VD*

Cube Aim Black'n'Blue 2019. Pareri?

Recommended Posts

Salutare

Asa cum spune si titlul, este vorba despre o bicicleta MTB, Cube Aim 2019

As dori sa o achizitionez pentru deplasari urbane (preponderent), dar si pentru usoare deplasari montane. 

Sunt incepator in ceea ce priveste acest capitol si voiam sa va cer parerea in legatura cu bicicleta intrebarile fiind urmatoarele:

Raportul calitate/pret este ok?

Pot gasi o bicicleta la fel de atractiva si de echipata in acelasi pret sau mai ieftin?

Echiparea este una ok pentru entry-level? Daca nu, ce ar trebui sa aiba in plus?

A avut cineva de a face cu un astfel de bicicleta?

Daca se poate un rapid raport pro/contra?

 

Link: 

https://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-aim-black-blue-2019

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pot gasi o bicicleta la fel de atractiva si de echipata in acelasi pret sau mai ieftin?"

 

Nu mi se pare atractiva nici din punct de vedere al modelului, nici al echiparii! are cele mai ieftine componente, incepand cu cauciucurile si terminand cu schimbatoarele...

ai b'twin sau devron echipate mai decent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, are cam cele mai slabe dotari posibile, doar in Cora gasesti bicicleta mai slab dotata.

Rockrider 540, care e mai ieftina momentan ca e la reducere, e mai bine dotata si mai usoara.

Practic la Cube platesti 4-500 lei brandul desi e mult spus ca Cube e vreun brand de luat in seama pe plan international. La noi e cunoscut din motive de marketing bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

540 nu se mai gaseste. mai au ceva pentru dame...

 

referitor la "valoarea" brand-ului: CUBE este un mare brand!

exista pe toate pietele lumii, furnizeaza bicicletele pentru wanty-groupe, au cercetare etc.

desi am un cadru de carbon CUBE, nu sunt un admirator al acestui brand...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

100% de acord cu antevorbitorii: la banii astia cel mai bine te indrepti catre B'Twin sau Devron, echiparea va fi clar mai rezonabila, iar diferenta dintre calitatea cadrelor minima. In plus, tinand cont ca vei folosi bicicleta preponderent in oras si rar pentru "usoare deplasari montane", poate n-ar fi rau sa te uiti si peste oferta de biciclete de trekking/cross, mai potrivite pentru oras si cu toate astea capabile sa se descurce onorabil si pe trasee montane cat timp nu faci nimic extrem.

Edited by puterfixer
Fără atacuri
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

preturi rezonabile gasesti si la Kellys (Slovacia).

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, PVN10 said:

540 nu se mai gaseste. mai au ceva pentru dame...

Online nu dar se gaseste in magazine. La Pallady mai au un L, la Ploiesti un M. Nu stim de unde e baiatul si ce marime poarta.

Ce e clar OP e ca daca vrei ceva de brand, fie el si mediocru, o sa platesti si pentru asta. La Decathlon si Devron o sa platesti doar pentru dotari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri

Trebuie sa recunosc ca mi ati taiat putin din "aripi" fiind fel convins (pana in momentul de fata) ca bicicleta precizata de mine este, putin spus, de luat in considerare. 

M a atras mult cadrul si faptul ca are cablurile interne (nemai gasind aspectul asta la alta bicicleta in price range ul acest). 

Insa fiind incepator, desi am facut un minim de studiu, nu prea stiu ce schimbatoare, frane etc ar trebui sa urmaresc. (Nu cunosc calitatea fiecarui model de piese)

 

Cateva date despre mine ca sa fim mai precisi in recomandari: 

- 178cm, 75kg, sunt din Craiova, buget de maxim 2000lei

 

S a vorbit mai sus despre biciclete de cross/trekking. Ce componente ar trebui sa urmaresc pentru genul asta de biciclete? Ce le face cat mai bune pentru stilul lor de mers?

 

+Se pot da niste exemple de la Devron "echipate mai decent"? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, VD* said:

S a vorbit mai sus despre biciclete de cross/trekking. Ce componente ar trebui sa urmaresc pentru genul asta de biciclete? Ce le face cat mai bune pentru stilul lor de mers?

 

O bicicleta de cross/trekking vine cu roti de 28" si cauciucuri ceva mai inguste si putin cramponate, plus o furca cu travel mai mic (sau complet rigida) decat un mountain bike. Si cadrele sunt in general marginal mai usoare, iar pozitia si geometria sunt mai potrivite pentru mers pe sosea/prin oras. Ca echipare sunt, in general, similare spre identice cu MTB-urile, diferenta fiind eventual la nivel de rapoarte de transmisie (pedalier cu foi ceva mai mari la bicicletele de trekking, sau eventual caseta cu pinioane ceva mai mici).

 

Bineinteles, ai si varianta sa iei un MTB cu roti de 29" (care, practic, au acelasi diametrul al jantelor precum cele de trekking/sosea) si sa ii pui niste cauciucuri mai inguste si mai putin cramponate, dar sunt niste bani pe care ii vei cheltui in plus, iar greutatea totala tot va fi ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, PVN10 said:

Cablurile interne nu sunt neapărat un avantaj!

Au prostul obicei să lovească in cadru pe interior si să producă niște zgomote supărătoare. Unele echipări cu bugete ridicate rezolvă problema, dar nu este cazul aici.
Servisarea este un pic mai migăloasă, dar nu science-fiction.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o mica concluzie in urma a ceea ce am citit pana acum ar fi ca in price-range ul asta ar trebui sa privesc mai mult inspre Btwin si Devron datorita faptului ca sunt mai avantajoase calitate/pret?

