Frank

Bicicleta de "excursie"

Recommended Posts

Oscilez intre un MTB hard-tail (ceva entry level, imi place mult 2019 Trek Roscoe 7) si ceva cu ghidon cu drop (am avut 2018 Pinnacle Arkose 2 si mi-a placut mult).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ia-o asa, la mtb iti trebuie cauciucuri de sosea/turism, altfel tragi ca magarul si deja ai o problema.

Daca te orientezi spre hibride, poti alege intre cele orientate pt sosea sau offroad, si ai diferente intre cauciucuri si la furci, fixe vs cursa de 60mm, iar daca esti baftos poti gasi furca si cu prindere pt coburi sau bicicleta cu aripi deja montate.

La bani putin cred ca sunt la fel de grele toate variantele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam ca anul acesta (pana cel tarziu in primavara) sa achizitionez o bicicleta de cicloturism/ touring dar pe care sa o folosesc si ca bicicleta de deplasare catre job.

In prezent am o Merida Ride (cursiera endurance) cu care am facut cateva ture scurte de cicloturism. Chiar daca nu are mont-uri pentru portbagaj, am gasit un portbagaj adaptabil, cu montare pe furca spate, astfel ca pot pune o geanta/ cob-uri.

FRVVTaJ622pQrohilhMXGgfATLmb15pgN8KWaFQE

 

Pq_hs_nuJbCZuv-NdYsO9aHZasZOjU4MCAUitMlB

 

Pot spune ca bicicleta s-a descurcat admirabil pe drumuri nu chiar "coala de hartie", ba mai mult:

- m-a dus pe drumul in lucru de la Dacia la Viscri iar apoi pe drumul desfundat de la Viscri la Bunesti, fara absolut nicio problema.

zj9rcn2BROaHUCLN8XYZ4xA8MCTjD9gggosDe7Fm

 

- a facut fata chiar si la o coborare (este adevarat, foarte atent si fara viteza) pe un traseu de genul acesta:

v3rFFvjn4GDQR-p7ZLF_mA-P5dT6nx3-ALOSU2A1

 

 

Am pus pozele pentru a vedea cam care ar fi maximul de traseu off-road pe care l-as parcurge. Marea majoritate a turelor le planific pe sosea, dar sunt cazuri in care diverse drumuri sunt in lucru...sau pur si simplu nu ai informatii despre o portiune de drum si nu stii la ce sa te astepti...si mai dai si de drumuri de pamant sau pietris batatorit, macadam, etc.

 

Acum, eu as dori o bicicleta:

- la care sa pot monta portbagaj normal, dar si posibilitatea de a pune aparatori de noroi (cele conventionale, nu-mi plac cele cu prindere pe seat-tube sau furca)

 

- pe care sa o folosesc in ture de cicloturism, nu cu foarte mult bagaj (cam ce se vede in poza de mai sus). Drumuri in principal asfaltate, dar sa nu fie probleme daca asfaltul se termina brusc...si mai dau de un macadam, drum pietruit, poteca de pamant, etc

 

- pe care sa o folosesc ca si bicicleta de mers la job. Detest sa port rucsac in spate, din acest motiv vreau o bicicleta pe care se poate monta un portbagaj in care sa pot cara un tricou/camasa/ pantaloni pt birou

 

- care sa nu-mi rupa totusi bugetul, astfel ca suma maxima ar fi in jur de 3500-4000 lei.

 

 

Acestea fiind spuse, m-am tot uitat in principal la biciclete de touring. Avand in vedere profilul turelor, nu m-as orienta catre o bicicleta cu furca flexibila, ci mai degraba la una cu o geometrie mai relaxata, care sa poata suporta cauciucuri mai late (un 32mm cred ca ar fi decent pentru astfel de drumuri), care sa aiba mount-uri pentru portbagaj si aparatori de noroi si care sa aiba o echipare cel putin decenta (un Tiagra, de ex) care sa nu te lase cand ti-e lumea mai draga. In plus, tintesc un angrenaj compact 50-34 si o caseta 11-32 care sa-mi permita abordarea mai lejera a unor catarari in conditii in care ai si bagaje.

 

In toamna tarzie a anului trecut m-am tot uitat pe diverse site-uri de profil...dar ceea ce doresc eu cam sare lejer din bugetul alocat.

