Sign in to follow this  

Recommended Posts

A cam venit timpul sa schimb pedalele shimano 540 de pe cursiera

 

Bun, m-am gandit sa incerc si pedale de sosea.

poate asa ceva https://www.bike24.com/p2252635.html

 

Ma intereseaza daca sunt mai "comode" daca ati simtit vreo diferenta ceva intre ele pe cursiera

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe scurt, nu, nu sunt cu nimic mai comode decat cele de MTB. Ba chiar sunt mai enervante din cauza ca sunt mai complicat de clipsat (cu atat mai mult cand placutele ajung sa fie contaminate). Probabil ca daca iti permiti niste incaltaminte extrem de rigida, cu talpa de carbon, vei simti niste diferente marginale, dar la fel de bine poti cauta niste incaltaminte de MTB cu talpa de carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca un profesionist iti va zice ca o pedala SPD SL ofera avantaje pe cursiera in conditii de competitie. Eu, care practic ciclismul ca hobby, nu vad niciun avantaj in a umbla cu pantofi cu pedale SPD SL, cu care se merge f greu si cu care poti zgaria parchetul.

 

Daca vrei o pedala SPD pentru cursiera as recomanda Exustar EPR-43 ~ 230gr(pedalele mele preferate, dar nu prea se mai gasesc) si pe locul 2 Ultegra A600 ~300gr. Ambele ofera o platforma pentru pantof si limiteaza un pic miscarile pantofului pe lateral. Si ambele vin cu aceeasi problema a pedalelor SPD-SL ;) - clip pe o singura parte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exustar avea si niste pedale foarte faine SPD de MTB cu ax de titan foarte usoare, mi-au facut candva cu ochiul, si pretul era rezonabil fata de alte marci. Dar nici alea nu se mai fabrica :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

Probabil ca daca iti permiti niste incaltaminte extrem de rigida, cu talpa de carbon, vei simti niste diferente marginale, dar la fel de bine poti cauta niste incaltaminte de MTB cu talpa de carbon.

Nici nu cred ca e nevoie sa cumpere ceva cu talpa de carbon. Folosesc niste Bontrager RL (mtb) si nici macar o singura data nu am simtit nevoia unei talpi mai rigide. Amuzant ca am vazut cel putin un review unde criticau talpa prea flexibila https://www.feedthehabit.com/mountain-biking/review-bontrager-rl-shoes-for-mtb-and-cyclocross/

Ce dezavantaje majore vad eu la pedalele/incaltamintea de sosea:

- clipul este mai dificil cu o singura parte a pedalei pe care poti infige incaltamintea.

- faptul ca placuta se toceste la mersul pe jos. Incaltamintea de MTB este facuta si pentru mers pe jos, nu calci direct pe placute

 

Tototdata, Look nu sint SPD SL chiar daca seamana. Este standard proprietar Look.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Look sau SPD-SL, problemele sunt fix aceleasi, si le-ai identificat foarte bine. Cred ca se face mai bine de un an de cand am trecut la SPD-SL, si in afara de faptul ca sunt perfect silentioase, tot nu m-au convins cu nimic fata de SPD, si tot ma confrunt cu aceleasi probleme ca la inceput. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

Look sau SPD-SL, problemele sunt fix aceleasi, si le-ai identificat foarte bine. Cred ca se face mai bine de un an de cand am trecut la SPD-SL, si in afara de faptul ca sunt perfect silentioase, tot nu m-au convins cu nimic fata de SPD, si tot ma confrunt cu aceleasi probleme ca la inceput. 

Si eu am avut probleme cu scartaitul la SPD. Am trecut la SPD-SL deoarece eram si curios. Se consuma placutele foarte repede, dar in rest nu ma plang. Clipsez cel putin la fel de repede, e vorba de obisnuinta. Daca ar fi sa mai cumpar MTB shoes as merge pe asa ceva https://bike.shimano.com/en-US/product/apparel-accessories/shimano-series-lsg-2019/SH-XC701.html

Zice acolo ceva de HARDER CONTACT BLOCK. Un cauciuc mai dur/plastifiat in contact cu pedala de metal ar elimina zgomote. Cel putin in teorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e vorba doar de obisnuinta. Am deja multe mii de km cu SPD-SL si tot mi se intampla periodic sa nu nimeresc decat dupa multe incercari pedala (in pozitia potrivita) sau sa am nevoie de 2-3 incercari de pornit de pe loc daca ma opresc pe o catarare. Un sistem care nu e simetric si care mai e si sensibil la contaminarea cu mizerie nu are cum sa fie la fel de usor de folosit ca unul simetric si "bulletproof".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mi-am facut socotelile astea acum vreo 2 ani. O sa punctez doar "dezavantajele" pe care le-am vazut eu in situatia mea, la a trece la SPD SL.

