gibonu 6,778 Posted August 5, 2020 Hai noroc la toata lumea. De o tura in strainatate nu se punea problema, din cauza de covid. Nici de o tura propriu-zisa in RO, cu mai multe cazari, nu se punea problema, tot din cauza de covid. Poate sunt eu mai speriat, insa nu m-as fi simtit confortabil sa optez pentru mai multe cazari, unde nu stiu cine a stat acolo inainte mea, daca camera a fost sau nu dezinfectata, etc. Nici de mers mai mult cu bicicleta in tren nu se punea problema. Cu nasii nu cred ca era o problema sa ma inteleg, insa nu ma atragea deloc ideea de a sta multe ore cu masca pe bot. Plus ca nici nu stiam cu cine interactionez in tren. Asadar, singura optiune ramanea plecarea din Bucuresti cu bicicletele pe masina si o cazare unica pentru toata excursia. Plus identificarea unei zone suficient de atractive si ofertatante pentru plimbari zilnice cu bicicleta si revenire in fiecare seara la cazarea unica. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, am ales direct zona din jurul orasului Miercurea Ciuc, suficient de atractiva si ofertanta, cel putin pentru gustul meu. In plus, desi se afla aproximativ in centrul tarii, turistii romani nu prea se inghesuie, cu mici exceptii, sa vizite Tintul Secuiesc. Iar in perioada in care am fost in zona, nici turistii din Ungaria nu au mai putut sa vina, deoarece la intoarcerea din RO ar trebui sa stea 15 zile in carantina in Ungaria. Odata rezolvate problemele de mai sus, impreuna cu doamna si cu prietenul maistru' foto am taiat-o spre Miercurea Ciuc. Ca sa fie clar de unde provina fotografiile mai frumoase. Duminca - 26.07.2020 Gata de plecare. Cele 3 biciclete, cu ghidoanele aliniate paralel cu cadrul, au incaput si au stat foarte bine pe masina. Din Bucuresti am plecat la ora 11:00, in ideea de a nu prinde aglomeratie pe valea Prahovei. M-am gandit ca cei care merg acolo doar pentru ziua de duminica pleca devreme din Bucuresti. Eroare totala, pentru ca am stat cam o ora intre Nistoresti si Comarnic, ca doar avem infrastructura pe Valea Prahovei. Viitorul stadion din Sfantu Gheorghe, din cate am auzit finantat de la Budapesta. Ca sa fie clar, nu am o problema cu asta. Iar langa stadion, daca nu ma insel, exista o sala polivalenta. Apoi, de la Sfantu Gheorghe la Miercurea Ciuc nu a mai durat prea mult. Iar drumul a fost aproape gol. Cazarea de la Miercurea Ciuc a fost la pensiunea Siesta, 200 Lei / noapte camera tripla: https://www.siestapanzio.ro/index-ro.php Conditiile de cazare sunt excelente, camera este suficient de mare si bine gandita pentru 3 persoane. Iar personalul pensiunii este super de treaba si fluent in limba romana. Asadar, o locatie de recomandat. Din pacate, nu m-a dus capu' sa fac niste poze in camera. Unul dintre posturile pe care le receptiona tv-ul din camera. Odata rezolvata problema cazarii, am plecat la carciuma. Presa locala. Cina din seara respectiva a fost la Gambrinus Csarda [daca nu ma insel, csarda = birt / han], alta locatie de recomandat: http://gambrinusz.ro/ro/page/154/despre-restaurant Vinul unguresc de la Tok [undeva intre Budapesta si Tatabanya] a fost foarte bun. Iar mici cu portocala n-am mai mancat pana acum. Pare ca portocala este fructul national secuiesc, detalii pe parcursul povestii. 3 5 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 6, 2020 Luni, 27.07.2020 Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc Aprox. 30 km Cu micul dejun ne-am descurcat noi. Gazdele ne-au spus de cand cam facut rezervarea ca, din motive de covid, nu servesc micul dejun. Din oras am iesit imediat, pentru ca pensiunea era chiar pe strada Leliceni, care apoi se continua pe DJ 123B. Relativ repede am ajuns la Leliceni. Poarta, probabil confectionata din lemne care nu se puteau folosi la scanduri. Sala de sport din satul Misentea. Margini de drum, intre Misentea si Bancu. Pe fundal se vede satul Bancu. Noi ne-am adapostit de ploaie sub cupola primului magazin din sat, insa altii nu au fost la fel de norocosi. Si daca tot am stat vreo ora acolo, am testat si marfa din magazin. 