Guest

Cu ce ungeti lantul?

Recommended Posts

Din tot angrenajul lantul e cel mai ieftin asa ca putem avea chiar doua,100 lei pentru o bicicleta buna nu mi se pare o suma exagerata,parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

da asa este, dar daca oricum schimbi vreo 3-4 lanturi pe sezon, cum am facut eu anul acesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu curat lantul intotdeauna pe bicicleta, nu-l desfac.

Nu stiu daca sistemul savant de curatare cu rotite este mai eficient decat o carpa ca nu am incercat, in mod sigur este mai scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un fapt este clar, indiferent cu ce curatati sau cu ce ungeti este mai bine decat deloc !!!:rolleyes:

### de o perioada curat cu detergent de masina de spalat si ung cu lichid de servodirectie(transmisie), o fi de bine ?!:confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai timpul este cel care iti va spune daca e bine sau nu.Adica daca mergi mai multi sau mai putini km decat in cazul metodei folosite inainte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu la ceea ce a spus Doruk/ UN powerlink si totul e perfect. Eu il arunc pe domnu lant intr-un borcan cu benzina, pun capacul si il scutur de vreo 5 ori ; dupa asta il scot , il las cateva minute si se usuca imediat deoarece benzina se evapora super repede;( si nici nu cauzeaza rugina); asadar cam in cateva minutele lantul e super curat va asigur , parca ai zice ca e nou; Si sa stiti ca eu locuiesc tot la bloc si fac treaba asta intr-un balconas de acela comunist. In fine la urma il ung cu ulei special si evit sa ies imediat cu bicla ( adica e bine de lasat nitel sa se usuce lantu ptr ca altfel se lipeste praful de el mai usor si apare aceea '' crantaneala '' cand pedalezi.

VA sfatuiesc sa procedati asa si veti vedea ca o carpa nu se compara cu un borcan cu benzina

SOLUTIA CU DOUA LANTURI MI E PARE AIUREA , iei un lant iar cand incepe sa se uzeze l-ai schimbat imediat ; astfel pinioanele nu sunt deloc in pericol; sunt chei speciale ptr a ''repera'' uzura lantului inca de la primele semne de '' oboseala'' . NU trebuie sa astepti pina ce uzura este evidenta cu ochiul liber ptr ca deja e cam tarziu

cam asta e, LA MULTI ANI tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,sint sigur ca bicicleta ta are lantul;shimano,sram sau campagnolo,chiar daca au nume diferite sint produse de KMC.optiunea de a avea doua sau mai multe lanturi o afirma cei de la KMC, care se bazeaza pe niste teste profesionale pentru a evita uzura prematua a foilor si pinioanelor.Pentru a masura uzura lantului nu este strict nevoie de o cheie speciala este suficient sa ridici lantul cu mina de pe foaia mare in punctul opus pinioanelor daca se ridica mai mult de 10 MILIMETRI lantul trebuie schimbat dar poti avea surpriza schimbindu-l cu unul nou sa ;cirie; pe foi si pinioane datorita uzuri prematura a acestora.Daca tie ti se pare AIUREA e problema ta eu pe acest forum incerc sa dau cite un sfat bazat pe argumente solide nu dupa ureche,intra pe www kmc chiain pt detalii.La multi km!

Edited by misa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sint sigur ca bicicleta ta are lantul;shimano,sram sau campagnolo,chiar daca au nume diferite sint produse de KMC.

asta chiar mi se pare o nouate, nu am stat sa caut daca este intradevar asa, dar nu prea imi vine sa cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

catena

Possiamo darvi i seguenti consigli per prolungare al massimo la durata della catena (escluso se usate catene normali o per alte prestazioni):

- seguite i nostri consigli per la manutenzione.

- quando cambiate marcia, cercate di mantenere l’allineamento tra la guarnitura e la ruota libera. Per

esempio, non usate mai la combinazione dentatura piccola della guarnitura con dentatura grande

della ruota libera ed il contrario.

- quando cambiate marcia, provate a prevedere le situazioni, per esempio prima di una salita preparate

gia’ un rapporto adeguato per evitare strattoni e sforzi alla catena.

- prima di fermarvi, posizionate il cambio in una posizione ideale per ripartire.

Qualcuno usa 2 o 3 catene e le cambia ogni settimana, questo metodo riduce l’usura della guarnitura e della ruota libera (che sono le parti piu’ costose).

www kmc chiain AI CARTE AI PARTE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc sistemul "traditional" - demontat lantul (am montat power link si pe lanturile shimano) un bidon de plastic taiat + benzina sau diluant. Am avut ocazia in vara sa folosesc intr-o excursie scula asta minune. E buna cand esti departe de casa...dar daca ai la dispozitie metoda enuntata mai sus (identica cu cea folosita de doruk sau gudi) nu trebuie sa arunci cu banii. Ce am descoperit recent...nu mai pun lantul si agit recipientul, ci folosesc o pensula mai lata si frec cu ea lantul scufundat in benzina. Se curata mult mai bine decat metoda "cu scuturatul".

Recomand si folosirea alternativa a 2 lanturi. In timp ce unul sta in benzina o zi sau doua urmand sa fie meticulos curatat...montezi celalalt curat. Asa si lanturile se uzeaza mai greu pt ca nu le folosesti niciodata murdare. Am folosit sezonul trecut pt bicla de XC metoda asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina nu-i prea grozava. Spala bine dar degreseaza complet. Este mai bun gazul sau petroxinul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dry lube este mai mult ca sigur bazat pe ceara. Wax lube cade continuu de pe lant si-l tine mai curat. Trebuie reaplicat foarte des insa. In general nu este nevoie de degresare.

