Recommended Posts

Hai noroc la toata lumea.


O tura cu caiacul in Delta o avea in plan de mult timp, insa pana acum doi ani eram speriat de faptul ca ma pot rataci prin labirintul de canale al Deltei si dezinformat in sensul ca imi trebuie vreun super GPS ca sa ma pot descurca.
Insa in mai 2019 am mers cu o barca cu motor intre Sulina si Chilia Veche, ocazie cu care am vazut ca [cel putin pe bucata asta] nu exista niciun labirint de canale pe care te poti rataci iar pentru orientare, Google Maps, varinata satelit, este suficienta.


Planul era sa fac tura asta anul trecut in septembrie, insa din cauze de pandemie si alte probleme personale a fost nevoie sa aman tura. 
Insa anul asta a mers totul bine, am inceput in forta iesirele cu caiacul, am reusit sa fac si o iesire de 20 de km [canalul Lacul Manastirea - Dunare] pentru ca asta era distanta pe care trebuia sa o vaslesc zilnic in Delta.


Pentru o tura cu caiacul in Delta este necesara o oarecare oraganizare prealabila, lucru care nu este necesar la turele cu bicicleta sau cu motocicleta. Insa, am avut o supriza foarte placuta, in sensul ca totul s-a rezolvat rapid si mai ales online. Ca doar traim in era digitala.


Prima problema: transportul caiacul pe vasele Navrom Delta. Rezolvat aproapte instantaneu [ma rog, in 30 de minute] prin e-mail.

 

image.png.562163167a4c93f7b9355a92378b3712.png


A doua problema: biletele pentru mine, pe bucatile Tulcea - Sulina si Periprava - Tulcea. Rezolvat imediat, online.

 

image.png.937aa998343fef8ffc4abdf449a13f1a.png


A se observa faptul ca, pentru bilete online, Navrom Delta folosete platfoma unui vanzator de bilete de spectacole.


A treia problema: permisele de acces, pentru mine si pentru caiac, in Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Rezolvat imediat, online.

 

image.png.1c4ac35901bb8753aa8fe5822070cc54.png

 

image.png.466a71d39a69c2c4b774d34a4096676c.png


Ca nu m-a intreabat nimeni de ele conteaza mai putin.


A patra problema: obtinerea avizului din partea Politie de Frontiera. Rezolvata online, de pe o zi pe alta.

image.png.6423673c08356f3cf5fbfd74882d977f.png


In cazul asta am mers pe ideea ca pescuitul prespune in primul rand accesul in zona de frontiera. Ca undita n-am avut.


M-a amuzat faptul ca Politia de Frontiera precizeaza clar ca este inutila raspunderea la un mesaj generat automat.

 

image.png.7b2c6bb0d96290b9c9ad6a444d885529.png


Nici de avizul asta nu m-a intrebat nimeni la Periprava. 


Asadar, cam astea au fost problemele organizatorice rezolvate online.

 

Miercuri, 19.05.2021


La ora 06:50 am taiat-o spre Tulcea.

 

image.png.b347af959e790f776ada8e7d99e5724f.png


Drumul [A2 - A4 - DN 22] a decurs fara probleme, 4 ore si 20 de minute pana la intrarea in Tulcea.
In parcarea de la Casa Sindicatelor era disponibil un singur loc de parcare. Nu vreau sa ma gandesc care este situatia in plin sezon turistic. Daca exista sugestii de parcare in Tulcea, nu ezitati.


Plata parcarii [6 Lei pe zi]se face la aparatul automat.

 

image.png.4e155a3bc0e15a68be856657da8d5245.png


Initial nu am inteles de ce bonul era valabil pana luni, 24.05.2021. Apoi, la plecare m-am lamurit, duminica parcarea este gratis.
 

image.png.76d6bdd1dfdaa03ef9847cd0171ddd78.png

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a II-a


O alta problema pe care trebuia sa o rezolv era cea a transportului caiacului pe uscat.
Cateva sute de metri pot merge cu caiacul pe umar, insa la tura asta avea de mers mult mai mult de cateva sute de metri pe uscat, intre parcare si debarcaderul din Tulcea, apoi catre pensiunile din Sulina si Periprava [la Letea pensiunea era chiar pe malul canalului]. Plus ca mai aveam de carat un sac de rafie in care aveam toate bagajele, plus padela. Asadar, caratul caiacului pe umar nu era o solutie.


Alt aspect pe care trebuia sa-l iau in considerare era acela ca sistemul de transport trebuia carat cu caiacul, de preferat in interior. Altfel, pe de o parte ar fi trebuit sa fac tot felul de scamatorii ca sa pot lega sistemul de transport pe caiac iar pe de alta parte, odata pus pe caiac in exterior, ar fi crescut expunerea la vant.
M-am tot uitat pe Internet si in special pe Youtube si pana la urma am gasit ceva pe gustul meu, pe principiul sovietic "simplu si eficient" si in ideea "cu cat este mai complicat, cu atat de strica mai repede".


Rezultatul final.

 

image.png.60c4d97f2aa49c0362517c0931dff615.png

 

image.png.44c000659894e27807f898dd4a792bc0.png

 

image.png.08515c5c69c607b579f44cec4840363b.png


Rotile sunt de bicicleta de copii, varianta fara pedale. Diametru exterior 25 cm iar cel al axului undeva pe la 3 cm. Cumparate online de la Dechatlon, 35 Lei bucata.

 

image.png.3b03d6131792aaaf4718a83fb82f9e26.png


In plus, au avantajul ca acel material alb [nu pare a fi cauciuc] este mai moale si mai maleabil, adica asigura o minima suspensie.


Axul este o coada de grebla, cumparata de la Dedeman [9,71 Lei]. Inainte de asta am incercat cu coada de la matura si cu o teava de PPR, ambele nesatisfacatoare. Coada de grebla intra la fix pe axul rotii de la Dechatlon, dupa ce am slefuit putin interiorul [avea niste striatii de plastic]. Apoi, dupa ce am taiat-o la o lungime masurata pe exteriorul caiacului, spre surpriza mea, am constatat ca coada de grebla intra la fix in interior, fara sa se miste, intre baza scaunului si peretele din spate al caiacului.


Dupa cum banuiam, lemnul nu se impaca bine cu apa. Detalii cand ajung cu povestea la Periprava.


Chinga fixa care face legatura intre coada de grebla si caiac este una dintre chingile de transport ale caiacului pe masina.


Chinga elastica [cea rosie] este de la bicicleta, o folosesc in turele mai lungi pentru prins diverse lucruri pe portbagajul spate, cum ar fi sticla de apa.


