paullik

Lipsa ureche schimbator Btwin Triban 500

Recommended Posts

Salut,

 

Am o bicicleta Triban 500 de la Decathlon (https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-500--id_8377759.html).

 

In timp ce faceam reglajul schimbatorului din spate am observat doua lucruri majore:

 

1. Bratul schimbatorului este indreptat putin spre exteriorul bicicletei, nu e paralel cu ea.

2. Nu exista o ureche de schimbator. Acesta fiind prins direct pe cadru, intre el si cadru este o saiba. M-am uitat in magazin si asa parea sa fie si cea de acolo, deci ma indoiesc ca e o greseala de montaj, ci este "by design". Un design prost?

 

Niste poze aici:

https://imgur.com/a/kpXqcdx

 

Reglajul l-am putut face perfect, deci nu ma influenteaza practic cu nimic faptul ca bratul ala nu e paralel cu bicicleta sau ca nu am ureche la schimbator.

Ma ingrijoreaza totusi faptul ca la un moment dat, in urma unei cazaturi, schimbatorul imi va indoi cadrul. Neexistand o ureche nu stiu cat de bine se va putea indrepta acea bucata de cadru unde sta prins schimbatorul acum.

Dupa cum se vede in poze am montat o aparatoare peste schimbator, in ideea in care primeste ea socul cazaturii si salvez cadrul si eventual schimbatorul.

 

Schimbatorul este MICROSHIFT 12x25 8V. (12/13/15/17/19/21/23/25).

 

Intrebarile sunt daca ar trebui sa fiu ingrijorat de lipsa urechii de schimbator si daca ati mai intalnit cadru/schimbator configurat la modul asta si ce se intampla la o eventuala cazatura si nevoie de reparare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te framanti prea mult.sunt pe tel si nu vad exact ce ureche si

oricum exista si ureche din cadru exista di schimbatir direct cu ureche din fabrica sau exista ureche ce se prinde de cadru si pe ea se monteaza schimbatorul.

daca scimbatorul nu e aliniat haraie lantul nu trebuie sa fie chiar perfect ci sa mearga ok.

nu se rupe schimbatorul la xaxaturi ci de regula se agata in crengi sai in spite.stai linistit si ai grija sa nu caxi in rest tptul pare ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotița de de jos a schimbătorului trebuie să fie în același plan cu pinionul pe care se află lanțul în momentul respectiv, dar e permisă o mică abatere stânga-dreapta - atâta vreme cât lanțul nu freacă sau scoate zgomot excesiv.

Cum zice Diesel mai sus, sunt cadre cu ureche nedemontabilă sau fără ureche, al tău nu-i unicat :) Dacă chiar ai ghinion și reușești să îndoi grav cadrul, mare lucru nu prea mai ai ce-i face, aluminiul nu poate fi îndreptat fără riscul apariției unor fisuri sau chiar ruperea materialului. Totuși șăzi blând, așa ceva se întâmplă foarte rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt. raspunsuri, lamurit.

 

Ca sa fiu mai bine informat, puteti sa-mi dati un exemplu de schimbator cu ureche integrata?

Sa vad si eu la ce ar trebui sa ma uit si cum e diferit de unul fara ureche integrata (imi pot imagina, dar vreau sa vad clar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fata de modelul anterior probabil s-au zgarcit mult ca ala avea ureche detasabila, de problema nu e, numai sa nu cazi, sau sa cada bicicleta sa se indoaie rau

 

Legat de patina schimbatorului mie mi se pare ca sta cam indoita inspre dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.