majikstone

Cursiere vechi si foarte vechi

Recommended Posts

Eu pinioane am asa ceva: http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pinioane/Pinioane_Shimano_MF-TZ21_7_viteze-534.html , se comporta ok. Altceva nu stiu ce ai putea gasi, eventual ceva second-hand in stare buna. Bafta cu aranjatul bicicletei, sa pui niste poze cand e gata. Eventual si cu cea luata de la Cluj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asa m-am gandit sa mesteresc ghidonul. Sa il intorc cum ar veni invers si sa il tai pe la jumatate, la capete pun manetele de frane pe care le am ca functioneaza perfect, atata doar ca or sa ramana cablurile...

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, varianta pe care o propui tu e destul de des folosita, mai ales pe singlespeed-uri. Si pe mine ma batea gandul sa fac asta, dar pana la urma am pus un flatbar si niste coarne mai lungi, drepte, peste care am tras frumos ghidolina si au cam acelasi efect. Atat doar ca eu am pastrat manetele pe flatbar, ca la MTB si am pus si manetele de schimbator acolo. Altfel ideea ta e buna, daca te obisnuiesti cu noua pozitie a manetelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, zic asta pentru ca mi se pare mai cumpacta bicicleta decat Koga, ca am si o Koga miyata, tot de 58 dar parca stau mai intins pe aia decat pa asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari SH-OL ai o bicicleta pe cinste un BIANCHI RECORD CHAMPION DEL MONDO 1986-1987 ,o bijuterie veche dar care straluceste ca un diamant .Si eu am un diamant ca al tau . multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am achizitionat anul trecut o cursiera marca " LE JEUNE". Pe cadru scrie" competizione tubi", are schimbatoare HURET, manete si frane Mafac Racer, butuci( ATOM si MAILLARD),angrenaj( ceva japonez...nu mai stiu exact), 5 pinioane(14-24) pe care scrie cyclo 1972, culoare albastra (prezinta julituri...are abtibildurile originale..destul de jerpelite si ele), jante wobler, cauciucuri destul de vechi Michelin.

Am cautat pe net dar am gasit foarte putine informatii despre aceasta marca. Poate are cineva mai multe informatii.... eventual un catalog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marius.BV -- Putin probabil sa gasesti vre-un catalog, probabil inscriptia de pe cadru este de reclama la cine stie ce club de ciclism, asa are un amic o cursiera pe care scrie Bizzoto dar nicaieri nu am gasit pe net nimic despre marca respectiva, deci clar e ceva bicicleta de club, de curse.

Domnu' Emil -- M-am dat azi cu Bianchi, merge frumos dar nu la fel de frumos ca Koga, se simt jantele si cauciucurile ceva mai groase, si faptul ca sunt Semperit si nu Continental ;) . Azi mi-am facut rost de niste pinioane Regina :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am cumparat si eu o cursiera Gazelle cu tubulatura Reynolds(pe furca spate am vazut inscriptionat mic si Campagnolo in zona unde se prinde deraierul), genti mavic, schimbatoare Suntour(Japan), si frane Modolo Corsa. Eu nu ma prea pricep la modele mai vechi si as vrea sa aflu daca ii ceva de capul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tubulatura reynolds = cadru de calitate. Ce ai vazut tu scris Campagnolo in zona unde se prinde deraiorul spate sunt drop-out-urile, care daca sunt campagnolo iarasi e bine. Deci cadrul e bun.

Legat de piese, depinde cat sunt de vechi, franele daca sunt single-pivot sau dual-pivot... Niste poze n-ar strica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian e superba De Rosa.

Perfect ingrijita echipata Dura-Ace si mai e si albastra culoarea mea preferata pentru o clasica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat au inceput sa apara la vanzare destul de des "cursiere" vechi si mereu apar discutii in contradictoriu privind valoarea si pretul lor (uneori, acelasi ca si la data fabricatiei, acum 30 de ani!) recomand incepatorilor si "nepriceputilor" in negocieri (asa, ca mine :rolleyes: ) sa consulte pagina dedicata de pe marele forum de profil:

http://www.bikeforums.net/forumdisplay.php?273-Classic-and-Vintage-Bicycles-What-s-it-Worth-Appraisals-and-Inquiries

Nu de alta, dar biciclete ieftine/nefiabile/grele/proaste/a la Richbike se faceau si acum 20-30 de ani iar pretul tevilor de calorifer se mentine constant....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

am si eu niste intrebari vizavi de cursiere/semicursierele vechi. Poate s-au mai pus, inca nu am apucat sa citesc tot forumul sa vad iar de gasit am gasit acest topic. Bun...

Sa o iau pe rand: nu radeti va rog daca spun niscaiva prostii ca sunt la inceput.

1. Bicicletele vechi aduse (importate) de prin Austria sau Elvetia mai merita dati banii pe ele. Am vazut preturi de la 200-400 ron si cel mai adesea (vorbesc doar de cursiere) sunt echipate cu weinmann, shimano si sunt unele marcate KTM, Cilo, The Raleigh sau Raleigh etc. Cat de bune mai pot fi ele azi pentru un utilizator fara mari pretentii de alergator pe sosea?

2. Vizavi de aceste biciclete, daca cadrul lor este in buna stare se mai pot upgrada/schimba la ele ceva? Ce anume se poate schimba? Costurile ulterioare ar merita sau mai bine o bicicleta noua?

3. Urmeaza sa vad o cursiera echipata in intregime cu Shimano 600. Mie nu imi spune nimic. E bun, e rau? Banuiesc ca e tehnologie veche dar e fiabila? Mai tine inca cativa anisori?

