florinleonte2002

Propuneri pentru culoare pe carosabil pentru biciclisti

Recommended Posts

Ovidiu, te rog sa nu ma bagi in aceeasi oala cu krupp. Nu accept observatii netemeinice. Eu am postat aici niste informatii, cu cele mai bune intentii si credinta, pentru incurajarea mersului pe bicicleta iar krupp intervine intr-un mod netemeinic si cu mult tupeu si obraznicie ca sa se amuze pe seama noastra :!:

Sunt profesor de educatie fizica si sport si mai am si alte competente profesionale si de experienta si sunt in cunostinta de cauza cu acest subiect. Asa ca, inca o data, sunt sigur ca esti nepartinitor si corect in aprecieri si afirmatii la adresa mea, in cazul acesta in comparatie cu aprecierile adresate lui Krupp. Poate ca o mustruluiala adresata lui Krupp ar fi mai constructiva. Mai ales ca acesta, in mod repetat, a intervenit pe acest site, cu un limbaj de mahala, cu diverse afirmatii nefondate, facute cu rautate, in necunostinta de cauza si netemeinice. Se comporta precum "Gica contra", incercand sa strice ceea ce altii fac ceva bun.

Acum hai sa nu uitam pentru ce suntem aici, pentru o chestiune serioasa, pentru incurajarea mersului pe bicicleta. Cine mai doreste sa participe la viata sociala a comunitatii, cititi aici http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_amenajarii_construirii_folosirii_de_piste_de_bicicleta_pe_trotuare-p21500037.html si daca sunteti de acord, semnati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii putin exagerat ce se cere in petitie, dar sunt si idei bune: canalele sa fie la nivel cu drumul, sa nu se faca noroi ziua pe strazi, banda de biciclete sa fie mai lata de 1 m caci un ghidon de mtb are un metru si daca mergi cu 40 km/h si vine careva din contrasens cu 40 km/h nu ai vrea sa-l acrosezi, sa se poata circula fara sarirea bordurilor pe pista de biciclete, etc. Pistele de acum is batjocura totala. E imposibil sa circuli pe ele cu o viteza decenta (30 km/h). Ii mult mai bine fara piste de astea si circulat pe drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

csuporj, ia vino tu in Bucuresti sa iesim la o plimbare sa vedem cum te strecori tu printre masini unde spatiul ramas liber catre trotuar sau intre masini este de 2 degete. Sa te vad atunci ce zmeu mai esti, mare si tare, si sa vedem cum inspiri gazele nocive de-ti lacrimeaza ochii, stand pe loc si cautand un mic spatiu pe unde sa te strecori. Si cu ce viteza te deplasezi in aceste conditii. Apoi te invit sa-ti dai cu parerea. Poate devii si Kamikaze :D

Probabil ca in Cluj este mult mai lejer traficul auto si poti merge cu bicicleta in mod confortabil, si de aceea nu se simte nevoia stringenta de a se asigura spatiul pentru biciclisti de pe carosabil (pista de biciclete) si respectarea prioritatii acestuia. Am fost de cateva ori in Cluj si strazile erau aproape pustii.

Pentru Bucuresti situatia a devenit din ce in ce mai insuportabila, cel putin pentru mine care merg zilnic numai cu bicicleta si fac mai multe drumuri pe zi numai pe sosea. Caut sa-mi iau cu mine masca contra gazelor, cotiere si genunchiere, ca nu se mai poate. Mai sper sa-mi creasca si aripi :wink: , cat de curand, ca sa pot zbura deasupra masinilor pana unde vreau sa merg si inapoi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dragul polemicii, ma bag si eu in seama.

sens dublu, si pe strazile cu sens unic;" [u']asta e cea mai mare aberatie, o strada cu sens unic e strada cu sens unic si gata[/u]

Nu neaparat. In unele orase exista acest sistem de acces al bicicletelor pe contrasens pe strazile cu sens unic. Ar trebui sa fie unul din avantajele deplasarii cu bicicleta in orase.

" [u']nu ai tu dreptul sa impui viteza de deplasare masinilor, ele sunt mai multe si o sa iasa nenii soferi sa ne bata[/u]

Din nou, in multe orase din lume exista limitari ale vitezei in zonele rezidentiale. Nu este o masura facuta sa faciliteze biciclismul in zona, ci sa reduca numarul accidentelor si al victimelor

Eu propun sa facem o petitie si din 2008 sa se circule in weekend ca pe vremea lui ceasca...o saptamana masinile care au numere pare si o saptamana cele cu numere impare.

Chiar daca era o replica sarcastica, autoritatile locale din majoritatea oraselor mari din Europa si lume cauta in fel si chip sa limiteze numarul de masini care circula in oras, fie ca se creeaza benzi dedicate mijloacelor de transport in comun sau se largesc trotuarele (Paris), fie se aplica taxe "de congestie" (Londra) sau pur si simplu, se aplica un sistem de limitare a accesului autoturismelor in functie de numarul de inmatriculare (Pico y placa in Bogota, alt sistem in Beijing).

Asta nu inseamna ca unii se inseala sau altii au dreptate, vreau doar sa subliniez cat atunci cand se face exces de zel, incepem sa spunem tampenii, nu mai vedem nuantat si devenim excesiv de rigizi, cand ar trebui sa cooperam.

Problema nu e ca sunt pistele proaste sau ne ameninta cu amenzi, problema e ca sunt tot aia cei care dezbat, in timp ce 99% dintre biciclistii urbani freaca menta pe undeva la caldurica. Daca majoritatea nu sunt interesati si nu se alatura ideii de ciclism in oras, inseamna ca eu ca minoritate, reprezint devianta. Fuck that, ma duc acasa :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

genu...

Am reactionat asa pentru a sublinia modul radical in care abordeaza Florin problema.

Nu cred ca suntem in masura sa ii judecam pe cei 99% care stau la caldurica. Pot sa ma "lipesc" de o cauza daca sunt convins de utilitatea ei dar mai ales daca sunt convins ca miscarea pe care o sustin are sorti de izbanda.

Noi nu vorbim aici de Viena, Amsterdam sau alte orase europene, noi vorbim de Bucuresti.

