florinleonte2002

Propuneri pentru culoare pe carosabil pentru biciclisti

Recommended Posts

Va aduc in atentie dezbaterea privind culoare pentru biciclisti.

In noul proiect al Codului rutier se prevad anumite culoare biciclete, care probabil ca se vor face. PROBLEMA este ca aceste culoare sa nu fie pe trotuare, pentru ca acestea sunt aproape impracticabile.

De asemenea, daca s-ar amenaja doar cateva culoare biciclete, prin fiecare oras sau localitate, ma intreb cum te vei deplasa de acasa pana la acele asa zise culoare. Cu taxiul? Sau cu bicla in spinare? ESTE IMPORTANT ca aceste culoare pentru biciclisti sa fie amenajate direct pe carosabil, care sa aiba o latime de 150 cm.

ASTEPT propuneri pe marginea celor gandite de mine, din partea voastra, pentru ca viitorul ne apartine tuturor. MULTUMESC.

TERMEN: 01 noiembrie 2006.

Cãtre Primaria Bucuresti, parlamentari, politisti, etc., pentru modificarea Codului rutier si pentru un oras mai curat. Florin Leonte 0744.158.497.

PROPUNERI CONCRETE CULOARE BICICLETE:

1. Trasarea culoarelor de bicicleta pe fiecare strada, pe carosabil, la o latime de 150 cm de la bordura trotuarului la culoarul pentru masini, pe fiecare sens de deplasare, cu o culoare galbena sau rosie, cu o mica bordura rotunjita.

2. Trasarea culoarelor de bicicleta si pe partile circulare ale strazilor, care sa dea posibilitatea biciclistilor de a se deplasa circular, la sensuri giratorii, curbe la dreapta sau la stanga, etc. Acestea sa fie macar punctate.

3. Trasarea culoarelor de bicicleta, de o parte si de alta a strazii, adica sens dublu, si pe strazile cu sens unic.

4. Folosirea culoarului pentru biciclisti, in afara oraselor, pe banda de avarie existenta pe drumurile nationale, alte drumuri, etc. si care sa aiba o latime de cel putin 150 cm.

5. Acolo unde inca nu exista benzile de biciclete trasate, sa se respecta regula celor 150 de cm pentru biciclisti, in orase dar si in afara localitatilor, adica peste tot.

6. Interzicerea mersului cu bicicleta pe astfel de culoare pentru cei pana la 14 ani.

7. Biciclistii cu varsta pana la 14 ani sa se deplaseze cu bicicleta pe trotuare, in jumatatea trotuarului de langa carosabil, cu viteza mica si in parcuri.

8. Interzicerea parcarii masinilor pe culoarele biciclistilor si pe trotuare.

9. Interzicerea construirii de buticuri, rigole pentru flori, garduri, panoplii de publicitate, etc. pe trotuare.

10. Amenajarea parcarilor pentru biciclete la marile intersectii, marile magazine, gari, autogari, scoli, institutii, locuri de munca, in cartiere, in parcarile de masini, alte locuri de interes, etc...Ca la Amsterdam.

11. Astuparea gropilor si nivelarea canalizarilor la inaltimea soselei si indepartarea oricarui obstacol de pe culoarele biciclistilor.

12. Asfaltarea tuturor astfel de culoare pentru biciclisti, pe toate strazile, inclusiv pe cele pavate cu piatra cubica, etc.

13. Sa nu se mai ude strazile cu apa, fara rost, cand incepe ploaia, sau cand este racoare. Mai intai sa se curete de praf, mizerie si de pietris. Sa sa spele nu sa se ude. Mai tare se face namol.

14. La sinele de tramvai sa se monteze cauciucuri sau alte materiale care sa elimine diferenta de nivel dintre sine si carosabil, si sa inlature spatiul prea mare dintre sine si carosabil, astfel incat acestea sa fie usor trecute de biciclisti, atat perpendicular dar si transversal. Constructia sinelor sa evite derapajele biciclistilor.

15. Introducerea in Codul Rutier a Regulilor pentru soferi privitoare la deschiderea portierei, etc., pentru a nu lovi biciclistii si a suportarii de catre soferi a daunelor provocate biciclistilor.

