Sign in to follow this  
Alegz30

Bike rack pentru Megane 3 Coupe???

Recommended Posts

Salut, ma macina o problema grav si nu gasesc raspuns pe intregul internet of things, sper ca cineva de aici sa aiba o idee.

In viitorul destul de apropiat ar trebui sa imi schimb masina, actuala a ajuns la varsta pensionarii. Deoarece vreau sa imi fac o placere sunt destul de setat pe un Megane generatie 3, model RS. (edit: stiu, exista Megane GT220 varianta chiar break, minunat de practic, destul de puternic, dar nu este acelasi lucru si nu am porniri de tuner. In plus m-am saturat sa imi car toti prietenii :)))

 

Problema majora: masina nu este bike friendly. Evacuarea centrala elimina suportul de carlig, spoiler-ul si haionul destul de mic fac instalarea unui suport de haion riscanta, gura mica si inalta de incarcare fac depozitarea in interior un cosmar, iar producatorul specifica in manual ca modelul coupe (indiferent de echipare) are interzis la rack de plafon. :o

 

Limitele problemei: va fi masina principala si nu as vrea sa detin o masina extra doar pentru carat biciclete. Momentan am un break si stiu ca renunt la multa practicalitate, dar nu le poti avea pe toate. Am gasit un produs numit SeaSucker, ventuze "industriale" de plafon, dar parerile sunt impartite, de la impecabil la biciclete pierdute si plafon/vopsea deteriorate. Personal mi se pare riscant, mai ales la jucaria asta cand ajungi pe niste serpentine la munte.

 

Intrebarea: Are cineva experienta cu Megane 3 Coupe si suporturi de bicicleta?? 

 

(capra trasa in poza din spate)

m-gane-renaultsport--3_1600x0.webp

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag ca musca-n lapte, ca raspunsuri/solutii nu am din pacate, plus ca din punctul meu de vedere, daca ai de ales, bicicletele trebuie sa stea in masina, nu pe masina (unde sunt mult prea expuse la factorii de mediu, limitarile de inaltime, consumul crescut la viteze mari, respectiv "valorile" recent intoarse in tara o data cu pandemia) :P 

 

Asadar, nu mai bine un (Grand) Scenic 2 cu motor 2.0T benzina? In linii mari acelasi motor F4RT cu turbo Mitsubishi twin-scroll ca in Megane RS (ramas in diverse iteratii pana in 2015, cand au trecut la alt bloc motor, cele mai recente avand si variable valve timing). 163 CP / 270 Nm stock, iar tovarasii de pe forumurile franceze spun ca duce lejer 200 cu chip tuning (cu 320 Nm). Probabil si mai mult cu niste upgrade-uri ale maruntaielor motorului. Plus ca are loc si de prieteni, si de biciclete, si de bere, si de masini de spalat, chiar si de soacre la nevoie. Si nu sta rau deloc in curbe, ca are suspensii intarite fata de celelalte motorizari.

Sau un Subaru Forester WRX STI (ala de pe vremuri, nu abominatia de SUV de acum). Se gasesc cateva in Europa in stare buna si cu preturi sub 15.000€ :D 

 

(gata, am iesit din lapte)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, asta da problemă. :D

 

51 minutes ago, Alegz30 said:

nu as vrea sa detin o masina extra doar pentru carat biciclete

Nici măcar un Smart? Pare că poate mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a existat nici un Subaru Forester WRX STI. Ala este STI cu jante aftermarket.

 

On topic. Chiar daca nu avea evacuarea centrala, tot nu ai fi fost lasat sa montezi cirlig. La suspensiile sport, foarte rar producatorul iti permite sa montezi cirlig. Stiu sigur de la ceva japoneze.

Referitor la roof rack, masina nu are puncte de prindere? Thule nu fabrica ceva gen Rapid System cu adaptoare cu prindere de caroserie pt megane RS? O prietena a avut pe o masina fara puncte de prindere si a gasit la Thule. Uite cum arata, nu afecteaza vopseaua

$_86.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, JDM said:

Nu a exista nici un Subaru Forester WRX STI. Ala este STI cu jante aftermarket.

