Recommended Posts

Am un Devron Riddle h3.7(2016) pe care am reusit ``sa il chinui`` serios dupa 2000km la Prima Evadare. Dupa concurs bicicleta a fost spalata dar tot a avut de suferit (pun pariu ca inca am noroi in butucul pedalier si in butucii rotilor)

Cum lantul e mort iar schimbatoarele cam uzate (alivio fata/ Deore spate), m-am gandit sa fac conversia de la 3x9 la 2x10 sau 2x11, si totodata sa schimb butucul spate astfel incat sa pot monta o caseta de 10/11 pinioane.

Ce piese imi recomandati? (Butuc pedalier, Angrenaj, Pinioane, Schimbatoare, Manete, Butuc spate - mi-ar placea sa scoata zgomotul acela scartaitor :) )

Buget ~1000lei

P.S Merita o transmisie 2x9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

As prefera nou

Si am uitat sa mentionez ca schimbatorul fata are montura pe teava cadrului... nu stiu exact cum se numeste

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, KlausGL said:

Am un Devron Riddle h3.7(2016) pe care am reusit ``sa il chinui`` serios dupa 2000km la Prima Evadare.

Deci ai facut 40 de ture a 50km?! Erou.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroi sunt toti care au trecut de zona cu noroi de la final in  mai putin de o ora :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Imi poate recomanda cineva ce butuc pedalier si ce butuc pt roata spate sa iau?

27.5 (32H) disc prindere 6 suruburi

 

Edited by KlausGL
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai ashea, ia-ne incet ca spunem tot.
Ce vrei sa faci?

Să schimbi tot pe bicicletă după 2000 de km si o noroiala?
Ai incă noroi in butuci după o spălare? I-ai servisat, sau doar ai dat cu jetul după Prima evadare?
In bugetul ala de 1000 lei ce ai vrea sa intre? Groupset, lanț, butuci, spițe, nipluri, manoperă schimbat butuc (demontat, spițat, centrat)i?

Ai servisat butucul spate si e clar că e dus?
Lantul cred, poate sa fie mort, dar schimbătoarele ești sigur ca sunt uzate? In ce constă uzura unui schimbător după 2000 de km?
Nu stiu, dar tu pari mană cerească pentru magazine/serviceuri.
Te limiteaza transmisia?
Butucul ăla "scârtâitor" te ajută la ceva? Il vrei pe rulmenți sau pe conuri și bile?
Pe caseta butucului tău poti monta orice transmisie vrei tu până la 11. Merită?

Edit.
Asta e destul de scartaior?

E un Chriss King.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre pretu' lu,  crischingu e dublu fata bugetul omului! Sau chiar mai bine da dublu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum stie ca nu ar trebui sa arunce banii aiurea, dar daca vrea sa se bucure de un upgrade, hai sa-l ajutam sa o faca. In bugetul acela aproape poti sa faci conversie la 1x12 dintr-un grup, angrenaj si butucul spate daca tot vrei sa-l schimbi. Evident 1x11 este mai ieftin, cu un SLX 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, purix said:

Bre pretu' lu,  crischingu e dublu fata bugetul omului!

Știu bade. Am am exagerat puțin. Am căutat un butuc zgomotos si ăla a zis "prezent".

@akebono La un moment dat am întrebat dacă il limitează transmisia, in stare bună de funcționare. 

Un upgrade e binevenit atunci cand o componentă iți scade performanțele. Poti sa o faci cu ocazia înlocuirii acelei componente atunci cand uzura este evidentă. Dar dupa 2000 km cred ca le caută nod in papură.

La urma urmei banii sunt la el, marfa in magazin si părerile la fiecare din noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa o duci la un service, sa o cureti, trage de ea cat poti si apoi sa treci pe alta transmisie, eventual si roti

Trage de ea pana cade, eu nu cred ca dupa 2000 km e terminata transmisia

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, BodoC said:

Un upgrade e binevenit atunci cand o componentă iți scade performanțele.

Daca este sa o luam astfel nu cred ca o transmisie 3x poate limita cu adevarat performantele unui ciclist amator, pentru ca are cel mai larg range posibil: 625% si este ideala pentru deplasarea pe asfalt catre locul de dat si pentru munte. Suprapunerile si intarzierile sunt nesemnificative chiar in cazul unui concurs atunci cand nu concurezi pentru podium ;). Ce incercam sa spun este ca o transmisie mai simpla si lipsa schimbatorului fata se simte foarte placut atat timp cat range-ul nu te limiteaza.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am servisat inca butucul spate, dar stiu sigur ca nu suporta mai mult de 9 pinioane si acesta e motivul pentru care vreau altul.

Cat despre transmisie, schimbatoarele sunt functionale, nu sunt uzate (schimbatorul spate il voi da unui prieten), dar angrenajul este zgariat, iar in urma concursului bratul pedalier stang se clatina serios lateral, nu sta in butuc (aceasta problema am avut-o si inainte).

Foile sunt ruginite, lantul la fel (aici este vina mea pentru ca nu am avut timp sa curat bicicleta).

Vreau ceva mai performant, pentru ca vreau sa progresez la concursuri.

Este mai buna combinatia 1x11/1x12 decat 2x11? Nu este un compromis pentru viteza?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, KlausGL said:

Vreau ceva mai performant, pentru ca vreau sa progresez la concursuri. 

Progresul e 90% om, 10% echipament.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, KlausGL said:

Este mai buna combinatia 1x11/1x12 decat 2x11? Nu este un compromis pentru viteza?

