Sign in to follow this  
HotDawwg

Recomandare MTB Full Suspension 27.5

Recommended Posts

Buna tuturor,


Numele meu e Iulian, sunt nou pe forum si pot spune ca acum multi multi ani obisnuiam sa fiu foarte pasionat de biciclete (mi-am petrecut mare parte din adolescenta pe una :) ). Intre timp, din pacate, au intervenit viata si responsabilitatile de adult si din pacate am pierdut contactul cu sportul, insa vreau sa revin.

Asadar, as avea nevoie de sfaturile/ajutorul vostru cu privire la achizitionarea unei biciclete AM Full Suspension; datele problemei sunt cam dupa cum urmeaza:

 

La ce va fi folosita? As spune ca vreau sa o folosesc in regim "mixt", adica drumuri la serviciu, plimbari si imi doresc foarte tare sa ma "initiez" in partea de downhill/enduro/etc.

Inaltime?  ~1,75m

Greutate? ~ 100kg

Buget? ~ sa spunem ca e flexibil insa nu cred ca as vrea sa depasesc 8000 RON

 

Am facut destul de mult research pe site-uri "din afara", avand in vedere ca la noi nu exista foarte multe resurse dedicate in acest sens (in afara de forumuri unde de obicei recomandarile sunt foarte personalizate :) ), si daca ar fi sa  caut un numitor comun pentru tot ce am citit, modelele care s-ar incadra cat de cat in ceea ce caut eu si care aparent ofera un raport decent echipare/reliability/pret ar fi urmatoarele:

 

Giant Stance 2 27,5 - https://www.giant-bicycles.com/ro/stance-2

Marin Hawk Hill 1 27,5 - https://www.marinbikes.com/ww/bikes/20-hawk-hill-1


Problema este ca din cate am reusit eu "cercetez" Marin nu se comercializeaza la noi iar modelul de la Giant nu pare sa mai fie disponibil pe nicaieri, iar vorbind cu cineva de la magazinuldebiciclete (cred ca e distribuitor Giant in Romania), mi-au spus ca or sa revina abia cand se va lansa urmatoarea colectie.

Asadar, intrebarea mea este daca aveti si alte recomandari care sa fie din aceeasi categorie cu cele de mai sus si sa indeplineasca "cerintele".

Am observat ca Merida e un brand foarte popular la noi insa nu am reusit sa gasesc extrem de multe review-uri despre brand si modele, in afara de un test de lunga durata facut de cineva de la noi pe un model One Sixty 600 din 2019, insa am vazut ca echivalentul lui de anul asta (One Sixty 400) depaseste oarecum bugetul. (10000 RON+)

 

Va multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, HotDawwg said:

As spune ca vreau sa o folosesc in regim "mixt", adica drumuri la serviciu, plimbari si imi doresc foarte tare sa ma "initiez" in partea de downhill/enduro/etc.

Adica tot dintr-o singura bicicleta, ai avea nevoie de doua a acoperi toate "nevoile".

Ca sa te initiezi in Enduro, un 29" cu 130mm este suficient. Merge bine si pe asfalt daca nu ai cauciucuri de Enduro.

Altfel doua biciclete:

 - un single speed pentru naveta;

 - un allmountain/enduro pentru padure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akebono  Multumesc pentru raspuns. Ca sa clarific mai bine fiindca imi dau seama ca nu am explicat cum trebuie -partea cu naveta ar fi de fapt pe planul doi, as prefera ceva pentru padure pe care sa-l pot folosi din cand in cand si daca se poate pentru ceva drumuri prin oras. Crezi ca ar fi incomoda o bicicleta AM pentru ceva drumuri prin oras?

Daca ne rezumam doar la partea de padure, m-ai putea ajuta cu niste recomandari de modele similare cu cele de mai sus, te rog?


Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HotDawwg pentru inaltimea ta si eu as merge pe 27,5 pentru dat la vale (Am, enduro), totusi daca vrei sa o folosesti in regim mixt...sfatul meu e sa stai departe de bicle enduro, adica cursa fata/spate de peste 130. Biclele cu furci/amortizoare 130/140/150/160 au o geometrie gandita de cele mai multe ori spre coborare, vor fi foarte foarte ineficiente pentru “padure” si nu vei folosi nimic din potentialul lor, doar vei cara dupa tine o fieratanie si va fi frustrant. Nu uita ca de cele mai multe ori tre sa urci (pe bicla) dealul ca apoi sa il cobori. ;)

 

Poate sunt eu mai “gaina”, dar ideea de rider care a facut pauza de x ani si acum vrea sa se intoarca la AM...pare sf. Eu as gandi intoarcerea la MTB trecand gradual prin trasee de gravel, apoi XC si trail si,daca te tin oasele si antrenamentul e “acolo”, apoi incepi sa te dai mai agresiv si schimbi bicla (cand intelegi mai clar care iti sunt limitele si dorintele). ;)