1 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 9, 2020 Luni, 27.07.2020 - Partea a II-a Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc Aprox. 30 km Biserica romano-catolica din Bancu. Altarul. Drapelul Ungariei. Orga. Amvonul. Interiorul. Zidul bisericii. Daca inteleg bine, tabloul de mai jos se refera la 1000 de ani de maghiaritate in satul Bancu. Daca vreun vorbitor de maghiara poate face o traducere sumara, raman dator. Amintirea vizitei Papei Francisc in zona Ciucului din 2019. Afisul asta l-am vazut la aproape toate bisericile romano-catolice din zona. Intre timp a inceput din nou ploaia, asa ca am mai stat vreo juma' de ora in in gangul din poarta bisericii. Apoi, satui de asteptare, am luat-o din loc pe o ploaie usoara. Ciclocomuterul pe care il am acum este cel mai ieftin de la Dechatlon, nu stiam cat de impermeabil este si am considerat ca mai bine nu-l las in ploaie. Din motivul asta am aproximat numarul de km parcursi in ziua respectiva. Dreapta, pe DN 12 pe care am mers doar cateva sute de metri, apoi stanga spre Sansimion. Un aerodrom, inainte de intrarea in Sansimion. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 10, 2020 Luni, 27.07.2020 - Partea a III-a Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc Aprox. 30 km Ajugem la Sansimion. Probabil o constructie cu functie religioasa. Pe gardul unei case am gasit un pui de pisica, cam plouat si probabil ratacit. La un moment dat, au aparut doi copii [7-8 ani] pe biciclete, probabil frate si sora. Baiatul ne-a spus, in romana, ca nu vorbeste romaneste, insa parea ca intelegea ce ii spuneam. Asa ca, spre bucuria noastra, puiul de pisica a fost adoptat imediat. Bicicletele copiilor au ramas la marginea drumului si amandoi au intrat intr-o curte din apropiere impreuna cu puiul de pisica. Strada Csiki Sor in capatul careia se afla fabrica de bere Csiki Sor. Din pacate, magazinul de prezentare era inchis, probabil din cauza de covid. Pe mine nu m-a deranjat, pentru ca n-am putut niciodata sa beau bere. Insa maistru' foto a fost foarte dezamagit, deoarece, inca de la plecarea de dimineata din Miercureea Ciuc, ii ardea buza sa bea o bere Csiki Sor direct de la fabrica. Placutz bilingv si bialfabet la intrarea in Santimbru. Porti si case frumoase prin sat. Plus un castel, din pacate in ruina. Primaria din Santimbru, pe a carei fatata nu este nicio problema ca drapelul Tinutului Secuiesc si cel al UE sa fie flancate de catre tricolorul romanesc. Cam asa arata, dupa mintea mea, normalitatea in UE, anul 2020. 2 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 11, 2020 Luni, 27.07.2020 - Partea a IV-a Miercurea Ciuc - Leliceni - Bancu - Sanmartin - Sansimion - Sancraieni - Miercurea Ciuc Aprox. 30 km Oltul. In amonte si in aval. Drapelul Tinutului Secuiesc si cel al Ungarie pe o casa din Sancraeni. Calea ferata Sfantul Gheoorghe - Miercurea Ciuc. Inapoi pe DN 12, spre Miercurea Ciuc. Nu am avut nicio problema, pentru ca drumul avea un fel de banda de siguranta, ideala pentru mers pe ea cu bicicleta. Placutz bilingv la intrarea in Miercurea Ciuc. Una dintre pistele de biciclete din oras. Mi-a placut ideea ca un trotuar era destinat biciclistilor iar celalalt pietonilor. Urmatoarea oprirea a fost ca Gambrinus Csarda. Am zis sa nu mor prost si sa gust palinca de gutui, desi mi s-a parut cam scumpa pentru gustul meu. Nu m-a impresionat. Nu sunt cunoscator, insa mi s-a parut identica cu cea de pruna. 