4. Cand cumperi o bicicleta SH la ce anume sa ma uit cu atentie?

5. Se pot reconditiona (in sensul de curatat, lustruit, polisat etc) elementele nichelate ale cursierelor?

Tot vizavi de bicicletele vechi, detine unchiul meu o Ukraina veche cu piesele originale. LAsand la o parte faptul ca acel cadru e mai greu decat cel al unei cursiere, se poate monta pe acel cadru, alte roti si sisteme de franare si eventual un sistem de schimbare a vitezelor. Adica sa folosesc doar cadrul si sa construiesc eu o bicicleta din componente cumparate noi. Se merita?

Multe intrebari dar sper sa ma lamuriti si pe mine cu cate ceva. Daca aveti si alte sfaturi va rog sa spuneti.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa fie topicul potrivit....

Tocmai mi-am luat o noua veche cursiera, echipata cu linie shimano xr100, de prin ani 90 dupa vorbele Google-ului. Totusi, nu imi pot da seama ce marca este cadrul, pe el scrie MASS Made in Italy pe logo-ul din fata, este din otel si are cablul de frana spate ascuns in cadru, nu are alte actibilde, deci suspectez ca a fost revopsita la viata ei in nuanta ciudata de albastru care este acuma. Stiti ceva de ea?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, felicitari pentru achizitie!

In al doilea rand, problema cadrului. Intrebandu-l pe nenea Google, se pare ca el nu prea stie de existenta bicicletei tale. Se prea poate sa fie o "clonă" de cadru MASI (desi ma indoiesc ca italienii s-ar fi dedat la clonări ale unor biciclete de renume si rebranduirea lor in stilul aparaturii electronice chinezesti). Totusi, fiind italian, exista o sansa destul de mare sa fie dintr-o tubulatură de calitate (Columbus, Reynolds, etc.). Avand in vedere ca nu mai are alte stickere, fapt ce intr-adevar ar dovedi o eventuala revopsire, singurul mod sa incerci sa-ti dai seama de calitatea tubulaturii este o metoda similara cu incercatul pepenilor.

Lovesti usor cu ceva metalic sau chiar cu degetul in tevile principale de la cadru. Daca suna a metal gros, a calorifer, inseamna ca foarte probabil e o tubulatura destul de ordinara. Daca suna a metal subtire, ca un tub de spray gol, atunci e destul de probabil ca e o tubulatura mai de calitate. Nu e o regula generala, doar ca de obicei tubulaturile de calitate aveau pereti mai subtiri decat cele ordinare din cauza ca materialul era mai rezistent per unitatea de masa/volum si permitea folosirea unor tubulaturi mai subtiri decat otelurile mai de proasta calitate.

Altfel, incadrarea in timp a echiparii pe care o are poate sa incadreze destul de bine temporal si anul de fabricatie al cadrului. In cazul asta, si cadrul ar fi de pe la inceputurile anilor 90.

Poate ca niste poze suplimentare n-ar strica. Sau o cautare pe google dupa primele litere/cifre din seria cadrului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marturisesc ca m-am incapatanat vreo 2 ore sa caut prin pozele cu imagini de sigle si head-badge-uri de biciclete si n-am gasit nimic asemanator!

Mai e o metoda,de determinat provenienta tubulaturii: dupa diametrul tijei de sa. Metoda nu e sigura 100%, dar e mai buna decat nimic in cazul cursierele si semicursierelor vechi. La Peugeotul meu s-a verificat!

Sheldon Brown are niste tabele ajutatoare:

http://www.sheldonbrown.com/seatpost-sizes.html

http://sheldonbrown.com/seatpost-sizes-m-z.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, bicicleta asta mi se pare tare ciudata.....Nu prea am gasit nimic despre ea nici eu, si am cautat destul de bine. Cadrul pare din ce in ce mai ciudat:

1. Are schimbator de foi brazed-on.

2. Are cablul de frana spate tras prin top tube.

3. Are tubul de jos (al carui nume imi scapa) mai gros, ceva ce eu nu am prea vazut la biciclete de otel.

4. Rotile sunt spitate ciudat, dar late si pretty.

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Schimbator brazed-on aveau la vremea aia cred doar cadrele de mai buna calitate, nu orice gioarsă. Ceea ce e bine.2. Cablul de frana tras prin top-tube am si eu la Peugeot, nu e chiar atat de iesit din comun.

3. Intr-adevar, cam dubioasa grosimea tubului de jos. Totusi, sudurile arata a otel. Speaking of which, suduri pe cadru de otel, asta inseamna clar ca e "cadru bicicleta - anii '90" (vorba reclamei) si nu mai devreme.

4. Roata fata e spitata radial, cea spate e spitata radial pe partea opusa pinioanelor si cross-3 pe partea cu pinioanele. Se obisnuieste mai nou sa se spiteze asa.

Fa testul cu ciocanitul si masuratorile sugerate de sorin, poate te mai lamuresti putin. Vopseaua pare destul de clar sa fie aplicata ulterior, nu e cea originala.

De curiozitate, cat a costat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi incerca testul cu seat tube-ul cand reusesc sa il scot, momentan am lasat imbusurile la cineva, trebuie sa le primesc inapoi.

Tot cadrul e de otel, sigur. E zgariata destul de mult si nu cred ca aluminiul stie sa rugineasca chiar asa. :D

Despre pret ai PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca nu am subler, si din experienta mea cu tije, e gravat sau vopsit undeva pe ea, de obicei spre capat. :D Incerc sa o masor altfel intre timp. :)

Later edit: Nu imi dau seama daca suna ca o teava de calorifer sau un tub de spray, nu am ureche muzicala. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.