 

Ce mi-au sarit in ochi:

1. Fuji Touring Road Bike 2018 - pretul era in jur de 890 EUR cand ma tot uitam eu. Acum vad o reducere (chiar reala) la 594 EUR.

https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/fuji-touring-road-bike-2018/rp-prod166407?mx=a

Nu este specificat daca vine si cu aparatorile care sunt in pozele in varianta pe negru, portgabajul spate este inclus in specificatii.

Echiparea nu este insa chiar cine stie ce, vine cu bar-end shift-ere (tocmai cand ma obisnuisem cu dual-controls), cadru otel, greutate maricica (dar probabil include si portbagajul)

 

2. Jamis Aurora Elite 2018 Touring Bike - 1000 GBP. Depaseste cam mult bugetul. Vad insa ca Evans Cycles nu mai face livrari internationale...

https://www.evanscycles.com/en-ro/jamis-aurora-elite-2018-touring-bike-EV306053

Cadrul tot otel, echipare Shimano 105, dar tot cu bar-end shifters, tot in jur de 13.5kg.

 

De curand am vazut si varianta 3...care imi cam face cu ochiul. Deci:

 

3. Triban RC 520 - https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-rc-520--id_8554421.html

Pret cca 3670 Lei, intruneste cam toate cerintele mele:

- are gauri pentru prindere portbagaj fata-spate si aparatori de noroi,

- poti pune cauciucuri de maxim 36mm,

- echipare Shimano 105 R7000 (am verificat si pe site-uri de afara...este eronata descrierea de la Dechatlon Romania cu non-sensul "Sora 105").

- angrenaj 50-34, caseta pe 11 viteze 11-32, schimbatoare 105 Dual-Controls. Pedalierul inteleg ca este un RS510, un fel de 105 dar nebranduit asa.

- greutate relativ decenta (10.4kg), cadrul insa este de Al si cu furca fata carbon. Cu aparatori si portbagaj cred ca tot va fi sub greutatile celor de mai sus.

- vine cu frane pe disc, desi asta nu era unul din criteriile mele.

- avantaj ar fi garantia locala si service care este destul de convenabil pentru mine.

 

Bicicleta a fost lansata pentru moment doar un UK, are review-uri destul de pozitive ca si touring/ commuting bike.

Vad ca la noi inca nu este disponibila nici in magazine dar nici cu comanda online, dar presupun ca lunile urmatoare va incepe sa fie disponibila si pe aici.

 

Opinii& pareri despre variante? Alte sugestii luand in considerare caracteristicile prezentate?

 

Si nu in ultimul rand...cum vedeti necesitatea unei astfel de biciclete? Ma refer in principal la faptul ca, dpdv al geometriei, cadrul de la RC520 este destul de asemanator cu cel al cursierei existente, imbunatatirile ar veni doar din posibilitatea de a pune aparatori de noroi si niste cauciucuri mai late pana la 36mm (cursiera pe care o am acum poate primi caucicuri de 28mm....cele de 32 sunt deja la limita extrema, iar portbagajul l-am rezolvat prin cel adaptabil pe furca spate).

Spun toate astea pentru ca, desi depozitarea nu este chiar o problema (stau la curte, am garaj care o poate primi si pe asta noua), negocierea cu sotia va fi dura 😃.

Mai ales ca ma batea gandul sa am si o bicla de off-road (nu ceva foarte pretentios, la ce as folosi-o eu cred ca un Rockrider 520/ 540 ar fi suficient), iar in conditiile astea si bugetul incepe sa fie un pic afectat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , eu am Jamis Aurora ( fratele mai mic a lui Elite ) luata tot de la Evencycles . Am mai schimbat cate ceva pe la ea dar are peste 25k la bord . O folosesc in principal spre munca si inapoi ( chiar si zilele astea cu zapada ) dar a facut si cateva drumetii cu bagaje si sunt multumit de ea .Problema la ea este ca nu accepta cauciucuri peste 35c .

Un cadru care l-am vazut de curand :

https://www.tritoncycles.co.uk/frames-forks-c6/road-frames-c47/marrakesh-dropbar-frameset-2017-p19405

Bafta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea sunt tentat sa o construiesc pe bucati, cu siguranta ajung la un cost peste o bicicleta deja echipata.

