Sign in to follow this  
bobalex18

Sfat achiziție bicicleta 5000 lei (greutate)

Recommended Posts

După ce un om cu suflet mare m-a lăsat fără bicicleta, cu ajutorul unui târnăcop...caut sa iau alta.

 

mă uit la merida big nine slx edition, Cannondale trail 2, orbea Alma h30 Dar sunt deschis și la altele.

 

Mă încântă configurația de la Cannondale, având 2 foi.

 

Marea mea întrebare este legată de greutate (greutate pt cadru M data - eu voi lua xl)

 

Merida 11,8 kg, Cannondale 14,5 kg, orbea (nu știu, aflu marți - dar am citit că au cadre de china).

 

Ce alte modele știți cu greutate apropiata de merida? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, bobalex18 said:

După ce un om cu suflet mare m-a lăsat fără bicicleta,

 

Pff, povesteste si tu pe scurt patzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus și pe Facebook. 

 

Bicicleta era legata la locul de parcare din subteran, paznicul probabil livra ceva comenzi pe glovo la vecinele care fac videochat, un domn a intrat1 in parcarea subterană si timp de 60 de minute a forțat toate boxele - ulterior cu un târnăcop pe care l-a luat dintr-un spatiu tehnic a rupt ancorele din perete și lanțul. Poarta de acces era deschisă deoarece unii șoferi nus tiu sa citească un indicator de înălțime, au lovit-o și au descentrat-o (cu o zi înainte).

 

După ce am dat înregistrările poliției, l-au identificat și la un alt furt desfășurat cu o săptămână înainte, tot o bicicletă. De asta zic că băiatul ăsta are suflet mare, numai bucurii aduce. Îi doresc multă sănătate

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel ca la precedenta achiziție, am plecat cu un buget dar uneori trebuie schimbat.

 

Am văzut ghost nirvana, nu chiar ușor, dar au doar dimensiunea L.

 

Am posibilitatea sa iau la 6500-6700 un cube carbon nou dar cu tot carbonul lor are 12kg. Și echipare cam petarda. Sunt biciclete aluminiu mai dotate și mai ușoare.

 

Am.fost la Decathlon. Este xc500 modelul.precedent la 5000 Ron și modelul.nou la 6000. Ce diferă între ele? Culoarea - in rest mie mi se par identice. Dimensiunea xl?! Pauza. Greutate?! 11,8 că și cube.

 

M-am uitat și la xc 900. Modelul.vechi la 7000, modelul nou la 7500. Foarte frumoase, frumos echipate, ușoare. Putin peste buget și cam greu cu xl. Greutate 10,8.

 

Am sondat și piata sh dar mie mi se par mai scumpe sau la fel de scumpe ca și cele noi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca militienii sa il gaseasca pe cardiacul cu tarnacop si sa il defibrileze cum stiu ei mai bine. 

 

https://www.canyon.com/en-ro/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8.0/2459.html

6700 de lei ar veni, singura problema este ca nu prea au stock-uri. Covidutz i-a golit rau.

 

In aceste conditii eu as merge pe XC 500 (mie imi apare la 5500) plus niste upgrade-uri daca vrei neaparat.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce toată lumea critică cube?

Ok, înțeleg că nu are istorie în competiții ca alții, fac cadre și entry și high dar nu în China ca orbeea sau alții.

 

Ok, foarte multa lume a cumpărat cube la buget și e plin si poate de aici antipatia, dar daca multa lume are passat asta nu înseamnă că passatul este cea mai proastă mașină. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cube își face cadrele tot în China. De acolo le aduce și le asamblează în Germania.

In România au avut parte de marketing care i-a împins mereu în față și au ajuns numărul 1 la vânzări (acum nu știu dacă mai sunt).

Dacă raportul preț/echipare e mai bun decât la alte modele, poți să iei și Cube.

Probabil supărarea o fi venit de la faptul că țin de prețuri la fel cum fac alte mărci mai consacrate.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și achiziția s-a produs. Cube reaction c:62 pro.

