Excalidoom

Bicicleta de oras pentru un om "Mic" de ~160Kg

Recommended Posts

Salut,

Dupa cum zice-n titlu, sunt interesat de o bicicleta pentru un "mic" butoi de 1.87 si 150-160Kg. Pana acu 5 ani am avut mereu o bicicleta si obisnuiam sa merge peste tot cu ea, deci nu sunt chiar incepator ( am avut pentru 10-15 ani bicicleta, obisnuiam sa merge pe munte).

Caut o bicicleta sa ma pot deplasa la munca prin Bucuresti, una care sa nu crape sub micutu de mine si care de preferat sa nu ma coste cat o masina ( bugetul e pe undeva la ~2000RON, pot sa mai pun daca merita). Nu mi-e frica sa fac pe mecanicul daca e nevoie, sunt obisnuit de la prima bicla care se strica destul de des pe munte.

Am incercat sa caut pe net ceva, dar nu am ajuns la nici o concluzie ( e greu sa gasesti biciclete de oameni mici, mai ales la noi in tara)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu știu dacă există vreun producător care să garanteze pentru greutăți ale ocupantului mai mari de 120 kg, dar ca idee generală aș recomanda o bicicletă cu cadru și furcă de oțel (deci fixă), cu roți de 26 inch și 36 de spițe.

Partea a doua e că nu știu dacă așa ceva există în limita de preț precizată de tine. Mai degrabă se poate face pe comandă, și ar costa (mult) mai scump...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Excalidoom Salutare, sa nu te superi ca iti spun dar greutatea ta necesita atentie sporita.

Nu cred ca vei gasi o bicicleta care sa sustina actuala greutate. Sfatul meu ar fi sa mergi cat mai mult pe jos, in principiu cam oriunde, in masura in care dispui de timpul mare de deplasare. Gimnastica aerobica acvatica e de asemenea o solutie. In combinatie cu o dieta sa incerci sa ajungi la un 120kg si de acolo sunt cateva variante de biciclete.

 

Acum 5 ani cand mergeai pe bicicleta, ce greutate aveai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ~100 Kg. Eram mai finut atunci, tot un butoi, dar mai mic. Ma uitam de bicicleta pentru ca nu prea ma tine corpul la mersul pe 2 picioare cei 1-2Km pana la RATB in soare ( stiu ca mersul pe bicicleta necesita o conditie, dar pentru mine e mai usor decat pejos-ul) si cautam o metoda rapida sa ajung la metrou, poate chiar si la munca( ~10Km).

Nu as avea probleme cu componente care trebuie sa fie schimbate o data la cateva luni, atat timp cat cadru tine si rotile nu pleznesc sub mine. Am cautat pe net si am gasit bicle pentru supraponderali, dar nu-mi place modelul de roata parca e de motor, gros cat palma si ma gandeam ca poate altii stiu de ceva mai spre MTB .

Asta e bugetul meu actual, dar daca am un target, o suma relativ fixa as putea sa pun la ciorap si poate mai scap de cateva Kg intre timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannondale scrie in manualul de utilizare că bicicletele lor de trekking permit o greutate de 136kg pentru ciclist + 25kg pentru bagaje, rezultând un total de 161kg.

Din cercetările mele făcute înainte să îmi cumpăr cursiera (având la momentul respectiv spre 125kg), producătorii spre care ar trebui sa te orientezi sunt Cannondale, Specialized sau Giant. Mai departe va trebui sa te documentezi puțin singur ca sa vezi exact ce ți se potrivește.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb pentru ca sunt paralel momentan la capitolul biciclete, dar exista posibilitate sa pun anvelope mai groase decat cele cu care vine bicicleta? (asta oarecum related cu ce a postat Drysna mai sus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar nu cu mult mai groase.

Însă, ca să rezonez cu ce s-a scris mai sus, ar trebui sa scazi până la 120 kg întâi și de abia apoi să te apuci de mers cu bicicleta. Mergând lejer cu bicicleta se consumă jumătate față de aceeași distanță parcursă pe jos.

Iar în cazul tău, ar fi necesară asistență profesionistă, un program de slăbit supravegheat medical, probabil cu cel mult 1000 kcal/zi și fitness.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea mea e sa cauti ceva second-hand de otel, neaparat cu furca rigida, roti de 26", dar in stare tehnica buna, pana in 700-800 RON. De 1000 RON iti construiesti (sau cumperi) un set de roti foarte solide, cu 36 de spite, preferabil ceva de genul DT Swiss Alpine III. Cam orice gandit pentru cicloturism, pentru ca la greutatea ta discutam de greutati comparabile cu cele ale unei biciclete incarcate complet pentru ture de cicloturism. Iar de diferenta pana la 2000, eventual 2500 RON, mai upgradezi una-alta - niste cauciucuri din gama Schwalbe Marathon ar fi excelente, si alea sunt gandite pentru cicloturism.

