Recommended Posts

Salut,

Am o cursiera cu angrenaj compact 105 si as vrea sa-i pun unul de MTB cu foi mai mici:  https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-gx-1000-2x10-fach-crank-36-22t-175mm-with-bashguard-449032

Se potriveste ? 

Asta e bicicleta https://drive.google.com/file/d/1LwqCHiXemMQ205R_tadGWeOlgaeZu8G0/view?usp=sharing

 

As fi vrut unul cu foi 39-22 am nu am vazut asa ceva.

Acum merg cu o caseta 12-36 de MTB si  a trebuit sa-i pun un adaptor la chimbator, uneori trebuie sa schimb de 2 ori ca sa faca ceva.

Daca pun foi mai mici pot reveni la caseta 11-30 si nu mai am nevoie de adaptorul ala, si voi obtine si rapoarte ma bune de urcat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai văzut angrenaj 39-22 pentru  un schimbător de 2 foi sare maxim 16 dinți (la șosea) și 14 (la MTB).

Nu cred că o să meargă un 36-22, dar un 40-28 ar putea, din cîte am citit aici la colegii mai experimentați.

Și pune pe spate un schimbător de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce crezi ca nu merge 36/22 si merge 40/28 ?

E prea mic ?

Daca schimb foile revin la casete de 11-28 nu are rost sa mai arunc banii pe schimbator de MTB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pedalier de MTB pe cadru de sosea vei avea urmatoarele probleme:

- chainline al pedalierului mai mare cu 2.5-5 mm (sau chiar mai mult la cele Boost) decat al cadrului, deci foile vor fi mai in exterior decat trebuie

- din cauza asta, schimbatorul fata de sosea va deveni aproape sigur incapabil sa urce pe foaia mare

- ai putea pune un schimbator fata de MTB, atat ca alea au alt raport de tragere al cablului fata de cele de sosea

- chiar si asa, din cauza ca foile vor fi mai in exterior, lantul va sta la un unghi mai mare decat e cazul fata de planul pinioanelor, mai ales pe foile mari

 

Solutii? Un pedalier 46/30 de sosea/gravel, cu chainline potrivit, sau un pedalier mai vechi triplu de sosea caruia i se elimina foaia mare si caruia i se inlocuieste foaia mica de 30 cu una mai mica. Ca pret total ambele distractii e posibil sa te coste peste 50€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar e o problema pt 2.5 mm. ?

Vad ca la Sram pe site zic la modelul asta  CHAINLINE 49.0mm

 

La Shimano 105 FC-5800 e 43.5

Eu cred ca am 105 FC-5600 dar nu gasesc un chainline pt el.

Acu 5.5mm nu o fi asa rau, trebuie sa trag de schimbator sa vad cat iese in afara foii mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.5 mm pentru un schimbator fata conceput sa functioneze cu o cursa de 2-3 cm e enorm. Iar problemele pe care le evoc eu sunt probleme de care m-am lovit personal in decursul anilor incercand sa fac lucruri similare.

 

Cauta un pedalier de sosea/gravel 46/30 sau un triplu vechi de sosea si o foaie de 26 sau 28 pentru el. Cei de la Spa Cycles fac niste foi misto CNC destul de ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai dreptate .

Am gasit foile astea crezi ca merg 

in loc de 50 pun 39 : https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-ultegra-10-speed-chainring-39t-fc-6700-silver-47745

in loc de 34 pun 30 : https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-ultegra-10-speed-chainring-30t-fc-6703-silver-47755

 

Oare se potrivesc la gauri ?

Par cu prinderi tot in 5 puncte

 

Pedalierele de gravel vad ca au chainline 46.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foile alea sunt pentru pedalier triplu, tu acum ai un pedalier dublu. Pedalierul tau dublu are BCD de 110 mm, pedalierele triple de 130 mm pe foile mari si 74 sau 92 mm pentru foaia mica. Deci nu, nu se potrivesc, iar cea mai mica foaie pe care o poti pune pe pedalierul actual cu BCD de 110 mm e de 33 de dinti.

 

*BCD = bolt circle diameter, adica diametrul cercului descris de gaurile de fixare ale foilor.

 

De la chainline de 43.5 mm la 47 mm e destul de probabil sa poti trece fara probleme, iar in cel mai rau caz vei putea folosi un schimbator fata de gravel (din gama Shimano GRX de exemplu) sau un schimbator fata de sosea pentru pedalier triplu cu manetele actuale. Pana la 49 saltul e mai mare (5.5 mm in loc de 3.5 mm), si problema principala ramane oricum accesul schimbatorului fata pe foaia mare, care e si mai departe de atat. 


La asta se adauga evident si ce a zis @Traveller, si problema acolo nu e atat saltul intre foi cat faptul ca foaia mica ar fi prea mica, iar lantul ar freca de partea inferioara a custii deraiorului sau chiar de chainstay. Cadrele si schimbatoarele fata ale bicicletelor de sosea nu sunt gandite pentru foi atat de mici. Chiar si foi de < 30 de dinti sunt problematice la cadrele de sosea mai moderne (sa zicem de dupa 2015).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mai gasit asta 46/30 : https://www.bike-discount.de/en/buy/rotor-road-double-chainring-aldhu-3d-q-rings-direct-mount-spidering-691114

 

daca s-ar potrivi ar fi un upgade pt ca e cu vreo 500g mai usor.Nu imi dau seama ce ar mai trebui schimbat,

 

Sau asta cu 3 foi din care dau jos una : https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-tiagra-fc-4703-3x10-speed-crank-50-39-30-887179

La faza cu frecatul de cusca schimbatorului nu m-am gandit cred ca ai dreptate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, paulp said:

 

Ce ai gasit tu se potriveste doar cu angrenajele ROTOR cu spider detasabil. Din ce am dedus, tu ai un pedalier Shimano, deci nici gand sa se potriveasca.

 

4 hours ago, paulp said:

 

Asta e o varianta mai mult decat decenta. Vei avea nevoie si de niste suruburi pentru foi mai scurte (pentru singlespeed) pentru a fixa doar foaia mijlocie, sau de niste saibe de diametrul potrivit pe care sa le montezi pe exterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e bun ?

https://www.dirtbike.ro/bazar/angrenaj-pedalier-shimano-tiagra-450419

 

Are bratele cam scurte de 170.

Pot sa le schimb cu ale mele de 175 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e bun, dar nu ai cum schimba bratele intre pedaliere (ceea ce e valabil pentru toate pedalierele Shimano). Bineinteles, cu exceptia bratului stang, dar aia ar insemna sa ai un brat de 170 si altul de 175.

 

Lungimea bratelor tine si de preferintele personale, eu unul prefer brate de 170 desi am picioare de 89 cm lungime si inaltime de 183 cm. "La manual" scrie ca ar trebui sa am nevoie de brate de 175, dar ma simt mult mai bine pe cele de 170.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor! Sunt nou-nouț, pe aici și nou,intr-ale ciclismului,dar,am devenit brusc,oarecum ,pasionat! Scurt istoric(sper să nu plictisesc),ca să înțelegeți exact esența întrebării de la final:

Am 51 ani,la 12 ani am învățat să merg pe bicicletă, iar de la 14 ani,până la 48 ,nu m -am mai urcat pe bicicletă! Atunci(la 48),brusc, mi-am cumpărat o cursieră (Triban 540) și m -am îndrăgostit iremediabil ,de acest gen de mișcare. În cei aproape 3 ani,am făcut cca 9000 km,cu alte cuvinte,pt bicicliști, sunt un fel de "biciclist de duminică ". Destul de comod și leneș, dar supercompetitiv,când mă pornesc(probabil ați mai întâlnit specia asta ciudată😉).Merg mai mult pe plat,locuind la campie ,dar îmi plac nespus de mult traseele "vălurite".Turele în care mă  simt cel mai bine,sunt de 60-70km,dar tânjesc la cele de 100-120 

Buun! Acum: Triban 540: schimbătoare,pedalier(52/36) și casetă (11-28) - Shimano 105. Cu aceste rapoarte sau combinații, la pante de 9-10%,îmi cam ies plămânii și  se strecoară ceva plumb,în picioare(asta,la niște coline,nu chestii din alea de 2-3km lungime).

Acum ,sfatul pe care îl vreau de la voi este urmatorul:

Ce anume să  schimb,din transmisie(tot pe 105),la un preț  cât mai decent,astfel încât ,să ajung să  fac catararile astea mai ușor?

P.S.: pe plat biciclesc preponderent pe 52/15,52/17 și  52/19 și o medie de cca 30 km/h😪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceeasi bicicleta si am schimbat la ea de curand foaia de 52 cu una de 46, si am vazut ca am inceput sa cobor si in pinioanele de mai jos, urmeaza acuma in primavara sa montez GRX acesta care il am luat de anul trecut si care acuma este pe bicicleta doamnei insa ea pt o perioada nu mai foloseste bicicleta si cum e cam mica pentru mine, il voi monta la mine si voi avea si foia mica de 30 in loc de 36 la care avem acelasi Q factor de 151mm si la chain line doar 3.4mm diferenta si aici cred ca nu e problema, am mers de test eu cu bicicleta doamnei asa 40-50km si a fost ok. Foaia de 46 a fost luata din cauza de buget, aveam amundoi nevoie de biciclete si eu fiind mai rezistent la efort am facut o trecere pt moment pintr-o foaie de 46. 

PS: pedalierul cu care a venit tribanul 540 este un FC-RS500 franele care sunt tekro in rest e 105 spre deosebire de RCR AF105 al domnei care a venit cu full 105 si crankset si frane, eu zic ca merita aceasta trecere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mino cea mai simpla si eficienta solutie e sa inlocuiesti pedalierul cu unul Shimano GRX cu foi 46/30 sau 48/31. Altfel, ma tem ca o caseta mai mare de 11-28 sau 11-30 nu vei putea monta din cauza ca, din ce retin, schimbatorul spate de pe Tribanurile alea are patina scurta. Ai si varianta sa iei un schimbator spate 105 R7000 in versiunea cu cusca lunga si o caseta 11-34, dar parerea mea e ca un amator oricum nu are ce face cu o foaie de 52 nici pe plat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc băieți, mare domni! Ați reținut că  sunt cam nou,așa că  trebuie puțin despicat firul,să  priceapă "moșul " bine😉: Achiziționez Grx-ul 46/30.Astfel,pe cățărări, obțin un raport mai apropiat de 1:1(1,07),față de 1,28, ceea ce înseamnă că depun mai puțin  efort,la aceeași urcare,nu? Dar,pe plat, care or să  fie combinațiile similare cu cele în care eu mă  simțeam cel mai bine? 

Majikstone,am văzut și  îmi scot pălăria, ești tobă cu astea,așa că mie ,profanul,trebuie să  îmi  zici simplu: cu foaia de 46,probabil că  vei merge pe pinionul "x".Dacă  mă  bagi în tabele și  diagrame,o să  mă  uit chiorâș la ele și pe lângă faptul că  sunt novice intr-ale biciclitului, mai trebuie să recunosc că  sunt și  tălâmb,iar asta nu pot acum,chiar de la prima postare!🤣🤣

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"trebuie să  îmi  zici simplu: cu foaia de 46,probabil că  vei merge pe pinionul "x", iar x este 13,15,17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapoartele de 52/19, 52/17 si 52/15 ar fi echivalente cu 46/17, 46/15 si 46/13. Noul tau raport maxim (46/11) ar fi echivalent cu actualul 52/12 sau 52/13 (de fapt ar fi exact intre ele).

 

La polul opus, raportul tau minim actual de 36/28 ar fi echivalent cu 30/23, deci vei castiga 2 rapoarte pentru catarari (30/25 si 30/28). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc din suflet,pt lămuriri! Prin martie,fac schimbarea,apoi,mi-am propus anul ăsta  să  trag tare,poate reușesc, punând mai mulți km,în picioare,să  ajung la o medie de 32-33,pe plat,să îndrăznesc și eu să mă  lipesc de alți  cicliști, la ture,să  nu mai fiu singuratic!

Lanțul o să  vină  scurtat,făcând schimbarea asta,bănuiesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat de lung e actualmente, dar vei sti cand montezi pedalierul - daca face burta pe foaia mica si pinionul mic, nu e ok. Pe de alta parte, daca montezi un pedalier nou, iti recomand sa montezi si un lant nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca depinde mult de lotul prins la Triban 540 eu am pe bicicleta schimbator spate cu patina medie  si poate daca nu ma insel duce caseta cu maxim 32 dinti, cum ajung diseara ii fac o poza, se poate uita si  @Mino sa vada daca la nevoie poate schimba si o caseta de 30 sau chiar 32.

Edited by alexadi
dublasem schimbator patina fara sa imi dau seama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt individul care ,dacă îl pui să  strângă  un șurub, are mari șanse să îl destrângă! Dar,am și  o calitate: învăț f repede Așa că, dacă  îmi ziceți  cum deosebesc un schimbător cu patină scurtă, de unul cu patină medie sau lungă ,mă  conformez și vă  zic.Ocazie cu care, am învățat ceva și știu și  ce fel de schimbător dețin pe bicicleta proprie!🙃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ochiometric e greu sa le distingi, dar schimbatoarele spate de sosea cu patina scurta de la Shimano au indexul -SS la final, iar cele cu patina medie -GS. Ar trebui sa te uiti atent pe corpul schimbatorului, de obicei in spatele lui, pana gasesti textul inscriptionat ca atare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai este o varianta sa masoare distanta intre centrele celor doua rotite ale patinei schimbatorului. distanta este SS de aproximativ 55 mm iar la GS distanta este de aproximativ 85mm

 

 

PS: Degeaba am ajuns acasa ca nu apare nici un GS pe cel de 5800, insa am si seria 7000 iar pe acesta apare pe spate stantat GS. Am verificat si cu ruleta si  cel care este105 seria 7000 scrie pe el GS iar distanta intre centrul gaurile rotitelor la pantina este aproximativ85mm atat am si eu pe cel de la seria  5800.

 

PS2: am gasit si aici de vanzare cele doua patine si au si trecut dimensiunile intre centrele gaurilor, banuiesc ca sunt mai exacte ca ce am masurat eu.

80mm pentru cel cu GS

53mm pentru cel cu SS

Share this post


Link to post
Share on other sites

M am uitat cu maximă strădanie, dar nu am găsit decât 2 litere pe patina mea: PK.Dar,am masurat distanța dintre axele rotițelor și e 85 mm.

Poate n au mai avut bani,francezii mei și  patina mea e făcută în  Pakistan🤣🤣

Oricum,soluția de a înlocui doar pedalierul,în momentul de față, îmi surâde cel mai mult,așa că, îmi  voi face acest cadou,de ziua mea 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.