liviu m.

TURA SI...PIATRA DE MOARA

Recommended Posts

Salut toti forumisti!

Vreau sa postez o tura, scurta, pe care am facut-o cu ceva timp in urma. Titlul turei l-am ales, pana la urma, cu ceva retineri, dar reflecta cat de cat, folosirea unui trailer, cam greu din nastere, intr-o tura de mai multe zile

 

27.05.2019

O zi innourata dar buna de pedalat.

Prin vama romaneasca de la Portile de Fier I am trecut in viteza, s-au uitat putin in buletin si gata, liber ca pasarea cerului.

Primul soc l-am avut in vama sarbeasca unde ala de la control acte m-a pus sa dau jos steagul de pe trailer.

Era un steag mic, de la aniversarea  a 100 de ani  a Romaniei si  care se monta pe geamul masinii, acum  flutura in spatele trailerului.

I-am spus vamesului ca o sa-l dau jos dupa ce ies din vama, a spus nu, chiar acum, noroc ca am avut un multitool legat  pe  bicicleta si am reusit sa tai cei 2 soricei cu care era prins. De ce? Nu stiu si nici nu am vrut sa aflu.

                         

Pe clisura Dunarii e cam ca la noi, drumul valonat si o catarare mai importanta, 2 km mai grei, ultimul mai lejer.  Ar mai fii una dar nu este prea inclinata.                                             

Drumul destul de bunicel, fara trafic deosebit, n-am avut probleme deosebite cu trailerul, in afara de accelerari mai lente si franari mai lungi si bineinteles pe catarari un pic mai greu.

 

Trailerul l-am facut dintr-un profil patrat, initial cu lungimea de 1 metru, am taiat o bucata de 45cm la care am sudat, la capete, doua placute gaurite pentru roti.

Pe el am pus carja  de la o poliartrita reumatoida, dupa indoirea celor doua tevi de aluminiu (suportul de la brat), a ramas cam 1 m in lungime.

Deasupra am mai pus niste profile de aluminium si o placa de plastic ca baza pentru geanta.

Fara geanta, trilerul avea pana in 7kg si ma asteptam de la croitor sa-i mai adauge max 2kg.

Numai ca pana la urma in loc de geanta a iesit o cutie de lemn, imbracata in, cred ca un fulgarin, dintr-o haina de ploaie mai veche. Cand l-a vazut sotia m-a intrebat unde merg cu cosciugul ala.

Asa a iesit, nu mai am chef sa astept, nici nu l-am cantarit dar cred ca are lejer 12-13kg adica comparabil cu bicicleta.

Suportul in jurul portbagajului e facut din tije filetate  de 6mm iar cuplajul o articulatie sferica M10m, care a fost testata pe vechiul trailer cam 500km.

Nu am vrut sa cuplez trailerul la roata, asta ar fi adaudgat inca un metru, cred ca ar fi iesit cat un marfar.

 

La bicicleta, am schimbat foile 48/36/26 cu 44/32/22, mai potrivite pentru mine, pinioanele au ramas aceleasi, 11-32.


Pe la sarbi nu am fost decat cu masina asa ca o tura cu bicicleta pare o alegere logica.

Singura diferenta pe clisura sarbeasca par sa fie tunelurile. In prima zi am trecut prin patru  tuneluri  al doilea fiind si cel mai lung ,de 259m.

Bezna aproape totala, lanterna era undeva prin coburi nu am mai stat sa o caut.

E o senzatie tare neplacuta sa pedalezi pe intuneric fara sa vezi soseaua.

Numai o dunga aurie abia se vedea pe perete si ceva din dunga alba de pe mijlocul drumului. Noroc ca in tuneluri  asfaltul era foarte bun, fara gropi.

 

Dupa cum vedeti din foto, drumul pe  clisura sarbeasca face parte din EV6 si  aproape de Donji Milanovac se intersecteaza cu  EV13, chiar langa podul de peste Golful Porec.

Sunt o multime de parcari de-a lungul drumului, asezate in zonele cu cea mai buna vedere spre Dunare  si in unele existata,cam la 4-5km si toalete mobile.

Greu de gasit un loc de campare, de o parte Dunarea cu maluri inalte de cealalta  parte, stanci care se ridica ametitor de sus.

 

Peisajul e nemaipomenit, merita din plin sa-l parcurgi macar o data pe bicicleta.

Abia dupa mai multi km de  Donji  Milanovac am reusit sa gasesc un  loc, cam stramt,pe partea Dunarii, pe partea cealalta  a drumului fiind un deal domol fara pericol de prabusiri de pietre.

 

La intrarera in Vama Portile de Fier1

 

2784856434d9c7ea0b9e038e1a0deb8f640169b9

 

Vase inainte de intrarea in ecluza sarbeasca

 

2784856886f3b16c2d7f00ca9bd50d6156069a90

 

De pe clisura.

 

278485796f107cbd9b750d7cbb668392512486de

 

Zona Macronia, malul romanesc, chipul lui Decebal abia se vede.

 

27848582c8fbc2a8b910eb3e869be9b2813250c0

 

Intersectie de Eurovelo-uri.

 

278485913eca2c5204002e0645568d5aab2d71bd

 

Parcare pe clisura sarbeasca.

 

27848595d55e2a0aa7970ce1eaf15d031d523f05

 

In sfarsit, cineva mai lent decat mine.

 

27848596ee33c4bed8bddbecab18e5962c4639ab

 

Si locul de parcare al zilei.

 

278486016736f76a9959a4d7b876b1b10e830e12

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Interesantă tura.

Bine că te-ai priceput să faci acel trailer (data viitoare unul mai ușor).

Aștept continuarea.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviu m.

Felicitari pentru tura si asteptam continuarea povestii.

 

Cam ciudata atitudinea vamesului sarb referitorare la steag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine sunt foarte interesante aceste ture, legat de incidentul cu vameșul, pot garanta că se putea trece dacă era un steag rusesc. Niște jegoși care-i împușcau pe românașii care inotau în zona Kladovo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Am rugamintea de a ramane la povestea turei si de a nu devia discutia catre evenimente care au avut loc cu peste 30 de ani in urma.

