gabone

Ce mancati inainte de antrenament sau tura?

Recommended Posts

Acele lucruri sunt doar alimente reduse la esenta .. pot spune "lipsite de personalitate" ;))

Fiziologic vorbind, nu-i rea nicio varianta, atat timp cat satisface necesarul nutritiv al organismului. Care difera de la om la om.

Psihologic.. cum se simte fiecare mai bine. Uite, daca e sa imi dau cu parerea , imi plac atat alimentele naturale, dar mai am momente in care ma amuz (chiar asa) bagand pe gat chestii cu aspect cat mai industrial posibil.

Dar e fix parerea mea si depinde pe ce parte ma trezesc, sa spun asa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

va rog sa luati in considerare ca acele prafuri de care vorbiti sunt pur si simplu alimente...sunt mai naturale si mai sanatoase decat orice va imaginati voi ca mancati "sanatos". discutii au fost si pe aici referitor la asta, cat de naturala este mancarea pe care o bagam in noi.

la un drum insa conteaza atat rapiditatea cat si eficienta, asa ca dupa umila mea parere, prafurile pot fi extrem de utile pe un traseu, mai ales in a doua parte a lui.

stiu ca nu e usor de acceptat asa ceva, insa nu ne strica deloc acest schimb de idei sper.

aceste lucruri ar trebui aflate de la antrenorii pe care ii aveti la diferite cluburi, si nicidecum de pe un forum ai iubitorilor de pedale. scopul meu nu e nicidecum sa va conving sa va alimentati intr-un fel sau altul, nici nu fac reclama la ceva de genul asta - ar fi culmea, sa nu fiu inteles gresit !- insa va pot expune pur si simplu un punct de vedere.

daca pt un amator ca mine sau ca 80% de pe forumul asta conteaza pana la urma prea putin ce mananca, probabil pt cei care doresc un pic mai mult de la acest sport a neglija nutritia reprezinta amatorism pur.

numai bine din nou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba cu batoanele si alte suplimente nutritive, nu e deloc rea daca sti ce si cat sa consumi, ele contin direct vitaminele si mineralele de care organismul are nevoie doar ca in forma concentrata, la drum sunt mult mai usoare decat mancarea deoarece organismul mu se mai streseaza cu digestia si extragerea nutrientilor de care ai tu nevoie din alimente, lucru care in sine consuma resurse si incetineste organismul semnificativ cand tu de fapt ai nevoie sa mergi mai departe, dar organismul are alta treaba, ani de zile am luat zeci de suplimente in principiu pentru sala, si recuperarea dupa efort e mult mai rapida cu suplimente mai ales daca participi la competitii, nu e cazul pentru cei care e doar un hobby, dar o spirulina, propolis sau ginseng poate consuma oricine, ca fapt divers trageti o geana pe getfit.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti decat sa bagati toate chimicalele in voi mai bine consumati naturist .

Pe traseu , apa plata , o doza de cola (330ml) dupa 100 si ceva de km face minuni (cel putin la mine) la capitolul mancare pe drum eu bag care un Mars / Snickers / Twix (ce gasesc) .

Pot sa ma sparg de ras? #-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

de baut beau apa + prafuri cu electroliti(in special k, mg si na,pt ca astea le pierdem cand transpiram)

pe drum nuci biscuiti si miere sunt fabuloase,fac minuni in combinatia asta dar dc le mananci si nu faci efort faci suta de kile fara prea mare efort,deci atentie!!

mai derivez cu batoane gen snickers twix sau batoane proteice dar ce am scris mai sus e sfant!

dc stam sa ne gandim nici nu sunt asa scumpe :nuci cred ca are toata lumea pe la tara(20 ron/kg),biscuiti 3-4 ron, miere 20 ron /borcan. si nu va ganditi ca mananc un kg de nuci sau un borcan de miere o data.

