Drysna

Bicicleta care sa le inlocuiasca pe toate

Recommended Posts

Cum ar fi sa impartim cateva povesti despre cum am reusist, am incercat sau la ce visam cand vine vorba de a avea o singura bicicleta la care sa ne intoarcem loiali indiferent de ce avem nevoie...

 

Cum arata o astfel de bicicleta pt voi? O poza sau o descriere... roti sa aiba.

 

Nu o sa insist pe mai multe detalii despre ce se doreste de la topicul asta, suntem la divertisment. Sper doar sa nu ajungem sa vorbim despre Ceausescu. 

 

Eu o sa revin cu o descriere la ce visez dupa ce o rumeg mai mult la asta, in realitate sunt la opusul conceptului asta.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Bună treabă cu acest topic.

 

În dec 2014 am achiziționat un btwin nework 500. A fost dragoste la prima vedere, în 5 minute m-am hotărât și după alte 15 minute deja o cumpărasem și pedalam spre acasă pe ea.

Încă o mai am și o utilizez la de toate pe orice vreme și pot să zic că merge la fel de bine ca în prima zi.

Este adevărat ca starea bună de funcționare se datorează și întreținerilor periodice, care au costat destul de mult dar se merită.

Dacă stau să adun cheltuielile cred că în cei 5ani și 3 luni am mai ”băgăt” de 3 - 4 ori față cât a costat bicicleta de nouă.

Este o bicicletă cu care am ieșit la ture pe asfalt și plate și cu cățărare și cu coborâre și nu m-a lăsat niciodată la greu.

Acum o folosesc doar prin oraș la navetă, cumpărături, ș.a. Are în permanență coburile pe ea, pentru că aproape de fiecare dată este ceva de transportat.

O poză din iarna lui 2018:

https://photos.app.goo.gl/pauxGN8MxWnxezns6

 

Văd că mai există de cumpărat doar cadrul:

https://www.decathlon.pt/quadro-bicicleta-nework-500-id_8299529.html

 

O să mai caut niște poze cu bicicleta chiar din prima lună.

 

Visez la un cargo bike cu încărcare frontală, gen lerry vs herry bullitt.

Dar este cale lungă până acolo.

https://www.youtube.com/watch?v=Tj_l7yby9ko

 

Numai bine!

Adrian

Edited by IonutA
n

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Drysna said:

 sau la ce visam cand vine vorba de a avea o singura bicicleta la care sa ne intoarcem loiali 

 

Pentru mine ideea asta, "o singura bicicleta", nu mai e de mult de actualitate. Eu mereu visez la altele, m-am desprins de atasamentul personal fata de o anumita "jucarie". E drept, si urmaresc ce apare in piata. Prefer sa le vand pe cele pe care le am dupa un anumit timp si sa-mi iau altele. Am un Cilo de otel pe care mi l-a vopsit Horia, asta e singura pe care nu o s-o mai scot la vanzare vreodata dar nici nu o mai tin in Bucuresti. In momentul de fata am citeva idei provocatoare dar nu m-au acaparat intru totul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Drysna said:

... visam ...

O singura bicicleta? Ce vise, asta-i cosmar! :))

  • Like 3
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MLADEN said:

O singura bicicleta? Ce vise, asta-i cosmar! :))

Adica sa renunt la 2 din cele 3 si sa raman numai cu una? Ciupeste-ma sa ma trezesc din visul asta urat :-D :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma numar printre aia putini care vor o singura bicicleta buna la toate. Motivele sunt multe - spatiul, obisnuinta (simbioza, daca vreti), ideea ca vei avea o bicicleta mai performanta investindu-ti toti banii in ea in loc de a-i investi in 3 biciclete diferite, timpul mai scazut de mentenanta.

 

Specificatiile ei - utopice momentan - ar fi urmatoarele:

- cadru de titan cu furca full carbon, cu suporti pentru portbagaje, respectiv minim 3 perechi de gauri pentru suporturi de bidon; cabluri routate extern, dar elegant

- geometrie cu stack mare raportat la reach (stack/reach de macar 1.6)

- frane pe janta, mini-v, de la TRP (deci suporti cantilever pe cadru si furca)

- spatiu pentru cauciucuri de 42 mm cramponate

- 2 seturi de roti: unul de sosea, pursange, de aluminiu, in jur de 1500g - de exemplu Campagnolo Zonda, respectiv unul "de tavaleala", cu 32-36 de spite si jante capsate, cu cauciucurile aferente