Daca vrei neaparat sa discutam problema asta, te rog deschide un topic separat in sectinea "Timp liber".

Multumesc.

 

Revenind la problema steagului, niciodata nu este bine sa-i calci pe coada pe vamesi. Altfel, risti sa-ti creasca barba asteptand in punctul de trecere al frontierei. Ii injuri in gand, te conformezi la ceea ce iti cer, apoi pleci mai departe.

Am intrat/iesit de multe ori in/din Serbia, pe la frontierele ei cu Romania (Portile de Fier 1 si 2, si Naidas), Bulgaria, Croatia, Macedonia sau Bosnia, cu masina, motocicleta sau bicicleta si niciodata n-am avut nicio problema cu vreun vames sarb.

 

Insa, pare ca cei de la Portile de Fier 1 sunt mai speciali. Un prieten motociclist a fost pus sa-si dea jos de pe casca camera de filmat GoPro. Degeaba a incercat omul sa-i explice ca camera respectiva este inchisa, s-a lovit doar de "n-ai voie sa filmezi in vama". Pana la urma, omul a dat camera jos si a plecat mai departe.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legaturile cu  sarbii au fost puternice aici in zona,si pe vremea impuscatului si dupa,na,mai dai de cate un vames mai incuiat la cap  si la ei.

 

28.05.2019

Noaptea trecuta era instelata pe la 3AM, chiar m-am trezit nu stiu de ce. Dar pe la 4PM m-a trezit din nou o ploaie care dupa un timp s-a oprit.

Se pare ca astazi e ziua tunelurilor.

Am trecut prin alte 18 tuneluri de la 30m la 259m cel mai lung.

Mi-am gasit si lanterna asa ca a fost putin mai usor.

Am cam ramas  fara apa, a trebuit sa cer de la rara cafenea de pe malul Dunarii un litru de apa, bineinteles ca am servit si o cafeluta acolo.

La scurt timp, dupa cafenea, am gasit un izvor asa ca mi-am completat rezervele de apa.

 

Am trecut prin Golubat, se poate vizita acum fortareata e renovata cu bani europeni.

Atunci nu mi-am permis sa opresc, sa vizitez cetatea, dar am facut-o dupa tura, impreuna cu sotia. Asa ca o sa va dau ceva date si fotografiile pe care le-am facut ulterior.

(Cetatea  este amplasata pe malul sarbesc undeva in dreptul Coroninului (aproape de Moldova Noua), datata de prin secolul 15. Are patru niveluri de vizitare, pe culori, verde, albastra (lower difficulty), rosie si neagra (high difficulty).

Eu am vizitat zona verde (cam la nivelul solului) si zona albastra, care e accesibila pe niste scari de piatra destul de inclinate.

Pentru  verde si albastru am platit 600 dinari (verde) + 200dinari (rosie) si daca vrei toate zonele costa 1200dinari/persoana.

In zona rosie si neagra se ajunge tot pe niste scari sapate in piatra, cu niste lanturi ajutatoare, adica copiii/batranii/neputinciosii fizic nu sunt acceptati, plus ca trebuie semnata o declaratie pe propria raspundere pentru cine e acceptat.

 

Revenim la tura.

Apoi am trecut de Usije si Vinci. Dupa masa  a mai iesit si soarele, scurte aparitii printre nori si bineinteles cateva reprize de ploaie.

In Vinci am intalnit un sud corean pe bicileta, se indrepta spre Paris.

Calarea  o cursiera si avea 4 desagi, fata- spate.

 

Am pedalat impreuna pana la Veliko Gradiste , el s-a oprit sa manance, eu am continuat pe malul Dunarii unde am si gasit un  loc de campare.

Drumurile sunt cam paradite prin zona chiar m-am mirat cum a rezistat trailerul.

Cam 3 ploi succesive s-au abatut in zona pana am intrat la culcare.

Sunete de vapoare care treceau prin zona si muzica unei discoteci indepartate s-au auzit pana tarziu.

 

27851968768240801caf18424a49911cb7aa7b1c

 

Pentru pasionatii de hiking.

 

27851971f20d602562100b3efc552ea9626d830a

 

Ceva fosile de pe clisura.

 

278519784e447e603f8108c4878e13b1a4a6a406

 

O dimineata cam cetoasa.

 

278519810d725b8d5d9c372943e1057b0c632f08

 

2785198879f7ba12cc014c206c6992c065111bbe

 

278519959b4a97eca7df6a409dd8920580e2710c

 

Spre fotareata Golubat si tunelul cel nou.

 

27851998f0094ea0e139f2427d6b773925a107e0

 

Si dupa fortareata.

 

27852013eac5a1929f83f19895ce9bd85f545ecb

 

Aici sunt pozele cu fortareata vizitata de curand, dupa tura.

 

27852019aee43c65a76d1a8b615e228ae6953217

 

278520265a2653592c76101f7d177b81c1838996

 

Aici e vechiul drum rutier, pe sub fortareata, acum, un nou tunel luandu-i  locul.

 

 27852028b778c0da39c732a5385daceb0e7f6c30

 

278520406564c4348e5817e8a3ee5164ceb32a1e

 

In turnul din apa erau amplasate tunurile.

 

27852044589bd6fc90785f79771d7a3fd9fedf2e

 

Spre nivelurile superioare.

 

27852049cfbcbeb10f5fa3746217580a96735217

 

  • Upvote 7
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Multumesc.

 

@liviu m.

Foarte tare ceea ce se vede din pozele tale ca au reusit sarbii sa faca la Golubac. Ultima data am trecut pe acolo in septembrie 2013, in drum spre Srebrno Jezero si cetatea parea abandonata.

Asteptam continuarea povestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

29.05.2019

 

Am impachetat si am pornit , spre prima traversare a Dunarii, la Ram.

Drumul era in continuare paradit rau, abia trageam trailerul dupa mine.

La cativa km inainte de Zatonie, o bara de la suportul de trailer de pe portbagaj, a fost incovoiata si s-a dus spre spite, dar in afara de o melodie neplacuta nu s-a intamplat nimic, toate spitele au ramas intregi.