Mie imi cam surade acel Triban RC 520...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te si la bicicletele de cyclocross / gravel bikes. Eu am luat acum cateva luni un Boardman (la mana a doua). Model 2014, dar in stare foarte buna. Am gasit-o mult prea ieftina ca sa nu o cumpar. Are in jur de 10 kg (parca 10.5) si are SRAM Apex, cu frane mecanice pe disc. Initial am cumparat un set de 105 hidraulice ca sa le schimb, dar am fost foarte surprins de cat de bune pot fi franele astea setate corect, asa ca nu le-am mai schimbat. E de luat in considerare si ca precomandasem Cannondale CAADX Ultegra (modelul 2019), dar pana la urma am preferat-o pe asta.

Poate ar merita sa arunci un ochi si la biciclete folosite, vechi de 2-3 ani.

 

Asta e cea pe care o am eu si de care sunt super mega ultra incantat:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Tribanul RC520 putem zice ca intra in categoria gravel, permite cauciucuri  mai late (36mm), are toate gaurile prevazute pentru a putea pune porbagaj fata-spate si aparatori de noi, geometrie mai relaxata.

Cyclocross-ul pur nu este chiar cel mai indicat pentru ceea ce vreau eu: pozitia nu este foarte confortabila, permite cauciucuri de 32mm din cate stiu eu, nu prea are gaurile de care montaj de care ziceam mai sus.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce zici, dar vezi ca acum multi vanzatori au gravel bikes si le fac publicitate ca fiind de fapt CX (ceea ce nu sunt). Cyclocross-ul e reglementat de UCI si are cateva reguli pe care multi producatori le incalca. Inclusiv Boardman cu bicicleta mea, care se mai si numeste Boardman CX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin destul de tarziu cu un review asupra butucul shimano alfine 11 . butucul a cedat mai exact problema este la disc dupa multe franari a cedat piesa care tine discul este facuta foarte subtire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fostul cadru de otel al bicicletei mele de sosea, o furca Surly Cross Check care zacea nefolosita de ceva vreme, si piesele reciclate de pe fosta bicicleta de oras, am incropit bicicleta asta, pentru oras, dar si ture de cicloturism cu bagaje.

 

T6GqiUT.jpg

 

Transmisia e 2x9, cu foi 46/33 si pinioane 12-36, manete SRAM X.0 GripShift, schimbator spate SRAM X.7 si schimbator fata Shimano 105. Portbagajele sunt de aluminiu, de la Racktime (marca a Tubus), rotile sunt Mavic Aksium (cu limita de 130 kg) iar cauciucurile sunt (momentan) Bontrager AW3 de 32 mm. In forma actuala, e chiar sprintena prin oras pana la 25-30 km/h, iar incarcata cu bagaje inca n-am avut ocazia s-o folosesc. Poate anul viitor va primi un pedalier Shimano GRX 46/30 (sau ceva similar), desi am mai facut ture cu bagaje in zone montane cu raportul minim de 33/36 si nu a fost chiar sfarsitul lumii. Cum iarna bate la usa, va fi folosita doar ocazional, prin oras, dar vara viitoare va avea parte de mai multa actiune.

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut majikstone,

Chiar drăguță și accesorizată destul de bine!

 

Salut Alexandroni Catalin,

 

Frâna a fost abuzată? sau s-a utilizat normal?

Edited by IonutA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA putem sa zicem abuzata ca am avut greutate multa in spate la bagaje. a cedat corpul butucul dar mecanismul merge si cu acuma foarte bine si schimba excelent. Shimano Alfine 11 este un bun butuc daca este folosit cu o frana V-Brake. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respectivul portbagaj nu se poate monta in alta pozitie decat cea actuala, dar nu sunt ingrijorat. Oricum are limita de greutate de 10 kg si oricum nu cred ca il voi incarca cu mai mult de 5-6 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am preferat tipul asta de portbagaj din simplul motiv ca, spre deosebire de cele lowrider, pot monta deasupra lui bagaje usoare (sac de dormit, saltea autogonflabila sau izopren). Problema mea in trecut la ture de cicloturism nu a fost greutatea cat a fost volumul bagajelor. Cu un portbagaj de genul asta pot muta in saci compresibili (de genul celor de la Ortlieb pe care ii am deja) obiectele voluminoase si usoare, fara sa am nevoie de un alt set de genti. Discutam de maxim 2-3 kg. Astfel, cortul poate fi pus linistit pe portbagajul spate, iar in gentile spate ramane mult spatiu disponibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

nu știu dacă mai este de interes acest topic și dacă s—a discutat deja, însă nu am văzut amintindu-se 2 opțiuni iconice zic eu pentru Travel:

Koga WorldTraveler și Salsa Marrakesh

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil nu s-a discutat pentru că nu prea a avut nimeni (cred că țin minte un singur membru al forumului care avea o Koga WT și a făcut turul României cu ea).