In Viena am luat o amenda de 70 Euro pt ca am mers cu 40 la ora pe o strada cu limita de 30 (nu eu personal, omul cu care eram in masina). In Bucuresti o sa treaca Becali calare pe "my_bac" cu 100 la ora si nimeni u o sa reactioneze.

Ce nu se intelege este faptul ca incercarea asta de a impune niste reguli, normale de altfel, unei adunaturi de cimpanzei, este sortita din start esecului.

Sunt de acord cu o miscare care sa atraga atentia asupra faptului ca nu poti pedala in Bucuresti(desi sa fiu sincer mi se rupe in 14 de capitala)...dar atentie "o miscare care sa atraga atentia", nu o iesire cu 15 copilasi care se numeste Critical Mass.

Sunt sigur ca daca mai multi oameni isi pun mintea la contributie si fac un plan realist se poate realiza ceva.

Povestile de genul strazi cu limita de viteza de 30/h in bucuresti si piste de biciclete pe aceste strazi... :cry:

Si culmea, in timp ce scriam acest mesaj am primit un mai cu urmatoarea informatie:

VELORUTIA. O REVOLUTIE PE DOUA ROTI !

Pedalam pentru:

LIBERTATE !

SANATATE !

MOBILITATE !

ÃŽn cadrul campaniei « VELORUÞIA. O REVOLUÞIE PE DOUÃ ROÞI » - proiect finanþat de Ambasada Regatului Þãrilor de Jos la Bucureºti -, Asociaþia BATE ªAUA SÃ PRICEAPÃ IAPA, în colaborare cu asociaþia KOMUNITAS ºi grupul VELO-CITY, vor organiza sâmbãtã, 22 septembrie « O Zi fãrã Maºina Ta in Orasul Tau » : o plimbare pe biciclete pentru a demonstra cã existã mulþi oameni în Bucureºti care vor sã circule PE SOSEA fãrã maºinã.

Adunare: Arcul de Triumf / Orele 16.00

Traseu: Arcul de Triumf – Bd. Kisseleff – Piata Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Natiunilor Unite – Bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – Str. Uranus – Terasa E-Uranus

Defilare: in intervalul 17.00 – 18.00

Participantilor la plimbare, li se recomanda :

Sa isi « inarmeze » bicicleta cu flori, frunze si orice alt decor naturist, colorat si vesel !

La Terasa E-Uranus, se vor distribui borcane cu aer curat, ne-poluat, pentru bucurestenii care se sufoca. Vom face cateva proiectii video cu filme despre ce inseamna bicicleta in lume, avantaje si beneficii aduse de utilizarea ei ca mijloc alternativ de deplasare urbana. Toti cei care vor veni calare pe bicicleta, vor beneficia de intrare libera in seara respectiva.

Partenerii interesati sa sprijine aceasta defilare:

Radio Guerrilla, 24-FUN, DorDeDuca.ro, DC Communication, TUB, Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti.

Nu stiu de ce dar la o asemenea manifestare as merge fara probleme+ ca impactul ei va fi mult mai mare decat un CM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt putin cam dezamagit de sustinerea unor ciclisti. Am crezut ca ceea ce fac este bine. Astept sa vina si "Gica Pro"(fratele lui Gica Contra) :wink: . Dar daca vrei ceva cu adevarat incearca si daca azi nu reusesti, maine vei reusi. Eu am sa reusesc pana la urma (in echipa este mai usor) si mi-ar face placere ca si altii sa se bucure de rezultate.

Multumesc lui Genubike pentru spiritul de echipa si pentru modul profesional de abordare a chestiunii "mersului pe bicicleta".

Multumesc de asemenea si celor care ma sustin cu adevarat.

Aici am anuntat activitatea Velorutia ca manifestare in cadrul Saptamanii Mobilitatii http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?t=1552&postdays=0&postorder=asc&start=165

Si ca veni vorba, toate demersurile mele sunt facute in timpul meu liber, ca voluntar, fara nici un castig, ba din contra, cu timp investit si nu numai. Se poate compara o actiune facuta de unul sau de cativa oameni in comparatie cu un Club sau cu o Asociatie cu vechime? (cum ar fi Geo BateSaua), etc. ? Critici, cat mai multe critici, macar la asta sa ne pricepem bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

florine, am sa trec peste solicitarile venite din partea unor oameni de bine de pe acest minunat forum, care mi-au cerut sa nu intru in polemici fara rost, dar, asta e fiinta schimbatoare a omului, asa ca: de ce multumesti tu pentru sustinerea acordata? de cand esti tu un lider? sau poate te crezi un purtator al dorintelor noastre? afla ca pentru mine nu esti, mai frate. crezi tu ca s-a sedimentat in tine esenta biciclismului si esti tu cea mai mare revelatie in acest domeniu? cu riscul de a nu aparea acest mesaj (din motive de stergere automata de catre adminul robot al forumului) ma risc sa spun ca te lupti cu morile de vant si nici nu stii unde iti sunt prietenii. eu as putea sa te ajut sa mergi cu bicicleta in trafic, sa poti conduce niste oameni in siguranta, sa inveti si tu, in sfarsit, semnele de circulatie si codul rutier. iti spun toate astea cu mare durere in suflet si minte, dar chiar nu se mai poate. tu nu vezi ca esti ridicol? unde bati? ce urmaresti? pentru o mai buna intelegere a lucrurilor, iti recomand don quijote, semnat de miguel de cervantes, un talalau de a trait in evul mediu, dar, a avut asa o revelatie incat a gasit o intruchipare perfecta pentru tine. imi cer scuze fata de ceilalti utilizatori, dar am epuizat mesajele personale catre tine, asa ca trebuie sa fac treaba publica. tu nu trebuiai sa te nasti acum, eventual puteai trai intr-o alta epoca, cert e ca acum nu ai nicio treaba cu lucrurile cu adevarat importante. e posibil ca acest mesaj sa nu apara, asa se mai intampla pe forumuri, ce sa-i faci, exista un soi de cenzura peste tot, unii ii zic autocenzura, la mine nu exista. crede-ma, as putea gasi vorbe mult mai dure pentru tine, dar gasesc ca nu are rost. inceteaza cu amenintarile, pe aici sau prin fata parlamentului, exista ac de cojoc pentru toata lumea, nu crezi? sau te pomenesti ca lucrezi si tu printr-un serviciu asa ca te doare fix in pix de anumite trebi. relaxeaza-te frate, roata nu ai inventat-o tu, ci un alt talalau in urma cu zeci de mii de ani, tu esti doar un pacalici. atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitati-va domnilor biciclisti cum domnii motociclisti au redactat un Memoriu, pentru ca-i intereseaza soarta lor.

