gabone

Ce mancati inainte de antrenament sau tura?

Recommended Posts

Cred ca am mai spus ca joi am plecat la ~ 13.00 din Moreni si am ajuns la Bucuresti la 16.30 via Targoviste (mai precis Ochiuri) 100 km, drum care incepe cu o catarare de vreo 3km care cel putin pentru mine e una criminala, iar pe drum a fost destul vant. am oprit o singura data pe langa Crangasi (e o comuna pina in Racari) si am luat un croissant si citeva felii de cascaval dintr-un mini-market "de tara", doar pentru nu am gasit banane. Bidonul de apa nu a fost golit pina la Bucuresti.

Eu am observat ca daca faci pauze prea lungi si incepi cu ospete si dai pe gat un litru de apa ... te-ai "taiat", de abia te mai urnesti.

Edited by Trevizes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isotonic praf, din care-mi fac un bidon la fiecare tură. Isostar, sau ce găsesc. Momentan am ceva cu gust de gref, chiar interesant.

Batoane de cereale, vitalis sau fitness, sau batoane de susan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de un antrenament de 130 km am zis sa maninc ceva usor , ca asa se recomanda pe aici : 3 oua ochiuri , jumatate de paine mare de cartofi , un cozonac , doua sticle de Powerade . Pe drum am mai bagat 6 batoane de cereale , 5 pasta de fructe , 4 de marzipan , apa si Powerade de voie . M-am simtit cam nehranit si umflat de atitea lichide

Daca ai "200 kg" spune pt ca induci lumea in eroare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam multa mancare :-J Eu am bagat azi la 100 de km 3 felii de paine , vreo 100 de grame branza telemea+10 felii salam sibiu(asta la micul dejun), si pe drum 1 croissant , 2 *salam de biscuiti si 2 bidoane de apa si m-am simtit super bine(si s-a mers dintr-o bucata-alti baieti nu au mancat nimic pe drum) Acum nu exista o formula pentru fiecare. In plus , conteaza si gabaritul fiecaruia .

Si Rotax , grija mare daca te lasi de antrenamente. Stiu multe cazuri care intr-un an au pus pe ei inca cel putin 10 kg din aceasta cauza(s-au obisnuit sa manance mult si le-a ramas bunul obicei si dupa ce s-au oprit din antrenamente).

am pus eu 20 intr-un an, insa la 2 ani dupa ce m-am oprit, dar deja au mai ramas vreo 7 din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda; si iara o dam pe prafuri [-O<:-J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prafurile nu sunt mancare.Era vorba de mancare traditionala.

Eu am un consum de 4 mici la 100 de km,dar rezervorul este ptr 500 de km.:-bd>- .Serios vorbind micii nu au ce cauta in alimentatie inainte de tura.Sunt atat de greu de digerat incat o sa faci pauze ptr fiecare garait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptr 100 de km pe sosea in conditii normale (3hjumate sa zicem),inafara de un bidon cu ceai indulcit cu ceva, chiar nu ai nevoie de ceva suplimentar fata de ceea ce mananci :)

Si io as zice tot asa, dar noi suntem mici si "solizi"; cu astia numa' piele si os ce facem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca daca bei bere,alcoolul din ea nu reprezinta o problema,la efort fizic mai ales alcoolul isi dimiueaza efectele si este eliminat mult mai repede prin trasnpiratie + berea nu are o concentratie de alcool prea mare cam 5-7% alcool

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca daca bei bere,alcoolul din ea nu reprezinta o problema,la efort fizic mai ales alcoolul isi dimiueaza efectele si este eliminat mult mai repede prin trasnpiratie + berea nu are o concentratie de alcool prea mare cam 5-7% alcool

Nu nu, berea dauneaza grav, cel putin la mine. Am baut acum 2 zile vreo 3 beri, ma urc pe bicicleta si dupa 5km gafaiam, terminasem 600 ml de apa si abia mai dadeam la pedale.

Eu mai am o problema, de 3 saptamani de cand am bicicleta, am pus 4kg pe mine, mananc la fel, cam fac foamea pe bicicleta, ca uit tot timpul sa-mi iau ceva dupa mine, oricum turele mele sunt destul de mici, 40km cu pauza:P si nu rabd mult. Precizez ca am 64 kg si 172cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu bag oua cu sunca si rosi plus ceva cas si o cafea, pe drum mai pun doua sanvisuri cu sunca si cas si ceva batoane proteice redis Energic R care au creatina, taurina, glutamina si lecitina, foarte energizante si doar 2 lei bucata, dar beau foarte multe lichide, apa sau ceai, plec cu minim 2 litri la mine dar mai iau macar un litru de pe drum, anul asta am inceput de la 90 de kg si am ajuns la 82 de kg :D, cam asta a fost la ultima tura de peste 100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de tura cu 2 h , mancare (gatita) iar acum vara salate de cruditati cat cuprinde , cateva fructe (banane , grepfruit , kiwi) dupa aia somn pana la plecare . Nu ma indop cu apa inainte ca nu are rost ... daca nu o folosesti o scoti afara oricum . Pe traseu , apa plata , o doza de cola (330ml) dupa 100 si ceva de km face minuni (cel putin la mine) la capitolul mancare pe drum eu bag care un Mars / Snickers / Twix (ce gasesc) . Mancare gatita pe drum nu mananc ca o scot afara (pe unde am bagato) . Alimentatia fiecare trebuie sa o "ghiceasca" dupa organismul propriu , dar treaba cu 2h trebuie respectata sa nu existe probleme.

PS : fara prafuri si alte treburi

Share this post


Link to post
Share on other sites

de curand am inceput sa-mi prepar o bautura energizanta foarte simplu.