Mdah, mi-am dorit ghost lector (mi se par superbe) sau merida carbon dar prețul era mult mai mare.

Daca trec la tubeless (alte anvelope) și schimb furca, scad sub 10kg.

Ce-mi lipsește de la cealaltă bicicletă?! QR. Acum nu o mai pot baga in mașină. Trebuie sa iau ceva suport neapărat și văd că și astea costă o gălăgie de bani (bari+suport). Sa iau suport care deprinde de portbagaj la Sedan?

 

Momentan fara pedale. Vreau pedale plate cu țepi. Vreo recomandare de pedale ușoare?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce buget ai, de stilul de dat, samd.
HT Nano PA12 - cu pini metalici sau plastic sau Nukeproof Electron Evo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mă uitam la

 

RFR FLAT SLT

Sau

RFR FLAT RACE 2.0

 

320 vs 326 grame. 

 

Nu am pus link-uri pt că nu am citit suficient de bine regulamentul

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, bobalex18 said:

Daca trec la tubeless (alte anvelope) și schimb furca, scad sub 10kg.

Ce-mi lipsește de la cealaltă bicicletă?! QR. Acum nu o mai pot baga in mașină.

 

Nu stiu ce marime ai cumparat dar masa indicata de producator este a bicicletei in marimea cea mai mica. Ca regula, aduna 100-150 grame pentru fiecare marime si poti calcula cam cit cintareste bicicleta ta.

Furca aia e un porc la 2300 grame, cumpara o Reba care are circa 1600-1700 grame (depinde de prezenta remote lockoutului, etc) si ai dat jos 600 grame. Am dubii ca vei cobori sub 10 kg (chiar si fara pedale) dar iti urez succes.

 

Bicicleta ta a venit cu thru axleuri fara asa zisul QR? Poti cumpara separat alte thru axleuri si va fi mai ieftin decit sa dai banii pe suporturi auto.

Pentru fata >> https://www.bike24.com/p2135565.html?menu=1000,2,169

Pentru spate >> https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/RWS-Boost-MTB-X-12-Thru-Axle-p57136/ (daca ai x12). Daca ai Maxle, gasesti si pentru maxle.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta are 11,9 la mărime M, deci un xl are 12,2?! Cam așa aș zice. Chiar o voi cântări.

 

Furca am impresia că are 2,89 kg. Așa am.citit. as pune ceva sh pe la 1.5-1.7.

 

Dacă renunț la camere și pun niste anvelope de doamne ajută, deja rezultatul este extraordinar raportat la investiție.

 

Da, jantele și butucii sunt penibile - dar necesită și investiție serioasă. Asta e punctul slab al ei. 

 

Am încercat și xc900, dar mărime xl fff greu de adus și ceva m-a făcut să nu ii dau creditul final.

 

Mie îmi place maxim, păcat că în weekend plec la Râșnov câteva zile și este anevoios sa o iau. 

 

@JDMam înțeles că pe carbon nu e recomandat QR. Un mit? Mulțumesc pentru linkuri. 99% voi face pasul

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.probikeshop.com/en/gb/rockshox-judy-silver-tk-29-120-mm-fork-solo-air-poploc-tapered-15-mm-axle-boost-51-mm-offset-black-2018/144355.html

Astia spun ca are 2.38kg. E vorba de un 2018 dar prea putin variaza greutatea la furci entry level intre ani.

SH la 1.5-1.7kg SID sau Reba inseamna :) Nu gasesti Foxuri la preturi decente.

 

Referitor la thru axleuri. Tu nu treci la QR, de aia am folosit expresia "asa zisul quick release". Un QR are un sistem cu came care stringe cadrul, etc. Tu pur si simplu treci la un thru axle care are pirghia prinsa. Si nu, e un mit (de care personal nici nu am auzit) ca pe cadre carbon nu este recomandat QR. Toate bicicletele de sosea cu frine pe janta folosesc QR.