Plus că acum, la câte opțiuni sunt, de la biciclete și piese până la echipamente, poți să faci turism cu multe feluri de biciclete, arată timp cât sunt fiabile pe termen lung și îndeplinesc criteriile fiecăruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi anul trecut nu m-am servit foarte mult de ea (cu exceptia catorva iesiri la cumparaturi si catorva drumuri la serviceul auto), am decis ca anul asta sa "pun la punct" bicicleta de excursie de mai sus oferindu-i o transmisie 2x10 si un ghidon si manete de sosea. Upgradeul a fost unul relativ "low cost", cu periferice entry-level si o buna parte din componente luate second-hand sau reciclate din proiecte anterioare. Pandemia a avut din pacate (si are in continuare) alte planuri, asa ca inca nu mi-e clar cand voi avea ocazia sa ma folosesc de ea la o tura pe masura ei, dar vom vedea ce ne rezerva vara. Macar acum are un cap si o coada si e pregatita de actiune.

 

Uc6i2Ji.jpg

 

In linii mari, se prezinta cam asa:

- cadru de otel Holdsworth Brevet + furca Surly Cross Check

- transmisie 2x10 cu foi 46/30 si caseta 11-36 (manete Ultegra 6700, schimbator spate Deore M592, pedalier Shimano 105 5703 convertit din triplu in dublu 46/30, caseta Microshift de la Decathlon ca doar asta am mai gasit in stoc)

- roti Mavic Aksium Elite cu cauciucuri Bontrager AW3 de 32 mm

- portbagaje Racktime Addit (spate) si Topit (fata), cu limite de 30 si respectiv 15 kg + aripi SKS

- niste pedale ordinare de la BBB, dar care la nevoie poate ca vor fi inlocuite cu niste Shimano M520 cu SPD

 

In total, echipata cu tot ce se vede in poza, cantareste 12.8 kg, ceea ce nu e rau deloc tinand cont de specificul ei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, majikstone said:

vor fi inlocuite cu niste Shimano M520 cu SPD

de ce nu Deore XT T8000 sau ceva similar? :)
 

- ajungi la camping, faci englezescul shower, bagi șosetele albe în șlapi/sandale și vrei apoi să mergi la magazin cu bicla, poți merge fără să te schimbi

- sau și mai probabil având în vedere aura de deasupra ta, îți toarnă un nor în cap toată ziua, ți se udă bine pantofii SPD, ziua următoare poți pedala și cu șlapii/sandalele/adidașii sau ce mai ai la tine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in mare parte pentru ca pedalele M520 le am deja, ramase din vremea cand le aveam pe bicicleta de sosea. Cu toate astea, din motive practice, ca cele la care ai facut referire, e posibil sa ramana definitiv cu pedale cu platforma (desi poate nu neaparat astea actuale din plastic).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am sfarsit cu pedale mixte pe bicicletele mele de turism. Incovenientul "nimeritului" la clipsat e foarte mic.

Impaci si capra si varza.

 

Foarte faina bicicleta. Pozitia e una relaxata? Ce reglaje i-ai facut din punctul asta de vedere? Vad ca ai tija fara offset, pipa pe pozitiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se par imposibile pedalele alea mixte (cu o fata SPD si cealalta plata), in mare parte datorita faptului ca trebuie sa nimeresc partea corecta a pedalei. Pe bicicleta de sosea (unde am SPD-SL) deja e cum e, si era sa o patesc destul de urat la clipsare de cateva ori, dar pe o bicicleta incarcata mi se pare mult mai periculos sa trebuiasca sa intorci pedalele din mers cu pantoful la 5 km/h o data plecat de pe loc sau sa te trezesti ca iti aluneca dintr-un foc piciorul de pe partea gresita a pedalei.

 

Either way, va trebui sa imi iau o pereche de incaltaminte pentru turele cu bicicleta asta, ori ceva "ordinar" de sport, dar cu talpa mai rigida, ori niste pantofi SPD dar mai "de civil" (care se pare ca ar fi bine mersi compatibili si cu pedale plate). Ce zice @paulrad e valabil - posibilitatea de a folosi alta incaltaminte la nevoie e ceva important, dar pedalele "asimetrice" mi se par mult prea periculoase pentru gustul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.