Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

@@Tulip : asta cu 25 kg+ ma depaseste, nu le am cu caratul casei dupa mine pe bicicleta :P. Car minimul necesar (si inca n-am eliminat tot ce nu-mi e strict necesar).

Aparatorile sunt Topeak DeFender XC1 (fata) si XC11 (spatele), isi fac treaba foarte bine, nu ma stropesc deloc. Cu mentiunea ca suruburile de prindere sunt material slab si va trebui sa le inlocuiesc.

 

@@lynxul_negru

Multi oameni care ne cer sfatul pe aici au buget intre 1000-1500 de lei sau chiar sub 1000. Majoritatea nu se pricep sa cumpere second. Modelele astea de la decathlon sunt numai bune sa faca primii pasi. Pe urma, dupa ce invata, isi fac ei singuri socotelile.

Pentru cine are parale aria recomndarilor va fi semnificativ largita. NU era cazul aici. Am recomandat altora modelele Cannondale Tesoro pentru cicloturism, dar alea incep de la 5000 de lei. Si ca regula generala, eu incerc sa dau sfaturi personalizate pe om, nu pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tulip

Poti face foarte bine cicloturism pe o bicicleta MTB.

Cum ti s-a mai spus, ii pui niste anvelope de asfalt, o sa comoda, un portbagaj si o geanta de ghidon si asta e.

 

Concret, eu folosesc un Trek 4300, model 2007.

Este un MTB 100%, insa cu modificarile de mai sus se preteaza foarte bine la cicloturism.

Din pacate pentru mine, pana acum n-am avut ocazia sa fac ture mai lungi de o saptamana, asta ca sa nu intelegi ca ma dau eu doctor in cicloturism.

 

Ca transmisie, un 3X8 este foarte bun.

 

Cat despre rucsacul de 80 de litri care sa imite doua genti laterale [coburi] nu prea inteleg relevanta.

Nu prea inteleg cu ce te va ajuta un rucsac pus pe portbagaj cate vreme gentile sunt amplasate in lateral.

 

Iar in cazul putin probabil in care vei atinge gentile laterale cu calcaiul, asta se poate rezolva cu o mica prelungire a portbagajului cu doua tevi.

Insa astea sunt deja alte detalii.

 

Eventual, in masura in care se poate, ce tura vrei sa faci la anul.

Daca ne dai niste detalii, poate te putem ajuta cu niste informatii utile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
asta cu 25 kg+ ma depaseste, nu le am cu caratul casei dupa mine pe bicicleta . Car minimul necesar (si inca n-am eliminat tot ce nu-mi e strict necesar).
 

 

Da, la mine ideea e ca ar fi si cort + toate cele, de aceea intrebam.

 

Nici nu știu de ce mai întrebați "ce bicicletă să-mi iau?"   Răspunsul este clar - una de la Decathlon.
 

Lynxul negru, multumesc pentru interes. O sa iau ironia ca fiind ceva constructiv, dar, dupa cum zice si Traveller, e vorba de nevoi si adaptarea la ele. Acum, nu zic ca ma inchin la sfantul Decathlon, insa m-am uitat pe preturile biclelor noi "dedicate". Nu vreau sa fiu inteles gresit, ca n-as aprecia ciclismul sau ca as fi zgarcit. Dar avand in vedere ca primul meu motor m-a costat 1000 de euro (o capra din 1997, deci nu chiar de varsta cu Pterodactilul), nu as da 1300 de dolari pe o bicla noua nici daca i-as avea. Si trebuie sa recunoastem ca oricat ar fi de avansata tehnic o bicicleta, nu are cum sa fie egala unei motociclete. Poate resesc, dar nu cred. Da, stiu ca sunt bicle bune la 2000-2500 lei, mai ales SH, dar tot ar insemna 50% din 1000 de euro. Acum, e si varianta cu: "du-te ba, acasa, cu bruma aia de bani", corect, dar tipul ala sa calareasca o bicla de 120 de lire si sa ajunga pana in Kazahstan, mi se pare inspirational. Daca nu chiar challenging. Glumind putin, ceva de genul "ia, pe una de 120 de lei pot?" :))) Multumesc inca o data pentru critica pozitiva, am sa incerc sa caut si alternative. :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu 

Le iau pe rand:

 

- da, la gume de strada ma gandeam si eu. Plus un set de MTB, si ca rezerva si in ideea ca poate o sa am nevoie. La sa nu stiu cum sa fac, ca am vazut pe net n variante si pareri, iar de probat nu prea am cum, din ce stiu eu, la magazin nu cred ca pot, ma gandesc. Geanta de ghidon nu o luam in calcul, o iau acum. Ma gandeam sa nu afecteze stabilitatea, dar vad ca in mai toate pozele cu bicle de tura apare una, deci inseamna ca nu.

