Sign in to follow this  
groogie13

Focus Cayo - Upgrade sau inlocuire

Recommended Posts

Are deja roti Mavic Aksium si voi ii propuneti sa-si ia altele noi? :) Tot acest "deal" doar ca sa treaca la 11s? 

Sa-si vanda actuala bicicleta ca sa-si ia alt SH, ar pierde din start peste 1500 lei in cel mai bun caz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Trevizes said:

Are deja roti Mavic Aksium si voi ii propuneti sa-si ia altele noi?

 

Pai daca pastreaza rotile actuale, alternativa ar fi sa isi cumpere o transmisie noua pe 10 viteze, asta insemnand Shimano Tiagra sau SRAM Apex. Nu cred ca e mai castigat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rotile actuale poate monta pinion Shimano 11 viteze. Sau cu o investitie de aproximativ 100 lei prin schimbarea freehubului pinioane Campa pana la 11 viteze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, TAZ said:

Pe rotile actuale poate monta pinion Shimano 11 viteze.

 

Modelul e din 2009, eu din ce stiu abia de la modelul 2010-2011 incolo au inceput sa monteze corpul casetei compatibil cu 11 viteze. Dupa cum observi in poza de mai sus, pe butucul actual e montata o caseta de 10 viteze Shimano fara nici un distantier. Iar corpurile casetelor pentru 11 viteze (Shimano sau Campagnolo) nu sunt compatibile cu modelele anterioare din cauza ca au schimbat diametrul axului si al rulmentilor.


Altfel, solutia simpla e sa imprumute de la cineva o caseta pe 11 viteze si sa vada daca se poate monta pe corpul respectiv al casetei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, majikstone said:

O pereche de Mavic Aksium noi sunt 150€, si sunt niste roti excelente pentru drumurile proaste din Romania. Si pana una alta o pereche de roti entry-level de la Shimano se gasesc chiar si la 100€.

Daca-si dau duhul ale mele Giant SR 2 (au caseta cu 10 pinioane), optiunile astea sunt bune de luat in calcul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Stuparul said:

Daca-si dau duhul ale mele Giant SR 2 (au caseta cu 10 pinioane), optiunile astea sunt bune de luat in calcul?

 

Roti Shimano n-am avut niciodata, dar Mavic Aksium am avut 3 generatii diferite si toate au fost excelente din punctul meu de vedere pentru banii aia. In primul rand aproape indestructibile (inclusiv cand s-a pus problema de touring cu 15-20 kg de bagaje), in al doilea rand mai usoare decat alte modele din gama aia de pret (150-200€) si in al treilea rand cu rulmenti destul de standard si ieftin si usor de inlocuit la nevoie. In plus, fiind cu spite drepte (si plate), sansele sa rupi o spita sunt mult mai mici decat la alte modele din gama aia de pret, care vin de obicei cu spite clasice, cu gat indoit.

 

Altfel, de cand am rotile Campagnolo Scirocco m-am indragostit cam definitiv si irevocabil de rotile lor, dar in gama aia de pret singura varianta de la Campagnolo ar fi Khamsin, si nu stiu daca sunt la fel de bine facute ca modelele mai "rasarite" (Scirocco, Zonda sau peste).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzii:

Initial am fost sfatuit de alte persoane sa cumpar alta bicicleta, upgrade intr-una atat de veche fiind nejustificat. Din acest motiv am si deschis acest topic, eu fiind destul de indecis.
Trecerea la 11 viteze am gandit-o pentru a-mi fi mai usor sa urc muntii, daca tot schimb diverse componente. 32/34 vs 27, cred ca e ceva diferenta. Data fiind toata discutia cu voi, acum ca mi-am facut o idee ce pedalez de cativa ani, variantele posibile ar fi urmatoarele:
Daca e sa o schimb pe asta, inclin spre una noua, nu tot SH. Consider ca indiferent de investitie, o voi tine minim 5-7 ani.

 

I. Costul cel mai mare:
- Vand bicicleta asta, pun diferenta (una considerabila) si iau ceva nou.
Momentan nu stiu daca se justifica aceasta varianta, pentru ca nu fac atat de multi km/an cu ea. Cred ca fac mai multi iarna pe trainer, decat vara, unde impart activitatile intre sosea/mtb/urcat la pas pe munte. (Total 2-3000km cu cea de sosea).
Cost aproximativ = 5-7000RON, depinde ce alta bicicleta iau si ce oferte prind. (Am luat in calcul un cadru de carbon cu Ultegra).

 

II. Cost mediu:
Vand rotile + groupsetul actual - (poate iau 1000-1200RON pe ele?) si iau un set nou de roti + groupset 11 viteze.
Cost aproximativ la aceasta solutie = 3000-3500 RON. (Anvelope noi, roti, groupset intreg, cabluri).

 

III. Cost minim:
Schimb consumabilele:
- Anvelope
- Schimbator spate
- Caseta spate 10 viteze, de la 27 dinti la 32 dinti.
- Lant
- Clesti frana(ce as putea lua, sa se potriveasca cu ergopowerele de acum?)
Cost aproximativ = 1500 RON.