1 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 17, 2020 Marti, 28.07.2020 Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km De la Miercurea Ciuc [12:18] la Ghimes [13:27] am mers cu trenul Regio 5204, echipati regulamentar cu masca pe bot si gel dezinfectant pentru maini. Trenul [cel din dreapta] compus din doua vagoane, unul etajat si altul clasic, cu compartimente. In ziua respectiva, trenul mergea pana la Onesti, apoi probabil continua alergarea pana la Buzau. Bicicletele au stat foare bine intre cele doua etaje ale vagonului. Pentru noi am avut bilete iar pentru biciclete am rezolvat-o cu nasul, la pretul de 5 Lei per bucata. Daca are vreo relevanta, la toalete curgea apa si exista sapun lichid, ce-i drept putin diluat. Una mai artistica, de la maistru' foto. Sindrila secuiasca. Daca am inteles bine, este de vreo trei ori mai lunga comparativ cu sindrila din alte parti. Am ajuns la gara Ghimes, finalizata in anul 1897, de catre MAV [Caile Ferate Maghiare]. Gara vazuta dinspre Palanca. Sala principala. Cladirea garii vazuta de pe DN 12A. Desi azi se afla in judetul Bacau, gara Ghimes era gara de granita dintre Regatul Romanie si Austro-Ungaria, ulterior finalizarii constructiei caii ferate Sfântu Gheorghe–Siculeni–Adjud. MAV-ul a ajuns la Ghimes in 1897 iar partea romana doi ani mai traziu, in 1899. 2 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 18, 2020 Cateva vorbe despre inaugurarea garii Ghimes (pag. 469 - 470): "Gara din Ghimeş, la rândul ei, a avut şi ea un rol important în stabilirea legăturii dintre Moldova şi Transilvania. Clădirea gării era, conform regulamentului MAV, cu copertină desupra peronului. Restul a fost făcut după concepţia marelui arhitect feroviar maghiar Pfaff Ferenc (1851–1913). Momentul inaugurării căii ferate s-a bucurat şi de prezenţa unuia dintre cei mai de seamă oameni politici ai secolului al XIX-lea care au făurit România modernă, Ion I.C. Brătianu, pe atunci ministrul lucrărilor publice, în guvernul D.A.Sturdza. Trenul cu comisia din care făcea şi ministrul Ion I.C. Brătianu, a venit de la Comăneşti până la graniţă, apoi a intrat şi în Gara Ghimeş. Pe locomotiva trenului mânesc fluturau în faţă două steaguri ungureşti, iar pe peron, ca semn de reciprocitate, erau aşezate steaguri româneşti. În gară, oaspeţii au fost întâmpinaţi de către consilieri ministeriali din Ungaria alături de şeful secţiei maghiare. Acesta a fost un moment special de apropiere în relaţiile dintre cele două ţări, care, măcar la suprafaţă, s-au mai încălzit datorită prezenţei unor oficiali de rang înalt din România şi Austro-Ungaria, într-un punct de frontieră care, la prima vedere, nu părea să fie cel mai important. Cu această ocazie putem afirma că astfel, noţiunea de hotar s-a mai diluat. Iată ce importanţă a putut avea calea ferată, pentru a lega două regiuni la vremea aceea, din ţări diferite! Linia ferată a legat pe termen lung două zone diferite, dar clădirea gării şi-a menţinut rolul de punct vamal până la formarea României Mari, în 1918." Sursa: http://columna.crifst.ro/sites/columna.crifst.ro/files/articole/columna_2014_5_06.pdf. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 18, 2020 Marti, 28.07.2020 - Partea a II-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km De la gara Ghimes am pedalat cativa km spre Palanca. Imediat dupa intrarea in localitate este mormantul lui Emil Rebreanu. Adica fratele lui Liviu Rebreanu si cel care a inspitat personajul Apostol Bologa din romanul Padurea Spanzuratilor. Mormantul propriu-zis. Si monumentul ostasului sovietic. O cugetare a lui Apostol Bologa. Un monument mai nou ridicat in memoria lui Emil Rebreanu, flancat de niste copaci uscati, care probabil fac trimitere la romanul Padurea spanzuratilor. Vedere spre Ghimes. Acum 5 ani cand am mai fost aici, exista si panoul din poza de mai jos, amplasat langa intrarea din DN 12A Sursa: https://totuldespreghimes.files.wordpress.com Nu stiu motivul pentru care acest panou nu mai exista si azi. Se observa ca modul de exprimare de pe panou "a fost executat prin spanzuratoare de autoritatile austro-ungare" este mai dezirabil comparativ cu "spanzurat de unguri" de pe piatra funerara. In final, fara nicio intentie de polemica, insa, ca sa fiu obiectiv pana la capat: in anul 1917 [in timp de razboi] in orice armata din lume pentru tentativa de dezertare se aplica pedeapsa capitala. 