• 0
Sign in to follow this  
Remediu

Transmisie ineficienta?

Question

Am un hardtail Cube Analog 2019, 3x9, roti 29, angrenaj 40x30x22T 175mm (Shimano FC-M2000) si caseta pinioane 12-36T (Shimano CS-HG400).

In mod normal ar trebui sa pedalez cel mai des pe foaia medie. Dar mi se pare ca pe foaia medie dau cam prea usor la pedale, si ma vad nevoit sa stau cel mai frecvent pe foaia mare (la mersul normal pe asfalt, sa zicem).

E slaba configuratia transmisiei sau fac eu ceva gresit?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Atat bicicleta, cat si rapoartele de transmisie pe care le ai nu sunt gandite pentru utilizarea pe asfalt, ci pentru utilizarea offroad. E perfect normal ca pe asfalt sa stai preponderent pe foaia de 40, asa cum daca ai folosi bicicleta in scopul in care a fost gandita (adica pentru MTB), ai sta preponderent pe foaia medie.

 

Nu e nimic "slab" la configuratia transmisiei, iti ofera o paleta foarte larga de rapoarte (intre 0.61 si 3.33), si cam aceleasi rapoarte minime si maxime le gasesti pe orice MTB de top - cu variatii in functie de disciplina, bineinteles. In schimb daca tu folosesti bicicleta in alt scop decat cea pentru care a fost conceputa, e normal sa consideri ca rapoartele nu sunt potrivite :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Salut. Bun venit.
Așa cum ți-a răspuns și @majikstone, transmisia ta este foarte bună. Este chiar foarte ofertantă.
Adevăratul răspuns este la tine. Tu trebuie să-ți adaptezi modul in care pedalezi astfel încât să te simți bine.
Un punct de plecare ar fi să apreciezi cadența cu care pedalezi si să adaptezi rapoartele de transmisie la viteza cu care vrei sa te deplasezi. 
Fiziologic cadența optimă se află intre 70 si 90 RPM. Daca tu vrei să mergi cu 25 Km/h si vrei să pedalezi la 60 rpm, vei observa ca va trebui sa impingi mai tare in pedale. 
Nu e o problemă, doar că in stilul asta vei obosi mai repede si in plus, pe termen lung poate vei dobândi si ceva sensibilități la genuchi. Nici să dai ca hamsterul nu e o soluție. 
Repet, tu vei descoperi singur unde te simți confortabil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Pana vara trecuta am avut un Rockrider 520, cu care mergeam in mod normal pe foaia din mijloc.

Intr-adevar, bicicleta actuala se descurca bine pe offroad.

Va multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Si nu se poate pune o foaie mai mare mijlocie pe fata, cu cativa dinti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Si nu se poate cumpara o bicicleta de sosea daca mersul pe sosea e asa important?

  • Upvote 1
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 hours ago, megabicicleta said:

Si nu se poate pune o foaie mai mare mijlocie pe fata, cu cativa dinti?

 

Se pot face multe... cand eram mai tanar si nelinistit mi-am montat un angrenaj 52/39 de sosea pe un mountain bike DHS (pe care aveam si cauciucuri semi-slick si pe care il foloseam aproape exclusiv pe sosea). Dar nu asta e raspunsul la intrebarea pe care a pus-o initiatorul topicului. Initiatorul topicului voia sa afle daca e ceva in neregula cu transmisia lui sau daca face ceva gresit. Nu e nimic in neregula cu transmisia lui, iar singurul lucru pe care il putem considera "gresit" e faptul ca se deplaseaza preponderent pe asfalt cu un mountain bike. Dar si asta e discutabil :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 01.05.2020 at 18:32, Remediu said:

Pana vara trecuta am avut un Rockrider 520, cu care mergeam in mod normal pe foaia din mijloc.

Intr-adevar, bicicleta actuala se descurca bine pe offroad.

Va multumesc pentru raspunsuri.

 

Bicicleta nouă este in mod sigur mai eficientă. Adică tu, deși pedalezi pe un raport echivalent, ai o bicicletă mai ușoară, cu forte de frecare mai mici între componente, cu componente de calitate mai bună, cu roți de diametru mai mare, cu cauciucuri care poate au o rezistență la înaintare mai mică.

Astfel, la roată ajunge o putere mai mare, chiar daca tu pedalezi "la fel" ca înainte. 

Același fenomen se resimte când înlocuiești cauciucurile cramponare cu unele netede și cu balon mai mic, la un MTB.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 5/2/2020 at 11:03 PM, majikstone said:

...iar singurul lucru pe care il putem considera "gresit" e faptul ca se deplaseaza preponderent pe asfalt cu un mountain bike. Dar si asta e discutabil :P 

Eu nu vad nimic gresit in a merge pe asfalt cu un XC. In turele mele de 45-60km mergeam circa 75% pe asfalt cu 32T + 11t si scoteam medii de circa 25-27km/h. Problema e cind vrei sa mergi cu XC-ul si sa scoti viteze de cursiera.

  • Upvote 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 hour ago, JDM said:

Eu nu vad nimic gresit in a merge pe asfalt cu un XC.

De aia am si zis ca e discutabil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this