 

Daca considerati ca am gresit ceva in calculele de mai sus, va rog sa ma corectati.

Pentru ca vad treaba asta ca pe o investitie, pe langa pasiune, variantele care imi surad sunt I si III. Prima pe termen lung (5-8 ani), cealalta pe termen scurt (2-3 ani). Mai simplu spus, ori o schimb anul asta, ori peste 2-3 ani(sau mai mult, cine stie). Ramane sa ma hotarasc. Nu stiu de ce, dar varianta II nu imi surade deloc, in acest moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva precizari:

- pe groupsetul actual, tinand cont de varsta si de gradul de uzura, nu cred ca vei obtine mai mult de 500 lei, in timp ce pe roti cel mult 200-250

- schimbatorul spate actual nu va merge cu casete 11-32 (pinionul maxim pentru care erau gandite schimbatoarele din generatia aia e de 27-28 de dinti)

- in plus, actualmente bicicleta ta are o caseta aparent Shimano pe o transmisie Campagnolo; in mod normal, astea sunt incompatibile, iar problema asta cred ca a fost rezolvata printr-o "carpeala", si anume montarea unor distantiere mai late intre pinioanele casetei actuale; daca inlocuiesti caseta actuala cu alta Shimano sau SRAM, nu ai nici o garantie ca sistemul va mai functiona corect, iar una Campagnolo nu ai cum sa pui decat inlocuind si corpul casetei

- frane poti lua cam orice de la Campagnolo sau SRAM, astea au acelasi raport de tragere a cablului ca manetele actuale; in schimb, vor fi incompatibile cu orice manete Shimano vei vrea sa montezi ulterior

- nu stiu ce schimbatoare spate Campagnolo din gama actuala se mai potrivesc cu manetele tale (din nou, o chestiune de raport de tragere a cablului)

 

Parerea mea e sa te orientezi catre un groupset Tiagra 4700 nou, cu caseta 11-32, care ar trebui sa coste sub 1500 lei si e 100% compatibil cu rotile actuale, urmand sa recuperezi pana la 400-500 lei din vanzarea pieselor vechi. Plus cauciucuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Consumabilele sunt consumabilele, deci reprezinta o cheltuiala de mentenanta nu o investitie strategica.

2. Tu trebuie sa scapi de ambiguitatea Campy - Shimano, orice potential cumparator la pachetul intreg va fi indepartat de problema asta. Tu ai de fapt roti pentru freehub Shimano, caseta de pinioane e pe duca, deci trebuie sa iei o decizie pe ce sistem mergi in continuare, Shimano au preturi ceva mai mici si se gasesc mai usor, deci eu as renunta la shifterele Campagnolo Veloce. Apoi as vedea daca rotile permit montarea unui freehub pentru 11s (shimano), cand stii raspunsul te poti orienta pe sistem cu 11s si ce ar mai impacta el. 

3. Daca banii sunt pe primul plan, atunci renunta la "I".  

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectific, Tiagra 4700 il gasesti inclusiv cu caseta 11-34, te costa 342€ (~1650 RON) cu pedalier 50/34 si caseta 11-34. Groupsetul vine cu tot cu cabluri si camasi. Mai adauga 10€ pentru butucul pedalier si maxim 30-40€ pentru o pereche de cauciucuri bunicele foldable si ai rezolvat tot ce era de rezolvat cu sub 2000 RON. Iar daca in viitor te decizi sa vinzi bicicleta actuala, aproape sigur iti vei recupera o buna parte din investitie, pentru ca valoarea ei de vanzare va fi sigur mai mare decat in starea actuala. 

 

Da, per total groupsetul va fi ceva mai greu decat 105 sau Ultegra, vei avea un raport de viteza in minus, dar cu siguranta va fi un upgrade simtitor fata de ce ai acum si cu siguranta nu vei avea probleme cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce m-am tot gandit si razgandit, am luat in final decizia de a o pune la vanzare. Am ajuns la concluzia ca nu vreau sa mai investesc in aceasta bicicleta (intentia voastra a fost oarecum alta, si va multumesc pentru sfaturile care au facut lumina in privinta acestei biciclete, s-a dovedit ca ce suspectam era adevarat, ca e facuta din tot felul de piese mai mult sau mai putin compatibile).

 

In weekend am vazut la Hervis un Focus Izalco Race la un pret foarte bun, insa eu vreau un cadru mai confortabil, deci trebuie sa caut ceva de endurance. Ca o paranteza, am observat la aceasta bicicleta echipata cu 105 R7000, ca shifterele nu sunt la fel de elegante ca cele Veloce pe care le am acum. Parca sunt mai mari, mai urat finisate, iar componentele mecanice sunt mai vizibile, nu-s la fel de frumos acoperite ca la Campagnolo. 

 

Asadar, o mai calaresc pe asta pana o vand, apoi vad ce oferte voi prinde (am inteles ca in anii trecuti Canyon a avut ceva oferte de Turul Frantei).

 

Va multumesc inca o data pentru sfaturi, in special lui majikstone. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this