Unknown

Mtb XC 2000-2500 euro

Recommended Posts

On 25.07.2020 at 10:49, Unknown said:

https://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-ams-100-c-68-sl-29-teamline-2020 Ce parere aveti de aceasta? Poate reusesc sa prind o regucere ok de final de sezon....

 

Am tot auzit ca ar fi probleme cu bascula, dar nu stiu sa-ti dau detalii. 

Altfel, ma-ndoiesc ca nu se comporta bine, la cate podiumuri scot calaretii :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2020 at 4:09 PM, akebono said:

 

 

In alta ordine de idei, intr-un final tot la FS ajungi, gandul asta te va roade incet, ca pe noi toti :).


un raspuns foarte cuprinzator :D cu care sunt 100% de acord. As mai adauga ca bascula iti salveaza fundul si spatele cand vrei sa pedalezi in forta dim sa pe macadam, foretier, poteca aparent batatorita, dar macinata de mici imperfectiuni, damburi, radacini. Aici un HT te toaca lent si sigur, indiferent ce anvelopa ai in zona 2.0-2.6. 

 

daca esti pregatit mental sa cheltui 2500€...mai pune ceva si ia-ti un Canyon Lux CF SL 6.0. Pentru XC e o bicla f f buna. Am avut placerea sa ma dau cu un Lux 8.0 si pot sa spun ca e, pur si simplu, o “arma” f reusita. 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaa si sugestia nr 2: daca vrei sa cheltui 3000€ si sa fii “trail oriented” si nu XC marathon:

 

YT IZZO COMP

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un final am ajuns la https://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-ams-100-c-68-sl-29-teamline-2020  si https://www.canyon.com/en-ro/mountain-bikes/cross-country-bikes/lux/lux-cf-sl-7.0/2434.html. Designul de la Canyon mi se pare net superior. Canyonul are cursa cu 2cm mai mare si un dropper post si este cu 900 de grame mai grea. In banii astia am gasit si https://www.veloteca.ro/bicicleta-full-suspension-merida-ninety-six-9-team-2019-ocazie care mi se pare super oferta! Ce parere aveti?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu prea ai la ce sa te gandesti. Nu sunt un fan al cadrului Merida, dar toate piesele sunt net superioare.

Astea-s argumente valabile atata timp cat nu te deranjeaza ca Merida e second hand :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate ajunge si la sub 12 Kg cu full de aluminiu chiar , a mea are 11.72 Kg si asta cu 2x11 viteze marime M, roti de 1.53 kg, ghidon si tija sa carbon, plus doi suporti de bidon ceea ce pentru mine este extrem de important.

azDunsv.jpg

  • Upvote 6
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super fain!! Si eu ma gandesc ca dc iau ceva din carbon(fs) dar mai entry sa-i schimb ghidon, pipa, tija de sa si eventual saua. Aveti vreo recomanadare?  Rotile mi se par cam costisitoare... insa o sa o trec din start pe tubeless. Si pentru mine cele 2 suporturi de bidon sunt extrem de importante!:D  Totusi cred ca o sa aleg varianta mai entry de la canyon https://www.canyon.com/en-ro/mountain-bikes/cross-country-bikes/lux/lux-cf-sl-6.0/2433.html Nu cred ca o sa-i duc dorul dopperului:))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, virusul said:

Se poate ajunge si la sub 12 Kg cu full de aluminiu chiar , a mea are 11.72 Kg si asta cu 2x11 viteze marime M, roti de 1.53 kg, ghidon si tija sa carbon, plus doi suporti de bidon ceea ce pentru mine este extrem de important.

 

 

Ce roti ai acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare sa raman la Rockriderul cu care am deschis subiectul si sa fac modificari pana in 13000-14000 lei? Oare e o idee mai buna? Reusesc sa o scot mai usoara si macar la fel de performanta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma intereseaza cel mai mult greutatea... Cu feelingul ma mai obisnuiesc eu, cu kg nu asa de usor:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Două bicle cu greutate egală, DAR diferit distribuită, sunt diferite. De exemplu, aia cu roți mai ușoare e de preferat.

E contraproductiv să insiști atât de mult pe greutate și o (idealizată) performanță a bicicletei, in loc de performanțele tale. Sau poate nu cauți performanță ci doar să te dai cât mai lejer la vale/deal și să ajungi proaspăt la final.

Perfect, atunci alegi in consecință.