Pentru o separare intre roata si chinga / capatul cozii de grebla, aveam nevoie de niste saibe. Cum nu am gasit asa ceva, le-am confectionat singur din teava de plastic de canalizare taiata pe lungime apoi incalzita pe aragaz pentru a face trecerea de la rotund la plat. Gaura din interiorul placii de plastic: mai multe gauri date cu spiralul de lemn pe conturul cercului, apoi uniformizat cu sficul [tot de la bicicleta].


Rezultatul final.

 

image.png.6d7727ed02b382acb08433c5451aec64.png

 

image.png.b0b81fbf4b6e9fa4fa7bc7bd68c788c1.png


Estetic nu arata prea bine insa indeplineste bine rolul de saiba.


Capetele cozii de grebla sunt asigurate cu doua curele de raptrapa, tot de la bicicleta.


Tot sistemul de carat caiacul pe uscat, odata dezmembrat, incape la fix in interiorul caiacului, in partea din spate. Parca nemtii au proiectat caiacul in baza diametrului exterior al rotilor de la Dechatlon.


Montarea / demontarea sistemului de transport pe uscat dureaza sub un minut. Iar pretul final a fost de 87 Lei [70 Lei rotile, 10 Lei coada de grebla si 7 Lei teava din care am facut sainele]. Restul componentelor le aveam deja.


Transportul pe uscat, pe falezele din Tulcea si Sulina a mers brici, aproape ca nu am simti ca trag caiacul dupa mine [in care mai erau bagajele intr-un sac de rafie si padela].


Per total sunt foarte multumit de tigania pe care am facut-o. Daca exista sugestii de imbunatatire, va rog sa nu ezitati.
 

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a III-a


Marcarea pe debarcader a plecarii fiecarui vapor.

 

image.png.18ed0f19c378496281518169ecf9d70c.png


Caiacul si bagajle le-am lasat pe baza pasarelei de acces pe debarcader, am ochit-o pe o doamna cu o camasa de marinar [avea niste trese pe umar] pe care am abordat-o precum ii abordez pe nasii din tren atunci cand nu exista vagoane cu locuri pe biciclete "Buna ziua. Va rog, am si io un caiac pentru Sulina". Iar reactia doamnei a fost directa si la obiect "Pai aduceti-l".


Am multumit pentru disponibilitate, prima data am dus la vapor sacul de rafie si padela, apoi m-am intorsc cu caiacul pe umar, pe care mi s-a indicat sa-l pun pe botul vaporului, unde a stat foarte bine.

 

image.png.770428a3ecdaff6f0552aa637f254a5a.png

 

image.png.6c57516683f9463e2a84ea5122eb166a.png


Biletul pentru caiac. [33 Lei comparativ cu 46 Lei pentru mine].

 

image.png.3411649e2eea67e63102ad8ca266c885.png


Lucrarile serioase care se fac pe faleza Tulcei.

 

image.png.bd965c5d33391b854285d71a70f7aa83.png

 

image.png.b11dae9621eb17a0acfd4e1fed9750ae.png

 

image.png.d0111b6745e971beeb28de815932973f.png

 

image.png.bb83ccc2d821deb6053cfa52584a8bd1.png


La ora 13:30 fix vaporul [Banat] s-a despins de tarm, directia Sulina.


Catamaranul [nava semi rapida] care mergea [in ziua respectiva] la Sfantu Gheorghe.

 

image.png.3c665b08f64a5b30f4fc080d4840f1c1.png


Desi este identic cu "Cedeaza trecere" semnul de mai jos este "Semnal de la malul drept care balizează puncte periculoase"

 

image.png.54bb0f6ccedb7e3aeab323833ff31b34.png


"Semnalul costier care indică punctele periculoase de la malul drept, este un semnal auxiliar, care marchează orice lucrare care pătrunde în albie (dig, epiu etc); el poate servi de asemenea la balizarea punctelor proeminente submersibile în perioada apelor mari."
Sursa: https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Regulament navigatie pe Dunare.pdf [pagina nr. 134]


Pe malul stang exista acelesi tip de indicator, doar ca aici triunghiul este cu varful in sus iar banda de pe margine este verde.


Siajul lui Banat.

 

image.png.25ba1c159cb4bce18ef8bb100516b858.png


Macara plutitoare la intrarea in Sulina.

 

image.png.cfa5eb69bf26dfce47ced6ca4ff52b49.png


Diverse marfuri care se transporta cu pasagerul.

 

image.png.d4eb375958c21ad2f033ea5925c6e984.png


Comparativ cu anul 2019, vaporul a fost modernizat, inclusiv toaletele au trecut de la varianta WC turcesc la varianta contemporana

 

image.png.70caa4cec1c4eb4c174eb9a1b6d30a83.png


inclusiv cu apa calda la chiuveta si uscator de maini cu aer cald. Functionale.

 

image.png.86b00fa154c7ba0c7ebe1dafe2dcd5ab.png


Parte dinte locurile pentru pasageri.

 

image.png.1c0a95ad899243abe871f352ec0f91c2.png

 

Referitor la Navrom Delta, am vazut un reportaj foarte interesant, culmea, la Viata Satului, pe TVR 1. Acolo se spunea, printre altele, ca navele sunt echipate cu aparatura de navigatie contemporana si ca indeplinesc standardele de siguranta de pe Rin, care par a fi cele mai dure din Europa. Motoarele navei erau Volvo - Penta.

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a IV-a


Intrarea in Sulina.


Uzina de apa

 

image.png.a5ad959bf0d0d967c08dae8d1a4944fa.png


si fosta fabrica de conserve.

 

image.png.73c1a5fda9af47dd000bb9fe827bf1f2.png


Vedere spre Bara Sulina.

 

image.png.3e7843c64f61a64de4524caf67978e58.png


Debracadrul Navrom Delta se afla langa fostul palat al Comisiei Europene a Dunarii [CED], un fel de precursor la Uniunii Europene.

 

image.png.00d2c45d53022207dcc39843fb8a2811.png


azi sediul Administatie FLuviale a Dunarii de Jos [Sectia Cai Navigabile Sulina].

 

image.png.04cf21943d37e438950a18185e35c2ee.png


Plus statuia "parintelui Dunarii".

 

image.png.248eba3175d64263c6eca21dc60827b1.png

 

image.png.2197bcd634a65867b24c1e79147a6414.png


Semnatura sculptorului.
 

image.png.65c720e649e8b27dbc01a94a592ab596.png

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a V-a


De la debarcaderul Navrom Delta pana la cazare a fost fix un kilometru de mers pe jos, cu caiacul dupa mine, pe care abia l-am simtit, doar a fost nevoie de doua-trei ori sa schimb mana cu care trageam de caiac.