Parca am mai vazut pe aici, pe la noi, ceva asemanator, o Petitie....., ceva :!: :wink:

Citez:

Acest memoriu a fost conceput de catre DAC MOTORS, Asociatia Motociclistilor din Romania, Urban Riders, Gloria Brotherhood cu sugestii din partea intregii comunitati moto extrase de pe forumuri si discutii:

MEMORIU

Cãtre:

Ministerul Internelor ºi Reformei Administrative

Ministerul Transporturilor

Ministerul Educaþiei, Cercetãrii ºi Tineretului

Prefectura Capitalei

Astãzi 20 Septembrie 2007, cu ocazia Zilei Bucureºtiului dedicatã siguranþei rutiere ºi cu ocazia marºului pentru sensibilizarea participanþilor la trafic faþã de motocicliºti, eveniment organizat de Prefectura Capitalei cu susþinerea Brigãzii de Poliþie Rutierã Bucureºt, noi, Comunitatea Motociclisticã dorim sã vã aducem la cunoºtinþã urmãtorea petiþie.

ÃŽn susþinerea programului Poliþiei Rutiere „Stop accidentelor, viaþa are prioritate!”, Comunitatea Motociclisticã, la iniþiativa clubului Dac Motors, cu sprijinul Asociaþiei Motocicliºtilor din România ºi al forumului Urban Riders, doreºte prin acest document sã exprime coerent mãsurile pe care le considerã necesare reducerii numãrului de accidente în care sunt implicate vehicule pe douã roþi.

Astfel, Comunitatea Motociclisticã face apel la instituþiile statului, respectiv Ministerul Internelor ºi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor ºi Ministerul Educaþiei, Cercetãrii ºi Tineretului, pentru modificarea Codului Rutier, introducerea unor noi semne de circulatie ºi a unor cursuri de educaþie rutierã în licee.

Programul de siguranþã rutierã propus vizeazã mai multe mãsuri ce se impun a fi luate de cãtre:

A. Ministerul de Interne:

I. Limita puterii de 25 KW a motocicletelor conduse de începãtori

Pentru reducerea numãrului de accidente trebuie introduse sancþiuni pentru cei care nu respectã limitarea de putere la 25kW în primii doi ani de la obþinerea permisului, cât ºi înãsprirea controalelor poliþiei rutiere în vederea aplicãrii legilor existente. Deºi dispoziþia legalã potrivit cãreia începãtorii sunt obligaþi sã nu depãºeascã 25 kW existã, lipsa sancþiunilor o face inaplicabilã. Astfel, se impune introducerea unei sancþiuni în Codul Rutier.

II. Intransigenþa agenþilor de circulaþie

Trebuie sã creascã intransigenþa agenþilor de circulaþie cu privire la abateri de la prevederile Codului Rutier, elementele esenþiale în producerea de accidente:

a) mersul fãrã cascã de protecþie,

conducerea scuterelor ºi mopedelor cu capacitate mai micã de 50 cmc fãrã absolvirea cursului de legislaþie,

c) verificãri ale corelãrii dintre vechimea permisului ºi numãrul de kW al vehiculului.

Dorim o implicare mult mai activã a Poliþiei Rutiere prin prezenþa agenþilor de circulaþie în intersecþiile ºi arterele aglomerate, fapt ce ar avea în primul rand un rol de prevenire cât ºi de sancþionare a participantilor la trafic care prin incalcarea regulamentului rutier (treceri pe culoarea rosie a semaforului, intoarcerea pe loc nepermis, etc) pun in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Trebuie mentionat ca un accident survenit printr-o astfel de incalcare a codului rutier in care este implicat si un vehicol pe doua roti duce de cele mai multe ori la vatamarea grava si chiar decesul conducatorului acelui vehicol.

III. ªcolile de ºoferi

Intrucât majoritatea motocicliºtilor învaþã prin intermediul unor canale neoficiale de informare (forumuri, internet sau reviste de specialitate) elemente de bazã necesare conducerii motocicletelor, cunoºtiinþele acumulate în orele de la ªcoala de ºoferi fiind strict legate de codul rutier, considerãm urmãtoarele:

) Viitori posesori de permis trebuie informaþi mai bine teoretic în cadrul ªcolilor de ºoferi despre riscurile la care se supun ºi modalitãþile prin care accidentele ºi consecinþele tragice ale acestora pot fi evitate (purtarea cãºtii ºi alegerea echipamentului de protecþie adecvat). Predarea unor noþiuni generale legate de mersul pe motocicletã, care sunt adeseori trecute cu vederea, cum ar fi mersul în grup, realizarea depãºirilor, aprecierea distanþei de frânare, trecerea peste liniile de tramvai ºi de tren, mersul pe carosabil ud, etc. trebuie introdusã ca obligatorie.

În cadrul ºcolilor de ºoferi trebuie îmbunãtãþitã drastic predarea noþiunilor practice de conducere a motocicletei. Astfel, în concret, la momentul de faþã, absolventul unei ºcoli de ºoferi nu posedã decât noþiuni minime legate de ceea ce înseamnã mersul pe motocicletã. Chestiuni importante cum ar fi frânarea sau abordarea virajelor nu sunt predate decât la nivelul minim la care se desfãºoarã examinarea în timpul examenului de obþinere a permisului de conducere, respectiv simplista probã a poligonului (treapta I a cutiei de viteze, viteza maxima de deplasare 15km/h). Se impune dezvoltarea predãrii cunoºtinþelor practice legate de conducerea unui autovehicul pe 2 roþi.

c) Pentru o mai bunã cunoaºtere a partenerilor de trafic se impune ca viitorii posesori de permise cu alte categorii sã cunoascã, prin intermediul orelor de curs ale ªcolilor de ºoferi, care sunt aspectele speciale ale dinamicii unei motociclete (distanþe de frânare, abordarea virajelor, etc.). Cursanþii trebuie conºtientizaþi în legãturã cu existenþa motocicliºtilor în trafic ºi posibilitatea producerii de accidente fatale ca urmare a unor încãlcari în aparenþã insignifiante ale regulilor de circulaþie.

d) Se impune ca necesarã reintroducerea examinãrii pe traseu a candidaþilor pentru categoria de permis „A”, fãrã de care nu existã nici o dovadã a aprofundãrii cunoºtiiþelor legate de mersul în trafic pe un astfel de vehicul.