16. Introducerea in Codul Rutier a Regulilor pentru pietoni referitoare la suportarea daunelor de catre pietoni, produse biciclistilor, la accidente produse din cauza traversarii culoarului de biciclete de catre pietoni, prin locuri nepermise, sau a stationarii pietonilor pe culoarul biciclistilor, etc.

17. Introducerea in Codul Rutier a obligatiilor si raspunderii contraventionale ale primariilor de a amenaja si intretine astfel de dotari, culoare biciclisti, parcari biciclisti, tarcuri biciclete, semne rutiere cu biciclisti, etc.

18. Introducerea in Codul Rutier a obligatiilor institutiilor, locuri de munca, scoli, etc. de a asigura locuri si tarcuri de parcare a bicicletelor.

Florin Leonte 0744.158.497.

Astept propuneri pana pe data de 01 noiembrie 2006.

Cam asa arata culoarele pentru bicle.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!

Te rog insa sa tii cont si de faptul ca unele dintre propunerile tale sunt deja preluate in Codul rutier, versiunea care intra in vigoare la 1 decembrie. De asemenea, exista si alte propuneri de standarde pentru pistele de biciclete, ale unor organizatii care au incercat sa se implice activ in elaborarea noului regulament de aplicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga Genubah, problema este ca in prezent, nu prea exista loc pentru a se amenaja alte trasee separate de bicle. Nu stiu daca se vor construi Strazi speciale numai pentru bicle in aglomeratiile urbane. Daca se va putea, sunt si eu de acord cu aceasta posibilitate.

Problema este sa nu ne scoata pe trotuare. Numai mers cu bicla nu va fi: copaci, borduri, pietoni, trotuare f. inguste, diverse constructii, alte obstacole.

Deci culoarele sa fie pe carosabil, pe toate strazile. Sa ne putem deplasa oriunde, in orice loc din orase sau alte localitati. Nu avem trotuare asa de largi ca sa ne mutam pe ele. Unde va fi posibil sa se construiasca si sosele numai pentru biciclisti.

Am citit pe fuga materialele trimise de tine, dar o sa le studiez cu mare atentie pentru ca sunt interesante. Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal, nu sustin instaurarea pistelor de biciclete in Bucuresti, avand pentru asta o multime de argumente, cel mai derizoriu fiind ca o pista de biciclete facuta romanesc s-ar putea sa fie mai periculoasa decat fara piste.

Exista un studiu recent in Marea Britanie, cum ca automobilele trec mai aproape de ciclistii aflati pe o pista de biciclete decat atunci cand ii depasesc in locuri fara piste. Si mai departe de subiect, acum vreo cateva zile, un individ a blocat circulatia in Bucuresti, parcandu-si SUV-ul chiar pe linia de tramvai! E clar ca o pista pe carosabil va deveni o parcare ad-hoc pentru soferii grabiti. Iar o pista pe trotuar este marcata de toate problemele pomenite de tine, exemplu:

Imagine postată Imagine postată

Dar exista exemple in lume, de exemplu orasul Bogota, transformat in 3 ani de primarul Penalosa dintr-o fundatura plina de ambuteiaje auto intr-un oras al oamenilor, cu spatii verzi, retea moderna de transport in comun si peste 300 de km de piste ciclabile. Asta demonstreaza ca se poate, totul este sa existe suficienta vointa politica.

Cat despre problema cu scosul pe trotuare, daca citesti proiectul Regulamentului pentru aplicarea OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, o sa vezi ca mersul pe trotuare va fi interzis. Asa cum am mai mentionat de nenumarate ori, noul Cod rutier obliga la utilizarea pistelor de biciclete acolo unde exista, in rest putand fi utilizat carosabilul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea sincera despre pistele de biciclete din Romania si utilizarea lor este: TIN DE DOMENIUL UTOPIE SI SF!!

