paulicafarafrica

Cu cu ce viteze rulati la antrenament

Recommended Posts

Dati-mi ceva exemple ptr plat ce vitesa medie aveti pe 40 km ?(conditii meteo bune-fara vint)

Pe marele site admin la-s intreba cit timp ii ia sa devoreze transul(portiunea de urcaree).

Si care e cel mai mare nene de aici ,in ideea ca v-ati intilnit la o pedala. 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avmasi

Depinde mult de vant man....

O data pe 40 km cu vant de spate am scos si 41km/h medie, alte ori abia scoti un 28km/h cu vant de fata...

Fara vant...hmm...mie mi se pare ca tot timpul bate vantul...ba din fata, ba din spate http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif....cand sunt obosit si nu pot sa pedalez, mi se pare ca bate mereu din fata http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca ai pus intrebarea aici la sectiunea ANTRENAMENTE...

... 40Km pot fi "lucrati" la efort de concurs (in cadrul unui antrenament de 80-100) si atunci destui FORUMisti sunt in jurul magicului 40Km/h

... 40Km pot fi parcursi la efort de croaziera (la drum luuung) si brusc se scade la putin peste 30Km/h

Dar astea sunt date strict individuale, puternic dependente de nivelul de antrenament.

Ah, in ce ma priveshte - cel mai des parcurg 40Km cu o medie de 25Km/h in trena sotiei mele... jumate din ei pedaland alternativ cu cate un picior/1 Km. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

paulica...esti cam confuz http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

daca ma intrebi ce viteza am la antrenamente si pe urma discuti de viteze de 40 la ora atunci te contrazici.

In primul rand 99,9 din cei care scriu pe acest forum sunt amatori asa ca termenul de "antrenament" este putin deplasat.

Eu ies destul de des la "plimbare" http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

In general nu sunt atat de maniac sa calculez viteza medie. Raman fidel principiulu conform caruia e mai bine sa mergi cu o cadenta constanta si sa ajungi acasa dupa o tura intreg din punct de vedere fizic(aici ma refer la faptul ca trebuie sa nu fi rupt, sa nu mai poti pedala 2 zile).

A..si aia cu marele site admin e tare. Eu "devorez" transul destul de incet(cca 1,40 ore cand merg la plimbarica Sibiu - Balea si retur).

Sunt destul de slab la chestia asta care se numeste catarare http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci eu cel mai rau dintre cei mai rai am fost cind am facut 1,56 adica 1h si 56min hahahaha si eram suparat si pe pedale si pe vintul ala napraznic si rece si pe apa ca nu avea gust de bere si pe urcarea care nu se mai termina .

Dar mereu singur,si cred ca daca mai e cineva poate mai scoti ceva din tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleaca la timisoara si ii trece,ca munte prin corespondeta fac si eu si nu prea merge :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai 1,40 sibiu bilea si retur?asta e prea repede.

poate numai urcarea dar tot e prea bine

mai ajusteaza si tu cifrele http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Am specificat daca te uit bine ca urc in 1,40 transfagarasanul. Soseaua de la Sibiu la cartisoara nu face parte din Transfagarasan(sau cel putin asa stiu eu).

Ca sa fiu mai explicit am urcat in o ora si 40 minute de la prima curba.

A fost prima si ultima oara cand am verificat in cat timp ajung sus. Consider ca este important sa ajungi sus si sa te simti bine. Cine se considera "mare si tare" poate sa se bage la o cursa si sa vada ce face acolo, ca asa cu minute scoase pe o catarare nu prea merge.

Adevarul este ca si eu sunt mare campion cand ies singur pe sosea. Nu stiu de ce drac dar atunci merg cel mai bine http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

A..si pt maus:

http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif In weekend la Sibiu si in timpul saptamanii rulaj. Sau in weekend la doar 100 de km este Resita(o ora cu bitza pe masina) si muntele este acolo.

Vreau sa spun ca Basso &Co sunt "de bucuresti" dar au urcat pe munte mai mult decat o gramada de papagali care stau la poalele lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor voi tot vb de viteza si de kilometri dar stiti ce nu am vazut eu pe nicaieri un "amarat" de kilometraj sa il pot cumpara si eu k dak tot am intrat in europa sa nu introduca astia vreun regim de vitaza ptr biciclisti si eu sa nu stiu ce viteza am si sa ma prinda nenea ala cu tractoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

multumim ADMIN-ului pt cuvintele de lauda,si ca tot a venit vorba de munti,saptamana asta Incarcam galeria toamnei cu ultimile noastre 'boacane' din weekend-ul ce taman a trecut,chiar daca frigul ne-a fost potrivnic ne-am Intors acasa cu 325KM In mare parte catarati