Am scos cumva bara dintre spite si am continuat usor spre sat.

 

La birtul din sat am aflat locatia unui service auto unde mi-a inlocuit bara indoita, am mai adaugat un suport peste roata plus ca in afara de prinderile obisnuite cu coliere metalice a mai dat niste afturi de sudura in punctele esentiale.

Toata treaba m-a costat 500 dinari. Am mai luat de la magazinul din sat  niste apa si directia Ram spre care e un drum foarte bun.

 

In Ram, un drum de vreo cateva sute de metrii  coboara  spre cetate unde mi se spune ca e in renovare si nu poate fi vizitata.

Asa ca treci la catarare, urca si coboara din nou spre Dunare.

Ora de plecare a bacului era 10AM, eu, norocos am ajuns cu 15min mai devreme. Am fost singurul calator, a costat 500dinari, mergea si 5 euro.

Intr-o jumatate de ora am trecut Dunarea la Stara Palanca.

Am vrut sa continui pe EV6 in Stara Banateana, dar am zis pas, drumul era noroios si plin de balti asa ca am continuat pe soseaua principala din zona spre Vracev Gaj apoi spre Kovin prin  Gaj.

 

Multa padure de o parte si de alta a drumului, circulatie redusa, cu cateva pauze am ajuns in Kovin.

Am gasit un  magazinul cu plescavite, asa ca am mancat una uriasa si foarte buna.(Din cand in cand trec la sarbi cu sotia, la Kladovo si servim o plescavita).

 

Si ca sa-mi fie de bine, a venit si ploaia. Am stat acolo, langa magazin pana s-a oprit apoi am pedalat spre Pancevo.

Ploaia a inceput din nou, tirurile treceau in viteza improscand cu apa, unul a trecut milimetric pe langa mine.

Era deja tarziu, tot ploua, campuri cu diverse culturi de o parte si alta a soselei , se mai opreste ploaia. Pana la urma,inainte de Bavaniste, la cativa km,fac dreapta pe un camp si la vreo 100m de sosea imi pun cortul.

Abia l-am instalat, o noua repriza de ploaie incepe si tot reprize, pana ce, la un moment dat a iesit curcubeul.

Noroc cu scaunul si umbrela.

 

Camparea din noaptea precedenta, un pic mai mult spatiu.

 

27855359a8e6bf4a406b5494d57770cc3ecd084c

 

Un drum bun spre Ram.

 

27855366839a741d9c0ff7cb2b708bcdee54329d

 

In Ram.

 

278553623f336cc015ddb1eb7b57f57c6c495b63

 

27855372b28770a0808d605c2937e8477d3f7255

 

Cazare de 5 stele,inainte de Bavaniste.

 

278553759cc68497f8548bdea10571050053d4e9

 

Si, bineanteles, dupa orice ploaie vine si ceva bun.

 

27855381476570e02ffff0a6e2ed648fffad94be

 

27855385aed8ed87b7ec7c19358916b28681e469

  • Upvote 4
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

30.05.2019

 

Pe timpul noptii a fost o singura repriza scurta de ploaie. M-am trezit pe la 5:45 pentru ca am intrat la culcare prea devreme.

Cerul e in continuare innourat, tirurile s-au trezit si ele si s-au pus in miscare.

 

De fapt traseul meu spre Pancevo (si spre Beograd) trebuia  sa continue pe EV6, inca de la Stara Palanka dar aici, fiind un drum deplorabil, am decis sa merg pe soseaua principala pana in capitala sarba.

 

Spre Pancevo,ca de obicei,nici o parcare pe marginea drumului.

La intrarea in Pancevo mi-am tras o plescavita, speram sa mananc de doua ori din ea, nu m-am putut abtine si am terminat-o pe loc.

Vremea e schimbatoare, soare/nori, tot timpul trebuie sa-mi schimb tinuta de drum.

 

Din Pancevo n-am gasit alt drum spre Beograd, decat E70, un drum cu doua benzi de viteza pe sens si 4-5 cm pe marginea drumului si fara nici o iesire pana aproape de capitala sarba si a fost stresant mai ales din cauza masinilor mari.

Bineinteles ca nimic nu e usor (si) cu trailerul  dupa mine..

 

Catre Beograd se mai adauga o banda de autobuze (nu-mi amintesc sa ma fi depasit vreunul) asa ca ma lafaiesc pe toata banda.

In sfarsit, scap de E70, aproape de Podul Pancevo, peste Dunare la intrarea in Beograd.

Abia am iesit spre pod, dupa ce am asteptat minute bune sa se faca un gol de trafic.

 

Peste pod, pe drumul principal, chiar nu exista spatiu de bicicleta plus ca era extreme de aglomerat.  Asa ca am trecut podul perpedes pe micutul trotuar.

Dupa pod am pus GPS, care m-a scos exact la Podul lui Branko.

Dupa pod sunt niste semafoare, masini multe, un cascat nefiind atent, l-a lovit pe cel din fata care oprise la culoarea rosie.

Nu s-au busit prea tare, a fost primul accident pe care l-am vazut live.

 

Dupa pod am facut dreapta pe  Bulevardul Nikola Tesla, pe pista de bicicleta de la  marginea parcului.

La prima intersectie, un nebun  a venit cu viteza de undeva perpendicular pe bulevard, a incercat sa vireze stanga pe Nikola Tesla, dar nu a reusit, a intrat in derapaj pe trotuar si s-a oprit intr-un stalp de beton.

Tipul a iesit din masina si a luat-o la fuga, urmat de un altul, putin mai ametit, la cateva minute.La urmat pe fratesu'

Daca eram cu 20 secunde mai rapid chiar eram la locul si timpul nepotrivit.

 

Am continuat pe bulevard, pe trotuar, pista de biciclete s-a terminat, dar s-a terminat si bateria telefonului, adica pe GPS, desi aveam power bank nu reusea sa incarce suficient de repede, asa ca am oprit la o benzinarie (parca era Lukoil) unde i-am rugat sa-mi incarce telefonul in timp ce serveam o cafea.

 

Drumul continua in catarare si traficul era infiorator.