- groupset mecanic 2x11 (Dura-Ace in mare parte), cu foi 46/30, power meter si 2 casete (11-30 pe rotile de sosea, respectiv 11-40 sau mai mult pe cele de "tavaleala")

- periferice de carbon (tija de sa si ghidonul in special), sa Selle SMP Extra sau orice alt model Selle SMP cu forma identica dar greutate mai scazuta (niste sine de titan sau carbon nu i-ar face deloc rau)

- daca discutam de exotisme, o tija de sa din titan in loc de carbon ar fi si mai interesanta

- pedale SPD de MTB care sa fie perfect silentioase indiferent de cat de contaminate sunt cu mizeria de pe drum - in lipsa lor, doua randuri de pedale, unele Dura-Ace de sosea si celelalte SPD

- o pereche de portbagaje Tubus de titan

 

In versiunea "sport" ar cantari probabil sub 8 kg cu pedale si accesoriile de baza (deci mai putin decat "carbonara" mea italiana actuala), iar in versiunea off-road/cicloturism sub 10 kg. Cu cele doua seturi de roti echipate complet (cu cauciucuri si casete adecvate), as putea practica orice forma de ciclism doresc sa practic.

 

Daca asemenea abominatie de frameset ar exista pe piata, m-as astepta ca toata distractia sa coste in jur de 5.000€ (cu toate acareturile incluse). Cum nu exista si cum singura varianta e fabricarea lui "custom", pretul distractiei ar ajunge probabil pe la 8.000€. In concluzie, momentan tot ce imi ramane de facut e sa visez :))

 

Cea mai apropiata bicicleta de idealul asta ar fi Open U.P.-ul tipului de la Rides of Japan. Da, are frane disc, e 1x, cred ca si cu Di2, dar per total se apropie de filosofia mea. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa imi las visurile influentate de ce citesc pe aici... Imi place cum gandesti @majikstone , ma gandesc ca eu o sa trebuiasca insa sa o apropii mai mult de mtb :) ... poate ii pun aerobars redshift

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, MLADEN said:

De ce peste tot titan, dar furca de cabron?

 

Pentru ca furcile de titan sunt semnificativ mai grele decat alea de carbon, si aproape imposibil de gasit pe piata. In varianta "custom-built" ar fi fezabile, dar cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altfel, as inlocui titanul cu carbon peste tot, cu doua conditii:

- sa fie supradimensionati peretii laterali ai tuburilor, in asa fel incat sa nu ajunga la gunoi cadrul dupa cel mai mic impact lateral cu vreun obiect contondent sau sa flexeze cand presezi peretii intre degete

- in conditiile date (pereti suficient de grosi), sa ofere un nivel de confort similar cu cel oferit de un cadru de titan - ceea ce inseamna probabil tuburi de diametru redus

 

Cu specificatiile astea, probabil ca respectivul cadru ar cantari marginal mai putin (100-200g) decat unul de titan echivalent. Asta judecand pe baza diferentelor dintre cadrele actuale de carbon de sosea (cu tuburi groase, pereti subtiri si fragilitatea unei coli de hartie) si cele de titan echivalente. Si daca un cadru de titan cu caracteristicile antementionate e aproape imposibil de gasit cu exceptia cadrelor construite la comanda, dupa chipul si asemanarea proprietarului, unul de carbon cu proprietatile respective e imposibil de gasit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, majikstone said:

toata distractia sa coste in jur de 5.000€

 

cam asta e tristeta vremurilor actúale, cum vezi pe piata ceva sa-ti umezeasca ochii, cum iti taie tot entuziasmul pachetul asta financiar 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majik, Din punctul meu de vedere titanul era alternativa mai performanta la otel.

Iar fata de carbon are un singur avantaj, se pot produce chestii unicat sau in serie mica in ateliere mici (boutique). La carbon ai nevoie de matrita, iar producerea acesteia implica costuri care greu pot fi justificate pentru serii mici.
iar fata de haluminiu, ii perceput ca ar fi mai bun doar pentru ca pare mai exotic.

Dar, daca am inteles corect ideea topicului, nu trebuie sa te limiteze chestiile astea. Daca iti place titanul (de exemplu), atunci de ce sa nu fie complet din titan... pana la ultimul surub?
Sau daca nu conteaza materialul, atunci facuta din carbon, chiar daca costa cat 2 case.

