Guest

Cu ce ungeti lantul?

Recommended Posts

Guest

:D solutii ieftine:

1. curatzarea lantzului cu petrol, dar cu atentie

2. ungerea lui cu ulei fin de mashina de cusut

:D solutii scumpe:

1.curatzarea lantzului cu degresant scump 8)

2.ungerea lui cu ulei dedicat care incepe de la 5euro in sus (pe tubuletz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste aici:

http://www.ciclism.ro/site/modules.php?name=News&file=article&sid=139&mode=&order=0&thold=0

Eu folosesc degresant si ulei de la Finish Line.

Ma costa destul de mult dar merita.

Faza este ca daca ai un angrenaj bun nu prea merita sa te zgarcesti la cateva zeci de euro cat costa materialul de curatare si ungere pe un an de zile.

De curatat sunt destule variante inclusiv cea prezentata de Gabee la "solutie ieftina", cu petrol, dar pentru ungere va recomand un singur lucru FINISH LINE. La 9 euro bucata ajunge pentru un an de zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit toate articolele inainte sa ma inregistrez :(.

Chestia aia de la ParkTools e faina, nimic de zis, dar eu nu o am deocamdata. In fine, se poate si fara ea, muncesti mai mult, dar tot acolo ajungi.

Intrebarea ar fi: de unde luam Finish Line?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Ungaria cel mai aproape :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia aia de la ParkTools e fainã, nimic de zis, dar eu nu o am deocamdatã. În fine, se poate ºi fãrã ea, munceºti mai mult, dar tot acolo ajungi.

... si nu-ti distrugi lantul. Dupa parerea mea scula aia e atit de necesara ca o gusa. Ani de zile fratele meu spala lanturile lui in masini de spalat industriale cu degresanti (masinile erau gindite pentru spalearea componentelor de la masini unelte si motoare de avion) si le facea baie cel putin 24 de ore in fel si fel de uleuiri speciale pe care un simplu muritor nu le poate cumpara sau plati. Si totusi se mira ca lanturile lui nu tineau niciodata atita cit tineau lanturile mele. Singura explicatie plauzibila pe care o am : prin baile si spalarea cu degresanti faci sa dispara nu numai mizeria ci si uleiul dintre imbinari si bolturi. Dupa aceea, cind ungi lantul, uleuil ajunge peste tot, numai acolo unde trebuie nu.

Ce solutie bagi in jucaria aia de la ParkTools ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai...ar ma lasati cu distrusul lantului :(

Nici eu nu o folosesc decat de cateva ori pe an (cam la 1.000 km) cand am chef sa muncesc cateva ore la bitza.

In rest cu dau ca tot omul cu spray pe o carpa si pun carpa aia pe lant.

Iese foarte bine dar nu poti curata intre zalele lantului si oricat ai curata in acest mod tot va ramane mizerie care se transfera imediat pe pinioanele si placile proaspat curatate "luna".

Si acum daca vrei sa te tina lantul o viata cumperi un single speed si gata.

Eu il masor si oricum, chiar daca nu este intins foarte tare la 5.000 il schimb (este mai ieftin un lant decat un grup de pinioane :idea: ).

Putem polemiza mult si bine dar sa spui ca aia de la Park Tool fac tampenii :)

Am vazut cum isi curata bitzele aia de la discovery. Pune ala un o solutie care facea spumade aveai impresia ca le face baie (sunt pline de spuma bitzele) si dupa aceea baga apa cu presiune pe ele. Iesea totul luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu o duc la spalatorie , baga aia solutie degresanta pe ea ,apoi apa cu presiune,daca mai e nevoie mai baga ceva solutii,apoi spuma si iar presiune ,apoi este ca noua(3 lei).Ung putin apoi sistemul de angrenare cu ulei de bitza si la drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( :)

ROCK!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink: :wink: Shit ! Shit ! spune unul mai carunt !

Nu ma cert, accept si ma mir .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosesc ulei special care da impresia ca ''fierbe'' in contact cu aerul si care zic ei (producatorii) patrunde exact prin locurile alea intime ale lantului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce ungeþi lanþul? Cu ce-l curãþaþi? Cum procedaþi? Cât de des faceþi lucrul ãsta?

Aº vrea cât mai multe rãspunsuri. Mi se pare piesa de bicicletã cea mai expusã uzurii, mai ales dacã mergi prin zone mai prãfuite. ªi aº vrea nu doar soluþii scumpe, dedicate (da, ºtiu cã alea sunt cele mai bune).

folosesc solutie speciala pentru lant, in spray. Cind pulverizezi, da senzaria de fierbere, eliberind gazul propulsor dizolvat,si scoate si mizeria din lant. Ulterior in inlocuiesc, folosesc cam 2 lanturi si un grup de pinioane/ sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa spun ca trecind pe sistem " biopace" am observat o uzura mai accentuata a lantului si o data cu uzura si anumite sunete enervante dar fara efect fizic simtitor la mers. In assamblu, cu " biopace" ai randament bun, dar trebuie sa faci abstracie de anumite " efecte speciale" sonore...si indiferent cit il ungi si cu ce cam tot acolo ajungi...la un moment dat m-am gindit sa-l tratez cu un produs destinat motoarelor cu ardere interna, care depune un strat microscopic de teflon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit ! Shit ! spune unul mai carunt !

Nu ma cert, accept si ma mir .

