• 0
Sign in to follow this  
DSebastian

Cum sa schimb sistemul de franare?

Question

Buna ziua, intrebarea mea este urmatoare:

Pe bicicleta mea Focus Cypress Sport Series, am sistem de franare pe saboti. Il pot schimba oare cu un sistme de franare pe disc? 

Daca da, ce trebuie sa fac? Cum aleg sistemul de franare potrivit si cum il montez? 

Multumesc!

11 answers to this question

Recommended Posts

• 1

Daca furca si cadrul au suportii necesari pentru montarea de frane disc, da, poti. Vei avea nevoie de o pereche de etriere (cu tot cu manete daca franele sunt hidraulice), discuri si roti cu butuci pentru frane disc. Daca sunt frame mecanice pe disc, poti refolosi manetele actuale, dar vei avea probabil nevoie oricum de cabluri si camasi noi.

Daca in schimb nici cadrul, nici furca nu au suportii necesari pentru montarea de frane disc, nu ai ce face*. Daca in schimb furca iti permite asta, poti monta o frana disc doar pe fata, cu schimbarile mentionate mai sus. Ai si varianta de a cumpara o furca noua, compatibila cu frane disc, si sa montezi o frana disc doar pe fata.

*unii o sa iti sugereze, poate, cârpeli de genul sudarii unor suporti pentru frane disc pe cadrul sau furca actuala - multi au incercat, aproape la fel de multi au sfarsit prost sau foarte prost

• 0

Contează și ce faci cu bicicleta......poate niste saboți buni și eventual vbrake bune paralelogram sunt suficiente 

• 0

Sunt student in Arad si folosesc bicicleta sa merg cu ea la facultate si sa ma misc prin oras pe unde am treaba. 

Uneori o folosesc sa ma si plimb prin oras. Mereu mi-am dorit frane pe disc, insa daca ma gandesc mai bine la ce fac cu ea, nu stiu cat de mult am nevoie de ele...

Avand in vedere ce fac cu bicicleta, credeti ca ar fi un avantaj sa schimb sistemul de franare? 

Si rotile mele nu au butuci pentru montarea discurilor.

• 0

În nici un caz. Cel mult pui saboți noi, manete noi, dar nu are rost să pui discuri pe o bicicleta de navetă. 

• Upvote 1

• 0