Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

     Nu inteleg de ce atata tevatura pt ca cineva cauta o bicicleta performanta. Eu am mers pe una ''de firma'' Si am simtit imediat ca pedalam muuuult mai usor si se simtea muult mai usoara fara de cele clasice romanesti. Si aici se vede diferenta la drum lung, cand dupa 20km te dai jos obosit,transpirat, sau relaxat, gata sa-ti continui drumul. Si eu daca as avea un ban in plus in buzunar mi-as cauta una mai performanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar autorul nu a facut comparatia "gioarsa de supermarket" cu "bicicleta cu raport calitate/pret bun, fiabila pentru drum lung".

Nu, dumnealui a sarit direct la modele dotate cu Pinion, care cocheteaza cu 3000 EUR+.

Pentru ca in final, dupa multe argumente care doreau sa-i arate ca poti face turism si pe un MTB de 500 Eur in stare foarte buna de functionare, cu echipare moderna dar nu racheta, sa arate inca o data ca de fapt era o chestiune de imagine, de "statut", decat de echipare si usurinta a pedalarii.

Nu a zis nimeni ca nu e bine sa-ti iei bicla performanta. Treaba e ca ar fi bine sa fie si usor de reglat/reparat la drum lung.

De aici argumentul multor globetrotteri (nu, nu "profesionisti") ca un MTB 26er poate fi adaptat sa devina bicicleta ideala de turism cu buget rezonabil, si daca patesti ceva sa gasesti piese de schimb, mai usor decat pentru biclele hi-end.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa spun cu ce biciclete am vazut ca se merge zilnic la tara... Poate si naveta zilnica intre sate? Cu biciclete cu care eu nu as merge nici 500m... Dar ei habar nu au de reglaje, de gresat, de inlocuit piese... Si merg asa... Si se descurca.

Asa si cu cicloturismul asta, fiecare merge pe ce are, dar nu poti spune ca nu se poate pe altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@megabicicleta

Ca sa intelegi si mai bine despre ce e vorba si in completare la ceea ce ti-a spus @@Traveller, omu' nostru spunea ceva de genul: daca ai un drum de facut pana la Paris cu masina, neaparat trebuie sa mergi cu un Mercedes clasa S, in niciun caz cu Logan-ul.

Noi am tot incercat sa ii spunem (cu argumente si folosind un limbaj civilizat) ca se poate merge si cu Logan-ul pana la Paris, insa nu am avut cu cine sa ne intelegem.

 

Iar in final, omu' nostru a dat cu mucii (pardon, cu ochelarii Armani) in fasole si a lasat sa se inteleaga ca de fapt pentru el bicicleta e o treaba de statut social.

 

Pentru a evita alte discutii inutile, niciun om normal la cap de pe acest forum nu iti va spune ca o bicicleta (indiferent de care) de cateva mii de euro nu e buna sau ca nu isi doreste una.

Insa de la dorinta pana la "cu altceva nu se poate merge" e distanta mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Am vrut sa deschid un topic nou, dar nu reusesc de nici o lege. Rog un admin sa mute postarea in caz ca nu isi are locul aici.

 

In primul rand, vreau sa va salut si sa va spun bine v-am gasit. Am citit cam tot ce era scris pe forum legat de cicloturism, cautand si referinte pe alte site-uri.

Ideea postarii mele e urmatoarea: planific o calatorie in Europa, cu data de plecare mai mult ca sigur in primavara viitoare (cred ca e un moment oportun pentru o iesire de lunga durata). Vreau sa fie ceva pas cu pas, nu sa ma avant in ceva dintr-o data, fara sa stiu exact in ce.

 

Voi incerca sa structurez ideile pentru o cat mai buna intelegere:

  1. Experienta anterioara:

Merg pe bicicleta, la fel ca majoritatea, din copilarie, insa serios de cam 2 ani, ca mijloc de locomotie catre serviciu, nimic pretentios.

Am pana acum cateva ture de 45 de km (traseul catre locuinta de la tara), cam 25 de km catre job (nu chiar zilnic) si in weekend cam 70-80 de km, pusi cap la cap, asta pe o bicla de dama, chinuitor de mica (cadru S, cred).