In antonima cu topicul curent: toamna trecuta ma gandeam sa-mi pun aripi pe bicicleta de sosea, ca sa o pot iesi si cand ii vremea mai nasoala (eventual si naveta)... long story short... am ajuns sa-mi fac inca o bicicleta. :))

Am plecat de la ideea sa fie bicicleta buna pentru vreme rea, deci rigida, aripi, viteze in butuc... a ajuns sa aiba si portbagaje fata-spate, iar acu' ma uit pe la genti si coburi.
Aceasta ajungand sa fie varianta de tavaleala a bicicletei de sosea, bicicleta de sosea o voi modifica mai spre performanta.

Asta ar fi ce tine de sosea... nici nu o sa incep sa zic de mtb. ;))
Deaceea sunt chiar curios cum se descurca lumea cu o singura bicicleta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Trevizes said:

 

cam asta e tristeta vremurilor actúale, cum vezi pe piata ceva sa-ti umezeasca ochii, cum iti taie tot entuziasmul pachetul asta financiar 

Dincolo de nota clara de nostalgie socialista la care, de data asta, nu voi reactiona, o sa pun problema altfel: da, 5.000€ e enorm pentru o singura bicicleta. Dar cand majoritatea bicicletelor de doamne-ajuta de sosea, cu cadru de aluminiu, echipare Shimano 105 si roti Aksium ajung sa coste de la 1.000€ in sus, iar o cicloturista get-beget cam tot pe acolo incepe sa se invarta, atunci 5.000€ pentru titan, Dura-Ace si diverse accesorii nu suna rau deloc. Altfel, o bicicleta cu multe, dar nu toate dintre caracteristicile antementionate se poate gasi si la 2000-2500€ (modelele de la PlanetX fiind primele care imi vin in minte). Da, vin cu roti sub orice critica din perspectiva greutatii, cu frane disc (câh), cu transmisie 1x (buna pentru cicloturism si gravel in functie de rapoartele alese, dezastru pentru ture pe sosea in regim mai sportiv) si cu periferice destul de entry-level, dar ideea e ca exista si alternative rezonabile.

 

 

7 minutes ago, MLADEN said:

Dar, daca am inteles corect ideea topicului, nu trebuie sa te limiteze chestiile astea. Daca iti place titanul (de exemplu), atunci de ce sa nu fie complet din titan... pana la ultimul surub?

Sau daca nu conteaza materialul, atunci facuta din carbon, chiar daca costa cat 2 case.

Eu am incercat sa ma raportez totusi si la ce anume poate fi gasit pe piata actuala si ce nu. De aia concesiile respective.

 

Altfel, titanul are un avantaj major fata de carbon, dincolo de confortul net superior. Ia un ciocan si loveste lejer din lateral, cu varful ascutit al ciocanului, oricare tub al unui cadru de carbon, in zona lui cea mai subtire. Il poti arunca la gunoi dupa asta. Un cadru de titan va rula bine mersi dupa multe socuri de acest gen.

 

Fix anizotropia fibrei de carbon, cea care o face atat de grozava cand vine vorba de a reduce masa unei componente si de a ii oferi rezistenta doar pe directiile "care conteaza", e si blestemul care face orice tub de carbon din bicicletele moderne susceptibil la a ajunge la gunoi in urma unui impact minor pe o directie "care nu conteaza". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, majikstone said:

Altfel, titanul are un avantaj major fata de carbon, dincolo de confortul net superior.

tumblr_inline_p2yx8n6MWG1t42r6u_500.jpg

 

Confortul titanului ii doar un mit. Putem intra in detalii, dar deturnam topicul.

 

Daca defectiunea ii minora, carbonul il poti petici si tu acas', spre deosebire de Al, Fe, sau Ti.

 

 

45 minutes ago, majikstone said:

Eu am incercat sa ma raportez totusi si la ce anume poate fi gasit pe piata actuala si ce nu. De aia concesiile respective.

Presupunand ca esti limitat doar de legile fizicii, iti poti face bicicleta ideala la toate? Daca da, care-i aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MLADEN said:

Presupunand ca esti limitat doar de legile fizicii, iti poti face bicicleta ideala la toate? Daca da, care-i aia?

 

Ce am zis mai sus in primul post, dar cu carbon "indestructibil" (cu pereti grosi si la fel de rezistenti ca in cazul unor tevi de titan) si cel putin la fel de elastic ca un cadru echivalent (cu geometrie identica) de otel sau titan. Asta in speranta ca pot economisi vreo 200-300g in total.