Cazarea a fost la pensiunea Marina, in exact aceiasi camera in care am stat la tura cu bicicleta din mai 2019. Pret: 160 Lei / noapte, fara mic dejun [rezervat telefonic cu vreo 10 zile inainte de plecarea in tura].
Foarte tare mi s-a parut faptul ca in curtea pensiunii exista cate un dulap alocat fiecarei camere, probabil pentru sculele de pescuit, dulap suficient de mare incat am putut lasa acolo padela [2,20 m lungime] si sistemul ca transportat caiaicul pe uscat.


Balcon din alte vremuri, din care a mai ramas doar fierul forjat

 

image.png.700947cb2b56212bf84cb1f9b7728299.png


si o usa care pare ca nu a mai fost deschisa de mult timp.

 

image.png.138cbea412878480dc9769ab2a282d7b.png


Masina pentru maturat strada.

 

image.png.9996b685940232a425efa3fe7199d2d8.png


O cladire renovata [pe strada a II-a] care apartine Institutului de Biologie din Bucuresti,

 

image.png.9d9f3994f149c973ddf7713c23243233.png


vis-a-vis de o casa in paragina.

 

image.png.37cfaefe53aa01a548b0e5cc3048c407.png


Muzeul farului vechi [inchis pentru 36 de luni, incepand din 14.05.2019 pentru restaurare].

 

image.png.1fd8244be37826f690c24195075f4c29.png


Unul dintre centrele pentru inchiriat caiace.

 

image.png.4ca63d7a923c72b924c26fe0227708b3.png

 

image.png.7ad1a707850c551e4d8e49641afb2de1.png


Drumul catre plaja [a se observa frecventa mare a cosurilor de gunoi]

 

image.png.ef5b68240da1e7843278ed01eea8bad5.png


si trotuarul din lemn, care, dupa cum era de asteptat, s-a cam deterioarat.

 

image.png.59b36a79c0805cfe6dc9c20d1f8c3d13.png


Canalul care merge spre Sfantu Gheorghe.

 

image.png.4c533bd10d0d3edd1a68c1c3c62b3aec.png


Acum 2 ani pasarela de lemn mergea pana la linia apei marii.

 

image.png.141a7c7d81f27589d84c760d6738d548.png


Eplicatia: plaja de la Sulina creste singura in latime, datorita aluviniulor aduse de Dunare si curentilor marini. Sau asta mi-au spus niste sulinezi pe plaja.


Cu picioarele in mare.

 

image.png.2320349d2139b293ace286a95868af03.png

 

image.png.5b387718e09244417dc5d97d84b2ed96.png


Pe care dracu' l-a dus capu' sa vina cu neonul pe plaja si sa-l lase acolo?

 

image.png.1c8b4c7dc464bd57c0e2a03d611d7512.png


Inapoi in oras.

 

image.png.906d8c61af7753fa126503d1a03fb532.png


Nu puteam trece prin Sulina fara sa ma opresc la carciuma Marea Neagra. Ultima data cand am intrat intr-o carciuma a fost in septembrie 2020.
Treaba a inceput cu un storceag de sturion - nisetru [28 Lei],

 

image.png.2c21c9561ca28e9be57deb6427cfa47f.png


a continuat cu o scrimbie pe plita [30 Lei]

 

image.png.b9b01566486e87975db75bc8ec2935b6.png


si s-a incheiat cu un tort de biscuiti [15 Lei].

 

image.png.566fedde576209fad5af82e36a7eb69b.png


Posibil ca in plin sezon turistic preturile sa fie mai mari.


Mancarea este delicioasa, servirea este rapida, chelnerii profesioniti si super de treaba. Prima data am fost la Marea Neagra in iunie 2014 si acum m-am bucurat sa vad ca standardele nu au scazut [am inteles ca in plin sezon, adica iulie si august, este cam haos si pe aici].

 

Noapte buna [vedere spre amonte  bratului Sulina].

 

image.png.28bdef3f195cec4f5f133b9ddda9e1ee.png


Nu se vede prea bine in poza, insa malul stang este luminat in rosu iar malul drept este luminat in verde. Probabil astea sunt luminile de balizaj [daca asta o fi termenul corect] pentru vapoare.

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 20.05.2021
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea

Aproximativ 19 km


Dupa cum stiam din prognoza meteo, cam ploua in ziua respectiva.

 

image.png.602919ad4206682fd69b2683ad4461f5.png


Prognoza meteo provine de pe site-ul https://www.yr.no/en  [Institutul Meteo Norvegian]. Folosesc acest site de vreo 10 ani si sunt foarte multumit de prognozele pe care le ofera. Este mult peste meteoblue sau accuweather.


La prima vedere pare cam nasol sa te ploua in caiac. Insa nu este deloc asa, pentru ca in caiac esti mult mai bine protejat de ploaie comparativ cu bicicleta sau motocicleta. Bineinteles, cu conditia sa ai un minim de echipament de ploaie.


Prima piesa de echipament este fustita / fustanela [sau spraydeck in engleza].

 

image.png.1121068bdf69d168a2064184fd8da10f.png


Adica un material impermeabil, a carui parte inferioara se prinde cu un elastic fix si puternic de marginea carlingii caiacului [marginea are o muchie exact pentru asta]. Partea superioara se prinde undeva in zona pieptului celui care vasleste, cu un elastic mai moale, care culiseaza pe o clema de plastic.


Fustita nu ajuta doar in caz de ploaie ci si in caz de valuri, cand, inevitabil, va intra apa in caiac [daca nu ai fustita].


S-ar putea sa mai ajute si pe vreme rece la o oarecare incalzire a interiorului caiacului, insa pana acum nu am probat asta.


A doua piesa de echipament este o geaca de ploaie serioasa. Cea din poza de mai jos [o am din 2011] are 10000 mm coloana de apa. 

 

image.png.e2a5efc8e0ffcc6c192fdd19e2fff24f.png


Am inteles ca unele geci de azi ajung si la 25000 mm coloana de apa. Plus un articol interesant referitor la impermeabilitatea unei geci: https://sfaturi.decathlon.ro/cum-se-masoara-impermeabilitatea-unei-jachete-de-drumetie/


In cazul meu, deoarece geaca nu are gluga, a treia piesa de echipament este protectia capului, pentru care folosesc o palarie de fas, primita cu multi ani in urma din Statele Unite.

 

image.png.190bc5cf68c8f4f529be2406f218ad94.png


Iar in caz de vreme rece sau vant [cum a fost cazul in ziua asta] pe sub palarie intra la fix o caciula de lana merinos si bambus de la Merinito.