Cea mai lunga tura a fost  de 100 de kilometri, cu ceva kg intr-un rucsac lipit de un spate asudat (stiu, stiu), calarind un Rockrider intr-o zi torida de vara. Ca timp, cel mai mult am stat in sa 6 ore (pe acelasi mirific Rockrider cu sa stock). O mica mentiune: nu stiu daca sunt subiectiv, insa dupa suta aceea de km, simteam ca mai pot, daca m-as fi odihnit putin si daca nu erau cele 40 de grade afara. Totusi, ca antrenament, as incerca sa nu depasesc 80-100 km.

 

Cat despre calatorie propriu zis, merg destul de des pe munte, cu cortul, campand in cam toate tipurile de zone, insa fara bicicleta. As vrea sa fac la fel, folosind unitati de cazare doar in cazuri extreme.

  1. Alegere bicicleta

Evident, mi-ar prinde bine niste sfaturi, cu atat cu cat m-am pierdut printre opinii (mtb vs “semi-cursiera”) sau denumiri (trekking, touring, cyclotouring, etc).

Avand o experienta pe motocicleta, incerc sa fac analogia cu sport-touring/enduro de la motoare, cred ca asta s-ar preta cel mai bine. Acum, posibilitatile sunt acestea:

  • Bicicleta MTB noua (genul entry level ca Rockrider 300/340) si adaptata pentru tura. La Decathlon am vazut ca au de toate, la preturi bune,in afara  de genti
  • MTB superior ca dotari/bicla dedicata SH
  • Incercarea de a cumpara un cadru si de a construi ceva apropiat de necesitate, folosind componente noi si sh (cunostinte tehnice medii plus un var foarte talentat in ale fiarelor)

O a doua intrebare este legata de momentul cumpararii. Sa o iau acum si sa ma antrenez pe ea, sau sa pastrez babuta pe care o am acum (o englezoaica super-entry level), incercand sa duc momentul cumpararii inspre toamna/iarna, in speranta obtinerii unui pret bun? Acum, analogie iarasi cu lumea motoarelor, iarna sunt mai ieftine decat primavara, din motive obiective. Ma gandesc ca si la bicle e la fel,poate.

Bugetul actual ar fi de maxim 1000 de lei, cu suplimentare inspre toamna, daca reusesc sa mai strang. Am vazut pe site-uri din afara oameni ce mergeau cu Koga Miyata, dar si cu no-name-uri de 100 euro, deci prind curaj cand e vb de pret, plus ca nu sunt pretentios. Stiu ca cheap, light si durable nu se poate, asa ca incerc sa gasesc cele mai bune 2 caracteristici din 3.

 

  1. Sfaturi tehnice

Aici ar intra orice, de la recomandari  pentru pregatire (am vazut chestii foarte interesante pe site), echipamente (piese, bagaj necesar, corturi,etc) antrenamente, de ce nu nutritie, mindset, in fine, orice tip&trick pentru un tip fara prea multe resurse financiare, cunostinte sau timp liber, dar cu multa dorinta si un strop de nebunie. Bine, mai multi stropi. :))) 

 

Avand in vedere ca nu ma grabesc niciunde si ca vreau sa ma pregatesc inainte sa imi iau lumea in cap, postarea asta poate fi atat un “Captain’s log” al meu din care sa invat si sa ma perfectionez, cat si un loc de amuzament pe seama mea, schimbat de pareri si tras de urechi cand gresec, al vostru.

 

Multumesc anticipat. Astept opiniile voastre, sau orice credeti ca m-ar putea putea ajuta. Iertati postarea lunga, dar am incercat sa fiu clar asupra obiectivelor si intrebarilor pe care le am. Totusi, in realitate vorbesc de 2 ori mai mult, deci se poate si mai rau. :D O zi buna si ture lungi fara incidente. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tulip

In primul rand, bine ai venit pe forum.

 

In al doilea rand, dupa mintea mea principalul criteriu de alegere ar fi dimensiunea corecta a bicicletei.

Adica o bicicleta adaptata dimensiunilor tale. Daca pedalezi cu genunchii la gura, poti sa iti iei si o bicicleta de 3000 de euro si nu te va ajuta prea mult.

Tot la capitolul asta, daca bugetul iti permite, alege o bicicleta cu roti de 28.

Se poate face cicloturims foarte bine si cu roti de 26, insa cu 28 este altceva.

 

Dupa alegerea bicicletei, as investi in saua bicicletei.

In afara de o sa Brooks personal nu am ce sa iti recomand, poate te ajuta colegii de forum la subiectul asta.

Daca dupa o zi de pedalat ai deja curu' prastie si te gandesti cu groaza la ziua de maine, n-ai facut nimic, tura devine chin si nu placere.

