Sign in to follow this  
ciclism

Jeremy Clarkson și bicicliștii

Recommended Posts

Celebrul realizator al emisiunii Top Gear între anii 2002-2015, Jeremy Clarkson a descris în trecut cicliștii, ca “nebuni care duc un fel de război idiot cu orice om normal”, dar totodată a recunoscut că în timpul anului său sabatic din Indochina, a slăbit datorită faptului că a mers pe bicicletă, în loc să folosească o […]

Citește întreg articolul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate Clarkson, cine-i poate demonta argumentele. Doar ca s-a dus prea departe cu argumentatia.

 

Noi cei din RO, fiind mai de la tara, nu stim ce-i aia "avocado". Mai simplu era sa spuna ca un biciclist face dus pentru ca ajunge acasa transpirat, adica consuma mult mai multa apa comparativ cu un sofer care coboara in fata casei din masina cu aer conditionat. Pe langa faptul ca apa este una dintre cele mai importante resurse, s-a gandit cineva cat curent electric se consuma pana aceasta ajunge la dusul biciclistului?

 

In caz ca s-a uitat,:

"In March 2015, Clarkson was suspended by the BBC from Top Gear following a "fracas" with one of the show's producers. It emerged that Clarkson had been involved in a dispute over catering while filming on location in Hawes, North Yorkshire. Clarkson had been offered soup and a cold meat platter, instead of the steak he wanted, because the hotel chef had gone home."

Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Clarkson#Dismissal_from_Top_Gear

 

In rest, omu' ramane simpatic, personal ma uit cu placere la filmele lui (noi sau vechi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe la noi sunt teorii din astea  dar nimeni nu ia in calcul pe biciclistii care daca nu ar fi pe biciclete ar fi in automobile si ar iesi si mai rau. Si din ce s-ar mai face hartia igienica daca nu mai taie nimeni nimic-uscare la soare ecologica.

Mai sunt unii care considera ca din cauza partzurilor se distruge planeta .....poate trebuia sa scriu la topicul frustratilor  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"se vor tăia copaci pentru a se face piste pentru bicicliști, cheltuindu-se multe milioane de lire."

In timp ce foloseste sosele pentru care s-au taiat miliarde de copaci. Postat dintr-o masina cu rezervor de 80l. Baiatu' are un talent media, e clar, dar pe sanatatea planetei nu e in top 800.000.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie inteles si Clarkson, acum este intr-un "con de umbra", trebuie sa spuna / faca si el cate ceva ca sa iasa in evidenta.

 

Am niste prieteni care lucreaza in presa auto si eu mi-au spus ca Top Gear, cu Clarkson si ceilati doi, a fost considerat cel mai tare show din intreaga istorie a BBC-ului. Asadar, omu' a cazut de sus. Si pare ca l-a cam durut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, gibonu said:

Trebuie inteles si Clarkson, acum este intr-un "con de umbra", trebuie sa spuna / faca si el cate ceva ca sa iasa in evidenta.

Grand Tour...

 

10 hours ago, gibonu said:

Asadar, omu' a cazut de sus. Si pare ca l-a cam durut.

Grand Tour?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))

 

Chestia ii ca are cam dreptate. Daca asfaltezi spatiul verde pentru a creea piste de biciclete, asta nu-i deloc ok.

Ii inteleg perfect nemultumirea, la noi moda ii sa taie copaci ca sa faca benzi si parcari...

De fapt "rant-ul" lui ii (pe de o parte) la adresa politicienilor, carora nu le pasa deloc de biciclisti, sau de automobilisti, sau de... etc... ci doar ii intereseaza ca sa fie realesi pentru a-si redistribui contractele, asa ca se imbraca la moda

(si pe cealalta parte) ii la adresa poporului, mai bine cunoscut sub numele de "prostimea" deoarece ii chiar prost (pentru ca permite chestia de mai sus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi așa, și interesul lui Clarkson este să scoată niște punct de vedere care să producă controverse și să polarizeze opiniile, și cu asta el să rămână interesant pentru consumatorii de TV și relevant ca prezentator de programe pentru posibili angajatori. Indiferent ce punct de vedere ar susține despre orice subiect, modul în care o face e bine antrenat pentru a produce acest efect.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nou trebuie sa admit ca-s de acord cu @MLADEN. Dintre punctele de vedere enuntate de Clarkson, vreo 2-3 dintre ele sunt perfect valide: 10 milioane de lire pe milă de pista de biciclete e absurd de mult, pana si autostrazile la noi costa mai putin pe km daca e sa includem spaga pe care o baga in buzunar vajnicii nostri lideri, la fel cum e si argumentul final, cu contradictia dintre eliminarea completa a masinilor din oras in urmatorii 10 ani si nevoia de piste de biciclete. Mai mult, daca creezi masiv infrastructura de biciclete, ceea ce e o idee buna in sine, dar nu pui bazele unui sistem care sa reduca volumul de masini care circula in zonele respective, nu vei face decat sa creezi si mai multe blocaje in trafic, si indirect mai multa poluare, asta intr-un oras deja supraaglomerat cum e Londra.