 

Altfel, daca ai avea un buget ceva mai mare, ti-as zice sa cumperi prima bicicleta de cicloturism mai rezonabila care iti iese in cale. Ceva de la Surly, Salsa, sau alti producatori specializati in asa ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pentru sugestii, o sa incep sa ma interesez mai bine. Also, puteti sa-mi ziceti si de biciclete pe "bucati", am ustensilele si o "experienta" furata de la un mecanic timp de cativa ani.

 

16 hours ago, Traveller said:

Da, dar nu cu mult mai groase.

Însă, ca să rezonez cu ce s-a scris mai sus, ar trebui sa scazi până la 120 kg întâi și de abia apoi să te apuci de mers cu bicicleta. Mergând lejer cu bicicleta se consumă jumătate față de aceeași distanță parcursă pe jos.

Iar în cazul tău, ar fi necesară asistență profesionistă, un program de slăbit supravegheat medical, probabil cu cel mult 1000 kcal/zi și fitness.

Am zis ca sunt in curs de slabit, dar am nevoie de roti in urmatoarele sapt, nu peste cateva luni cand o sa ajung eu la 120Kg, daca ajung asa repede. Nu vreau bicicleta pentru slabit ( asta o sa fie un bonus), o vreau pentru transport. Am mult de mers pe jos, si pierd ore zilnic dus intors la munca, timp pe care pot sa-l salvez ( fac 2.30 - 3 ore zilnic dus intors munca )

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa stii ca cei pus tu aici cu bicla si rotile separat arata chiar bine si sunt tentat chiar sa ma arunc dupa asta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie ca bicicleta respectiva are un cadru cam mic pentru tine si inaltimea ta. Dar ca idee asa ceva ar trebui sa cauti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I didn't even start and I already fcked up. Am luat direct de a bun cu bicla si am uitat ca pentru M sar putea sa nu fie cea mai buna alegere avand in vedere ca sunt destul de Extra L :). Macar mi-am facut o idee dupa ce sa ma uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezavantajul la un cadru mai mic mai e si ca tija de sa va fi scoasa mai mult. Sunt ieftine de inlocuit insa sa indoi frecvent tija nu e chiar ok. Recomand sa sapi inca putin dupa un cadru xl sau l iar daca nu gasesti sa faci compromisul cu un m, nu e chiar asa mare compromisul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti lua un tandem. Ala sigur tine la greutatea ta!

 

 

PS: pe dirt aveai 150kg. Pe forumul asta vad ca ai ajuns la 160kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PVN10 said:

Poti lua un tandem. Ala sigur tine la greutatea ta!

 

 

PS: pe dirt aveai 150kg. Pe forumul asta vad ca ai ajuns la 160kg...

pe dirt am pus 150 ca aparent am slabit mai mult decat credeam. Stiam ca am 158 si  dupa ce am postat aici am zis sa sar pe cantar si hopa asa , 151 si dupa nu am stat sa editez ( nici nu stiu daca poti edita titlul)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 13 ore, Excalidoom said:

Am gasit (link jos) pe olx si am incercat sa ma uit de cadru pe net dar fara prea mult success. Ignorand rotile, ar fi buna aparatura asta pentru un starter?
https://www. olx .ro/oferta/bicicleta-mtb-vintage-marin-pine-xt-IDclhNh.html

Eu zic ca e un start bun.

Rotile cred ca le schimbi dupa cateva luni, nu stiu daca le descentrezi asa de repede.

 

Urgenta s-ar putea sa fie schimbarea angrenarii din cauza uzurii insa(200-300 lei). O varianta ar putea fi:

https://www.marosbike.ro/pinioane/pinioane-pe-caseta-shimano-hg41-7v-11-28t.html

https://www.marosbike.ro/pedaliere-complete/angrenaj-bike-positive-jump-defense-f39-mtb-170mm-22-32-rock-guard.html

https://www.marosbike.ro/lanturi/lant-sram-pc-830-114-zale-6-7-8-viteze.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Frica" mea e sa nu crape rotile sub greutate, sa ma trezesc cu un poc si sa pic in freza. Care sunt sansele sa se intample asta ( si la ce presiune ar trebuii tinute sa scada sansele de asa ceva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le ții umflate la 90% din presiunea maximă admisă și o să fie în regulă.

Înainte de a te apuca să mergi pe ea, duci roțile la centrat/spițat. Dacă e nevoie de înlocuit spițe, iei unele noi din oțel, de cea mai bună calitate posibilă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.