majikstone

Cursiere vechi si foarte vechi

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Zilele astea am aflat de la un prieten ca este in cluj un service care vinde si cursiere second-hand, vechi (cadre cro-mo, schimbatoare pe cadru), dar puse la punct, pe la preturi de 300-400 RON. As fi tentat sa imi cumpar una din care sa fac un fel de bicicleta de oras, de care sa nu-mi para rau in caz ca mi-e furata. Ma gandeam sa ii pun un flatbar si niste manete de schimbator si de frana ieftine.

Intrebarea mea ar fi la ce sa ma astept. Acum am un MTB hardtail, iar principalul motiv pentru care nu m-as duce zilnic la scoala cu el e sa nu-mi fie furat cum am patit cu "fosta". Dar, trecand peste detaliul asta, ma astept ca acea cursiera "transformata" sa fie mai utila prin oras, fiind mai usoara si mai usor de manipulat. Dar chiar va fi asa? Adica o cursiera veche, cu cadru de cr-mo si piese de cand lumea si pamantul va fi mai usoara decat MTB-ul meu de acum? (care are 13,9 kg) Ar merita investitia?

De precizat ar fi ca chiar nu ma astept sa fie o bicicleta buna dpdv calitativ. Cadrul si furca probabil ca nu vor avea moarte prea curand, insa piesele sunt clar depasite moral.

LE: probabil o sa ma intrebati de ce nu cumpar un city-bike. Nu imi plac city-bike-urile (e o chestiune subiectiva). Pe langa asta, n-o sa o dotez cu aripi / portbagaj / accesorii de genul, pentru ca oricum daca ploua merg cu autobuzul, iar de carat prefer rucsacul.

Deci, rezumand. La ce ar trebui sa ma astept de la o cursiera veche? In afara de eventuale probleme de fiabilitate. Cam cat de grea ar fi, cat de buna in oras (in comparatie cu un MTB hardtail) si, eventual, cat de mult ar putea fi upgradata in viitor (furca sigur va fi pe 1")?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci la nivel de upgrade-uri am inteles ca nu prea are rost... Bugetul meu e cam mic (de-aia m-am si gandit la varianta asta), asa ca probabil nu o sa investesc decat chiar ce e strict necesar (daca se defecteaza ceva).

Ar fi perfect sa pot pune niste cauciucuri apropiate de cele de CX, pentru ca nu toate drumurile sunt grozave si un balonaj mai mare e util in destule situatii.

Ghidonul oricum intentionez sa il schimb (flatbar + niste schimbatoare ieftine pe ghidon + manete de frana ieftine, eventual chiar cele originale daca se pot monta), deci nu e o problema. Nu de alta, dar imi displace ideea de schimbatoare pe cadru, pentru ca eu in general schimb des vitezele, iar de dual-controale n-am bani. Asa ca un flatbar si niste schimbatoare mai ieftine/vechi ar fi un compromis bun.

Mersi de informatii,Trevizes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca dai de ceva interesant pe acolo da si tu un semn de viata prietenesc .

De obicei micile afaceri de genul asta nu prea au expunere pe internet fapt negativ atat pentru ei cat si pentru cumparatori .Mai ales acuma cand revenirea cadrelor clasice de otel se prefigureaza tot mai pregnant .

Toate cele bune

Rares Lazaroiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar fi site-ul: Byke Service

Pe site sunt niste poze, dar le-am dat mail celor de la magazin sa ii intreb de sanatate si mi-au spus ca au si alte modele decat cele de pe site, plus ca pana in 25 aprilie au o reducere de 20% la bicicletele de ocazie. Probabil ca saptamana viitoare sau peste 2 saptamani o sa le fac o vizita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc . deci pana la urma afacerea nu e asa mica :P.

Toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majikstone, îţi sugerez să te grăbeşti că cele bune trec repede. Eu îi cunosc personal pe cei de la Byke Service şi am luat mai multe bicle de acolo. Cred că vei fi mulţumit. Dacă ai noroc poţi găsi la 6-7 milioane o cursieră cu ergopowere, sau pe la 4-5 milioane una echipată cu linie 105 (mai vechi, dar în stare bună), poate chiar pe cadru de aluminiu.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai o sa incerc sa merg saptamana viitoare. Weekendul asta o sa fiu plecat din oras. O sa merg sa vad ce au si dupa aia ma decid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la trekking-uri, insa intai vreau sa vad exact oferta celor de la magazinul respectiv, ca au si trekking-uri second-hand. Pe langa asta, ma gandesc ca poate candva in viitor o sa vreau sa imi fac o cursiera decenta pornind de la asta, cu bani nu foarte multi. Si asa impac si capra si varza.