 

Pentru ce povestesc eu mai sus, un HT 29” este suficient pana la light trail si iti vei face treaba cu brio si in oras/parc. ;)
 

@akebono e din Brasov, acolo fs-ul e un must cred eu pentru cineva cu experienta pentru ca ai multe trasee care se preteaza pt asa ceva, pentru intoarcerea la MTB prin jurul Buc cu iesiri ocazionale la munte la nivel incepator...HT 29” de calitate cred ca e suficient. Cauta un HT 29” cu furca de la Reba in sus si clearance pentru anvelope de 2.3-2.4. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara niciun ton condescendent @HotDawwg parerea mea e ca greutatea pe care o ai poate deveni rapid foarte periculoasa in enduro, nu mai zic downhill. Inertia pe care o vei genera e foarte mare si o sa fie greu pentru bicicleta sa raspunda iar daca o sa cazi, o sa cazi rau.

 

Ca alternativa, trasee de XC cu coborari mult mai accesibile iar pe catarari o iei la pas, nicio problema in asta.

 

Vizavi de bicicleta, concret eu nu ma pricep la enduro  dar te pot pune in legatura cu  Paul de la Veloteca, baiat de nota 10 implicat in acest tip de riding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, HotDawwg said:

 Crezi ca ar fi incomoda o bicicleta AM pentru ceva drumuri prin oras?

 

Răspuns corect: DA!

Nu faci drumuri prin oraș cu AM-ul.  Fie și numai pentru că atrage privirea și ... hoții.

Poate dacă îți iei un XC/trail, cursa de 120 fata-spate, aceea e mai versatilă și poate fi folosita la ture variate (plat, urcat și coborât).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri. 

 

@greaper inteleg si sincer planul era intr-adevar sa abordez chestiile astea gradual, nu am pretentii sa fac fata de la inceput pe enduro, mai ales ca experienta mea veche pe bicicleta nu a avut tangente cu asta.

Motivul pentru care m-am orientat la ceva FS era ca nu as fi vrut sa devina o cheltuiala recurenta la 2-3 ani, schimbatul bicicletei. 

 

@Studio54 stai linistit, nu ma deranjeaza absolut deloc; sunt constient de treaba asta si planul meu ideal ar fi fost sa ma folosesc de bicicleta si pentru scapat de multele kg in plus.

 

@Traveller okay, multumesc! Ma poti ajuta si cu ceva exemple, te rog mult?

 

Avand in vedere cele de mai sus si nefiind cunoscator mai departe de ce am citit in diverse articole revin cu intrebarea legata de stance-ul de mai sus - desi din cate imi dau seama, cadrul pare sa aiba geometrie de AM/Enduro, cursa suspensiilor e de 120/130. Nu pare un compromis bun sau credeti ca nu as folosi-o potrivit? 

Totodata, pe site-ul distribuitorului apare la categoria XC/Trail. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te grabesti nicaieri, plimbarea cu un FS prin oras e o placere. Desi am de toate, e preferata mea pt mers la munca.

 

Daca te virusezi asa tare incat sa vrei sa pedalezi si pe ploaie sau in moluzul de iarna, o sa iei tu un harb de oras ca sa nu uzezi mtbul. Sau daca o sa vrei sa cari ceva cu ea

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, HotDawwg said:

Motivul pentru care m-am orientat la ceva FS era ca nu as fi vrut sa devina o cheltuiala recurenta la 2-3 ani, schimbatul bicicletei. 


;) o...dar de ce nu...face parte din hobby

 

Un bun exemplu f bun de fs cu cursa 120 e scott spark. Dar tre sa iei in calcul ca un Spark 960, care e o fieratanie slab dotata de 15kg, entry level as spune eu, este cam 9000 ron noua. Un Spark “suplu” la 12,5-13 kg e semnificativ mai scump nou

8 hours ago, HotDawwg said:

Avand in vedere cele de mai sus si nefiind cunoscator mai departe de ce am citit in diverse articole revin cu intrebarea legata de stance-ul de mai sus - desi din cate imi dau seama, cadrul pare sa aiba geometrie de AM/Enduro, cursa suspensiilor e de 120/130. Nu pare un compromis bun sau credeti ca nu as folosi-o potrivit? 


Pentru ce vrei tu, sa te intorci la sportul cu bicla si sa “get in shape”, eu cred ca nu este potrivita.
 

De asemenea cred ca fiecare isi cumpara bicicleta, de cele mai multe ori, cu “inima” si nu cu “creierul”, deci daca tie iti place ideea de Stance si asa te vezi tu inapoi in sa...go for it. Pur si simpu pedaleaza cat mai mult, indiferent de ce bicla iei. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drysna multumesc pentru exemple, o sa ma uit peste ele.