1l apa, un plic Prolyte (3,4 Ron) si 50-70g de praf de carbohidrati, cumparat de la magazin suplimente sportive cu 40 lei la 1600g, deci f ieftin. mi se pare excelent, ieftin si usor de preparat. am facut asta pentru a evita sa beau gatorade sau alte bullshituri scumpe si cumplit de proaste la nivel compozitional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de curand am inceput sa-mi prepar o bautura energizanta foarte simplu.

1l apa, un plic Prolyte (3,4 Ron) si 50-70g de praf de carbohidrati, cumparat de la magazin suplimente sportive cu 40 lei la 1600g, deci f ieftin. mi se pare excelent, ieftin si usor de preparat. am facut asta pentru a evita sa beau gatorade sau alte bullshituri scumpe si cumplit de proaste la nivel compozitional.

Din pacate, sarurile de hidratare orala Prolyte au un gust naspa (ca e sarat amestecat cu dulce, plus amarui de la clorura de potasiu).

1 litru de ceai indulcit sau doar apa in care ai stors o juma' de lamaie e ok.

La Prima Evadare am mancat dimineata 4 felii de paine cu unt.

In timpul cursei - 2 banane + 1 baton de ciocolata Ideal Bar, la sfarsit 3 sandvisuri cu peste (ca n-am mai prins pastele :)) ).

Adica tre sa-ti cunosti nitel propriul metabolism si sa mananci normal, conform cu parametri lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest am44

ce mananc inainte de tura? jar mananc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

prolyte naspa?!!?

mie imi place chiar...o sa incerc sa pun niste vitamina C in el sa vad daca schimba gustul un pic, iti spun cum e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti decat sa bagati toate chimicalele in voi mai bine consumati naturist . Sunt destule retete , oricum fara antrenament nu va salveaza nici un prafulet chiar administrat si intravenos :)

Eu la ture mai lungi storc o lamaie in bidon si o indulcesc cu miere , nasol este cand se termina si nu am cum sa prepar din nou :-<

Share this post


Link to post
Share on other sites

am senzatia ca nu intelegi despre ce e vorba.

nu ar fi rau sa iei o pauza de pedalat si sa citesti ceva, nu-ti face rau, mia afli una alta si cine stie, te poate ajuta. daca aveai alta varsta nu-ti replicam, insa consider ca ai toate sansele sa depasesti faza asta, sincer.

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare om e unic, fiecare cu metabolismul lui.

Unele masini consuma 3-4 litri la 100km, altele 15 sau mai mult.

Cu acelasi regim alimentar unii oameni se ingrasa, altii slabesc.

Nu conteaza ce mananci, atat timp cat te simti bine si plin de energie.

Ca sa fiu On Topic, eu mananc orice gasesc, exceptand carne.

LiveForCycling - I like the way you thinking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal ca ai dreptate, nevoile sunt complet diferite.

decizia de a nu manca nici un fel de carne nu o comentez, sper ca stii despre ce e vorba.

si fac o rectificare: eu ziceam de o bautura pe care o consum IN TIMPUL pedalarii, ca poate nu am fost clar, si are rol de rehidratare si reenergizare in principal.

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inteles , dar nu pot sa imi imaginez cum un lucru facut praf si bagat in plic poate fi mai sanatos decat "the real thing" .

Am incercat si eu tot felul de lucruri dar sincer nu am observat nici o diferenta si decat sa bag "tabelul mendeleev" in mine mai bine bag cate o limonada , banane . Colegu meu de pedala Scorpion(de Constanta) baga rosii in el asta vara cu castraveti de rupea si tragea cate 180km "ca popa"

"nu ar fi rau sa iei o pauza de pedalat si sa citesti ceva, nu-ti face rau, mia afli una alta si cine stie, te poate ajuta. daca aveai alta varsta nu-ti replicam, insa consider ca ai toate sansele sa depasesti faza asta, sincer.

numai bine"

Daca fac pauza pierd antrenamentul (deocamdata sunt ciclist ... velosof este altcineva) , daca tu crezi ca sunt tanar si fara experienta (sa nu zic altceva) este parerea ta ... nu pot decat sa te invit la o tura si poate ma luminezi si pe mine din experienta ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest am44

mei live, eu daca bag o felie de castravete in mine, indiferent de conjunctura (adica nu neaparat inainte de biking), simt ca m.o.r. ...nu am nici o problema deosebita cu stomacul, dar pur si simplu nu suport castravetele:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt destule retete , oricum fara antrenament nu va salveaza nici un prafulet chiar administrat si intravenos :)

Aia e ! Ai cam zis-o... =D>

Share this post


Link to post
Share on other sites

mei live, eu daca bag o felie de castravete in mine, indiferent de conjunctura (adica nu neaparat inainte de biking), simt ca m.o.r. ...nu am nici o problema deosebita cu stomacul, dar pur si simplu nu suport castravetele:D

Nici eu nu suport dar am vrut sa arat ca sunt si oameni care pot parcurge mai multi km cu legume (alimentatie mai ciudata) , avem si ciclisti vegetarieni in Constanta si vreau sa spun ca merg exceptional ... deci se poate si fara carne . Acum nu vreau sa spun ca este mai bine ori mai rau , doar ca sunt destule optiuni . Nu incepeti sa aruncati cu pietre ca mi-am dat si eu parerea , daca voi va simtiti bine cu batoane proteice si alte amestecuri pentru hidratare este treaba voastra . Am vazut si eu prin tururi ca folosesc tot felul de geluri , batoane , in apa nu stiu daca au ceva presupun ca da ... dar acei "oameni" trag acolo pana la limita si au nevoie de orice proteina ori farama de energie , noi (presupun ca nu sunteti toti legitimati) care mergem la nivel de amatori nu are rost sa ne indopam cu tot felul de lucruri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now