daca sunteti endomorfi adica genul de om solid prin structura care asimileaza repede orice nu mancati ce am scris eu ca rupeti bicla, eu sunt ectomorf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma vorbind serios, daca inlocuiti Twix-ul cu un baton de musli cu ciocolata sau si mai bine cu un baton nutritiv natural pe baza de cereale, miere, alune si cacao naturala (de ex. Redis Nutribar sau chiar cele de la Corny) si in loc de Cola sau alte mizerii beti o bautura izotonica, ce contine toate sarurile necesare functionarii organismului pierdute prin transpiratie (de ex. Isostar, Gatorade sau Powerade) nu poate decat sa fie benefic performantei. In plus, toate acestea contin o cantitate minima posibil de aditivi alimentari, spre deosebire de Cola care e bazata pe acid fosforic, iar de Snickers nu mai zic... Daca va place Cola, incercati Red Bull Cola, care e conceputa cu minimum posibil de aditivi nocivi (n-are nici o legatura cu Red Bull normal).

Daca nu e cazul de performanta (nu e un concurs sau un antrenament mai special), fructe (banane in special) si apa ar trebui sa fie de ajuns.

Eu zic ca totul trebuie dublat de un regim alimentar corect in viata, bazat pe principii nutritive corecte. Ce inseamna asta e o problema larga si mult discutata si fiecare are libertatea sa aleaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu credeam ca am ajuns la stadiul in care o sa ma intereseze nutritia.

cele mai bune metode incercate de mine: concentratele proteice si carbo-loading. Concentratele sunt scumpe, se termina repede, "efecte" reversibile dar sunt eficiente, bune la gust si rapide. Carbo-loading implica multa vreme petrecuta in bucatarie, te poti plictisi mancand, nu prea sunt consistente mancarurile obtinute, implica un program si o documentare temeinica, dar merita, nu te lasa la greu, iar ceea ce pui pe muschiulet nu se da jos cu una, cu doua. Personal recomand carbo-loading fiindca este "ficat and stomac-friendly".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca dupa...pastele si alte fainoase sunt foarte grele si "atarna" in stomac. Dupa tura mi se pare mai logic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se recomanda inainte (in special integrale) fiind carbohidrati cu absorbtie lenta si care elibereaza "energia" treptat. Dar daca le combini cu branza, smantana, oua, carne nu ai castigat nimic, organismul tau fiind ocupat si stresat cu digestia.

P.S. Fostul antrenor neozeelandez al nationalei Romaniei de rugby a avut mari "meciuri" cu federatia si jucatorii pentru impunerea fasolei (carbohidrat) la micul dejun. Ai nostri erau obisnuiti cu omlete, fripturi, cartofi prajiti. In Noua Zeelanda, toti jucatorii de rugby maninca fasole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasolea are si un aport marit de proteine,ceea ce ptr culturistii de la rugby e important.

Este ca si cand ai manca cartofi cu carne,toate intruna: fasolea.Tragi apoi niste bacsini de-ti ucizi adversarii.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care e treaba cu pastele ? Se recomanda sa se manance inainte de o tura sau dupa ?

Inainte de tura cu 3 ore sau minim 1 ora. In aceiasi categorie intra orezul, grisul, arpacasul, pastele fainoase si painea. Daca aveti cateva kilograme in plus nu este recomandat sa le combinati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasolea are si un aport marit de proteine,ceea ce ptr culturistii de la rugby e important.:((

Iar neozeelandezii par si mai supli, inclusiv cei din pachetul de inaintare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasolea are si un aport marit de proteine,ceea ce ptr culturistii de la rugby e important.

Este ca si cand ai manca cartofi cu carne,toate intruna: fasolea.Tragi apoi niste bacsini de-ti ucizi adversarii.:D

http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/24.gif =))

Da, asta asa este mai ales daca ai pe cineva care "te calca",pe urme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles,inainte de tura ,cu 1-3 ore paste. Dar dupa? La concursuri am citit ca se face "pasta party" dupa. Ajuta la ceva si consumul la sfarsitul turei? E necesar sa fie consumate si dupa o tura solicitanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles,inainte de tura ,cu 1-3 ore paste. Dar dupa? La concursuri am citit ca se face "pasta party" dupa. Ajuta la ceva si consumul la sfarsitul turei? E necesar sa fie consumate si dupa o tura solicitanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cateva randuri incerc sa fac un rezumat la alimentatia pe care un sportiv trebuie sa o aibe.

carnea (pasare, peste)

pastele fainoase

legumele (fierte, isi pastreaza vitaminele si se digera usor)

oua, branza, cascaval

cereale integrale

etc

acestea ar fi de consumat cu cel putin 2 ore inainte de o tura

imediat inainte de tura:

banane

batoane de cereale

etc

in timpul turei

sandwichuri (paine, branza topita, salam uscat)

batoane de cereale

fructe confiate

banane

etc

dupa tura se mananca dupa cel putin 30 minute

in timpul acesta, te schimbi, te speli, etc

ce ar trebui evitat

inainte de culcare, laptele, pentru ca fermenteaza si produce gaze

in timpul turei, fructele citrice, pentru ca accentueaza senzatia de foame si produce acid.

sa nu te hidratezi, pur si simplu te ucide.

si altele...

In mod normal un sportiv ar trebui sa aibe o astfel de alimentatie zilnic, pe langa mancarea de zi cu zi pe care o serveste.

Acestea sunt doar cateva, care iti ofera un aport de energie pe care il consumi in tura.

De regula in alimentatie trebuie incluse si suplimentele nutritive, care vor completa si vor intari nutritia.

Pentru suplimente, pe luna, ai avea nevoie de un buget de aproximativ 200lei, deci alimentatia nu numai ca joaca un rol vital pentru un sportiv, dar necesita si o oarecare documentatie si un numit buget.

In general sporturile de anduranta sunt costisitoare, tocmai din acest motiv, ALIMENTATIA

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cateva randuri incerc sa fac un rezumat la alimentatia pe care un sportiv trebuie sa o aibe.

carnea (pasare, peste)

pastele fainoase

legumele (fierte, isi pastreaza vitaminele si se digera usor)

oua, branza, cascaval

cereale integrale

etc

acestea ar fi de consumat cu cel putin 2 ore inainte de o tura

imediat inainte de tura:

banane

batoane de cereale

etc

in timpul turei

sandwichuri (paine, branza topita, salam uscat)

batoane de cereale

fructe confiate

banane

etc

dupa tura se mananca dupa cel putin 30 minute

in timpul acesta, te schimbi, te speli, etc

ce ar trebui evitat

inainte de culcare, laptele, pentru ca fermenteaza si produce gaze

in timpul turei, fructele citrice, pentru ca accentueaza senzatia de foame si produce acid.

sa nu te hidratezi, pur si simplu te ucide.

si altele...

In mod normal un sportiv ar trebui sa aibe o astfel de alimentatie zilnic, pe langa mancarea de zi cu zi pe care o serveste.

Acestea sunt doar cateva, care iti ofera un aport de energie pe care il consumi in tura.

De regula in alimentatie trebuie incluse si suplimentele nutritive, care vor completa si vor intari nutritia.

Pentru suplimente, pe luna, ai avea nevoie de un buget de aproximativ 200lei, deci alimentatia nu numai ca joaca un rol vital pentru un sportiv, dar necesita si o oarecare documentatie si un numit buget.

In general sporturile de anduranta sunt costisitoare, tocmai din acest motiv, ALIMENTATIA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar dupa?

dupa tura ai 2 ore sa bagi 100gr carbohidrati in tine (cam 150gr paste/orez/gris) pentru ca atunci stocurile se refac mult mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar dupa?

dupa tura ai 2 ore sa bagi 100gr carbohidrati in tine (cam 150gr paste/orez/gris) pentru ca atunci stocurile se refac mult mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa mananc in stilul asta 2-3 saptamani sa vad cum ma simt si daca e vreo schimbare in bine a "performantelor" mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa mananc in stilul asta 2-3 saptamani sa vad cum ma simt si daca e vreo schimbare in bine a "performantelor" mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now