1 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 19, 2020 Marti, 28.07.2020 - Partea a III-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km Inapoi in Ghimes, imediat dupa intrarea dinspre Palanca, am viraj stanga, spre locomotiva care este vizibila din DN 12A. Fabricata la Resita. Ca paranteza, cateva vorbe despre etapa Combinatul Metalurgic Reşiţa: "Etapa "Combinatul Metalurgic Reşiţa", (1954-1962), în care SOVROMMETAL şi SOVROMUTILAJPETROLIFER au fost reunite într-o singură entitate administrativă cu denumirea Combinatul Metalurgic Reşiţa din cadrul Ministerului Industriei Grele (ulterior Ministerul Metalurgiei şi Construcţiilor de Maşini), conform Hotărârii Consiliului de Miniştri 864/10 iulie 1954." Sursa si mai multe detalii despre alte etape: http://www.ucmr.ro/comments6062.html?id=P11_0_1_0_C Datele tehnice. Pare ca locomotiva a fost construita in anul 1962 [scuze pentru calitatea pozei]. Iar ultima revizie se pare ca a fost facuta la Reghin in 1974. Podul de pe fostul drum de legatura intre Regatul Romaniei si Austro-Ungaria, renovat printr-o colaborare romano-maghiara in anul 2011. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 23, 2020 Marti, 28.07.2020 - Partea a IV-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km Cantonul feroviar de la fosta granita. Azi in fostul canton exista un mic muzeu feroviar privat. Dupa cum ma asteptam, micul muzeu era inchis, probabil din motive de Covid. L-am vazut in 2015, contine o gramada de exponate interesante, recomand vizitarea. Cateva vorbe despre canton. Despre partea cu "ultimul canton spre rasarit al MAV-ului" nu stiu ce sa spun, avand in vedere ca gara Brețcu, constuita tot de MAV in 1907 [finalizarea caii ferata Targu Secuiesc - Brețcu] este situata mai la est comparativ cu Ghimes. Obstacol anti-tanc din anii '40. Se pare ca asta este o piatra de hotar austro-ungara. Sau cel putin asa rezulta din panaoul explicativ [din Ghimes] scris doar in maghiara. Daca vreun vorbitor de maghiara poate face o traducere pe scurt, raman dator. Podul peste Trotus [primul venind de la Ghimes]. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 24, 2020 Marti, 28.07.2020 - Partea a V-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km La mormantul lui Emil Rebreanu era o cateau cu pui, plus niste pui de pisica. Asa ca doamna s-a gandit sa le ducem cate ceva de mancare. Sper ca nu a bubuit cateau de la atatea boabe. L.E. (25.08.2020) Daca stie cineva ce reprezinta localitatile din poza de mai jos, il rog sa nu ezite. Pe indicatorul de mai jos sunt nominalizate localitati cu comunitati mari de ceangăi (informatie obtinuta prin bunavointa unui coleg de pe alt forum). Inainte de a pleca de la Ghimes, trebuie mentionat faptul ca aici, cu ocazia Rusaliilor catolice [exceptie anul curent din cauza de covid] exista traditia unui pelerinaj maghiar care marcheaza "granita celor 1000 de ani". Iar mare parte dintre pelerini vin cu trenuri speciale ale MAV-ul, ajutate de catre o locomotiva a CFR. Cam asa arata acele trenuri. Sursa: https://www.railpictures.net/photo/532331/ Locomotiva care se vede in poza de mai sus este un Bombartier Traxx AC2, nimita Ferenc Rokozi. Sursa: https://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=bomb_34938_67&action=image Cat despre "granita celor 1000 de ani", daca am inteles bine, mia de ani s-a implinit in 1895, marcand momentul anului 895 cand triburile maghiare conduse de Aprad au intrat in bazinul carpatic, prin pasul Veretski, 841 m altitudine [azi in vestul Ucrainei]. Fanate pe coasta dealului, vazute din tren, undeva pe langa Lunca de Sus. 1 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kirditzu 8 Posted August 25, 2020 On 10.08.2020 at 13:56, gibonu said: Cam asa arata, dupa mintea mea, normalitatea in UE, anul 2020 Adevar graieste gura dumneavoastra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 25, 2020 @kirditzu Mergem in directia buna, insa mai este mult pana departe. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Marti, 28.07.2020 - Partea a VI-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km Halta Mihaileni. Un felinar ramas din alte vremuri. In ideea ca omul sfinteste locul, o floare din gradina din spatele haltei. Biserica din Mihaileni era in plin proces de renovare, probabil cu fonduri provenite din Ungaria. Acoperisul, cred pregatit pentru montarea tiglei. Continuam alergarea spre Racu. Probabil niste trasee de mers pe jos. Accesul spre biserica din Garciu [Gorocsfalva]. Biserica propriu-zisa. Interiorul nu l-am vizitat pentru ca am ajuns acolo in timpul slujbei, mai sper final. Participantii ieseau din biserica, unde erau asteptati de un domn cu o tava mare plina de pahare mici de palinca si de o doamna care servea prajituri. Nu stiu daca era vreun eveniment deosebit sau asa se procedeaza dupa fiecare slujba. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 26, 2020 Marti, 28.07.2020 - Partea a VII-a Ghimes [cu trenul] + Mihaileni -Garciu - Racu - Siculeni - Miercurea Ciuc 31 km Despre masacrul de la Siculeni, al austriecilor contra secuilor. Monumentul din Siculeni. Mai multe detalii, precum si traducerea placii de pe monument: http://referinte.transindex.ro/enciclopedie/monument.php?id=342 Intrarea in Miercurea Ciuc. Liceul catolic Marton Aron. Pana acum, asta mi se pare cea mai frumoasa cladire din Tinutul Secuiesc. Seara s-a incheiat la carciuma Gosser Pub, o carciuma de recomandat. Pizza secuiasca, delicioasa. Dupa mici, a venit randul clatitelor cu portocala. Plus un vin sec foarte bun din Ungaria, de undeva dintre Budapesta si Tatabanya. 2 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,325 Posted August 27, 2020 în urmă cu 8 ore, gibonu said: Pana acum, asta mi se pare cea mai frumoasa cladire din Tinutul Secuiesc. Fără îndoială, e o frumusețe arhitecturală. Eu aș pune pe primul loc liceul Tamasi Aron din Odorhei, dar e o chestie subiectivă. 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 27, 2020 @Traveller Multumesc pentru completare. Arata foarte bine si Liceul Tamasi Aron din Odorheiul Secuiesc. La cladiri frumoase, ar mai fi si Palatul de Justitie din Miercurea Ciuc (azi Judecatoria Miercurea Ciuc si Tribunalul Harghita). Vor fi cateva poze, spre finalul povestii. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 30, 2020 Miercuri, 29.07.2020 Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km De la Miercurea Ciuc la Livezi Ciuc am mers cu trenul. La Siculeni, parte din rezerva de fier vechi a CFR Calatori. Viaductul Caracau vazut de la distanta. Pe viaduct. Halta Livezi Ciuc. Despre modernizarea caii ferate Siculeni - Adjud. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted August 31, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a II-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Pentru a vedea viaductul, am fi putut cobora din tren si la halta Caracau, o idee mai aproape comparativ cu halta Livezi Ciuc. Insa la Livezi Ciuc exista deservire permananta, adica am avut pe cine sa intreb daca prin zona trece vreun tren, in special de marfa. Domnul impiegat de acolo nu a fost deloc mirat de intrebarea mea, m-a asigurat ca in urmatoarele ore nu trece niciun tren prin zona si mi-a spus ca putem merge linistiti sa vedem viaductul. Spre viaduct, pe calea ferata. Bineinteles, pe langa biciclete. Mersul pe langa bicicleta pe calea ferata este foarte simplu si comod. Singura conditie este ca roata fata sa stea pe sina pentru ca roata spate "calca" exact pe unde trece roata fata. Alt "avantataj" al mersului pe calea ferata este ca tot timpul ai unde sprijini bicicleta. Sina, marca British Steel. Zmeura din belsug pe marginea caii ferate. Coniferele cresc oriunde, chiar si in terasamet. 