 

Cam asta ar fi inceputul, cel putin din punctul meu de vedere.

Restul genti, portabgaj, anevelope, etc sunt detalii care se rezolva.

 

Daca te ajuta cu ceva, gasesti in sectiunea de Cicloturism o gramada de povesti de tura din care poti afla informatii utile.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu recomand roti de 28 si furca fixa.

Bugetul e cam mic, daca nu cresti pana in 2000 lei orienteaza-te spre SH: http://www.bykeservice.com/index.php/produse-html.html?cat=310&dir=desc&order=price

Ce inaltime ai?

 

Multa bafta!

 

PS

Eu nu, insa lumea de aici sigur te va ajuta foarte mult sa iti faci si traseul. Sunt multi care au cutreierat Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gibonu, Drysna, multumesc mult. Roti de 28 nu am încercat până acum, eu "m-am dat" pe 26". O să încerc să găsesc pe cineva cu roti de 28", să văd diferența. Teoreti, creste viteza de croaziera si confortul la pedalat și scade manevrabilitatea, nu? Am 1.77m, 1.78 daca stau drept și 70 de kg, bănuiesc ca un M spre L 18-19" mi-ar trebui.

 

Pe dirtbike vad bicle încadrate ca trekking dar arata ca un MTB, având în plus doar setul ala de manșoane verticale. Sau e diferență subtilă de geometrie si nu o văd eu. Între cele trekking de genul Koga, să zicem,și MTB, vad diferența. Între cele din bazar, nu prea. As putea sa merg până în 1500 Ron, dar doar spre toamnă-iarna. Asta însemnând că vara asta sa stau tot pe băbuță mea S. Deci cam asta ar fi ideea, să mai aștept putin, more money, ceva mai bun. Asa ma gândeam și eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit si multumesc pentru prezentarea succinta :).

Bugetul redus e o problema, dar eu zic ca poti sa-ti iei o bicicleta solida, rezistenta la drum lung.

 

Nu cred ca merita sa-ti faci "incalzirea" pe timpul verii si toamnei cu o bicicleta care ti-e complet nepotrivita ca marime si ca scop.

Asa cum am zis mai devreme, se poate face turism si pe o bicicleta care nu e acel trekking standard, dedicat cicloturismului.

Eu mi-as lua un Rockrider 520, marimea M, cred ca poti sa faci ture de mai multe zile consecutive fara probleme.

http://www.decathlon.ro/p/8350582_bicicleta-mtb-rockrider-520.html

 

Detaliile (accesorii, tip de bagaje/genti/portbagaje) vin mai incolo. Nu o sa faci "cicloturism pur", dar ce conteaza?

Important e sa ai o bicicleta decenta, functionala, rezistenta, sa te bucuri de excursii fara batai de cap. In bugetul asta mi se pare cea mai nimerita alegere.

 

Trekkingul/touringul cu portbagaj si roti de 28 ar fi probabil idealul, dar nu in banii astia. Iar in "ocaziile" din bazaruri, la un astfel de pret, nu as avea incredere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traveller, multumesc mult. Intrebarea 1: de ce M? Din ce m-am masurat, vad in tabele masura L ca indicata inaltimii mele (1.77-1.78). E mai comod/sigur M-ul? Intrebarea 2: nefiind cea ma atenta persoana din lume (nu ma intelege gresit, tin la lucrurile mele, dar mai lovesc o scara, 0 mai zgarii la lift, cel putinpe cea de acum, din neatentie,am pocit-o putin), plus ca daca s-ar intampla ceva, de genul furt, m-as zgaria pe ochi sa pierd banii dati pe una noua. Ai recomanda un RR 5.2 SH, sau ai zice unul nou pe care sa il exploatez in ritmul meu? Oricum, mi mult ca sigur o sa aman cumpararea pe toamna/iarna, si cred ca pot merge pana la un 1500 (ideal cu portbagaj inclus in pretul asta). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la 1.79 m inaltime si 86 cm lungime a piciorului pe interior ("inseam") folosesc M (46-48 cm). MErgi in decathlon si incearca si M si L, vezi ce ti se potriveste, functie si de lungimea barei superioare a cadrului si de lungimea mainilor tale). In regim de trekking poate merge si un L, cu pipa mai scurta.

 

RR 5.2 SH depinde cat de vechi si in ce stare e. Daca zici ca oricum nu iei acum, as spune sa ti-o iei noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După capul meu, ție așa ceva îți trebuie. Oțel, ghidon drop, frâne pe disc, portbagaje calumea față-spate. Nicidecum un MTB.