O sa merg saptamana viitoare pe la magazinul respectiv sa vad ce biciclete au exact. Radu zicea mai jos ca pe la 600 RON as putea gasi una cu ergopowere, iar daca obtin o finantare suplimentara de la FMI (adica parinti), sigur o sa investesc in ea.

In principiu, vreau sa fie o cursiera la origine, pe care momentan o sa o folosesc prin oras pentru deplasarea de zi cu zi, iar mai incolo poate ii voi reatribui statutul de cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi la magazin. Dupa ce am vazut destul de multe modele, am ramas la asta:

Imagine postată

Cadrul e de 58, manetele, pedalierul si schimbatoarele sunt Shimano 600, iar franele Weinmann (cam slabute, dar merg). Bicicleta e bine pusa la punct, are foarte putina rugina in zona butucului pedalier, in rest sunt multumit de ea.

Pret? 320 RON.

Dar in schimb am plans tare de tot cand am gasit la ei un Colnago, full 105, la 400 RON, cu cadru de 56 (teoretic bun, dar cand m-am urcat pe el mi s-a parut prea mic, avea o geometrie un pic diferita) si dupa inca una, nu stiu ce model de cadru, dar cu manete si frane dura-ace, cu cadru de 52 (mult prea mic). Oricum, cea Colnago as fi cumparat-o cu ochii inchisi daca imi era bun cadrul.

Am si tras putin de ea prin oras, merge foarte bine. Trecerea de la MTB la cursiera nu mi s-a parut prea dura, desi mi-a fost frica sa merg prea tare pentru ca nu eram obisnuit cu pozitia.

All in all, sunt multumit de investitie :-/ so far...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! Nu faci si tu o poza cu cea Colnago si o pui pe forum? Poate vrea sa o ia vreun flacau de aici :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... n-am fost inspirat sa fac la magazin.

Si e departe...

Era verde inchis, cadrul chiar impecabil (nu am vazut urme de rugina pe el), nu avea stickere sau alte chestii de genul asta, dar avea stantat pe furca spate Colnago si sigla era stantata pe mufe. Jantele nu am vazut ce marca erau, dar scria pe ele "Made in Italy". Pinioanele erau 6 la numar, pe caseta, insa un sistem de caseta destul de ciudat (nu avea acelasi tip de lockring ca cele actuale).

Ce am mai vazut interesant era un Trek transformat in bicicleta de cicloturism care avea pedalier Biopace. Era 320 RON. Altfel, au tot felul de modele interesante, de toate felurile (city, MTB, cursiere, trekking). Merita vazut magazinul daca sunteti interesati de biciclete second-hand. (site-ul il postez din nou: Byke Service ).

mersi de urare :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa vreo 2 dupamese de mesterit, am reusit sa termin ceea ce mi-am propus, si anume sa transform cursiera veche intr-o bicicleta pentru deplasarea prin oras.

O poza:

Imagine postată

"Transformarea" a insemnat:

- cabluri de frana si de schimbatoar noi

- saboti noi de frana

- flatbar mai vechi scurtat la 50 cm (de la 60)

- manete schimbatoare Revoshift (ce-am gasit mai ieftin :D)

- manete frana gasite prin beci (ceva no-name, dar fiabile)

- sa noua

- pedale noi

- reglat/uns/ajustat

Ca greutate e undeva pe la 11 kg (ghidonul e de otel, nu de aluminiu, si e cam greu), insa sunt foarte multumit de ea. Mai ramane sa o spal bine si e gata de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari, sunteti simpatici tu si cu bita ta ;) Daca nu ma insel e cam acelasi cadru ca si deja celebrul SSP al lui pac? Si mai stiu pe unul prin oras care tot cadru Peugeot din acesta are :)