Romanul nu va binevoi sa nu parcheze pe pistele de biciclete, orice i s-ar face! Pt cei care le sustin ii invit in Arad. Cel care va reusi sa parcurga Bulevardu Revolutiei de la un capat la celalalt, nu conteaza la ce ora din zi sau din noapte, fara sa iasa de pe banda pt biciclete, fara sa loveasca nici o masina si fara sa se dea jos de pe bicicleta va primi din partea mea ........ inca nu stiu ce, dar ne hotaram daca vrea sa incerce! (oricum nu va reusi nimeni, asa ca nu va trebui sa dau nimica! :twisted: ) Se circula mult mai greu pe chestiile alea decat direct pe sosea!

In alte tari se poate, dar oamenii au si alta civilizatie! Am vazut de exemplu in Elvetia, banda pt biciclete pe mijlocul drumului, intre cele 2 benzi (era sens unic)! 8O Dar biciclistii erau respectati si aveau prioritate in intersectii! chestie care nu se va intampla niciodata in Romania (sau cel putin nu sper sa traiesc si sa vad asa ceva).

PAREREA MEA! :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da men, asta e ideia....sa luptam sa realizam ceva ptr urmasii nostrii,ca noi nu o sa apucam sa mergem pe asa ceva in romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genubah

Cat despre problema cu scosul pe trotuare, daca citesti proiectul Regulamentului pentru aplicarea OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, o sa vezi ca mersul pe trotuare va fi interzis. Asa cum am mai mentionat de nenumarate ori, noul Cod rutier obliga la utilizarea pistelor de biciclete acolo unde exista, in rest putand fi utilizat carosabilul.

Salut Genubah,

Nu este bine sa se interzica mersul cu bicicleta pe trotuare. De ce? Pentru ca orice traversare a trotuarului, orice trecere peste trotuar, si nu cu intentia de a merge pe acolo in mod continuu, va trebui sa te dai jos de pe bicla, sau sa o iei in spinare, etc., etc. Este de ajuns sa ai pista speciala de bicla pe carosabil. Cine e fraier sa merga pe trotuar, cand are posibilitatea sa mearga pe pista? Dar trebuie sa ramana neinterzisa deplasarea cu bicla pe trotuare, in caz de forta majora. Altfel, vei fi amendat de politisti si injurat de pietoni, sau chiar luat la bataie.

Insistenta mea de a nu se amenaja piste de bicle pe trotuare este efectul a ceea ce propun cei de pe www.velo-city.ro

Inca nu avem asa de mari trotuare ca sa facem piste. In momentul de fata rezolvarea cea mai rezonabila este de a se amenaja piste de bicla direct pe carosabil.

Si inca ceva: aceste culoare de bicle sa fie facute pe toate strazile si nu pe anumite trasee, asa cum gandesc ei. Doar nu vreti sa ocolim Bucurestiul in 80 de zile.

Si exemplul cel mai concludent este aratarea, tentativa, batjocura de Pista pentru biciclisti facuta pe trotuarele de langa Primaria generala si Parcul Cismigiu, in centrul Bucurestiului.

Aceste piste au fost facute ca sa ne inchida gura.

Voua va place sa mergeti pe acolo? Poate cand erati la 3 luni in carucior cu mamica.....

Intre cele 6 trasee de bicle propuse de Velo-city.ro cu ce te deplasezi, cu taxiul?

Velo-city.ro, daca ma auzi raspunde-mi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sti unde nu ai dreptate Florin.

La faza cu trotuarul care nu este destul de lat.

Oricine a fost dincolo de granitele acestei tari a vazut si trotoar de maxim 1 metru care era impartit pentru biciclisti si pentru pietoni.

In principiu o astfel de pista se face in colaborare cu experti de trafic care studiaza cum este mai bine sa se faca pista.

Este extraordinar ca exista niste oameni ca cei de la Velo - city dar o sa le ia ani buni pana cand o sa realizeze ce vor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este de se amenaja piste de biciclete peste tot, nu doar pe unele trasee. Adica sa poti pleca de oriunde si sa poti ajunge oriunde doresti. Si sa nu fie prea ocolitoare. Dar in Bucuresti cel putin, este mai greu de rezolvat cu trotuarele. Bordurile sunt prea inalte, sunt multe locuri unde trotuoarele sunt prea inguste, exista multe obstacole de genul: garduri, rigole, cladiri, copaci, alte constructii, panouri, denivelari, gropi, etc., etc.

