Sign in to follow this  
Frankie

Grosime cauciucuri cursiera Merida 880

Recommended Posts

Salutare,

 

Aveti idee ce grosime maxima de cauciucuri pot monta pe o bicicleta Merida Road Race 880 cu echipare shimano sora, pe care o am din 2009 ?

Momentan am cauciucuri subtiri si sunt foarte incomode cand parasesc asfaltul sau la denivelari.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil 28, in cel mai bun caz. Mai sigur 25. 

Daca intri frecvent pe macadam, solutia ar fi fost o bicicleta de cross/trekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. Nu intru atat de frecvent pe macadam.

 

O sa probez 28 sa vad ce si cum....

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai un subler/rigla/metru/... sa masori cadrul, furca, si clestii de la frane ca sa vezi cat spatiu ai pentru cauciuc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, PVN10 said:

dar ce latime suporta roata nu conteaza?

 

In marea majoritate a cazurilor intalnite in viata reala, nu, absolut deloc. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

producatorii specifica.

poti monta 32 daca "in carte" ai 28 maxim?

eu n-am incercat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Lățimea interioară a genții contează... în teorie. În practică nu prea cred că sunt probleme.

S0Tib.jpg

 

Aici limitantele sunt furcile și cleștii de frînă.

 

25 mm sunt suficienți, însă. Mai ales dacă ai un cauciuc cu compus mai moale, mai aderent (TPI mare), și pe care îl umfli la 80-85% din presiunea maximă admisă.

 

Am avut cauciuc de 28 dur, anti-pană, care se simțea mult mai rigid decît actualele de 25 23.

Edited by Traveller
Corectat
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

23, am corectat. Dar am avut și 25. Am mers cu astea și în ture mixte (șosea cu max 10% macadam), a fost acceptabil. Confortul ține de mai mulți factori, totuși.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PVN10 said:

producatorii specifica.

poti monta 32 daca "in carte" ai 28 maxim?

 

Producatorii specifica unele lucruri doar din paranoia. De exemplu, tehnic, riscul sa se produca o dejantare e mai mare la cauciucurile cu balon mai mare montate pe o aceeasi janta. Daca riscul ala depaseste o anumita valoare pe care producatorul o considera statistic relevanta, atunci el va impune limita aia pentru a evita orice responsabilitate legala fata de cei care au fost victimele unui astfel de incident. Asta nu inseamna ca tu, utilizatorul X, nu poate rula fara probleme mii de kilometri cu cauciuri de 35 mm pe jante de 15 mm fara nici un incident nefericit.

 

Si, pe testate, am mers inclusiv cu cauciucuri cramponate de 42 mm pe jante de 15 mm latime interna, chiar si offroad, pe care, oficial, nu aveam voie sa pun cauciucuri de peste 28 mm. N-am avut nici cea mai mica problema. Si sa nu uitam de vremurile in care bicicletele de cyclocross cu cauciucuri de 32-35 mm foloseau jante de sosea cu latime interna de 15 mm (ca pe vremea aia nu existau alternative). Sau de vremurile in care inclusiv jantele de MTB erau mult mai inguste decat cele din ziua de azi. 

 

In rest, cu privire la confortul la rulare, e perfect valabil ce zice @Traveller mai sus. Cu mentiunea (de care multa lume nu tine cont) ca presiunea in cauciucuri se calculeaza in functie de balonul real al cauciucului si de greutatea ciclistului, si nu de presiunea minima sau maxima recomandata de un producator, la care se adauga faptul ca, din cauza ca distributia greutatii pe rotile bicicletei nu e de 50%-50%, ci mai degraba 55% pe roata spate si 45% pe roata fata (sau chiar 60-40 in unele cazuri), nici presiunile in cauciucuri nu ar trebui sa fie egale. Concret, un inginer numit Frank Berto a calculat cam care e relatia dintre presiunea ideala in pneurile unei biciclete de sosea si greutatea distribuita pe fiecare roata:

 

bertopresschart.jpg

 

Eu aplic rationamentul asta de cativa ani si, la cauciucurile mele actuale cu balon real de 27 mm, merg cu ~95 psi pe spate si ~80 psi pe fata, valori care n-au nici in clin nici in maneca cu cei 110 psi la care imi recomanda producatorul sa le umflu. Asta estimand greutatea mea + a bicicletei si echipamentului la 100 kg. Daca as fi un catarator pursange si ansamblul ar cantari 75 kg, cu ~35 kg repartizate pe fata si ~40 kg pe spate, presiunile corecte ar fi mai degraba de 60 psi pe fata si 70 psi pe spate. Snake bites n-am facut niciodata de cand folosesc modelul asta de calcul, in timp ce confortul e net sporit fata de scenariul in care as umfla ambele cauciucuri la presiunile "recomandate". 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this