Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

 

 

Dupa aproximativ 2 ani in care am tot cochetat cu ideea de a cumpara o bicicleta de cicloturism, azi a ajuns acasa in Ro, bicla mult dorita.

http://bikepark-dissen.de/produkt/neu-vsf-fahrradmanufaktur-tx-400-expedition-herren-fahrrad-14-gang-rohloff-modell-2016/

 

Acum cativa ani cand m-a prins febra cicloturismului.Am adaptat mountain bike-ul meu, dar parca tot simteam nevoia sa iau ceva mai serios ptr ture. Pe vremea aceea am cumparat o Furca SurlyTroll, plus portbagaje fata Tubus Tara, spate Tubus Logo. Lucruri extraordinare care si-au facut datoria perfect!!! De vanzare acum!!!

Dupa multe cercetari si e-mailuri, am ajuns la Fahrrad Manufaktur TX400( Frank cred ca mai tii minte ca te-am batut putin la cap cu bicla asta-multam de sfaturi!).In cercetarile mele pe net, am gasit un magazin in Frankfurt. Am tras o fuga la Frankfurt si am vizitat magazinul, dar din pacate aveau doar marimea 47, iar mie imi trebuia 52.

Dupa alte plimbari din site in site, am gasit magazinul.

Bicicleta am achizitionat-o exact de pe site-ul din link-ul de mai sus, dar cu ceva peripetii. Nu a fost chiar asa usor precum am crezut eu. Mi-a fost greu sa gasesc o solutie de plata, ba nu mergea cu cartea mea de credit, ba Pay Pal nu functiona. Primesc un zbor de Frankfurt( lucrez ca insotitor de bord) si pe timpul zborului am ocazia sa intru la discutii cu unul dintre pasagerii zborului Abu Dhabi -Frankfurt. Cumva am ajuns la discutii de cicloturism, munte, iesiri in natura. Asa am ajuns sa-i spun ca vreau sa cumpar o bicla din De, dar nu reusesc sa o platesc nicicum. Moment in care incredibil sau nu, omul se ofera sa ma ajute. Si nu oricum. A avut incredere maxima in mine. Omul a platit bicla din banii lui, urmand ca eu sa-i trimit banii cu prima ocazie.

Zis si facut cu precizie germana. Bicla a fost luata si trimisa la el in Mainz mai exact. Cu prima ocazie de la cumparare, am luat un alt zbor la Frankfurt(acum 3 zile) si am plecat sa impachetez bicicleta si sa o platesc evident. Am impachetat bicla, am platit si urma sa gasesc o modalitate de transport. Contactez Mayer(firma de transport persoane) dar cu ei cumva nu am reusit sa ajung la un acord. Contactez DHL, ei imi spun ca e prea mare coletul, ca in Ro nu au masini care sa o transporte. Caut avion...ceva cam scump. Intr-un final contactez o alta firma de transport care ma loveste cu un 800 E transportul...dar tot ei imi spun sa incerc Eurolines. Dau un telefon la Eurolines Frankfurt, unde aflu ca a doua zi pleaca un autocar spre Ro...cu 25 E/bicla.Iau rapid bicla bine impachetata, o arunc in trenul dinspre Mainz-Frankfurt si sunt deja la sediul Eurolines. Completez un formulat, doua...platesc, iar doamnele de-acolo ma asigura ca va ajunge in siguranta bicicleta. Azi, fratele meu a ridicat bicla de la Deva in stare perfecta!!!

Acum urmeaza sa-i dau ceva ture cand voi avea vreme...abia in vara!

 

 

  • Upvote 4
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos si ureaza-i sanatate domnului acela, din partea mea.

 

LE: si mie mi-e dor de Frank

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta cu care am facut 2 tururi cicloturistice in Spania. In iunie-iulie2016 si iunie-iulie 2017.

 

Bicicleta este Vortrieb echipata cu un butuc Shimano Alfine 11. Portbagaj Tubus si coburi Vaude Aqua Plus.

AVdpiVr.jpg

 

yQDgJA7.jpg

 

zseZYYy.jpg

Edited by Alexandroni Catalin
  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine arata!!!!Felicitari pentru turele facute! 

Multi Ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexandroni Catalin

S-o folosești sănătos în continuare!

O mare întrebare: cum se comportă Alfine 11 pe urcări, luând în calcul bagajele? Mă bătea și pe mine gândul să pun un butuc de acest gen pe MTB-ul de tură, dar am citit recenzii destul de diferite cu privire la fiabilitatea lor în contextul unei biciclete încărcate, „de tură”. Mai ales pe urcări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexandroni Catalin

 

Felicitari pentru turele din Spania.

In masura in care este posibil, mi-ar face mare placere sa citesc povestea acelor ture, in sectiunea cicloturism.

 

Ce se vede pe portbagaj desupra gentilor laterale este cumva o husa pentru trasnportat bicicleta in avion?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, gibonu said:

@Alexandroni Catalin

 

Felicitari pentru turele din Spania.

In masura in care este posibil, mi-ar face mare placere sa citesc povestea acelor ture, in sectiunea cicloturism.