Sa pun si eu o vorba buna pentru cei de la Byke Service: cu cateva zile in urma un coleg gasise acolo o bita cu cadru GT, furca Rock Shox J3, echipare deore LX, in stare foarte buna in ansamblu, varsta max. 4-5 ani. Acestea din cate stiu de la ei provin din Elvetia, aduc multe la gramada cu camionul. Daca esti pe faza cand vine transportul nou in primele zile poti ciuguli printre niste piese f interesante. Si oamenii sunt abordabili, de bun simt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic vechi... dar vreau sa il readuc la viata deoarece am vazut ca sunt multi oameni pe forum care se gandesc sa investeasca 500-600 RON in biciclete gen Cross Peloton / DHS ****

Dupa 2 luni si ceva de utilizare, bicicleta asta prezentata mai jos se tine pe roti de parca ar fi noua. In afara de schimbatoarele Revoshift (o sa detaliez imediat), n-am avut absolut nici o problema tehnica cu ea si chiar sunt super multumit de investitie. Intre timp am mai facut niste upgrade-uri: cauciucuri noi (cu balonaj ceva mai mare - 32-622), alte schimbatoare (niste tourney din alea simple de tot, cu maneta + buton, foarte simple dar cu siguranta fiabile) si rotite de deraior Tacx cu rulmenti de inox (am gasit in Decathlon in Paris cu 10 euro) - asta ar fi ceva de genul "branza buna in burduf de caine".

Legat de Revoshift-uri... nu stiu daca a fost doar ghinionul meu, dar manetele pe care le-am luat, NOI-NOUTE, au inceput sa... scape. Mecanismele din interior (un inel dintat si niste roti dintate), fiind din plastic, ajung sa se roteasca unele fata de altele, sa scape, iar vitezele nu se mai schimba cum trebuie. Practic, ajunge sa se decaleze pozitia corespunzatoare vitezei x fata de ce e indicat pe "cadran". Am mai avut la o bicicleta mai veche niste Revoshift-uri care au patit exact acelasi lucru. Nu stiu ce sa zic de ele. Ideea e ca am cumparat ceva de genul asta: Manete schimbator Shimano SL-TX50-7 Tourney , schimbatoare care sunt destul de enervante, dar FOARTE fiabile (nu prea are ce sa se strice la ele).

Concluzia: decat sa dati banii pe o bicicleta "noua", facuta de un chinez isteric intr-o hala fara iluminare, mai bine va uitati si voi la o "batranica", care a fost facuta cu maini dibace si, in special, cu cap. Eu am schimbat ce-am schimbat la ea pentru ca am vrut s-o fac mai "de oras", plus ca nu-mi placeau schimbatoarele pe cadru. Dar decat un Cross Peloton cu schimbatoare pe cadru, mai bine asta. Altfel, cand am cumparat bicicleta, era perfect functionala si reglata. Poate e si o chestie de noroc sau de seriozitatea celor de la care am cumparat-o. Dar oricum, nu mai investiti in "biciclete noi de 400-500 RON". Cu alea n-o sa ajungeti nici acasa. Am avut un DHS (pe care pana la urma e bine ca mi l-au furat) si stiu ce inseamna sa-ti pierzi dupamesele regland / schimband / etc. Ceva care a fost facut candva sa fie BUN va ramane BUN si peste 20 de ani.

Edited by majikstone

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am si eu o intrebare ... sunt din pacate necunoscator in acest domeniu al bicicletelor insa vreau sa cumpar cadou pentru cineva o cursiera. mentionez ca se afla exact in situatia ta si anume sunt moment cand in oras nu vrea sa si foloseasca bicileta puternic upgradata deoarece ii e frica sa nu ii fie furata.

intreabrea mea era cum sa rucunosc o cursiera buna, vreau sa ma duc in targ in weekend si sunt convins ca nu o sa recunosc o ofera buna chiar daca o am in fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*cadru - cu cat mai putina rugina, sa nu aiba urme de lovituri / indoiri

*rotile - sa fie bine centrate, de preferat sa fie cu cauciucuri clincher si nu pe baieuri

*sa functioneze cum trebuie toate mecanismele (frane, schimbatoare)

*butucii (de la roti/pedalier) sa nu aiba joc

*de preferat sa fie o marca consacrata (desi nu prea cred ca vei gasi prin targ vreun Colnago)

*daca te pricepi la componente, sa aiba componente dintr-o gama cat mai de top si de preferat sa fie cele originale (adica sa nu fie inlocuite cu cine stie ce chinezarii actuale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut si va rog frumos sa ma asistati si pemine cu cateva lincuri sau magazine unde pot achizitiona o cursiera la 1500-2000 Ron maxim si dotata mediu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ed la bike service-ul asta am deja doua biciclete luate..is foarte multumit de ele :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ultima bicla care am luato (cursiera) are cadru DeRosa din otel...am dat 3milioane pe ea si cand am intrat pe e-bay un cadru ca al meu costa 200 dolari :-??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*cadru - cu cat mai putina rugina, sa nu aiba urme de lovituri / indoiri

*rotile - sa fie bine centrate, de preferat sa fie cu cauciucuri clincher si nu pe baieuri

*sa functioneze cum trebuie toate mecanismele (frane, schimbatoare)

*butucii (de la roti/pedalier) sa nu aiba joc

*de preferat sa fie o marca consacrata (desi nu prea cred ca vei gasi prin targ vreun Colnago)

*daca te pricepi la componente, sa aiba componente dintr-o gama cat mai de top si de preferat sa fie cele originale (adica sa nu fie inlocuite cu cine stie ce chinezarii actuale)

multumesc mult pt sfat o sa merg astazi in targ sa vad ce gasesc. numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din seria "omul gospodar isi face iarna car si vara sanie":

Avand in vedere ca azi am scapat de scoala la 10, m-am gandit sa profit de timpul liber si sa dau o tura pana la Byke Service, in cautarea unor manete de frana cantilever pentru Furia Alba prezentata mai jos. Ajung, imi arata doamna de la casa niste modele de manete (si noi si second), si, in timp ce ma uitam peste manete, imi cad ochii pe o pereche de clesti Dura-Ace negri, tot second-hand, dar intr-o stare exceptionala, la modul la care m-am gandit pentru o fractiune de secunda ca sunt noi de fapt. Iau o pereche de manete Dia-Compe 282, second, cu un aspect nu tocmai grozav, dar ieftine tare (10 RON) si bune, iar apoi fug acasa sa masor clestii vechi ca sa vad daca sunt buni astia Dura-Ace. Vin inapoi siiiii... pentru prima oara in istoria recenta, am si eu noroc :)) se potrivesc perfect. Si au costat incomensurabila suma de 30 RON (perechea). E drept ca sunt destul de vechi, dar calitatea Dura-Ace de atunci e tot calitatea de acum.

Diferenta fata de combinatia de dinainte (manete v-brake ceva mai lungi + clesti Weinmann 500) e cel putin izbitoare. In primul rand, la clestii ceilalti, cand franam, clestele de pe fata se "curba" pe directia de franare. Acum chestia asta nu se mai intampla, clestii noi fiind foarte rigizi. Plus ca si manetele fac diferenta.

Si inca o data ma bucur ca n-am cumparat un DHS Fulgerica :-bd cu banii astia...

nistcaiva poze:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu, clestii nu sunt. Doar manetele. Eu aveam nevoie de niste manete pentru flatbar care sa traga cablu pentru clesti de cursiera. Modul de tragere a cablului la caliper brakes si la cantilever brakes este acelasi. Asa ca am luat o pereche de manete pentru cantilever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt fan cursiere vechi, clasice.

Momentan pedalez pe o Koga Miyata, Exerciser, ceva mai veche asa, nu am gasit modelul in cataloagele online, cred ca e de prin '92. Echipata full shimano 105, inclusiv butucii rotilor cu cercuri Wolber. Merge foarte bine, nu cred ca o bicicleta mai noua si mai 'fancy' sa zic asa ar fi potrivita pentru oras si curse prin imprejurimi.

Mai am acasa la parinti o cursiera ceva mai veche, Cilo pe care nu cred ca as putea sa o vand oricat de uzata ar fi, am pedalat la ea mai bine de 10 ani. Ma gandesc serios sa o reconditionez, am pedale, am lant, am schimbatoare, am manete de frana (mai am nevoie de clesti), am butuci si cercuri dar cercurile trebuiesc centrate, unul din ele are un ou pe care nu am reusit sa il scot, cred ca am nevoie de o presa speciala pentru inox. :D .

Pana in primavara sper sa gasesc un atelier de sablat si inca unul de vopsit electrostatic, daca ies lucrurile asa cum oi vrea v-a fi o bicicleta pe cinste. Veche, clasica, numai buna pentru parada.

M-ar interesa eventula de la acel magazin unele piese vechi dar impecabine, gen clesti de frana, poate ceva cercuri... Din cate am observat saitul nu este completat integral, la unele rubrici nu arata nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.