Totusi care ar fi solutia cea mai buna(eu am spus ce fac -nu am spus ca e si bun) stiind ca uleiul ''atrage'' praful si in combinatie cu acesta devine abraziv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt de vina uleiurile atat de tare. Eu folosesc metoda clasica:

carpa+benzina apoi ungere cu ulei de mecanica fina.

Ce am observat este ca mersul prin oras prafuieste nu numai transmisia ci

si bicicleta. Solutia e sa fie curatata cat mai des pt ca mizeria aia uzeaza

transmisia prematur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu care merg cu ea tot timpul prin noroi si apa ce pot sa folosesc?

Faza e ca dupa ce il spal de pamant rugineste si scartaie. Este vreo solutie care sa se prinda in asa fel de lant ca sa nu se dea jos cu noroiul?(banuiesc ca nu, dar intreb).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat si eu un ulei de uns lantul, sub firma de spray. De la MOTOREX Switzeland http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif , WET LUBE, cica e si biodegradabil, in fond coclismul e un sport ecologic nu http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :wink: . Am dat pe el 45 RON si are 300 ml. Cam scump in puii mei, dar petrisor din Cnstantza e un pic cam halpau, sa nu se supere dar asa e, o spun pe fatza, nu-mi e rusine , asa e , e un pic mafiot pe piatza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va spun cum procedez eu:

dupa o tura in care nu se mai vede vopseaua de pe cadrul bicicletei e clar ca ma duc prima data la wap, personal consider ca apa sub presiune nu face bine la toate sistemele mecanice ale bicicletei (caseta, axele rotilor, monobloc etc) dar e un compromis bun. Partile de angrenare a bitei (pedalier caseta pinioane) obligatoriu curatate de murdarie, daca e cazul demontez si caseta de pe butuc, spaland totul intr-un solvent universal (benzina, diluanti ect), pot face treaba asta deoarece din beciul meu nu ma da afara nimeni din cauza mirosului.

Daca se intampla sa demontez lantul de pe bicicleta (din varii motive ex. mi s-a rupt o za, am schimbat cadrul si lantul inca nu etc) cufund intreg lantul intr-un borcan mai mare cu solvent - fratilor iese ca nou.

Si ultima operatie si cea mai importanta care da viata lantului gresarea in exces cu ulei WD-40, pe care-l utilizez de aprox 3 ani si sunt ff multumit. Este fluid intra cu sigutanta si in partile intime ale lantului, asigurand un gresaj corespunzator. Dupa ce invart de cateva ori lantul peste pinioane sterg cu o carpa excesul care se scurge de pe lant.

Operatiunea asigura conditii excelente de exploatare a lantului in jur de 100 km, dupa care pana la o noua murdarire in exces doar ung cu WD-40. Din experienta va spun ca acest WD-40 nu aduna praful ca alte uleiuri mai consistente.

De asemenea am calibrul ptr lant ROHLOFF si nu ma joc cu lantul intins, vorba lui Ovidiu, un lant este mult mai ieftin decat o caseta sau un angrenaj, cu atat mai mult ca merg pe angrenaj cu foi de aluminiu.

Respect tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-as spune eu o metoda, dar metoda asta costa bani :evil: deoarece e mai buna decat orice ulei de lant existent :twisted: , presupun ca e al dreaqului de ieftina, lantul are frecari f mici, si ramane perfect alb, fara pic de murdarie pana la moarte. Dar am zis-o , costa amice http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. Oricum daca o zic afla totzi, asta e clar, so, imi facetzi rost de ghidon bun de CTT sau de pinioane bestiale de cursiera cu schimbator care sa faca treaba asta, si eu va dau metoda :twisted: :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

eu folosesc metoda populara http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif

odata pe saptamana curat lantul perfect cu o carpa,sterg si foile si pinioanele tot cu o carpa,cat sa nu mai fie urma de praf,apoi ung cu ulei de motor de calita,astept sa patrunda,sterg.

iar cate odata pe luna,dau jos caseta de pinioane,si lantul si le pun intr-un vas si torin benzina curata peste ele (d-aia mai uscata) ies noi noute.

Procedez asa de o gramada de vreme,si merg toate de n-ai treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

odata pe saptamana curat lantul perfect cu o carpa,sterg si foile si pinioanele tot cu o carpa,cat sa nu mai fie urma de praf,apoi ung cu ulei de motor de calita,astept sa patrunda,sterg.

concret si corect http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif faza cu scaldatu lantului in benzina e nasoala :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

da,eu ma gandesc ca intra praf si intre "rotitele" lantului,si eu acolo nu am cum sa ajung cu carpa,si cred ca e o gramada de jeg acolo...pentru ca in 5 min se innegreste benzina.

cat despre pinioane,mai bine la bag in benzina decat sa le detasez si sa le curat,la astea chiar n-are ce sa se intample,sunt doar bucati de otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

degresarea e cea mai usoara treaba (baie in motorina)..........dupa aceea incep problemele

cu siguranta cea mai buna solutie este folosirea unor produse special concepute pentru asa ceva.....eu insa fac o solutie dintr-un ulei gros si benzina cu care ung din abundenta lantul. in felul asta uleiul devine destul de subtire ca sa intre peste tot si dupa evaporarea benzinei revine la consistenta initiala...........dar dureza destul de mult si este evident o solutie cam "dupa ureche"

o treaba interesanta sunt lubrefiantii cu ceara....dar nu se pot folosi in mediu umed

in rest eu cel putin sterg cu o carpa uscata in fiecare saptamana exteriorul luantului si pinioanele

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.