 

image.png.5ac0cef9bed8a690a753c5026988b9e0.png


Senzatia de caldura si confort pe care le ofera este una foarte placuta.


Asadar, astfel echipat pentru ploaie, vaslitul nu a fost deloc o problema. Mai nasol a fost ca nu am putut face poze exact atunci cand mi-am dorit, dar nu-i in fiecare zi 23 August.


Micul dejun a costat dintr-un sandwich pe care il aveam de acasa si o cafea la plic facuta cu apa rece. A fost suficient, pentru ca am reusit sa uit in frigider iaurtul cumparat cu o seara inainte din Sulina si cele 5 batoane cu cereale si ciocolata luate de la Dechatlon.


Chiar in fata pensiunii era locul in care se faceau traversari ale bratului Sulina [orasul se intinde pe ambele maluri ale bratului, desi mare parte din oras este pe malul sudic]. Adica un barcagiul se plimba toata ziua intre cele doua maluri iar traversare se face si cu un singur pasager, nu are orar fix.
Nu stiam exact care este situatia curentului pe bratul Sulina, nu avea nevoie de complicatii, asa ca l-am intebat pe barcagiu daca ma primeste in barca cu caiacul. Omul a percutat imediat la rugamintea mea.

 

image.png.a77b90e0efcbab7d13d7f629d8d76209.png


Pretul cerut de barcagiu [un mosulet foarte de treaba] a fost 2 [doi] Lei. I-am lasat 5 Lei, sa fie si pentru caiac.


L-am intreabat pe barcagiu daca puteam traversa bratul Sulina cu caiacul iar raspunsul omului a fost afirmativ. 


De la locul in care m-a lasat barcagiul [pe malul nordic la bratului Sulina] pana la intrarea pe canalul Cardon au fost aproximativ 600 de metri de vaslit spre amonte, contra curentului. Am mers pe langa mal si nu am avut nicio problema.


Vaslind spre amonte, m-am lamurit ca busola functioneaza bine.

 

image.png.eb0fec0d8d92741d9264eb1e752e158c.png


La revedere Sulina !

 

image.png.d4ac6cfb0804ada6647f3bc0e55508a5.png

  • Upvote 1
  • Like 5
  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa povestea dar urmează un off-topic [emoji16]: cat de mult te poți baza pe site-ul ala norvegian de vreme pe partea de precipitații. As vrea sa mergem în excursie și noi, dar pe the weather channel, weather underground cât și AccuWeather tot arata la multe din zilele ce ar trebui sa fie de excursie va sunt șanse de 60% de ploi cu tunete și fulgere și tot nu se schimba nimic chiar dacă ne apropiem de zilele în care ar trebui sa plecam. În primul rand ne gândim dacă sa mai sunam sau nu la cazări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Site meteo exact, care sa iti dea prognoza la milimetru, eu nu stiu sa existe.

 

In ultimii 10 ani a fost destul de exact acel site norvegian referitor la precipitatii. Am avut chiar situatii in care afisa ca la ora X se opreste ploaia si chiar la ora X s-a oprit ploaia. S-a intamplat sa dea si rateuri, insa de foarte putine ori comparativ cu accuweather sau meteoblue (celelalte site-uri indicate de tine nu le cunosc). Stiu asta pentru ca am facut comparatie clara, cu print-screen pe telefon, intre ce arata site-ul norvegian si ce aratau celelalte.

 

Din ce am mai observa, pana la 3 mm este o ploaie ok, suportabila, peste 3 mm se complica treaba. Tunete si fulgere nu stiu daca indica acest site norvegian.

 

Daca ajuta cu ceva, ma uit la prognoza strict cu o zi inainte. Cu mai mult timp nu este exacta, apar multe schimbari.

 

Daca spui ca ai cazare aranjata deja, sugestia mea este sa pleci in excursie. Daca "ploo" se pot gasi alternative (in functie de tura): citit, vazut filme, socializat, vizitat muzee, etc.

 

Nu in ultimul rand, multumesc pentru apreciere.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu Din pacate tura ar fi in circuit. Totul ar depinde de vreme si bicla. N-am sunat inca la cazari doar am facut o recapitulare si am gasit mai clar anumite cazari (altele din cauza de covid apar inchise inca). Ce inseamna ploaie suportabila? Vreau sa port tricoul galben :) ca sunt vesel nu pelerina galbena ca ma ploua toata ziua. Site-ul am vazut ca are si aplicatie android. Si eu consider ca 1-2 zile mai exact totusi in timp se mai schimba cumva vremea chiar si la mai multe zile. Macar sa zicem ca se punea 59% sanse de ploaie si arata doar ploaie. Dar acele date arata la fel cam pe 3 aplicatii de aia am intrebat de site-ul respectiv. Vom vedea cred ca luni ce si cum mai arata vremea. Daca pana atunci nu e nici o schimbare vom anula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Ploaie suportabila inseamna ca nu este perdea de apa. Normal ca toata lumea isi doreste sa mearga in tricou pe bicicleta, dar din pacate, asta nu este totdeauna realizabil. Cu niste ani in urma, spunea un coleg de forum ceva de genul "daca ar fi nici prea cald dar nici prea frig, vantul ar bate doar din spate iar drumul ar fi numai la vale, toata lumea ar merge pe bicicleta". Adica la orice tura exista si riscul de vreme nasoala. Gandeste-te ca sunt ture la care iti iei biletul de avion cu 6 luni inainte, unde nu se pune problema de studiat prognoza meteo.

 

Da, site-ul norvegian are si aplicatie in Android. Print-screen-ul de mai sus de acolo este. Dar, cum spuneam, nu stiu sa existe vreun site care iti indica prognoza la milimetru.

 

In cazul tau, partea buna este ca poti anula tura fara costuri suplimentare (inteleg ca nu ai rezervari de cazare platite).

 

Bafta.

 

P.S. Chiar daca vremea va fi buna s-ar putea sa ai supriza neplacuta de a nu gasi cazare, toata fiind deja data [ia in considerare faptul ca multa lume a stat inchisa in casa aproape in an].

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 20.05.2021 - Partea a II-a
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aproximativ 19 km


Traseul zilei, masurat pe Google Maps.

 

image.png.84a00dcf44fea49fec79490f48d048f4.png


Intrarea pe canalul Cardon dispere bratul Sulina.

 

image.png.9d935d6f011d916a2a69b68713d66e55.png


Canalul merge paralel cu drumul si reteaua electrica spre Cardon

 

image.png.53437f086d3b56a73596df71f3492707.png


Prima intersectie a zile [viraj la stanga] pe un canal care nu am reusit sa aflu cum se numeste.