Am incercat sa inaintez pe trotuar, dar dupa cateva sute de metri am dat de niste scari pe care nu prea aveam cum sa le urc cu trailerul dupa mine apoi abia am intors trailerul, sa ajung de unde am plecat.

Mi-am facut curaj si am intrat in trafic.

 

Pana la urma am reusit sa ies din Beograd si inainte de Batajnita, sa ajung la campingul Dunav.

Costa 1000 dinari si am mai platit 400 pentru electricitate sa-mi incarc power bankurile, prize normale pe tarla.

Cu exceptia jecmanelii de 400 dinari pentru electricitate, campingul are toaletele si dusurile ok.

 

Podul Pancevo, la intrarea in Beograd.

 

278586295532a881c3474fb9b7cbd85fa833db69

 

Un "colector" de gunoi pe Dunare!? 

 

27858630b0409c715a24800da4089db796febddf

 

Vederi de pe podul lui Branko.

 

278586359911bf8adaaa383913f4324c607b454f

 

278586402eab79846b5aef5d31df348f8238e00a

 

27858648db230657a69966ad837af8e92eac0351

 

Vedere spre aval.

 

278586496f02efdc6a303e8444f987effd5f580c

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviu m.

Inteleg ca asta este Camping Dunav: http://www.campdunav.com/

Te rog, poti sa detaliezi in ce a constat jecmaneala cu priza? Adica ti-au luat banii insa nu ti-au dat curent?

Multumesc.

 

In context, 1 Euro = 117 Dinari sarbesti [cel putin asta spune Banca Nationala a Serbiei].

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut gibonu,

 

Da, despre campingul acela e vorba, dar nu numai.

Deci, las la o parte ca electricitatea costa jumatate din costul de campare.

Hai sa facem un calcul simplu:

Incarcatorul de la telefonul meu (si nu numai al meu), care il folosesc sa incarc si un power bank, are outputul de 5V si 2 Amperi (sau 2000mA cum le place producatorilor, sa fie cat mai multi).

Deci puterea consumata ar fi de 10Wh, hai sa zicem ca am tinut power bancul la incarcat 10 ore.

Deci am consumat de la ei 100Wh. Daca luam pretul de la noi (sau chiar Europa), 1KVAh  este cam 60 bani (0.6 lei), in 10 ore de incarcare i-am pagubit de  0.60 lei.

Nu crezi ca nu prea bate ce consumi cu ce platesti? Vreau sa zic ca, consumul e neglijabil.

Am impresia ca preturile din camping pentru electricitate sunt pentru rulote si alte RV care au, probabil un consum mare de curent, ai vazut, au prize speciale pentru cuplare.

Acum, daca tu,cu bicicleta, iti pui cortul pe locul unei rulote, normal ca nu poti folosii priza aia speciala si ai nevoie de adaptor daca vrei sa o folosesti.

Parerea mea ca adaptoarele alea care le gasesti prin campinguri (nu toate au) probabil, ca sunt o sursa de extravenit, adica un fel de teapa pentru biciclisti.

 

31.05.2019

Si acum unde?

Batajnica –Stara Pazova-Golubinci-Putinei –Ruma-Veliki Radnici.

Inainte de Stara Pazova, cam 1.5km, a inceput o pista de bicicleta.

Sa vedem cat o tine. Pana la intrarea in oras, unde era blocata de o masina.

Pe portiunea aia de 1.5km am numarat mai mult de 10 banci.

 

Apoi am facut stanga spre Ruma unde am oprit si am mancat 2 hot dogi.

Undeva inainte de Veliki Radnice am facut stanga pe un drum printe culturi, sa-mi caut loc de campare.

Din cauza ierbii foarte mari, pana la 1m, a trebuit sa  pedalez 500-600m de sosea pana am gasit un loc drept cu iarba mica, langa niste culturi de porumb, la aceea vreme fiind foarte mic.

 

Era o liniste totala,numai niste nori negri se invarteau undeva departe si-si lasau apa mult asteptata de sol.

Zona mea, inca, parea departe de tumultul ploii.

 

La iarba verde.

 

27861978efb8a41a551ef59022f5891cbb4aaa84

 

Drumul de la sosea inca in stare buna.

 

2786198370da83791a81107b6d0498d9c7929df1

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviu m.

Multumesc pentru precizarile referitoare la curentul electric din camping.

 

Cat despre acele adaptoare, desi nu te inclazeste cu nimic, si in campingurile din Franta si Germania este la fel. Un singur camping cu prize normale am gasit in Normandia anul asta, detalii cand voi ajunge acolo cu povestea turei. Asadar, pare o treaba generalizata.

 

Personal, nu am optat niciodata pentru optiunea electricitate, deoarece nu am acel adaptor, Si nici nu intentionez sa car unul cu mine.

Telefonul l-am incarcat tot timpul la prizele existente in grupul sanitar al campingului. E drept, incarcarea dureaza ceva, insa cu o carte buna timpul trece repede. Plus ca exista optiunea folosirii unui incarcator rapid [fasta charge].

 

In final, mai exista optiunea de a lasa bateria externa [power bank] la incarcat la receptia campingului, peste noapte. De soricaria asta am aflat de aici de pe forum.

 

Nu in ultimul rand, multumesc frumos pentru explicatia referitoare la amperi si miliamperi. Spre rusinea mea, electricitatate este un domeniu la care sunt varza.

 

Asteptam continuarea povestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

01.06.2019

 

Pe la 3-4AM a inceput sa ploua.

Am stat in cort pana pe la 7-8 AM si apoi am iesit in ploaie, se pare ca nu are de gand sa se mai opreasca.

De la iesit si intrat in cort, am reusit sa ud si sacul de dormit plus ca a inceput si prin cort  sa se plimbe apa.

Noroc ca salteaua e mai inalta asa ca nu am avut contact direct cu apa

Trec orele si nu reusesc sa plec din loc .

Noroc cu umbrela si scaunul, mai ies afara si ma dezmortesc, e clar astazi e o zi pierduta.

E o ploaie fara vant, si tot curge apa din cer, parca am aterizat in zona bacoviana si ma inec  incet sub plafonul ala imobil de nori.

