Recommended Posts

Hai noroc la toata lumea.


De o tura in strainatate nu se punea problema, din cauza de covid.


Nici de o tura propriu-zisa in RO, cu mai multe cazari, nu se punea problema, tot din cauza de covid. Poate sunt eu mai speriat, insa nu m-as fi simtit confortabil sa optez pentru mai multe cazari, unde nu stiu cine a stat acolo inainte mea, daca camera a fost sau nu dezinfectata, etc.


Nici de mers mai mult cu bicicleta in tren nu se punea problema. Cu nasii nu cred ca era o problema sa ma inteleg, insa nu ma atragea deloc ideea de a sta multe ore cu masca pe bot. Plus ca nici nu stiam cu cine interactionez in tren.


Asadar, singura optiune ramanea plecarea din Bucuresti cu bicicletele pe masina si o cazare unica pentru toata excursia. Plus identificarea unei zone suficient de atractive si ofertatante pentru plimbari zilnice cu bicicleta si revenire in fiecare seara la cazarea unica.


Astfel, avand in vedere cele de mai sus, am ales direct zona din jurul orasului Miercurea Ciuc, suficient de atractiva si ofertanta, cel putin pentru gustul meu.
In plus, desi se afla aproximativ in centrul tarii, turistii romani nu prea se inghesuie, cu mici exceptii, sa vizite Tintul Secuiesc. Iar in perioada in care am fost in zona, nici turistii din Ungaria nu au mai putut sa vina, deoarece la intoarcerea din RO ar trebui sa stea 15 zile in carantina in Ungaria.


Odata rezolvate problemele de mai sus, impreuna cu doamna si cu prietenul maistru' foto am taiat-o spre Miercurea Ciuc. Ca sa fie clar de unde provina fotografiile mai frumoase.


Duminca - 26.07.2020


Gata de plecare.

 

image.png.599fbba0b14bde32a7f2c1a4148c664d.png


Cele 3 biciclete, cu ghidoanele aliniate paralel cu cadrul, au incaput si au stat foarte bine pe masina.

 

image.png.b152b35f7438d43ea22ccf6d69656f9b.png

 

image.png.c2a60dd66ec55e9d19aade7b1332ef6a.png


Din Bucuresti am plecat la ora 11:00, in ideea de a nu prinde aglomeratie pe valea Prahovei. M-am gandit ca cei care merg acolo doar pentru ziua de duminica pleca devreme din Bucuresti. Eroare totala, pentru ca am stat cam o ora intre Nistoresti si Comarnic, ca doar avem infrastructura pe Valea Prahovei.


Viitorul stadion din Sfantu Gheorghe, din cate am auzit finantat de la Budapesta. Ca sa fie clar, nu am o problema cu asta.

 

image.png.a6d12b2543cd951d0b4d6795094436ae.png


Iar langa stadion, daca nu ma insel, exista o sala polivalenta.

 

image.png.eb7860232201665e149c1831399785bc.png


Apoi, de la Sfantu Gheorghe la Miercurea Ciuc nu a mai durat prea mult. Iar drumul a fost aproape gol.

 

image.png.11281101668bae24c7a35ed0dcdbfd7a.png


Cazarea de la Miercurea Ciuc a fost la pensiunea Siesta, 200 Lei / noapte camera tripla: https://www.siestapanzio.ro/index-ro.php


Conditiile de cazare sunt excelente, camera este suficient de mare si bine gandita pentru 3 persoane. Iar personalul pensiunii este super de treaba si fluent in limba romana. Asadar, o locatie de recomandat. Din pacate, nu m-a dus capu' sa fac niste poze in camera.


Unul dintre posturile pe care le receptiona tv-ul din camera.

 

image.png.fb35c46902711a234f8268dcbfdc5cec.png


Odata rezolvata problema cazarii, am plecat la carciuma.


Presa locala.

 

image.png.0b500417cdbb52aeb6dac8f13a6f638c.png


Cina din seara respectiva a fost la Gambrinus Csarda [daca nu ma insel, csarda = birt / han], alta locatie de recomandat: http://gambrinusz.ro/ro/page/154/despre-restaurant


Vinul unguresc de la Tok [undeva intre Budapesta si Tatabanya] a fost foarte bun.

 

image.png.c605a85624927304d39b76d21a8ac8ba.png


Iar mici cu portocala n-am mai mancat pana acum.

 

image.png.c5b8c0b595d0f7b9cbac3b8a8b4bdecd.png

Pare ca portocala este fructul national secuiesc, detalii pe parcursul povestii.

  • Upvote 3
  • Like 5
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni, 27.07.2020
Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc 
Aprox. 30 km


Cu micul dejun ne-am descurcat noi. Gazdele ne-au spus de cand cam facut rezervarea ca, din motive de covid, nu servesc micul dejun.


Din oras am iesit imediat, pentru ca pensiunea era chiar pe strada Leliceni, care apoi se continua pe DJ 123B.

 

image.png.e9cf6faa18f72e9beb2da6809b040aab.png


Relativ repede am ajuns la Leliceni.