 

Altfel, daca greutatea e similara in conditiile astea, titan, din simplul motiv ca nu trebuie vopsit - si, in concluzie, ca nu are cum sa fie distrusa vopseaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cateva sute de grame nu cred ca merita carbonul din moment ce-ti place mai mult titanul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MLADEN said:

Pentru cateva sute de grame nu cred ca merita carbonul din moment ce-ti place mai mult titanul.

Daca discutam de dream bike, alea 300 de grame conteaza si mai mult decat atunci cand nu iti permiti asemenea avion :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine conteaza prea putin greutatea la o bicicleta.

 

 

 

 

 

 

... de ce se uita ciudat lumea la mine? Am scris clar: pentru mine ;))

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, majikstone said:

Dincolo de nota clara de nostalgie socialista la care, de data asta, nu voi reactiona

 

Eu nu stiu ce varza "socialista" visezi tu, mai ales cand astfel de notificari despre "nostalgii" inchipuite vin de la cineva care a lucrat sau inca mai lucreaza/traieste intr-o tara eminamente stangista: Franta.

 

Am vrut sa subliniez simplu ca bicicletele s-au scumpit foarte foarte foarte mult in ultimii ani, mai ales "noutatile". Si chiar plecand de la exemplul tau, doar ca un alt model, de la opencycles, cel intitulat WI.DE (atractiv pentru capacitatea de a folosi cauciucuri 2.4"/27.5 si 2.1"/28) este  aproape 6000$. Rotile nu sunt carbon, SRAM Force AXS nu etap AXS adica nu e electronic. Exsita si varianta cu  SRAM etapAXS dar pretul toal este peste 7000 EUR.

Iar tocmai daca planetx pot scoate un cyc complet (xLA-ul) cu Apex 1x11 cu pret total 650 EUR [care e deja un pret din "categoria" olx-ului de la noi] asta e un alt argument ca preturile au luat-o foarte tare in sus la unii.

Din multe puncte de vedere, cu caracter personal, nu m-a atras niciodata si nu voi cumpara de la planetx, dar oricat de mare ar fi diferenta in calitate, planetx ca si decathlon sunt totusi branduri "de incredere" nu livreaza pocnitori, poti argumenta pentru un pret de 8x mai mare? Cu 6000$ daca astept perioada propice de reduceri, imi iau cursiera carbon, ciclocros  carbon, si mtb full-suspension carbon, TOATE NOI, (atentie , NOI am zis, nu SH) de la branduri precum Merida, Specialized , iar daca imi pun mintea cu furnizorii online gen Canyon, Rose, Ribble, am buget de vreo 4 biciclete din outlet. 

 

As zice ca preturile fata de acum 10-12 ani, au crescut de 2 ori, pentru cam aceeasi categorie de calitate. Explicatia mea este ca nu cadrele si materialele lor imbunatatite au adus acest salt, cat componentele moderne si gadgeturile aferente.

Ca sa dau si un exemplu, tot in baza unor aprecieri si observatii personale, mult mediatizatul "sistem" IsoSpeed  din cadrele Trek, la oricare ar fi modelul, duce la un adaos de 500 EUR pe bucata. Oricat de inovativ si fiabil, imbunatati continuu si comfort ar aduce, nu este asa o mare smecherie tehnologica incat sa platesti pretul unei biciclete intregi numai pentru el. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes da, sunt perfect de acord cu faptul ca preturile anumitor tipuri de tehnologii si componente a explodat in ultimii ani. La fel cum au explodat preturile cerute de "marii producatori" inclusiv pentru bicicletele entry-level din oferta lor. Mai mult, o buna parte din cadrele astea "bune la toate" (intitulate gravel) costa absurd de mult din simplul motiv ca incep sa realizeze si producatorii ca o parte dintre cumparatorii lor recurg la ele pentru a-si reduce numarul total de biciclete din ograda. Incet-incet, unele cadre (si biciclete echipate complet) de genul asta ajung sa coste aproape la fel de mult ca optiunea custom-built, care iti ofera, dincolo de unicitatea bicicletei, o geometrie in perfecta concordanta cu propriile nevoi. Vorbeam mai sus de Rides of Japan si de bicicleta lui cu cadru Open U.P. - bicicleta lui a ajuns sa coste la fel de mult ca una sur mesure de otel de cea mai buna calitate sau chiar titan, construita de producatori precum Victoire Cycles sau CLV.