 

In alta ordine de idei, infrastructura pentru biciclete din Londra e deja destul de bine pusa la punct, atat in zona centrala cat si in multe dintre periferii. Pe testate, poti chiar sa ajungi de la A la B mai rapid cu o bicicleta inchiriata (din aia grea cu 3 viteze in butuc) decat cu metroul, respectand la sange legislatia rutiera, pe o distanta de cativa kilometri. Pe de alta parte, Clarkson minte grosolan cand spune ca numarul de ciclisti londonezi e mic. In destul de multele ocazii in care am fost prin Londra, am fost placut surprins de volumul colosal de oameni care folosesc bicicleta pentru a se deplasa prin oras si a face naveta, net superior celui din Paris de exemplu. Bun, mai are pana sa ajunga Amsterdam sau Copenhaga, dar lumea chiar foloseste intens bicicletele prin oras in Londra, chiar si cand vremea e departe de a fi potrivita pentru asta.

 

In fine, mai are dreptate cu privire la ceva: costul ecologic indirect al practicarii ciclismului exista, si nu e atat de usor de calculat. Faptul ca un ciclist consuma mai multe calorii, in medie, decat un sedentar, ii creste amprenta de carbon. Cu cat? Greu de estimat. Eu stiu ca anul trecut am ars cam 250.000 kcal, echivalentul a 30 de litri de benzina arsa cu un randament de 100%, respectiv a 120 de litri de benzina arsa cu randament de 25% (mult mai realist). Exemplul lui cu avocado e de dragul spectacolului, dar tehnic are dreptate. La fel, faptul ca faci un dus in plus pe zi cand ajungi la servici dupa o ora de naveta cu bicicleta, deci consumi un anumit numar de litri de apa (calda) si produse de igiena in plus pe zi, creste amprenta de carbon. Faptul ca mananci geluri si batoane ambalate in plastic, care apoi trebuie reciclat, iti creste amprenta de carbon. Cat e asta comparativ cu a folosi masina sau transportul in comun? No fucking idea, nimeni nu stie (inca), dar din punct de vedere pur principial are si aici dreptatea lui.

 

Si, in ansamblu, ar trebui sa traga un semnal de alarma faptul ca traim intr-o societate in care mancam mai mult decat ar fi necesar iar apoi cheltuim timp, bani si energie, si producem dioxid de carbon si poluare suplimentare (direct si indirect) ca sa ardem caloriile in exces si ca sa nu devenim supraponderali. Am avea mult mai mult de castigat ca societate daca am deveni mai eficienti in viata de zi cu zi, iar asta implica printre altele si sa intelegem ce impact asupra mediului au lucrurile pe care le facem in mod uzual fara sa ne punem problema ca ar fi distructive pentru mediu.

 

Cat despre atitudinea lui Clarkson fata de orice si mai ales despre modul in care exagereaza la limita absurdului pornind de la idei care sunt, in esenta, valide... daca nu v-ati uitat macar de vreo doua ori la intreaga serie Top Gear, dar si la Grand Tour, si nu gustati umorul britanic, probabil ca o sa-l luati mult mai in serios decat ar fi cazul. Dar nu degeaba Top Gear a fost una dintre cele mai de succes emisiuni ale BBC, si de departe cea mai urmarita emisiune auto din intreaga lume. Iar dupa plecarea lor de la BBC, noua versiune a Top Gear a pierdut extraordinar de mult din audienta, in timp ce noul lor show de pe Amazon Prime are un succes colosal.

 

q60lMAV.jpg

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-a spus ca numarul ii mic, ci ii mic comparat cu numarul de masini care treceau pe acolo. Dar dupa parerea mea, si probabil nedeacord cu el, o pista dedicata va duce la cresterea numarului de biciclisti in zona respectiva (dar nu cu pretul taierii de copaci).

Aia cu avocadoul posibil sa fie inspirata din articolul asta. Adica, a fi vegan poate reduce impactul tau asupra mediului, aplicat corect. Aplicat incorect, creste impactul tau asupra mediului.

Idem ciclismul, de ex. degeaba se construiesc piste de biciclete, daca ele de fapt provoaca ambuteiaje care cresc inutil consumul de combustibil.

 

Aceeasi discutie se poate purta pe fondul cand o masina veche merita schimbata cu una noua, pentru ca cea noua polueaza mai putin.

Din ce am gasit pana acuma, daca ii vorba sa schimbi una cu combustie interna cu alta cu combustie interna, nu merita sa o schimbi pe cea veche deoarece poluarea produsa prin casarea si reciclarea celei vechi, respectiv poluarea produsa prin construirea celei noi, nu o vei recupera niciodata prin faptul ca cea noua polueaza ceva mai putin.

Daca schimbi cu una complet electrica, aici conteaza foarte mult cum ii produs curentul electric pe care-l folosesti. Daca ii generat din surse 100% regenerabile , atunci dupa 5-10 ani vei fi pe plus fata de una cu motor pe combustie. Daca curentul ii generat prin ardere de carbuni (cum majoritatea ii), atunci probabil niciodata.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this