Joacă-te pe pagina asta: http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,30,40&RZ=11,13,15,17,20,23,26,30,34&UF=2309&TF=91&SL=2.3&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=24,38&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,27,31,35,40&UF2=2309

schimba transmisii până te prinzi ce te-ar avantaja, in comparatie cu ceea ce ai acum.
 

7 hours ago, KlausGL said:

Nu am servisat inca butucul spate, dar stiu sigur ca nu suporta mai mult de 9 pinioane

1. Intâi serviseaza-l, e păcat de el. 

2. Ce te face asa sigur ca nu merge cu mai mult de 9 pinioane? Caseta aia respectă niste standarde. Pe caseta aia pui 11 pinioane. La sosea, nu merge. La MTB, merge.
https://bike.bikegremlin.com/209/bicycle-speeds-rear-sprockets/
https://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/9-speed-11-speed-conversion-1054485.html
https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-432&acid=C-558
9V516GU.png

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am analizat acel calculator si cred ca combinatia 38/24T fata 11-40/42T spate ar fi ideala (pe 10 sau 11 viteze?).  Nu gasesc insa angrenaje cu 38/24T si deraioare spate care sa suporte diferenta de 14T. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

38/24 e combinație în care fac angrenaje FSA sau Shimano (pe standard HTII), dar și SRAM (pe standard GXP). 

Merg și 36/26 ori 38/28, dacă ai în vedere casetă 11/42. Raport de 28/42 sau 26/42 ar trebui să fie suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt fixat pe foaie mare de 38T, dar nu ma pot hotari intre foaia mica 24T cu pinion de 40T si 28T cu pinion de 42T, pentru ca sunt foarte asemanatoare http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=28,38&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36,42&UF=2196&TF=60&SL=3.5&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=24,38&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,27,31,35,40&UF2=2196

 Totusi, daca as merge pe varianta cu 24T ar trebui sa iau un angrenaj din generatia veche Shimano... Este cu ceva mai prejos fata de generatia actuala? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

38/24 este un salt destul de mare. Iti recomand pe fata sa nu depasesti 12 dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu angrenaj și schimbător de MTB nu e o problemă, mai ales dacă schimbătorul și maneta sunt de o calitate decentă.

De ce să nu depășească 12 dinți?

Întreb pentru că am 38/24 la MTB, și n-am avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era doar o recomandare in ideea ca vrea performanta. 14T este cam maximul specificat pentru schimbatoarele fata 2x10. Eu am avut si 36/24 si 36/22, si ambele au mers, insa mi s-a parut mai dificil saltul de 14T. Si pentru ca acum are la dispozitie casete cu plaja mai mare, 12T s-ar putea sa fie suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În configurația asta, in partea de sus se află ce am acum eu pe bicicletă.
Dacă mă uit atent, la o cadență de 85 RPM pe un raport 40x13 am peste 35 Km/h, ceea ce e peste ce pot sustine eu pe o durata mare, si peste plăcerea turelor mele. Cu un pinion mai mic, cel de 11, aș atinge 43 km/h. Asta s-ar întâmpla pe vreo coborâre pe asfalt. Din punctul de vedere al turelor pe care le fac eu, fără concursuri si veleități de vitezoman sau biciclist cu tehnică dezvoltată, este prea acoperitor. In realitate, am atins viteze mai mari, noroc cu șoseaua bună în pantă. :)
În partea de jos ai o configurație 2x11 cu 38/26x11/42.
La viteză scazi puțin, dar căștigi pe urcări.
Sincer, ce viteză atingi tu la un concurs astfel incât sa nu îti ajungă 38x11@85RPM=cca 40 Km/h? 
Spun asta pentru că pe 11 nu ai angrenaj mai mare de 38, și pinion mai mic de 11. Deci ăsta este maximul. 
La foaia mică alegi una cu 12 mai puțin, deci 26, (disponibilă mai facil) care cu un pinion de 42 îți dă posibilitatea să te cațeri cât vrei tu, piciorele, plămânii și inima să te țină. 
Sfatul meu este 38/26x11/42.
In mare, ai mai sus un citat relativ adevărat, dar cam evaziv: 90% om, 10% echipament.
După ce mai balansezi nițel procentele alea, vezi că OM inseamnă de fapt: pregătire fizică, dar adaugi tehnică, rutină/experiență, stare de sănătate, dispoziție, determinare, hazard. Apoi când toate astea sunt pe maxim, incepi să umbli la echipament.

Să ne zici și nouă te rog, ce configurație alegi, și mai ales impresii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck!
La angrenaje de 11, 2x ai doar cu 10T intre foi. =((

 

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, BodoC said:

Fuck!
La angrenaje de 11, 2x ai doar cu 10T intre foi. =((

 

 

Asta era problema, as fi ales clar 38/26T :(

Raman la 38/28x11/42 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KlausGL
Dar dacă...
Acum ma joc pe banii tăi, că-i ieftin. :P
Cumperi un angrenaj 2x11 38/28T și o foaie de 11 cu 26T cu care inlocuiesti foaia de 28?

Schimbătorul față de 11 s-ar putea sa nu-ți inghită 12 dinți diferență, (are cușca mică și freacă ori sus, ori jos) așa ca iei direct un schimbător de 10, care înghite 12 dinți diferență.

(Mă gândesc că poate au același raport de tragere, și cred asta)
Ai făcut un 2x11 38/26.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.