IV. Modificãri legislative

Pentru a rezolva o parte dintre problemele actuale (când numãrul posesorilor de motociclete a crescut enorm faþã de anii anteriori, ºi tinde sã creascã în continuare, tendinþã regãsitã ºi în înmulþirea numãrului de accidente în care sunt implicaþi motocicliºti), este nevoie de modificãri ale legislatiei în vigoare. Concursul Ministerului de Interne se impune ca obligatoriu în vederea îmbunãtãþirii legislaþiei, prevederile în vigoare dovedindu-se a fi insuficiente.

Întrucât vehiculele pe douã roþi reprezintã un avantaj în aglomerãrile urbane, fluidizând traficul, sunt mai puþin poluante ºi ocupã mai puþin loc pentru parcare, dorim luarea în considerare a urmãtoarelor facilitãþi legislative, care vor ajuta totodata si la descongestionare traficului.

a) Responsabilitatea moralã a unui accident este încã un aspect trecut cu vederea de legislaþia autohtonã. Pentru a provoca un accident de scuter sau motocicletã nu este necesar impactul. Este suficientã o manevrã de intimidare a motociclistului pentru ca acesta sã cadã ºi sã se accidenteze. Legea nu prevede asemenea situaþii. Maºinile care întorc în locuri nepermise sau fãrã sã se asigure au cauzat nenumãrate accidente, cele mai multe mortale, iar situaþia ar trebui reglementatã ºi ºoferul responsabilizat prin introducerea în codul rutier a termenului „autorul moral al accidentului” – element existent în þãrile Uniunii Europene.

Introducerea în codul rutier a unei mãsuri prin care sã se accepte legal rularea motocicletelor ºi a scuterelor printre coloanele de vehicule oprite la semafor. Rularea se va face cu o vitezã foarte redusã ºi doar prin locurile unde este posibil. Aceastã practicã este încurajatã în þãrile europene cu scopul de a decongestiona traficul, adeseori folosindu-se chiar semne de circulaþie speciale dedicate în acest sens.

c) Recomandarea pentru societãþile comerciale care comercializeazã scutere, mopede ºi motociclete sã afiºeze într-un loc cât mai vizibil materiale educative ce atenþioneazã asupra necesitãþii portului echipamentului de protecþie. Aceasta ar reprezenta o mai bunã conºtientizare a viitorilor posesori asupra pericolului cu care se vor confrunta.

d) Prevederea de sancþiuni pentru persoanele fizice ºi juridice care înstraineazã posesorilor de permis de conducere cu o vechime mai micã de 2 ani motociclete cu o putere de peste 25kw, cu exceptarea de la sancþionare a înstrainãtorilor de vehicule care participa la competiþii sportive.

V. Campanii anti-accidente

De asemenea, în vederea conºtientizãrii participanþilor la trafic cu privire la existenþa vehiculelor pe douã roþi este nevoie de o campanie televizatã legatã de siguranþa rutierã. Precedentele precum „Viaþa are prioritate” ºi „Centura de siguranþã” ºi-au demonstrat deja eficienþa în reducerea numãrului de accidente.

Clipul care a promovat obligativitatea centurii de siguranþã este destul de dur, dar mai mult decât expresiv (copilul care sare prin parbriz). În acest sens poate fi creionatã o campanie similarã care sã atenþioneze asupra existenþei motocicliºtilor ca parteneri vulnerabili în trafic, în þãrile U.E. existând astfel de clipuri, extrem de dure, cu accidente de motocicletã. Este o soluþie care a avut impact asupra ºoferilor, fãcându-i mai alerþi în trafic.

O campanie de sensibilizare trebuie susþinutã ºi prin mãsuri legislative, agresivitatea în trafic a maºinilor la adresa motocicletelor ºi a scuterelor necesitând sancþionare.

B. Ministerul Transporturilor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Prefectura Capitalei

Ministerul Transporturilor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Prefectura Capitalei, împreunã cu Consiliile Locale ºi Poliþia Rutierã, trebuie sã ofere o corectã aplicare a reglementãrilor în domeniul pe care îl coordoneazã.

Vopseaua cu care se marcheazã foarte multe artere ridicã serioase probleme de aderenþã pentru vehiculele pe douã roþi. Foarte multe dintre accidente în care sunt implicate motociclete, unele fatale, sunt cauzate de pierderea aderenþei din cauza vopselei cu care sunt marcate drumurile.

Este nevoie de adãugarea unor noi semne de circulaþie (Atenþie la motociclete!) pentru ºoselele sau arterele frecventate des de acestea (Exemplu: Ploieºti-Cheia în weekend-uri).

Citat din Regulamentul din 04/09/2006 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 876 din 26/10/2006), cap. IV, art. 75, alin. 2 si 3 :

(2)Marcajele se aplicã pe suprafaþa pãrþii carosabile a drumurilor modernizate, pe borduri, pe lucrãri de artã, pe accesorii ale drumurilor, precum ºi pe alte elemente ºi construcþii din zona drumurilor. Marcajele aplicate pe drumurile publice trebuie sã fie reflectorizante sau însoþite de dispozitive reflectorizante care trebuie sã-ºi pãstreze proprietãþile de reflexie ºi pe timp de ploaie sau ceaþã.

(3)Marcajele nu trebuie sã incomodeze în nici un fel desfãºurarea circulaþiei, iar suprafaþa acestora nu trebuie sã fie lunecoasã. Marcajele pe partea carosabilã se executã cu microbile de sticlã ºi pot fi însoþite de butoni cu elemente retroreflectorizante.