Oare se vor darama cladirile pentru a se mari trotuarele?

Oare se vor lua spatii din carosabilul de autoturisme pentru a se lati trotuarele si a se face apoi piste pentru biciclisti? Asa se propune de catre www.velo-city.ro, dupa cum se vede mai jos.

Imagine postată

Putin probabil sa se ia din strazi pentru piste. Si daca in centru ar fi totusi posibil, ce facem cu restul drumului de parcurs pana la destinatie?

In plus este cam periculos sa te deplasezi pe dublu sens pe o asa de ingusta pista.

Calitatea asfaltului de pe trotuarele noastre este cu mult inferioara fata de cea de pe carosabil. Asfaltul are numai galme, denivelari, gropi, sparturi, etc...ce mai teren accidentat.

Ca sa traversezi strada, te dai jos de pe bicicleta si mergi pe jos pe la trecerea de pietoni?

Si inca ceva, cu ce viteza te poti deplasa pe astfel de culoare amenajate pe trotuare? Cate ore fac pana la serviciu, de exemplu? Sau in orice loc din Bucuresti.

Eu imi pun multe intrebari cu toate ca locuiesc chiar in Km 0 Bucuresti. Dar ce sa mai zicem de cei care locuiesc prin diverse cartiere si sunt nevoiti sa traverseze tot Bucurestiul? Si regula e valabila pentru orice alt oras, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, e vorba de lansarea unor idei realiste, sau doar de daramarea idelilor lansate de Velo-City? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca ne scot astia pe trotuare, s/a dus cu totul de rapa.

Cine sunt "astia"? Si unde scrie ca "ne scot" pe trotuare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scot bicicletele pe trotuare ,atunci carutele ar fi undeva inafara legii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la www.velo-city.ro au propus si au si castigat, daca nu gresesc, anumite proiecte de trasee pentru biciclete pe TROTUARE. 6-sase- trasee pentru Bucuresti pe trotuare. Uitati-va si voi ce trotuare avem. Chiar daca sunt asfaltate sunt pline de galme, denivelari, gropi, pietre, borduri, crapaturi, piatra cubica, etc., etc., etc.

CITITI materialele de mai sus cu atentie domnilor. Am explicat problema cu trotuarele. Sa nu dea domnul sa ne scoata de pe carosabil. O sa/mi dati dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine sunt "astia"? Si unde scrie ca "ne scot" pe trotuare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velo City au castigat un concurs de proiecte de arhitectura urbana. Concursul nu a fost organizat de primaria Bucuresti si nu reprezinta un plan oficial de dezvoltare a orasului.

In plus, noul Regulament de aplicare a OUG 195/2002 prevede ca circulatia bicicletelor pe trotuar va fi interzisa. Legea, in versiunea care intra in vigoare la 1 decembrie, deja prevede, asa cum am mai spus, ca pistele sunt obligatorii numai acolo unde exista, in rest putand fi utilizat carosabilul.

Asa ca intreb inca o data: discutam in cunostinta de cauza, sau doar vorbim vorbe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca nu se vorbesc vorbe ci se cauta acul in carul cu fan. e total anapoda sa vorbesti de culoarea ipoteticelor piste, cand acestea nu exista si nici nu se intrezaresc sanse de a fi. legislatia e prea alambicata si pentru noi si pentru autoritati. eu zic sa profitam de faptul ca e foarte elastica cu noi si sa lasam dracului povestile aiuristice cu piste. cui ii trebuie piste sa si le vopseasca singur. o sa vada apoi ca nu le respecta nimeni si va fi nevoit sa mearga si mai alandala decat in prezent. am zis si o mai zic: pentru o mai mare fluenta in pedalatul urban e nevoie de socializare cu soferii si, de ce nu, si cu pietonii. as putea extinde lucrurile si la o mai buna intelegere intre noi, ciclisti, biciclisti, sticlisti sau cum ne-om mai fi numind. atata timp cat exista solidaritate se poate ajunge la o vointa unanima care sa schimbe conceptia celorlalti despre noi. eu nu am nevoie de piste, am nevoie sa mi se acorde prioritate atunci cand am prioritate, am nevoie de o stare de siguranta cand ma aflu in trafic, am nevoie de intelegere si respect. revin si spun ca intre noi nu exista coeziune. va zic din experienta mea pe drumurile tarii ca am fost salutat de mai multe ori de motociclisti decat de biciclisti, eu fiind pe bicicleta. salut mereu un frate de pedala, ajut cat pot pe unul in pana, ma gandesc mereu sa punem de-o asociatie, sa facem iesiri si alte alea. degeaba. ma lovesc de ignoranta si neimplicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragii mei, am crezut ca suntem si vorbim asa ca intre profesori. Cine sunt astia? Si unde scrie ca ne scot pe trotuare?