 

image.png.34a9f76c6e31ceec4467cc17ae5cc438.png


Pe canalul fara nume nu am putut sa fac prea multe poze din cauza ploii.

 

image.png.451074acc3a89e9d9848ce8fdb93a4d4.png

 

image.png.22e67bb3c857a6a58db25671c63706f0.png

 

image.png.100f5e4327990d3b822f9cead9605421.png

 

image.png.c667b9adda15641ce2de5493a6072cbe.png


La un moment dat a iesit soarele insa in zona in care eram continua sa ploua. Rezultatul a fost o lumina spectaculoasa, insa, din cauza de ploaie, nu am putut sa fac poze. 

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 20.05.2021 - Partea a III-a
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aproximativ 19 km


La bicicleta, motocicleta sau mers pe munte, atunci cand vrei sa te pisi, te opresti si rezolvi problema. La caiac insa este mai complicat, pentru ca atunci cand vrei sa te pisi, prima data trebuie sa gasesti un loc in care poti debarca. 
Astfel, inainte de a iesirea pe apa, trebuie putina atentie, atat la hidratare cat si la golirea preventiva a instalatiei. La fel si pe apa, hidratarea trebuie facuta cu atentie, pentru a incerca sa ajugi la un echilibru intre sete si nevoie de a te pisa.


Cum se vede din pozele din postarea anterioara, pe canale locuri de debarcat sunt putine spre deloc, in special din cauza stufului. Asa ca atunci cand gasesti un astfel de loc, nu ratezi ocazia unei pauze pe uscat, chiar daca este in smarcuri.

 

image.png.82d10ef92434fc4326ed2fb432166924.png

 

image.png.cbcaac82ebaf8f7ca252c24d6ccdcf83.png


Daca tot am debarcat, am servit si masa de pranz. Mancarea pe care am avut-o la mine toata tura a fost branza topita, halva si migdale

 

image.png.11ee75d33ac32068b3649edd08dbfdde.png


care au stat foarte bine intr-o cutie pentru sandwich-uri. Plus niste caju combinat cu merisoare [oarecum similare cu stafidele].

 

image.png.73bf3fae9e561eeacc0368f8eb7b6aff.png


Avand in vedere balansul delicat intre hidratare si golirea instalatiei, am evitat orice ar fi fost sarat. Desi ar fi mers bine niste alune sarate. Daca exista si alte sugestii pentru alimentare in conditiile expuse mai sus, raman dator.


Presupun ca asta este un observator pentru pasari. Pacat ca nu erau si pasari prin zona cand am trecut pe acolo.

 

image.png.6daab8c5666f55415c9d676dae18920d.png


Pe copacul asta cred ca l-a batut vantul cand era mic.

 

image.png.a5fb5522636f65c473138d7b8130a530.png


Viraj la dreapta

 

image.png.5c5fff0776a0d5254c95d654c2ff1708.png


pe canalul Letea.

 

image.png.a844590f2d655bf745a6be31db5525c4.png


Ponton care pare locuit permanent.

 

image.png.4334d082183df69039408716b52acee8.png


Vaci care traversul inot canalul Letea, intre pasune si casa fiecareia.

 

image.png.b4bed1fcd020830411e1e4bd623fea5b.png

 

image.png.875c09a6edc0d3dca1945c0cdb167fe0.png

 

image.png.9e7358d7685289deef9ea765b5d2d9a8.png


La ora 10:30 am plecat din Sulina iar la ora 17:50 am debarcat la Letea. Ma declar multumit pentru aproximativ 19 km vasliti per total in 7 ore si 20 de minute.


Plus ca am mai facut un progres in tehnica de vaslit [inspirat de pe YouTube], in sensul ca nu am mai tinut padela stransa cu toate degetele, precum ghidonul bicicletei, ci doar printr-un "inel" facut din degetul mare si degetul aratator. Rezultatul este un efort mult mai mic la vaslit si o mai mica oboseala la nivelul bratelor. Bineinteles, asta se aplica in cazul in care nu sunt valuri si nu bate vantul, mai ales din fata.

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 20.05.2021 - Partea a IV-a
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aproximativ 19 km


Cazarea in Letea a fost la Casa Letea, 150 Lei pe noapte, fara mic dejun inclus in pret.
Camera a fost ok,

 

image.png.77a049d9c06edfce127fa606eb595f6c.png

 

image.png.9b22b35859150aacc8493ff7c5821af8.png


baia la fel.

 

image.png.90b019a82cdc9ca80555dd237c5ee05b.png


Un fel de balcon de acces, care deservea mai multe camere, printre care si a mea.

 

image.png.64c7f70d180b26b7ea281daca5b267b5.png


Noul corp de cazare, deocamdata in constructie.

 

image.png.fb17df83afcc1ab4f1a220755fe96afe.png


Nu se vede prea bine in poza, nici pe mine nu m-a dus capu' sa insist, insa acoperisul este integral din stuf.


Corpul existent, in care am stat.

 

image.png.fc1c635ee0c7b91737e27b4d78bb4b9a.png


Cina a inceput cu o ciorba de peste.

 

image.png.3730aa75a8228607e68c2bb4105e9566.png


Am mai fost pana acum in Delta, insa aici a fost pentru prima data cand ciorba a fost servita cu separare intre peste si zeama. Pestele l-am mancat pe tot, din zeama am macat 3 portii. Delicos.


Gasca de la felul doi a fost buna, insa nu m-a dat pe spate. Plus ca era prima data cand am mancat gasca.

 

image.png.b8638b1ff0875c61c48932baafa3294b.png


Dupa masa, cu burta plina, am iesit la o scurta plimbare pe malul canalului Letea. Nu prea lunga pentru ca afara strangea bine, cred ca erau vreo 10 grade.


Reciclare.

 

image.png.dcf086e6b6ac560770b151cdc29c5ea1.png

 

image.png.b030386b0163290398313ab8754d9e3e.png

 

image.png.0100edc4e4300561a03009d372f0a473.png


Caiace si o canoe inchiriate de la Sulina.

 

image.png.6e73544835e01a45d2b670589d98982b.png

 

image.png.606e2cf914de375822bdd1ae1212828f.png


Cei care venisera cu acele caiace stateau la cort, pe un teren ingradit de langa caiace. Iar la ora respectiva, avand in vedere si temperatura de afara, oamenii erau la somn.


Ambulanta privata.

 

image.png.2ef2b9f7701bb694cf114e3c0ca74b09.png

 

Inapoi in camere, un dus fierbinte, cateva pagini citite si direct somn.

  • Upvote 2
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.05.2021
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


Micul dejun de la Casa Letea.