Întrucât în situaþii de carosabil alunecos, ºi nu numai, gurile de canalizare prezintã un grad de periculozitate crescut pentru motocicliºti, se impune delimitarea acestora prin vopsea reflectorizantã pentru a putea fi observate ºi evitate la timp. Deasemenea, se impune ºi semnalizarea pericolelor temporare din trafic: canale deschise, lucrãri în trafic, pete de ulei neacoperite, etc.

Noile semnale de atenþionare a îngustãrii drumului poziþionate la marginea refugiilor (staþii de tramvai) trebuie corespunzãtor marcate, folosindu-se material reflectorizant.

Sancþionarea vehiculelor de mare tonaj care pierd pe traseu materiale ce pot cauza accidente (nisip, pietriº, beton, etc). Totodatã, introducerea în cadrul legislativ a obligaþiei asigurãrii acestor materiale în timpul transportului.

Interzicerea udãrii carosabilului în intersectii pe timp de zi, în principal cele cu linii de tramvai întrucât acestea cresc gradul de risc al derapajelor conducãtorilor de motociclete, scutere ºi mopede.

In acest moment, pe anumite portiuni de autostrazi, drumuri europene si nationale exista balustrade de protectie. Acestea constau dintr-o banda metalica ondulata, amplasata la o inaltime de aproximativ 50 de cm, sprijinita de stalpi verticali. Sistemul impiedica automobilele sa iasa in decor in cazul unui accident, dar nu functioneaza in cazul motociclistilor, acestia alunecand pe sub banda de protectie si lovindu-se de stalpi. De cele mai multe ori, in cazul unui accident de motocicleta, stalpii verticali se dovedesc a fi letali. Propunem adaugarea unei bande suplimentare, aflata la nivelul solului, care sa impiedice contactul dintre motociclistii cazuti si stalpii de sustinere.

C. Ministerul Educaþiei ºi Cercetãrii

Susþinem introducerea ca materie obligatorie în licee a cursurilor de legislaþie rutierã. Acest aspect vizeazã educarea eficientã pe viitor atât a ºoferilor de automobile, cât ºi cea a motocicliºtilor. De asemenea, þinând cont cã scuterele sub 50 cmc ºi mopedele se pot conduce fãrã permis, numãrul acestora triplându-se în ultimul an, o asemenea mãsurã este necesarã.

Considerãm educarea viitorilor ºoferi în spiritul respectului în trafic drept cea mai importantã dintre mãsurile ce pot fi luate pe termen lung.

Domnilor doamnelor si domnisoarelor va invit sa cititi acest Memoriu al motociclistilor si sa veniti cu propuneri de completare si modificare a Petitiei http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_amenajarii_construirii_folosirii_de_piste_de_bicicleta_pe_trotuare-p21500037.html spre a fi apoi transmisa la Comunitatile locale si care va face obiectul unui proiect de lege privind incurajarea mersului pe bicicleta.

Rog ca propunerile sa fie transmise aici pe acest topic, pana pe data de 27 septembrie 2007.

Multumesc. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ce scriu motociclistii:

- "Mie mi se pare excelent acest memoriu si sper ca vom fi bagati in seama de autoritati.";

- "cu cat sunt mai multe guri care sustzin o chestie (fie ea shi ideala sau utopica) cu atat mai mari sunt shansele ca cineva sa ne auda. cel putzin INCA mai sper asta";

- "Sustin memoriul prezentat ";

- "Bah, sunteti o droaie de oameni inteligenti dar nu vretzi sa ma ajutati. Va rog sa propuneti texte clare de introducere in Memoriu nu doar idei. ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

"DAC MOTORS, Asociatia Motociclistilor din Romania, Urban Riders, Gloria Brotherhood"

Asta nu intelegi tu Florin. Ei sunt o ORGANIZATIE!!!!

Tu te bati cu pumnul in piept ca esti singur, un muschetar care lupta cu nedreptatile acestei lumi.

Acum asculta vorbele mele....lumea nu mai este facuta pentru muschetari. In ziua de azi daca vrei ceva ai nevoie de arme mai sofisticate, nu de o simpla sabie si o muscheta cu care poti trage un singur foc (cred ca intelegi ce vreau sa spun).

Tu consideri ca orice parere care difera de a ta este un atac la persoana Florin Leonte si, OROARE!!!!, un atac asupra miscarii biciclarilor din Romania.

Trebuie sa intelegi ca nu poti purta un razboi de genul asta de unul singur iar cu atitudinea asta de "despot luminat" nu o sa iti faci prea curand aliati.

Nu imi pierdeam timpul cu altcineva dar pe tine te cunosc si sunt convins ca ai cele mai bune intentii. DIn pacate, din punctul meu de vedere, calea aleasa de tine este gresita si tu esti prea capos ca sa intelegi asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Logica argumentativa: "Conteaza daca ceea ce spui este adevarat sau fals si nu cine esti, cum te cheama sau ce ai fost, etc."

Din cauza erorilor de judecata pricinuite de prejudecati si de lipsa de logica suntem unde suntem si nu ne putem debarasa de mentalitatile invechite. Democratia in occident s-a facut prin Petitia cetateanului si nu neaparat prin mase mari de oameni. Dar acolo se gandeste cu capul. Acolo cetateanul este activ si se implica. Nu asteapta sa vina o organizatie sau asociatie ca sa-i traga de maneca. Se ofera singuri. Stiti bine ca denumirea este Drepturile omului si nu Drepturile oamenilor. Daca va cunoasteti drepturile actionati ca atare. Drepturile omului sunt garantate si individual si in cadrul unei organizatii. Deocamdata actionez in nume propriu (dar si intr-o oarecare masura ca lider - asta numai daca ma acceptati) si nu sunt constituit intr-o organizatie, deocamdata. Daca eram o asociatie, ce alt motiv se mai gasea?

Daca ceea ce intreprind este bine pana la urma din punct de vedere tehnic si sunt doar probleme asupra modului de abordare, va invit sa participati activ la modurile de implementare a ceea ce vi se pare si voua ca sunt corecte, indiferent daca vine din parte unei organizatii sau persoane fizice. Veniti cu propuneri, fara sa va trag de maneca.

