Sign in to follow this  
Mantra Pro

Aprindere stop la franare (la apasare pe manetele de frana)

Recommended Posts

Salut,

am gasit pe net un stop frana cu semnalizare de genul celui de la Meilan x5, cu mici diferente, una fiind ca asta are suport de prindere solid ptr. telecomanda de pe ghidon (cel de la Meilan are un zgarci de cauciuc), alta diferenta fiind ca cel de la Meilan are un accelerometru de viteza care face sa se aprinda automat lumina cand pui frana, pe cand asta are un buton pe telecomanda de pe ghidon pe care trebuie sa apesi ca sa se aprinda stopul atunci cand pui frana.

Intrebarea este urmatoarea:

gasesc pe cineva in Bucuresti care se pricepe la tehnica (si are si rabdare :)) ) sa poata face conexiunea intre telecomanda stopului si manetele de frana, astfel incat atunci cand apas maneta / manetele de frana, sa se aprinda automat stopul? Este incomod sa apasa pe maneta si in acelasi timp pe telecomanda ca sa se aprinda lumina de frana. Ma gandesc la ceva de genul unor fire trase din telecomanda si un mic conector la maneta de frana, ca atunci cand o apesi sa faca contact

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și de ce nu îl pui pe cel cu accelerometru?

Nu e mai simplu?

De ce te-ai complica prin montajul unor fire pe bicicletă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers la ture cu bicicleta chiar si cu 80-100 de participanți. Normal, printre ei erau si posesori de bicla cu stop pe frână. Nimeni, dar absolut nimeni din grup nu a reacționat la stopul ăluia.
Te asigur că nu există nicio inutilitate mai mare.
Nimeni, nici chiar bicicliștii nu sunt setati sa reacționeze la stopul pe frână de biciletă.
Când licuresc, clipocesc o multime de luminițe ca în pomul de crăciun pe spatele unei biciclete, te doare la 3 metri in fața pedalei că se aprinde incă o luminiță pentru care nu esti setat să o ințelegi.
La autovehicule e altceva. E in lege, obligatorie, lumea e setată pe o astfel de funcționare. La bicicletă este total inutil.

Mai mult, chiar periculos. Tu ca biciclist stai liniștit ca cică tu ai semnalizat manevra de frânare, dar cel din spate nu a inteles-o si ți-a dat-o la tender.

Respectă legea semnalizând cu mâna si esti un pic mai sigur.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Stopul de pe bicicleta e inutil ?! Chiar deloc .

Si la bicicleta e obligatorie semnalizarea prin lege ca la un anumit dat se vorbeste de semnalizarea opririi si de cativa ani de mijloace de semnalizare similare autovehiculelor . 

Asta cu manevra de orre si dat la huca de al' din spate e valabila cu sau fara semnalizare - mai mult, fara semnalizare cresc sansele de a fi lovit din spate .

On 8/18/2020 at 8:53 PM, Traveller said:

Și de ce nu îl pui pe cel cu accelerometru?

Nu e mai simplu?

De ce te-ai complica prin montajul unor fire pe bicicletă?

 Cum functioneaza cel cu accelerometru ? Inteleg ca aprinde lampa stop de fiecare data cand incetinesti sau aprinde lampa de fiecare data cand incetinesti si valoarea deceleratiei trece peste anumit prag daca urci dealul se aprinde stopul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Șansele reale ale unui partener de trafic din spatele tău (fie mașinist sau biciclist) de a observa și a intui că ai pus frînă sunt mici.

Sunt mulți care lasă stopul pe intermitent, de exemplu, și eu tot așa fac. De unde știi că am pus frînă, mai ales că la viteza relativă a mașinii e și mai greu pentru mulți șoferi să estimeze cum se mișcă un biciclist (majoritatea cred oricum că se mișcă încet).

 

Stopul cu accelerometru funcționează precum ai spus. Mai sunt unele care permit trecerea cablului de frînă (la frîne mecanice, bineînțeles) și se aprind cînd apeși maneta de frînă.

Dar am renunțat la idee, nici nu merg seara prea mult și oricum șansa de a fi observabilă manevra de frînare prin aprinderea becului mi se pare nesemnificativă.

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, mottofreee said:

Stopul de pe bicicleta e inutil ?! Chiar deloc .

Si la bicicleta e obligatorie semnalizarea prin lege ca la un anumit dat se vorbeste de semnalizarea opririi

Eu am argumentat cu subiect și predicat ce am spus acolo.
Mai citește o dată, poate nu ai inteles.
Mai citește o dată si ultima propoziție.

 

On 8/18/2020 at 9:08 PM, BodoC said:

Respectă legea semnalizând cu mâna si esti un pic mai sigur.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ,semnalizarea cu mana nu se intampla decat f rar si de oprire /incetinire niciodata. 