Probabil mărimea 54-56, dar atenție și la lungime, nu doar la înălțime.

 

 

kona.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are 1000, hai 1500 de lei. CUM facem? Ca nici de una second ca lumea nu ajunge :)

Hai sa nu mai fim puristi ai cicloturismului si sa incercam sa dam sfaturi practice.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un oțel mâna a doua cu drop bar (fără frâne pe disc, ce-i drept) și cu un grup Campa pe 2x8 cu ergopowere găsești cu 800 de lei în stare bună. Mai dai 200 de lei pe portbagaje, și poate încă 150 pe niște lumini mai de neam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, va multumesc. Traveller, fix asta am sa fac. Merg in Decathlon si incerc. Am un amic cu un RR 5.2 L, acum am aflat, si cand se intoarce din concedi i-o imprumut sa vad cum stau pe ea.

 

Radu, da, cam asa ma gandeam si eu, la ceva de genul. 2 aspecte, insa: evident, pretul, ca mi-e greu sa cred ca gasesc asa ceva la 1500 ron, si al doilea: am o spondiloza anchilozanta si o cifoza rotoinversata de toata frumusetea, si as evita drop-barurile. Ce e drept, nu am mers in viata mea pe o cursiera, dar pare mai incomod decat un MTB adaptat/trekking. Desi,recunosc, fix de asta as avea nevoie (portbagaje fata/spate, aparatori de noroi, roti mari (par de 28"acelea).

Dar conditia medicala+banutii disponibili = ideea de MTB adaptat. Ce si cum, habar nu am, dar cum romanul s-a nascut poet, mecanic, vopsitor si consultant feng-shui, incerc sa gasesc o solutie.

 

Traveller cred ca m-a "citit"cel mai bine: nu am bani, stiu asta, dar prefer sa improvizez si sa plec, decat sa astept si sa dau bani multi pe ceva indicat. Poate e inconstienta, dar am vazut un baiat pe net ce daduse "o fuga" pana in "-stan-uri" (KAZ, UZB, TAJ, etc) pe o bicla pe care daduse 120 de lire. Zic ca daca el a putut, eu, pui de dac, de ce nu? :))))  Stiu insa ca ati avut intentii bune, dar repet, prefer sa plec in primavara, decat sa mai astept. Acum incerc sa ma focusez pe "improvizatii" care sa imi faca munca mai usoara. Orice sfat insa este in continuare binevenit. Multumesc tuturor inca o data. :D

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un oțel mâna a doua cu drop bar (fără frâne pe disc, ce-i drept) și cu un grup Campa pe 2x8 cu ergopowere găsești cu 800 de lei în stare bună. Mai dai 200 de lei pe portbagaje, și poate încă 150 pe niște lumini mai de neam.

 

Si cu raport minim de cat, 39/25? Sau un 34/29 in cel mai optimist caz? Daca vrea omul sa urce la munte cu bagaje are nevoie de ceva bine sub 1:1, mai ales daca e incepator. Din start daca iei o bicicleta cu groupset de sosea va trebui sa iti asumi o serie de modificari (ori alt pedalier, ori alta caseta, ori ambele). Transmisia "standard" pe bicicletele de touring e 46/36/26 cu pinioane 11-32. Ai noroc daca dai peste o bicicleta de sosea cu pedalier triplu (foaie mica de 30 sau chiar mai putin) si cu transmisie Shimano care sa-ti permita sa inlocuiesti rapid schimbatorul spate cu unul de MTB si caseta cu una de 11-32 sau 11-34.

 

Pana si bicicletele moderne de sosea au rapoarte complet nepotrivite pentru cicloturism, cu exceptia situatiilor in care eviti cu desavarsire catararile mai serioase. Nu stiu cine urca Transalpina de exemplu cu 20 kg de bagaje si cu raport de 34/32.

 

Eu personal sustin ideea lui @@Drysna de a cumpara un trekking SH (cu roti de 28" si cu transmisie care sa ofere o plaja suficient de larga de rapoarte). Sau, de ce nu, un MTB de otel rigid de 26" care sa fie adaptat aceluiasi scop.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare invata sa se gospodareasca asa cum poate, functie de buget, tipul de cicloturism practicat, afinitati personale, pitici pe creier etc.

Exemple de optiuni pentru turism: https://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?page_id=8363

Eu, de exemplu, am oroare de carat bagaje si am o preferinta din ce in ce mai frecvent manifestata pentru drumuri laturalnice, inclusiv "scurtaturi peste deal", offroad.