Merida aia e un XC de curse, biclă buna de concurs, de performanță, de viteză în detrimentul confortului. Și HT de la Decathlon tot acolo poate intra, dar să zicem că e all-round.

Canyon (chiar modelul fara dropper) e o bicla de ture, nu de fugă. Eu pe aia as lua-o, dacă ar fi să aleg acum.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza sa fie cat mai usoara ca sa am randamentul cat mai bun in timpul concursului. Dupa cateva socoteli am ajuns la concluzia ca merida este putin over buget. Inca nu sunt decis ce sa aleg in banii astia.... Vreau sa fie cat mai usoara, componente medii spre top daca nu top si vreau sincer si o idee mai confortabila si mai jucausa pe coborari dar fara sa pierd mult la competitii... Bugetul maxim ramanand 3000 euro. Ce sa aleg? HT sau FS? Chiar nu am habar, sunt intr-un crunt impas. Voi ce ati alege dintre astea 2 si ce model daca stiti? Multumesc mult! Respect!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Traveller said:

Canyon (chiar modelul fara dropper) e o bicla de ture, nu de fugă. Eu pe aia as lua-o, dacă ar fi să aleg acum.

 

Daca de Lux vorbesti, e chiar XC, am un amic cu bicla la fel. E incantat de el, dar ( exista si daruri ), grija la Canyon ca are multe suruburi one-off si daca se duce ceva, trebuie sa comanzi de la ei. A facut service de 2x intr-un an la bascula, in rest numai paie si bataie. 

Cand iti iei FS, sa-ti asumi ca e mai complicat de servisat ca un HT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 18 ore, Danyutz said:

 

Ce roti ai acolo?

Salut, 

Sunt DT Swiss XR 1501 cu centerlock, discuri 160 xtr fata si xt spate, pinioane SRAM X01 XG-1195 10-42  de 265 de grame :) cu roval si caseta slx ce venise bita  erau grele tare rotile.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna a setup ce mi-as face anul viitor :D

 

multam!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Unknown said:

Ma intereseaza sa fie cat mai usoara ca sa am randamentul cat mai bun in timpul concursului.

 

Dar ai inteles cum sta treaba cu greutatea? Componentele care se rotesc sunt cele mai importante. Degeaba faci rabat la un cadru FS daca ai pe tine kilogramele in plus. Daca vrei sa fii eficient intr-un concurs, ai nevoie de o bicicleta foarte fiabila, cu roti usoare si tu in primul rand sa dai un randament foarte bun. Degeaba te duci sa faci un maraton de 1300m diferenta de nivel daca ai cu tine balast pe burta pe care nu ti-l duc picioarele si sistemul cardiovascular. Asa ca eu nu as face rabat la FS pe teama greutatii suplimentare decat ca ultima resursa.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, akebono said:

 

 Componentele care se rotesc sunt cele mai importante. 

 

Cica nici macar asta nu mai e relevanta..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru road bikes este adevarat, pentru ca suprafetele de rulare sunt netede, comparativ cu raza rotii.

Insa la MTB, daca iei o urcare cu pietre sau radacini, cilclistul trebuie sa accelereze roata inainte de fiecare obstacol, care la randul lui va incerca sa o franeze, asadar intr-o revolutie o sa ai doua trei accelerari, decelerari.

Accelerare unei mase inseamna, simplu spus, neceista un surplus de energie cinetica. In cazul unei roti, unde masa rotii este concentrata in jurul ansamblului janta/anvelopa, energia cinetica necesara este formata din energia cinetica a intregului corp si energia cinetica rotationala, care este influentata de masa si repartizarea masei fata ax. Asadar cu niste roti usoare vei urca mai usor un traseu de genul celui mentionat, pentru ca necesarul de energie cinetica rotationala este mai mic.

 

In acest scenariu, un FS (cu cadru mai greu) si roti usoare te ajuta fata de un HT cu roti mai grele, pentru ca nu numai este mai usor de accelerat roata mai usoara, dar suspensia ajuta la mentinerea aderentei si randamentul este evident mai mare.

 

 

Evident insa, roata actioneaza ca un volant, deci ea acumuleaza energie cinetica care odata pusa in miscare ajuta la inaintare. Atat timp cat acceleratia este zero, adica viteza nu se modifica in functie de timp, masa rotii conteaza mai putin.

  • Upvote 2
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.