 

image.png.b3db61f4293ed0fd314ff505ee017798.png


Ce se vede in poza este portia pentru o singura persoana, n-am facut poza la masa altora. Sau, comparativ cu Sfantu Gheorghe [mai 2019] asta ar fi fost portia pentru 4 [patru] persoane.  Recunosc cinstit, n-am putut manca tot, am mai lasat in farfurie doi pesti [cam acri pentru gustul meu] si cateva felii de salam.


Cea mai tare faza a fost cu cafeaua. La vreo 30 de secunde dupa ce mi-a fost adusa a fost luata in graba. Explicatia: "scuze, dar am facut-o cu tuica in loc de apa". N-am apucat sa gust ca sa confirm.

 

Cina si micul dejun au costat 70 Lei.


Traseul zilei respective, masura cu Google Maps.

 

image.png.614f1af2d43c0ddde794354efe85ef15.png


Canalul Letea, intre satul Letea si lacul Merheiul Mare.

 

image.png.601049693716c54f377e4fa779e2656c.png

 

image.png.7a27cba2987dd7e57dfd46fffb733428.png

 

image.png.9c2d56bb77890688c1d2f25aceb7efe0.png

 

image.png.e391e932da5d3034befd508b08a60416.png

 

image.png.bb4a824984d4a741872a887fbf28a1e3.png

 

image.png.94ee1d328c571564f00f9c2ace56bbf9.png

 

  • Upvote 2
  • Like 6
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bobalex18

Nu stiu, n-am apucat sa gust din ea.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vineri, 21.05.2021 - Partea a II-a
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


O plaja buna pentru debarcat si golit instalatia.

 

image.png.4aedd4c81cbae4d1d2eab32b6b0481f6.png

 

image.png.85e5829e8aeef9311ebce4b830f7ac04.png


Sosonii [aqua shoes] de la Dechatlon, cumparati anul trecut cu 20 de Lei [acum sunt 30 de Lei].

 

image.png.e60ae6c00cfee835cf0f60a18d94f2de.png


Ideali pentru folosit la caiac. Talpa de cauciuc, restul dintr-un fel de panza densa care se usuca destul de repede.


Si suficient pentru o minima protectie a talpii atunci cand debarci si nu stii ce se afla pe fundul apei. Io n-am patit-o, insa il stiu pe unul care a mers in Rodos si la prima baie in Mediterana a reusit sa se taie pe talpa intr-o piatra la iesirea din mare. Omul a ajuns la spital pentru tratat taietura apoi si-a petrecut tot concediul fara sa poata intra in apa.

 

Spre lacul Merheiul Mare,

 

image.png.726b62895284f4fabdbb74c5ce5225e3.png


spre sud,

 

image.png.7048ec83f272bb03ec3bacd2d4f9f133.png


spre satul Letea

 

image.png.92ab9277df9e661b6191b0e088259783.png


si spre caiac.

 

image.png.1fee8e4e2634d95a1784e521cd3ec229.png


Partea finala a canalului Letea, spre lacul Merheiul Mare este marginita doar de stuf.
 

image.png.920aa3fb3bffaa5623f2a1a32313ceae.png

 

image.png.a3e8c3c32e695bbd5df888dac6215b18.png

 

image.png.5e4c28de31d15e973217dcef8d020d5f.png

 

  • Upvote 2
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.05.2021 - Partea a III-a
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


Iesirea pe lacul Merhiul Mare.

 

image.png.cd8e26d6746b81f62535c3a928308668.png


Nu se vede prea bine in poza, insa la lac batea vantul cu putere dinspre nord. Adica fix pe directia mea de mers si fix de fata, parca era reglat la boloboc.


La bicicleta este nasol cand bate vantul din fata, dar atunci cand te opresti ramai pe loc. La caiac, atunci cand bate vantul din fata si nu mai vaslesti, te intorci inapoi de unde ai venit. Concret, daca as fi oprit sa fac o poza [scos fustita, scos aparatul din husa, facut poze, pus aparatul in hus, pus fustita] eram dus de vant inapoi vreo 10 - 15 metri inapoi.


Vantul mai inseamna si valuri iar valurile mai inseamna sansa de intrat apa in caiac, udat aparatul foto sau alte neplaceri. Asa ca, pentru siguranta, nu am facut nicio poza la traversarea coltului de lac, intre canalul Letea si lacul Merheiul Mic.


La un moment dat m-am intalnit cu un grup de vreo 15 caiace care mergeau de la Chilia Veche la Letea. Din cauza vantului n-am putut sta prea mult de vorba, insa conducatorul grupului mi-a dat niste indicatii pentru identificarea trecerii din lacul Merheiul Mare in lacul Merheiul Mic. Explicatiile au fost simple si la obiect "mergi pe langa stuf, dai o zona cu nuferi galbeni si acolo este culoarul dintre cele doua lacuri".


Merheiul Mare vazut dinspre nord, unde eram la protectia stufului de pe mal.

 

image.png.939e4bd29e7e0daabac1039534828dce.png


Zona cu nuferi galbeni.

 

image.png.d3673ba716194daa4a15fd8cc594925b.png

 

image.png.b24c9b5aaa7fa9d1f28838be4f073dc6.png

 

image.png.d056fc6d892cf1b1f64309d01079335c.png


Trecerea dintre cele doua lacuri.

 

image.png.949891ea7183f140d5801cadd3599b57.png


Confirmata si de Google Maps.

 

image.png.e4d28158fac0251261550d0e9f6b997f.png

 

Din pozitia ierbii de pe mal se poate vedea viteza vantul

 

image.png.c881d6e2ad64f387fccc6baef8be156f.png


care si pe lacul Merheiul Mic a batut tot din fata. Si tot fix la boloboc.

 

Per total mi-a placut la nebunie vaslitul cu vantul din fata, cu ceva efort, prin valuri si cu apa care sarea pe caiac si pe mine. Este adevarat ca nu am avut de vaslit o distanta foarte mare prin zona celor doua lacuri.

  • Upvote 3
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.05.2021 - Partea a IV-a
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


Intrarea pe canalul Sulimanca, cireasa de pe tort a turei.

 

image.png.bbfce595f58305f9f912a4bbb0ae29ef.png

 

image.png.d635dee27d4667f75fe5840bd54ec9c2.png


Lacul Merheiul Mic [vazut de pe canalul Sulimanca] cu nori.

 

image.png.ee96560866a5e76a0475e525764bb98e.png


Chiar la intrarea pe canal, pe partea dreapta, era un loc ideal pentru debarcare pe care n-am putut sa-l ratez.

 

image.png.aac1f437cded8d21331a5bb218304179.png

 

image.png.ee03c0286985dfb87bff5e607cb612b6.png


Locul pentru debarcat era in trepte, parca era gandit special pentru caiac. Sau o fi fost crescut nivelul apei.