 

image.png.994df38c3cc588911630fdd9ff0a8cc0.png


Poarta, probabil confectionata din lemne care nu se puteau folosi la scanduri.

 

image.png.a7bca89d475097b5c5099b1a0cd099a1.png


Sala de sport din satul Misentea.

 

image.png.85ffd9b19cc5677f4d243680a2196534.png


Margini de drum, intre Misentea si Bancu.

 

image.png.821309f9680b02e83ebf5bd53426024a.png

 

image.png.a01681813edde9d9887c3f65e5f5a02c.png

 

image.png.65dbad8a862cc9998f98efb6e52e7705.png

 

Pe fundal se vede satul Bancu.

 

image.png.633b24026023f159fca237fb470253b3.png


Noi ne-am adapostit de ploaie sub cupola primului magazin din sat, insa altii nu au fost la fel de norocosi.

 

image.png.ff616ce68b2797b231df08a2b1707901.png


Si daca tot am stat vreo ora acolo, am testat si marfa din magazin.
 

image.png.ac149b7267eb0b136c077b400f312e88.png

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni, 27.07.2020 - Partea a II-a
Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc 
Aprox. 30 km


Biserica romano-catolica din Bancu.

 

image.png.bec83cf9ae2f3089c70508b424409d42.png


Altarul.

 

image.png.e9b72783e7661312c83f209ce098af2f.png


Drapelul Ungariei.

 

image.png.82c4e39a8232bc094f46c86d33f96e25.png


Orga.

 

image.png.41685e649b2b9fe9cefd598fdd08871b.png


Amvonul.

 

image.png.76aea9ed9f9f4da58079efc5ae2287af.png


Interiorul.

 

image.png.a295375c74fc5f3e8bf50352607eba52.png


Zidul bisericii.

 

image.png.358415d48cd39caa5694ed7f63e0e315.png


Daca inteleg bine, tabloul de mai jos se refera la 1000 de ani de maghiaritate in satul Bancu.

 

image.png.f6f421ba349e0912b3933e40db867645.png


Daca vreun vorbitor de maghiara poate face o traducere sumara, raman dator.


Amintirea vizitei Papei Francisc in zona Ciucului din 2019.

 

image.png.1339cfe993909fe3b0162e4ea333812b.png


Afisul asta l-am vazut la aproape toate bisericile romano-catolice din zona.


Intre timp a inceput din nou ploaia, asa ca am mai stat vreo juma' de ora in in gangul din poarta bisericii. Apoi, satui de asteptare, am luat-o din loc pe o ploaie usoara. 
Ciclocomuterul pe care il am acum este cel mai ieftin de la Dechatlon, nu stiam cat de impermeabil este si am considerat ca mai bine nu-l las in ploaie. Din motivul asta am aproximat numarul de km parcursi in ziua  respectiva.

 

Dreapta, pe DN 12

 

image.png.a58ba768057f78524f5dfb31aae8c3a5.png


pe care am mers doar cateva sute de metri, apoi stanga spre Sansimion.

 

image.png.99d286333f0e7202fcea2150b5c77d8e.png


Un aerodrom, inainte de intrarea in Sansimion.
 

image.png.4bd150013c1282bd50b52931425a3091.png

 

image.png.cbd402f366efb42cd235043c9c7bbc77.png

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni, 27.07.2020 - Partea a III-a
Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc 
Aprox. 30 km


Ajugem la Sansimion.

 

image.png.e63bd3ef46508fda45088121a27dd261.png


Probabil o constructie cu functie religioasa.

 

image.png.96e8f4a37c9000f857b227231cecaf5f.png


Pe gardul unei case am gasit un pui de pisica, cam plouat si probabil ratacit.

 

image.png.8582faa46d6b7b2211ed03331a06366a.png


La un moment dat, au aparut doi copii [7-8 ani] pe biciclete, probabil frate si sora. Baiatul ne-a spus, in romana, ca nu vorbeste romaneste, insa parea ca intelegea ce ii spuneam. Asa ca, spre bucuria noastra, puiul de pisica a fost adoptat imediat.

 

image.png.920d431cfeb09c0b49ed7f25ba3a94b4.png


Bicicletele copiilor au ramas la marginea drumului si amandoi au intrat intr-o curte din apropiere impreuna cu puiul de pisica.


Strada Csiki Sor

 

image.png.621c150e3182817292d1c16ed92fcb92.png


in capatul careia se afla fabrica de bere Csiki Sor.

 

image.png.a1d743a16155aa108c771612f322e61d.png

 

image.png.3b3622c801c6468d3bbea573b5cc14cc.png


Din pacate, magazinul de prezentare era inchis, probabil din cauza de covid. Pe mine nu m-a deranjat, pentru ca n-am putut niciodata sa beau bere. Insa maistru' foto a fost foarte dezamagit, deoarece, inca de la plecarea de dimineata din Miercureea Ciuc,  ii ardea buza sa bea o bere Csiki Sor direct de la fabrica.

 

Placutz bilingv si bialfabet la intrarea in Santimbru.

 

image.png.e05f9ea774c9d93793d3a0eabd9af25f.png


Porti si case frumoase prin sat.