te pot ajuta cu kilometrajul totty,la 80 ron Iti cumperi ceva bunicel nou,daca esti hotarat ma anunti si ma ostenesc un pic sa-ti dau o mana de ajutor :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah pey pe plat un rulaj normal de 40 de km are o viteza medie intre 31 si 36 pe ora de obicei la mine...singur.... :?:

nu mi-am calculat media dar probabil pe plat undeva in jurul 35 km/ora, desi se poate intimpla sa ai medii incredibil de mari cind ai vint puternic din spate si nu este trafic ( numai cind te opresti poti sa-ti dai seama cit de tare e vintul) astfel daca mergeam fara probleme cu viteze intre 42 si 54 (!!!) km/ ora, la intoarcere cu vint de fata am venit cu viteze de 15-19 si in citeva locuri-8 km/ora!!! viata are un caracter compensat nu-i asa? Bineinteles, pe traseele care-mi plac media cred ca ar fi modesta pentru ca mereu urci si cobori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa lamurim un lucru legat de viteze medii.

Daca ai prins la dus vant din spate, si vezi ca sustii 40, iar la intoarcere duci un 20, o sa te gandesti ca vei scoate o medie de (40+20)/2 adica un 30. Dar nu e asa. Pentru ca acest calcul se face functie de timp. Adica mergi 40 de kilometri in 1 ora si la intoarcere in 2, asadar ai 80 de kilometri in 3 ore adica o viteza medie de 80/3=26.

Dar ce sa va spun eu voua? Stiti voi asta deja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa lamurim un lucru legat de viteze medii.

Daca ai prins la dus vant din spate, si vezi ca sustii 40, iar la intoarcere duci un 20, o sa te gandesti ca vei scoate o medie de (40+20)/2 adica un 30. Dar nu e asa. Pentru ca acest calcul se face functie de timp. Adica mergi 40 de kilometri in 1 ora si la intoarcere in 2, asadar ai 80 de kilometri in 3 ore adica o viteza medie de 80/3=26.

Dar ce sa va spun eu voua? Stiti voi asta deja.

Da, cred ca este corect si mi se pare plauzibil, dar trebuie sa recunoastem cit de mult poate sa ajute vintul (sau sa incurce...) POti linistit sa faci aceeasi "etapa" in timp mai mult decit dublu cind ai vint de fata tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stim dar calculam numai cind si cum ne convine http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D

O sa-mi iau un velocomp care "scoate" si media (al meu nu stie...) probabil ca media va fi de genul 26...este foarte posibil. Dar cred ca depinde de foarte multi "factori de mediu" chiar si pe plat. In afara competitiilor ma indoiesc ca are vre-o relevanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desigur, vantul e esential pe plat, si in general de pe la 25 la ora in sus. Rezistenta aerodinamica creste foarte repede cu viteza. (cu cubul vitezei parca?)

Hai sa explic altfel ce voiam sa spun: sa zicem ca ti-ai propus sa scoti pe un traseu dus-intors 30 la ora media. Pleci si vezi ca ai vant din spate. Obtii un 40 la dus. Te intorci si vezi ca avand vantul din fata e mult mai greu, dar iti spui: daca scot un 20, cu 40 la dus o sa-mi dea media pe care mi-am propus-o, 30. Si nu e asa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza medie e cea care conteaza in fond la o tura ,nu sprinturile si alte chestii iesite din comun.Si sa nu uitam ca mereu apare o cale ferata,o piatra cubica ,o linie de tranvai,un nesimtit -care te fac sa-ti pierzi elanul si clar viteza medie sufera.Degeaba alergi apoi cu 40 daca ai incetinit de 10 ori la 15 km/h.

De aceea e bun ciclocomputerul-tine el cont de toate iar tu trebuie doar sa mergi. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lulumob s-a legat de fizica. Permitetimi sa raspund http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D . Fortza de frecare cu aerul creste cu patratul vitezei, iar energia sustinuta de ciclist inpotriva aerului creste evident cu cubul vitezei. E simplu, daca am viteza dubla fotza de frecare e de 4 ori mai mare, iar energia generata impotriva aerului ca sa mentin viteza aceea este: E2aer = E1aer* (v2/v1)*(F2/F1). Cum fortza e de 4 ori si viteza e dubla, energia e de 8 ori mai mare. Nu intra in calcul frecarea cu solul, care suge energie direct prop cu viteza deoarece ea ar fi constanta. In realitate frecarea cu solul scade usor cu viteza, deoarece la masa ct coef de frecare scade usor cu cresterea vitezei, si ca atare E2sol

P.S. Asta doar ca o idee de baza http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.