Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

GT-ul are furca dedicata pt montarea unui portbagaj pe ea. De acolo mi-a venit ideea ca asta pare de "naveta lunga".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu atat mai bine atunci. Verifica atunci limita de greutate suportata de cadru/furca si vezi daca se pune problema sa o depasesti sau nu. Bicicletele "obisnuite" au cam pe la 120-130 kg limita asta, depinde si de materialul cadrului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, majikstone said:

Cu atat mai bine atunci. Verifica atunci limita de greutate suportata de cadru/furca si vezi daca se pune problema sa o depasesti sau nu. Bicicletele "obisnuite" au cam pe la 120-130 kg limita asta, depinde si de materialul cadrului.

N-am sarit niciodata de 76kg, acum am 74 dupa concediu :)

Cred ca ma incadrez lejer in limita.

21 hours ago, Traveller said:

GT e ok, dar ia macar varianta cu Traffic 2.0, cu transmisie 3x8 si aparatori:

http://www.discountcyclesdirect.co.uk/catalog/product.php?CI_ID=21663&Item='GT Traffic 2.0 2016 Hybrid/Commuter Bike'

Am transmisia Deore 3x10 de pe mtb, plus franele hidraulice.

Crezi ca pot inlocui caseta de 7 pinioane cu 10 11-34 si schimbatoarele?

Aparatori n-as pune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu uita sa calculezi greutatea totala incluzand si bagajele, echipamentul si posibil chiar si greutatea bicicletei. Dar chiar si asa, ai avea o marja pentru bagaje, echipament si alte acareturi de ~40 kg, nu cred ca ar trebui sa ai probleme.

 

Daca 7 pinioane e foarte probabil sa fie pe filet, deci va trebui sa inlocuiesti si butucul (sau roata) spate. Restul transmisiei al putea sa-l muti fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot cu roata spate, da. Chiar si daca (improbabil) ar fi caseta de 7, nu filet, tot nu incape grup mai mare de 7 pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba e posibil sa aiba un butuc normal de 8/9/10 pinioane pe caseta si sa aiba un distantier plus in plus fata de caseta de 7, am mai vazut configuratia asta pe unele biciclete.

Din ce vad pinioanele sunt 11-28, daca era pe filet nu putea sa aiba pinion mai mic de 13, iar casetele alea Ultraglide pentru 7 viteze nu se mai fabrica de multa vreme. Parerea mea e ca nu va trebui sa schimbe roata spate si ca va merge fara probleme transmisia de 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e foarte bine. Dar chiar atat de zgarciobi, sa bage transmisie de 7? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca la marimea L, in jumatatea dinspre pipa a top tube-ului ating cu pantalonii intre picioare, sa merg pe M? Diferenta e de la 52cm la 54cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atingi cu pantaloni de ciclism sau de strada? Si ce inaltime ai? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pantalonii de strada dar simteam si pe chilot. 175cm cu 79cm intre craci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoasa din cutie :) GT Traffic 2.0

Li8hbKc.jpg

 

Am mutat portbagajul Topeak Super Tourist DX de pe mtb.

Urmeaza zilele astea sa-i pun un ghidon drept, ca asta arata ca dracu:

7jGWKvq.jpg

Seaua in cei cativa km facuti am simtit-o ca pe o scandura. Ramane de vazut cu noul ghidon cum se va simti.

 

PS - ambele GT-uri(ca i-am luat si sotiei un trekking) au franele invers, adica frana fata pe maneta dreapta si frana spate pe manera stanga. Or fi "englejii" de vina?

 

Mersi de sfaturi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Stuparul said:

PS - ambele GT-uri(ca i-am luat si sotiei un trekking) au franele invers, adica frana fata pe maneta dreapta si frana spate pe manera stanga. Or fi "englejii" de vina?

 

Da, asa se vand bicicletele in UK. Ceea ce e si mai amuzant e ca pe partea stanga ai maneta de frana spate si maneta de schimbator fata, iar pe partea dreapta ai maneta de frana fata si maneta de schimbator spate. Because fuck logic, that's why.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele asa sunt normale/asa ar trebui sa fie peste tot.

Sa-ti explic si de ce: la motociclete (scutere, mopede etc.) frana fata (adica cea importanta) este pe maneta dreapta (stanga e ambreiaj-ul).

 

Eu, utilizator si de motocicleta, am cazut foarte rau acum vreo cativa ani, de pe o bicicleta noua, din acest motiv.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica asa e normal? Pe stanga e maneta franei fata si a schimbatorului de foi, pe dreapta e maneta franei spate si a schimbatorului de pinioane. Cel putin in tarile "non-anglo-saxone". De ce "trebuie" sa fie ca la moto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, discutia ar fi de ce nu s-a impus standardul in care pe partea dreapta sa fie manetele pentru fata (ambele) iar pe partea stanga manetele pentru spate. Logica britanica in care ai cate-o maneta fata si una spate pe fiecare parte sigur nu are nici o logica. Dar corect, de ce sa nu fie la motociclete ambreiajul pe dreapta si maneta de frana fata pe stanga? Nu de alta, dar bicicleta a fost inventata inaintea motocicletei din motive lesne de inteles.