- o pereche de incaltaminte dedicata

- avantaj de watti  practic inexistent la nivelul la care ma dau eu

- clipsare putin mai dificila dar nu un capat de tara

- dificil de mers  jos

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Studio54 said:

a trece la SPD SL

posibil să aibă o utilitate în concursuri virtuale/reale

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, IonutA said:

posibil să aibă o utilitate în concursuri virtuale/reale

La nivel de amator, foarte foarte putina. Pentru cine bicicleste ca hobby si are si MTB si cursiera eu unul nu vad niciun avantaj in afara de sa zicem aspectul "profi" al cursierei respectiv al pantofilor, un "avantaj" moral mai mult decat unul fizic.

Pentru soselisti dedicati chiar si amatori, poate...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2020 at 8:48 AM, freetools said:

A cam venit timpul sa schimb pedalele shimano 540 de pe cursiera

 

Bun, m-am gandit sa incerc si pedale de sosea.

poate asa ceva https://www.bike24.com/p2252635.html

 

Ma intereseaza daca sunt mai "comode" daca ati simtit vreo diferenta ceva intre ele pe cursiera

 

 

Daca tu chiar vrei sa schimbi, schimba-le, nu mai pleca urechea la ce zic alti rutieri.

Pt ca alti rutieri vor fi subiectivi in functie de avantajele sau dezavantajele lor.

Diferenta intre cele 2 este, acum doar tu vei stabili in ce masura te va avantaja sau nu.

Intr-adevar nu sunt facute sa mergi pe parchet cu ele si pot fi incomode la mers.

Din alti 20 de rutieri pe care EU i-am intalnit la diverse ture, 19 au SPD SL iar 1 singur are de mtb,

chiar si eu am pedale de mtb pe o cursiera pe care o folosesc destul de rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FlorinCristian din aia 20 de rutieri, cati au picioarele epilate doar pentru ca asa au vazut la TV? :))

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, FlorinCristian said:

nu mai pleca urechea la ce zic alti rutieri.

 

4 hours ago, FlorinCristian said:

Din alti 20 de rutieri pe care EU i-am intalnit la diverse ture, 19 au SPD SL

 

Ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, FlorinCristian said:

Ti-am apreciat alte posturi, dar aici esti offtopic. :))

Incercam sa subliniez printr-o ironie faptul ca multi soselisti fac alegeri atat cu privire la componente si echipament, cat si la lifestyle, din spirit de turma. O sa fii surprins cati oameni folosesc [introduceti un obiect aici aici] "de sosea" cu bicicleta "de sosea" doar pentru ca scrie "de sosea" pe ambalaj. Echipament, casti, incaltaminte, pedale, ochelari de soare, you name it. 

 

O sa pun intrebarea altfel, mai constructiv: cati dintre cei 20 de soselisti au mers suficient de mult atat cu standardul SPD (sau echivalent) cat si cu SPD-SL (sau echivalent) incat sa ia o decizie pe baza unei comparatii directe a avantajelor/dezavantajelor fiecarui sistem? Nu de alta, dar daca discutam de sondaje, nu m-as baza prea mult pe parerea celor care au mers doar cu SPD-SL (sau echivalente) toata viata si stiu ei sigur ca sunt mai bune decat SPD.

 

Altfel, stiu si lume care prefera fara discutii pedalele si pantofii de sosea pentru motive greu de contestat, ca de exemplu floatul prea mare (si pe prea multe axe) ale pedalelor de MTB. Ba chiar folosesc doar placutele alea cu zero float. Dar au ajuns la concluzia asta dupa ce au testat multiple sisteme.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, FlorinCristian said:

rutieri pe care EU i-am intalnit la diverse ture

Și eu am văzut cursieriști cu plăcuțe spd, exact din aceleași motive: mai ieftine, mai confortabile, mai durabile (asta că tot suntem în luna MAI)

:)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă tot s-a reaprins discuția SPD vs SPD-SL, calea de mijloc nu a încercat-o nimeni?