Foarte simplu de raspuns:

1. Este vorba de autoritati, documente de tip Lege, Instructiune, Ordin circular emis de primarii, etc., etc.

2. Daca cei de la www.velo-city.ro, o mai dau cu schemele lor de culoare pe trotuare, mai departe se pot influenta negativ cei care fac legea, etc., si astfel ajungem pe trotuare. Nu am negat faptul ca in proiectul de lege este interzisa deplasarea cu bicicleta pe trotuare. Dar pana la 1 dec. sau si dupa, se pot intampla multe.

Va invit sa cititi cu atentie ceea ce am scris pana acum. E asa greu sa intelegeti?

Si apropo: in Bucuresti credeti voi ca se vor darama cladiri si se va taia din carosabil pentru a se construi alte strazi numai pentru biciclete?????

..........si in rest se poate merge pe carosabil.

Genubah, vad ca pricepi mai greu aici si esti din Bucuresti. Nu vrei sa ne intalnim face to face, te invit eu la o bere, ca sa-ti explic in mod direct ceea ce am scris pana acum?

1. Ce tot imi faci trimitere la Lege, ca interzice sa mergi pe trotuare? Sa te vad cum platesti amenda pentru ca nu ai mers numai pe culoar.

2. Pe de alta parte vad ca le tii partea la www.velo-city.ro. Chiar vrei sa mergi numai pe trotuar?

3. Hotaraste-te odata esti de partea proiectului de Lege sau de partea cu www.velo-city.ro.???????????

Accept orice discutie dar argumentata corect. Nu numai de dragul de a contazice.

Ai tel. meu scris mai sus. Astept sa ma contactezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Genubah[/b">

, vad ca pricepi mai greu

E o atitudine tipica pentru unii sa jigneasca cand raman fara argumente. :roll:

Imi pare rau ca ma tot bag aiurea in seama cu indivizi care incurca legea cu proiectul de hotarare de Guvern si cu hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si vor sa schimbe reglementari fara sa aiba nici cea mai mica idee despre cum functioneaza procesul legislativ si fara macar sa citeasca legislatia, nu mai zic de jurisprudenta romana si europeana. Si nici nu-i lasa pe altii sa inteleaga! 8O

O sa mai incerc o data sa explic, ca pozitia mea personala este impotriva pistelor de biciclete in oras, existand un numar de studii cu care pot sustine aceasta pozitie. Sunt pentru acel tip de "vehicular cycling" de care pomenea si krupp si sunt de aceeasi parere ca pentru siguranta ciclistilor e nevoie de constientizare, nu de piste.

VeloCity este un proiect frumos care este foarte departe de momentul punerii in practica, dar este un semn ca unii profesionisti se preocupa si au idei si, ce e de admirat la initiatori, au stiut sa asculte comunitatea ciclista si s-au pliat pe nevoile acesteia (vezi 22 septembrie). Proiectul VeloCity nu contravine legislatiei in vigoare sau viitoare, dar nu reprezinta un plan oficial de dezvoltare, nu este ratificat prin vreun act normativ si nu reprezinta nici o obligatie pentru autoritati sau cetateni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stat pe margine pana acum deoarece am vrut sa vad cum evolueaza discutia.

Postul lui Krup este extrem de interesant.

In opinia mea avem de a face cu o "mica-mare" problema.

In primul rand tebuie sa vedem carei categorii i se adreseaza acest proiect.