 

Abia la amiaza se intrerupe pentru scurt timp dar nu apuc sa adun, incepe iar.

Dupa inca 2-3 reprize, in sfarsit se opreste si reusesc sa-mi adun  toate catrafusele, bineanteles cu sacul de dormit pe jumatate ud si de cort, ce sa mai zic, l-am adunat asa cum curgea apa din el.

Ieri drumul printre culturi era ok, dar acum a devenit foarte noroios si foarte lipicios.

Rotile de la bicicleta  si una de la trailer s-au umplut imediat de noroi si pana la sosea a trebuit sa opresc de mai multe ori sa le curat.

 

Aproape de sosea am gasit o balta mai mare unde am inceput sa spal bicicleta si trailerul de noroi.

Un cioban de pe partea cealalta a soselei m-a vazut venind de pe camp, a venit sa vada aratarea.

Bineinteles ca nu ne-am prea inteles.

 

Trebuia sa-mi caut un loc de cazare sa-mi usuc toate toalele, iar prin satele din jur negasind nici o cazare, am modificat putin traseul, si am pedalat spre  Sremska Mitrovica.

Intre timp, Directorul de operatii, adica sotia mea (iar o sa ma acuze userul Majikstone ca sunt condus de nevasta), a gasit un motel in oras, la un pret convenabil, la B&B Passage, 20E/noapte.

 

Dupa  ce m-am instalat, am dat si hainele la spalat, inca 4E.

Am plecat apoi putin prin oras, am facut ceva poze.

Abia la  sfarsitul turei am constatat ca unele poze nu le mai pot deschide si nu numai din ziua respective, si alte zile.

 

In camera de motel aveau un radiator pe ulei, l-am pus in baie.

Cortul l-am atarnat pe cabina de dus, iar sacul de dormit pe usa baii.

Pana dimineata, cand am luat si hainele uscate, toate erau ok.

 

Un nou inceput.

 

Putina ploaie...

 

278654165aee0f37ad943e0e50d586efb6c0aad7

 

278654206c6b1b8c8007826da2c46de224b13672

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

02.06.2019

 

Pana la granita croata nu a mai ramas prea mult.

In Martini am vrut sa beau o cafea dar in primul local pe care l-am gasit era inchis.

Un cetatean ma abordeaza si ma duce la barul lui fiica-sa dupa ce mi-a aratat ca alte baruri, pe langa care am trecut, sunt inchise.

Avea o sticluta mica de 100ml din care tragea din cand in cand.

Se pare ca si la sarbi fiecare sat are cel putin un bautor matinal.

 

La Sid coada de camioane de la vama era intinsa pe mai multi kilometrii.

Credeam ca numai la noi in Bors sunt cozi imense de camioane.

Am trecut pe langa ea si ma adaposteam dupa  cate  un camion cand venea ceva din fata.

Am trecut fara probleme prin ambele vame prezentand buletinul.

 

La  Tovarnik, primul sat din Croatia, am oprit intr-o statie de autobuz unde am desfacut o roata de la trailer, care avea un mic joc, si am reglat-o putin.

Un localnic, care trecea pe acolo, ma intreaba daca am nevoie de ajutor, am spus ca nu.

Dupa un timp se intoarce cu o bere si niste cornuri cu branza.

 

Inca de la intrarea in Croatia am observat grija conducatorilor  auto, care daca vine ceva vehicul din partea opusa, nu depasesc sub nici o forma.

De unde aceasta grija pentru biciclisti, nu pot sa realizez.

Din pacate acest fenomen l-am experimentat numai aici, in Croatia, in restul tarilor, toti trecand  ca nebunii pe langa mine.

 

Am trecut prin Orolik, Mirkovici, Vinkovici si undeva aproape de Ivankovo, sub un pasaj, langa o cale ferata, am gasit un loc de campare.

E un fost drum, folosit, probabil, inainte de constructia pasajului peste calea ferata, acum folosit numai de pietoni si biciclisti

Si azi am avut parte de o vreme mai urata, a plouat, dar nu prea mult.

 

In drum spre Sid.

 

27867922277645d979612a66cf6f4306f4e69773

 

O fabrica de procesare carne, cred,in Bacinci, aproape de granita croata.

 

278679241c9d7a25f6069270f30d533882091347

 

In Croatia, aproape de Ivankovo.

 

2786792643a36a18eda446c8fadc5ad38de78799

 

Odata cu lasarea  serii si norii par ca se destrama. Langa locul de campare.

 

278679316877a0a63e22d4d67fd35eeb4403210f

 

278679440426d5db4740b5e35aadf8cb36a9ac38

  • Upvote 5
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

03.06.2019

 

Continui pe soseaua 46, adica  Vodinci, Novi si Stari Mikanovici apoi stanga pe Strizivojna, Vrpolje, Cajkovici.

Toata dimineata a fost fara nori si nici prea cald.

Satele se insira unul dupa altul, asa ca si locul de campare va fi dificil de ales.

Incerc ceva devieri de la drumul principal, dar nici un loc convenabil cat de cat.

 

Pe la 5PM ajung in satul Stari Slatinik si vad un indicator catre un teren de fotbal, spre stanga.

Pe un drum pietruit, cam la 200m de sosea se intind 2 terenuri de fotbal, unul de antrenament si celalalt oficial, cu tribuna.

Un nene, pe terenul principal tunde iarba de zor.

Il opresc din lucru si incerc sa-l intreb daca pot sa campez langa terenul de antrenament dar nu pricepe nimic din ce ii spun.

Cheama niste copii care jucau fotbal, le explic in engleza ce vreau sa fac si pana la urma e convins de acestia .

O cladire se afla intre terenuri, avea si toalete la parter asa ca eram asigurat pentru inca o noapte.

Dupa ce au plecat toti, s-a pus o ploaie dar nu a tinut prea mult, pe la 8PM m-am bagat la somn.

 

Da, pe asa drum sa tot pedalezi.

 

27871005dd0807e5e460df7626c9f4e9a0a9502b

 

In Stari  Slatinik ,langa terenul de fotbal.