 

image.png.a30aa6f152c6bca42a6989e0fca8607c.png


Plus un castel, din pacate in ruina.

 

image.png.7a37044d1c2771e2793bfa8597f05dbf.png

 

image.png.4a1b90f1688bf24f80836f9eb8c2037a.png

 

image.png.35d80faf5d247ff67f8d3c148aec550d.png


Primaria din Santimbru,

 

image.png.217ac413d7a53879e516e9b4c541b2cb.png


pe a carei fatata nu este nicio problema ca drapelul Tinutului Secuiesc si cel al UE sa fie flancate de catre tricolorul romanesc.

 

image.png.0ad608d0ed19424473b2a1d3ef40bfb1.png

 

Cam asa arata, dupa mintea mea, normalitatea in UE, anul 2020. 

  • Upvote 2
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni, 27.07.2020 - Partea a IV-a
Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc 
Aprox. 30 km


Oltul.

 

image.png.b64d5a6780681be803d37a2a4fc7f115.png


In amonte

 

image.png.fe57b85d79f225e11121e4d2527d6f7a.png


si in aval.

 

image.png.60da625745568c9d18800a6de5216f66.png


Drapelul Tinutului Secuiesc si cel al Ungarie pe o casa din Sancraeni.

 

image.png.21309721aa3355cea8562de57ee5234c.png


Calea ferata Sfantul Gheoorghe - Miercurea Ciuc.

 

image.png.044dcd33ec2bd08c8ae889a6167aff01.png


Inapoi pe DN 12, spre Miercurea Ciuc.

 

image.png.ec8c091be7f662c938e452cfda7c9660.png


Nu am avut nicio problema, pentru ca drumul avea un fel de banda de siguranta, ideala pentru mers pe ea cu bicicleta.

 

image.png.60555dbcd8357053c7b3828f3d30c83b.png


Placutz bilingv la intrarea in Miercurea Ciuc.

 

image.png.cc03bac9250aadbe9f406f079daba9f9.png


Una dintre pistele de biciclete din oras.

 

image.png.8456d2a6244c8db990e4d3bcaa45ff2a.png


Mi-a placut ideea ca un trotuar era destinat biciclistilor iar celalalt pietonilor.


Urmatoarea oprirea a fost ca Gambrinus Csarda.
Am zis sa nu mor prost si sa gust palinca de gutui, desi mi s-a parut cam scumpa pentru gustul meu.

 

image.png.b7e199101c9d92b6501a90f661357b8b.png


Nu m-a impresionat. Nu sunt cunoscator, insa mi s-a parut identica cu cea de pruna.
 

image.png.b6a1586d528233a3060921ba6d698afb.png

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


De la Miercurea Ciuc [12:18] la Ghimes [13:27] am mers cu trenul Regio 5204, echipati regulamentar cu masca pe bot si gel dezinfectant pentru maini.
Trenul [cel din dreapta] compus din doua vagoane, unul etajat si altul clasic, cu compartimente.

 

image.png.77e84392957606018de30b9346b4f7fc.png


In ziua respectiva, trenul mergea pana la Onesti, apoi probabil continua alergarea pana la Buzau.

 

image.png.575c0468108000aa90d879f2224ded4b.png


Bicicletele au stat foare bine intre cele doua etaje ale vagonului.

 

image.png.761f73162b2f309d05842bfb750facbf.png

 

image.png.4298cb162c7a83d24b9620b86e369cfc.png


Pentru noi am avut bilete iar pentru biciclete am rezolvat-o cu nasul, la pretul de 5 Lei per bucata. Daca are vreo relevanta, la toalete curgea apa si exista sapun lichid, ce-i drept putin diluat.


Una mai artistica, de la maistru' foto.

 

image.png.3dae5ca3a9c9d5b2054f4e07c85324d0.png


Sindrila secuiasca.

 

image.png.be516cb1350ff6d9ec9f749cb058278d.png


Daca am inteles bine, este de vreo trei ori mai lunga comparativ cu sindrila din alte parti.


Am ajuns la gara Ghimes,

 

image.png.9e9e889c325006e884508fd2d8f7b38f.png


finalizata in anul 1897,

 

image.png.5a4f69bb2df8a826b445faaa259e855f.png


de catre MAV [Caile Ferate Maghiare].

 

image.png.b3bac6bd7ae129e22645bed21c408e19.png


Gara vazuta dinspre Palanca.
 

image.png.91af5f8776694e861d1c70ab8f160270.png


Sala principala.

 

image.png.c1af84a78b2dcd4a92a13467c8a372a3.png


Cladirea garii vazuta de pe DN 12A.

 

image.png.d89f85bfa67a3421289d3d07a9d360e3.png

 

Desi azi se afla in judetul Bacau, gara Ghimes era gara de granita dintre Regatul Romanie si Austro-Ungaria, ulterior finalizarii constructiei caii ferate Sfântu Gheorghe–Siculeni–Adjud. MAV-ul a ajuns la Ghimes in 1897 iar partea romana doi ani mai traziu, in 1899. 