 

In schimb am gasit pe un forum britanic o explicatie despre pozitia manetelor de frana care era legata de partea drumului pe care se conduce si de mana folosita cel mai des la semnalizat schimbarea directiei. Mergi pe dreapta, faci mai des viraje la dreapta, utilizezi mai des dreapta pentru semnalizat, stanga ramane pe ghidon pe maneta de frana importanta. Mergi pe stanga, faci mai des viraje la stanga, utilizezi mai des stanga pentru semnalizat, dreapta ramane pe ghidon pe maneta de frana importanta. Then again, nu stiu cat de mari sunt diferentele statistice cu privire la corelatia dintre partea drumului pe care circuli si schimbarile de directie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

dreapta ramane pe ghidon pe maneta de frana importanta

 

Până aici explicația "pare" să aibă logică, problema e că nimeni nu o duce până la capăt. Ai încercat vreodată să frânezi cu o singură mână pe ghidon?

 

Manetele de schimbător nu se fabrică decât într-o orientare și toți le acceptă așa cum sunt. Dacă nu ai avea decât o opțiune la frâne te-ai obișnui foarte ușor cu situația și gata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la nevoie pot frana (mai degraba incetini) doar cu o mana pe ghidon. Cel putin pe ghidon drept puteam, pe asta de cursiera inca nu mi s-a urat cu binele sa incerc din astea. Si da, stiu ca manete de schimbator nu se fabrica decat intr-o singura orientare. Intrebarile sunt trei:

- de ce ar trebui sa fie motocicletele luate ca standard si nu invers?

- de ce s-a standardizat montarea manetei fata pe partea stanga la bicicletele "de pe continent"?

- de ce in contextul in care a avea o maneta fata + o maneta spate pe aceeasi parte (varianta "britanica") mi se pare confuz, britanicii se incapataneaza sa le lase asa in loc sa adopte si ei sistemul valabil peste tot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare normal să am frâna față (mai importantă) pe partea dominantă (dreapta în cazul meu) pentru că mi-e mai ușor s-o stăpânesc. Nu văd de ce trebuie stabilit vreun standard. Fiecare ar trebui să și le poată monta în funcție de preferințe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca exista o corelatie relevanta intre partea dominanta a creierului si partea pe care e plasata maneta de frana :).

Aici nu vorbim de vreun gest de finete, ci de un gest pe care si mana dreapta si cea stanga il pot executa identic.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intalnit aceasi "problema" si la biciclete SH aduse din Elvetia.

 

Parca si pe ceva biciclete noi ORBEA am vazut un sticker care spune ceva de pozitionarea franelor(in UK asa si in restul Lumii altfel), sper sa ajung pe la magazin sa fac o poza.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Traveller said:

Cum adica asa e normal? 

Rectific: asa mi se pare mie normal. Vezi mai jos...

 

6 hours ago, Traveller said:

De ce "trebuie" sa fie ca la moto?

 

Pentru ca utilizatorii comuni de motociclete si biciclete sa nu confunde manetele intre ele. Eu am cazut din acest motiv. Franarea urgenta se face din instinct. Daca actionezi frana spate cu aceeasi putere cu care o actionezi pe cea din fata o blochezi si viceversa.

6 hours ago, majikstone said:

- de ce ar trebui sa fie motocicletele luate ca standard si nu invers?

- de ce s-a standardizat montarea manetei fata pe partea stanga la bicicletele "de pe continent"?

 

Daca te uiti la bicicletele vechi ai sa observi ca frana fata era pe dreapta. Ba chiar si Tohanul & Pegasul nostru o aveau la fel.

 

shoe-brake1.jpg

 

 

 

 

6 hours ago, majikstone said:

Dar corect, de ce sa nu fie la motociclete ambreiajul pe dreapta si maneta de frana fata pe stanga? Nu de alta, dar bicicleta a fost inventata inaintea motocicletei din motive lesne de inteles.

 

 

Am explicat mai sus. La inceput bicicletele aveau frana fata pe dreapta. motocicletele au adoptat-o asa. Dupa care, nu stiu de ce, doar bicicletele moderne au schimbat regulile. 

 

La motociclete nu poate fi schimbat pentru ca ambreiajul si acceleratia nu trebuie SA fie pe aceeasi parte a ghidonului. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe sa prinda contur, sa arate a ce-mi doream.

"Cockpit" nou:

ebyhtBM.jpg

SJGsjk6.jpg7innFHT.jpg

 

Poate considerati coarnele inestetice, fiind de alta culoare decat ghidonul, dar asa mi-am imaginat eu ca ar trebui sa arate toate accesoriile - argintii.

 

PS - te obisnuiesti repede cu roti inguste?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.