La cati biciclisti suntem am avea si rezultate foarte bune, daca vrem cu adevarat sa facem ceva pentru noi. Incalcarea drepturilor unui singur om inseamna incalcarea drepturilor tuturor oamenilor. Iar vizavi de latimea pistei de biciclete pe sosea de 1,5m...2m,, spre exemplu, despre care unii spun ca este prea mare si imposibil de realizat, fictiune, va spun ca eu ca si singura persoana chiar am dreptul sa circul in siguranta si sa nu fac slalom printre masini, unde spatiul este in cele mai multe cazuri de 10 cm, nu suntem teribilisti, vreau sa am drumul meu de deplasare si sa merg in conditii de confort si siguranta. Nu vreau sa fiu luat pe o caopota sau strivit intre 2 masini. De cateva ori, ca sa pot trece mai departe a trebuit sa ma dau jos de pe bicicleta, sa ridic roata din fata si sa trec doar pe roata din spate stergand praful de pe masini, dupa care sa asej bicicleta pe 2 roti si sa ma urc pe ea ca sa pornesc la drum. Este foarte rau ce se intampla iar unii dintre voi ma abureste cu diverse chestii netemeineice, doar de dragul contrazicerii. Este fals sau adevarat? Daca este adevarat atunci puneti mana pe lopeti si mintea la contributie. La aberatii se pricepe oricine, hai sa facem ceva bun.

De fiecare data am dat o orientare si o invitatie de a veni cu propuneri constructive si argumentate corect. O fac si de aceasta data, si cum spunea Ovidiu, mai multi o sa reusim mai bine. Considerati-va ca suntem intr-o asociatie sportiva si ca dorim sa actionam, de fapt, tot pentru drepturile noastre.

Sper ca nu va deranjeaza ca vin mereu cu diverse propuneri si interpelari. Sunt convins ca o fac spre binele nostru al tuturor.

Astept propuneri de completare si modificare a Petitiei cu pistele de biciclete

Am luat legatura cu Prefectul, Ministrul de interne, Seful Brigazii de Politie, Organizatii de mediu si ecologie, Geo Bate Saua, etc. si pot avea acces la mass media.

Dar sa am argumente forte. Deocamdata sunt la faza de a va convinge pe voi. :wink: http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif Cand reusim sa ne unim fortele?

Iata ce scriu motociclistii:

- "Mie mi se pare excelent acest memoriu si sper ca vom fi bagati in seama de autoritati.";

- "cu cat sunt mai multe guri care sustzin o chestie (fie ea shi ideala sau utopica) cu atat mai mari sunt shansele ca cineva sa ne auda. cel putzin INCA mai sper asta";

- "Sustin memoriul prezentat ";

- "Bah, sunteti o droaie de oameni inteligenti dar nu vretzi sa ma ajutati. Va rog sa propuneti texte clare de introducere in Memoriu nu doar idei. ".

Carnati si bere nu am ca sa va ademenesc. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

arcul de triumf, articol + secventa video la tvr

http://www.tvr.ro/articol.php?id=17704&c=47

combinatia dintre interviul lui florin si imaginile ce au auurmat arata clar ca pistele sunt o tampenie, si cei de la tvr au zis ca vrem sa circulam pe strada. parca parca... se misca ceva, chiar daca mediatizarea a fost scurta, slaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

La pagina 3 (http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?t=591&postdays=0&postorder=asc&start=30) Frank scrie: >. Cititi mai departe si vedeti de ce.

Parerea mea este ca ciclistul trebuie sa ramana pe sosele (daca are chef/nevoie) alaturi de masini, dar sa aiba drepturi mai mari, adica sa dispara paragrafele din codul rutier care ne trimit pe acostament ori pe cararea de pe marginea drumului daca exista si sunt practicabile ... Cu asa ceva esti aproape ilegal pe asfalt in afara oraselor ... Ar trebui ca din contra, ciclistului sa i se aloce virtual, prin lege, un spatiu de 100-160 de cm de la marginea drumului (in functie de drum), adica masinile sa nu se apropie la mai putin de 100-160 cm de marginea drumului daca acolo exista un biciclist. In rest, s-o poata face, ca si pana acum.

Merg si culoarele de pe sosea (ex: Floresti si Gilau, jud.Cluj), doar ca dau o falsa siguranta. Mai bine fara linii/marcaje, dar cu legea de partea ta. Si bine mediatizata ... Ca ii mai lasi tu sa treaca si mai aproape (le faci loc/semn) e altceva si e complet diferit de situatia actuala cand Tir-istii te claxoneaza in draci si te inghesuie pana iesi pe "acostament", stiind ca asa spune legea ca ar trebui sa faci ....

Revenind la pistele din oras, eu zic ca unde se pot lua 1,6 m pe sens din spatiul masinilor fara mari probleme pentru acestea, sa se ia, adica sa se marcheze culoare/piste de biciclete (desi ar cam deveni parcari ...), dar in rest sa se lase asa, cu spatiul alocat doar virtual, prin lege. Spatiul virtual ar functiona si in cazul masinilor parcate, in sensul ca acestea ar deveni marginea ... Si nu s-ar consuma tone de vopsea ci doar cateva miligrame de cerneala :-)

Cele bune,

Mircea DP

P.S. "Spatiu virtual" suna putin aiurea. Poate gasiti voi alta exprimare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MirceaDP, sunt de acord cu tine in mare parte. Eu v reau sa merg pe sosea in siguranta si confortabil.

Avem aici inregistrarea emisiunii Dimineata Devreme pe site-ul Antena1 ; emisiunea incepe la 7:00 si interventia despre biciclete e la minutul 07:05 pana la minutul 07:10 .

http://www.antena1.ro/index.php?page=webcast&id=2401&type=show&item=17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista si varianta de amenajare a pistelor de bicicleta la o latime de circa 2 m pe carosabil, la comun cu cele pentru autobuze.

Bus si Biciclete se foloseste in unele tari cu traditie in acest sens si functioneaza bine.

Apar 2 intrebari:

A. Cum procedezi daca ajungi din urma autobuzul si acesta este oprit in statie?

1. Stai pe loc sa inspiri gazele de esapament ale autobuzului si sa pierzi timpul (mai ales daca prinzi mai multe autobuze pe traseu);

2. Ocolesti prin stanga si depasesti autobuzul, mergand mai departe fara sa te opresti, fara sa inhalezi gaze si fara sa pierzi timpul asteptand fiecare autobuz oprit.