 

- ideea cu rucsacul era alta, nu m-am exprimat eu cum trebuie: as lua RR-ul colegului meu si as incerca sa simulez prezenta unui cob pe laterala (cobul fiind rucsacul de 80 de litri), sa vad daca lovesc sau nu in el cu calcaiele (e cam singura mea temere legat de MTB). Ideea cu 2 tevi e interesanta, dar oare nu se schimba centrul de greutate? N-ar afecta asta?

 

-  tura ar fi in felul urmator: as incerca sa punctez toate extremitatile geografice ale Europei (Gavdos, Kinnarodden, Cabo da Roca-asta e punctul in care imi doresc cel mai mult sa ajung si M-tii Urali). Evident, in timp si cu rabdare. E o fantezie mai veche de a mea, din pasiunea pentru geografie si istorie din copilarie. As incepe cu cel mai accesibil (Gavdos, cam 1500 de km), desi am auzit povesti despre Bulgaria cam ciudatele, si ma gandesc poate ca ar fi mai ok via Serbia (am varianta de a pleca din Timisoara). Daca ma tin "baierele", incerc tur-retur. Daca nu, sa ajung pana acolo, ma intorc pana unde pot, apoi tren si fuguta la Bucuresti. Insa repet, ideal ar fi tur-retur. Altfel, nu am alte planuri in afara de a merge pe sosea, poate si ceva teren semi-accidentat, dormit la cort si vizitat orasele prin care trec. Am sa pun intrebari si celor ce au facut ture prin zonele stea, sa vad ce ma sfatuiesc ei. Cam asta ar fi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si trebuie sa recunoastem ca oricat ar fi de avansata tehnic o bicicleta, nu are cum sa fie egala unei motociclete.

 

N-au nicio treaba una cu alta.

Fiecare iti ofera anumite satisfactii, fiecare are plusutile si minusurile sale. Alege fiecare ceea ce ii place mai mult.

Personal aleg bicicleta.

 

Referitor la sa, daca nu le-ai citit deja, poate te ajuta:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/2658-sa-confortabila/

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/5143-brooks-fan-club/

 

Geanta de ghidon este foarte utila pentru a tine in ea lucruri importante (acte, bani, chei, telefon, etc) si lucruri pe care vrei sa le ai la indemana (aparat foto, tigari, etc).

Stai linistit pentru ca nu iti afecteaza deloc stabilitatea.

 

Tot nu prea inteleg cum pui un rucsac de 80 de litri in lateralul portbagajului.

In plus (nu le stiu eu pe toata) insa n-am vazut sa existe geanta laterala de bicicleta de 80 litri bucata.

 

Cele doua tevi prelungitoare nu iti vor afecta centrul de greutate.

Ar fi niste tevi scurte, 10-15 cm in prelungirea portbagajului, astfel incat sa departeze (daca este cazul) putin coltul gentii de raza de actiune a calcaiului. 

Existe unele genti care au chiar decupata zona asta (partea inferioara nu este simetrica la ambele capete).

 

Interesante turele pe care ti le-ai propus si bafta in realizarea lor.

In masura in care este posibil, posteaza te rog propunerile turelor respective la Cicloturism - Planuri si Propuneri de Ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 de litri e prea mult oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rucsacul il aseaza deasupra rotii spate, el atarnand in stanga si dreapta acesteia.

Partial adevarat. Odata il pun tot, cu niste vata poliminearala care simuleaza volumul a doua genti, odata il pun pe lateral,deoarece e modular si se poate strange din chingi pana la un volum de aproximativ 35 de litri.

80 de litri e prea mult oricum.

E ciudat de explicat. Am incercat sa pun o poza, dar nu se incarca. Are niste chingi si sireturi de compresie( e un fel de rucsac modular, o tentativa, ma rog), si se poate strange pana la cam 35 de litri (mai putin de jumatate). Asta sa imi fac o idee strict de volum. Am niste vata acasa care arata aproximativ la fel ca aia ce se foloseste la testele de volum (producatorii folosesc vata sau bile). Nu stiu cat de eficient e, dar macar ca idee,repet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa fie bine ancorat,la o curba sa nu fuga intr-o parte sau alta. Si cand ai nevoie de ceva din el,sa poti sa cauti repede si sa il fixezi la loc rapid, sa nu stai o ora pana il desfaci,cauti,nu gasesti...ehee....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut un "test drive" cu un RR 5.2, ultra-scurt (cam 10 km). Am reusit sa imi fac o semi-impresie,insa. Punctele ar fi cam acestea:

 

- Pozitia putin "alungita". Bicicleta era un L, deci mai mult ca sigur eu as avea nevoie de un M. Acum, poate era si pipa lasata prea jos, dar per total ma simteam cam intins din tote incheieturile.