 

@greaper am vazut si eu scott spark, dar cum ai spus si tu, pretul porneste de la 9000 de lei ceea ce este putin peste bugetul meu, si e varianta entry.

 

Legat de partea cealalta, recunosc ca sunt probabil "biased" pe modelul ala de la Giant :). Nu stiu exact de ce sau cum mi-a pornit treaba asta, insa il urmaresc de 3-4 ani cred insa de fiecare data a intervenit altceva pe care a trebuit sa cheltui banii.

Imi dau seama acum, discutand cu voi ca nu mereu ceea ce imi place mie din nustiuce motiv e si potrivit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HotDawwg daca nu mi-as fi luat-o in barba de la Canyon acum vreo 4 ani si daca tu tii musai sa iei FS ti-as mai recomanda canyon neuron al 6.0...dar tre sa intelegi ca nu o vei folosi f mult sezonul asta...ei zic ca pot sa o livreze incepand cu 20 iulie...si in realitate se intampla se te intarzie cu alte cateva saptamani (pe mine acum 4 ani m-au intarziat peste 1 luna fata de data estimata si am si renuntat la bicla).

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, greaper said:

@HotDawwg daca nu mi-as fi luat-o in barba de la Canyon acum vreo 4 ani si daca tu tii musai sa iei FS ti-as mai recomanda canyon neuron al 6.0...dar tre sa intelegi ca nu o vei folosi f mult sezonul asta...ei zic ca pot sa o livreze incepand cu 20 iulie...si in realitate se intampla se te intarzie cu alte cateva saptamani (pe mine acum 4 ani m-au intarziat peste 1 luna fata de data estimata si am si renuntat la bicla).

Cand spui ca ti-ai luat-o in barba te referi la treaba cu livrarea intarziata sau ai avut si alte neplaceri cu bicicletele Canyon?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, HotDawwg said:

Cand spui ca ti-ai luat-o in barba te referi la treaba cu livrarea intarziata sau ai avut si alte neplaceri cu bicicletele Canyon?


problema a fost intarzierea f mare...dupa 2 termene schimbate (peste 1 luna intarziere)...am renuntat la comanda 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaper dar tu unde ai plasat comanda pentru canyon-ul acela? Intreb pentru ca nu reusesc sa gasesc pe la noi.

 

Totodata, tot documentandu-ma, realizez din ce in ce mai mult ca ar trebui sa fiu putin mai ponderat cu asteptarile cu privire la ce o sa fac cu bicicleta pentru inceput si cred ca cel mai bine ar fi sa ma orientez la ceva trail. 

 

Ma poti/puteti ajuta cu niste recomandari in sensul asta? Fie ele FS sau HT? 

Vad ca se recomanda destul de mult Cannondale Trail si am mai vazut si Giant Talon care pare sa fie decent, insa ambele sunt HT si nu stiu care dintre versiuni merita cheltuiala cel mai bine. 

Ca si buget as spune ca raman in intervalul de 7000-8000 ron pt FS si poate 5000 ron pt hardtail? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HotDawwg canyon se comanda direct pe site si ajunge acasa

 

eu ti-as recomanda in continuare HT, FS pt incepator e overkill.

 

https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-500-29-12-v--id_8518393.html


sau ceva mai slab dotata si mai ieftina, dar 100% valabila pt ce vrei tu si mai cu picioarele pe pamant in varianta 1x11 (e acelasi cadru si aceleasi roti ca la bicla mai scumpa):


https://www.decathlon.ro/bicicleta-xc-050-ltd-29-11v--id_8548144.html
 

Eu as opta pentru varinata mai ieftina, adica xc050 limited, vezi ca e ultima M pe stoc in Romania (12,5 kg e incredibil de bine la nivelul asta de pret)...sigur nu gresesti...iti vor ramane bani de echipament si de upgrade-uri ulterioare (cel mai tare upgrade la bicla asta ar fi niste anvelope de calitate cu volum mai mare 29x2.35, facute tubeless si asta ar schimba complet experienta). Nu uita ca ai posibilitatea sa testezi cadrul ca marime in magazinele decathlon...tu esti intre M si L...eu cred ca M ti-e bun.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaper multumesc din nou!

 

Ma mai uitam comparativ si la Cannondale Trail, vazand ca au mai multe versiuni de echipare. 

Am facut in link-ul de mai jos o conparatie intre cele 3 versiuni "de top". 

 

Eu as fi inclinat catre trail 2 insa am citit reply-ul tau si vad ca Rockrider XC 500 are cam aceeasi echipare la furca si transmisie cu Trail 1, iar diferenta de pret e de la 5564 RON pt Rockrider la 6106 pt Cannondale (au reducere de 10%)

 

https://racingbikeshop.ro/catalog/product_compare/

 

Nu am experienta necesara sa compar cele 2 branduri/modele altfel asa ca te intreb:

1. Diferenta de pret vine doar din faptul ca Cannondale are mai mult "prestigiu" sau chiar e justificata? 

2. Daca as merge pe varianta de Trail 2 ar fi un downgrade calitativ sesizabil la componente? Ma refer de la Sram Eagle la Shimano Deore schimbatoare si de la Reba la Judy gold la furca? 