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted September 2, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a III-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km De la halta Livezi Ciuc pana la viaduct sunt aproximativ 1,5 km de mers pe calea ferata. Pe viaduct, unde am avut ocazia sa pedalam la 64 de metri inaltime. Drumul pe care urma sa coboram. Despresiunea Ciucului, vazuta de pe viaduct. Vedere din capatul dinspre halta Caracau. Dupa cum se vede din poza de mai sus, lucrarile de reabilitare erau aproape de final. Sub viaduct. De la maistru' foto. Inainte de coborare. Pauza in panta. 2 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted September 7, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a IV-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Sub viaduct. Lumini si umbre. Partea centala vazuta de jos. Una dintre baze, cea dinspre Miercurea Ciuc. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted September 8, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa. 2 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted October 19, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VI-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Ajungem la Frumoasa. Daca am inteles bine, statuia din poza de mai jos este dedicata regelul Ladislau I al Ungariei [1077 - 1095] si al Croatie [1091 - 1095]. Urmeaza catedrala romano-catolica de la Sumuleu Ciuc. Pentru vorbitorii de latina. Suportul de biciclete de langa usa catedralei [parcarea pentru masini este peste drum]. Apa sfintita. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted October 20, 2020 Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VII-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km La Manastirea Franciscana de la Sumuleu Ciuc am ajuns dupa ora inchiderii iar interiorul l-am vizitat sambata, pe 01.08, inainte de a pleca spre Bucuresti. Insa, pentru cursivitatea povestii, voi posta acum pozele din interior. Altarul. Probabil varianta secuiasca a "Cinei cea de taina". Orga. Si una artistica cu exteriorul. Seara zilei de 27.07 s-a incheiat la carciuma Tosca de langa Parcul Central. Nimic deosebit, pare un local ramas in anii '90. Oferta la mancare era cam subtire iar lista de vinuri slaba rau, nu am avut ce sa aleg asa ca am baut doua ginuri tonice, cam posirca si astea. 1 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted October 21, 2020 Joi, 30.07.2020 Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km De la Miercurea Ciuc la Gheorghieni am mers cu masina, pe care am lasat-o in parcarea de la Kaufland. Din Gheorghieni am iesit pe DN 12C, spre Lacul Rosu. Drumul este prost, spre foarte prost. Noroc ca nu a fost nevoie sa mergem prea mult pe el, deoarece la cativa km de la iesirea din Gheorghieni am virat drepta, pe DC 125A. Placutz trilingv la intrarea pe pe DC 125A. Drumul este un macadam bun. Mai are si unele bucati de urcare, cum ar fi cea din poza de mai jos. Plus unele bucati in care am preferat sa impingem bicicletele deoarece urcarea era cam aburupta. Padurea era plina de diverse ciuperci. Ajungem la Kovacspeter [parca cunocut si sub numele de Trecatoarea Oltului]. Daca nu ma insel, pe fundal se vede masivul Hasmasul Mare. Tot aici exista si o mica capela. Probabil o troita. Mesajul de pe toita. Daca vreun vobitor de maghiara il poate traduce, raman dator. 1 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted October 22, 2020 Joi, 30.07.2020 - Partea a II-a Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km "Comitetul de primire" de la Kovacspeter. Norocul nostru a fost ca erau foarte blanzi. Singura mancare pe care o mai aveam la noi era un pachet de biscuti. Cu siguranta ca cei patru ciobanesti n-au inteles nimic din acel pachet de biscuiti, insa macar am incercat. Cum ne-am asteptat, cainii ne-au insotit pana la izvorul Oltului, situat la cateva sute de metri de capela. Locul din care izovoraste Oltul. Practic acel jgeab de lemn cred ca capteaza mai multe izvoare din zona de mlastina de deasupra sa. Datele tehnice ale Oltului. Cola racita chiar in izvorul Oltului. 3 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites