Sign in to follow this  
liviu m.

Tura cu bicicleta in Elvetia

Recommended Posts

Salut, as vrea sa planific pentru vara urmatoare o tura cu bicicleta in Elvetiad dar si ceva pass-uri montane in Alpi.

Varianta sa plec din tara cu bicicleta mi se pare cam costisitoare.

Asa ca m-am gandit sa plec cu masina pana la poalele Alpilor (in Italia) si de acolo sa-mi fac traseul stabilit.

Acum, unde as putea sa-mi parchez masina pentru aproximativ o luna si sa fie cat de cat in siguranta?

Posibile alte mijloace de transport mai ieftine decat masina!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@liviu m.

 

In primul rand, felicitari pentru intentie. Sa speram ca anul viitor macar se va stabiliza nebunia generata de covid pe care o traim azi. Altfel, personal nu mi-as pune problema de ture in strainatate.

 

In al doilea rand, de ce nu incerci sa mergi cu avionul, de exemplu la Bergamo /Milano sau Torino unde exista zboruri low cost din RO.

Astea sunt aproape de Alpi si de Elvetia, adica de la aeroport poti continua calatoria cu trenul pana la punctul de plecare propriu-zis al turei.

 

Ma gandesc ca un zbor low-cost ar putea fi mai ieftin comparativ cu cosul total al unui drum cu masina [combustibil, taxe de autostrada, o cazare pe drumul Drobeta - Italia] plus costul parcarii pentru o luna. 

Eventual verifica pe site-urile aeroporturilor din Bergamo /Milano sau Torino care este pretul parcarii pe termen lung [long term parking]. Si daca este permisa parcarea pe o perioada atat de lunga.

 

Sau, alta optiune ar fi trenul. Exista tren direct din RO la Viena, iar de acolo sigur exista trenuri catre Italia sau Elvetia. Ar si de verificat costul.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand sa nu incurajezi evenimentele puternic mediatizate de tip Haute Route, l'Étape du Tour, Gran Fondo & compania. Daca vrei sa participi la astfel de evenimente, participa la cele organizate direct de cluburile de ciclism din tarile respective (ciclosportive precum La Marmotte sau alea de prin Italia, ciclomontagnarde, brevete, etc.). Si o sa ma explic de ce.

 

In Franta cel putin, organizatorii l'Étape du Tour baga in buzunar cantitati colosale de bani de pe urma taxelor de inscriere si de pe urma sponsorizarilor. In schimb din banii respectivi, nu ei acopera costurile logistice si umane ale organizarii efective a cursei. Tot ce inseamna pregatire a traseelor, a punctelor de alimentare, a suportului tehnic e gestionat in regim de voluntariat obligatoriu de cluburile de ciclism/cicloturism din regiune, a caror finantare anuala din partea autoritatilor locale e conditionata de organizarea oricaror astfel de evenimente.

 

Pe scurt, cei care organizeaza l'Étape du Tour baga in buzunar toti banii colectati fara sa contribuie cu mai nimic la organizare (in afara de medalii si pachetele de start, ale caror valoare e derizorie), iar organizarea e asigurata de cluburile din zona fara sa primeasca nici un ban in plus pentru asta (pentru ca finantarile din partea statului le primeau oricum de la autoritatile locale). 

 

In tot timpul asta, in Franta, Elvetia, Spania, Italia si Austria de desfasoara anual nenumarate evenimente similare cu traditie de zeci de ani, organizate direct de cluburi, cu taxe de participare incomparabil mai mici (discutam de sub 40€ taxe de participare pentru evenimente de genul Luchon-Bayonne, in timp ce l'Étape du Tour costa de la 200 in sus), si in primul rand organizate cu certitudinea ca banii pe care ii platesti pentru organizare ajung in buzunarele celor care chiar au organizat evenimentul. Desi, in majoritatea cazurilor, profitul organizatorilor e aproape nul, taxele fiind puse doar cu rolul de a acoperi costurile organizarii. Ceea ce nu se poate spune despre l'Étape du Tour, Haute Route & compania, care au devenit adevarate afaceri generatoare de profit, care in afara de bragging rights nu iti ofera nimic in plus fata de La Marmotte sau maratonul ala din Austria (Öetztaler?) de exemplu. Organizare identica, "premii" identice, logistica identica.

 

In final fiecare face cum crede, dar eu am decis sa boicotez evenimentele de acest gen dupa ce am avut niste discutii cu voluntari si membri ai cluburilor FFCT din Franta, care mi-au explicat cum stau lucrurile. Particip si voi participa cat pot de mult la evenimentele organizate direct de ei, probabil dupa nebunia cu COVIDul ma voi si inscrie intr-un astfel de club, dar voi boicota orice eveniment a carui unic scop e sa faca profit pe spinarea voluntarilor si participantilor care nu cunosc alternativele. Nici nu mai adaug faptul ca traseul l'Étape du Tour e o gluma proasta in comparatie cu Luchon-Bayonne sau Brevet Randonneur des Alpes, care in editia de anul trecut a inclus Col de la Croix de Fer, Lacets de Montvernier si Col du Galibier via Télégraphe intr-o singura zi. Toate astea in compania a cateva sute de persoane si pentru un pret infim.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro-e,

 

Pai cum e o experienta faina pentru mine, de exemplu, Stage 3 cu 182km si 4700m diferenta de nivel sau Stage 6 cu 148km si 3650m diferenta de nivel?