Mea culpa, e intr-adevar doar Forester STI si nu Forester WRX STI. Echivalentul de WRX de fapt e modelul XT (motor 2.5 Turbo boxer identic cu cel de pe Impreza WRX, dar cu putere redusa fata de STI). Restul ramane valabil ;) 

 

Quote

In 2004, Subaru launched the Forester STI for the Japanese Market sharing the same engine as the 2005 Subaru Impreza WRX STI.

Mai multe aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester

PS: @JDM, candva aveam dubii daca usernameul tau are vreo legatura cu tablele japoneze :P acum nu mai am.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, majikstone said:

Asadar, nu mai bine un (Grand) Scenic 2 cu motor 2.0T benzina?

Cam acelasi lucru este si Megane GT220 break. Dar am facut prostia sa conduc dracia asta de RS si este de pe alta lume. Plus mi-am propus sa ajung si pe cateva circuite europene, poate niste track days pe la noi. 

 

13 hours ago, JDM said:

Rapid System cu adaptoare cu prindere de caroserie pt megane RS

Nu fac pentru coupe sau RS, doar pentru versiunea in 4 usi. Si nu am inteles exact daca se potrivesc pe coupe. Scria cineva pe un forum ca prinderea din spate vine sub chederul geamului din spate??? Nu m-a lamurit daca este ok sau afecteaza chederul.

 

13 hours ago, majikstone said:

bicicletele trebuie sa stea in masina,

Da, chiar prefer varianta asta daca se incarca usor si ai un suport pentru furca. In plus din cauza haionului foarte aplecat nu cred ca incape doar demontand roata fata.

 

13 hours ago, majikstone said:

Forester STI

Si asta era o varianta misto, dar garnitura de chiulasa de la EJ25, parca este maxim Euro5 si sponsorizarea statului cu impozit de 2500cc m-au cam indepartat. Am mai cautat si Impreza cu EJ20 dar nu a fost chimie :))

 

13 hours ago, majikstone said:

tovarasii de pe forumurile franceze spun ca duce lejer 200 cu chip tuning (cu 320 Nm). Probabil si mai mult cu niste upgrade-uri ale maruntaielor motorului.

Suna rau a "money pit" :)) las doar bicicletei acest titlu.

 

Chiar ma bucur de numarul raspunsurilor. Sper ca totusi avem un membru cu Megane coupe pe forum.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Alegz30 said:

Da, chiar prefer varianta asta daca se incarca usor si ai un suport pentru furca.

De aia ziceam de (Grand) Scenic, sau orice soi de monovolum din categoria asta. Ca sa fie fericit @MaC®, nu suna rau nici un Opel Zafira OPC (tot benzina turbo cu 190 de cai in cazul primei generatii si 240 in cazul generatiei urmatoare).

 

Altfel, eu dupa ce am avut timp de 3 ani si ceva un Scenic 1 in care am carat orice de la biciclete si schiuri la frigidere, mobila si inclusiv labradorul unor oameni ramasi inzapeziti cu masina in Vosges, nu mai pot recomanda nimanui alta cale decat cea a monovolumelor. Intre timp am trecut (mai mult de nevoie decat de voie) la un Grand Scenic 2.0T, care e in alta liga si ca spatiu, si ca putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, am trecut eu prin asta, eu am un Mini Cooper, care are o solutie tare ciudata de prindere a barelor ( gaurirea plafonului ) cu care nu am fost de acord. Asa ca m-am orientat catre cele cu ventuze. In final mi-am luat un TreeFrog Pro 1 - le comercializeaza SportGuru sau poti lua direct din Ungaria de la producator, sunt foarte friendly pe facebook mess.

 

In functie de ce vrei sai cate bicle vrei sa cari cu suportul, iti alegi modelul, eu am luat Pro 1 pentru ca este certificat TUV. Deasemenea, cand il iei, poti sa-ti alegi cu ce tip de prindere, eu cand l-am cumparat am luat 9x100mm, pentru ca ambele bicle aveau prinderea asta ( asta vine si cu adaptor Boost pentru 15x100 ), dar cum am schimbat Zerga, a trebuit un distantier, tot de la ei, pentru 15x110mm ). Am cumparat si rack pentru roata fata, dupa o tura prin padure, nu prea vreau sa bag roata murdara in masina, stiu ca puteam sa o bag intr-un sac de plastic sau husa de protectie care nu costa ~115 eur, dar spatiul in Mini e limitat si daca sunt cu sotia si cainele, nu mai am loc de pus nimic.