Eu , spre deosebire de Genubah (cu care nu am prea avut ocazia sa ma contrazic) consider ca demararea proiectelor care au ca si finalitate crearea unor piste pentru biciclete in orase este un prim pas spre constientizarea soferilor ca cei care circula pe biciclete au aceleasi drepturi in deplasarea prin oras.

O pista corect facuta nu tine seama de ce spuneti voi, sosea sau trotuar. O pista din orice capitala europeana foloseste in mod eficient trotuarul sau soseaua (acolo unde este cazul).

Voi va cramponati de "trotuar versus sosea".

O pista de biciclete nu "fura" din spatiu masinilor sau din spatiu pietonilor. Ea este un lucru distinct. Adica nu o sa avem sosea cu pista de bicicleta sau trotuar cu pista de bicicleta. O sa avem sosea, trotuar si pista de bicicleta (3 lucruri distincte).

Pentru o mai buna intelegere a ce inseamna o pista adevarata trebuie studiat ce exista in Amsterdam sau mult mai aproape, in frumoasa capitala Viena.

Ideea de baza este sa te poti deplasa in mijlocul unui oras aglomerat fara sa ai probleme nici cu soferii, nici cu pietonii.

Pentru cei care vor sa "dea pedale" aceste piste sunt doar o cale de acces spre periferia orasului unde in tarile civilizate exista adevarate "autostrazi" pentru ciclisti, pentru persoanele care alearga sau pentru cei care se dau pe role.

Aceasta este opinia mea personala si nu vreau sa incepem o discutie in contradictoriu doar de dragul scrisului pe forum.

Va inteleg punctul de vedere dar cred avem nevoie de mai multa informatie legata de acest subiect (ma includ si eu pentru ca nu am pretentia ca detin adevarul absolut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi place in mod deosebit sa ma contrazic cu altii, de aceea incerc intotdeauna sa ma documentez inainte sa aberez pe forum. 8)

Dilema piste-versus-orice-altceva sau "trotuar versus sosea" exista in toata lumea; nu exista o solutie universal valabila desi trebuie sa recunosc ca majoritatea statelor dedicate problemei au ales solutia delimitarii intr-un fel sau altul a drumului destinat bicicletelor. Pentru zonele in care ciclismul nu este un fenomen foarte larg, exista un risc real ca facilitatile pentru biciclete sa fie facute de dragul de a fi facute, fara a putea fi utilizate in siguranta (exemplu, Marea Britanie). Urmaresc in prezent cazul unui ciclist din Marea Britanie, care a preferat sa nu utilizeze pista de biciclete si a fost amendat de un politist, a ajuns la tribunal si curtea i-a dat castig de cauza, creand un precendent in sustinerea legala a refuzului de a utiliza facilitati defectuoase.

Pentru Romania, in special Bucuresti, exista un risc serios ca pistele sa fie facute aiurea - cine a vazut rampele pentru invalizi de la majoritatea trotuarelor din oras stie ce zic.

Dar nu sunt impotriva facilitatilor ciclabile, daca sunt sanse ca acestea sa fie facute cum trebuie.

De exemplu, un model excelent de urmat ar fi orasul Bogota, unde in mai putin de 10 ani s-a schimbat intreaga infrastructura de transport, s-a redus traficul de automobile personale ("Pico y Placa"), s-a imbunatatit semnificativ transportul in comun (TransMilenio), s-au construit peste 300 km de piste ciclabile in oras, s-au redat traficului nemotorizat o serie de zone care inregistrau un grad ridicat de poluare.

Rezultat: in 10 ani, numarul accidentelor rutiere a scazut la jumatate, a crescut viteza de deplasare, a scazut poluarea, s-au redus ambuteiajele, au scazut costurile de operare; per ansamblu, costurile infrastructurii de transport s-au redus de 7 ori.

Si asta intr-un oras de 7 milioane. Deci s-au putut realiza toate acestea pentru ca a existat vointa politica. Modelul infrastructurii a fost inspirat de orasele Copenhaga si Amsterdam.

