florinleonte2002

Propuneri pentru culoare pe carosabil pentru biciclisti

Recommended Posts

... Crezi ca tinea cont ciumpalacul bucurestean de faptul ca aceea este o banda pt autobuze. Ete fix pix. EL era grabit, asa ca avea prioritate pe unde vroia muschiul lui.

La fel se va intampla si cu banda de biciclete.

Asta nu inseamna ca ea trebuie facuta pe trotuar. Este un cerc vicios care nu va fi distrus niciodata (pentru ca numarul cocalarilor este covarsitor)

In momentul in care pistele vor fi facute pe carosabil, biciclistii vor avea ce sa revendice, unde sa se manifeste si sa-si apere drepturile, in momentul de fata soferii isi revendica spatiul lor impotriva biciclistilor (asta pentru ca pistele sunt facute pe trotuare iar soferii iti arata cu degetul unde iti este locul: pe trotuare), iar biciclistii nu au nici un drept pe sosea.

Tocmai aici este diferenta.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa arata o pista de biciclete,in londra,(doua sensuri)+trotuar pietoni.nici o masina parcata aici pe multi km!!sau acolo unde nu au avut spatiu,au taiat din trotuar si au facut un drum,separat prin borduri,doar pentru biciclete.iar in centrul londrei sau in zonele cu adevarat aglomerate bicicletele circula pe banda rezervata autobuzelo-lucru tare misto pentru ca nu te doare capu`!sau se mai circula si pe trotuar,cu atentie mare pentru pietoni.nu am primit nici o injuratura timp de 40 minute de mers doar pe trotuar.deci,practic nu cred ca poate exista un tip anume de pista de bicicleta intr-un oras mare.ci trebuie sa existe intelegere pentru biciclisti si create spatii de circulatie pentru ei in limita posibilitatilor.pe carosabil(sa iasa un consilier din primarie cu bicicleta prin oras si sa vada cum e,sa impace si capra si varza,sa adapteze orasul atat la masini cat si pentru biciclete),pe langa carosabil,pe trotuar,pe unde se poate.dar repet,aici este si treaba autoritatilor,care in mod normal trebuie sa-si doreasca un oras curat,mai putin poluat fonic,mai respirabil.deasemenea nu trebuie uita ca si biciclistii trebuie sa respecte niste reguli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt un fan al ”reportajelor” QSD. Mă plimb şi eu prin locuri unde n-o să ajung niciodată.

E bine că biciclistul e înţeles şi acceptat, dar vineri am văzut Fifth Gear, unde s-a spus că, în Londra, sunt ucişi în accidente 15-20 de biciclişti anual. Oraşul mare îşi cere tributul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e suficient ca sa-ti faci o idee.

Cati soferi sunt ucisi? Dar pietoni?

Care este raportul dintre numarul de biciclisti si numarul de soferi?

Care este raportul dintre numarul de biciclisti si numarul de pietoni?

Nu stim. Asa ca din pacate nu putem spune mare lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa va spun eu ca aici sunt foarte multi biciclisti.De toate varstele.Care utilizeaza bicicleta in mod normal in locul altor mijloace de transport.este normal sa fie si accidentati dintre ei.Se vine seara de la servici,la ore tarzii,mai sunt loviti de masini sau de autobuze,din nefericire.DAR cert este ca sunt respectati.Azi am iesit cu treaba(nu m-am gandit ca voi iesi cu treaba pe bicicleta niciodata) si intr-un giratoriu cu stop,m-am bagat pe stanga unui autobuz si am asteptat sa se faca verde.In acest timp,pe langa mine au trecut doua bicicliste,un curier,un batran si doi "rockeri".Deci eram acolo 7 biciclisti.6 in fata autobuzului si eu cuminte in lateral.S-a dat verde ei au plecat si eu am stat putin sa plece autobuzul,sa nu ma agate.Si soferul m-a claxonat si l-am vazut in facandu-mi semn sa ma bag odata.Cred ca m-a si injurat un pic.Am povestit asta unui vecin de vro`16 ani si mi-a zis ca la stopuri soferii lasa ciclistii in fata sau exista un spatiu marcat cu o bicicleta(am postat o poza) unde iti astepti plecarea.Si ca de aia m-a semnalizat nervos autobuzistul,ca nu am intrat in spatiul destinat bicicletelor.Cred ca pana la urma totul se rezuma la educatie si la respectarea legilor de circulatie.Si inca ceva,lumea merge pe bicicleta,asa ca exista din partea multora intelegere.Si GicaContra,crede-ma ca sunt enervant de multe biciclete in Londra.Nu stiu daca mai multe ca in Amsterdam,dar sunt multe,multe,multe.Si frumoase si urate, fitoase si modeste,scumpe rau de tot sau ieftine,insa toate sunt pe drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-a zis ca la stopuri soferii lasa ciclistii in fata sau exista un spatiu marcat cu o bicicleta(am postat o poza) unde iti astepti plecarea.Si ca de aia m-a semnalizat nervos autobuzistul,ca nu am intrat in spatiul destinat bicicletelor.