- Schimbatoarele (S-ram X4) mai imprecise decat ma asteptam. Lipsa aparatorii de foi a dus si la o scapare de lant.

- Furca putin cam nepractica. Nefiind blocabila, la drum drept imi lua mult din forta de pedalat si "zdruncina" destul de tare. 

- Portbagaj teoretic merge, dar cred ca e "la limita", din pacate omul nu-l avea montat, sa imi faco idee

 

Ca o curiozitate, nu stiu de ce, am impresia ca am obosit mai mult decat pe babuta mea, care imi e prea mica. Poate e doar o parere. 

 

Ce concluzii am tras:

- as vrea ceva cu furca fixa, nu imi permit ceva blocabil si nu cred ca e chiar impetuos necesar. 

- o ciclistica mai "friendly", nu asa agresiva, care sa imi permita sa nu stau "alungit" pe ea

 

Strict orientativ, m-am gandit la asa ceva: http://www.decathlon.ro/p/8284495_btwin-mtb-rockrider300-barbati.html in combinatie cu astea:  http://www.decathlon.ro/p/8331674_roata-trekking-28-k7-dp-spate-negru.html     http://www.decathlon.ro/p/8331660_roata-dubla-trekking-28-negru-fata.html   As iesi in sub 1000 ron cu totul.

Avantaje: furca fixa, ciclistica mai relaxata, roti de 28, pret f bun

Dezavantaje: cadru otel(mai greu), echipare f slaba, portbagajul posibil problematic ca montaj.

 

Sunt curios cam cum priviti si voi lucrurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai stat prea alungit pentru iti era mare (si ca inaltime, si ca lungime a cadrului si probabil a pipei).

E normal ca o astfel de pozitie improprie sa te oboseasca, eventual sa-ti dea si dureri de ceafa, de spate.

Ca varianta fara suspensii ar fi asta:

http://www.decathlon.ro/p/8307664_bicicleta-oras-hoprider-300-barbati.html

 

Din pacate are doar 7 pinioane, ceea ce la un eventual upgrade necesita schimbarea cel putin a butucului, ca sa nu zic a intregii roti spate.

Daca RR520 are furca blocabila, mai degraba as alege-o. Verificarea daca accepta sau nu portbagaj spate sa o faci la fata locului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poți pune roți de 28 pe fierul ăla.

 

Insist la ce am mai spus: la câți bani ai, ia ceva la mâna a doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller: nu,vine doar cu reglare a greutatii. Oricat as fi dat maxim, tot avea un joc destul de mare. Plus ca mi s-a parut cam instabila la borduri. Rupea aderenta putin la schimbarea "in unghi drept" a directiei de mers.

@@radu_vadan: da, in continuare tin un ochi pe anunturile de pe 3 site-uri de vanzari SH. Totusi, am luat hotararea ca pana trece vara nu imi iau. Astept toamna, poate prind o reducere la bicle noi. Intre timp, studiez piata si incerc sa gasesc raportul optim calitate-pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Tulip

 

Salut!

Daca am retinut corect, bugetul ar fi 1000 RON. 

 

Arunc si eu cateva sugestii de biciclete noi in "plaja" asta de pret. Pe unele le-am vazut "la fata locului".

 

czajka_m_negru_albastru.jpg

Arkus Czajka M - 1199 lei

 

safari_m_negru_albastru.jpg

Arkus Safari M - 1000 lei (ma rog, 999...)

 

safari_m_disc_negru_portocaliu.jpg

Arkus Safari M (cu frane pe disc) - 1299 lei

 

urbio_t1.8_fast_grey_www.jpg

 

Devron Trekking Men T1.8 - 1320 lei 

 

Personal, am ramas placut surprins de Arkus-Romet. Fabricant polonez. "Testez" o bicicleta de la ei de o saptamana (ce urmeaza sa fie data cadou unei rude apropiate si dragi), de oras ce-i drept (echipata cu Shimano Nexus 3 si Hub Dynamo, iluminare fata-spate AXA, sa cu arcuri, amortizor in tija de sa, cadru din aluminiu, jante duble, etc.), dar care a venit la un pret decent pentru echiparea sa.