 

Altfel, da, cu 6.000$ in perioada de reduceri iti poti lua, intr-adevar, 4 biciclete diferite, exact cum spui. Dar nici una din ele cu groupset peste Ultegra/XT, nici una dintre ele cu roti care sa nu fie ceva entry-level (Aksium sau echivalent de la Shimano/DT Swiss/Campagnolo), si probabil si cauciucurile si perifericele (tija sa, pipa, ghidon) vor fi mediocre. Nu mai zic de faptul ca vei avea de stocat 4 biciclete in loc de una (o adevarata placere cand stai la bloc si vrei sa le mai si stochezi in interiorul apartamentului), ca vei avea de facut mentenanta la 4 biciclete in loc de una, ca va trebui sa ai la dispozitie consumabile pentru diferite tipuri de biciclete, ca de fiecare data cand vei trece de la o bicicleta la alta vei avea nevoie de o perioada de acomodare. Si nici nu iau in calcul faptul ca in secunda in care le cumperi va trebui probabil sa le inlocuiesti seile cu unele potrivite cu propriul fund. 

 

Eu unul as prefera sa am o singura bicicleta cu componente de top de banii aia, si nenumarat mai putine batai de cap. Construita/asamblata in perfecta simbioza cu nevoile mele si necesitand doar alternanta intre 2 seturi de roti. Cine stie, poate pana la pensie reusesc sa-mi fac si hatârul ăsta :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E frumos conceptul cu o singura bicicleta insa apar urmatoarele probleme:

- Ai curaj sa iesi la cumparaturi cu ea si sa o lasi in parcare la supermarket?

- Ce faci daca se strica si reparatia ei dureaza 1-2 luni sau mai grav e avariata complet si ramai fara bicileta o perioada de peste 4-5-6 luni de zile?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mergi cu ea la cumparaturi :)) sau iti cumperi si 3 caini de paza, pe care sa ii iei si pe ei la cumparaturi.

 

Cat despre reparatii, inca nu am patit sa nu imi pot folosi bicicleta mai mult de o saptamana, maxim doua (timpul necesar sa comand piesele de schimb respective si sa le inlocuiesc singur). Nu vad ce reparatii pot necesita o luna de zile... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cam renuntat la idee intre timp.

Sper doar sa scad numarul la 3.

Un fs de 140, o cursiera sportiva, o hibrida full accesorizata.

 

Desi imi doresc sa experimentez cu toate tipurile de biciclete, ceva imi zice ca o sa sfarsesc prin a pedala mai putin overall daca imi impart loialitatea si visurile in prea multe directii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Drysna said:

Desi imi doresc sa experimentez cu toate tipurile de biciclete, ceva imi zice ca o sa sfarsesc prin a pedala mai putin overall daca imi impart loialitatea si visurile in prea multe directii.

La aceeași concluzie am cam ajuns și eu.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai simplă metodă de a ajunge la o singură bicicletă care să le înlocuiască pe toate e să nu-ţi permiţi mai mult de o bicicletă. :D

O singură dată am ajuns să deţin simultan două biciclete, un Cannondale 29er şi RockMachine-ul meu şi de încredere. După un an de încercări - am trimis 29er-ul la talcioc, piesă cu piesă. 

Nu era vina ei... Mie-mi trebuia un taburet s-o încalec.

 

Financiar... hai să zicem că mi-aş permite şi trei dar pentru ce? Pe d-astea de şosea cu guma ca-n palmă mi-e frică, cu XC-uri mă înţeleg şi nu prea, uit că n-am chiar atâta aderenţă şi mă trezesc vărsat pe forestier... Dar n-am unde să ţin mai mult de o bicicletă, şi aşa.... e înghesuit şi să ţin una pentru muncă şi una pentru distracţie nu se justifică. 

Singura situaţie în care aş mai simţii nevoia unei alte biciclete ar fi una aproximativ la fel ca rezervă. Dar şi când o ologesc rău... mai mult de 2-3 zile nu stă pe stand. 

 

Şi dacă la muncă pot să mă ocup şi de MacBook-uri şi de Asus-uri, acasă şi de tâmplărie şi de zidărie şi de vasele din chiuvetă... şi bicicleta mea tre să poată şi pe asfalt şi pe şleaul de tractor şi pe lângă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.