 

image.png.f95739780c685eea494754ad7f59fdc4.png


Ce face romanu' dupa ce debarca? Isi intinde aproape toata marfa pe mal.

 

image.png.14208c1722c86a57ad8432b6f8400224.png


A urmat pauza de masa, am fumat o tigara si am continuat alergarea.


Tot lacul Merhiul Mic, de data asta fara nori.

 

image.png.6960cf5852d1c3224e7d96cc3c1f3845.png


Diferenta de timp dintre cele doua poze, cea cu nori si cea fara nori, este de vreo 40 de minute.

  • Upvote 2
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.05.2021 - Partea a V-a
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


Canalul Sulimanca.

 

image.png.fe82653c6463c352db679b4edb5c4592.png

 

image.png.60de11df01e7d5d61b18671bdb33ed68.png

 

image.png.8f7c73d361285a0b7adb7657a7bbe058.png

 

image.png.78d1cf37f1b4505611c39d8e3b06b8ad.png

 

image.png.b693e94f20be011bb255d508acbc61bb.png

 

image.png.12921f8146860ccc2433bbce1fc61b15.png

 

image.png.57e09af6a1ea5015d5f268b6890f219b.png


Iasca pe apa.

 

image.png.1e3e0bc6a4e53331b3f5b865a4c94326.png


Posibil ca firul albastru sa fie al braconierilor.

 

image.png.4db5782547537a49bd4f1438bcb3c7ab.png


Simetrie.

 

image.png.b3fdf47e868e8a4ea5197c4075aae493.png


Marcajul cu sticla din pom nu stiu ce reprezenta.

 

image.png.2e0340bb4562a6c58b660bce43ea3695.png


Viteza de deplasare a caiacului, propulsie de un gibon putere.

 

image.png.dcc34e422d03e081b3d6730d36fbd101.png


Aproape de iesirea pe bratul Cernovca.

 

image.png.acb3adeed6d5babc1568faf0677395aa.png


Pozitia exacta stabilita cu Google Maps, varianta satelit.

 

image.png.14a4ea429d5ab0b1eefde0e02b935d33.png


Din poza de mai sus se observa ca acolo, in mijlocul pustietatii, Orange avea semnal aproape complet. Iar la Periprava nu avea deloc [detalii cand ajungem acolo].

  • Upvote 4
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.05.2021 - Partea a VI-a 
Satul Letea - canalul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - Periprava
Aproximativ 18 km


Iesirea pe bratul Cernovca,

 

image.png.6a90cf57995a7b44877ec51410d516d4.png


unde un pelican statea foarte calm pe apa si nu era deloc deranjat de prezenta mea.

 

image.png.608784c60e9f4b4ded451d74e2e67f0a.png


De fapt, pe apa erau doi pelicani, insa unul dintre ei era cu padela in mana.


Bratul Cernovca.

 

image.png.f7be317496cce43416dc32028057452f.png


Nu a mai durat mult si am la bratul Chilia. Pe fundalul pozei este Ucraina.

 

image.png.a1a4e084fd4365bde529e3e6d97a5206.png


Adica, spre regretul meu, tura cu caiacul s-a terminat pentru ca am ajuns la Periprava. Am debarcat pe bratul Cernovca si nu pe Chilia pentru a fi mai aproape de pensiune. Cei aproximativ 18 km i-am vaslit in 7 ore si 50 de minute. Ma declar multumit, avand in vedere di bucatile cu vant din fata de la lacurile Merheiul Mare si Merheiul Mic.


Prima problema dupa debarcare a fost ca Orange avea un semnal foarte slab, doar o linie, insa suficient pentru a trimite un sms prin care sa anunt ca am ajuns cu bine la Periprava. Transferul de date de pe telefon era inchis, din motiv de tarife exorbitante de roaming non-UE cu Ucraina.

 

image.png.5f488b522a54fc1d577b7e1e8b62baa1.png


Se vede foarte bine in poza de mai sus tariful de 9,52 Euro / MB. Pozele facute cu telefonul au undeva pe la 3 MB, adica vreo 30 de Euro daca as fi trimis o poza prin intermediul retelei ucrainiene.


A doua problema, la care ma asteptam: coada de grebla s-a udat putin si s-a umflat la un capat. La cele doua debarcari, odata revenit in caiac, ramane putina apa in sosonii de la Dechatlon, oricat m-as fi straduit sa-i scutur de apa. Iar apa asta s-a dus direct sub scaun, in cel mai jos loc al caiacului, unde era si unul dintre dintre capetele cozii de grebla.
Concluzia a fost ca a trebuit sa fac o tiganie la tiganie, adica sa reduc ecartamentul pentru a se putea invarte ambele roti.

 

image.png.bf27fbfc4dcea21887bbf5db0541bd84.png


Caiacul nu a mai stat deloc bine pe coada de grebla, nu a mai fost stabil, a mai fost nevoie sa-l mai aranjez pe parcurs, insa pana la urma am reusit sa ajung la pensiune.
Ar mai fi fost si solutia de a ciopli cu briceagul putin din coada de grebla, insa nu a fost nevoie. Plus ca odata uscat lemnul, cioplitura nu m-ar fi ajutat la nimic.


Cazare la Periprava a fost la pensiunea Miruna, 100 Lei camera pe noapte, fara mic dejun inclus in pret.

 

Camera a fost ok

 

image.png.14773135af7364fba7fd206bc2bb03d6.png


la fel si baia.

 

image.png.44945a6da358339f05aa38c7a841acbe.png


Cina [50 de Lei], ca sa nu spun festinul culinar, a inceput cu o ciorba de perisoare de somn,

 

image.png.b5cd2f7da036f3e539b9ead5f03bf7d4.png


a continuat cu o portie generoasa de crap cu mamaliga

 

image.png.20656740510722f499670fc44cc79c7c.png


si s-a incheiat cu o prajitura.

 

image.png.d3b9ddcc277c2d710223d074d712c1a1.png


In sala de mese a pensiunii exista wireless, asa ca am mai putut lua legatura cu cei de acasa. Apoi a urmat un dus fierbinte, cateva pagini citite si direct somn.

  • Upvote 2
  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 22.05.2021

Periprava


Tura cu caiacul se terminse, insa mai trebuie sa stau inca o zi la Periprava pentru ca sambata nu exista [cel putin in luna Mai] vapor spre Tulcea.


Micul dejun [20 lei].

 

image.png.0de3adcc54a41931c9074367a7de8e73.png


In dreapta sus este scrumbie afumata si putin cam sarata pentru gustul meu. Iar in stanga sus, langa servetele, este o portie generoasa de icre de crap.