 

Dap, calculezi corect greutatea pentru un XL (banuiesc ca e vorba de cea 21"). Ce inaltime ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul furcii, Nu mai găsesc link-ul cu pricina. 

 

Probabil e 2,3x nu 2,8x. 

Am observat ca furci 29 sunt destul de rare, dar poate vara viitoare oferta va fi mai bogată.

Și sid și reba sunt la fel de "performante" cu ce am acum dar macar sunt mai ușoare.

 

Asta cu "așa zis QR" trebuie sa o mai aprofundez. Probabil le voi comanda și la montaj o sa îmi dau seama fizic de asemănări/deosebiri.

Legat de combinația carbon/qr atat la decathlone cât și la sportguru mi-au spus același lucru (mă enerva că nu aveau qr nici măcar la sa - acum am la sa)
 

Am 1,88 și este cadrul de 21 care se potrivește mult mai bine decât vechiul cadru tot de 21 de la merida care îmi era la 2 cm sub ouă. Am testat mai multe cadre de 19 și pe toate m-am simtit înghesuit. E chiar și o bicicletă pe OLX, superior de 19 care îmi făcea cu ochiul (am fost reținut de preț sh vs nou și de faptul că o am de la un băiat). Pe xc900 m-am.simtit cel mai încorsetat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bobalex18 said:

RFR FLAT SLT

Sau

RFR FLAT RACE 2.0

 

320 vs 326 grame.

Dacă subiectul pedale nu e încheiat, uită-te si la astea. E drept, cântăresc 380 grame, dar te asigur că vei avea probleme în a-ti muta piciorul pe pedală.
https://www.bikexcs.ro/pedale-wellgo-b150-mov.html
Fă exceptie de culoare, au mai multe culori. Eu pe alea mov le am. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 12+ kg sa ajungi la sub 10, e cam dificil si nu e realizabil fara multi bani (pe care puteai sa-i mai strangi si luai direct ceva usor). Pacat ca nu ai gasit XL pentru XC900, pentru ca are exact greutatea cu care se lauda pe site si deja castigai 1kg in minus la mai putini bani (acum nu stiu cat ai dat tu pe cube). Din tubeless si alte gume, plus o furca, eu zic ca te imbeti cu apa rece.

 

Poti face cum zice JDM, iei niste QR boost sau daca vrei suport, uita-te la TreeFrog, au suport pe baza de ventuze ce se potriveste pe orice masina. Grija ca iti trebuie adaptor pentru 15x110mm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut oferta pe bicicleta asta, dacă aveam și pe următoarea (CUBE REACTION C:62 PRO nu era XL) făceam un efort.

 

așa am buget de unele upgrade-uri și baza cred că e bună. nu dați cu pietre pentru că eu sunt entuziasmat de ea.

 

am analizat și reanalizat și cred că trebuie să încep cu roțile care și în review-uri se spune că sunt piatra de moară. ideea este că experiența mea e zero și am o serie de întrebări:

- să apelez la o soluție custom: jante+spițe+butuci? toate noi 

- să apelez la o soluție deja contruită (noi)?

- să merg pe o variantă sh? am văzut că sunt prețuri bune sau cel puțin așa mi se par dar e greu să îmi dau seama de starea lor.

 

Cred că roțile mele au toate minusurile posibile: cauciucuri și camere entry entry, spite grele și butuci din gamele inferioare. dacă janta ar fi bună aș schimba anvelopele, spitele și butucii dar cred că și janta necesită înlocuire. Voi da roata din față jos și o voi cântări pentru a avea un reper de greutate (nu am găsit nicio informație certă)

 

nu vreau să plătesc pe ele cât am dat pe bicicletă, de asta mă gândeam la o variantă sh (am văzut chiar și dt swiss care înțeleg că sunt pomul lăudat)

 

am 1,88 și 95 de kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-a dat nimeni cu pietre, ca nu noi ne dam pe bicla, bucura-te de ea.