271154-00-d-542195.jpg

https://www.bike24.com/p2271154.html (poate or fi și altele mai ușoare, nu am căutat)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in ce sens e asta calea de mijloc? Are atat dezavantajele sistemului SPD, cat si o parte dintre dezavantajele sistemului SPD-SL. Nu vad interesul...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

Pai in ce sens e asta calea de mijloc? Are atat dezavantajele sistemului SPD, cat si o parte dintre dezavantajele sistemului SPD-SL. Nu vad interesul...

Câștigi 5% mai mulți watts, da tu numa dezavantaje vezi că ești prea negativist :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea vad de ce ai castiga ceva cu pedalele alea. Eventual la capitolul reducere a floatului, din cauza platformei, dar cred ca depinde si de incaltamintea cu care le folosesti. Si cantaresc cu vreo 50 de grame mai putin decat o pereche de M520. Altfel, nu le poti clipsa decat pe o parte si garantat sunt la fel de zgomotoase ca cele SPD. Cele propuse de @c99a macar sunt simetrice, dar sunt si mai grele, si cu siguranta sunt gandite pentru altceva decat sosea. Iar ca "eficienta a transferului puterii", ambele sunt mai degraba similare cu pedalele SPD de MTB decat cu cele de sosea, din cauza ca placutele tot alea sunt si din cauza ca si incaltamintea tot aia e.

 

Eu as ramane fara discutii la pedale SPD cat timp nu emit zgomote la interfata pedala-placuta-pantof sau cat timp asta e irelevant pentru posesor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone ai încercat și cu alte modele de Spd-uri de munte? Crank brothers(candy dacă batatoarele de oua is prea mici) sau time-uri? Poate nu scârțâie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nexus said:

@majikstone ai încercat și cu alte modele de Spd-uri de munte? Crank brothers(candy dacă batatoarele de oua is prea mici) sau time-uri? Poate nu scârțâie.

 

Alte standarde decat SPD nu am incercat, dar am avut si o pereche de pedale de la BBB care au fost ceva mai silentioase decat M520 & co, dar au si facut joc rapid datorita sistemului cu 1 rulment + bucsa de teflon. Am fost tentat de TIME si eram pe punctul sa le incerc, dar am dat peste niste reviewuri foarte proaste, in timp ce la Crank Brothers din cate stiu nu se poate regla tensiunea la care declipseaza. Ceea ce pentru mine e un mare punct in minus. Ca urmare, am decis sa trec la pedale de sosea si sa imi asum consecintele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, majikstone said:

Incercam sa subliniez printr-o ironie faptul ca multi soselisti fac alegeri atat cu privire la componente si echipament, cat si la lifestyle, din spirit de turma. O sa fii surprins cati oameni folosesc [introduceti un obiect aici aici] "de sosea" cu bicicleta "de sosea" doar pentru ca scrie "de sosea" pe ambalaj. Echipament, casti, incaltaminte, pedale, ochelari de soare, you name it. 

 

O sa pun intrebarea altfel, mai constructiv: cati dintre cei 20 de soselisti au mers suficient de mult atat cu standardul SPD (sau echivalent) cat si cu SPD-SL (sau echivalent) incat sa ia o decizie pe baza unei comparatii directe a avantajelor/dezavantajelor fiecarui sistem? Nu de alta, dar daca discutam de sondaje, nu m-as baza prea mult pe parerea celor care au mers doar cu SPD-SL (sau echivalente) toata viata si stiu ei sigur ca sunt mai bune decat SPD.

 

Altfel, stiu si lume care prefera fara discutii pedalele si pantofii de sosea pentru motive greu de contestat, ca de exemplu floatul prea mare (si pe prea multe axe) ale pedalelor de MTB. Ba chiar folosesc doar placutele alea cu zero float. Dar au ajuns la concluzia asta dupa ce au testat multiple sisteme.

Stiu ce spui, am prins ideea si ironia. Dar raspunde-mi la intrebarea aceasta: cati dintre noi ne-am luat biciclete de sosea pentru ca am vazut la altii sau la TV?

Si revenind la intrebarea colegului, care a solicitat un sfat legat de pedale, lasati-l sa incerce el singur si sa observe avantajele si dezavantajele fiecarui sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this