Mihai.

antrenament ideal

Recommended Posts

salutare! sunt fff incepator in domeniu!cam care este media de km parcursi pe zi necesari pt a dobandi reale calitati de rutier?

Salut și bine ai venit.

Un antrenament nu se măsoară în kilometri ci în ore, iar pentru intesitate te uiți la puls sau și mai exact la putere. Pentru început dacă nu ai un heart rate monitor ar fi bine să-ți iei un ceas/computer care să-ți arate pulsul (măsurat cu centura la piept nu la încheietura mâinii).

Prima recomandare generală ar fi că nu e deloc indicat ca la fiecare ieșire să dai totul din tine. Dacă faci 4-6 antrenamente pe săptămână, maxim 2 din ele ar trebui să fie la intesitate crescută. Ar trebui să faci măcar o zi de pauză într-o săptămână. De obicei lumea pedalează mai mult și mai intens în weekend că atunci e timp, deci lunea numai bine merge o pauză.

A doua ar fi creșterea volumului de antrenament. Dacă săptămâna asta ai pedalat 10 ore (că n-ai avut timp, a plouat, a fost mercur retrograd, etc), iar săptămâna viitoare bagi 25 de ore să ”recuperezi”, n-ai făcut tare bine. Zicese că de la o săptămână la alta ar trebuie o creștere de 10% a duratei antrenamentelor.

Eu aș zice că pentru început poți să ieși liniștit să învârți pedalele fără să te gândești la antrenamente, doar să ai grijă să nu te lungești cu ieșirile mai mult decât poți și să nu simți că faci un efort aproape maximal, o iei progresiv. Bei apă și mănânci la fiecare oră. :)