  • Upvote 2
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva vorbe despre inaugurarea garii Ghimes (pag. 469 - 470):

 

"Gara din Ghimeş, la rândul ei, a avut şi ea un rol important în stabilirea legăturii dintre Moldova şi Transilvania. Clădirea gării era, conform regulamentului MAV, cu copertină desupra peronului. Restul a fost făcut după concepţia marelui arhitect feroviar maghiar Pfaff Ferenc (1851–1913).


Momentul inaugurării căii ferate s-a bucurat şi de prezenţa unuia dintre cei mai de seamă oameni politici ai secolului al XIX-lea care au făurit România modernă, Ion I.C. Brătianu, pe atunci ministrul lucrărilor publice, în guvernul D.A.Sturdza.

 

Trenul cu comisia din care făcea şi ministrul Ion I.C. Brătianu, a venit de la Comăneşti până la graniţă, apoi a intrat şi în Gara Ghimeş. Pe locomotiva trenului mânesc  fluturau în faţă două steaguri ungureşti, iar pe peron, ca semn de reciprocitate, erau aşezate steaguri româneşti. În gară, oaspeţii au fost întâmpinaţi de către consilieri ministeriali din Ungaria alături de şeful secţiei maghiare.

 

Acesta a fost un moment special de apropiere în relaţiile dintre cele două ţări, care, măcar la suprafaţă, s-au mai încălzit datorită prezenţei unor oficiali de rang înalt din România şi Austro-Ungaria, într-un punct de frontieră care, la prima vedere, nu părea să fie cel mai important. Cu această ocazie putem afirma că astfel, noţiunea de hotar s-a mai diluat. Iată ce importanţă a putut avea calea ferată, pentru a lega două regiuni la vremea aceea, din ţări diferite!


Linia ferată a legat pe termen lung două zone diferite, dar clădirea gării şi-a menţinut rolul de punct vamal până la formarea României Mari, în 1918."

Sursahttp://columna.crifst.ro/sites/columna.crifst.ro/files/articole/columna_2014_5_06.pdf.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020 - Partea a II-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


De la gara Ghimes am pedalat cativa km spre Palanca. 

 

image.png.5927d29ab3519f0c28bb10f26ff04c18.png


Imediat dupa intrarea in localitate este mormantul lui Emil Rebreanu.

 

image.png.2b2ab5ce1c632b402b7ffb2811c7ce16.png


Adica fratele lui Liviu Rebreanu si cel care a inspitat personajul Apostol Bologa din romanul Padurea Spanzuratilor.


Mormantul propriu-zis.

 

image.png.fc5ffb8d62d00f20dacf3f24185c8f12.png

 

image.png.762e411099f7f492b5467f6a5b8a16c0.png


Si monumentul ostasului sovietic.

 

image.png.a0c068fadf7fb240e9ed45600f0d1c0f.png

 

image.png.14c70f7b0255e86d1f843d33f11b6ffd.png


O cugetare a lui Apostol Bologa.

 

image.png.40d1478ffc807516df1adabfb286c0c3.png


Un monument mai nou ridicat in memoria lui Emil Rebreanu,

 

image.png.d2115301113bac52ee84c30d75fe54aa.png

 

image.png.6088504d311ab82a58b2f07434d84778.png

 

flancat de niste copaci uscati, care probabil fac trimitere la romanul Padurea spanzuratilor.

 

image.png.06191fc50ee9d9777ff7580e1d66b155.png


Vedere spre Ghimes.

 

image.png.ff125841fcd75a5903e0a16ce6fde2b3.png


Acum 5 ani cand am mai fost aici, exista si panoul din poza de mai jos, amplasat langa intrarea din DN 12A

 

image.png.400eaef6f9e71d3de5a73b16e753ae64.png


Sursa: https://totuldespreghimes.files.wordpress.com


Nu stiu motivul pentru care acest panou nu mai exista si azi. Se observa ca modul de exprimare de pe panou "a fost executat prin spanzuratoare de autoritatile austro-ungare" este mai dezirabil comparativ cu "spanzurat de unguri" de pe piatra funerara.


In final, fara nicio intentie de polemica, insa, ca sa fiu obiectiv pana la capat: in anul 1917 [in timp de razboi] in orice armata din lume pentru tentativa de dezertare se aplica pedeapsa capitala.

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020 - Partea a III-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


Inapoi in Ghimes, imediat dupa intrarea dinspre Palanca, am viraj stanga, spre locomotiva care este vizibila din DN 12A.

 

image.png.7c8d2e00084a9da12771250a8992c8e8.png

 

image.png.33cb57aea61c8bd025eac1ee07240559.png


Fabricata la Resita.

 

image.png.f255761800afe2a17673b658d93b79dd.png


Ca paranteza, cateva vorbe despre etapa Combinatul Metalurgic Reşiţa:
"Etapa "Combinatul Metalurgic Reşiţa", (1954-1962), în care SOVROMMETAL şi SOVROMUTILAJPETROLIFER au fost reunite într-o singură entitate administrativă cu denumirea Combinatul Metalurgic Reşiţa din cadrul Ministerului Industriei Grele (ulterior Ministerul Metalurgiei şi Construcţiilor de Maşini), conform Hotărârii Consiliului de Miniştri 864/10 iulie 1954."
Sursa si mai multe detalii despre alte etape: http://www.ucmr.ro/comments6062.html?id=P11_0_1_0_C


Datele tehnice.