Daca tot trebuie sa stau o zi la Periprava, am mers sa vad daca a mai ramas ceva din fostul lagar de exterminare care a existat aici in anii '50 - '60.

 

Parca asta era odata punct PSI [Prevenirea si stingerea incendiilor].

 

image.png.43dfa25fbfafcbc2db8b0fa092278b00.png


Placutz bilingv,

 

image.png.92a29927c9a331cc900c4e0045aa503d.png


amplasata langa debarcaderul unde era acostat vasul Mircesti, cu care am plecat la Tulcea a doua zi.

 

image.png.0978502c339205b99c51a3b7a008bbe8.png


Ghereta a Politie de Frontiera care nu mai parea folosita de mult timp.

 

image.png.1047157b0c6c1680537e303d68e1009f.png


Vedere spre malul ucrainean.

 

image.png.8c1c0d9fce9511642c62d9c38942ba5f.png


Nod pentru legat barca pe care ma chiniu sa invat sa-l fac. Am vazut ca in multe locuri dn Delta si foloseste nodul asta.

 

image.png.73e6549f430d117d3753a196f84b9513.png


Singurul reper pe care il aveam despre fostul lagar era legat de pensiunea [de fitze] Ultima Frontiera, situata la aproximativ 5 km sud-est fata de debarcaderul de la Periprava.

 

image.png.caa124bf6e4112d4f7f488160ff3c4f7.png


Pensiunea si vidrele.

 

image.png.fbb7a5ad9c82dca507541e051650b4da.png


Familie de lebede iesita la plimbare.

 

image.png.87b79fb0dfdca83b4b576ab9403892dc.png


Trafic auto zero, doar trafic bovin.

 

image.png.2b388ece16531ab11b412afbadc74d53.png


Lacul Nebunu.

 

image.png.0ff47099b687bdbd5604373b895e63ba.png


Printre bazine

 

image.png.fdc695fdf095d48df7c266f4d55b2efa.png


si lacuri.
 

image.png.e8ac7210fec30d3578c07bf342687c72.png

  • Upvote 2
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 22.05.2021 - Partea a II-a
Periprava 


Spre pensiune.

 

image.png.ecf36c436421ac8af63b17faca35b5ec.png


Sacalul auriu.

 

image.png.1d402459e817272b4dd48133fb00ada4.png


Am vazut si eu doi sacali in ziua respectiva, insa au traversat drumul in mare viteza, nu s-a pus problema de facut poze.


Daca am inteles bine, pasarea din poza se numeste Ferestrașul mic (Mergellus albellus)

 

image.png.da3e7e7520dffdec93b6dfa341a59161.png


iar asta ar fi Dumbrăveanca (Coracias garrulus).

 

image.png.7a947564496b41bc632386622675f6b7.png


Nu am inteles motivul pentru care acele panouri este inscriptionate doar in engleza.


Pensiunea Ultima Frontiera.

 

image.png.304b13e865b25316ed80d8bf9a724455.png


Din cate stiu, pensiunea asta este construita in blocul administrativ al lagarului de la Periprava, adica locul in care erau cazati gardienii si restul personalului. Ca detinutii erau cazati in baraci sau pe niste barje.


O troita ridicata anul asta.

 

image.png.6c7b8e22c3de199b27368acf463c73a6.png

 

image.png.d2a671d102d68222256d8c439f6f2a07.png


Un fel de capela.

 

image.png.58a9b9a75841c717b36b0c5273ecacbb.png


In spatele capelei.

 

image.png.cf934f2648518b6e649e3fbe73f2b121.png

 

image.png.bd893090bda9b40ed4474d68946ab283.png


Noua manastire care se constuieste la Periprava.

 

image.png.f28b3c7cec5653a5b2cd8844f19b3d3c.png


Vedere de ansamblu cu cele 3 repere ridicate in memoria fostilor detinuti politici.

 

image.png.4d9cab3f0103fbaa8f5757d34bd3ce36.png


Ce se vede in poza de mai sus este situat la cateva metri sud de pensiunea Ultima Frontiera.


Tot aici am stat de vorba cu un domn care mi-a spus ca este staretul viitoare manastiri care se va numi 12 Aposoli.

  • Upvote 2
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bobalex18

 

Multumesc pentru apreciere.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 22.05.2021 - Partea a III-a
Periprava 


Tot de la viitorul staret am aflat ca ruina asta se numeste Casa Rosie si ca ar fi fost locul in care se faceau interogatoriile detinutilor.

 

image.png.4bfa53441c88bb867f2f24aa86c34b80.png

 

image.png.3cb247544f0eb38fabc9fd0713b6661c.png


Nu stiu daca sarma asta ghimpata este originala, de pe vremea lagarului sau a fost adaugata ulterior. Insa se potriveste foarte bine cu ideea unui loc de exterminare.

 

image.png.14264c8015c70c773ee7b9d9c629817b.png


Vaca acvatica care manca stuf.

 

image.png.1c93bd799ee624b04f659fa768f7aba9.png


Iepurele asta nu parea prea deranjat de prezenta mea.

 

image.png.34384eadb00175726c8aa389b969f668.png


Iar vitelul asta chiar a stat la poza.

 

image.png.73b9e7c43fbf01a7b15008c72c61029f.png


Lebedele tot acolo erau. Sau era o familie diferita de cea vazuta mai devreme.

 

image.png.68bf19b9099ef73ef6bd4bf2c52bfb61.png


As fi vrut sa trec si pe la cimitirul lipovenesc din Periprava, insa pe la ora 17:30 m-am intors la pensiune pentru ca stabilisem cu proprietarul, la propunerea lui, ca mergem cu masina sa ducem caiacul la vapor. Omul a aparut pe la ora 19:00, insa asta nu m-a deranjat absolut deloc, pentru ca am avut ceva timp pentru un somn in sezlong, in curtea destul de mare a pensiunii.
Femeile de la pensiune pregateau ciorba de peste in curte, la ceaun, insa nu m-a dus capu' sa fac niste poze.


De la pensiune la debarcader caiacul a fost transportat in remorca

 

image.png.63e69d20c56dfd6be84f641e8dd961f9.png


apoi a fost depozitat peste noapte pe puntea superioara a lui Mircesti.

 

image.png.617ec5472794813ab00d4a3f829ad319.png


Biserica lipoveneasca din Periprava.

 

image.png.cc36d60f4b8d9622157b4d9df45c3ece.png


Si un afis electoral.

 

image.png.3f69bbd840502bf5f1afdd60455b5814.png

 

  • Upvote 1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sîrma ghimpată este bătută pe buiandrug ca să prindă tencuiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.