Chrys

Recomandare Gravel vs Trekking

Recommended Posts

Salutare,

 

Ma aflu in fata achizitiei primei mele biciclete, astfel ca apelez la experienta voastra in utilizare pentru a ma decide asupra unui model. Bicicleta va fi folosita preponderent in oras pentru commuting, aproximativ 45km dus-intors, (eventual si la drum mai intins) si probabil pe cateva drumuri pietruite. Dupa ce m-am uitat pe mai multe site-uri in ultima perioada, m-am oprit asupra a doua modele: 

https://www.biciclop.eu/bicicleta-de-trekking-pentru-barbati-merida-crossway-600-gri-mat-rosu-argintiu-2019.html 

vs

https://www.bikehouse.ro/bicicleta-kross-esker-6-0-28-black-grahite-matte-2019

Inainte sa ma decid, voi merge si in magazine sa le testez (daca voi avea posibilitatea asta). Totodata as dori sa stiu daca aveti experiente cu firma Kross ? Sunt ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am trecut de la scott sportster p45 la pinnacle arkose 4 si nu regret. Daca te impaci cu seaua si pozitia o sa fie usor restul. Evident sunt diferente intre ele de greutate, comfort, si pozitie, dar incearca sa le testezi si vezi cum te obisnuiesti. Firma Kross nu ar trebui sa te puna pe ganduri, echiparea fiind una buna la modelul ales de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dintre cele doua modele, raportat la cerinte, evident ca as recomanda Kross dar n-am inteles care este oferta pentru trekking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca nu stiu cat de confortabil ar fi un Gravel bike la inaltimea mea, am 1.92cm. De probat nu prea am posibilitatea, intrucat Kross-ul nu il au pe stoc in magazin. Deasemena o bicicletea cu drop bar, e destul de manevrabila prin trafic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Chrys said:

 e destul de manevrabila prin trafic ?

Parerea mea, folosind ocazional cursiera pentru naveta in Bucuresti, este ca nu. Franele nu sunt foarte la indemana si in oras pot aparea foarte rapid situatii imprevizibile, drop barurile in sine iti sunt cu totul inutile ele fiind un element pentru o pozitie aerodinamica, vei merge 99% pe coarne (horns). Ajuta ghidonul ingust sa te strecori dar cam atat. Vad multi ciclisti prin oras cu drop baruri, fiecare le stie pe ale lui...

 

Merida are 3x10 ceea ce e o exagerare, gen saorma cu de toate. Mai mult de 10-12-14 viteze nu sunt necesare in mod uzual pentru situatiile in care ai precizat ca vrei sa o folosesti.

Vizavi de probat ar fi bine sa renunti la idee pentru ca te poti bloca doar in modele care sunt in stoc magazin, nicidecum cea mai buna oferta pentru ce ai nevoie. Magazinele au 10-15 biciclete fizic in magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înălțimea nu este un impediment, Kross se găsește și în mărimea XL. Cât despre manevrabilitatea bicicletelor cu drop bar pot spune că depinde de abilitățile ciclistului, de exemplu ciclocrosul de performanță se practică exclusiv pe biciclete cu drop bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, amintiri usor neplacute.. In aceeasi situatie am fost si eu. Am cautat timp de 3 luni cursiere, cu posibilitati foarte mici de a proba. Conteaza enorm geometria pe o bicicleta, iar daca intr-adevar esti la prima as zice sa fii cumpatat. Incearca sa cumperi acolo unde exista posibilitate de retur (o probezi doar in casa) sau impaca-te cu gandul ca daca nu iti e buna, va trebui sa o revinzi in cateva luni dupa ce o simti mai bine si incepi sa realizezi de ce ai cu adevarat nevoie.

 

Avand o naveta lunga, personal recomand o cursiera, poate nu neaparat de gravel, ci una de endurance. Tu stii cat de mult intri pe aratura. Intr-adevar nu e nevoie de suspensie fata, si eu am trecut de la trekking la gravel si desi, se spune ca Bucuresti=gropi s ipene, inca se poate merge fara suspensie si anvelope mai inguste destul de bine si confortabil. Legat de drop bars, eu fac naveta zilnic 2 x11 km si nu am observat vreun inconvenient. Ajuta mult la strecurat.

 

Atentie insa, ai o naveta destul de lunga! Poate un scuter electric sau o bicicleta electrica ar ajuta mai mult. Cum zicea un coleg in alt thread si zic si eu, naveta devine destul de obositoare:

 

Quote

Locuiesc undeva la periferia comunei Ciolpani si am 34km din poarta  pana la intrarea in clădirea biroului. Când fac naveta dus-întors (deoarece am si perioade când fac doar returul pe bicicleta) nu prea reușesc sa o fac zilnic (5 din5 zile lucrătoare). De regula doar 4 sau minim 3 zile din 5. 5 din 5 nu am reușit de multe ori în cei câțiva ani de când fac asta pentru că rareori am reușit sa ma stăpânesc să nu forțez în vreuna din zile. Daca aș avea (și) o asistata electric cred ca aș face-o liniștit zilnic măcar 9 luni pe an

Ca durata îmi ia intre 60 maxim 75 de minute dimineata (75 doar daca prin coloanele staționare din Săftica până in Băneasa). Iar seara intre 65 si maxim 80 de minute dacă prind coloane de mașini din Aviației până in Balotești. În funcție de anotimp și codiții meteo mai adaugi câteva minute (până în 10) la duratele de mai sus.

DN1 mi se pare de departe mult mai sigur decât alte drumuri județene unde sensurile nu sunt despărțite fizic și există o singură bandă pe sens, de multe ori și aia foarte îngustă.

 

Mi-ar placea sa discutam mai pe larg subiectul navetei si tipul de transport, caci si eu imi doresc sa ma mut in afara Bucurestiului si mi-as dori enorm sa pot face naveta pe 2 roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru început aș merge pe Triban rc 100. Vezi cum te simți pe ea, îți faci o idee despre geometrie, să o poți compara cu bicicleta următoare.

După te poți uita la: romet aspre 2 , merida silex, scott speedster gravel etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.