 

2787101154145f27e766f9827c41f2732c903d83

 

2787102107a6fe72ba658295d1fdab1101456fc1

 

27871023ce5b551c644c7e1edb96a5982d828717

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

04.06.2019

 

Aceleasi sate se insira unul dupa altul.

De doua zile ma tot plimb prin ele si parca nu se mai termina niciodata.

Drumul e valonat, e bunicel pentru pedalat, satele se insira la baza unor dealuri.

Pana la Zagreb mai e ceva de pedalat.

 

Reusesc sa-mi pierd undeva casca, am uitat-o pe trailer si a zburat undeva, intr-un sant probabil, nu m-am mai intors sa cercetez unde, deja pedalasem mai mult de o jumate de ora.

Aceasi problema ca pana acum, unde gasesc loc de campare?

 

Trec prin Oriovac, Batrana, Bili Brig si alte sate.

Mai gasesc cate un magazin de unde ma aprovizionez cu apa si mancare.

Se face ora camparii si inca nu stiu unde.

 

Pana la urma in Jazavica, pe dreapta e un loc de joaca pentru copii si mai sus putin o cladire parasita.

Se pare ca odata era un fel de baie populara, acum abandonata.

Inautrul cladirii, toate erau cu susul in jos, geamuri sparte, toalete rupte, robinete atarnand, mucegai peste tot, parca era casa groazei.

Mai sus de cladire erau  ceva campuri agricole.

 

Mi-am pus cortul in spatele cladirii.

Bineinteles ca dupa un timp a venit un tractor pe campul de alaturi, chiar mai sus  de mine, a bazait cam o ora si ceva.

Nu a fost un loc prea imbietor de campat, in plus, parca era un gol  sub cort, cred ca  eram pus pe o canalizare, aveam senzatia ca ma prabusesc tot timpul.

Dupa ce a plecat tractorul, in jur de 8 PM, am intrat la culcare, am adormit,nu inainte de a-mi golii mintea de toate fantasmele pe care le povocasera imaginile din cladirea aia parasita.

 

27875172a6ebcfcfebad19304f5fac702902e351

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

05.06.2019  

 

A treia zi consecutiva  cu sate insirate dar parca s-au mai rarit putin.

Am pedalat prin Novska, Brestaca, Kutina.

Parca s-au mai aglomerat si drumurile dar nimic de speriat, cata vreme ma duc paralel cu autostrada A2, cam toate masinile grele lipsesc aproape cu desavarsire.

 

La Popovaca in loc sa continui drept, ajung la Potok si Novo Seleo, inainte de Sisak, asa ca o sa fac un mic ocol pana la Zagreb.

Au trecut cateva zile de cand nu am mai vazut un camping.

Azi nu trebuie sa ma grabesc, campingul e la ceva distanta dupa Zagreb, n-am nici o sansa sa ajung pana diseara.

Si oricum, maine e o noua zi.

 

Astazi, ziua a fost cam noroasa, dar buna de pedalat.

In Novo Selo, pe dreapta apare o fabrica cu un teren de fotbal alaturi.

Acesta, nefiind ingradit, m-am gandit ca ar fi un loc bun de campare.

De pe sosea am coborat putin si apoi m-am dus in capatul opus al terenului unde era o terasa acoperita, gratarul alaturi, avea si banci si mese.

Era pana si un desfacator de vin si bere, agatat acolo.

Nimeni prin jur, era vineri seara asa ca ma asteptam sa nu vina nimeni pe acolo.

Abia am pus cortul si o ploaie torentiala s-a napustit in zona.

Dar eu eram deja asigurat, acoperisul avea ceva gauri prin care picura apa, dar nu a fost foarte deranjant.

Am mancat ceva, am mai stat putin si pe la 8PM am intrat la culcare.

 

Numai ca in apropiere era un sant plin cu apa, iar in el, o formatie de broaste si-a inceput concertul extraordinar asa ca am adormit destul de tarziu.

Pe la 3PM m-am trezit, sa ies putin afara, dar lipsea o sanda, uitasem sa le bag in cort, m-am uitat prin jur dar nimic, asa ca mi-am continuat somnul...

 

Aici am trecut prin Krivaj Kapelika.

 

278793372a8b511711c05fe676f6a6c3b8332192

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

06.06.2019

 

M-am trezit pe la 5:30 incercand sa plec mai devreme sa nu ma vada cineva pe acolo, am inceput sa mananc ceva, cand pe la 6AM apare un nene, care incepe sa turuie, ca aici nu-I loc de campare, ca daca nu plec in 5 minute cheama politia, tra la la...

Bineinteles ca nu am putut impacheta in 5 min, mi-a luat o ora si ceva.

Noroc ca aveam o pereche de adidasi cu care m-am incaltat, sandaua fiind de negasit.

 

Am impins bicicleta pe terenul de fotbal plin de apa, am urcat la sosea.

Mai multi angajati stateau in usa fabricii si priveau dupa mine.

Astia n-au somn, lucreaza si sambata.

N-a chemat politia pana la urma.

 

Am ocolit Sisak-ul, am continuat pe malul Savei, pe malul drept, pe langa digul de protectie.

Undeva dupa Hrastelnica am parasit Sava si am pedalat drept spre Mahovo.

Pe aceasta portiune, drumul  este foarte distrus, multe gropi pe care abia le ocolesc, cam 10km/h, nu se poate pedala mai repede.

 

Apoi din nou pe malul Savei, trec pe langa podul din Martinska Ves.

Langa pod e un magazine alimentar, am baut o cafea si ceva apa si am continuat tot pe malul drept.

Dupa succesiunea aceea de sate, aici, pe langa Sava, peisajul e schimbat complet.

 

Apoi  Rugvica, Dragosicka si la Cista Mlaca gasesc un loc de campare, pe un drum din sat spre campurile  agricole.

Pana la campingul Zagreb mai erau in jur de 30-35km, prin Zagreb, probabil ca m-as fi  miscat  foarte lent, asa ca o lasam pe maine.

Pana pe la 9PM au tot trecut pe acolo tractoare, alte autovehicule dar apoi totul s-a linistit si a fost o noapte instelata.

 

Podul peste Sava in Martinska Ves.

 

2788223606d54d6d039bb1a492eff287f4f9561b

 

Campare langa Cista Mlaca.  

 

27882280dea2bc01b5f5fdde54b476157dd5edb3

 

278823042b2d0c39d063ac62c24d25417dcff907

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

07.06.2019

 

 

Impachetarea si urmeaza Zagrebul.

Dar pana acolo mai e Sop,Ivanja Reka,apoi atac Zagrebul frontal,am intrat pe  Slavonska Avenija,care avea un fel de trotuar pe dreapta,am ajuns la o statie de benzina unde am luat o pauza de cafea.

Trotuarul a mai continuat dupa statie putin dupa care s-a terminat brusc cu o bordure destul de inalta.

Abia am coborat trailerul de pe trotuar,urmau 2 benzi,practic cu un spatiu foarte mic pe margine.

Am reusit sa ies de pe banda de viteza undeva la City Center East unde am gasit si un Decathlon.

Mi-am cumparat o pereche de pantaloni scurti de bicicleta cu bazon,cei pe care-I aveam erau foarte slabi si mi-au facut o mica rana  intre picioare.

Tot nu pot sa pricep  de ce o sa scumpa ca Brooks necesita si bazon cat de cat mai rasarit.

Am dat pe ei 130kune,vreo 18E aproximativ,erau mult mai buni decat ce aveam eu…

Alaturi de Decathlon mai e un centru  comercial mare unde am schimbat kunele ramase in euro si am cumparat si ceva de mancare.

Urma sa nu mai pierd timpul,campusul era undeva departe ,trebuie sa traversez tot Zagrebul.

Am pus GPS,prin oras nu a fost prea simplu cu trailerul dupa mine, urcari si coborari pe trotuare,treceri pietonale,dar  incet m-am apropiat de iesire.

Din cauza soarelui s-a blocat GPS-ul telefonului,asa ca am bajbait ceva pana am gasit iesirea,cu ajutorul lui Google map.

Camping Zagreb e undeva pe langa Bestovje,pe malul lacului Rakitje,e destul de nou,cu grupuri sanitare si dusuri moderne.

Partea de sud e delimitat de o padure.

Erau catva corturi si era plin de rulote.

Pe locul de corturi nu erau prize asa ca am incarcat un power bank intr-o camera de service pentru intretinere.

Era una grasa care gestiona curatenia prin camp,a descoperit power bank-ul,a sunat la receptive,dar probabil i-au spus ca nu e nici o problema,pentru ca nu s-a atins de el.

Ceva copii faceau galagie prin jur,dar pana la urma au plecat la culcare,asa ca am adormit si eu.

 

 

 

Fotografii din Zagreb

 

27886125c4160f5c9b95282179b375d4e7479b50

 

 

2788612945fa01111b4317aef65df95be00a1aec

 

 

2788613540bd00ab7cb89d0be34680bcecf74bc1

 

 

Cateava poze din Camping Zagreb

 

2788613702afe8a81e6d595c9799ca4d833cc69b

 

 

 

 

27886139159a22adae1aa3d6697e442030dc4547

  • Upvote 5
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos si interesant reportajul. Felicitari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Multumesc    a_mic

 

08.06.2019

 

Astazi sunt hotarat sa trec in Slovenia, asa ca trec prin Bestovje, Samobor si Bregana, la granite, erau ceva masini la coada dar cam in 30minute  am reusit sa trec, prezentand buletinul, apoi am continuat pe langa autostrada A2 si raul  Sava.

 

In Slovenia am mai trecut prin Catez ob Savi, Vihre, Drnovo apoi pe drumul 5 pe langa  Krsko, ocolit pe malul drept.

 

Undeva, pe Sava, a aparut o hidrocentrala  electrica si un pod, peste care trec, si ajung pe drumul 679, cel initial, 5,fiind prea aglomerat.

Tot cautand loc de campare ajung in Sevnica.

Aici in sat fac stanga pe sub un viaduct si ajung aproape de digul Savei.

Undeva in dreapta era un teren de sport iar, in fata, digul e folosit pentru alergare si biciclete.

Chiar un batranel, intre 75-80 ani alerga pe dig, respira ca o locomotiva, bravo lui.

 

Un loc cam expus dar n-am prea avut ce face.

Din cand in cand mai trece si cate un tren, dar m-am obisnuit cu ele.

Undeva deasupra satului vegheaza un mic castel care le aminteste localnicilor, de vremurile de mult apuse.

 

La coada in vama croata.

 

2788874208a9f881f880861c4e8e023986ee657e

 

Podul si mai jos putin hidocentrala pe  Sava.

 

27888745387aeda73b41fea7cff7ff5ff8f12365

 

Cateva poze din Sevnica.

 

27888752bae1c6ce64cd46a7842be417b406f3f1

 

27888754f7e8511992c17a28d1f6b1e1730b1c4e

 

Vedere de la locul de campare.

 

2788875928abd49c2e6ae93ff85a549b93cc4009

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

09.06.2019

 

Din Sevnica continui pe malul Savei, pe partea stanga, prin Breg apoi ajung in Zidani  Most.

Aici ma fura peisajul si pana ma trezesc eu,  eram departe spre Celje, practic pe malul raului  Savijna .

Trebuia sa fac stanga pe 108, sa continui pe malul Savei.

Mai fac ceva kilometric in plus, nu strica.

Dar asta e, o sa revad  o parte din traseul dintre Lujbljana si Maribor pe care l-am facut in 2016.

 

Atunci am gasit un camping chiar langa Celje, la Zadobrova,la nord de Celje,dar acum, nu era in drumul meu.

Ocolesc Celje prin partea sudica, apoi pe 447 prin Zalec, Kapla si Brode, apoi iar trebuie sa-mi caut loc de campare.

Dupa Brode, pe stanga se vede o trecere peste autostrada A1, acolo am gasit un loc chiar langa ea, fara sa o traversez.

Cortul l-am pus cam la 20m de gardul autostrazii.

 

Niste localnici au venit in zona sa vada daca mai au pamantul acolo, la loc, nu s-au apropiat prea mult ca sa interactionez cu ei.

Am gasit ceva sa-mi pun in urechi ca sa mai atenueze cat de cat din zgomotul autostrazii.