 

Ce se vede pe portbagaj desupra gentilor laterale este cumva o husa pentru trasnportat bicicleta in avion?

 

Asa pare. Husa de la Vaude:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu nu este nici o husa de transport bicicleta. Este pur si simplu o geanta chinezeasca de bagaje unde mi-am tinut cortul si izobrenul .

 

Bicicleta am impachetat-o intr-o cutie de carton pentru transportat bicicleta.

 

8G1mfv5.jpg

 

Aici sunt la aeroport cu toate bagaje, unul din coburi este in bagajul sport, iar bicicleta in cutia de carton. Poza este facuta inainte de plecare la aeroport din Malaga.

 

wOJj1HI.jpg

 

@diorgulescu am sa revin cat de curand cu o parere asupra butucul shimano alfine 11.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicletele noastre : Merida crosway100 si Jamis Aurora 2014

o5IH0vwoR2f52rPl6Of62RBno3T9punkErnM90Dls4mgiwibAEVIaA86ZfqvGJ33ImbJ_WheYoOuSDsq9b3lxeVSiNKW_OMscenITk58qKebQs78hJhkfoTItuGNTo5JcHROOw-d7SAAJvvgR8rBgsX0LUwFfTKtvBdhUFEqsVz-iOT_nhibnb7nSXl_s4vi6DGompvSPot6ey-HqGqt-9MJwhtLt1vFFV_z0pTIXBulaMqSfZ4I8SJYfz-pAzlH9VhVJM-RlCWwGHWRXJqnpnLgZKJqMjc3CGu5T2Ne_5wbWz2Hq37ttNWSlorSpC8cUpnJyaC34QCgtYODNpMNzS404SJCKGiAmWj6I100GvHqISS7tRw4KB6C2cxd6d2gB3m7Y0HctpOQ-Pw6bhlUjVdPeO_5bR35tlrbrzeDDjIIOlAuqO7sEo1ZtRJJwPlIa4on3R9basmqCvT-NCA-waB9VA91gV8zy4VVkuK7oMxZExc2RjaJcM5G9R365-8hzqlCmI3QUaneYhoqwnul2jsK2li_x7mEK1GwgbPbDDouw3HiDptPtbOOSv9deJJ8YQxGe1djUWX9dBf_Ng9EI-V4fKFkGLNBfGm-U6ZJeaxF2wP04yJ-9clKx1AKcHg6ov1DxYF6pYDqDd5hg2KULUXVKsqX-Ps3cA=w1240-h1341-no

 

TKRYgjHpBcvAE5AHVPnca-gn_ctocHxCvl4RuFdi8A0r1ppyhvPYMtzRCuBQliTW0d3gAU98Xk0j5ca_tt2BkHZvWfNQuf8U09oqK0mKAV6tBo417MPXeTsiXQn8MWAtOIcPxCLVYZgCuFKM_2AIol2t0xASQNmnhHZi_aOnnGPyRVZQlIsLDsw2dfHlXlZpdRXwG4PEZ_rZnSxjTaEe7vmA7fsIPa9-XA068GGJogormY2HvBx8fiN2OYg1k_mJ1KHLuDykyh-w70hj4OdfA8crcsJkJLtfFwGGJZhBVezVZetaRS0bD4TevQvGgc20vFlbyAVBn0gqVX3iZsp918SHw2BZoBMOUfRqW-lzbmh_cLN-WnaWewxCzG_GhBvIIV8F3mMtcZXEZQwtEsCZFYGMDOk6E4_fZEM11tu5wChZaRLMfFE5w_XbIra_DtUACDNvJcQMn6kf5EpMQ1qxet7BG1oS2s6IXgLvhRBxf5xrFuU0YKEzCBNzQYzjbUusvb8KtI1UAnB8IQBMb2s5m9WC1d6JnHctiWKcNUdA-WwDfcGh_RY-wV8NrqPwr2gDTawPFHBAosvMa0icxQ1trxUR1UKK7sfWqt6G58LNabxQ1gaGMPbXU-tQmTKJdG2Bx9qNsnoTNVaGrxKdzaOvzGiNMbi6k_Cjgg=w1490-h1341-no

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă un Trek 4300 a cărui destin a fost schimbat. Parcă mai mulți colegi folosesc acest model pentru turele de cicloturism, printe care și @gibonu dacă nu mă înșel.

 

drE7GQ-WVBGyfO0mCXeLHQZ6mfn-i1u7qmRDk5vT

Bicicleta:

- deore față, xt spate, manete deore

- andrenaj deore hollowtech II

- frâne avid bb5

- șa SMP TRK gel

- pedale Shimano Deore XT PD-T8000

 

Echipament de tură:

portbagaj spate: UNI SUPER TOURIST DX (DISC)

coburi spate: Ortlieb BackRoller classic

geantă cadru: Topeak MidLoader 3 l Tube Bag

geantă ghidon: Ortlieb Ultimate6 Classic - dacă eram un pic mai citit, îmi luam Ultimate6 Plus.

sac impermeabil: Ortlieb Dry Bag PS10 75L - ăsta a fost impermeabil căci am reușit să-l ciupesc la prima tură :( Bănuiesc că a alunecat pe portbagaj și s-a tăiat un pic. Mă gândesc să-i trag un petec de bicicletă și să pun ceva pe portbagaj pe viitor să nu se mai frece de muchiile alea ascuțite, dacă aveți vreo sugestie...