Cred ca m-ar aduna cu farasul daca as incerca asa ceva, ar iesi in pierdere sa ma care in fiecare zi la linia de start sau sa-mi acorde asistenta medicala.

Pentru traseul ala de 800km as avea nevoie cam de 20 zile sa-l parcurg, nu cred ca o sa ma astepte pe mine si nici bani inapoi nu-i mai primesc(nu am vazut optiunea asta).

Eu incerc sa ajung acolo, cu o economie cat mai mare de bani, de aceea am pus intrebarea aici pe forum, am crezut ca e cineva care a fost cu masina in zona Alpilor si a parcat-o pe undeva, mocca, o perioada mare de timp.

 

Daca as merge cu bicicleta direct, mi-ar lua cam 3luni, cu costurile aferente, plus mai putine zile in Alpi.

Cu masina, combustibilul ar costa cam 300E, nu m-as duce pe autostrazi, dar inca nu stiu daca sunt alte taxe de drum prin Serbia/Croatia/Slovenia/Italia.

Avionul nu m-ar atrage din cauza ca ar trebui sa planific foarte exact ziua de intoarcere.

Am cercetat pe internet pentru alte mijloace, mai ieftin ar fi cu Atlassib cam 180E dus/intors pana in zona Milano/Bergamo (pentru bicicleta nu am aflat inca daca e o taxa suplimentara).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Câți km faci pe an?

 

Unde vrei să dormi?

 

Mașina poți să o lași undeva, la un hotel de ex dacă discuți cu ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul asta am 2300km, incepand de la jumatatea lui mai.

Anul trecut, ceva peste 4000 (inclusiv tura de Barcelona).

Cu dormitul - la campinguri, numai in caz de urgenta wild camping.

Perioada o sa fie in plin sezon asa ca nu ma pot baza sa las masina la un hotel, mi-ar trebui ceva mai concret.

Si mai sper ca pana la vara viitoare sa se mai clarifice cu Covid-ul, altfel totul ramane un vis frumos.

Edited by Traveller
Liviu, pune mai puține virgule, mai ales intre subiect și predicat. E păcat, că scrii despre lucruri faine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu ce traseu ți-ai planificat, dar dacă vrei să faci ceva pasuri prin Alpi, să le faci alea de la început nu cum am făcut eu: am pedalat 1000km și apoi aveam de gând să trec toate pasurile de la Menton (Marea Mediterană) la Geneva. Am făcut implozie în primul pas :))  în condițiile în care în anul ăla aveam vreo 8000km pedalați cu peste 100k diferență de nivel. Bine, la mine problema a fost cu niște dureri de articulații/mușchi, nu neaparat lipsa antrenamentului pe bicicletă, dar oricum, urcarea în Col de Turini mi s-a părut o eternitate. :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

paulrad,

 

referitor la tura ta, e vorba de cea ultima din Franta sau e una mai veche?

Nu reusesc sa dau de ea la sectiunea Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, liviu m. said:

ultima din Franta

 

E prima și singura din păcate :(

 

Asta de aici

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.10.2020 at 3:37, liviu m. said:

Avionul nu m-ar atrage din cauza ca ar trebui sa planific foarte exact ziua de intoarcere.

 

Poti verifica la companiile aeriene. Odata exista optiunea "open", adica un bilet de avion putin mai scump, insa cu data de retur variabila [nu fixa]. Nu am folosit asta, asa ca nu stiu detalii.

 

On 30.10.2020 at 3:37, liviu m. said:

Am cercetat pe internet pentru alte mijloace, mai ieftin ar fi cu Atlassib cam 180E dus/intors pana in zona Milano/Bergamo

 

Asta pare cea mai ieftina solutie. Biciceta ti-a transporta sigur, contra unei taxe [cel mai bine intrebi la Atalsib].

Ca sugestie, in functie de traseul ales, de exemplu poti merge cu autocarul pana in sudul Germania, faci tura prin Elevetia apoi retur de la Bergamo.

Adica poti profita de traseele pe care le are Atalsib, nu trebuie neaparat sa faci bucla Bergamo - Elvetia - Bergamo.

 

On 31.10.2020 at 1:28, liviu m. said:

Si mai sper ca pana la vara viitoare sa se mai clarifice cu Covid-ul

 

Toti speram asta, insa personal sunt sceptic si nu cred ca vom avea prea curand vreo certitudine.

 

In rest, ramane de vazut cum va fi conceptul de camping in viitor. Cel putin in vara 2020, din cate am vazut [online] pentru Germania, era obligatorie o rezervare prealabila cu minim 48 de ore inainte de sosire.

Daca asta se pastreaza, s-a cam dus dracu' ideea de libertate de miscare pe care ti-o ofera cazarea la camping.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this