 

Imagini din Zidani Most.

 

278914923f7583a1d2bf49ee2e9a3f7094452a87

 

278914934c1f657b0c81ef414502f069f7268dd4

 

27891500f40135feafbd65705d18b8c88c68f421

 

Spre Celje.

 

27891501827637fdeca6a1d4fb1f7973ffd48105

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.06.2019

 

Drumul spre Ljubljana se tot intretaie cu autostrada E57.

Imi amintesc ca la Trojane am oprit si data trecuta sa mananc ceva acolo.

Acum e dimineata si ma opresc sa ma duc doar la toaleta.

Drumul pe care pedalez  e destul de bunicel, fara gropi sau alte denivelari.

Normal, as fi ocolit Ljubljana, dar aveam ceva de spalat asa ca trebuia sa gasesc campingul.

De la Domanze se trece de pe 447 pe 104 care de la Tzin e interzis pentru biciclisti.

Dar ofera o alternative, o pista de bicicleta pana la intrarea in Ljubljana, pe Dunajska Cesta, pe care dupa ce se trece podul peste Sava, se ajunge imediat la Ljubljana Resort aflat aproape de malul Savei.

Aici am stat si acum 3 ani , in tura, dar acum  era foarte aglomerat, mi-a dat un loc pe un teren nisipos fara pic de iarba iar la receptie era si o tipa cam acra.

Cred ca ceva iarba puteau sa lase sa creasca, fara cheltuieli prea mari.

Una peste alta nu mi-a placut campul deloc.

Probabil de aceea n-am scris despre el nici in tura trecuta, din 2016.

Am pus rufele la spalat, intre timp am plecat cu bicicleta prin jur, am cautat  niste sfoara sa le usuc..

Masina de spalat din camping a costat 4E iar campingul cred ca in jur de 20E.

 

In drum spre  Ljubljana.

 

278946686ca435eab22f5764c4d12c2168ddbba7

 

27894669f268a0b474aa7c98c440c685a56feab2

 

27894670992d5e5286615acde85704c36a2b1631

 

27894673540b8400d1ec2ca61f43b4319c9f9356

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

11.06.2019

 

Nu am insistat in Ljubljana, am vazut centrul si imprejurimile lui in tura trecuta.

Pe trotuare si ceva piste de bicicleta, din 3 bulevarde,  Dunajska, Bleiweisova si Trzaska Cesta am iesit din oras, nici nu am avut nevoie de GPX apoi am trecut prin Brezovica, Vrhnika, Logatec si Kalce.

Am plecat din camping cam tarziu, asa ca am ajuns pe catararea de dupa Kalce pe cand trebuia sa campez, dupa un kilometru de catarare, am campat pe un drum lateral in padure, intr-un loc mai deschis.

Imi desfac bagajele si cand ma asez pe scaun, se prabuseste sub mine.

A costat 35 lei de 35 lei, totusi a tinut 16 zile, destule, zic eu, pentru cat a costat.

E un drum de tara, prin padure chiar langa care mi-am pus cortul, din când in când mai trec unii cu MTB-uri

Aici pe catarare am constatat ca nu mai pot sa urc pinioanele decat pana la penultimul, ultimul de 32 , s-a catarat pe gratis.

Am incercat sa mai strang cablul dar nici o sansa.

Vedem maine cum urcam.

 

12.06.2019

 

Catararea care urmeaza, urca pana la aproape 900m in altitudine, pe o lungime de aproximativ 10km .

Un adevarat test pentru trailer, adica pentru mine..

Cu  pinionul cel mai mare  lipsa, am urcat incet, cu pauze, pe unele locuri mai greu pe altele mai usor am reusit sa ajung in varful catararii fara sa imping la bicicleta.

 

Undeva pe coborare, dupa Col, pe stanga, se face coborarea spre Vrhpolje unde am campat in 2016, acum o tin drept, pe drumul spre  Ajdovscina unde si  iau o pauza.

Am gasit si un atelier de biciclete unde mi-a schimbat cablul  schimbatorului spate, ramas blocat undeva pe traseu.

Dupa ce am parasit Ajdovscina am observat ca lipseste indexul, rosu, cu numarul pinionului.

La pierdut mosuletul ala prin atelier sau a uitat sa-l puna.

Reparatia m-a costat 10E.

 

Acum spre granite, prin Cesta, Selo, Dornberk, Dombrava, Bilje, Miren si, in sfarsit, ajung in Italia.

Aici la granita Sloveno-Italiana, in afara de niste borne cu numele tarilor nu mai exista punct vamal.

Din Miren trec pe Via Stradalta care ma duce prin Savogna d’Isonzo apoi pe SP8.

Timpul trece, iar probleme cu cazarea.

 

Pe SP8 la 7-8km de Sagrado, pe dreapta  e o o parcare, din care se desprinde un drum prin padure spre raul Isonzo.

Acolo, la vreo 150-200m de sosea, la o intersectie cu un alte drumuri, unul continua prin padure, celalat spre un camp cu grau unde si iarba era foarte crescuta, asa ca  imi pun cortu chiar in mijlocul intersectiei.

Si italienii astia nu pot sa-si coseasca iarba de pe terenurile pe care le detin.

Nu am avut de ales si noroc ca nu a venit cineva sa-si inspecteze proprietatile.

 

Slovenia, sus pe catarare de la Kalce spre Col.

 

27898227fa4759f1934498f628c287d85e4fdb7a

 

Tot pe catarare, in parcul arheologic Ad Pirum.

 

27898231b3cafb115b2e8b71cbbb16e4dabe3e1d

 

27898240586f32c38ad9261449e19100999154d3

 

278982410256f77cd233fa03a586ca24e4397239

 

Tot ce a mai ramas din ea sunt pietrele de mai sus.

 

27898243daabf2587b60469f6c966574823d1bec

 

Un mic aeroport la iesirea din Ajdovscina, Slovenia.

 

2789825072a3554f5c29498bcbbc53eda41aec6e

 

Pod, cu cale ferata, peste raul Vipava, pe Via Maggio, Italia.

 

27898259069eb6d6867653286d46a5813dba9bc3

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.