Mi ati spus ca schimbatoarele, anvelopele si mai multe componente de la Cube-ul ales de mine ar fi niste componente slabe, dar eu unul in price range.ul asta cam la toate bicicletele am vazut aceleasi componente, exceptand, poate, anvelopele. Ce variante am?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, VD* said:

Ca o mica concluzie in urma a ceea ce am citit pana acum ar fi ca in price-range ul asta ar trebui sa privesc mai mult inspre Btwin si Devron datorita faptului ca sunt mai avantajoase calitate/pret?

Da, sunt mai avantajoase calitate pret pentru ca dupa cum am precizat mai sus, in cazul lor platesti strict dotarile nu si brandul.

Acum, daca o sa te foiesti prin parcuri si putin pe poteci lejere de padure, nici sa iti incarci mintea cu toate liniile de schimbatoare si variantele de furci nu are rost.

 

Astea fiind spuse, la acest nivel, diferentele dotarilor sunt totusi minime, iar scopul pentru care vei folosi bicicleta nefiind unul solicitant, daca ti s-a pus pata pe Cube sa nu te gandesti ca iti iei vreo mare teapa daca o cumperi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama, ce "dotari" poa sa aibe bicicleta aia. Nici macar deore. Chiar asa scump e brandul Cube?

Parerea mea e ca mai bine mergi pe Btwin sau Devron, banii vor intra in piesele pe care le folosesti si nu in numele unei firme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las și eu asta aici. În general e bine doar în trafic să semnalizezi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca diversi sportivi in diverse discipline folosesc biciclete Cube nu este un indicator al prestigiului brandului. Face parte din marketingul lui Cube (si al altor branduri evident) de a isi crea vizibilitate. Acele echipe folosesc Cube pentru ca sint platite sa foloseasca acele biciclete sau le primesc gratuit.

Exista N branduri la sosea cu istorie in spate care nu au prezenta la nivel de UCI. Asta inseamna ca sint nimic fata de Cube?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afirmatia initiala a invitatului special nu era legata de prestigiul sau istoria brandului, ci de cat de demn de luata in seama e pe plan international, respectiv comparativ cu Romania. Eu l-am contrazis, afirmand ca respectivul brand e cunoscut si luat in seama pe plan international, si nu doar in Romania, aducand argumentul ciclistilor profesionisti care participa la competitii pe biciclete Cube. As mai fi adaugat si niste linkuri cu magazine mari din diverse tari din Europa (Germania, Franta, UK) care comercializeaza biciclete Cube, respectiv cu varietatea de modele din oferta lor. 

 

Asta nu inseamna nici ca vreo companie cu traditie, istoric, pedigree si reputatie, care in schimb nu mai participa in competitii UCI, face biciclete mai proaste decat Cube, si nici ca pretul pe care il platesti pentru "brandul" Cube (sau pentru orice alt brand cunoscut pe plan international) e justificat in vreun fel. Tot ce am afirmat e ca, in ciuda convingerii antevorbitorului ca brandul Cube e cunoscut in Romania doar datorita marketingului agresiv, acelasi brand e la fel de cunoscut si pe plan international.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E la fel de cunoscut in afara cum este cunoscut si in Romania. Este un brand de pluton, exista zeci de branduri similare. Pentru mine este un brand de mina a 3-a cu un marketing foarte agresiv. Costul acelui marketing se vede in pretul la raft. Pina la urma tu, eu si altii, platim indirect costurile de marketing atunci cind cumparam un Cube.

Magazinele pot avea in oferta orice model de la Cube, din nou, nu este o dovada a renumelui Cube.

La finalul zilei trebuie sa fim realisti, bicicletele sub 1000 EUR au devenit entry level, cadre banale si doar spre partea de sus a intervalului cu componente ok. Sa discutam despre importanta brandului la cadre cu geometrii de acum 10 ani e risipa de energie si timp.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca avem definitii diferite asupra a ce inseamna faptul ca un brand e cunoscut sau demn de luat in seama. Din punctul meu de vedere, faptul ca e cunoscut si demn de luat in seama deriva din faptul ca e prezent si vizibil pe piata, respectiv ca au un volum deloc de neglijat de vanzari, indiferent daca volumul ala de vanzari sau vizibilitatea sunt justificate de calitatea oferita de marca.

 

In plus, daca revenim la discutia despre biciclete entry-level (nu doar sub 1000€, ba chiar sub 500€, cum e cazul in topicul asta), observam ca brandurile cu reputatie, prestigiu, istorie si volum de vanzari mult peste cele ale marcii Cube nu ofera nimic palpabil in plus la banii astia (sau nici macar nu au in oferta biciclete in gama asta de pret). Un Cannondale de 2000 RON nu ofera nimic in plus fata de un Cube de 2000 RON. Echiparile tot entry-level sunt (de multe ori nici macar Alivio, cu furci pe arc si roti grele), iar diferentele dintre geometrii sunt inexistente sau irelevante. Iar cine isi cumpara o bicicleta din gama asta de pret e, in general, incepator, si cu siguranta va aprecia in primul rand o greutate mai mica a bicicletei sau un raport de viteza in plus decat cine stie ce diferente de geometrie relevante pentru cei care participa la competitii (sau se comporta ca atare).

 

Asa ca ajungem la aceeasi concluzie de mai sus: mai bine un B'Twin sau Devron sau, de ce nu, ceva second-hand, cu conditia sa aiba o origine verificabila si sa fie in stare tehnica buna.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.