- Raspuns corect: Varianta 2: Ocolesc autobuzul prin partea stanga si merg mai departe depasind autobuzul oprit in statie (cum facem noi de fapt dupa ce ne asiguram). Ne deplasam pe locul ramas liber din stanga autobuzului, deoarece acesta este oprit la trotuar si spatiul ramas liber se afla pe partea stanga. In acest caz nu se recomanda ca alt ciclist sa depaseasca pe cel aflat in depasirea autobuzului, ci sa depaseasca dupa ce primul ciclist revine pe pista de biciclisti.

B. Cum trebuie sa procedeze autobuzul, cand acesta mergand cu o viteza mai mare de 30 km/h, sa zicem, vrea sa te depaseasca pe tine ca biciclist?

- In opinia mea, aici exista doar un raspuns corect: autobuzul va depasi biciclistul prin partea stanga. Biciclistul merge in continuare pe pista lui, pe sosea, oricum ramane spatiu neutilizat, intre autobuz si trotuar, ca doar nu o sa merga autobuzul cu rotile exact pe marginea trotuarului.

Dupa analizarea acestor situatii, putem observa cu totii ca pentru varianta BUS si BICICLETE este nevoie ca prima banda de sosea sa fie ceva mai lata (circa 4 m), care sa includa atat marcajul pentru autobuze (4 m), cat si pentru biciclete (circa 2 m). Deci incepand de la mijlocul benzii pentru autobuze si pana la trotuar sa fie trasata si pista de biciclete, comuna cu cea a autobuzelor/troleibuzelor.

Prima banda de sosea sa asigure posibilitatea deplasarii unui autobuz in paralel cu a unui biciclist in conditii de siguranta pentru biciclist (pentru stabilirea latimii benzii in momentul depasirii reciproce a autobuzului si biciclistului).

Pentru buna circulatie pe acest tip de banda a autobuzelor si biciclistilor dar mai ales pentru siguranta biciclistului (ca sa fie atractiva folosirea acestui tip de pista de biciclete), sunt necesare urmatoarele specificatii:

1. Interdictia circulatiei altor tipuri de vehicule/autovehicule pe acest tip de banda (prima banda - poate fi banda din mijlocul soselei);

2. Respectarea regulilor generale de circulatie pe drumurile publice (semafor, etc.);

3. Respectarea unei singure reguli de baza: regula acordarii prioritatii biciclistului de catre autobuze cu urmatoarele precizari:

- biciclistul sa se deplaseze, pe cat posibil, pe partea dreapta a pistei de biciclisti, pentru ca pe partea stanga el sa poata fi depasit de catre alt ciclist si sa ramana un spatiu de siguranta in momentul in care este depasit de autobuz;

- interzicerea mersului a cate 2 biciclisti in paralel;

- interzicerea depasirii de catre un biciclist a unui alt biciclist, cand acesta din urma efectueaza o depasire a unui autobuz aflat in miscare sau in stationare.

Daca aveti ceva puncte de vedere pertinente, va astept cu propuneri de modificare/completare. Aceasta varianta de BUS si BICICLETE este in prezent in atentia unor entitati, precum RATB, Primaria capitalei, Administratia strazilor, etc., si pentru a putea fi sustinute in mod corect este nevoie de o argumentare pe masura. Daca tot se face ceva in acest sens sa se faca ceva de calitate si sa fie functional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca daca se cere 4 metri pentru o banda de autobuz+biciclete o sa ajungem de rasul curcilor. in bucuresti stiu doar o banda dedicata autobuzelor (regina elisabeta, sensul universitate -> kogalniceanu) si pe aia circula oricine si sunt destule masini parcate.

sunt ancorat in realitatea bucuresteana si imi dau seama ca pistele pentru biciclisti sunt facute la fel ca rampele pentru persoanele cu dizabilitati, adica doar ca sa fie trecute la "am facut". probabil nu o sa treaca legea cu obligativitatea circulatie pe piste si se va circula ca si pana acum, printre masini si gropi; nu este foarte placut, dar in zonele fara ambuteiaje se circula decent.

ps. daca ai o banda speciala de 2 metrii pentru bicicleta, nu inhalezi aceeasi cantitate de noxe pe care o inhalezi in conditiile actuale sau in conditiile in care te deplasezi "per pedes"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
prima banda de sosea sa fie ceva mai lata (circa 4 m), [/b">

care sa includa atat marcajul pentru autobuze (4 m), cat si pentru biciclete (circa 2 m).

Domnule King, hai sa citim mai bine, nu mai arunca cu flacari fara motiv. Am scris circa 4 m.

In plus am scris principiul: astfel incat sa incapa in paralel un autobuz si un biciclist.

Chestia cu respectatul: pai dupa tine atunci nu mai respectam nimic si gata. Plecam toti in Europa si ultimul stinge lumina. Hai sa nu gandim gresit.

Intai masuram cat are un autobuz si un biciclist in paralel si apoi, evident ca pentru a se asigura aceste lucruri, ele trebuiesc inscrise intr-un act oficial care sa asigure coercitia statului daca nu se respecta respectiva regula. Nu stau acum si aici sa fac filozofia Statului de drept si a Democratiei constitutionale. Hai sa invatam sa gandim. Normal ca fac apel si la regulile si conduita normala de respectare a normelor. Dupa tine, daca se fura in Rahova trebuie sa furam si noi? Gresit. Noi trebuie sa fim corecti si ei trebuie sa fie corecti. Asa ca noi mergem mai departe si ne luptam pentru drepturile noastre. Ce-i asa greu de priceput?

Chestia cu noxele: Una este sa inhalezi gazele direct de la 1 m distanta de esapament si sa stai pe loc si alta este sa te deplasezi, sa te vanturi pe romaneste, si sa ai ceva mai mult spatiu fata de masini.