 

Poti sa te abonezi ( daca nu ai facut-o deja ), la rcz-bike si sa urmaresti ofertele lor la roti. Daca te pricepi cat de cat la componente, poti sa-ti alegi necesarele pentru roti si sa ti le adune cineva ( sunt informatii pe internetul mare cat sa-ti dai seama ce e bun sau nu pentru tine ). SH personal nu m-as baga, or fi deja obosite, numai daca prinzi de la cineva care si-a demontat rotile de pe o bicla noua ( putin probabil, daca-s bune rotile, nu le schimba nimeni ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la sh, cam asta e ideea. Cine știe ce petarde iau numai bune de aruncat. De asta am evitat sa iau și bine sh.

 

Primul pas e sa cântăresc ce am acum pe fata ca sa am o baza de raportare. Am greutate pe anvelope, pun 150g pe cameră, caut greutate disc și pun sa fac niste aproximări.

 

Am observat pe topicurile dedicate că se recomanda rczbike chiar fata de soluții custom. Oricum nu mă grăbesc, pot aștepta. La nivelul meu, sa caut carbon ar fi ca și cum aș vrea acum să mă fac cosmonaut.

 

Voi continua documentarea și voi urmări ofertele de acolo.

Sa incep de la roti, zic că e calea corectă.

 

Când voi avea întrebări voi mai deranja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impresii de la tura de astăzi.

Combinația 1x12 este perfectă. Nu mă așteptam să se potrivească atât de bine. O să văd și la.munte cum se descurca in perioada următoare dar prin pădurile de pe lângă București este perfectă combinația.

 

Înainte aveam.deore. acum deore xt. Am scris pe topicul anterior că nu eram foarte mulțumit de deore și da...xt e ce căutam.

 

Poziția parca e puțin mai strânsă decât pe merida. Dar mă simt foarte bine pe ea. 

 

Furca e slabă sau manitoul precedent parca lucra mai frumos. Controlul ei pe ghidon e un plus.

 

Cu șaua încă nu m-am.obisnuit. mai avem nevoie de acomodare.

 

Aspect negativ: de 2 ori mi s-a blocat maneta pt schimbătorul spate. Nu mai mergea comanda de a urca pinionul. O să văd când voi merge la reglaje după rodaj.

 

P.s.: fac foarte ușor jump-uri cu ea fata de merida. Poate pt că mi se pare foarte rapidă

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce bicicletă  te-ai dat azi?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, IonutA said:

Cu ce bicicletă  te-ai dat azi?

Păi dacă a scris pe topicul deschis de el, după ce și-a cumpărat o bicicletă, a anunțat ce si-a luat și ca un om cu bun simț a revenit cu impresii pertinente despre bicicleta aia, cam despre ce crezi tu că vorbește un om care nu bate câmpii doar ca să se audă vorbind?

Hai că poate poți!

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bobalex18 said:

Furca e slabă sau manitoul precedent parca lucra mai frumos.

Nu te descuraja la prima impresie. Furca trebuie testată mai mult timp. Mergi cu pompa după tine si testează. Nu te lua după tabele cu presiuni, ia-te doar după senzația ta raportată la felul in care te dai.

 

1 hour ago, bobalex18 said:

Cu șaua încă nu m-am.obisnuit. mai avem nevoie de acomodare

Probabil că și ea zice la fel.:)
Sigur știi ca elementele de contact (șa, pedale, manșoane) sunt foarte personale. Din păcate nu putem testa tot ce vedem si încercăm să intuim ce ni s-ar potrivi. Mai dă-i timp si mai ales ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoClegat de furca, mdah, ar trebui sa testez diferite presiuni. Parca e prea rigida și cand o deblochez. 

 

Pedalele le-am nimerit bine de tot. Împing bine cu ele. Manșoanele le voi schimba dar cred că asta se întâmplă la 90% dintre biciclete.

Șaua - și eu cred că vorbim de acomodare.

 

Nu am mentionat in postul anterior. Frânele sunt wow. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this