?

Eu caut si chit ca nu ma sperie pretul as investi jumatate de pret pentru ceva "similar" ...

Astept oferte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am considerat modelul Grande Route suficient pentru nivelul meu de cicloturist iar dupa mai multe  opinii citite pe net n am decis la urmatoarea varinta.

Cadru - TREK 950(ebay)26"                                 -100 euro

Jante  - Rigida Grizzly;Butuc si Spite DT Swiss     -175 euro

Cauciucuri, camere - Schwalbe Marathon Extrem  -100 euro

Angrenaj - Sram X9, Truvativ Stilo, GxP                 -400 euro

Pedale - Xtreme                                                     -70  euro 

Frâne - VBrake Avid Single Digit 7                          -70 euro

Portbagaj - Tubus Cargo si Lowrider                     -130 euro

Amortizor - Airwings Evolution                                -130 euro

Cric, Sa, Ghidon,Mânere                                        -100 euro

 

Total  Greutate 11 kg             Pret total               -1275  euro

 

Dupa aproximativ 20000 km parcursi fara defectiuni am convingerea ca a fost o varianta buna.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Important e ca tu te simti bine, esti multumit si poti face cu bicicleta ceea ce ti- ai inchipuit.

 

Grand Rout este o bicicleta foarte frumoasa (si “oteloasa”) si mi-ar fi facut cu ochiul daca exista posibilitatea de a-i monta incaltaminte mai groasa. N-as vrea sa renunt la frine hidraulice disc – prefer un model care n-are nevoie de convertor (de exemplu Shimano BR-T785).

Avind in vedere ca-mi sta capul de mult la o solutie “fara salata de pinioane” (Rohloff, Pinion P18) cu roti de 28” trebuie sa-mi iau gindul de la aceasta “semicursiera” din categoria Champions-League.

 

As vrea sa am ceva robust si “multifunctional” care se preteaza la curse lungi pe drumuri bune si rele, pe drumuri forestiere si poteci, la naveta, la cumparaturi. Cu jante de 28” si datorita modei 29-er un al doilea set de roti cu cauciucuri profilate imi ofera posibilitatea de a merge si la arat ;) .

 

Toate aceste dorinte nu sint realizabile cu 1275 € ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta esta principiul custom made modern dar mai intii trebuie sa te cunosti pe tine ca sa sti ce ti doresti.Eu am trecut de la MTB fully la acest tip de bicla luind informatii complete incepind cu expo München,apoi Eurobike si mai ales drumetii extremisti de pe net.Am cunoscut  un cuplu elvetiano-german care a colindat vreo 10 ani prin lume(100000 km) si asa m am decis.Pricipiul meu este:produs destinat(nu multifuntional) simplu,usor(pt zboruri lungi),cit mai usor de reparat si foarte fiabil.Dupa tura de anul viitor care va incepe in Korsika  imi doresc o Kuba care se stie ca duce lipsa de piese de schimb cam la orice dar nu si de frumusete naturala fiind in perioada de iarna europeana o atractie pentru cicloturisti.

Sigur tehnica a evoluat si evoluaza  in acest sector(am vazut bicla cu cardan) astfel fiind convins ca peste 10 ani voi pedala pe altceva!!

Mult succes in noul proiect!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.