Oil lube este mai "greu" si se foloseste mai mult pe timp de iarna (frig tare si multa mocirla cu sare).

Pentru clima Romaniei in 90% cazuri, ceara este potrivit. Oil se poate folosi, dar mai fin (vascoziate mica). Si cel mai important lucru: NU APLICATI PREA MULT! De aceea se moscoleste lantul. In general o picatura la 2-3 zale ajunge, dar depinde de conditii.

Niciodata nu se amesteca cele 2 tipuri si cand se schimba tipul, curatare completa!

Nu cred ca pretul justifica improvizatii mai ales cand ai piese bune de transmisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am spus ca mi se pare aiurea solutia cu doua lanturi nu am vrut sa zic ca nu e adevarat ceea ce spui tu Misa , ci doar ca e aiurea in sensul ca e mai costisitoare .Totusi pe diverse situri gasesti mereu tot felul de teorii si sfaturi referitoare la cum sa folosesti o anumita piesa dar teoria e una si practica e alta . AM vazut de ex. pipa care nu trebuia sa fie supusa la prea mare stres ptr ca altel ar fi cedat , ceea ce in practica nu s-a intamplat.UN alt exemplu sunt chiar pneurile de pe mtb-ul meu care , potrivit celor de la SWALBE , nu trebuiesc folosite pe jenti de 19 ptr ca vor produce deformarea jantei .EU le-am cumparat de la un magazin din belgia si batranul de acolo , care vinde dar si repara bicle zilnic , mi-a spus sa le pun cu incredere pe jentile mele de 19 ptr ca nimic nu se va intampla ;;.mi-a zis sa nu bag intotdeauna in seama ceea ce vad scris pe situri ptr ca de multe ori practica bate teoria. Si am facut ca el , era in 2005 , si pina acu nu s-a intamplat nimic. IN fine , una peste alta eu nu zic ca nu o fi adevarat ceea ce zic cei de la KTM, POATE CA e asa , sau poate ca nu .;; nu stiu;;CERT este insa ca in practica nu prea gasesti pe nimeni care foloseste 2 lanturi ;;

-In ceea ce priveste stabilirea gradului de uzura a lantului ramin la parerea ca tot o cheie e mai buna deoarece ridicand lantul cu mina de pe foaie tot iti trebuie un instrument de masurare , si anume o rigla sau subler ptr a vedea exact daca lantul se ridica mai mult de 10 milimetri sau nu.

-DACA ai pinioane ,foi si lant noi si schimbi lantul (imediat ce apar primele semne de uzura , repet, imediat) atunci noul lant nu va'' carai '' deloc pe pinioane sau pe foi .ASTA se intampla atunci cand schimbi lantul prea tarziu si pinioanele sunt deja uzate.

CAM asta cred eu si multi altii ptr ca asa ne-a aratat practica> REPET nu vreau sa sa neg in niciun fel teoria enuntata de cei de la KTM

ASADAR drum bun si la multi kilometri tuturor si fiecare sa aleaga metoda pe care o doreste de a folosi si intretine tzoacla. NUMAI BINE

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de lanţ eu am l-am curăţat în următoarele etape

prima zi

1. apă+detergent de vase - pinoane, lanţ

a 2-a zi

2.diluant - aici am frecat până tremuram

3. degresant - şterg doar cu o cârpă

4. uns puţin lanţu şi merge bine nu perfect :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sibiu se gaseste acest aparat,care mi se pare destul de bun,avand in vedere ca are 3 perii.Pretul este de 60 de lei,incluzand degresant si lubrifiant special,in sticlute de 50ml??? cred.Chestia este marca PRO(shimano):)

http://pro-bikegear.com/publish/content/pro_site/sbx/Pro_Landing/EN/Products.bmimage.320.240.2f6d656469612f70726f2f70726f647563742f696d616765732f50523130303230315f76315f6d35363537373536393833303630333337342e6a7067.img

http://http://pro-bikegear.com/publish/content/pro_site/sbx/Pro_Landing/EN/Products.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e imaginea

[ATTACH]2229[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

costul lui de fabricatie este oricum in jur de 2ron, restul pana la 60 sau 100 este pura nesimtire !:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te cred, dar daca e sa o luam asa...ce mai cumparam???:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

costul lui de fabricatie este oricum in jur de 2ron, restul pana la 60 sau 100 este pura nesimtire !:eek:

restul pana la 60 - 100 e lube-ul si degresantul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, pai normal,ca lube-ul e mai special:p, e multi functional:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, ala costa cam 10euro bidonul de 20litri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ai inteles poanta:D...in fine,ca deja e way off topic:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu curat lantul cu benzina si periuta de dinti intr-o tava mica.fac operatia asta o data la 2 saptamani pentru bicla cu care merg zilnic . sterg apoi cu o carpa uscata si ung cu ulei pentru lant. sunt multumit de rezultate. este foarte important sa cureti bine lantul inainte de a-l reunge. si logic...il demontez de pe bicicleta. nu dureaza asa mult. se poate opta pentru un lant cu quickrelese.

aparatul mult cautat l-am vazut de vanzare la coltea in bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mare experienta cu lantul de bicicleta dar pot sa va spun ca momentan folosesc pentru bicicleta si motocicleta Castrol.http://www.louis.de/_30a4f93d094fd07e384ffc47cec7b90bf1/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=4&anzeige=0&artnr_gr=10059024.Ani de zile am folosit pentru motocicleta tot felul de uleiuri si am distrus mai multe lanturi,mai ales la curatare.Mai este ceva foarte bun,parerea mea la Motul pentru praf si noroi au unul special,teoretic este o ungere uscata.

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.