De aia zic ca trebuie adaptata bicicleta scopului dorit de fiecare. Cu otelul echipat campa 2x8 o sa poti merge pe drumuri amenajate, iar daca se strica la transmisie ceva, esti cam fiul ploii, ca manete, pinioane si schimbatoare din astea nu gasesti pe toate drumurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am un amic cu un RR 5.2 L, acum am aflat, si cand se intoarce din concedi i-o imprumut sa vad cum stau pe ea.

 

Asta este cea mai buna optiune.

Apoi, daca mai este cazut, te duci la Decathlon si incerci o bicicleta mai mare sau mai mica.

 

Tabelele cu cu tot felul de masuratori care se gasesc pe Internet au o valoarea informativa sau cel mult orientativa.

Adica nu iti alegi dimensiunea bicicletei dupa ce scrie tabel si apoi te astepti sa fie totul perfect.

Fiecare individ are particularitatile lui, din motivul asta este ideal sa probleze mai multe marimi de bicicleta.

 

Concret, in cazul meu, conform acelor tabele mi-ar fi trebuit un cadrul de 21, chiar 22.

Insa cand am luat bicicleta cea mai mare avea cadrul de 19.5. si este foarte OK (spun asta dupa 8 ani de folosire).

 

Cat despre dilema nou vs SH, avand in vedere faptul ca ai un buget limitat, doar ca sugestie, mergi pe marfa noua.

In plus, ai si o garantie serioasa de 2 ani (sper sa nu ma insel) in cazul in care bicicleta are vreo problema.

 

Avand in vedere ca ai niste probleme medicale, nu neglija aspectul legat de saua bicicletei si confortul pe care ti-l ofera aceasta.

 

Bafta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majikstone: ooooooooooook, credeam ca biciclitul e despre conditie fizica si dat din picioare. :)) Glumesc.  Banuiesc ca ce ati scris se refera, pe limbaj de profan, la rapoarte de angrenare foaie/pinion. O sa incep sa ma documentezmai serios despre configuratiile tehnice. Si da, am sa caut si piata de sh pe 28, in paralel cu economisirea pentru ceva mai modest,dar nou.

 

 

Traveller: da, ideea ar fi ca incerc sa gasesc o solutie ideala pentru a merge pe sosea, dar a merge si pe o hartoapa, nu neaparat munte. De aia ma gandesc la ceva de genul MTB cu portbagaj si gume de strada, alaturi de unele de off-road. Stiu, ii zice improvizatie, dar repet: vreau sa incerc sa ma antrenez perioada asta, si sa plec in primavara, nu mai astept. Totusi, am o temere (poate si trauma din a merge pe o bicla mica): la un MTB, din ce stiu eu, geometria e mai "stransa" si nu prea se preteaza la ideea de coburi (folosesc acum ce stiu eu de la motoare: poti sa pui coburi pe un tourer, sport-tourer, chopper chiar si enduro , da pe un super sport sau cross nu prea). Nu e cam la fel si la bicle? Nu e dificil sa pui bagaje la mtb dfara sa schimbi din configuratia initiala (geometrie, centre greutate, rupere aderenta pe spate din cauza greutatii in plus, etc)?  In rest, aveti dreptate, adaptare la nevoi as vrea si eu. Stiu ca nu se poate decat improvizand, dar nu vad ceva rau neaparat in asta. Atata timp cat adaptarea respecta ideea de siguranta.

 

Gibonu: da, am inteles acum. Asa voi face, calaresc L-ul si vad dupa, eventual ii stresez pe cei de la Decathlon. LA RR, garantia e pe viata la cadru, ceea ce mi se pare genial. Despre sa si probleme medicale, ati avea ceva sfaturi? Am citit despre forme, marimi, configuratii si etc, dar mai mult am intrat in ceata decat sa ies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Tulip: da, vorbeam despre rapoartele transmisiei. Ideea de baza e sa ai o bicicleta cu o plaja cat mai larga de rapoarte, care sa iti permita sa mergi in conditii optime si la deal, si pe plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Tulip: da, vorbeam despre rapoartele transmisiei. Ideea de baza e sa ai o bicicleta cu o plaja cat mai larga de rapoarte, care sa iti permita sa mergi in conditii optime si la deal, si pe plat.