 

Am vazut mai multe modele de la ei, inclusiv pe cele de trekking. Imi par niste biciclete bine facute, solide, cu o echipare decenta pentru zona de pret in care se regasesc.

Poate gasesti ceva care sa se apropie de cerintele tale.

 

Ar mai fi bicicletele de la Koliken, insa sincer nu m-as orienta catre ele. As prefera sa mai strang 1-200 de lei si sa iau o bicicleta din cele de mai sus.

 

P.S.: Nu fac reclama nimanui, link-urile catre magazinul respectiv sunt puse cu caracter informativ, fiind de altfel cam singurul distribuitor in Bucuresti (nu cunosc sa fie si altii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de franele hidraulice restul componentelor de pe modelele Arkus sunt cele mai slabe posibil. Este de asteptat la pretul lor, insa nu le-as numi decente.

Devronul are o echipare decenta avand in vedere ca este pe 8 viteze. Il recomand si eu.

 

Furcile cu suspensie sunt cele mai slabe posibil iarasi la toate modelele. Fara servisari dese si o curatare permanenta estimez ca vor capata un joc suparator si 50% din cursa chiar si intr-un an. Din pacate sunt doar prea putine bicicletele de touring ieftine care mai vin cu furca fixa... inca o chestie enervanta de marketing.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.dirtbike.ro/bazar/peugeot-palermo-305205mi se pare o bicicleta buna. Iti raman si bani pt eventuale upgradeuri la angrenare, in caz ca e uzata.

 

Bicicletele vandute de tipul din oradea par a fi vechi insa cu un minim de restaurare. Nu par a fi furaciuni, ci mai degraba biciclete abandonate si colectate in vest. Nu bag mana in foc insa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Dupa o perioada in care am fost plecat, am luat iarasi anunturile la "puricat". M-am oprit momentan la anuntul recomandat de radu_vadan, adica acesta: http://www.dirtbike.ro/bazar/radon-alpha-28-289973. Ceva pareri? Am vb cu proprietarul si mi-a spus ca e echipata Deore, jenti duble, lant si pinioane noi, vine echipata, pret 600 ron (cu un set de genti, cam la 1000 RON, cum ziceam). Pareri?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jentile cam uzate, nu se mai vede dunga-martor de uzura sau ma insel eu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au si jentile martor dar asta se pare ca nu are (probabil pentru reducerea costurilor). Ignora ce-am zis atunci.

Uite cum ar trebui sa arate:

112099_00_d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multumesc mult. Astept si alte opinii, insa la pretul asta cred ca e o echipare buna. Sper sa nu ma grabesc, doar. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

O hibrida ce intra in categoria oras/naveta, cum ar fi GT Traffic, Kona Dew etc, se preteaza la cicloturism? Sau pozitia pe ele e mult prea verticala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg. Nu au poziție prea verticală. Acum depinde dacă vrei să cari bagaje. @majikstone are tot o hibridă și se descurcă bine, din câte văd. 

Pe a mea nu car bagaje, dar am făcut ture de 3 zile, la modul minimalist, fără probleme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce vad eu, respectiva bicicleta are ce-i trebuie pentru montat portbagaj spate si, in general cam toate bicicletele de oras au asa ceva. Daca vrei in schimb si portbagaj fata e posibil sa trebuiasca sa cumperi alta furca, pentru ca in general bicicletele de oras nu prea au furci cu suporti pentru portbagaj fata.

 

Altfel, strict din perspectiva geometriei sau a rezistentei cadrului si a furcii, nu sunt diferente tare mari si as zice ca poti merge linistit pe asa ceva. O mentiune ar fi ca daca vrei sa faci touring foarte incarcat (30-40 kg de bagaje) si mai cantaresti si tu destul de mult (sa zicem peste 90 kg), vei avea nevoie fara discutii de un frameset dedicat de cicloturism, facut sa reziste pana pe la 150-160 kg (precum, de exemplu, modelele de la Surly).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altfel, cadrul si furca mea sunt de cyclocross si au o geometrie mult mai agresiva decat hibridele astea "de oras", ceea ce o facea in final si mai nepotrivita pentru cicloturism (in special prin prisma unei instabilitati destul de pronuntate o data incarcat cu bagaje, din cauza unghiurilor cadrului si ale furcii, facute special pentru manevrabilitate si reactivitate sporite). In plus, nu aveam nici gauri pentru montat portbagajul, asa ca a trebuit sa improvizez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.