Problema este ca o retea de piste ciclabile necesita un efort financiar important la inceput, care trebuie corelat cu alte facilitati si cu politici de transport locale si regionale pe termen mediu si lung.

Deci nu sunt in mod absolut impotriva facilitatilor ciclabile, de altfel pe blogul meu am prezentat cateva dintre acestea (si voi continua zilele urmatoare cu sistemul Cyclocity, pe care l-am experimentat in mod direct de cand a inceput acest topic). Doar ca trebuie vazut foarte pragmatic ce se poate face in Bucuresti, pentru ca nici autoritatile, nici opozitia politica si nici majoritatea populatiei nu agreeaza ideea transportului durabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt intrutotul de acord cu krupp. Mie nu-mi trebuie piste de biciclete pt. ca stiu sa ma feresc de pericolele din orase. Vreau sa mi se acorde respect pt. ca la fel fac si eu. Ce va face sa credeti ca soferii vor respecta pistele? In Bucuresti este o singura pista pe care sunt mereu parcate masini. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Din pacate romanul nu constientizeaza beneficiile pe care le poate aduce mersul pe bicicleta intr-un oras ca Bucurestiul, care se vrea european. La noi ciclistii sunt vazuti de marea majoritate a populatiei ca niste oameni saraci nestiind ce bine face macar o ora de pedalat zilnic. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule Genubah, ma refeream in general la acte normatice, fie ca sunt legi, hotarari, etc. Cunosc foarte bine tehnica legislativa, dar si logica juridica sau/si argumentativa.

In ale ciclismului inca mai am multe de invatat si am parcurs cu deosebita atentie si placere materialele trimise de tine.

Inchipuieste-ti ca daca am alergat maratoane de 100 km, fost parasutist, alpinist, scafandru, etc. s-ar putea sa obtin rezultate foarte bune si in ciclism. Pot spune ca supermaratonul de 100 Km se poate compara cu intrecerea de Ironman.

Si ca bonus pentru mine, in fiecare zi ma deplasez la serviciu si inapoi cu bicicleta prin Bucuresti, pe distanta dus-intors de cel putin 25 km zilnic.

Daca mai ies si la o tura de 100 km de cateva ori pe saptamana, incep sa simt ca zbor.

Deci stiu ce vorbesc, ma lovesc zilnic de aceste probleme de pe sosea, le-am simtit din propria experianta si discut aici in cunostinta de cauza.

Nu stiu cine esti si ce performante ai obtinut, dar din respect pentru tine am citit noptile trecute materialele recomandate de tine, si le apreciez ca atare.

Dar inca de la primul mesaj trimis de mine, cu Propunerile concrete pentru culoare biciclete, ai inceput sa ma tot dai la intors, in mod sistematic, fara argumente corecte.

Si inca ceva: in toate mesajele transmise de mine in legatura cu acest subiect sunt argumente peste argumente. Unele se si repeta. Dar nu-ti face probleme, repetitia este mama invatarii.

Ma bazez pe tine ca ai citit si tu in totalitate mesajele mele si ca vei intelege pana la urma ce am vrut sa spun.

Te-am invitat la o bere si la o discutie directa dar nu am primit nici un semnal de la tine. Crezi ca nu am ce invata de la tine?

Uitasem: ti-am vazut pozele de la ziua bicicletei 2006 si cred ca ai fost si tu acolo. Pe langa organizarea celor de la velo-city.ro, am luat comanda grupului de biciclisti, atat in desfasurarea plimbarii prin Bucuresti cat si in discutiile cu Politia rutiera pentru asigurarea unei masini de politie pentru escorta si traseul de urmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Printre alte studii, mi-am dat lucrarea de dizertatie in Studii Postuniversitare Academice de 2 ani, specializarea Stiinte Politice cu Renate Weber, la S.N.S.P.A. Cred ca stii cine este doamna. Am dat si puncte de vedere pe diverse proiecte de legi si alte acte normative. Pe probele de drept putem discuta de la Relatii Internationale, pana la Dreptul intern.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai a fost Velocity, apoi Genubah.

Fii atent ca in loc sa ataci esenta problemei, tu ataci oamenii care au alte pareri decat tine, lucru departe de a fi contructiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.