 

image.png.dea40ce59ee539d76ed7935da55f3e6a.png


Pare ca locomotiva a fost construita in anul 1962 [scuze pentru calitatea pozei].

 

image.png.8f05b33d0c82a5924cc2c25d0e804d77.png


Iar ultima revizie se pare ca a fost facuta la Reghin in 1974.

 

image.png.269a44b53c9a6649dbea5e9761403970.png


Podul de pe fostul drum de legatura intre Regatul Romaniei si Austro-Ungaria,

 

image.png.4796e6488c98fa0c1816c87156e3006d.png


renovat printr-o colaborare romano-maghiara in anul 2011.
 

image.png.eac2fa1cf55b4ed81975bd0cb736a6c1.png

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020 - Partea a IV-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


Cantonul feroviar de la fosta granita.

 

image.png.a3014bbfcefee84d8e2391679f0480d7.png


Azi in fostul canton exista un mic muzeu feroviar privat.

 

image.png.b95383d2fd3ddcf2f49e3c93b3f196fa.png


Dupa cum ma asteptam, micul muzeu era inchis, probabil din motive de Covid. L-am vazut in 2015, contine o gramada de exponate interesante, recomand vizitarea.


Cateva vorbe despre canton.

 

image.png.3992da397f0fb20d25693e41cfbd798c.png


Despre partea cu "ultimul canton spre rasarit al MAV-ului" nu stiu ce sa spun, avand in vedere ca gara Brețcu, constuita tot de MAV in 1907 [finalizarea caii ferata Targu Secuiesc - Brețcu] este situata mai la est comparativ cu Ghimes.


Obstacol anti-tanc din anii '40.

 

image.png.36d2f46b50628c89a3973bb7ed8a73bb.png

 

image.png.7c64fd371072ca12ed20f68c46a818ee.png


Se pare ca asta este o piatra de hotar austro-ungara.

 

image.png.272c1f23a692cfd5ea206245101c7e90.png


Sau cel putin asa rezulta din panaoul explicativ [din Ghimes] scris doar in maghiara.

 

image.png.9dde9ee16d1e210b6b8953ed4edfa046.png

 

image.png.4faf7ce371c1457401729b7c50444a97.png


Daca vreun vorbitor de maghiara poate face o traducere pe scurt, raman dator.


Podul peste Trotus [primul venind de la Ghimes].
 

image.png.e531daa0a1c1f80c36729a3527c59164.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020 - Partea a V-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


La mormantul lui Emil Rebreanu era o cateau cu pui, plus niste pui de pisica. Asa ca doamna s-a gandit sa le ducem cate ceva de mancare.

 

image.png.63c20a02cc9b85637d8f25a57297380e.png


Sper ca nu a bubuit cateau de la atatea boabe.


L.E. (25.08.2020) Daca stie cineva ce reprezinta localitatile din poza de mai jos, il rog sa nu ezite.

Pe indicatorul de mai jos sunt nominalizate localitati cu comunitati mari de ceangăi (informatie obtinuta prin bunavointa unui coleg de pe alt forum).

 

image.png.a3cc984a18de42cf94598844f074261e.png


Inainte de a pleca de la Ghimes, trebuie mentionat faptul ca aici, cu ocazia Rusaliilor catolice [exceptie anul curent din cauza de covid] exista traditia unui pelerinaj maghiar care marcheaza "granita celor 1000 de ani". Iar mare parte dintre pelerini vin cu trenuri speciale ale MAV-ul, ajutate de catre o locomotiva a CFR.
Cam asa arata acele trenuri.

 

image.png.e71adb31b2c0f9365099393008bdaaf0.png

Sursa: https://www.railpictures.net/photo/532331/


Locomotiva care se vede in poza de mai sus este un Bombartier Traxx AC2, nimita Ferenc Rokozi.
image.png.6e133473cfe706fe2017a3f84c49f226.png
Sursa: https://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=bomb_34938_67&action=image


Cat despre "granita celor 1000 de ani", daca am inteles bine, mia de ani s-a implinit in 1895, marcand momentul anului 895 cand triburile maghiare conduse de Aprad au intrat in bazinul carpatic, prin pasul Veretski, 841 m altitudine [azi in vestul Ucrainei].


Fanate pe coasta dealului, vazute din tren, undeva pe langa Lunca de Sus.
 

image.png.50f738cc0461057bf593fad55f0d042c.png

  • Upvote 1
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.08.2020 at 13:56, gibonu said:

Cam asa arata, dupa mintea mea, normalitatea in UE, anul 2020

 

Adevar graieste gura dumneavoastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kirditzu

Mergem in directia buna, insa mai este mult pana departe.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Marti, 28.07.2020 - Partea a VI-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


Halta Mihaileni.

 

image.png.3a05d2aaecf23bd3bd4e1f87d859b3df.png


Un felinar ramas din alte vremuri.