 

Mă gândesc în tură să pun un rucsac deasupra dry bag-ului în care să am la îndemână lucrurile folosite cel mai des.

 

O să las câteva vorbe și despre echipamentul de camping pe topicul dedicat.

 

@Lucianpim ce ai pe bicicleta a doua pe portbagaj e sac impermeabil sau e geantă? 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Corect, si eu folosesc un Trek 4300 pentru cicloturism. Al meu este model 2007, al tau pare mai nou.

Foarte tare genta de pus pe cadru de la Topeak, comparativ cu tigania mea facuta dintr-o teava de canalizare.

 

Ai grija la peticul pe care vrei sa-l pui pe sacul de la Ortlieb sa nu fie afectat de lipiciul din kit-ul de pana.

 

Despre izolare, poti folosi o bucata de camera de bicicleta sau o bucata de burete pentru izolat tevi. Buretele costa cativa lei si il gasesti la orice BricoStore / similar.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 9 minute, gibonu said:

Ai grija la peticul pe care vrei sa-l pui pe sacul de la Ortlieb sa nu fie afectat de lipiciul din kit-ul de pana.

 

Mă gândesc să pun petec autoadeziv, nu prea m-am împăcat niciodată cu alea cu lipici. Problema nu e tragică deoarece în sacul respectiv pun cortul iar într-un alt sac mai mic pun salteaua + sacul de dormit, asta ca să am un ”cilindru” format de cele două care să stea bine lângă cort în sacul mare, nu să se împrăștie. Mă enervează doar că l-am stricat de nou. Cred totuși că nu a fost destinat pentru a fi utilizat așa ci pentru a fi introdus într-o geantă care nu e impermeabilă :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, paulrad said:

Cred totuși că nu a fost destinat pentru a fi utilizat așa ci pentru a fi introdus într-o geantă care nu e impermeabilă :D

Asa arata si drybag-urile de motociclete si sunt prinse cu corzi elastice sau curele direct de sei/portbagaje. Ce-i drept, cele de biciclete sunt mai subtiri pt a fi mai usoare, dar cred ca ai fost tu ghinionist ca l-ai rupt pe asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad @Stuparul

Am folosit cu succes Dry Bag PD350 (https://www.rosebikes.ro/ortlieb-pd-350-dry-bag-553660), „îndopat” și umflat, prins cu corzi pe portbagaj. Mers chiar destul de mult cu el, chiar și pe drumuri mai proaste și nu are nici-o zgârietură.

 

Din câte știu, modelul pe care tu l-ai ciupit nu e destinat expunerii directe către șocuri. PD350 (da, e mare, dar îl poți rula cât ai nevoie) e conceput și pentru cei cu motoare sau „caiaciști”.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu am văzut și eu apoi că există modelul ăla care pare mai robust, ce am luat eu e ”ultralight” și ultrasensibil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se termina asfaltul si tot ce-ti trece prin cap e ca ai sub tine jentile unei biciclete de oras.

 

bbff54be19083935f167c32a2fc37085.jpg

 

35b0e9c6ec2ebd1ae035238bd446e607.jpg

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk
 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoase utilaje aveti voi pe aici!

Am cateva drumuri mai lungi de facut in vara 2019, dar inca nu m-am hotarat cu ce bicicleta sa merg. Care e primul criteriu dupa care alegeti bicicleta? (sigur, dupa monturile pentru suporti de bagaje). Sa fie cat mai rapida, cat mai comfortabila, cat mai usoara, cat mai rezistenta? In ce ordine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comfortul pe primul plan.

Tot comfortul te va face mai rapid, ca vei putea sta mai mult in sa. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihaitasr

 

Confirm si eu ceea ce ti-a spus @Stuparul legat de confort.

Strict la cicloturism, degeaba te deplasezi rapid cu o bicicleta usoara daca o faci fara confort.

 

Si mai clar: daca de dor curu', umerii, mainile la finalul zilei, n-ai facut nimic, ziua urmatoare va fi o alta corvoada si nicio placere.

 

Din motivul asta, unii au mai multe biciclete: una pentru cicloturism, alta pentru sosea / MTB, etc.

 

Nu da cateva kg in minus in detrimentul confortului. Nu merita la cicloturism.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confortul și fiabilitatea (adică rezistența pieselor la solicitările așteptate) sunt pe primul loc.

Cicloturism se poate face cu orice bicicletă pe care deja știi că te simți bine în ture de 50-100 km/zi, pentru mai multe zile.

Nu-i musai să fie bicicletă ”dedicată”, poate și și un MTB adaptat, ba poate fi și o cursieră cu geometrie relaxată (de anduranță), dacă știi că tura o să fie numai pe asfalt de bună calitate.

Poate fi și o struțo-cămilă făcută pe bucăți.

Poți să mergi și fără bagaje, adică nici măcar portbagajul nu l-aș considera obligatoriu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.