cand ma gandesc la faptul ca pe mine un domn respectabil cu bmw de ultima generatie si costum elegant a vrut sa ma loveasca adica a tras de volan spre mine dupa ce s-a facut verde pe motiv de: "ce bai tu stai in fata mea la stop?"

in bucuresti desigur 8->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu spaţiu destinat cicliştilor la stopuri, am văzut-o şi în Cluj Napoca :)

E cam nasol să porneşti dintre 2 maşini, mai ales dacă eşti pe foaia mare şi pinion mai mic. Tragi stânga-dreapta de ghidon, până iei puţină viteză şi ai echilibru. Cel puţin eu aşa păţesc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu se teme "RATB-ul" londonez ca pierde din clienti?;)

Acum serios, aia e o reclama si a fost platita. Cineva a decis sa dea bani pentru incurajarea mersului cu bicicleta. Sunt convins ca si la noi RATB-ul ar afisa asemenea reclame daca cineva ar plati. Presupun ca e destul de scump. Este cineva dispus sa dea bani ca sa se circule mai mult cu bicicleta in Bucuresti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cheltuie bani doar pentru niste afise, au inclusiv scutiri de taxe. Partea aia cu "confidence" lipseste multora de pe aici. Inainte sau dupa poti sa pui orice activitate, nu neaparat mersul pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu se teme "RATB-ul" londonez ca pierde din clienti?:)

Acum serios, aia e o reclama si a fost platita. Cineva a decis sa dea bani pentru incurajarea mersului cu bicicleta. Sunt convins ca si la noi RATB-ul ar afisa asemenea reclame daca cineva ar plati. Presupun ca e destul de scump. Este cineva dispus sa dea bani ca sa se circule mai mult cu bicicleta in Bucuresti?

Nu prietene,nu este o reclama platita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici pista este de culoare verde.Este drumul spre un complex comercial si spre Tottenham.Este o pista destul de lata(drumul permite o latime considerabila ,PE SENS) iar masinile stau bine fata de noi(eu si cumnata mea).Scuze pentru fotografii dar sunt facute cu telefonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la noi se trasează pistele ca în reclama de la Cosmote :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toma mi s-a intors o amica de acolo. Pe langa testatul peperspray-ului, testare gratis 10x to danish police, imi spunea ca nivelul bicicletelor este SF...

dar nu numai noi suntem ani in spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce poarta casca aia, oricum, la ce conditii au, nu vor cadea niciodata de pe bicicleta.

Sa sti ca este buna casca si in casa,te ridici si dai cu capu de o usa de la dulap deschisa si atunci ti-ai fi dorit sa ai casca:))

Nu poarta ei de prosti casca, se poate intampla sa cazi si in conditiile acelea, nu des ce-i drept, dar pentru mometul acela trebe sa fi pregatit:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de link faby. great.

animalule, vezi ca aia au cele mai simple biciclete, majoritatea sunt single speed, rar vezi carboane sau alte dracarii, ca la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu-s singleuri. Is cu viteze in butuc. Si noi pleaca de pe la 700e. Asta daca se respecta trendu de prin Muedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toti baietii de baieti au singleuri, ca sa nu mai zic de curieri. intradevar, sunt multe si cu viteze in butuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre krup, am vazut prin nemtia niste cursiere, carboane d-astea urate O:-)

probabil ca p-alea le scot cand au de alergat afara, in oras mergand cu orasence

Share this post


Link to post
Share on other sites

au si aia carboane dar nu le scot pentru mers la piata sau la serviciu. pentru aia sunt bicicletele city pe care le poti lasa si legate pe strada. parca nu as lasa o bic. de 3000 de euro legata pe strada oricat de cinstiti sunt oamenii de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu isi leaga nimeni bicicleta in danemarca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata inca o data, ca se poate merge lejer si pe timp de iarna pe sosea/carosabil cu bicicleta, iar pe asa zisele "piste" de pe trotuare, care sunt impracticabile, sunt pline de gramezi cu zapada si atata timp cat ninge, acestea sunt blocate.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.