Am inteles perfect din prima ca susti ca lampa stop nu are nici o importanta . Cred ca altcineva nu a inteles ce am afirmat ,anume ca legea prevede obligativitatea semnalizarii (cuvant cheie 'obligativitatea' adica ce anume e obligatoriu si nu cum anume  se face !) . In romana m-am adresat dar daca vrei in alta limba la moment il pun pe GT la treaba :)) 

Cat despre respectarea legii -sa fim realisti : cati biciclisti ai putut numara stand la semafor la culoarea rosie (exceptand cazul cand drumul e ocupat de masini in miscare)? Si cati au facut-o ca la lege ,adica fara depasirea marcajului - ca nici aia cu masiniile (fosti biciclisti) nu o fac .Cum politia in B e creme a la creme e normal ca nimeni nu respecta nici o lege acolo .

 

Apropo de lege -legea zice ca semnalizarea se mentine pe toata durata manevrei si asa era legea si in cazul motocicletelor,semnalizare cu manapana s-a modificat legea... sunt curios cum putea lua un motociclist viraj la dreapta cu mana luata de pe acceleratie ... si la bicicleta daca respecti intru tocmai legea de semnalizezi cu mana de la inceput pana la sfarsit in traficul de azi te intinzi in intersectie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici vorbim de biciclete, hai să nu comparăm cu regimul de mers al unei motociclete. Pe bicicletă chiar poți să semnalizezi cu brațul întins tot timpul manevrei, de cele mai multe ori. 

Mai mult, dacă te și încadrezi cum trebuie, șoferii te văd și apreciază faptul că ești predictibil (testată personal de multe ori în București).

Cîți șoferi crezi că se așteaptă să vadă un anume clipocit al stopului spate, comparat cu gestul deja familiar al brațului ridicat la orizontal (cum scrie și în regulament, de altfel)?

 

Poate îți place ideea tehnică și felul în care arată gadjetele astea, ok, nici o problemă.

Dar eficiența lor în trafic este cel puțin discutabilă deocamdată, e la capitolul "fițe" sau artă pentru artă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, mottofreee said:

ca nici aia cu masiniile (fosti biciclisti)

Ai vrea sa dezvolti putin partea asta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 minute, majikstone said:

Ai vrea sa dezvolti putin partea asta? 

 

Ca in rest a expus ireprosabil, logic si corect. Aham.

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Tolstoievski said:

Ca in rest a expus ireprosabil, logic si corect. Aham.

Hai mai, lasa-ma sa-i intind o capcana, sa ne zica el singur ca de fapt isi da cu parerea despre siguranta biciclistilor dupa ce a ajuns biciclist mai mult de nevoie decat de voie :O)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, majikstone said:
10 hours ago, mottofreee said:

ca nici aia cu masiniile (fosti biciclisti)

Ai vrea sa dezvolti putin partea asta? 

 

Așa își face omul prieteni noi! :D

 

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, mottofreee said:

cati biciclisti ai putut numara stand la semafor la culoarea rosie (exceptand cazul cand drumul e ocupat de masini in miscare)? Si cati au facut-o ca la lege ,adica fara depasirea marcajului

Crede-mă că destui. Dar nu poți generaliza.

Poate din cauza celor care nu stau la semafor, șoferii au reacții agresive la adresa tuturor bicicliștilor.

Și nici daca toți ar sta, nu înseamnă că nu vor exista reacții agresive.
Eu însumi, stând le semafor, am fost "rugat" de un ninjalău d'ăsta să-i fac loc să treacă el pe roșu. Și pe urmă probabil se plânge că nu e respectat în trafic. E treaba lui dacă nu e respecat, dar de ce trebuie să primim mai mulți același tratament?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 ore, mottofreee said:

Cat despre respectarea legii -sa fim realisti : cati biciclisti ai putut numara stand la semafor la culoarea rosie (exceptand cazul cand drumul e ocupat de masini in miscare)? Si cati au facut-o ca la lege ,adica fara depasirea marcajului - ca nici aia cu masiniile (fosti biciclisti) nu o fac .Cum politia in B e creme a la creme e normal ca nimeni nu respecta nici o lege acolo .

Eu as raspunde asa, cum sunt soferi care trec pe rosu asa sunt si biciclisti care trec pe rosu.

 

Referitor la semnalizatoare automate la bicicleta eu unul nu le vad rostul.  De ce sa imi complic viata cu niste sisteme care trebuiesc intretinute cand e simplu si legal sa ridic o mana si sa semanlizez, e mult mai vizibila mana, decat un stop minuscul ca acuma daca mai tr sa fie si de marimea unuia de camion ajung ca sa am o bicicleta de in curand cantareste cat jumatate dintr-un motor, si deja nu mai merge sa iesi cu ea la plimbare. Sa nu uitam ca ne plimbam de agrement cu bicicletele (a se citi ca vreau sa fac sport, ca vreau sa ma deplasez eco, ca vreau sa ma mentin in forma, ca vreau sa o folosesc ca mijloc de deplasare, etc).

 

E la fel de utila ca si mersul practicat pe contrasens. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this