 

image.png.d23c551c977e36211151766910d6454c.png


In ideea ca omul sfinteste locul, o floare din gradina din spatele haltei.

 

image.png.27d233bd92483bc18ead8d9111e67951.png


Biserica din Mihaileni era in plin proces de renovare,

 

image.png.5bddcef59f59b3f28e5b8e49e40ae06d.png


probabil cu fonduri provenite din Ungaria.

 

image.png.9278a249ff7ca448de2db63fc77c9eb9.png


Acoperisul, cred pregatit pentru montarea tiglei.

 

image.png.db96346a3dd236009f29db7e0d3622d4.png


Continuam alergarea spre Racu.

 

image.png.7699629be21eae75f784d811a9b1f173.png


Probabil niste trasee de mers pe jos.

 

image.png.e587e79f3009b0f10bc81f0fe908b384.png


Accesul spre biserica din Garciu [Gorocsfalva].

 

image.png.ab00ad56b3bdd27c75dacc57774fe801.png

 

image.png.9ab6d1356b37adcc0e78977f5f32f6af.png


Biserica propriu-zisa.

 

image.png.c09151dea3c804a7f701e840eb345d9b.png

 

image.png.222c041ca498d57befe59f049122f1ea.png


Interiorul nu l-am vizitat pentru ca am ajuns acolo in timpul slujbei, mai sper final. Participantii ieseau din biserica, unde erau asteptati de un domn cu o tava mare plina de pahare mici de palinca si de o doamna care servea prajituri.
Nu stiu daca era vreun eveniment deosebit sau asa se procedeaza dupa fiecare slujba.

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti, 28.07.2020 - Partea a VII-a
Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc
31 km


Despre masacrul de la Siculeni, al austriecilor contra secuilor.

 

image.png.da6402635df226d69c7e8f92a20d3102.png

 

image.png.8783165346398306b5a3ebaf93d75511.png


Monumentul din Siculeni.

 

image.png.2d1855c2b82815869822a6115144137a.png

 

image.png.5dca60c4aaa19dfa2fc35342494bec98.png


Mai multe detalii, precum si traducerea placii de pe monument: http://referinte.transindex.ro/enciclopedie/monument.php?id=342

 

Intrarea in Miercurea Ciuc.

 

image.png.69be41e9a0b0044b6e4f86a5f8bae23a.png


Liceul catolic Marton Aron.

 

image.png.c918d2d91f3522fef2b9e269105b6ee3.png

 

image.png.7b9ceb67fc18cf565c94b6d680988ab0.png


Pana acum, asta mi se pare cea mai frumoasa cladire din Tinutul Secuiesc.


Seara s-a incheiat la carciuma Gosser Pub, o carciuma de recomandat.

 

Pizza secuiasca, delicioasa.

 

image.png.53f9ca8d9dd29c3b4a3eb526393ecb9b.png


Dupa mici, a venit randul clatitelor cu portocala.

 

image.png.aa4cd12dddf146916daf235ef463dd0d.png


Plus un vin sec foarte bun din Ungaria, de undeva dintre Budapesta si Tatabanya.
 

image.png.04ce6522017c317343a2c4fc340eb8ae.png


 

  • Upvote 2
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 8 ore, gibonu said:

image.png.7b9ceb67fc18cf565c94b6d680988ab0.png


Pana acum, asta mi se pare cea mai frumoasa cladire din Tinutul Secuiesc.

 

Fără îndoială, e o frumusețe arhitecturală. 

Eu aș pune pe primul loc liceul Tamasi Aron din Odorhei, dar e o chestie subiectivă.

Gimi-750x400.jpg

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Multumesc pentru completare. Arata foarte bine si Liceul Tamasi Aron din Odorheiul Secuiesc.

 

La cladiri frumoase, ar mai fi si Palatul de Justitie din Miercurea Ciuc (azi Judecatoria Miercurea Ciuc si Tribunalul Harghita). Vor fi cateva poze, spre finalul povestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


De la Miercurea Ciuc la Livezi Ciuc am mers cu trenul.

 

image.png.dcebd5788c0e605cf7cb5f85a85a66f6.png

 

image.png.080fa930df910280d0063cc97df6aec8.png


La Siculeni, parte din rezerva de fier vechi a CFR Calatori.

 

image.png.59b53fa961c35a95c12e15578c9a4587.png


Viaductul Caracau vazut de la distanta.

 

image.png.cc1e46aba0f4b3ce353c7968d5d8b23d.png


Pe viaduct.

 

image.png.6672cb8d50badb487f1fabd76a471491.png

 

image.png.b2b5da7357c3330c9127bc878b460c34.png


Halta Livezi Ciuc.

 

image.png.7573d22a59f63553a3539e265e3e4e3c.png


Despre modernizarea caii ferate Siculeni - Adjud.
 

image.png.e4581bdaf4f2886906b33d4beb5be417.png

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a II-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


Pentru a vedea viaductul, am fi putut cobora din tren si la halta Caracau, o idee mai aproape comparativ cu halta Livezi Ciuc. Insa la Livezi Ciuc exista deservire permananta, adica am avut pe cine sa intreb daca prin zona trece vreun tren, in special de marfa.
Domnul impiegat de acolo nu a fost deloc mirat de intrebarea mea, m-a asigurat ca in urmatoarele ore nu trece niciun tren prin zona si mi-a spus ca putem merge linistiti sa vedem viaductul.


