Recommended Posts

Poate ne lămurește cineva. :D

Peste vreo 2 saptamani o sa iti zic precis daca RaceFace-ul 3x10 se pupa cu Sram-ul de 9 pinioane.

Sper sa fie un raspuns pozitiv [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ciuda faptului ca sunt asa multe ,sunt cam la fel , multe din ele .Vor sa ne prajeasca neuronii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare si va rog daca se poate sa-mi spuneti parerea voastra . Am un angrenaj pedalier XT 770 cu foi noi cu carbon cu brate de 175 mm . Am tot incercat sa schimb bratele , adica sa pastrez foile care sunt aproape noi , cu unele de XTR , dar nu gasesc nimic la un pret decent . Eu as dori sa mai scad putin greutatea bratelor , pentru ca foile cam degeaba le schimb , pentru ca sunt diferente mici intre ele .

Ma gandesc sa decupez cu un polizor / strung pe interiorul pedalelor cam 1 cm in adancime , de-a lungul bratelor o latime de 2 cm si vreo 15 cm lungime la ambele pedale si astfel sa usurez bratele cu cel putin 100 gr adunat la ambele , iar sectiunea va fi un fel de U . Riscul este ca lucrarea sa iasa prost si sa distrug un brat , altfel sa se micsoreze rezistenta bratelor . Cu toate astea sunt si brate din otel prost , dar si din carbon , care nu am auzit sa se rupa .

Atasez o poza putin modificata . Deci decuparea se va face pe interiorul bratului , nu complet , ci astfel incat bratul sa ramana in sectiune de U .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mergi cu angrenajul actual pana se uzeaza apoi sa-ti iei un XTR nou.

 

Ai mai vazut undeva brate polizate cum vrei tu? Daca n-ai mai vazut inseamna ca nu e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt pe weight weenies o groaza de exemple. Doar ca alea-s biciclete de expozitie.

Daca faci decupatura, n-o fa la strungar c-o sa râdă. Cauta frezor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marius_eugen: O să zici că am ceva cu tine, dar serios... le dai una după alta. Brațele alea sunt goale pe dinăuntru, dacă iei din ele le compromiți.

 

V2IPftq.jpg

 

7upFbor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde avea sa stie ca-s goale? I-or fi scapat pozele astea doua prin periplurile lui pe net.

Eu as fi curios totusi cum se fabrica bratele astea, cum se obtine cavitatea de la interior :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce crezi că se numesc "Hollowtech"

Iar la Hollowtech II, doiul arată că şi axul îi gol pe interior..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traiam cu impresia ca Octalinkul e considerat Hollowtech 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Așa și e, nu contrazice cu nimic afirmația lui MLADEN :).

 

Cel puțin în patentul de la Truvativ partea în care se infiletează pedala e un "dop" sudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La octalink bratele au forma asemanatoare, umflata. Desi parca-s mai nervurate totusi din amintiri...

 

Inseamna ca Shimano foloseste un principiu asemanator? Daca da, e impecabila sudura aia, chiar daca-i finisata ulterior. Niciun por, nimic.

Intr-adevar, alta varianta nu vad decat sudura.

Oricum, f interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dupa cum zicea si mladen si otsdr octalink-ul (tehnologie a axului) nu exclude Hollowtech I (tehnologie de braţe). Au fost angrenaje ce contineau ambele tehnologii simultan (de exemplu ăsta) :)

 

In altă ordine de idei:

Bicycle hollow crank arm and its producing method (patent Shimano)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de puturos: pot demonta foile de pe un angrenaj SRAM Force srandard fara al mai demonta?

u8yhyta7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poză mi s-ar părea că da - foile sunt pe aceleași șuruburi și au decupaje suficient de largi cât să poată fi scoase lejer. Vei avea nevoie de o cheie specială pentru piulițele de pe interior:

 

yMNauj1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

otsdr este suficient de decupata, intr-adevar, dar nu ne ramane decat ca "lenesu' " sa incerce si sa revina cu concluzia. eu zic ca nu merge. Asa ca Radule pune mana pe un imbus de 5 si apuca-te de desfacut 5 suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai nevoie de cheia aia, foile SRAM vin cu suruburi de fixare a foilor cu imbus in ambele capete (5 pe exterior si 8 cred pe interior).

Si iese si foaia mica.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge super usor ☺

Merci!

uzy2umap.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi puteți spune și mie, vă rog, cum dau jos pedalierul ăsta (imaginile sunt oribile, știu, dar n-am alte posibilități acum), Suntour XCR V2 (pe site-ul lor nu-l găsesc și nici în rest nu sunt prea multe informații în afară de câteva poze)? 

Ideea e că pe dreapta nu are nici un orificiu/filet ca să pot folosi extractorul de angrenaj, iar pe stânga are o gaură în fundul căreia se vede ceva asemănător cu o piuliță cu 2 crestături diametral opuse.

 

Cam așa arată nou: http://www.bikesumo.com/fr/pedaliers/11342-xcr-v2.html

xcr-v2.jpg

 

Cam așa arată al meu:

 

04h0xid.jpg

 

UquDkoc.jpg

 

Și un clip scurt:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagi imbusul corect si defiletezi surubul din interiorul angrenajului. Apoi e simplu  ,cred ca iese cu mâna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un imbus de 8mm, de preferabil in foma de "T" ca sa ai forta sa desfaci. Intai bagi un pic de WD40 sau Brunox ca sa degripeze si apoi desfaci cu imbusul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mii de mulțumiri! Din păcate n-am unul suficient de lung și până fac rost mai am o întrebare: e filet normal sau invers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.