Diferenta de bani e de ~900 ron. 

3. Mai sunt si alte componente care merita a fi luate in considerare la Cannondale fata de Rockrider? 

 

Imi place foarte tare geometria Cannondale-ului si cum arata in general, insa nu gasesc detalii despre greutate.

Pe de alta parte despre Rockrider nu am gasit foarte multe pareri overall sa-mi fac o idee. 

Mai e si aspectul garantiei, aparent la Cannondale am 5 ani. 

 

Thanks! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HotDawwg dpmdv cadrul cannondale trail este mai invechit (e cadrul lor entry-level): are standard qr la roata spate si nu thru axle, dar arata mai bine ca are routare interna cabluri...acum pt incepator qr vs thru axle nu inseamna nimic, dar aspectul mai curat la cannondale e mai atragator ;)

 

eu iti recomand cu incredere bicla xc050 ltd marime M (cadrul e mai “future proofl”) 3800 ron, e comparabila cu dotari ca trail 2 din 2020 dar care vad ca este 5800 ron...nu cred ca se justifica diferenta, din potriva. Rotile sunringle duroc 30 sunt decente si moderne. 
 

PS: nu lucrez la decathlon. ;)
 

 

 


repet: nu recomand neaparat eagle...NX 11s e suficient (chiar recomandat) si ambele sunt peste deore cred eu (cel putin deore 10s)

 

REBA e o furca superioara Judy (materiale mai usoare, mai rigida, cartus aer mai performant), dar la nivel de incepator tu nu vei folosi prea curand o REBA la maxim. In schimb Judy-ul are tot cartus pe aer “similar” Reba si va putea fi setata pt greutatea ta si isi va face treaba. 


PS2: cadrul trail mie mi se pare mai touring decat XC dpdv al geometriei

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaper in short, ti se pare risipa de bani Cannondale-ul trail 1 vs Rockrider XC500? 

Inteleg recomandarea ta insa parca as tinde sa fac un efort financiar putin mai mare si din pct de vedere al future proofing-ului in sensul in care poate in ceva ani voi trece la ceva enduro insa pana atunci sa am ceva mai bun? 

Also, nu sunt sigur ca stiu la ce te referi cand spui enduro in contextul biclelor :D

P. S. Scuze ca te tot bat la cap, sper ca nu te-am stresat prea rau. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HotDawwg Pe scurt: xc 500 in varinata 29” cu Eagle GX 12s, Reba, Roti Duroc 30, frane Level T e o configuratie f f echilibrata si cam tot ce ar putea avea nevoie un amator In Anul de grantie 2020, raport calitate pret peste Trail 1. ;)

 

dar nu uita...la 175...L s-ar putea sa fie mare, cauta un M

 

ps: recomandarea mea e tot Xc 050 ltd Cadru M...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaper ca sa vin si cu un mic update - am mers in Decathlon si am probat XC500-le si desi parea o bicicleta destul de robusta nu m-am simtit extrem de comod pe ea (marimea M).

Xc050 nu l-am gasit. 

Am mers ulterior intr-un magazin sa probez si Cannondale-ul Trail 1 si m-am simtit mult mai okay pe ea. 

Partea cea mai buna a fost ca mai aveau una bucata din versiunea 2019, si studiind-o comparativ cu v. 2020 am observat ca majoritatea componentelor sunt la fel. Mi-a placut si geometria cadrului, m-am simti foarte bine echilibrat pe ea. 

Asadar am achizitionat-o pe aceea cu discount si pretul final a fost ~5500 de lei. Mi-a parut ca e un deal bun. 

Asadar o sa revin eventual cu mai multe impresii peste cateva zile, avand in vedere ca week-end-ul am plecat din oras fara bicicleta. :)

Ca si follow-up question - ce trasee/ trail-uri usoare mi-ati recomanda pentru incepatori cat sa-mi pot antrena "aptitudinile". 

O sa incerc padurea Baneasa ca imi e in apropiere insa am inteles ca nu e extrem de ampla si te poti plictisi repede. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru achiziție și multi km fără probleme, e o bicicletă excelentă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, HotDawwg said:

Ca si follow-up question - ce trasee/ trail-uri usoare mi-ati recomanda pentru incepatori cat sa-mi pot antrena "aptitudinile". 

 

Traseul de la Moon Time Bike din Tineretului si diferite bucati prin masivul " Carol " sunt cam singurele zone din Bucuresti cat de cat ok sa te antrenezi pentru munte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this