Spre viaduct, pe calea ferata.

 

image.png.cdaf5ec31c7939307ce7a5c742ceaf06.png

 

image.png.d0a7f61b6705755ef0c329f3c4e79f8b.png


Bineinteles, pe langa biciclete.
Mersul pe langa bicicleta pe calea ferata este foarte simplu si comod. Singura conditie este ca roata fata sa stea pe sina pentru ca roata spate "calca" exact pe unde trece roata fata.

 

image.png.c38931750b4f38c2af39455ca2745b85.png


Alt "avantataj" al mersului pe calea ferata este ca tot timpul ai unde sprijini bicicleta.

 

image.png.ebead21e446383641709706e4b35616d.png


Sina, marca British Steel.

 

image.png.b18be9e0dff0c327b5078e2f9384b37c.png


Zmeura din belsug pe marginea caii ferate.

 

image.png.01f58076b765c1a406936e7ed462ff61.png

 

image.png.0ea69d8e78c723f8bc132a93716c1e26.png


Coniferele cresc oriunde, chiar si in terasamet.
 

image.png.332ba0da2d2aee85dab3b55b13524150.png

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a III-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


De la halta Livezi Ciuc pana la viaduct sunt aproximativ 1,5 km de mers pe calea ferata.


Pe viaduct, unde am avut ocazia sa pedalam la 64 de metri inaltime.

 

image.png.ed73257f5cfa24dfc570c6903edc7590.png

 

image.png.efeea3b972ef396e292205f791285283.png


Drumul pe care urma sa coboram.

 

image.png.4ec6f9f99ba3191579cd78a816576276.png


Despresiunea Ciucului, vazuta de pe viaduct.

 

image.png.81b0ab59d713bfde50ab4a6b80f6466d.png


Vedere din capatul dinspre halta Caracau.

 

image.png.31e0d1878b2fc62dc3dc7782135398b8.png


Dupa cum se vede din poza de mai sus, lucrarile de reabilitare erau aproape de final.


Sub viaduct.

 

image.png.c7bc231b155b12f3f3e1f01e630a4b62.png


De la maistru' foto.

 

image.png.46b4bde6020855647dc0fefc2bc9ea3d.png

 

image.png.4b61aa832156fb453a3a6f9f04d5fe77.png


Inainte de coborare.

 

image.png.c15890dfa5c30bb246f3510e6be4d31a.png


Pauza in panta.
 

image.png.5ebef6f6b6f4a690839f9549a6724d27.png

 

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a IV-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


Sub viaduct.

 

image.png.494e7e61f18c63195de8e88cb9c10024.png

 

image.png.5da56f94e75b3fe8fc5f8a4e6bdac1b2.png


Lumini si umbre.

 

image.png.4d0e8aacb091af4fd86c0333d5cfbd7a.png


Partea centala vazuta de jos.

 

image.png.014f69af23e214ebc799cccf61fe40f1.png

 

image.png.61988ffd813fd4120f5550e7d6d5307a.png


Una dintre baze, cea dinspre Miercurea Ciuc.

 

image.png.5f27ced242449ca4828e07ba6244c524.png

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct.

 

image.png.82d87c8b4141fb615a8a3187f9f23068.png


Indicator din satul Livezi.

 

image.png.5dd51f2a4f451b47b95abd9f9051376c.png


Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc.

 

image.png.232e73651bec6a0f4d9d86e483d76597.png


Ajungem la Nadejdea,

 

image.png.93f2115867ed317c458a1e78f76c2775.png


unde  maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei.

 

image.png.34a313624ae34a7e146331b2db15b35e.png


Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni.

 

image.png.b75f0350817b6f09594dd9eb4ec46c7c.png


In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa.

 

image.png.efaa853fd7fd3a273518a9c27db0e916.png


Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni.

 

image.png.308e5300ae35291428dea8da135c5e3a.png


In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul.

 

image.png.c065414c46d54b9e15dd23f4c53557df.png


Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.

 

image.png.26506e824b4ef30ac88111a652f10e84.png

 

image.png.c387d20a8ee6567ebbcb34b77c477897.png

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VI-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


Ajungem la Frumoasa.

 

image.png.fa056820e8837333d87d20c6f2e9f778.png


Daca am inteles bine, statuia din poza de mai jos este dedicata regelul Ladislau I al Ungariei [1077 - 1095] si al Croatie [1091 - 1095].

 

image.png.ac0b4509644d49dad6a770050dcbd07a.png


Urmeaza catedrala romano-catolica de la Sumuleu Ciuc.

 

image.png.d004a475b96abb9e8b515d57bfebc331.png

 

image.png.8127038d1885bc78f5831b58f194e70a.png

 

image.png.c065451132ff95f90d254a3fe25824b7.png

 

image.png.c45092ae0b0d5b826cfd7b5203115f9a.png

 

image.png.67c7156e4183ef9583e7b61dc020f2d7.png


Pentru vorbitorii de latina.