Mai baieti, haideti sa invatam impreuna sa gandim corect si sa avem logica primara. Nu uitati ca inteligenta e constanta pe glob, dar populatia este in crestere. Am mai intalnit pe aici ceva de genul tau kingule. Oi fi si tu din neamul King Kong :)

Hai sa respectam o regula foarte clara: "Ce sa faci si nu cum sa faci si cum gandesti, nu ce gandesti". Invatati, invatati si iar invatati. :!: Ca ne meritam soarta, si asta depinde de noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin, eu te sfatuiesc sa iti mai temperezi un pic tonul, altfel vei ajunge sa ii indepartezi pe toti cei din jurul tau. Te respect pentru ceea ce vrei sa faci, te admir pentru cat te zbati, dar accepta si parerea celor din jurul tau, nu toti sunt contra ta. Pana la urma este o miscare noua in Romania si nu toti au fost in strainatate sa participe la CMR-uri si sa vada pistele din Olanda astfel incat sa aibe deja o experienta imensa acumulata ca sa scrie numai pareri profesioniste.

Vrei sa fii lider si lumea sa te urmeze in miscarea ta, atunci actioneaza ca atare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

si eu am o parere putin diferita fatza de ceea a lui florin, asta nu inseamna ca vreu sa-i dau in cap, sau ca nu-l suport, ca-l suport foarte bine(inca http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :wink: ) .

Afara: in afara oraselor, pistele de bike sunt rupte de sosea, au intr-adevar 2m (200cm), si au un spatiu de circa 1m-2m de verde pana la sosea. Se circula pe ambele sensuri, si nu sunt marcate.

In orase ele sunt intre 1m si 1,5m, de obicei colorate si marcate. Ele trec pe pasarele, uneori cand este nevoie, se unesc cu soseaua, atunci cand este nevoie, se latesc sau se ingusteaza, in functie de loc, trec pe trotuar, sau pe sosea, in functie de posibilitati. Nu exista o regula cum ar tebui sa fie, dar exista, si se construeisc intr-o veselie, vesticii au priceput ca daca si anul asta nu vine iarna serioasa, ii de jale.

Asa le cunosc eu :? mi se pare cam dur sa ceri 2m de sosea pt bikes in orash, insa corect atunci cand te targui cu un stat, sa capeti macar un metru :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragii mei, voi sunteti baieti tare isteti. Sunt sigur de asta.

Noi avem aceleasi pareri in principiu.

Dar. Dar problema este ca se face confuzie intre latimea pe care circula roata pe sosea si latimea data de proiectia perpendiculara a coatelor biciclistului pe sosea si alte elemente de care trebuie sa tinem seama.

Stiti bine ca pista nu este numai pentru experimentati ca si noi, ci ea este destinata diverselor varste, grad de experienta, constitutie fizica, ideomotricitate-echilibru pe bicla, tipuri de biciclete si ghidoane, cosulete pe bicla cu gogosari de la piata, etc. etc........

Un Exemplu foarte bun pentru intelegerea fenomenului "pista de bicicleta", este "pista de avion".Unii dintre voi fac confuzia dintre spatiul pe care calca rotile avionului si spatiul datorat proiectiei aripilor avionului pe pista.

Dupa unii dintre voi, ar trebui construiti niste zgaraie nori, pe un aeroport, exact de o parte si de alta a spatiului pe unde calca rotile avionului. Intrebare: pe unde mai trec aripile avionului?

Asa este si in cazul bicicletei.

A nu se confunda masina cu bicicleta in privinta calcularii corecte a spatiului necesar. :!:

Sunt de acord ca roata calca pe 1 m pe sosea. Dar mai puneti la socoteala si urmatoarele:

- spatiul de la bordura pana la pedale cu rezerva necesara ca sa nu lovesti cu pedala bordura trotuarului (circa 20 cm - pentru partea dreapta);

- distanta de la pedala la cadrul bicicletei (circa 15 cm - pentru partea dreapta si 15 cm pentru partea dreapta);

- distanta pe partea stanga pentru spatiul de siguranta fata de masini - un spatiu ceva mai mare in comparatie cu cel de la bordura (circa 30 cm);

- spatiul folosit de latimea oglinzii masinilor (circa 20 cm);

- spatiul necesar pentru diferenta dintre latimea caroseriei (tabla) si latimea dintre rotile masinii, adica daca masina calca cu roata pe o dunga, observam ca tabla masinii/caroseria iese mai mult in exterior - pentru partea dreapta a masinii (circa 10 cm);

- anumite obstacole iminente-gratare de canalizari, etc.

- spatiul de siguranta necesar faptului ca masina circula cu viteza si te poate aspira (hai sa citim putina Fizica-SirScorpioane de Constanta unde esti?);

- deschiderea fara asigurare a portierei masinii;

- etc.........

Deci, pentru ca un singur biciclist sa circule in coloana cate unul, :wink: , ii trebuie sa existe urmatorul spatiu: 1 m (pentru rulajul rotii) +20 cm+15cm+15cm+30cm+10cm=circa 1,90m - pentru un singur biciclist fara ca sa depaseasca alt ciclist.

Dar, tinand cont ca este nevoie si de posibilitatea de depasire intre biciclisti, ar fi nevoie de un spatiu dublu fata de 1,90m, adica aproape 4 m.

Macar 2 m intregi latime pentru pista de ghidaj pentru biciclete ofera atat posibilitatea de a se merge confortabil si in siguranta pe bicicleta dar si posibilitatea de depasire intre biciclisti.

DECI PISTA DE GHIDAJ PENTRU BICICLETE ARE 2 METRI. TERMINAT.

Si acum hai sa ne mai destindem. Ia mergeti voi pe strada si incercati sa depasiti un ciclist (pe care nu-l cunoasteti, nu-i cunosteti intentiile, capacitatea mentala si fizica, are un ghidon mai lat, merge putin ondulat, vrea sa evite o canalizare sau se dezechilibreaza putin din greseala, are un cos in care cara niste obiecte, etc.

Sa vedeti cum este sa/l depasiti pe o latime de 1m sau 1,5m?

Sau poate vreti sa stati dupa fundul lui cu 10km/h?

Ca pe partea stanga circula masini bara la bara sau in viteza si nu poti iesi de pe pista de biciclete, spre stanga ca sa/ti faci loc.

Sau in stationare nu ai loc sa te dai mai la stanga din cauza masinilor care si ele la randul lor nu mai au loc unde sa fie mutate. De multe ori pe 2 benzi de circulatie merg cate 3 masini in paralel. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Ganditi-va ca aceste piste vor fi populate cat de curand si nu o sa puteti merge. O sa va para rau ca nu ati deschis bine ochii acum. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.