 

Overall, este extrem de versatil, poti sa-l pui unde vrei tu pe plafon, poti sa-l pui de exemplu, baza pe plafon si roata spate pe luneta, fara griji. Este usor, are ~3kg, dar constructie solida, nu misca gram cand e pe masina, nu face zgomot ( 100km+ si nu suiera absolut nimic ). Singurul punct negativ este faptul ca nu poti lasa masina parcata cu bicla pe suport, nesupravegheata, pentru ca nu are niciun fel de antifurt.

 

Vezi ca freerider au facut si ei un review, poate te ajuta.

 

Recomandarea mea ar fi sa uiti de bare transversale pt o masina care nu are solutie de la producator, pentru un Megane RS, merita sa investesti in ceva care nu-i afecteaza vopseaua ( ma refer la urme lasate pe caroserie, chedere indoite, etc ). Eu mi-am pus folie de protectie pe plafon, ca sa nu risc sa prinda vreo ventuza un fir de praf si sa zgarie, iti recomand la fel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am totuși un mic dubiu față de astea cu prindere cu ventuză.
Am avut un suport de schiuri fain (Fapa) dar la alea e altceva. Am văzut multe filmulețe pe youtube și am văzut și cu proprii ochi (eram în spatele unei mașini cu suporți Thule pe bare) cum fac bicicletele la o manevră mică de evitare a unei gropi (un stânga/dreapta ușurel). Balansează RĂU. Nu vreau să mă gândesc ce forțe s-ar transmite  tablei plafonului...

Si da, un OPC ar fi fain. Însă nu prima generație pentru că ar fi deja mult prea vechi și nu cred că se găsesc atât de multe bătrânici care să meargă la piață doar în weekend... ;)
Chiar și B e cu dus întors. E cazul Astrelor Bertone - care sunt frumoase rău (deh, dizainu italian....) dar care sunt hingherite grav...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca balanseaza este by design. Poti sa faci un suport de bicicleta care sa nu permita pic de flex la viraje, dar asta inseamna ca toate energia s-ar duce si ar provoca daune in cel mai sensibil punct. In putine cuvinte, cadrul bicicletei s-ar indoi sub propriai-i greutate si probabil si suportul ar plezni. Cred ca este a doua dintre legile lui Newton, cineva cu note mai bune la fizica ar putea confirma.

 

Treefrog iti permite sa prinzi bicicleta de unu singur? Nu pare prea prietenos si cred ca o a treia mina ar fi utila. Partea frontala pare solida, prinderea rotii spate nu imi inspira incredere.

Oricum pare design identic cu SeaSucker si probabil mai ieftin.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, Alegz30 said:

Intrebarea: Are cineva experienta cu Megane 3 Coupe si suporturi de bicicleta?? 

 

Poate (daca nu ai facut-o deja) te ajuta sa adresezi intrebarea aici: http://www.reno.ro/

 

Si eu sunt sceptic in ceea ce priveste prinderea cu ventuze. Insa, la fel de adevarat este ca n-am folosit niciodata acest sistem de prindere.

 

Bafta si sa ne spui si noua cum ai rezolvat-o.

 

L.E.

 

în urmă cu 16 ore, Alegz30 said:

iar producatorul specifica in manual ca modelul coupe (indiferent de echipare) are interzis la rack de plafon

 

Ai grija sa nu ai probleme cu asigurarea. In ideea ca sunt unii asiguratori care se agata de orice fel de motiv (intemeiat sau nu) ca sa refuze plata despagubirii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TreeFrog are certificare TUV spre deosebire de SeaSucker, pt mine a fost decisiv in alegerea suportului.

 

Poti monta singur, nu ai nevoie de nimeni. Si eu am fost sceptic, ca voi, pana l-am primit si l-am utilizat ( si cu fixa si cu mtb ) si nu mai am emotii.

 

Treefrog e ceva mai ieftin ca Seasucker, dar nu cu mult, pana la urma, ambii producatori folosesc aceleasi ventuze industriale ce suporta pana la 110kg/bucata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this