 

image.png.95249b8fe750382d8a9b233e1c9e0c56.png


Suportul de biciclete de langa usa catedralei [parcarea pentru masini este peste drum].

 

image.png.b72bf34da41230262dead33d28d95d56.png


Apa sfintita.
 

image.png.c77640f0dc5a93f1cf831ddcf47f6c0f.png

 

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VII-a
Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc
34 km


La Manastirea Franciscana de la Sumuleu Ciuc am ajuns dupa ora inchiderii iar interiorul l-am vizitat sambata, pe 01.08, inainte de a pleca spre Bucuresti. Insa, pentru cursivitatea povestii, voi posta acum pozele din interior.

 

image.png.e7aacd82afd196e490562979049f4621.png

 

image.png.50c3960d87efd1d13d585631f3ffb31b.png


Altarul.

 

image.png.ce27b03c2d0bcd2086e02030255f956e.png


Probabil varianta secuiasca a "Cinei cea de taina".

 

image.png.395e88a10dfe4334aadec4f160f928da.png


Orga.

 

image.png.098b6e2506d5a3a6833056b20d4c7863.png


Si una artistica cu exteriorul.

 

image.png.2730098cdcfe3814eba010876b9cedfa.png


Seara zilei de 27.07 s-a incheiat la carciuma Tosca de langa Parcul Central. Nimic deosebit, pare un local ramas in anii '90. Oferta la mancare era cam subtire iar lista de vinuri slaba rau, nu am avut ce sa aleg asa ca am baut doua ginuri tonice, cam posirca si astea.

  • Upvote 1
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 30.07.2020
Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu
25 km


De la Miercurea Ciuc la Gheorghieni am mers cu masina, pe care am lasat-o in parcarea de la Kaufland.


Din Gheorghieni am iesit pe DN 12C, spre Lacul Rosu.

 

image.png.bb41754de9edb23429ed27cbed59cde4.png


Drumul este prost, spre foarte prost. Noroc ca nu a fost nevoie sa mergem prea mult pe el, deoarece la cativa km de la iesirea din Gheorghieni am virat drepta, pe DC 125A.
Placutz trilingv la intrarea pe pe DC 125A.

 

image.png.abb19a55cfb2d4d795272399cb4fecab.png


Drumul este un macadam bun.

 

image.png.771fac53ec00c6221ebb7672e9d88ad8.png


Mai are si unele bucati de urcare, cum ar fi cea din poza de mai jos.

 

image.png.890e89c9b07e1479376df1a0047bce7e.png


Plus unele bucati in care am preferat sa impingem bicicletele deoarece urcarea era cam aburupta.


Padurea era plina de diverse ciuperci.

 

image.png.190a180163410e20331516b935e53279.png

 

image.png.c3321c765f5cddec5423369bc6cd27bb.png

 

image.png.a7385a4b2d536bb0501cf923c19aabc2.png


Ajungem la Kovacspeter [parca cunocut si sub numele de Trecatoarea Oltului].

 

image.png.20afc9ee43031947471ff9a220809d4c.png


Daca nu ma insel, pe fundal se vede masivul Hasmasul Mare.

 

image.png.64b781cb4ffe126605f11456a444bb94.png


Tot aici exista si o mica capela.

 

image.png.ea249c243e5b87284a94374294b0815b.png


Probabil o troita.

 

image.png.7cbed9552d879d0c268551102a321b9e.png


Mesajul de pe toita. Daca vreun vobitor de maghiara il poate traduce, raman dator.
 

image.png.42a4a8ea82d0e82330c40e275a951bc6.png

 

  • Upvote 1
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 30.07.2020 - Partea a II-a
Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu
25 km


"Comitetul de primire" de la Kovacspeter.

 

image.png.198af3032e5fe3de6e8b6b8550e237fe.png


Norocul nostru a fost ca erau foarte blanzi. Singura mancare pe care o mai aveam la noi era un pachet de biscuti. Cu siguranta ca cei patru ciobanesti n-au inteles nimic din acel pachet de biscuiti, insa macar am incercat.


Cum ne-am asteptat, cainii ne-au insotit pana la izvorul Oltului, situat la cateva sute de metri de capela.

 

image.png.5948df4e934e70a153751d730ce91813.png

 

image.png.cf62b079cc150202a892ea2bccc82b16.png

 

image.png.962803eb4aca171a35026ed5f43c1268.png


Locul din care izovoraste Oltul.

 

image.png.415c88d716529316d9d589df1ba3ed34.png


Practic acel jgeab de lemn cred ca capteaza mai multe izvoare din zona de mlastina de deasupra sa.

 

image.png.f53bf4bba7f221bbf93fd6cd367fbd6c.png


Datele tehnice ale Oltului.

 

image.png.41a5625f8a7ba16363deef04de0bdbc8.png

 

image.png.90013e8dfcfd7ad8853a9553f7b42ebf.png

 

image.png.561ea7078638ddb7a0eef4502b5378fc.png

 

Cola racita chiar in izvorul Oltului.
 

image.png.5628064bc2581aa20b1007c16aef9efd.png

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this