Sign in to follow this  
Remediu

Upgrade 3x9 in 1x12

Recommended Posts

Am o bicicleta Cube Analog 2019, cu angrenaj 40x30x22T si pinioane 12-36T.

Ma batea gandul sa ii schimb transmisia cu ceva shimano 1x12 (SLX sau Deore). Stiu ca merge direct caseta 11-50 de la SRAM NX, dar vreau shimano 10-51.

Intrebarea mea este: de ce multi se cramponeaza, spunand ca e prea complicat? Unii spun ca trebuie "reconstruita roata". Am vazut pe youtube ca se poate pune hub microspline in continuarea butucului pentru a permite caseta cu pinion de 10 dinti. Gresesc eu? Sau hubul microspline nu il pot pune la butucul meu Shimano FH-TX505?

 

Prefer 10-51 datorita gamei mai largi de rapoarte si oricum, despre SRAM NX am auzit lucruri proaste (ca nu schimba bine, ca se deregleaza si defecteaza usor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

"FH-TX505" imi suna a butuc cel mai de buget de la Shimano, si cel mai probabil nu ai optiunea de a ii schimba caseta cu una pt. microspline.

Asadar daca vrei microspline, trebuie schimbat butucul de spate cu totul, iar pentru asta trebuie refacuta roata.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles.

Ce imi recomandati? Transmisie SRAM NX 1x12 (foaie 32 si caseta 11-50) sau transmisie Shimano Deore/SLX 1x11 cu caseta 11-51?

Sau o combinatie cu caseta sunrace 11-51 12 speed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as ramane la 3x9.

Preturile sunt ridicol de mari acum, asa ca evit sa cumpar ceva.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu aș rămîne la 3x9. Cînd a fost momentul să fac upgrade, am trecut la 2x10. Ai toată plaja de rapoarte, n-ai salturi imense între pinioane, durata de viață a transmisiei e mai mare și costurile de întreținere mai mici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x11 cu caseta 11-46 ma face sa cred ca va fi grav pe urcari. Ma gandeam la 11-51, dar acolo sunt salturi prea mari cred.

 

@Traveller recomanzi sa raman la 3x9 pana se toceste si apoi sa trec la 2x10 (2x11) 

Inteleg ca SRAM NX nu recomandati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O vinzi acum cu 2000 lei si in noiembrie iti iei Analog 2022 cu transmisie 1x. Ca diferenta de pret fata de modificat actuala, probabil va fi un 5-600 lei (in noiembrie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Remediu said:

Inteleg ca SRAM NX nu recomandati.

NX nu am avut, deci nu știu.

SRAM am și am avut în alte echipări și configurații, nu m-a dezamăgit niciodată, nici măcar X4.

Dar nu erau 1x. Dacă nu mergi la concursuri și mai și mergi pe șosea din cînd în cînd, nici nu cred că-ți trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Studio54 said:

O vinzi acum cu 2000 lei si in noiembrie iti iei Analog 2022 cu transmisie 1x. Ca diferenta de pret fata de modificat actuala, probabil va fi un 5-600 lei (in noiembrie).

Nu prea am inteles cum vine asta? Zici ca se va ieftini enorm in noiembrie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca schimbatorul fata e posibil sa se deregleze si din cauza faptului ca piesa aceea de plastic pentru routarea interna a cablului de schimbator este stricata. Este iesita in afara si inteleg ca aia afecteaza schimbatorul. 

Cum se numeste acea piesa? E un cable guide, nu stiu cum e denumit in romana, nu am vazut pe la vreun magazin de la noi pe site.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Remediu said:

Nu prea am inteles cum vine asta? Zici ca se va ieftini enorm in noiembrie? 

Ce vrei tu sa faci ajunge la 1000 lei. Cu cei 2000 obtinuti din vanzare, 3000. Acum modelul Analog e 3700 lei, in noiembrie e black friday.

Cam asa vine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3700 lei e modelul 2021, care, spre deosebire de modelul 2022, are geometrica cadrului veche. Problema e ca e echipare SX, despre care am citit numai lucruri rele (overshifting, dereglari, etc.).

Dar da, ai dreptate, cred ca o las asa cat o mai folosesc, anul asta cel putin. Mie de la Cube mi se pare ok Attention SL 2022, care are geometria mai moderna si echiparea mai buna (schimbator XT,  caseta deore).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă cu 11-46 îți e frică de urcări atunci cel mai probabil 1x nu e de tine... Ramai la 2x, 3x, măcar scapi de o grijă.

 

Să nu mă înțelegi greșit, dar consider că, doar pentru că acum e la modă 1x nu toată lumea trebuie/are nevoie să aibă așa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mchereja ce vorbesti? Daca standardul actual 1x12 se face cu rapoarte 10-51 sau chiar 10-52, de ce 1x nu ar fi de mine?

Nu inteleg gresit. Dar practic 11-46 reprezinta o plaja de rapoarte mai mica decat standardul actual. Nu stiu daca e vorba de moda, mi se pare mai usor si mai placut sa schimb vitezele doar din schimbatorul de pinioane.

 

Si poate sunt novice, ca acolo cred ca bati. Dar daca sunt novice, nu inseamna ca ar fi mai usor pentru mine sa am doar schimbator spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Remediu said:

Dar daca sunt novice, nu inseamna ca ar fi mai usor pentru mine sa am doar schimbator spate?

Nu, ar fi mai ușor dacă ai avea o plajă echilibrată de rapoarte, mai largă și cu spațiere mai mică, plus o transmisie cu durată de viață mai mare și mai ieftin de înlocuit.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai importantă condiția fizică și picioarele decât să ai 1x12... Faptul că ești începător nu ar trebui să conteze foarte mult la schimbarea vitezelor, te obișnuiești repede cu 2 sau chiar 3 foi, plus că dacă mergi și pe asfalt cu 1x ai avea o problemă.

 

Da, e ușor și plăcut, și arată mai bine, ideea e dacă chiar ai nevoie de așa ceva. Dacă vrei neapărat și îți permiți, dă-i înainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mersi.

O ultima intrebare: de ce e o problema daca mergi si pe asfalt cu 1x12 (caseta 10-51)? Par cam similare rapoartele fata de multe transmisii duble, triple 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e la șosea, de multe ori ajungi sa vrei un raport UN PIC mai mic sau mai mare, în zilele vântoase, sau un raport ceva mai mărișor pe coborâri lungi.

În primul caz s-ar putea ca următorul pinion să fie la 3 dinți distanță, în al doilea caz pur și simplu nu o să ai un raport atât de mare, deci nu o să poți pedala pe coborâre (ceea ce la șosea ar putea să conteze, mai ales pe o coborâre lungă, dreapta și care nu e abruptă - inclusiv un fals plat în coborâre de 1%).

Adică o singură foaie e versatilă pentru cei buni care se dau la concursuri, că nu vrei să mesteci cu maneta stângă într-o salată de pinioane, dar nu e versatilă pentru utilizatorul obișnuit de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 1x12 pe asfalt dai din pedale ca un iepure și nu te poți ține de alții cu 2 sau 3x. Angrenajele 1x sunt făcute doar pentru offroad.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea principala e ca mi s-a dereglat schimbatorul de foi de mai multe ori (o fi din cauza urechii de plastic  are tine cablul schimbatorului in cadru - internal routing) si m-am cam saturat de transmisie 3x. Cred ca un 2x10 m-ar fi avantajat mai mult. Probabil, cum ati zis si voi, raman cu 3x9 si mai vad la anul daca are rost sa dau bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this