Intrebare de 3 puncte: sa mergem pe ideea de mtb. Teoretic,un 3x8 > 3x7 > 3x6,nu? Acum, banuiesc ca e diferenta intre un altus si un deore, ma refer strict ca teorie. Sau mai e ceva de luat in seama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulip, la dimensiunea ta, pe o bicla M, merge montat portbagaj. Pe cadrele mici e o problema, si daca posesorul mai poarta si numar mare la pantof, poate sa loveasca in coburi cu calcaiul (din ce spun cei cu experienta, ca au, dupa cum am mentionat, nu mi-am pus portbagaj).

Nu am dat intamplator sfatul. Din 2013 fac ture de o saptamana prin tara pe resturile unui fost MTB hardtail, caruia i-am pus o furca de trekking si o sa Brooks, cauciucuri cu balon de 1.75 bune pe teren variat (Continental Tour Ride), cric si aparatori de noroi. Am facut chestia asta cand am vazut ca am ramas cu o gramada de piese dupa ce mi-am facut un MTB FS pe piese.

Bicicleta e asta:

13347009_1702489956669257_81263715909681

 

Referitor la raporte de transmisie, eu am 3x8 Alivio, pinioane 11-32 si un angrenaj Acera 2016, 40-30-22. E suficient, iar lantul de 8 viteze oricum tine mai mult timp (functie si de conditiile de exploatare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de 3 puncte: sa mergem pe ideea de mtb. Teoretic,un 3x8 > 3x7 > 3x6,nu?

 

Teoretic si practic, da. Cu mentiunea ca de la 9 pinioane in sus nu prea mai ai castiguri atat de mari cand vine vorba de biciclete de touring. O transmisie 3x8 sau 3x9 e arhisuficienta pentru o bicicleta de touring, cu mentiunea sa fie alese adecvat dimensiunile celor 3 foi si 8-9 pinioane.

 

 

Acum, banuiesc ca e diferenta intre un altus si un deore, ma refer strict ca teorie. Sau mai e ceva de luat in seama?

 

Exista, evident, o anumita diferenta de calitate intre diversele modele de schimbatoare, manete si alte componente ale transmisiei, date pe de o parte de anul de fabricatie si pe de alta parte de marca si model. Modelele mai bune vor schimba vitezele mai rapid si mai precis, se vor deregla mai greu in timp, vor fi mai usoare si, evident, vor fi mai scumpe. In functie de anul de fabricatie, Alivio sau Deore ar trebui sa fie arhisuficiente pentru o bicicleta de touring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traveller: si cum s-ar comporta cu, sa zicem, 25+ kg pe el? Zic atat ca am in plan cort, nu cazari. Si echipamentul meu e mai "rusesc": rezistent (teoretic), dar greu. Cat despre calcaie, nu stiu cum sa fac un test. Ma gandeam sa fur bicla colegului, sa o tin un weekend si sa ii leg  un rucsac de 80 de litri de spate, sa simulez prezenta unui cob. Hilar, dar ma gandesc ca ajuta, cat de cat, sa-mi fac o idee.:))) PS: aparatoarea fata e geniala. Arata foarte tare. Face fata sau stropeste geanta de ghidon? PPS: ce aparatoare e?


Teoretic si practic, da. Cu mentiunea ca de la 9 pinioane in sus nu prea mai ai castiguri atat de mari cand vine vorba de biciclete de touring. O transmisie 3x8 sau 3x9 e arhisuficienta pentru o bicicleta de touring, cu mentiunea sa fie alese adecvat dimensiunile celor 3 foi si 8-9 pinioane.

 

 

 

Exista, evident, o anumita diferenta de calitate intre diversele modele de schimbatoare, manete si alte componente ale transmisiei, date pe de o parte de anul de fabricatie si pe de alta parte de marca si model. Modelele mai bune vor schimba vitezele mai rapid si mai precis, se vor deregla mai greu in timp, vor fi mai usoare si, evident, vor fi mai scumpe. In functie de anul de fabricatie, Alivio sau Deore ar trebui sa fie arhisuficiente pentru o bicicleta de touring.

Ma gandeam eu. Eu aveam in plan orice in afara de altus/acera. Nu de alta, dar mi se par fragile. Ma gandeam ca o sa ziceti Deore direct, dar vad ca  merge cu Alivio, deci pt mine sigur o sa fie ok. Diferenta alivio-deore am vazut ca e simtitoare la pret (acelasi an, evident).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu știu de ce mai întrebați "ce bicicletă să-mi iau?"

 

Răspunsul este clar - una de la Decathlon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.